۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

روز جمعه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

از مسیحیت «یوسف‌ندرخانی» تا اسلام «علی‌استون»

image
این روز‌ها همه‌جا جشن و شادمانی در تمام محافل رسانه‌ای و فرهنگی و تبلیغی مسلمانان در ایران، به خاطر تشرف یک مسیحی جوان به دین اسلام برپا است.(+)
مسلمانان شادمان و خرسند از این اتفاق، آن‌را به عنوان برگ برنده و یکی از اسناد معتبر حقانیت دین اسلام و فرقه شیعه مطرح، و اخبار این تشرف را با تفصیل بسیار این‌طرف و آن‌طرف منتشر نموده و روی آن تبلغ می‌کنند.
این سرور و شادمانی در شرایطی واقع می‌شود که، چند سالی است که آقای «یوسف‌ندرخانی» جوان مسلمان ایرانی، به مسیحیت گرویده و از آنجا که بر اساس قرائتی خاص از اسلام، آن‌گونه انتخاب در حکم «ارتداد» قلمداد شده و مجازات مرگ به دنبال دارد، نامبرده نیز از مدت‌ها پیش بازداشت و محاکمه، و به اعدام محکوم شده است و اکنون پس از تشریفات قانونی و نهایی شدن حکم، ظاهرا قرار است حکم اعدام ایشان طی روزهای آتی اجرا شود.
 «شان‌علی‌استون» در نوع خودش آدم بزرگ و مطرحی‌ است. یک بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و فرزند «الیوراستون» یکی از مطرح‌ترین و معتبر‌ترین کارگردانان سینمای آمریکا.
به نسبت و اندازه خودش مطالعه و تحقیق نموده، و اکنون در سایه آن‌ دست به انتخاب زده است. این حق طبیعی و اوست.
انسان به دلیل انسان بودن هم حق انتخاب دارد، هم حق اشتباه. اینکه این انتخاب صحیح است یا اشتباه، باید به معیار و محک‌های عقلی و منطقی آن، و همچنین خبرگان تشخیص مراجعه نمود.
با این‌حال، تردیدی وجود ندارد که میزان دانش و تجربه و تحقیقات «شان‌علی‌استون» قابل قیاس با تجربیات و تحقیقات علمی، دینی و فلسفی پرفسور «هانری‌کوربن» نیست.
 «هانری‌کربن» فیلسوف، شرق‌شناس، ایران‌شناس، و شیعه‌شناس معتبر فرانسوی و استاد دانشگاه «سوربن» بوده‌است. وی محضر علمی فیلسوفان بزرگ و برجسته از جمله «لویی‌ماسینیون» را درک کرده بود. «کربن» نخستین مترجم آثار «هایدگر» به فرانسوی است. وی به زبان‌های آلمانی، عربی، و سانسکریت مسلط بوده‌است.
 «کربن» برای تحقیقاتی پیرامون تشیع به ایران مسافرت می‌نماید. طی این مسافرت‌ها و حضور در مجامع دانشگاهی با استاد علامه «طباطبایی» آشنا شده و مباحثه علمی و ارتباط فکری بین آن‌ها برقرار می‌شود. حاصل آن ارتباط و مباحثه علاقه شدید ایشان به مذهب «تشییع» و دفاع برجسته و همه جانبه از این فرقه اسلامی، در سطوح دانشگاهی معتبر می‌شود. حتی وی در ستایش و تعریف از «تشیع» اقدام به نوشتن کتاب هم می‌‌کند. با همه این‌ها اما، ایشان کاتولیک به دنیا آمده کاتولیک زندگی می‌کند، و کاتولیک از دنیا می‌رود. (+)
 مطمئنا به‌‌ همان اندازه که «علی‌استون» حق دارد که اسلام و تشیع نشناخته را اتنخاب کند، «کربن» هم حق داشته که اسلام و تشیع شناخته را انتخاب نکند و کاتولیک باقی بماند و به‌‌ همان اندازه هم  آقای «ندرخانی» آزاد است و حق دارد که مسیحیت را انتخاب کند. تمام مجامع اسلامی و شیعی و غیر شیعی هم حق دارند از تشرف یک نفر به دین اسلام، خوشحال و شادمان بوده و آنرا رسانه‌ای نموده و تبلیغ کنند، اما به همه این دلایل حق ندارند مانع آزادی انتخاب «دین» برای انسانی شده و انتخابی را اشتباه تلقی و برای آن حکم اعدام صادر نمایند.




