۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

آخرین وضعیت سعید سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات


کمیته گزارشگران حقوق بشر - سعيد سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
وی در تاریخ ۱۰ دی سال ۸۸ در خیابان فلسطین در حال فيلم‌برداری از ترافيک خيابان توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و به زندان اوین منتقل شد.
به گزارش منابع آگاه، سودملی که دارای مدرک لیسانس کشاورزی است، در یکی از پيتزافروشی‌های اطراف میدان فلسطین مشغول به کار بوده که با مشاهده ترافیک سنگین خیابان از مغازه خارج شده و با تلفن همراه خود شروع به فیلم‌برداری می‌کند که بلافاصله بازداشت می‌شود.
به گفته نزدیکان این زندانی سیاسی، بازجوی سعید سودملی از وی به صورت چهار جوابی بازجویی کرده است.برای مثال در بازجويی از وی پرسیده شده «به نظر شما کدامیک از عوامل زیر در حوادث اخیر و بازداشت شما مقصر بوده اند؟ موسوی، احمدی نژاد، خودتان یا دولت.»
دادستان با استناد به بازجویی‌هایی از این قبیل برای سعید سودملی کیفرخواستی صادر کرده که در آن وی به «اقدام علیه امنیت ملی، تبليغ علیه نظام و اجتماع و تبانی» متهم شده است.
قاضی پیرعباسی در دادگاه بدوی وی را از اتهام‌های تبلیغ عليه نظام و اجتماع و تبانی تبرئه کرد ولی به اتهام اقدام علیه امنيت به يک سال حبس تعزیری محکوم شد.
پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و در پی اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات، تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شدند که از اسامی و محل نگهداری بسیاری از آنان اطلاعی در دست نیست. خبرگزاری‌ها تعداد بازداشت‌شدگان را هزاران نفر تخمین زده‌اند.