۱۳۹۰ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

روز سه شنبه بخش چهارم، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

 گزارشات لحظه به لحظه پیرامون اعتراضها در 25 بهمن 1390 / ایران





گزارشات مختلف از بعدازظهر اعتراضی تهران
سحام نیوز: شاهدان عینی در تهران می‌گویند که مردم به صورت پراکنده در بعضی نقاط شهر تجمع کرده‌اند.
به گزارش خبرهای دریافتی سحام، شعارهای پراکنده ای در برخی مناطق از جمله میدان ونک و چهارراه کالج شنیده شده است. جمعیت قابل توجهی از مردم در حوالی میدان انقلاب، چهارراه ولیعصر و چهاراه کالج در حال تردد هستند. به دلیل حجم بالای حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر، وضعیت ملتهبی در این نقاط بوجود آمده است.
همچنین بنا به این گزارش ، گارد ویژه در آرایشی تازه، با استقرار در دو طرف پیاده رو، اقدام به ایجاد مسیرهایی شبیه به تونل، برای ترساندن مردم کرده بودند. این نمونه از اقدامات در بازداشگاه کهریزک و هنگام انتقال بازداشت شدگان صورت می گرفته است. اقدامی که نمونه اصلی آن به خشونت های حزب بعث عراق با اسیران ایرانی بر می گردد.
طبق گزارش سحام، انبوه جمعیت به طرز قابل توجهی زیاد بوده است. ماموران با استقرار در مناطق مختلف از جمله پشت بام ها و ایستگاه های مترو، اقدام به فیلمبرداری از مردم می کنند.
سایت بی بی سی در این زمینه می نویسد: به گفته این شاهدان، در بعضی از این تجمع ها شعارهای اعتراضی داده شده است. خبرهای تأیید نشده ای هم از بازداشت تعدادی از معترضان منتشر شده است.
پیش تر گزارش‌هایی از حضور گسترده پلیس در تعدادی از خیابان‌ها و میادین تهران منتشر شده بود.
سایت کلمه هم با انتشار گزارش های لحظه به لحظه آورده است: به گزارش یک شاهد عینی از میدان هفت تیر از دقایقی پیش مامورین اقدام به تفتیش موبایل بصورت رندوم کردند. نیروهای لباس شخصی که با لباس شخصی های قدیمی ظاهری متفاوت دارند در میان جمعیت پراکنده اند و سه نفر از بالای یک ون در گوشه ای از میدان مشغول فیلمبرداری بودند. پلیس مردم را به حرکت و پراکنده شدن ارشاد می کند.
در همین حال رادیو زمانه گزارش داده است: ساعت پنج و نیم عصر تهران: خیابان تخت طاووس تهران، سر خیابان فتحی شقاقی روبه‌روی هتل بزرگ، مملو از نیروهای امنیتی است که سعی در پراکنده کردن مردم دارند، اما مردم باز هم جمع می‌شوند و شعار “مرگ بر دیکتاتور” سرمی‌دهند. افزون بر نیروهای امنیتی در این منطقه نیروهای لباس شخصی نیز به تعداد زیاد حضور دارند.
سایت جرس نیز با انتشار خبری افزوده است : در لحظه تنظیم خبر در ساعت ۵ و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر؛ صدای بوق ممتد اتومبیل های سواری در خیابان انقلاب به گوش می رسید.
همچنین گزارش شده است که رفته رفته با تاریک شدن هوا؛ میزان جمعیت در پیاده روها حوالی میدان ولیعصر و خیابان انقلاب، چهار راه کالج و میدان ونک افزایش چشمگیر یافته است.
سایت ملی مذهبی نیز در خبری نوشته است: این گزارش می افزاید در سه راه نواب در خیابان آزادی برخوردهای مأموران با مردم شدید تر است و عده ای توسط مأموران دستگیر شده اند. همچنین گفته شده است که در همه مسیرها راهبندان زیاد است. از دیگر موارد گزارش شده شنیده شدن صدای بوق ماشین ها است. پیش از این برخی از هواداران جنبش سبز از مردم خواسته بودند تا در این روزها با به صدا درآوردن بوق ماشین ها و کشیدن صوت به حصر موسوی، کروبی و رهنورد اعتراض کنند.
این گزارش به تدریج تکمیل می شود.


هرانا؛ بازداشت جمعی از شهروندان در جمالزاده، تجریش ، پارک وی و ولیعصر


خبرگزاری هرانا – آخرین گزارشات رسیده از تهران حاکی از بازداشت شهروندان در مناطقی چون تجریش، پارک وی، خیابان جمالزاده و ولیعصر است.
شاهدان عینی به هرانا گفتند در خیابان جمال زاده جمعی از شهروندان بازداشتی که در یک دستگاه ون متعلق به نیروهای انتظامی نگهداری می شدند به مکان نامعلومی منتقل شدند.
علت بازداشت این شهروندان مشخص نیست اما بر اساس گزارشات شاهدان عینی حضور مردم در این خیابان گسترده بوده است.
بر اساس گزارشات دیگر در میدان تجریش و پارک وی نیز حضور نیروهای امنیتی چشمگیر بوده است و در برخی موارد از سوی این نیروها تفتیش بدنی صورت میگیرد.
شاهدان عینی از بازداشت برخی از شهروندان در این مناطق نیز خبر داده اند.
هم چنین بر اساس گزارش دیگری در پی ازدحام جمعیت در حوالی میدان ولیعصر نیروهای امنیتی اقدام به ضرب و شتم و بازداشت جمعی از جوانان کردند.
بنا بر اعلام شاهدان عینی برخی از شهروندان بازداشتی پس از بازجویی سرپایی آزاد شده اند.
بر اساس گزارش گزارشگران هرانا، اپراتور ایرانسل در برخی از مناطق مرکزی شهر تهران از دسترس خارج شده است و نیروهای امنیتی چند ایستگاه مترو منجمله ایستگاه میدان انقلاب را تعطیل کردند.




این خبر به روز میشود

در سالگرد ۲۵ بهمن چهره تهران بار دیگر امنیتی شد/ همزمان با تاریکی هوا؛ قطع پیامک، شکل گیری تجمعات، افزایش برخورد بامردم


در پی فراخوان راهپیمایی سکوت توسط شورای هماهنگی راه سبز امید در سالگرد حضور خیابانی مردم در سال گذشته، چهره شهر بار دیگر امنیتی شد.
بنا به گزارش های رسیده به کلمه، خیابان های تهران از ساعات اولیه روز شلوغ تر به نظر می رسد و از سویی حضور پر تعداد موتور سوارها کاملا مشهود است.
شاهدان عینی در مناطق مرکزی شهر تهران گزارش داده اند که گره ی ترافیکی در خیابان ولیعصر کور شده و صدای بوق ماشین ها باعث شده حضور تعداد چشمگیرتری از ماموران در این مناطق شده است.
همچنین میدان آزادی در محاصره و حفاظت ویژه ی نیروهای امنیتی و گارد ویژه قرار گرفته و هر لحظه به تعداد ماموران و مردم در پیاده رو ها در محدوده دانشگاه صنعتی شریف افزوده می شود.
به گزارش خبرنگار کلمه، تقاطع خیابان انقلاب و جمالزاده افزایش جمعیت مردم در پیاده روها باعث استقرار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و درگیری مختصر با مردم شده که به پراکنده جمعیت منجر شده است.
***
در لحظه تنظیم خبر در ساعت ۵ و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر؛ صدای بوق ممتد اتومبیل های سواری  در خیابان انقلاب.
***
رفته رفته با تاریک شدن هوا؛ افزایش میزان جمعیت در پیاده روها حوالی میدان ولیعصر و خیابان انقلا، چهار راه کالج و میدان ونک
***
به گزارش یک شاهد عینی از میدان هفت تیر از دقایقی پیش مامورین اقدام به تفتیش موبایل بصورت رندوم کردند. نیروهای لباس شخصی که با لباس شخصی های قدیمی ظاهری متفاوت دارند در میان جمعیت پراکنده اند و سه نفر از بالای یک ون در گوشه ای از میدان مشغول فیلمبرداری بودند. پلیس مردم را به حرکت و پراکنده شدن ارشاد می کند.
***
خبرنگار کلمه از خیابان آزادی گزارش داده که تقاطع خیابان اسکندری در محلی مربوط به نیروی انتظامی، تعدادی از مردم که به صورت رندوم بازداشت شده اند، نگهداری می شوند.
در عین حال گزارش ها حاکی از آن است که برخی بازداشت شدگان بعد از زمان کوتاهی آزاد شده اند و تعدادی هنوز در بازداشت نیروی انتظامی هستند.
***
از دقایقی پیش، حدود ساعت ۷ بعد از ظهر، امکان ارسال پیامک در بیشتر نقاط تهران از بین رفته است. همزمان با تاریکی هوا مردم در برخی نقاط موفق به شکل دهی تجمع و سر دادن شعار شدند، همزمان موج دستگیری ها آغاز شده است.



حضور اعتراضی مردم در خیابان ها

اخبار روز: در سالروز راه پیمایی بزرگ ۲۵ بهمن سال گذشته و فراخوان برگزاری راه پیمایی سکوت در ۲۵ بهمن امسال، گزارش ها از حضور همزمان و گسترده ی نیروهای امنیتی و سرکوبگر و مردم معترض در خیابان ها خبر می دهند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران استقرار نیروهای سرکوبگر در نقاط مرکزی شهر تهران برای ایجاد فضای رعب و وحشت از ساعت ها پیشتر آغاز شده است. نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی با خودروهای سرکوب در نقاط مرکزی شهر تهران مستقر شده اند. محل تمرکز نیروهای سرکوبگر در میادین اصلی شهر می باشند.
بنابر این گزارش، تعداد زیادی خودروهای گارد ویژه و انتظامی در میدان ولی عصر ،انقلاب، میدان امام حسین و سایر میادین مستقر شده اند. در میدان ولی عصر بیش ٨ خودروی نیروهای سرکوبگر مستقر شده اند. نیروهای امنیتی همچنین در کوچه های منشعب از خیابانهای اصلی پرسه می زنند.

شلیک گاز اشک آور در میدان آزادی و ضرب و شتم شهروندان
خبرگزاری هرانا گزارش داده است نیروهای امنیتی مستقر در میدان آزادی تهران با ضرب و شتم شهروندان با معترضین درگیر شده و تجمعات پراکنده ای در حوالی میدان آزادی شکل گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم به شهروندان در پیاده رو ها حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم آن ها کردند.
در این درگیری های پراکنده جمعی از شهروندان معترض با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور به مقابله با اقدامات خشونت آمیز این نیروها پرداختند.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم اقدام به شلیک گاز اشک آور به سمت تجمع کنندگان کردند.
این در حالیست که مبنای راهپیمایی امروز بر اساس فرخوان معترضان و منتقدین "راهپیمایی سکوت" بوده است.
هم چنین بنا برگزارشات دیگر چند تن از رهگذاران در میدان انقلاب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند در این منطقه درگیری گزارش نشده است.
خیابان شیراز، تحت طاووس و وزارت کشور نیز حضورنیروهای امنیتی چشمگیر گزارش شده است، بر اساس این گزارش در مقابل ساختمان وزارت کشور نیروهای ضد شورش در داخل چندین اتوبوس مشاهده شده اند.