راهکارهایی برای جنبش سبز در انتخابات

شرکت نکردن در انتخابات و بودن در خانه یک ایده برای شهرهای بزرگ شاید قابل اجرا باشد. ولی راه‌هایی برای جنبش سبز در مدت فرصت انتخاباتی که از هفته دیگر شروع می‌شود را از دست ندهیم. چه در تهران و چه در شهرستان‌ها و روستا‌ها امکان پیش برد طرح ها وجود دارد. اصلی‌ترین زمان برای جنبش سبز فرصت تبلیغات انتخاباتی است، که هر حوزه انتخاباتی برای خودش می‌تواند تعریفی از انتخابات ریاست جمهوری در همان حوزه باشد.

*. در هر روستا یا منطقه مشکل‌ها و دعواهای بین تیم رهبری و احمدی‌نژاد می‌تواند به عنوان اصلی ترین موضوع مطرح شود.

*. سوال‌هایی که می‌تواند در جلسات سوال و پاسخ کاندیداها مطرح شود می‌تواند چالشی برای هر دوطرف باشد.

*.و سؤال‌هایی که چالش بر انگیز هستند را می‌توان به مشورت گذاشت ولی سوال‌هایی که به ذهن من می‌رسد را می‌نویسم.

۱. آیا اگر رهبر از شما بخواهد که سیستم انتخاباتی ریاست جمهوری را تبدیل به پارلمانی بکنید ، و دیگر انتخاب ریاست جمهوری نداشته باشیم، شما قبول می‌کنید؟
۲. چگونه از شمارش آراء در حوزه انتخاباتی مطمئن خواهید بود؟ اگر مشکلی پیش بیاید، چه خواهید کرد؟ به کجا شکایات می‌کنید؟ نماینده‌ها با طرف مقابل که فقط نه، با وزارت کشور و استانداری‌ها چگونه برخورد می‌کنند؟ ما که طرفدار (فرض) شما هستیم، چگونه اعتراض کنیم؟ کجا جمع بشویم؟
۳. بودجه را از کجا قرار است بگیرید؟ برای این پل (نمونه) آقای احمدی‌نژاد بودجه گذشته‌اند، ولی شما چه خواهید کرد؟ بودجه آن را از کجا خواهید گرفت؟
۴. از حقوق خود خمس خواهید داد؟ به کدام مرجع؟ چرا او را انتخاب کردید؟
۵. در منطقه ما فعلا مرکز مهم نظامی یا اقتصادی است، چگونه ما را در صورت حمله به آن حمایت خواهید کرد؟
۶. مشکل شما با طرف ( ها ) دیگر دقیقا در چیست؟
۷.مشکل زبان در منطقه ما را چگونه حال خواهید کرد؟ شما که اکنون به زبان لری، ترکی، کردی و غیر صحبت می‌کنید، چگونه می‌خواهید که ما صحبت نکنیم؟ (چون خود به خوبی می‌دانید که حتما این جلسات به زبان و گویش محلی انجام می‌شود)
۸.اختلاس بزرگ هم جزو سؤال‌ها باشد، که شما چه چیز را دلیل این اختلاس می‌دانید؟
۹.شما ایمیل دارید؟ یاهو یا جی میل ؟ فیس‌بوک چطور؟ اگر بخواهیم با شما در تماس باشیم از طریق اینترنت می‌توانیم؟ در مورد اینترانت ملی، و اینترنت چه فکر می‌کنید؟
فقط فراموش نکنیم که مانند تهران و شهرای بزرگ، روستاها و شهرهای کوچک نیز، مسلم افرادی خواهند بود که در جلسات آماده سوال کردن باشند.




اتهام سانسور به خودنویس در سایت بنی‌صدر!

