۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

در ده ها شهر اروپا و آمریکا ایرانیان خارج از کشور به خیابان می آیند


• برنامه ی تظاهرات اعتراضی روز شنبه در شهرهای مختلف را در ادامه ببینید ...

اخبار روز: 
روز شنبه ۲۲ خرداد، ایرانیان در خارج از ایران نیز به خیابان ها می آیند، تا به حکومت کودتا اعتراض کنند، خواهان آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد شوند. ده ها تشکل و گروه ایرانی در ده ها شهر جهان، برای تظاهرات ایرانیان در خارج از کشور فراخوان های مختلفی منتشر کرده اند. در زیر برنامه های تظاهرات اعتراضی در چندین شهر در اروپا، آمریکا و کانادا را که اطلاعیه های آنان در اختیار اخبار روز قرار گرفته است، می خوانید:


پاریس: به دعوت کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس، زنجیر سبز انسانی تشکیل خواهد شد. اجتماع اعتراضی ایرانیان در پاریس از ساعت دو بعد از ظهر روز شنبه در Mur de la Paix - Champ-de-mars آغاز خواهد شد.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

کلن: هفده تشکل دموکراتیک و مدافع حقوق بشر فراخوان مشترکی را امضا کرده اند. تظاهرات در شهر کلن روز شنبه از ساعت پنج تا هفت بعد از ظهر برگزار می شود. شروع تظاهرات با مارش سکوت از Neumarkt میدان مرکزی شهر کلن خواهد بود و سپس تظاهرکنندگان به سوی میدان Heumarkt راهنمایی کرده و گردهمایی خود را در آن جا تشکیل خواهند داد.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

برلین: تظاهرات اعتراضی ۲۲ خرداد از ساعت هفده تا نوزده برگزار می شود. محل برگزاری این تظاهرات Adenauer Platz خواهد بود و از این میدان راهپیمایی به سوی Breitscheid Platz انجام خواهد شد.
جمعیت پشتیبانی از جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران ــ برلین، شبکه ی ایرانی جوانان در برلین، انجمن رنگ انتخاب دموکراتیک، ایرانیان سکولار طرفدار آزادی و دمکراسی- برلن، کانون پناهندگان سیاسی ایران – برلن و کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلن در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

هامبورگ: تظاهرات اعتراضی در شهر هامبورگ به دعوت گروه ۲۲ خرداد در ساعت دوازده ظهر برگزار می شود.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

استکهلم: تظاهرات مرکزی به دعوت جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران از ساعت سه بعد از ظهر آغاز می شود. مکان تظاهرات در استکهلم میدان سرگل اعلام شده است. در این تظاهرات وزیر اتحادیه ی اروپا، رهبر حزب چپ سوئد و نمایندگان احزاب پارلمانی سوئد شرکت خواهند کرد.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

گوتنبرگ: در شهر گوتنبرگ سوئد، مراسم اعتراضی به دعوت کمیته پشتیبانی از مبارزات مردمی ایران (گوتنبرگ) از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار خواهد شد. گردهمایی در یوتاپلاتسن ساعت چهار بعد از ظهر آغاز خواهد شد. در این برنامه نمایندگان احزاب پارلمانی سوئد سخنرانی خواهند کرد.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

آمستردام: در آمستردام هلند از ساعت یک تا سه بعد از ظهر برنامه ی رکابزنی و از ساعت سه تا هفت بعد از ظهر گردهمایی صورت خواهد گرفت. در این گردهمایی سخنگویان عفو بین الملل، انجمن قلم بین الملل، محبوبه عباسقلی زاده فعال حقوق زنان، امین حصوری فعال دانشجوئی و علی هنری فعال دانشجوئی سخنرانی خواهند کرد.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

اسلو:در شهر اسلو پایتخت نروژ به دعوت کمیته نروژی-ایرانی حمایت از مبارزات مردم ایران – نروژ تظاهرات برگزار خواهد شد. این تظاهرات روز شنبه از ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد و مکان آن در برابر پارلمان نروژ خواهد بود.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

لندن: در لندن روز شنبه تظاهراتی به دعوت ایرانیان طرفدار آزادی و دموکراسی - لندن برگزار می شود. این تظاهراتاز ساعت سه بعداز ظهر آغاز می شود و محل آن در برابر سفارت جمهوری اسلامی در لندن خواهد بود.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

واشنگتن دی سی: در واشگتن دی سی اهرات و راهپیمایی در واشنگتن دی سی‌ به مناسبت ۲۲ خرداد روز شنبه برگزار می شود. ساعت این تظاهرات سه و نیم بعد از ظهر و مکان آن مقابل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و سپس اجتماع کنندگان به سوی دفتر سازمان ملل متحد راهپیمایی خواهند کرد.
کمیته همبستگی با خواسته های دموکراتیک مردم ایران با همکاری جوانان ایرانی – آمریکایی این تظاهرات را تدارک دیده اند.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com

مونترال: در مونترال به دعوت کمیته هماهنگی در دفاع از مبارزات مردم ایران مونترآل تظاهرات از ساعت هفت تا نه شب در پارک Norman Bethune برگزار خواهد شد.
اطلاعات بیشتر: akhbar-rooz.com


سایر شهرها
فرانکفورت - اطلاعات مربوط به تظاهرات 22 خرداد: akhbar-rooz.com
دورتموند - اطلاعات مربوط به تظاهرات 22 خرداد: akhbar-rooz.com
هانوفر - اطلاعات مربوط به تظاهرات 22 خرداد: akhbar-rooz.com
برمن - اطلاعات مربوط به تظاهرات 22 خرداد: akhbar-rooz.com
اورلندو- اطلاعات مربوط به تظاهرات 22 خرداد: akhbar-rooz.com