بازداشت جمعی از شهروندان در جمالزاده، تجریش ، پارک وی و ولیعصر
خبرگزاری هرانا همچنین گزارش داده است عده ای از شهروندان در مناطقی چون تجریش، پارک وی، خیابان جمالزاده و ولیعصر دستگیر شده است.
شاهدان عینی به هرانا گفتند در خیابان جمال زاده جمعی از شهروندان بازداشتی که در یک دستگاه ون متعلق به نیروهای انتظامی نگهداری می شدند به مکان نامعلومی منتقل شدند.
علت بازداشت این شهروندان مشخص نیست اما بر اساس گزارشات شاهدان عینی حضور مردم در این خیابان گسترده بوده است.
بر اساس گزارشات دیگر در میدان تجریش و پارک وی نیز حضور نیروهای امنیتی چشمگیر بوده است و در برخی موارد از سوی این نیروها تفتیش بدنی صورت میگیرد.
شاهدان عینی از بازداشت برخی از شهروندان در این مناطق نیز خبر داده اند.
هم چنین بر اساس گزارش دیگری در پی ازدحام جمعیت در حوالی میدان ولیعصر نیروهای امنیتی اقدام به ضرب و شتم و بازداشت جمعی از جوانان کردند.
بنا بر اعلام شاهدان عینی برخی از شهروندان بازداشتی پس از بازجویی سرپایی آزاد شده اند.
بر اساس گزارش گزارشگران هرانا، اپراتور ایرانسل در برخی از مناطق مرکزی شهر تهران از دسترس خارج شده است و نیروهای امنیتی چند ایستگاه مترو منجمله ایستگاه میدان انقلاب را تعطیل کردند.

برخی از مردم در چهار راه نواب دستگیر شدند
سایت ندای آزادی به نقل از سایت ملی- مذهبی گزارش داده است فضای شهر تهران به شدت امنیتی و پلیسی است.
بر اساس این گزارش، نیروهای انتظامی در همه خیابان های تهران از جمله ولی عصر، انقلاب، ستارخان و آزادی و میادینی چون هفت تیر و صادقیه حضور دارند. این نیروه ها حتی در برخی مراکز دیگر تهران که برای این تجمع اعلام نشده است نیز حضور دارند.
همچنین شاهدان از حضور چشم گیر مردم در پیاده روهای خیابان انقلاب از میدان فردوسی تا میدان انقلاب خبر می دهند.
این گزارش می افزاید در سه راه نواب در خیابان آزادی برخوردهای مأموران با مردم شدیدتر است و عده ای توسط مأموران دستگیر شده اند.
همچنین گفته شده است که در همه مسیرها راهبندان زیاد است. از دیگر موارد گزارش شده شنیده شدن صدای بوق ماشین ها است. پیش از این برخی از هواداران جنبش سبز از مردم خواسته بودند تا در این روزها با به صدا درآوردن بوق ماشین ها و کشیدن صوت به حصر موسوی، کروبی و رهنورد اعتراض کنند.



گزارش لحظه به لحظه از ۲۵ بهمن: اندک اندک جمع سبزان می‌رسند...

imageبه گزارش منابع مختلف در تهران، با وجود تجمع و شلوغی نسبی در برخی نقاط، شهر «ساکت‌»تر از حد انتظار دعوت کنندگان به حضور در راه‌پیمایی سکوت است...«هنوز نیروهای ضد شورش در آرامش به‌سر می‌برند، گویی دستور دارند جمعیت رامتهیج نکنند.» ...منابع می‌گویند که جمعیت معترضان مثل سال‌های گذشته نیست. موبایل‌ها قطع نیست. شاهدان عینی از دستگیری عده‌ای در ساعات اولیه شب خبر می‌دهند.
بنا به گزارش منابع خبری از نقاط مختلف تهران، امروز علاوه بر نیروهای امنیتی، گروه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بسیج شده‌اند. ترافیک در طول خیابان ولی عصر بیشتر و بیشتر می‌شود.
- صبح امروز عملا خبری نبوده است و شهر آرام بود. بسیاری برای ساعت ۴ بعد از ظهر قرار گذاشته‌اند.
- ماموران زیادی در میدان آزادی جمع شده‌اند.
- یک منبع ازمیدان ولی عصر می‌گوید که جمعیت درحال افزایش، اما کاملا در سکوت است.  افسران راهنمایی و رانندگی به رانندگانی که «بوق» می زنند، تذکر می‌دهند. نیرهای ضد شورش منتظر ایستاده‌اند و واکنشی نشان نمی‌دهند. جمعیت زیاد می‌شود اما ماموران تذکر می دهند تا جمعیت متفرق شود.
- چهار راه ولی عصر هم نسبتا شلوغ است.
- گروهی از موتورسواران «حزب‌الله» سوار بر موتورهای بزرگ (۱۰۰۰) به سمت جنوب خیابان ولی عصر پیش می‌روند و شعار می‌دهند
- به تعداد ماموران در محدوده دانشگاه شریف و خیابان نواب افزوده شده است. بیشترین تجمع در محدوده خیابان بهبودی است. از انقلاب به سمت آزادی نیروهای امنیتی سازمان یافته  مستقر شده‌اند. میدان آزادی کاملا در محاصره نیروهای نظامی و امنیتی است
- رهسا نیوز نوشت: «حوالی چهار راه ولی عصر بیش از ۶ نفر دستگیر شدند که در میان دستگیر شدگان ۳ تن از زنان دلیر دیده می شد. برخورد نیروهای سرکوبگر وحشیانه و غیر انسانی است و به هرکسی که شک می کنند اقدام به بازرسی وی می‌کنند.»
- یک منبع خبر از انتقال اتوبوس‌های حامل نیروهای ضذ شورش به میدان‌‌ فردوسی داد.
- در بسیاری از شهرها از جمله اهواز خبری نیست.
- حوالی میدان ونک، گروهی شعار می‌دهند. تجمع نیروهای ضد شورش بیشتر و بیشتر می‌شود.
- از میدان آزادی نیز خبر می‌رسد که تعدادی در حال شعار دادن هستند.
- نیروهای امنیتی زیاد هستند، همین‌طور لباس شخصی‌ها.حضور مردم بسیار قابل توجه است.  گروهی از مردم شاد هستند و فیلم می گیرند.
- شعارها در ونک قطع شده و بخشی از جمعیت در حال دویدن به کوچه‌های اطراف هستند.
- هفت تیر تعدادی مامور کلانتری و بیسجیان  در کنار مسجد الجواد کریمخان مستقر هستند.

- :اول خیابان آبان تعداد زیادی مامور ایستاده‌اند. طلافروشی ها هم دستورداشتند زودتر تعطیل کنند.

- میدان ولی عصر: ماموران زیاد، اما ترافیک به روال همیشگی است.

- بلوار کشاورز:حجم ماموران بیشتر شده است.
از میدان هفت تا ولی عصر خیلی شلوغ است، اما ازشعار، درگیری و دستگیری خبری نیست.
- برخوردهای تندتر پلیس با مردم در محدوده خیابان نواب
- در برخی نقاط از جمله حوالی میدان انقلاب «ایران‌سل» آنتن نمی‌دهد
- در برخی مناطق، تعداد نیروهای ضد شورش از مردم هم بیشتر است
- در محدوده کریم‌خان، جمعیت درحد یک تظاهرات نیست، اما بیشتر از روزهای قبل است. فضا امنیتی است، مردم هم شعار نمی‌دهند

- تفتیش بدنی پراکنده مردم و بازرسی برخی موبایل‌ها
- گروهی از مردم در ساعات اولیه شب در میدان انقلاب بازداشت شده‌اند.
- سرعت اینترنت کم شده.
- امکان ارسال اس.ام.اس عملا در بسیاری از نقاط از بین رفته
- درگیری‌های محدود در خیابان مطهری






تجمع های پراکنده مردمی؛ بعد از ظهر ۲۵ بهمن
با تاریک شدن هوا جمعیت افزایش چشمگیر یافته است
جـــرس: به گزارش منابع خبری، در اولین سالگرد اعتراضات ۲۵ بهمن نیروهای انتظامی و امنیتی از ساعت ۱۵ امروز در مناطق پرتردد تهران و میادین اصلی اقدام به مانور نظامی کردند.
به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، در تهران، میادین اصلی شهر تهران از جمله میدان آزادی، میدان انقلاب، میدان فردوسی، میدان امام حسین، چهار راه ولیعصر، خیابان کارگرشمالی، خیابان ولیعصر، میدان ولیعصر، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، شاهد حضور چشم گیر موتور سواران و نیروهای انتظامی و امنیتی بوده است.
همچنین از بامداد در حالیکه ساعاتی تا برگزاری تظاهرات سکوت حامیان جنبش سبز در خیابان ها مانده بود، برخی مناطق تهران چهره امنیتی- پلیسی به خود گرفت.
بنا به گزارش کلمه، خیابان های تهران از ساعات اولیه روز شلوغ تر به نظر می رسد و از سویی حضور پر تعداد موتور سوارها کاملا مشهود است.
شاهدان عینی در مناطق مرکزی شهر تهران گزارش داده اند که گره ترافیکی در خیابان ولیعصر کور شده و صدای بوق ماشین ها باعث شده حضور تعداد چشمگیرتری از ماموران در این مناطق شده است.
همچنین میدان آزادی در محاصره و حفاظت ویژه نیروهای امنیتی و گارد ویژه قرار گرفته و هر لحظه به تعداد ماموران و مردم در پیاده رو ها در محدوده دانشگاه صنعتی شریف افزوده می شود.
بر اساس این گزارش، تقاطع خیابان انقلاب و جمالزاده افزایش جمعیت مردم در پیاده روها باعث استقرار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و درگیری مختصر با مردم شده که به پراکنده شدن جمعیت منجر شده است.
در لحظه تنظیم خبر در ساعت ۵ و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر؛ صدای بوق ممتد اتومبیل های سواری در خیابان انقلاب به گوش می رسید.
همچنین گزارش شده است که رفته رفته با تاریک شدن هوا؛ میزان جمعیت در پیاده روها حوالی میدان ولیعصر و خیابان انقلاب، چهار راه کالج و میدان ونک افزایش چشمگیر یافته است.