از روز بعد از تولد سایت خودنویس، تا آنجایی که من خاطرم هست، شاهدیم که هر از چند گاهی یکی که نوشته‌اش درج نمی‌شود، قضیه را بسیار شخصی می‌گیرد و مهر سانسور را حواله سایت خودنویس می‌کند.
  از روز بعد از تولد سایت خودنویس، تا آنجایی که من خاطرم هست، شاهدیم که هر از چند گاهی یکی که نوشته اش درج نمی‌شود، قضیه را بسیار شخصی می‌گیرد و مهر سانسور را حواله سایت خودنویس می‌کند.
 در خصوص جناب آقای بنی صدر و مسائل مربوط به جریان فکری ایشان، خود بنده؛ از آنجایی که علاقه وافری به ایشان و نقش ایشان در بقدرت رسانی خمینی دارم، می‌توانم به‌جرات شهادت بدهم که دوستان آقای بنی‌صدر کم در این سایت نوشته منتشر نکرده‌اند!

البته خود بنده هم  بارها در سایت خودنویس مطلب نوشته‌ام و یکی دو بار هم مستقیم و غیر مستقیم از این سایت انتقاد کرده‌ام. اما انصاف حکم می‌کند که این را بگویم که سایت خودنویس، علیرغم امکانات کم و محدودش، آنهم در مقایسه با سایت‌هایی نظیر انقلاب اسلامی در هجرت (واقعا عجب اسمی جالبی)، کلمه و جرس و... هم برای دیگران بیشتر امکان ابراز عقیده گذاشته است، و هم بر خلاف سایت نامبرده از روز اول درب کمنت  گذاری را برای اشاعه آزادی بیان بر روی همه باز کرده است.
 البته خود بنده هم بسیار از این امکان استفاده کرده‌ام و نظراتم را در سایت خودنویس و سوالاتم را در خصوص جناب بنی صدر و کارنامه ایشان درج کرده‌ام که تا به امروز یک دانه‌اش نیز، حتی برای درمان کوری هم که شده، در سایت شخصی آقای بنی‌صدر درج نشده است وسوالات هم نتنها بی‌جواب باقی مانده‌اند، دوستان و طرفداران ایشان بنده را با الفظی نظیر سلطنت‌طلب و...نوازش کرده‌اند، که البته هرگز مولود باک و ملالی هم نگردیده است
امروز اما سایت جناب بنی‌صدر نوشته‌ای را از شخصی بنام سهند طباطبایی درج کرده که در آن به سایت خونویس تهمت سانسور زده می‌شود و بنده هم بعنوان یکی از نویسندگان در سایت خودنویس و کسی که هرگز نظرات و سوالاتش در سایت انقلاب اسلامی در هجرت درج نشده، بر خودم لازم دیدم که نکات بالا را خدمت این دوست عزیز و عزیزانی که در سایت انقلاب اسلامی در هجرت این دست مقالات را نشر می‌کنند، تقدیم کرده باشم.
 -----------
خودنویس: آقای سهند طباطبایی عضو خودنویس هستند، اما مطلب‌شان را به ایمیل شخصی سردبیر فرستاده بودند. پس از انتشار مطلب در سایت «انقلاب اسلامی» به سردبیر خودنویس در این باره تذکر داده شد و ایشان نیز مطلب آقای طباطبایی را بعد از نیافتن در آرشیو مطالب، در میان ایمیل‌های خود یافت و منتشر کرد.




«کاندوم» یادت نره!

