۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

درسا سبحانی بازداشت شد


کمیته گزارشگران حقوق بشر- درسا سبحانی، فعال کمپین یک‌میلیون امضا و فعال حق تحصیل، حدود ساعت ۱۰ صبح امروز، ۱۶ اسفند در منزلش در ساری بازداشت شد.
بنابرگزارش‌های دریافتی تعداد ماموران ۱۲ نفر بوده است که دوتن از آنان فیلم‌برداری می‌کردند و تعداد زیادی نیز در بیرون از منزل حضور داشتند.
گفتنی است شام‌گاه ۱۱ اسفندماه، نیروهای امنیتی با حضور در منزل این فعال مدنی ۲۰ ساله، به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی او اقدام نمودند اما به دلیل عدم حضور او در منزل موفق به بازداشت وی نشدند.
روز ۱۳ اسفند نیز پدر درسا سبحانی، زمانی که قصد خروج از منزلش را داشت طی هجوم ۶ نیروی امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس وی را با دست‌بند و چشم‌بند بازداشت نموده و به مدت ۴ ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار دادند.
نیروهای امنیتی اعلام داشتند اگر وی، دخترش درسا سبحانی را روز شنبه به وزارت اطلاعات تحویل ندهد وی را به همراه همسر و دختر کوچکش بازداشت خواهند نمود و منزل شخصی آنها را نیز مصادره خواهند کرد.
در بازداشت‌های گسترده ۱۱ و ۱۲ اسفندماه عده زیادی از فعالان مدنی و حقوق بشر بازداشت شدند. نوید خانجانی، بهزاد مهرانی، محبوبه کرمی، ابوالفضل عابدینی، حسام فیروزی و نصور نقی‌پور از جمله بازداشت‌شدگان هستند.