در سالگرد ۲۵ بهمن چهره تهران بار دیگر امنیتی شد

در پی فراخوان راهپیمایی سکوت توسط شورای هماهنگی راه سبز امید در سالگرد حضور خیابانی مردم در سال گذشته، چهره شهر بار دیگر امنیتی شد.
بنا به گزارش های رسیده به کلمه، خیابان های تهران از ساعات اولیه روز شلوغ تر به نظر می رسد و از سویی حضور پر تعداد موتور سوارها کاملا مشهود است.
شاهدان عینی در مناطق مرکزی شهر تهران گزارش داده اند که گره ی ترافیکی در خیابان ولیعصر کور شده و صدای بوق ماشین ها باعث شده حضور تعداد چشمگیرتری از ماموران در این مناطق شده است.
همچنین میدان آزادی در محاصره و حفاظت ویژه ی نیروهای امنیتی و گارد ویژه قرار گرفته و هر لحظه به تعداد ماموران و مردم در پیاده رو ها در محدوده دانشگاه صنعتی شریف افزوده می شود.
به گزارش خبرنگار کلمه، تقاطع خیابان انقلاب و جمالزاده افزایش جمعیت مردم در پیاده روها باعث استقرار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و درگیری مختصر با مردم شده که به پراکنده جمعیت منجر شده است.

***
در لحظه تنظیم خبر در ساعت ۵ و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر؛ صدای بوق ممتد اتومبیل های سواری  در خیابان انقلاب.

***
رفته رفته با تاریک شدن هوا؛ افزایش میزان جمعیت در پیاده روها حوالی میدان ولیعصر و خیابان انقلا، چهار راه کالج و میدان ونک

***
به گزارش یک شاهد عینی از میدان هفت تیر از دقایقی پیش مامورین اقدام به تفتیش موبایل بصورت رندوم کردند. نیروهای لباس شخصی که با لباس شخصی های قدیمی ظاهری متفاوت دارند در میان جمعیت پراکنده اند و سه نفر از بالای یک ون در گوشه ای از میدان مشغول فیلمبرداری بودند. پلیس مردم را به حرکت و پراکنده شدن ارشاد می کند.

***
خبرنگار کلمه از خیابان آزادی گزارش داده که تقاطع خیابان اسکندری در محلی مربوط به نیروی انتظامی، تعدادی از مردم که به صورت رندوم بازداشت شده اند، نگهداری می شوند.
در عین حال گزارش ها حاکی از آن است که برخی بازداشت شدگان بعد از زمان کوتاهی آزاد شده اند و تعدادی هنوز در بازداشت نیروی انتظامی هستند.

***
از دقایقی پیش، حدود ساعت ۷ بعد از ظهر، امکان ارسال پیامک در بیشتر نقاط تهران از بین رفته است. همزمان با تاریک هوا مردم در برخی نقاط موفق به شکل دهی تجمع و سر دادن شعار شدند، همزمان موج دستگیری ها آغاز شده است.

۱۹ دیدگاه -کامنتها در صفحه ی کلمه


At 2012.02.14 18:13, نیما said:
در اصفهان از میدان انقلاب به سمت غرب تا پل فلزی و به شرق تا پل فردوسی (در خیابان کمال اسماعیل) و در محدوده چهارباغ عباسی تا میدان امام حسین و جنوب از میدان انقلاب تا سی و سه پل و بخشی از چهارباغ بالا به فاصله هر ۲۰ الی ۲۵ متر نیروی انتظامی مستقر شده. از سرهنگ تا سرباز وظیفه.
چنان چهره شهر را امنیتی کرده اند که اگر کسی خیلی هم در جریان موضوع نباشد بلافاصله با دیدن این همه نیروی انتظامی متوجه ۲۵ بهمن می شود.
اینها که می گفتند جنبش سبز مرده است پس این همه لشکر کشی خیابانی برای چیست؟
[]
At 2012.02.14 18:27, ناشناس said:
به نظرم شکست سنگینی برای جنبش مرده سبز رخ داد.باید هم ترافیک همیشگی تهران را به نام خود سند بزنید.چاره ای نیست
[]
At 2012.02.14 18:31, امید said:
هر چی تعداد مردم بیشتر باشه کنترلش سخت تره ! یاد مردم سوریه بافتید که زیر بمباران بشار قاتل هستند و مقاومت میکنند
حق گرفتنیه نه دادنی
[]
At 2012.02.14 18:33, ناشناس said:
من سرباز وظیفه هستم و به واسطه جایی که در آن دوران سربازی را می گذرانم از آماده باش کلانتری های تهران اطلاع پیدا می کنم. کلانتری های تهران حتا کلانتری های مناطق دورتر از مسیر تعیین شده برای تجمع ۲۵ بهمن از دیروز(۲۴ بهمن) در حالت آماده باش هستند و نه تنها سربازان وظیفه که کادری ها هم حق رفتن به خانه را ندارند. کلانتری هایی مانند کلانتری چیتگرٰ تهرانسر و … از ۲۴ بهمن آماده باش هستند و امروز نیز آماده باش هستند. همچنین اطلاعات محدودی که به من می رسد نشان دهنده این است که این آماده باش حداقل تا جمعه ۲۸ بهمن ادامه دارد.یش بینی شده اعتراضات که از ۲۵ بهمن شروع شده ادامه پیدا کند و برای همین این آماده باش به سربازان و کادر نیروی انتظامی اعلام شده است.
[]
At 2012.02.14 18:45, ناشناس said:
این راهپیمای عملیاتی نشده بود و هیچگونه جدیتی توی ان دیده نشده بود لذا پیش بینی می شد استقبال نشود. اگر قرار است دوباره خیابان های را در دست بگیریم باید طرح های نو تری داشته باشیم. مثلا ساعت هشت شب با ماشین در مسیر بیاییم، و در آنجا ترافیک ایجا بشود واقعیت این هست که فعلا باید از کارهای بسیار کم خطر تر شروع کنیم تا اعتماد به نفس بگیریم و بعد بهتر عمل خواهیم کرد
[]
At 2012.02.14 18:48, hamid said:
تو اصفهان هیچ کس اجازه نداشت رو پل سی و سه پل بشینه جمعیت بیش ۵ نفر هم سریع میومدند متفرق می کردند کنار زاینده رود هم کسی حق نشستن نداشت کم کم هزارتا پلیس بدون در نظر گرفتن لباس شخصی ها حضور داشتند
[]
At 2012.02.14 18:54, منم هستمsaid:
انوقت یه سوال دارم من….یعنی هر کی تو خیابونه سبزیه؟؟؟؟/هر کی راه میره به خودتون میگیرید شما؟
[]
At 2012.02.14 18:59, ... said:
تا ساعت ۳ در اطراف سی و سه پل و چهار باغ بالا (اصفهان) اوضاع کاملا عادی بود ولی راس ساعت ۳ عصر خیابانها و چهار راه ها پر شد از ماموران انتظامی و موتور سواران سیاه پوش…
[]
At 2012.02.14 19:03, ممل said:
انصاف داشته باشیم و دروغ نگوییم حضورمان خیلی کم رنگ بود دلیلشم اینه که هر جا که میری اکثرا مخالف وضع موجود هستن ولی فقط وفقط غر غر میکنن و کسی حاضر به پرداخت حد اقل هزینه هم نیست ولی من همچنان معتقدم سرنوشت و عاقبت بدی در انتظار حاکمان فعلی است چون خدا جای حق نشسته.یا حسین
[]
At 2012.02.14 19:11, ناشناس said:
سلام !
به نظرم امروز بهترین اتفاقی که میشد بیافته اینه بود که فضای شهر تغییر کنه و این تغییر ملموس باشه که فکر کنم بود
[]
At 2012.02.14 19:14, ناشناس said:
سلام بر ناشناس که ترسیده نام خودش که در حکومته رو بنویسه و ساعت ۱۸٫۲۷ ارسال کرده
داداش ما می ترسیم و نیامدیم تو خیابون شما که نمی ترسید چرا اینهمه مامور تو خیابون ریختید؟ نمی ترسید دیگه نه؟ چرا نمی ترسید اجازه نمی دید برای راهپیمائی سبزها؟ دکمه یقه ات رو باز کن خون به مغزت برسه ساندیسی
[]
At 2012.02.14 19:19, ناشناس said:
میبینم که یاران گمنام امام زمان دوباره اینجا جمع شدن و شروع به کامنت گذاری میکنند.باید یدونیم امروز قرار نبود شعاری داده بشه یا به سمت محل خاصی راهپیمایی بشه.برای کم کردن هزینه این تظاهرات فقط خواسته شده بود تا مردم در اون منطقه حضور داشته باشند.دوستان حکومتی خود میدانید چه میزان مخالف دارید.پس منتظر انتقام همین کسانیکه کوچک میشمردیشان باشید.
[]
At 2012.02.14 19:28, امید said:
مردم ایران ظلم پذیرند و تا این ترس بر اونا حاکم هست به جایی نمیرسند .
کسی که حرف از ازادی میزند و قدمی برای ان بر نمیدارد ازادی بر او حرام است!
به عمل کار براید …..
[]
At 2012.02.14 19:29, الف said:
درود به ملت استوار و همیشه سبز ایران. تا نابودیه دیکتاتور یکپارچه فریاد خواهیم زد و آزادیه ایران را آرزومندیم .
به امید شکفتن گل های سرخ که بیانگر زنده بودن خون جوانانی ست که جانشان را در راه اهداف بلند آزادی هدیه کردند.
درود به تمام زندانیان سیاسی. درود
[]
At 2012.02.14 19:31, Puya said:
Bayad In Harkat idame dar beshe bayad idame dar beshe
[]
At 2012.02.14 19:34, Mehdi said:
عزیزان منظور فقط راه رفتن نیست،بلکه منظور نفس عمل هست، خب اگر راه نرویم اعتراض نکنیم و حضور نداشتهٔ باشیم که دیگه اسمش اعتراض نیست
اعتراض از نظر شما به چه شکلی‌ هست ؟
منظور گرفتن حق هست، گرفتن رای دزدیده شده و رنگ سبز فقط یک بستری برای اتحاد ماست، لطفا غلو نکنیم
چرا راه نریم؟ چرا اعتراض نکنیم؟ کجای این اشکال داره؟ کجای این اعتراض جرم هست؟
روز اعتراض امروز هست
[]
At 2012.02.14 19:34, sina said:
نه هرکی تو خیابون راه میره سبزی نیست، ولی وقتی میری میبینی انبوه جمعیت یه طور پیوسته دارن میرن اونم تو یک جهت خیلیم خنگ باشی باید به یه چیزایی شک کنی.
[]
At 2012.02.14 19:37, سامان said:
اطلاع رسانی ضعیفی انجام شد، اما بعد از یک سال بد نبود. شورای هماهنگی راه سبز امید باید طرح های جدیدی ارائه بده که حضور مردم پررنگ تر بشه.
پیروزی با ماست. یا حسین میرحسین
[]
At 2012.02.14 19:39, لیلی said:
من که محل کارم در چهارراه ولی عصر است، امروز شاهد جمعیت محسوسی از عابران پیاده بودم که هر لحظه بیشتر می شد. تا مسیر مترو توحید که جمعیت بیشتر شد و نیروی انتظامی که در حال فیلمبرداری بود و در همون گیر و دار یک بسیجی به یکی از عابران جوان حمله برد و بدون دلیل او را به جلو هل میداد . و البته کسی نه از عابران و نه از گاردی ها دخالت نکرد و او را به سمت ماشین مخصوص بردند. احتمال دادیم به خاطر پلیور سبزرنگی بود که به تن داشت. جمعیت تا مترو آزادی ادامه داشت. و سر ورودی یادگار در خیابان آزادی گاردی ها از ورود عابران جلوگیری می کردند تا مردم به سمت آزادی نروند.