image
آنقدر عجله داشت که یادش رفت کاندومش را از جیبش در آورد...فکر نمی‌کردند یک رابطه ساده سال‌های سال به تلخی در خاطرشان بماند...این حکایت بسیاری از جوانان ایرانی است...«ایدز» اما از راه‌های دیگر هم منتقل می‌شود...
سال‌هاست که در اکثر فیلم‌های ایرانی، ایدز برابر بوده با پایان زندگی آدم‌ها. در ورژن صداو سیمایی، ایدز گویی تنبیهی است الهی برای عمل شیطانی «سکس خارج از ازدواج» و در نسخه روشن‌فکری، با کمی تخفیف، باز هم شخصی که ایدز دارد به پایان نزدیک می‌شود. اما آیا این تمام حقیقت است؟ چقدر ایدز را می‌شناسید؟ آیا ایدز پایان زندگی است. آیا ایدز پایان سکس و رابطه جنسی است؟
خودنویس قول داده بود که بخش بهداشت و سلامت با کمک برادران علایی راه اندازی شود. داریم سعی می‌کنیم که تا آنجا که امکانات خودنویس اجازه می‌دهد به موضوع ایدز و سایر موضوع‌ها نظیر اعتیاد، سکس و....بپردازیم. اما به کمک شما نیازمندیم. چرا؟ بدون کمک شما، نمی‌توانیم تمامی سوالات را بپرسیم و همه زوایای ریز و درشت را پوشش دهیم! شاید به این دلیل ساده که همه سوالات به ذهن ما نمی‌رسد. اما شما با طرح سوالات، نوشتن نظرات خود و به اشتراک گذاشتن این نوشته‌ها می‌توانید ما را در راه اطلاع رسانی کمک کنید. لطفا سوال‌های خودتان را در در پایین همین نوشته بنویسید یا به ایمیل سردبیری خودنویس بفرستید.
از پرسیدن سوال هم نترسید. هر چه دلتان می‌خواهد بپرسید!
 ما سوالات شما را با آرش و کامیار علایی در میان خواهیم گذاشت و همین جا در خودنویس منتشر خواهیم کرد. در ادامه  بخش اول «همه چیز درباره ایدز» که به کمک برادران علایی و به صورت بسیار خلاصه تهیه شده است را می‌خوانید. 

ویروس اچ-آی-وی یا نقص ایمنی انسانی، ویروسی است که از شمپانزه‌ها به انسان منتقل شده است. در شمپانزه‌ها، ویروس س-آی-وی نامیده می‌شود که به تدریج تغییرشکل داده است. شمپانزه غذای بعضی از قبایل آفریقایی بوده و ویروس از طریق زخم‌هایی که در حین کشتن این میمون‌ها بر دست‌های سلاخ ها ایجاد می‌شده، به انسان منتقل شده است. اما این بیماری تا زمانی که توریست‌ها به آن مبتلا نشده بودند شناسایی نشد. بسیاری از توریست‌ها که رابطه جنسی در زمان سفر خود به مناطق یادشده داشتند، ویروس را به کشورهای خودشان منتقل کردند. اولین بار این ویروس در کالیفرنیا شناسایی شد و بر حسب تصادف بین چهار فرد همجنس‌گرا( که باعث شد انگی دیگر به همجنس‌گراها زده شود). در آن زمان از آنجا که نمی‌دانستند عامل این بیماری چیست، بیماری را بر اساس علائم بیماری تعریف کردند. از آنجا که با ابتلا به بیماری اچ-آی-وی افراد دچار نقص در دستگاه ایمنی می‌شوند، این بیماری در ابتدا ایدز یا «نشانگان نقص ایمنی اکتسابی» نامیده شد.
اما به تدریج دانشمندان متوجه شدند با ویروسی سروکار دارند که فرق فاحشی با سایر ویروس‌ها دارد و آن اینکه، این ویروس دائما تغییر شکل می‌دهد. تغییر زنجیره اصلی در این ویروس روزی میلیون ها بار اتفاق می‌افتد که منجر به سخت شدن شناسایی این ویروس می‌شود. نکته دیگر اینکه سلول هدف یا منبع تغذیه برای ادامه حیات این ویروس، سلول‌های ایمنی بدن هستند. در واقع سلول دفاعی که وظیفه‌اش مبارزه با عفونت هاست، خودش مورد حمله قرار می‌گیرد و به تدریج فرد نسبت به سایر عفونت ها آسیب پذیر می‌شود. بدن هر انسان به طور متوسط ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ سلول ایمنی در هر واحد سی سی دارد و تا زمانی که این میزان به ۲۰۰ نرسد، بدن قادر به دفاع از خود می‌باشد. ویروس ایدز به طور متوسط سالی بین ۷۰ تا ۱۰۰ سلول را از بین می‌برد، بنابراین بین ده تا پانزده سال طول می‌کشد تا بدن دیگر قادر به دفاع از خود نباشد.

