۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

محکومیت شش تن از دروایش گنابادی به زندان


خبرگزاری هرانا - شش تن از دروایش سلسله نعمت اللهی گنابادی به اتهام "تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق ذفن اموات در محل ممنوعه" به 4 ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش سایت مجذوبان نور، بر اساس دادنامه صادره از شعبه 101 دادگاه جزایی شهرستان گناباد ،علی افکار، عباسعلی افکار، معصومه سالاری، رضا شوقی و حسنیه کاظمی از دراویش نعمت اللهی گنابدی ساکن بیدخت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق دفن اموات در مزار سلطانی به تحمل 4 ماه حبس تعلیقی (به مدت 3 سال) محکوم شدند.
هم چنین بر اساس این حکم عباسعلی زارع حقیقی متصدی مزار سلطانی به 4 ماه حبس تعزیری محکوم شده است. آقای حقیقی در گذشته نیز به همین اتهام از سوی دادگاه گناباد مجموعاً به 7 ماه حبس قطعی محکوم شده است که پرونده وی در دستور کار اجرای احکام دادگستری قرار دارد.
این گزارش در ادامه به محتویات حکم صادره علیه این 6 درویش اشاره و می افزاید : شعبه 101 دادگاه جزایی به ریاست آقای رسولی در حکم محکومیت صادره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و اداره ی اطلاعات شهرستان گناباد با این بهانه  که دفن اموات در مزار سلطانی بیدخت بهداشت عمومی را به مخاطره می اندازد استناد کرده است.
در اسفند ماه سال 1387 شبکه بهداشت گناباد بر اساس نامه های محرمانه فرمانداری و اداره اطلاعات به بهانه جلوگیری از تردد دراویش در مزار متبرکه سلطانی دفن اموات در این محل را ممنوع اعلام کرد و از آن زمان تا کنون عده ی زیادی از دراویش پس از دفن اموات در این مکان متبرک به زندان ، شلاق و تبعید محکوم شدند.

گفتنی است وکالت دراویش در این پرونده را آقایان غلامرضا هرسینی، فرشید یداللهی، امیر اسلامی، داوود منتظری، ابراهیم شنبدی و سید یاسر جلالی برعهده دارند.