گزارش‌ها از 'تجمع‌های اعتراضی پراکنده' در تهران

رهبران مخالفان دولت ایران و همسرانشان از یک سال پیش در حصر خانگی قرار گرفتند - خانم کروبی بعدا از حصر خارج شد
شاهدان عینی در تهران می‌گویند که مخالفان دولت به صورت پراکنده در بعضی نقاط شهر تجمع کرده‌اند و پلیس حضور گسترده‌ای در تعدادی از خیابان‌ها و میادین اصلی شهر دارد.

به گفته این شاهدان، در بعضی از این تجمع ها شعارهای اعتراضی داده شده است. خبرهای تأیید نشده ای هم از بازداشت تعدادی از معترضان در میدان انقلاب، میدان فردوسی و چهار راه ولی عصر منتشر شده است.
با این حال گفته می شود که شمار معترضان در تجمع های امروز از شمار معترضان در تجمع های روز ۲۵ بهمن سال گذشته کمتر است.
حکومت ایران اجازه پوشش تجمع های اعتراضی مخالفان دولت را به خبرنگاران مستقل و خبرگزاری های بین المللی نمی دهد و تأیید مستقل مشاهدات و گزارش های منتشر شده برای بی‌بی‌سی ممکن نیست.
کلیک
نظرات و مشاهدات خود را با ما در میان بگذارید
رسانه های نزدیک به مخالفان دولت ایران در روزهای اخیر فراخوان هایی را منتشر کردند که در آن از معترضان خواسته شده بود که امروز سه شنبه ۲۵ بهمن در اعتراض به ادامه حبس خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به خیابان ها بیایند.
آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد از یک سال پیش و در پی فراخوان برای راهپیمایی مخالفان در روز ۲۵ بهمن سال گذشته در حصر خانگی قرار گرفتند.
دیشب و امروز ویدیوهایی در سایت یوتیوب منتشر شده که حاوی صدای الله اکبر و شعارهایی است که گروهی از معترضان دیشب بر بام خانه هایشان در تهران سر داده اند.
رسانه های ایران همچنین دیشب از ترافیک سنگین و غیر عادی خیابان های تهران خبر دادند که با وجود تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت ها ادامه داشت.
شاهدان عینی می گویند که ترافیک سنگین و غیر عادی از بعد از ظهر امروز دوباره در خیابان های تهران به چشم می خورد و شماری از موتورسواران که پرچم های "حزب الله" با خود حمل می کنند به صورت دسته جمعی در اطراف خیابان ولی عصر دیده شده اند.
به گفته این شاهدان تعدادی از خودروها اقدام به زدن بوق های ممتد می کنند که پلیس راهنمایی و رانندگی به آنها تذکر می دهد.



به گزارش منابع خبری، از بامداد روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه، در حالیکه ساعاتی تا برگزاری تظاهرات سکوت حامیان جنبش سبز در خیابان ها مانده بود، برخی مناطق تهران چهره امنیتی- پلیسی به خود گرفت.
به گزارش جرس و به نقل از برخی شاهدان حاکی است که نقاط مرکزی تهران، از حدود ظهر سه شنبه به طور محسوسی فضای امنیتی به خود گرفته و لباس شخصی های موتور سوار و همچنین یگان های ویژه پاسداران، ضمن مانور و گشت های خیابانی، در برخی نقاط مستقر شده اند.
تارنمای ایران پرس نیوز گزارش داده است که با نزدیک شدن به ظهر و زمان برگزاری تظاهرات، نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به تدریج در میادین و تقاطع های های اصلی شهر تهران در حال استقرار هستند. از ساعت ۱۲ یکی از این یگان های پلیس ضد شورش و تعداد زیادی از خودروهای نیمه زرهی و بین ۵۰ تا ۶۰ دستگاه موتور سیکلت در پادگان عشرت آباد (حوزه نظام وظیفه) استقرار یافتند. در همین حال از میدان امام حسین تا میدان آزادی در تقاطع های اصلی و میادین فردوسی و انقلاب خودروهای نیروی انتظامی رفت وآمد شهروندان را زیر نظر گرفته که هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
بر اساس این گزارش، طبق معمول این روزها پایگاه بسیج مقداد به عنوان مرکز اصلی استقرار یگان های بسیج و لباس شخصی هاست و از صبح امروز رفت و آمدهای زیادی در این پایگاه صورت می گیرد. گشت های لباس شخصی ها با موتورهای سنگین و پوشش های مشخص در مسیر خیابان انقلاب به چشم می خورد و به کلیه کتاب فروشی ها و مغازه های خیابان انقلاب و آزادی ابلاغ شده است که در صورت شلوغ شدن خیابان بلافاصله پس از اخطار نیروی انتظامی باید مغازه های خود را تعطیل کنند.
همچنین از دانشگاه تهران، صنعتی شریف و امیرکبیر نیز خبر می رسد که دانشجویان تصمیم گرفته اند کلاس های نوبت بعداز ظهر را تعطیل کنند اما معاونت دانشجویی نسبت به این تصمیم اخطار داده است! موتورهای حامل لباس شخصی ها اطراف دانشگاه تهران ویراژ می دهند و سعی دارند با ایجاد رعب و وحشت فضا را کاملا کنترل شده نشان دهند.
اما در مسیر خیابان ولیعصر به ویژه تقاطع تخت طاووس و میدان ولیعصر حضور نیروهای امنیتی محسوس است. ضلع شرقی میدان هفت تیر روبروی مسجد الجواد محل استقرار نیروهای بسیج است و بلوار کشاورز هم چنین وضعیتی دارد.
بر اساس گزارش ها، سرعت اینترنت به شدت پایین است و ارسال ایمیل به سختی میسر می شود و خطوط موبایل نیز با اختلالات شدید مواجه است.
بی بی سی نیز به نقل از شاهدان عینی نوشته است “در سالگرد تظاهرات ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ و همزمان با فراخوان چهره‌ها و گروه‌های مخالف دولت برای برگزاری تظاهراتی دیگر، مأموران پلیس در بعضی خیابان‌های شهر تهران حضوری چشمگیر دارند.”
همچنین برخی منابع شامگاه دیروز از ترافیک سنگین و غیر عادی خیابان های تهران خبر دادند که با وجود تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت ها ادامه داشت.
شاهدان عینی از ندای الله اکبر در برخی مناطق تهران در شامگاه دوشنبه خبر داده بودند.


درگیری خونین میان نیروهای امنیتی تونس و اعضای القاعده

وزیر کشور تونس روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن / ۱۴ فوریه) اعلام کرد که روز اول فوریه سال جاری میلادی در شهر مرکزی "بیر علی بن خلیفه" در نزدیکی بندر اسفاکس، برخوردی خونین میان نیروهای امنیتی تونس و گروهی مسلح که وابسته به شبکه تروریستی القاعده هستند بوجود روی داده است.
گفته می‌شود ماموران امنیتی تونس با تیراندازی به سوی افراد مسلح این گروه دو مبارز ۲۷ ساله را کشتند و یکی دیگر را دستگیر کردند. در جریان این درگیری سه سرباز و یک عضو گارد ملی تونس نیز زخمی شدند.
وزیر کشور تونس در ادامه اعلام کرد که ۱۲ تن از اعضای این گروه دستگیر شده‌اند. آنها ۳۷ قبضه سلاح، مهمات فراوان و مبالغی پول تونس، لیبی و دلار به همراه داشتند. ۹ تن بقیه از اعضای این گروه موفق به فرار شدند.




کمک‌های گروه‌های سنی‌مذهب عراق به مخالفان بشار اسد

محافل امنیتی عراق اطلاع می‌دهند که مخالفان سوریه در مبارزه خود علیه ارتش بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، از کمک نیروهای عراقی برخوردارند.
گفته می‌شود بسیاری از سنی‌مذهبان عراق از مرزهای ناامن این کشور با سوریه گذشته و خود را به خاک این کشور رسانده‌اند. آنها در مبارزه علیه رژیم بشار اسد، در کنار مخالفان مبارزه می‌کنند.
ایالت‌های سنی‌نشین عنبر و نینوای عراق در نزدیکی مرز سوریه همواره روابطی تنگاتنگ با شهروندان عرب این کشور داشته‌اند.
محافل امنیتی عراق همچنین اعلام کرده‌اند که شبکه تروریستی القاعده نیز نیروهایی را به سوریه اعزام کرده تا در کنار مخالفان رژیم اسد به مبارزه با دولت مرکزی بپردازند.




مقامات ایرانی از تولید میله‌های سوخت ۲۰ درصد در سایت فردو خبر داده‌اند. تاکنون اعلام می‌‌شد که در این تاسیسات تنها کارهای پژوهشی انجام می‌گیرد. غرب این را تحریک دیگری در مناقشه اتمی به شمار می‌‌‌‌‌آورد.
محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که دنیا در روزهای آینده شاهد رونمایی از چند دستاورد بزرگ هسته‌ای ایران خواهد بود. خبرگزاری فارس به نقل از برخی کارشناسان نوشته که  نخستین خبر مربوط به تولید نهایی میله‌های سوخت ۲۰ درصدی در رآکتور تهران و دومین مورد، احتمالا مربوط به راه‌اندازی تاسیسات فردو خواهد بود.
نشریه آلمانی "زود دویچه" نیز در تازه‌ترین گزارش خود از آماده سازی فرآیند غنی‌سازی اورانیوم ۵ تا ۲۰ درصدی در تاسیسات فردو نوشته است. در این گزارش به نقل از یک مقام موثق آمده که دولت ایران تغییرات موجود در فعالیت سایت فردو را در هفته‌های گذشته به آگاهی  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسانده است.