دوره‌های بیماری و تشخیص آن
نکته مهم اینجاست که از ظاهر افراد نمی‌توان تشخیص داد که به ایدز مبتلا هستند یا خیر. تشخیص قطعی تنها با انجام آزمایش امکان پذیر است. وقتی ویروس اچ-آی-وی وارد بدن می‌شود، علائمی ساده نظیر بیماری آنفولانزا در شخص دیده می‌شود( علائمی مانند سایر بیماری های ویروسی) و به این دلیل بیماری قابل تشخیص نیست. از زمانی که ویروس اچ-آی-وی وارد بدن می‌شود تا زمانی که آزمایش مثبت شود را دوره پنجره می‌نامند. به عبارتی از زمان ورود ویروس به بدن تا تولید پادتن که تا شش ماه ممکن است طول بکشد، دوره پنجره نامیده می‌شود که در این دوران، جواب آزمایش منفی خواهد بود. از زمانی که آزمایش مثبت می‌شود تا زمانی که سیستم ایمنی ضعیف می‌شود و فرد دچار عفونت‌های فرصت‌طلب می‌شود، فرد وارد مرحله دیگری از بیماری شده به نام دوره نهفته که بین ده تا پانزده سال ممکن است طول بکشد. در این دوره هم علائم ظاهری وجود ندارد و بنابراین فرد احساس نیاز برای انجام آزمایش نمی کند. در واقع  بر اساس علائم بالینی نیاز به انجام آزمایش زمانی بروز خواهد کرد که فرد به دلیل نقص سیستم ایمنی وارد بیماری دیگری شده، به دکتر مراجعه می‌کند و پزشک تشخیص می‌دهد که فرد نیاز به انجام آزمایش اچ-آی-وی دارد. پس بر اساس علائم بالینی تا زمانی که بیماری به مرحله حاد( زمانی که فرد از مرحله ویروس اچ-آی-وی به مرحله بیماری یا ایدز وارد شده است)نرسیده است به سراغ آزمایش نخواهد رفت. پس آنچه مهم است علائم بالینی نیست که رفتار است. اگر فرد با رفتاری خود را در معرض ویروس اچ-آی-وی قرار داده است باید آزمایش دهد. مثلا فردی که از سرنگ مشترک استفاده کرده است، یا سکس بدون کاندوم داشته است یا کاندوم پاره شده است یا خانم حامله‌ای که شوهر معتاد تزریقی دارد.

راه‌های انتقال
ویروس ایدز از سه را منتقل می‌شود. اول، خون و فرآورده های خونی که می‌تواند از طریق ترزیق خون آلوده، استفاده از سرنگ یا تیغ مشترک باشد.دوم، انتقال جنسی از طریق ترشحات جنسی زنانه  و انزالی و سوم، انتقال از مادر به نوزاد. این بیماری از طریق تماس سطحی دست، روبوسی، قاشق و بشقاب مشترک، حمام، توالت یا استخر منتقل نمی‌شود. اگرچه از طریق استفاده از مسواک یا تیغ مشترک منتقل می‌شود. و اگر بوسه منجر به خراش شود می‌تواند یک راه انتقال ویروس باشد.

پیش‌گیری
برای پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ-آی-وی از طریق خون و فرآورده‌های خونی، هرگز نباید از مسواک و یا تیغ مشترک استفاده شود. خونی که اهدا می‌شود حتما باید آزمایش شود و وسایل جراحی حتما باید استریل شود. برای پیشگیری از ابتلا به ایدز از طریق جنسی، حتما در تمامی مراحل ارتباط جنسی از کاندوم باید استفاده شود (نه فقط موقع انزال، که حتی قبل از آغاز دخول باید از کاندوم استفاده شود. مایع پیش از انزال نیز می‌تواند به ویروس آلوده باشد)
برای جلوگیری از انتقال ایدز از مادر به جنین، مادر در دوره بارداری باید تحت مراقبت و درمان از طریق استفاده از داروهای ضدویروس باشد. هنگام زایمان، عمل سزارین انجام می‌شود و بعد از به دنیا آمدن، نوزاد از شیر مادر نباید تغذیه کند.




