۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

دادستان تهران: حکم محمد امین ولیان در مرحله ی ابلاغ است

برای ۲۵۰ نفر از متهمان حوادث عاشورا کیفرخواست صادر شده است

اخبار روز: دادستان عمومی و انقلاب تهران، خبر اجرای حکم محمدامین ولیان دانشجوی محکوم به اعدام را تکذیب کرد و گفت وی هنوز فرصت اعتراض دارد. دادستان تهران همچنین از صدور کیفرخواست برای ۲۵۰ نفر از دستگیر شدگان حوادث روز عاشورا خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا، "عباس جعفری دولت آبادی" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست شعبه ۲۷ دادسرای جنایی تهران در جمع خبرنگاران با تکذیب اخبار رسانه ها افزود: ولیان، یکی از متهمان دادگاههای حوادث روز عاشوراست که حکم وی صادر و در مرحله ابلاغ است.
این مقام قضایی در عین حال تصریح کرد: این متهم تا ۲۲ اسفند فرصت اعتراض دارد و طبیعتا دستگاه قضایی نیز براساس حق اعتراض، به این پرونده رسیدگی می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: اولا وی با حضور وکیل محاکمه شده است و ثانیا حق اعتراض دارد که حتما به اعتراض وی توجه می‌شود.
جعفری دولت آبادی اظهار داشت: ‌این متهم، حتما اعتراض کرده و قضات عالی رتبه ما در مراجع بالا‌تر به این حکم رسیدگی دوباره خواهند کرد.
وی از رسانه های داخلی درخواست کرد هر گونه اطلاع رسانی در این زمینه از مسیر دادستانی تهران صورت گیرد.
صدور کیفرخواست برای ۲۵۰ نفر از متهمان حوادث عاشورا
بنابر این گزارش دادستان تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که به چه تعداد از پرونده های دستگیرشدگان حوادث روز عاشورا رسیدگی شده است؟ گفت: تحقیقات ۲۵۰ فقره پرونده روز عاشورا تکمیل و کیفرخواست صادر شده است.
این مقام قضایی تصریح کرد: در صورتی که دلایل برای اتهام آنان کم باشد ، موجبات آزادی آنان به تدریج فراهم خواهد شد.
جعفری دولت آبادی اضافه کرد: دوستان ما در دادسرای انقلاب شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا تکلیف این پرونده‌ها زودتر مشخص شود و امیدواریم با سرعتی که در رسیدگی به این پرونده‌ها انجام گرفته تا پایان سال با همین شتاب پیش رفته و دستگیر شدگان به حداقل تعدادی برسند که دارای جرایم سنگین هستند و امکان آزادی آنها نیست.
دادستان تهران درباره آخرین تحولات پرونده کهریزک نیز گفت: این پرونده در دادسرای نظامی مطرح است و باید موضوع را از آنها جویا شد.