این در حالی است که مقامات ایرانی تاکنون اعلام می‌کردند  قسمت اعظم کار تاسیسات فردو به امور پژوهشی و اکتشافی اختصاص دارد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز در مورد این خبر موضعی نگرفته است.
«تحریک و بهانه‌آفرینی»
در گزارش نشریه "زود دویچه" آمده که غنی ‌سازی در  یک سایت زیرزمینی می‌تواند از نگاه کشورهای غربی تحریک جدیدی در کشمکش اتمی تلقی شود و بهانه‌ای نیز به دست اسراییلی‌‌ها برای تدارک حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران بدهد.
تاسیسات فردو در اطراف قم و در دل کوه بنا شده است.  به گفته کارشناسان، موقعیت این سایت به‌گونه‌ای است که حتی در صورت بمباران توسط بمب‌های ویژه پناهگاه‌های زیرزمینی نیز آسیب نمی‌بیند. بمباران احتمالی تنها می‌تواند راه ورود به این تاسیسات را مسدود نماید.
اهود باراک وزیر دفاع اسراییل هم  پیش‌ترهشدار داده که برنامه اتمی ایران به "مرحله مصونیت" نزدیک شده تا جایی‌که حمله نظامی علیه آن کارساز نخواهد بود.
محافل دیپلماتیک مقیم وین می‌گویند که ۶۹۶ سانتریفوژ در سایت فردو وجود دارند که به غنی سازی اورانیوم با خلوص کمتر از ۲۰ درصد مشغولند. به گفته این محافل، فردو ظرفیت پذیرش مجموعا ۳۰۰۰ سانتریفوژ را داراست. نشریه "زود دویچه" می‌نویسد که هنوز از سوی ایران اعلام نشده که سایت فردو در چه سطحی از ظرفیت خود کار خواهد کرد. تنها مشخص است که سانتریفوژهای جدیدی در فردو مستقر شده‌اند که الزاما از سایت نطنز به آن انتقال نیافته‌اند.


این در حالی است که خبرگزاری فارس در گزارش خود نوشته که روند غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد در حال انتقال کامل از نظنز به فردو است. فارس در ادامه آورده که زمان‌بندی‌ها به گونه‌ای انجام شده که اعلام خبر راه‌اندازی تاسیسات "فردو" و "رآکتور تهران" قبل از انتخابات مجلس و هم‌چنین پیش از مذاکرات آنی ایران و گروه پنج بعلاوه یک انجام شود.
شورای امنیت تاکنون با صدور چند قطعنامه از جمهوری اسلامی خواسته که غنی‌سازی اورانیوم را برای بر طرف کردن هرگونه شبهه نظامی در برنامه‌های هسته‌ای خود متوقف سازد.
دولت ایران هرگونه تلاش برای ساخت بمب اتمی با اتکاء به طرح‌های هسته‌ای کنونی را رد می‌کند. جمهوری اسلامی در حالی به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم مشغول است که ساخت سلاح اتمی نیاز به اورانیوم با خلوص حدود ۹۰ درصد دارد.
امیدواری آمریکا به راه حل دیپلماتیک

مایکل همر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این میان گفته که کشورش با وجود گزینه‌های مختلف برای تهدید اتمی ایران، همچنان و همانند پیش به راه حل دیپلماتیک امید دارد.
همر در روز دوشنبه (۱۳ فوریه/۲۴ بهمن) در حاشیه پرسش‌هایی پیرامون حمله احتمالی اسراییل به ایران در تابستان آتی به خبرنگاران گفت: «ما از هیچ کوششی برای وادار کردن ایران به انجام تعهدات بین‌المللی‌این کشور فروگزار نمی‌کنیم.»
وی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید و سختگیرانه‌تر علیه ایران افزود: «امیدواریم که رهبری ایران منافع راه حلی دپیلماتیک را در نظر گیرد.»
«ورود بحران ایران به مرحله تازه در تابستان»
خبرگزاری روسی ریانووستی در روز سه‌شنبه (۱۴ فوریه/۲۵ بهمن) به نقل از رییس ستاد نیروهای مسلح روسیه نوشته که قدرت‌های غربی احتمالا در تابستان آتی در مورد واکنش نسبت به برنامه هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری می‌کنند.
ژنرال نیکلای ماکاروف گفته که «ایران مانند یک جراحت (برای کشورهای غربی) است که باید به زودی تصمیمی در باره آن گرفته شود.» وی توضیحات بیشتری در باره سخنان خود نداده و معلوم نیست که آیا گفته‌های او پیرامون حمله نظامی احتمالی به تاسیسات اتمی ایران است یا افزایش تحریم‌ها علیه این کشور.
وزارت دفاع روسیه اخیرا برای رصد وضعیت ایران و سایر کشورهای خاورمیانه، یک مرکز بحران و نظارت ایجاد کرده است.




پلیس بحرین در نخستین سالگرد اعتراضات ضد دولتی مردم، با گاز اشک‌آور و گلوله مشقی به مصاف صدها تظاهرکننده رفت. پادشاه بحرین در این میان، شیعیان و سنی‌های کشورش را به گفتگو با یکدیگر فراخوانده است.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده که تظاهرات مردم بحرین در مراسم اولین سالگرد آغاز جنبش اعتراضی در این کشور به خشونت کشیده شده است. ملک حامد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در حالی شیعیان و سنی‌ها را به آرامش و گفتگو با یکدیگر فراخوانده که شعار "مرگ بر حامد" رساتر از سایر شعارهایی بود که جوانان بحرینی در تظاهرات روز سه‌‌شنبه (۱۴ فوریه/۲۵ بهمن) سر دادند.
این جوانان کسانی هستند که در پاسخ به دعوت گروه تندرو " جوانان ۱۴ فوریه" و با شعار " روز کناره‌گیری" به خیابان‌های منامه آمده‌اند. خشونت زمانی آغاز شد که آنها کوشیدند محاصره میدان "مروارید" را شکسته و از صف ماموران امنیتی برای رسیدن به آنجا عبور کنند.
درگیری‌های روز سه‌شنبه در منامه به دستگیری دستکم ۱۳ نفر انجامیده است. حزب شیعی "الوفاق" نیروهای امنیتی را متهم به ایجاد کارزاری برای دستگیری هواداران جنبش اعتراضی می‌کند.
ملک حامد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در یک سخنرانی از لزوم وحدت و حفظ روح همبستگی میان همه مردم از هر قوم و گروه در کشورش یاد کرد. آل خلیفه هم‌چنین از شهروندان بحرینی درخواست کرد که گام‌هایی جدی و صادقانه در جهت منافع کشور و مردم بردارند.
آل خلیفه تاکید ورزید که بحرین همچنان در مسیر اصلاحات اجتماعی و سیاسی است. وی وعده داد که دولت این کشور در آینده از سوی یک مجمع انتخابی تحت نظارت قرار گیرد و بهتر از پیش کنترل شود. در سخنرانی او اما هیچ اشاره‌ای به سالگرد آغاز اعتراضات در بحرین نشد.
خواست اپوزیسیون
اپوزیسیون شیعی در بحرین خواستار تبدیل نظام سیاسی این کشور به نظامی مشروطه است. آل خلیفه در این میان دست به زنجیره‌ای اقدامات اصلاحی زده که از دید مخالفان کافی نیست.
حاکمیت سیاسی در بحرین با وجود اکثریت جمعیت شیعه این کشور، از سالیان دور تاکنون با سنی‌ها بوده و ناروایی ‌و تبعیض در امور سیاسی و اجتماعی بین شیعیان و اقلیت سنی بحرین، موجب اعتراض‌های کنونی بوده است.
اعتراض عمومی شیعیان بحرین در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ شروع شد و یک ماه بعد با کمک نیروهای اعزامی از سوی عربستان سعودی به خاک و خون کشیده شد.
یک بررسی بین‌المللی نشان می‌دهد که سرکوب سال گذشته معترضان بحرینی در میدان مروارید دستکم ۳۵ کشته برجای نهاده است. به این آمار باید فهرست ۵ نفر دیگر از معترضان را افزود که بر اثر شکنجه در زندان کشته شده‌اند. اما سازمان عفو بین‌الملل معتقد است که آمار قربانیان اعتراضات بحرین به دلیل خشونت و بی‌‌‌‌‌رحمی نیروهای امنیتی این کشور به مراتب بیش از این‌هاست.
پادشاه بحرین وعده اصلاحات در قانون اساسی را داده و برای دلجویی از شیعیان دستور بازسازی مساجد تخریب شده آنان را صادر کرده است. اما معترضان می‌گویند که یک‌سال پس از شروع اعتراض‌ها، اوضاع همچنان در همان نقطه آغاز است و به نظر نمی‌رسد که حکومت بحرین در صدد یافتن راه حلی اساسی برای تامین نظر همه نیروهای سیاسی و نهادهای مردمی باشد.



ادبیات مشترک دو رییس جمهور؛ «آقايان وقیح! محاکمه کنيد مرا» 

 

«صبر ايوب وار محمود احمدی نژاد رو به پايان است و روزی که او به مجلس آيد، روز مباهله است.»
اين بخشی از مقاله يکی از وب سايت های تازه تاسيس و نزديک به محمود احمدی نژاد به نام «عمار پرس» است که به نمايندگان مجلس هشدار می دهد، اگر ریيس جمهوری پايش را به مجلس بگذارد و لب به سخن بگشايد، ديگر کشور و مردم، همان کشور و مردم قبل از سخنان او نخواهند بود

همين سايت و چند سايت ديگر نزديک به محمود احمدی نژاد در روزهای گذشته يک فايل صوتی که گفته می شود از دوران رياست جمهوری آيت الله خامنه ای است، منتشر کرده اند که با مخالفين خود با زبانی تند و افشاگرانه سخن می گويد.

آيت الله خامنه ای:
اظهار کرده اند که بنده را بايد محاکمه کنند. چرا؟ چون بنده در فلان خطبه يا در فلان مصاحبه گفته ام اگر طبق نظر روحانيون دلسوز خرمشهر عمل می شد، آن بخش از خرمشهر سقوط نمی کرد.
بسم الله آقايان پررو! و وقيح! محاکمه کنيد مرا. محاکمه کنيد تا بفهمند مردم که چه جرياناتی در پشت پرده های پليد سالوس و تزوير شما دارد می گذرد؟ محاکمه کنيد تا ما هم اجازه پيدا کنيم حرف مان را بزنيم.»
در بخش ديگری از همين فايل صوتی که يکی از خطبه های نماز جمعه آيت الله خامنه ای بوده است، او به مخالفين خود هشدار می دهد به خاطر آيت الله خمينی و مصلحت نظام سکوت کرده است.


آیت الله خامنه ای:
والله آنقدر حرف گفتنی برای گفتن هست که اگر گفته بشود، ذهنيات بسياری از اين مردم تصحيح خواهد شد. فقط به خاطر خدا و به خاطر گل روی امام و فرمان امام نمی گوييم. دهان را می بنديم. اگر امام اجازه داد آن وقت خواهيم گفت.»
سبک و جنس اين سخنان بسيار شبيه به سخنان محمود احمدی نژاد است که بارها مخالفين و منتقدين دولت اش را خطاب قرار داده است. اگر آيت الله خامنه ای سکوت اش را به خاطر آيت الله خمينی می دانست محمود احمدی اين سکوت را به خاطر آيت الله خامنه ای می داند.


