۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

اعتراض به سرکوب در برلین


• روز شنبه ۲۲ مای به دعوت ۵ نهاد ابرانی و سه نهاد کرد ترکیه، تظاهراتی در اعتراض به اعدام و سرکوب گسترده و اعدام ۵ زندانی سیاسی برگزار شد ...

 اخبار روز - گزارش دریافتی: روز شنبه ٢٢ مای به دعوت ٥ نهاد ابرانی و سه نهاد کرد ترکیه، یک تظاهرات در اعتراض به اعدام و سرکوب گسترده وجتایت اخیر رژیم در رابطه با اعدام ٥ زندانی سیاسی ، فرزاد کمانگر، شیرین الم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی ، چهار مبارز کرد و مهدی اسلامیان با شرکت بیش از٥٠٠ نفر برگزار شد. حواسته های تظاهرکنندگان لغو مجازات اعدام، توقف هر نوع شکنجه و آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی - عقیدتی، جلب همبستگی بین المللی برای توقف سرکوب و اعدام در ایران و محکوم کردن رژیم بود که در قالب شعار و پلاکارت بیان می شد.
مسیر این تظاهرات از خیابان های اصلی شهر برلن شروع و در محل لوح یابود قربانیان ترور دولتی رژیم اسلامی ایران در رستوران میکونوس برلن (که دکتر صادق شرفکندی، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران به همراه سه تن از یارانش توسط کوماندوی مرگ رژیم در ١۷ سپتامبر ١٩٩٢ به قتل رسیدند) خاتمه یافت.
شرکت کنندگان در تظاهرات با شعارهای "قطع فوری احکام اعدام" زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "جمهوری اسلامی نابود باید گردد، " مرگ بر دیکتاتوری" نه به جمهوری اسلامی"، "قتل ترور و آعدام، ماهیت جمهوری اسلامی" به آلمانی اعتراض خود را نسبت به این جنایت و جنایات ٣١ ساله رژیم اسلامی ایران ابراز نمودند.
در بین راه برگزار کنندگان با توضیح علت حضور خود در خیابان به افشای جنایات رژیم پرداختند.
درمیتیگ پایانی تظاهرات ، بعد از اعلام یک دقیقه سکوت، نماینده حزب دمکرات کردستان ایران و کمیته همبستگی کردستان (ترکیه)، کانون فرهنگی افغانستان پیام خواندند و این جنایت را محکوم کردند.

خبراین تظاهرات در رادیو هائیی که در داخل ایران انعکاس می یابند، در تلویزیون برلن و تلویزیون ایرانیان برلن و Info Radio انعکاس یافت.   
سه نهاد همگامی کانون ها و نهادهای ایرانی در همبستگی و پشتیبانی از مبارزات مردم ایران در خارج از کشور از برلن و هانوفر از برگزارکنند گان این تظاهرات بودند.