۱۳۸۹ فروردین ۱۸, چهارشنبه

هفتمین روز اعتصاب غذای بهروز جاوید تهرانی

• بهروز جاوید تهرانی از زندانیان سیاسی قیام دانشجویی تیر ماه ۷۸ به علت انتقال انتقام جویانه به سلول های انفرادی اعتصاب غذا کرده است ...

اخبار روز: بهروز جاوید تهرانی از زندانیان سیاسی قیام دانشجویی تیر ماه ۷٨ در اعتصاب غذا به سر می برد و امروز هفتمین روز اعتصاب غذای او آغاز شده است.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران وی در اعتراض به انتقال خود به سلولهای انفرادی و شرایط طاقت فرسا و غیرانسانی هفت روز است در اعتصاب غذا بسر می برد.
بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی بازمانده از ۱٨ تیر ۱٣٨۷ قیام دانشجویان می باشد. او در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی، شکنجه های جسمی و شرایط طاقت فرسا و غیرانسانی از ۱۱ فروردین ماه در اعتصاب غذا بسر می برد. گزارش ها حاکی است که شرایط جسمی او به دلیل شکنجه و اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.
این گزارش می گوید برای دومین بار متوالی، مدت بازداشت وی در سلولهای انفرادی به دستور علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج برای ۱۵ روز دیگر تمدید شده است. علی محمدی او را به یکی از سلولهای انفرادی که شرایط آن نسبت به سایر سلول ها بدتر است منتقل کرده و دو پاسداربند بنام های محسن خالصی و محسن بامداد که از شگنجه گران شناخته شده سلولهای انفرادی هستند، او را مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می دهند.
شرایطی که در سلول های انفرادی حاکم است به قرار زیر می باشد:
زندانیان ٣ بار در روز حق استفاده از سرویسهای بهداشتی را دارند، غذای زندانیان از کیفیت و کمیت بسیار پایینی برخوردار است و زندانی در حد زنده ماندن غذا دریافت می کند، شکنجه زندانیان با باتون های برقی و سایر باتون ها صورت می گیرد، زندانیان هر چند هفته یکبار حق استفاده از حمام را دارند، به زندانی دست بند و پابند می زنند، از را از امکانات درمانی به طور کامل محروم می کنند، ارتباط زندانی را با خانواده و جهان خارج از سلول قطع می کنند.
بنابر گزارش فوق، شکنجه و اذیت و آزار زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به دستور سعید شیخان از سربازجویان وزارت اطلاعات و مسئول پرونده وی صورت می گیرد و توسط علی حاج کاظم، علی محمدی رئیس و معاون زندان، کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخریان رئیس بند یک که نسبت به این جاوید تهرانی کینه ی شخصی دارد صورت می گیرد.