محمود احمدی نژاد:
چند ماه است يک عده ای تمام همت و توان خودشان را بسيج کرده اند برای ضربه زدن به دولت. بدون محدوديت. مثل اينکه هيچ نگرانی از محاکمه ندارند. می خواهند عزيزان من! پاک ترين دولت تاريخ اين کشور را متهم کنند با جنگ رسانه ای. با جنگ سياسی. با دروغ، با تهمت. ما البته سکوت می کنيم. ما به احترام رهبری عزيز، به احترام ملت ساکت ايم. اما بدخواهان بدانند سکوت دولت هميشگی نخواهد بود.»
رهبران و مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی سالهاست که  با همين شيوه با يکديگر سخن می گويند. اما جنس اين نوع سخنان از چه جنسی است؟


مجيد محمدی
، تحليلگر مسائل سياسی  ايران در آمريکا: جنس اين سخنان از مطالبی نيست که قانونا منع شده باشد، مثل مطالب محرمانه. عمدتا مطالبی است که گفتنش قانونا منعی ندارد. من فکر می کنم اينها چهار مقوله هستند؛ فساد اقتصادی رقبا، سوء استفاده از قدرت توسط رقبا، پاسخ به سخنان محافل بسته و اقدامات طرف مقابل که در افکار عمومی هزينه برمی دارد. اگر امروز طرفداران آقای احمدی نژاد از اين گونه سخنان آقای خامنه ای استفاده می کنند، عمدتا به نظر من اخطار به طرف مقابل است که در صورت به جريان انداختن سوال از آقای ریيس جمهوری آنها می توانند فساد اقتصادی و سوء استفاده از قدرت در طرف مقابل را به عرصه عمومی بکشانند.»
صادق لاريجانی، ریيس قوه قضاييه چندی قبل بدون آنکه از فرد يا افرادی نام ببرد، هشدار داده بود که قوه قضایيه را تخريب نکنند و بيش از اين «رطب و يابس» نبافند که در غير اين صورت «طراحی‌های خاص» را افشا خواهد کرد.

محمود احمدی نژاد نيز در ماه های اخير فقط هشدار می دهد.
اما به بعضی ها؛ بعضی هايی که هيچ نام و نشانی ندارند.

احمدی نژاد:
البته من فکر می کنم بعضی ها دارند از ملت انتقام می گيرند. با توهين به دولت. با تهمت به دولت. با دروغ پردازی، چطور می شود؟ خودتان را داريد از بين می بريد. ما البته اعلام کرديم که سکوت ايم. الان هم سکوت ايم. اما اينها همه اش پاسخ دارد.»
چرا مقامات جمهوری اسلامی غير شفاف و در  پرده با يکديگر سخن می گويند؟


مجيد محمدی:
دو نکته هست. نکته اول اينکه مقامات جمهوری اسلامی ايران مثل جمعی از گرگ ها می مانند که در برابر هم و در يک زمستان سرد قرار گرفته اند و اينها هر يک آماده حمله به ديگری است و شرايط به گونه ای است که هر يک می تواند ديگری را بدرد. برای همين است که کاملا سعی می کنند که ذهن طرف مقابل را بخوانند و از همه کارت های شان به موقع استفاده کنند.
نکته دوم اينکه همه رهبران و مقامات جمهوری اسلامی خودشان را در مقام اپوزيسيون می بينند. اپوزيسيون يک نظام است که معمولا در مقام انتقاد می نشيند و می گويد که من حرف های گفتنی دارم و اين حرف ها را در شرايط موجود به خاطر مصلحت نظام نمی توانم بيان کنم.»
چند هفته ديگر تا انتخابات مجلس باقی  مانده است. بعد از آن هم محمود احمدی نژاد بايد به مجلس برود و به ۱۰ سوال نمايندگان پاسخ دهد. روزهايی که التهابات سياسی را به اوج خود رسانده و سايت های حامی ریيس جمهوری خبر از اين می دهند که سکوت چندين ماهه احمدی نژاد به روزهای پايانی اش نزديک شده است.





حلقه‌ای تازه از تهدید و فشار علیه شهروندان ایران

در تازه‌ترین حلقه از فشارهای حکومت جمهوری اسلامی علیه شهروندان ایرانی، از شامگاه دوشنبه ۲۴ بهمن، پیام‌های هشدارآمیزی از طریق ایمیل برای ده‌ها شهروند ایرانی داخل و خارج از ایران از جمله شماری از فعالان رسانه‌ای ارسال شده که حاوی هشدار در مورد «فعالیت‌های غیرقانونی» است.
این ایمیل‌ها که از آدرس‌هایی در دامنه‌های عمومی live.com و mail.com ارسال شده و به طور مشخص امضای هیچ یک از نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بر آنها قرار نگرفته است، مدعی است که فهرستی از ایمیل‌ها و اسامی مختلف ساماندهی شده که «بر اساس اطلاعات و اسناد» ادعایی ارسال‌کنندگان ایمیل «در راستای اهداف بیگانگان و حمایت از فتنه‌گران» فعالیت داشته‌اند.
این پیام هشدارآمیز به دریافت‌کننده هشدار می‌دهد که آدرس ایمیلش در این فهرست قرار دارد و «در صورت اصرار بر فعالیت غیرقانونی»، برابر مواد ۴۹۸، ۴۹۹ و ۵۱۰ قانون مجازات اسلامی، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.
مواد قانونی مورد اشاره در زیرفصل «جرایم ضدامنیتی داخلی و خارجی کشور» در قانون مجازات اسلامی فهرست شده‌اند و به طور مشخص به مواردی چون «تشکیل جمعیت‌های بیش از دو نفر با هدف به هم زدن امنیت کشور»، «عضویت در این جمعیت‌ها با آگاهی از اهداف آنها» و «مشارکت در اختفای جاسوسان دشمن به قصد بر هم زدن امنیت ملی» است.
مشخص نیست که این ایمیل‌ها برای چه تعداد از شهروندان ایرانی داخل و خارج از ایران ارسال شده‌اند اما این نخستین اقدام هشدارآمیز حکومت در قبال شهروندان ایرانی نیست.
پیش از این، به ویژه در مقاطعی که حکومت جمهوری اسلامی، از شکل‌گیری تجمعات اعتراضی نگران بوده است، پیامک‌های تهدیدآمیزی را برای شهروندان مختلف ارسال می‌کرده، که محتوای آنها هشدار در مورد «فعالیت‌های غیرقانونی» بوده است.
همچنین گزارش شده که در روزهای اوج اعتراض‌های به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اطلاعیه‌ها و شب‌نامه‌های هشدارآمیزی به منازل شهروندان برخی از مناطق در شهرهای بزرگ ریخته شده است.
علاوه بر این حکومت ایران از طریق پیام‌های از پیش ضبط شده تلفنی، بارها در تماس تلفنی با شهروندان ایرانی سعی کرده است که آنها را از تماس به رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بر حذر دارد.
همچنین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پیشتر در دی ماه ۸۹، از زبان حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، به رمزشکنی ایمیل‌های مخالفان اذعان کرده بود و ورود به ایمیل‌های شخصی شهروندان ایران را از دستاوردهای دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی خوانده بود.
پس از آن بود که طبق گزارش هایی، در یک سال اخیر جمهوری اسلامی تلاش‌هایی را برای سرقت گواهینامه‌های دیجیتال و دستکاری در سرویس‌های خدمات دهنده ایمیل صورت داد، و با تازگی نیز گزارش شده که ایمیل شماری از فعالان سیاسی و اجتماعی خارج از ایران، هک شده است.
دسترسی به ایمیل‌های شخصی بدون حکم قضایی، در بسیاری از کشورها از مصادیق ورود و مداخله در حریم خصوصی افراد شمرده می‌شود و گرچه در دوران حوادث پس از انتخابات گمانه‌زنی‌هایی در مورد ورود نیروهای امنیتی به حریم خصوصی مجازی مخالفان می‌شد ولی این نخستین بار است که یک مقام رسمی جمهوری اسلامی رسماً به چنین امری اذعان می‌کند.
در جريان انتخابات بحث‌انگيز رياست جمهوری سال ۸۸ و حوادث پس از آن، ارتباطات اينترنتی يکی از مهم‌ترين ابزار هماهنگی ميان معترضان بود و رهبران معترضان نیز بارها بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای رساندن صدای جنبش سبز به گوش همه اقشار مردم تأکید کرده‌اند.
در قانون اساسی جمهوری اسلامی گرچه اشاره‌ای به ایمیل به عنوان یکی از ابزار ارتباطی نشده است اما در اصل ۲۵ تأکید شده است که «بازرسی و نرساندن نامه‏ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.»




پلیس تایلند: بمب‌گذار «ایرانی» چهار نفر را در بانکوک زخمی کرد

روز سه‌شنبه فردی در بانکوک، پایتخت تایلند، باعث انفجار چند نارنجک شد که بر اثر آن فرد مذکور دو پای خود را از دست داد و چهار شهروند دیگر را نیز زخمی کرد. پلیس تایلند ملیت صاحب نارنجک‌ها را «ایرانی» عنوان می‌کند.
بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس تایلند می‌گوید که مأموران پلیس در محل یکی از انفجارها، گذرنامه‌ای با نام «سعید مرادی» متعلق به یک «شهروند ایرانی» پیدا کرده‌اند و پلیس تایلند به این خاطر فردی با مشخصات ذکر شده را مسئول این حادثه معرفی می‌کند.
پلیس تایلند هم‌چنین می‌گوید که سه‌شنبه شب «یک شهروند دیگر ایرانی» را در فرودگاه بین‌المللی بانکوک برای بازجویی در مورد انفجارهای یادشده بازداشت کرده‌است اما مشخص نیست که آیا وی با این انفجارها ارتباطی داشته‌است یا خیر.
پانسیری پراپاوات، از مقام‌های پلیس بانکوک، می‌گوید که روز سه‌شنبه انفجاری که ممکن است سانحه‌ای اتفاقی بوده‌باشد در خانه فرد نام‌برده در محله «اِکامای«در مرکز بانکوک رخ داد و باعث تخریب بخشی از سقف خانه شد و بر اثر این انفجار دو فرد خارجی نیز به سرعت از خانه خارج شدند.
به گفته این افسر پلیس تایلند فردی که وی از او با نام «مرادی» یاد می‌کند نیز در حالی که زخمی شده‌بود از این خانه خارج شده و «سعی کرد تاکسی بگیرد.»
پانسیری پراپاوات افزود: «از آنجا که بدن او خونین بود تاکسی از سوار کردن او خودداری کرد و وی پس از آن ماده منفجره‌ای را به سوی تاکسی پرتاب کرد و دوید.»

​​این افسر پلیس در ادامه گفت: «پس از آن، پلیس که به محل فراخوانده شده‌بود سعی کرد مرادی را دستگیر کند اما او برای دفاع از خود نارنجکی را به زمین انداخت ولی این نارنجک ظاهراً به سوی خود او برگشته و پس از انفجار، دو پای او را از جا کند.»
عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این فرد در حال خونریزی در پیاده‌رویی پوشیده از خرده‌شیشه در نزدیکی یک دبستان افتاده‌است؛ گزارش‌ها حاکی است هیچ‌یک از کودکان حاضر در این مدرسه آسیب ندیده‌اند.
پانسیری پراپاوات به خبرنگاران گفت که پلیس در جریان بازرسی از یک کیف سیاه‌رنگ در نزدیکی محل حادثه در این کیف «پول ایرانی، دلار آمریکایی و پول تایلندی پیدا کرده‌است.»
یکی دیگر از افسران پلیس تایلند به نام وینای تونگ‌سونگ، به رویترز گفت که پلیس این کشور شامگاه سه‌شنبه «یک فرد ایرانی دیگر» را که قصد سفر به مالزی داشت در فرودگاه بین‌المللی بانکوک دستگیر کرد و بازجویی‌ها از این فرد مظنون ادامه دارد.
مقامات پلیس تایلند می‌گویند هنوز هدف فرد یا افراد مظنون از تهیه این نارنجک‌ها مشخص نیست.
ماه گذشته یک مرد لبنانی-سوئدی که گفته شده با «حزب‌الله لبنان مرتبط بوده» توسط پلیس تایلند بازداشت شد و پس از بازجویی، مأموران پلیس را به انباری حاوی چهار هزار کیلوگرم کود اوره و چندین گالن نیترات آمونیوم راهنمایی کرد.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش می‌دهد که اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل که خود روز یک‌شنبه در سفری به بانکوک رفته‌بود روز سه‌شنبه ایران را متهم به دست داشتن در انفجارهای بانکوک کرده‌است.
اهود باراک که در دیداری رسمی از سنگاپور سخن می‌گفت روز سه‌شنبه گفت: «اقدام به حمله در بانکوک بار دیگر ثابت می‌کند که ایران و همدستانش به اعمال تروریستی خود ادامه می‌دهند و آخرین حملات نمونه‌ای از این روند است.»
مقام‌های ایرانی تا این لحظه هنوز به این اتهامات تازه واکنشی نشان نداده‌اند.
روز دوشنبه دیپلمات‌های اسرائیلی در هند و گرجستان هدف بمب‌گذاری قرار گرفتند. در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کرده، تهران هرگونه نقشی در این بمب‌گذاری‌ها را رد کرده‌است.
 



خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، گزارش داد که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور این کشور فردا چهارشنبه ۲۶ بهمن از چند "پروژه مهم هسته ای" رونمایی می کند.
به نوشته ایرنا، این پروژه ها "توانایی فوق العاده و دانش ایرانیان را به رخ جهانیان خواهد کشید".
این خبر در شرایطی منتشر شده است که ایران برای کنار گذاشتن برنامه اتمی اش تحت فشار فزاینده غرب قرار دارد.
قدرت های غربی ایران را متهم می کنند که در پی دست یافتن به توانایی ساخت سلاح اتمی است، اما ایران این ادعا را تکذیب می کند.
خبرگزاری دولتی ایران نوشته است که پروژه های جدید در راستای شعار "انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچکس" انجام شده است.



بانکوکساعاتی بعد از وقوع سه انفجار در بانکوک، پایتخت تایلند، وزیر دفاع اسرائیل دولت ایران را متهم به دست داشتن در این انفجارها کرد.
روز سه شنبه (۱۴ فوریه) پلیس تایلند اعلام کرد فردی که به ظن آنها ایرانی است، در پی انفجار نارنجکی که قصد داشت به سوی پلیس پرتاب کند، به شدت مجروح شد و دو پای خود را از دست داد.
به گفته یک سخنگوی پلیس تایلند این مرد یکی از پنج نفری است که در جریان سه انفجار در یک منطقه پررفت‌وآمد تجاری در بانکوک زخمی شده‌اند.
ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل گفت که این انفجارها "بار دیگر ثابت کرد که ایران و گروه‌های وابسته به آن همچنان دست به اقدامات تروریستی می‌زنند."
انفجارهای بانکوک یک روز بعد از حمله به دیپلمات‌های اسرائیلی در هند و گرجستان صورت گرفت. نخست‌وزیر اسرائیل، ایران و حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بود.

'کارت شناسایی ایرانی'

بنا بر گزارش‌ها از بانکوک، انفجار اول در خانه‌ای که سه ایرانی آن را اجاره کرده بودند رخ داده است.
به گفته پلیس بعد از این انفجار دو مرد از این خانه فرار کرده‌ و و بمب دیگری را به سوی یک تاکسی که حاضر به توقف برای آنها نشده پرتاب کرده‌اند.
بمب سوم زمانی منفجر شده که مرد سوم تلاش کرده آن را به سوی پلیس پرتاب کند، اما موفق به انجام این کار نشده و انفجار بمب، خود او را به شدت زخمی کرده است.
معاون فرمانده پلیس بانکوک به خبرگزاری فرانسه گفته است که یک کارت شناسایی ایرانی همراه فرد بمب‌گذار بوده است.
این خبرگزاری همچنین گزارش داده است که پلیس بانکوک یک وسیله انفجاری دیگر را که در خانه تحت اجاره سه ایرانی یافته، خنثی کرده است.

'خطر برای ثبات منطقه و جهان'

آقای باراک که در هنگام سفر به سنگاپور نسبت به حوادث بانکوک واکنش نشان داد، روز یکشنبه بنا بر اعلام وزارت دفاع اسرائیل در بانکوک بوده است.
وزیر دفاع اسرائیل گفت ایران و حزب الله لبنان باعث "به خطر افتادن ثبات منطقه و جهان" شده‌اند.
چندی پیش سفارت آمریکا در بانکوک نسبت به احتمال وقوع حمله تروریستی در این شهر هشدار داده بود.
بعد از این هشدار پلیس تایلند یک مرد لبنانی را در پی یافتن مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب دستگیر کرد.




عضو اتاق فکر جنبش سبز، مهمان عربستان سعودی

image
در حالی‌که حساسیت‌های حکومت جمهوری اسلامی نسبت به عربستان سعودی بیشتر و بیشتر می‌شود. یک عضو «اتاق فکر» سابق جنبش سبز در اجلاس «الجنادریه» عربستان حاضر شد. دو سال پیش، مهاجرانی در کنفرانس «واشینگتن اینستیتوت» نیز حاضر بود که با انتقاد فراوانی از سوی حکومت وبسیاری از اصلاح‌طلبان روبرو شد. علی‌رضا نوری‌زاده مدیر «مرکز مطالعات ایران و عرب» نیز در این اجلاس حاضر بود.
به دنبال برگزاری بیست و هفتمین جشنواره میراث فرهنگی عربستان سعودی موسوم به «الجنادریه»، رسانه‌های نزدیک به حکومت تلاش کرده‌اند حضور عضو «اتاق فکر» سابق جنبش سبز را در این مراسم، جلب کمک جنبش سبز از حکومت عربستان قلمداد کنند. این در حالی است که مهاجرانی که رابطه بسیار نزدیکی با هاشمی رفنسجانی نیز دارد، مدت‌هاست از «رسانه جنبش سبز» دوری گزیده و تنها برادر همسرش  مدیریت آن رسانه را بر عهده دارد.
اما حضور عطالله مهاجرانی که دو سال پیش نیز به خاطر حضور در کنفرانس «واشینگتن اینستیتوت» که نزدیک به اسرائیل است، با انتقادهای فراوانی روبر شده بود، این بار نیز برای وزیر ارشاد کابینه خاتمی که رابطه نزدیکی با هاشمی رفسنجانی دارد، بی‌هزینه نبوده است. گرچه گفته می‌شود هزینه‌ شرکت و حضور مهاجرانی در این کنفرانس‌ها کاملا پرداخت می‌شود.
خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران ابتدا اعلام کرده بود که: «دستگاه امنیتی رژیم سعودی علاوه بر کمک ۱۸ میلیون دلاری به  این فرد، به وی وعده داده تا با گسترده کردن بخش فارسی شبکه العربیه، تعدادی از عناصر رسانه‌ای وابسته به این گروه را بکارگیری کند.» این در حالی است که علی‌رضا نوری‌زاده که رابطه نزدیکی با گروه‌های مختلف در عربستان دارد نیز در این اجلاس حاضر بود.
برخی از رسانه‌های داخلی، مرکز تحت اداره نوری‌زاده را متهم به دریافت کمک مالی از عربستان سعودی می‌کنند، اما او که مدیر «مرکز مطالعات ایران و عرب» است، چند ماه پیش در گفتگو با خودنویس با شرح سابقه  این مرکز گفت که این مرکز نشریه‌ای منتشر می‌کند که در جهان عرب معتبر است و قیمتی بالا دارد و اشتراکش ۱۵۰ دلار است که هزینه‌های دفتر از محل فروش این نشریه تامین می‌شود. همچنین گزارش‌هایی که این دفتر منتشر می‌کند از سوی مراکز مختلف خریداری می‌شود. نوری‌زاده تاکید کرد که مرکز از هیچ دولت خارجی پولی دریافت نمی‌کند. این مرکز برگزاری کنفرانس دربسته بخشی از «اپوزیسیون» در لندن را بر عهده داشت که جلسات پاریس و استکهلم دنباله‌های آن محسوب می‌شوند. نوری‌زاده آن زمان به شبکه العربیه گفته بود: «این کنفرانس برای بررسی اوضاع کشورهای منطقه وتاثیر آن بر ایران، ایجاد همبستگی بین مخالفان برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران وزمینه سازی برای تشکیل نظامی فراگیر با مشارکت همه قشرهای جامعه ایرانی تشکیل شده است.» کنفرانس استکهلم نیز با عنوان «اتحاد برای دموکراسی در ایران» برگزار شده بود.




بالاترین هک نشده؛ «اینترنت» نسبتا در امن و امان است

image
همزمان با موعد تظاهرات آرام ۲۵ بهمن به دعوت گروه‌های سبز، وضعیت اینترنت همچنان مانند روزهای پیش همراه با اختلالاتی گزارش شده، ولی اندکی روان‌تر است. شایعه «هک» بالاترین هم صحت ندارد و گویا ارتش سایبری زورش به بالاترین نرسیده، شایعه درست می‌کند.
در شرایطی که خیابان‌های پایتخت در شرایط امنیتی به سر می‌برند و نیروهای پلیس و ضد شورش در بخشی از محلات تهران مستقرند تا از هرگونه تظاهرات مردم به دعوت سبزها جلوگیری کنند، وضعیت اینترنت کمابیش مانند روزهای قبل است. اما دسترسی‌ها به گفته منابع داخلی در مناطق مختلف تهران، از روز پیش، کمی راحت‌تر شده است.

بالاترین هک شده؟

در حالی که تب و تاب این اعتراض های احتمالی در سایت بالاترین، که به جمع آوری و انتشار لینک‌های وب‌سایت ها به طور غیر متمرکز می پردازد بیشتر از هر جای دیگری‌ست، پیامی در شبکه های اجتماعی، مبنی بر هک شدن بالاترین دست به دست می‌شود و شایعه ای را گسترش می‌دهد که «بالاترین هک شده!»


این پیام می گوید : «دوستان عزیز....فوری....خطر....فوری......خطر......فوری.....خطر..... سایت بالاترین توسط ارتش سایبری جمهوری اسلامی هک شده و با پروتکل جعلی در حال جمع آوری آی پی کاربران و مراجعه کنندگان به بالاترین هستند....این امر توسط آنتی ویروسهای قوی و اورجینال خارج از کشور هشدار داده می شود....کلیه کاربران اینترنت و بخصوص کاربران ایرانی داخل کشور،تا اطلاع ثانوی..«
پیگیری‌های خودنویس از نزدیکان مدیریت این شبکه، مهدی یحیی‌نژاد بیانگر این است که این پایگاه اینترنتی هک نشده و این شایعه صحت ندارد.

 به نظر می رسد با گسترش خبرهایی مبنی بر هک شدن ایمیل های جی‌میل در هفته های گذشته، زمینه برای شایعه‌های این چنینی فراهم شده است. 



سوت می‌زنند!
طی روزهای قبل، شبکه اینترنت دچار مشکلاتی شده بود که واکنش های مختلفی را از نمایندگان مجلس تا سایت‌های حزب اللهی موجب شد و البته واکنش خاصی از سوی دولت در پی نداشت. 

البته به نظر می‌رسد با پیشنهاد یک متد اعتراضی تازه یعنی سوت زدن، این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با این اوضاع مشغول سوت زدن است!




پلیس تایلند: بمب‌گذار «ایرانی» چهار نفر را در بانکوک زخمی کرد

روز سه‌شنبه فردی در بانکوک، پایتخت تایلند، باعث انفجار چند نارنجک شد که بر اثر آن فرد مذکور دو پای خود را از دست داد و چهار شهروند دیگر را نیز زخمی کرد. پلیس تایلند ملیت صاحب نارنجک‌ها را «ایرانی» عنوان می‌کند.
به نوشته رادیو فردا، بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس تایلند می‌گوید که مأموران پلیس در محل یکی از انفجارها، گذرنامه‌ای با نام «سعید مرادی» متعلق به یک «شهروند ایرانی» پیدا کرده‌اند و پلیس تایلند به این خاطر فردی با مشخصات ذکر شده را مسئول این حادثه معرفی می‌کند.
پلیس تایلند هم‌چنین می‌گوید که سه‌شنبه شب «یک شهروند دیگر ایرانی» را در فرودگاه بین‌المللی بانکوک برای بازجویی در مورد انفجارهای یادشده بازداشت کرده‌است اما مشخص نیست که آیا وی با این انفجارها ارتباطی داشته‌است یا خیر.
پانسیری پراپاوات، از مقام‌های پلیس بانکوک، می‌گوید که روز سه‌شنبه انفجاری که ممکن است سانحه‌ای اتفاقی بوده‌باشد در خانه فرد نام‌برده در محله «اِکامای«در مرکز بانکوک رخ داد و باعث تخریب بخشی از سقف خانه شد و بر اثر این انفجار دو فرد خارجی نیز به سرعت از خانه خارج شدند.
به گفته این افسر پلیس تایلند فردی که وی از او با نام «مرادی» یاد می‌کند نیز در حالی که زخمی شده‌بود از این خانه خارج شده و «سعی کرد تاکسی بگیرد.»
پانسیری پراپاوات افزود: «از آنجا که بدن او خونین بود تاکسی از سوار کردن او خودداری کرد و وی پس از آن ماده منفجره‌ای را به سوی تاکسی پرتاب کرد و دوید.»
​​این افسر پلیس در ادامه گفت: «پس از آن، پلیس که به محل فراخوانده شده‌بود سعی کرد مرادی را دستگیر کند اما او برای دفاع از خود نارنجکی را به زمین انداخت ولی این نارنجک ظاهراً به سوی خود او برگشته و پس از انفجار، دو پای او را از جا کند.»
عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این فرد در حال خونریزی در پیاده‌رویی پوشیده از خرده‌شیشه در نزدیکی یک دبستان افتاده‌است؛ گزارش‌ها حاکی است هیچ‌یک از کودکان حاضر در این مدرسه آسیب ندیده‌اند.
پانسیری پراپاوات به خبرنگاران گفت که پلیس در جریان بازرسی از یک کیف سیاه‌رنگ در نزدیکی محل حادثه در این کیف «پول ایرانی، دلار آمریکایی و پول تایلندی پیدا کرده‌است.»
یکی دیگر از افسران پلیس تایلند به نام وینای تونگ‌سونگ، به رویترز گفت که پلیس این کشور شامگاه سه‌شنبه «یک فرد ایرانی دیگر» را که قصد سفر به مالزی داشت در فرودگاه بین‌المللی بانکوک دستگیر کرد و بازجویی‌ها از این فرد مظنون ادامه دارد.
مقامات پلیس تایلند می‌گویند هنوز هدف فرد یا افراد مظنون از تهیه این نارنجک‌ها مشخص نیست.
ماه گذشته یک مرد لبنانی-سوئدی که گفته شده با «حزب‌الله لبنان مرتبط بوده» توسط پلیس تایلند بازداشت شد و پس از بازجویی، مأموران پلیس را به انباری حاوی چهار هزار کیلوگرم کود اوره و چندین گالن نیترات آمونیوم راهنمایی کرد.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش می‌دهد که اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل که خود روز یک‌شنبه در سفری به بانکوک رفته‌بود روز سه‌شنبه ایران را متهم به دست داشتن در انفجارهای بانکوک کرده‌است.
اهود باراک که در دیداری رسمی از سنگاپور سخن می‌گفت روز سه‌شنبه گفت: «اقدام به حمله در بانکوک بار دیگر ثابت می‌کند که ایران و همدستانش به اعمال تروریستی خود ادامه می‌دهند و آخرین حملات نمونه‌ای از این روند است.»
مقام‌های ایرانی تا این لحظه هنوز به این اتهامات تازه واکنشی نشان نداده‌اند.
روز دوشنبه دیپلمات‌های اسرائیلی در هند و گرجستان هدف بمب‌گذاری قرار گرفتند. در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کرده، تهران هرگونه نقشی در این بمب‌گذاری‌ها را رد کرده‌است.




لغو مراسم یادبود محمد مختاری در مسجد شرق تهران

در حالیکه قرار بود مراسم سالگرد شهادت محمد مختاری، دانشجوی شهید ۲۵ بهمن ماه ۸۹، امسال در شرق تهران برگزار شود، بنا به گزارش منابع خبری، این مراسم با فشار حکومت لغو شد.
به گزارش جرس، ساعت ۳۰: ۳ بعد از ظهر ۲۴ بهمن ۹۰، هنگامیکه مراجعین به مقابل مسجد احمدیه (چهارراه سرسبز، بالاتر از ایستگاه مترو) می رسیدند، با پلاکاردی بزرگ با مضمون اینکه «امروز ۲۴/۱۱/۹۰ در این محل مراسمی برگزار نمی شود. به بهشت زهرا مراجعه نمایید» روبرو می شدند، که حکایت از لغو مراسم یادبود محمد مختاری داشت.
یکی از شاهدان در گزارش خود افزود: «وقتی برای شرکت در مراسم سالگرد عروج کنشگر عزیز سبز، محمد مختاری، به محل اعلام شده (مسجد احمدیه) مراجعه کردم، با درب بسته مسجد روبرو شدم و نوشتاری مبنی بر لغو برنامه بر پلاکارد زردرنگ بسته شده مقابل درب مسجد. چند بسیجی در اطراف درب مسجد پرسه می زدند و چند نفر هم در پیاده روی روبرو بودند و یک خودروی نیروی انتظامی هم نبش کوچه پایین مسجد ایستاده بود.»





محکومیت مهدی خزعلی به چهار سال و نیم زندان و ۱۰ سال تبعید

مهدی خزعلی، فعال سیاسی که هم اکنون در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است، به چهارسال و نیم حبس و ده سال تبعید در شهرستان برازجان محکوم شد.
محمدحسین آغاسی، وکیل مدافع آقای خزعلی، در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن اعلام این خبر گفت این اولین حکمی ست که در باره‌ی موکلش به طور کتبی به او ابلاغ شده و حکم قبلی به طور شفاهی بوده است.
به گفته‌ی وکیل مهدی خزعلی، او برای شش مورد توهین به مقام‌های جمهوری اسلامی نیز به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.
آقای آغاسی گفته است که به این رأی اعتراض خواهد کرد.




تداوم اعتصاب غذای دو هنرمند آذربایجانی در بند ۳۵۰ اوین

خبرگزاری هرانا - اعتصاب غذای اسماعیل برزگر و رسول حیدر‌زاده، دو هنرمند آذربایجانی در بند ۳۵۰ اوین وارد هفته سوم شد.
اسماعیل برزگر و رسول حیدر‌زاده، دو موزیسین آذری که به اتهامات امنیتی بهار امسال بازداشت شده‌اند، به دلیل نقض بارز حقوق اولیه یک زندانی از سیزدهم بهمن ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند و به دلیل بی‌توجهی مقامات زندان اوین در وضع نامناسبی به سر می‌برند به گونه‌ای که زندانیان بند ۳۵۰ نگران جان آن‌ها هستند.
رسول حیدر‌زاده، خواننده موسیقی مقامی آذربایجانی و اسماعیل برزگر نوازنده کلارینت که در دو شهر تبریز و باکو به فعالیت در زمینه موسیقی مشغول بوده‌اند؛ خرداد گذشته توسط اداره اطلاعات سپاه در تبریز بارداشت شده و مورد شکنجه‌های شدید جسمی و روحی قرار گرفتند. آن‌ها سپس به بند دو-الف سپاه منتقل شدند و پس از شش ماه به دادگاه برده شده و در محاکمه‌ای که در کمتر از پنج دقیقه برگزار شد به اتهام تبانی و تجمع بر ضد امنیت ملی و جاسوسی هرکدام به هفت سال زندان محکوم شدند.
این دو زندانی سیاسی از حق داشتن وکیل مدافع محروم بوده و هستند و مرحله تجدیدنظر خواهی محکومیتشان نیز بدون حضور وکیل هم اکنون در حال انجام است.
برزگر و حیدرزاده در اعتراض به صدور حکم غیرعادلانه و روند غیرقانونی صدور حکم از ۱۳ بهمن ماه امسال دست به اعتصاب غذا زده‌اند و در تمام روزهای گذشته بار‌ها به دلیل افت شدید فشار و از حال رفتگی به بهداری اوین و بیمارستان طالقانی منتقل شده‌اند.