بازی سایبری تازه، میان ایران و آذربایجان

image
روز به روز،‌تنش میان ایران و آذربایجان افزایش می‌یابد.
تنش میان ایران و آذربایجان به فضای سایبری کشیده شده است. آخرین عملیات«ارتش سایبری ایران»، هک سایت تلویزیون دولتی آذربایجان بوده است.
وزارت ارتباطات جمهوری آذربایجان، همسایه شمالی ایران گفته است که گروه «ارتش سایبری ایران» عملیات هک روی سایت تلویزیون دولتی این کشور را انجام داده است. این هکرها، روی صفحه به زبان انگلیسی نوشته‌اند :‌«زندگی یک بازی است. بازی تمام شده است.»
اقدامی دیگر، موجب هک شدن سایت‌های «شرکت هواپیمایی دولتی آذربایجان» و «کمیته ملی المپیک» این کشور توسط هکرهایی شده است که نوشته‌اند: «دولت آذربایجان مثل یک سگ دست آموز اسراییل» عمل می کند و بهتر است درباره ایران حرفی نزند.
گروه «ارتش سایبری ایران»، تاکنون به سایت‌هایی فارسی مثل ‌«رادیو زمانه»، «جرس» و همچنین سایت‌های خارجی مشهوری مانند «توییتر» و «تک کرانچ» حمله کرده است. پیش از این هم چندین بار سایت تلویزیون‌های «صدای آمریکا» و «شبکه فارسی‌وان» را «پایین» آورده بود.
موسسه «ديفنس تک»، از موسسات نظامی و امنیتی آمریکا، از ارتش سایبری ایران به عنوان نهادی وابسته به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» یاد کرده است. این موسسه، ایران را جزو ۵ قدرت سایبری جهان دانسته است.
«هک» به معنای رخنه یا نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای است. این واژه به طور کلی برای نفوذ به یک سیستم دیگر، چه به قصد اصلاح یا تخریب به کار می‌رود. برخی هکرها امروزه با عنوان هکرهای اخلاق‌گرا و به طور علنی فعالیت می‌کنند. مانند هکرهایی که به «کلاه سفید» مشهورند و قصدشان تشخیص ایرادهای یک سیستم و تذکر آن به مدیر وب‌سایت یا هر سیستم رایانه ای دیگر هست.
سه ماه پیش، «معاون مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی» گفته بود پلیس می‌تواند از توانمندی برخی از هکرها بهره گیرد.
سرهنگ تورج کاظمی هکرها را به سه دسته کلاه سفید، صورتی و سیاه تقسیم کرده بود که سیاه ها مخرب‌ها هستند و با آن‌ها برخورد قهری خواهد شد. به گفته او، هکرهای کلاه صورتی آن‌هایی هستند که تنها برای خودنمایی و از روی شیطنت به این حرفه روی م‌آورند. اما هکرهای کلاه سفید نیز به عنوان هکر کمک‌کننده با شناسایی نقاط ضعف سیستم ایمنتی سایت‌ها و شرکت‌ها و … قصد بازاریابی دارند.
این مقام «پلیس فتا»، گفته است که پلیس از توانمندی این هکر‌ها استقبال می‌کند.
 اما چیزی که بیشتر در رسانه‌های عمومی مورد توجه قرار می‌گیرد، ‌نفوذ افراد مخرب، یا عوامل مخالف در یک وب‌سایت یا سیستم کامپیوتری است.
در میانه اتهام‌های وارد شده در روزهای گذشته، دو مساله دیگر هم مطرح است. یکی «احتمال مورد هدف قراردادن مواضع اسراییل در کشورهای مختلف از سوی تهران» است. چنان‌که در روزهای گذشته در کشورهای آسیای دور اتهامات تروریستی گریبان ایران را گرفته است و از سوی دیگر، رسانه‌های ایران به طور معمول، آذربایجان را به عنوان پایگاه اسراییل مورد سرزنش قرار داده است. 
آذربایجان سال‌هاست تلویزیونی به نام گوناز پخش می کند که همواره مورد اعتراض تهران بوده است. این شبکه تلویزیونی خود را به عنوان شبکه آذربایجان جنوبی معرفی می‌کند و حوزه پوشش خبری‌ اش مسایل مربوط به سه استان شمال غربی ایران، یعنی آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل است.
در خبر دیگری، یک هفته پیش، پلیس جمهوری آذربایجان پنج‌شنبه گذشته خبرنگار محلی و راننده نمایندگی صدا و سیما را به اتهام حمل مواد مخدر و متهم به همراه داشتن ۴ گرم هرویین بازداشت کرده‌اند. آنار بایراملی، ۴ سال خبرنگار محلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده است. موسسه حقوق مطبوعات باکو از این بازداشت ابراز نگرانی کرده و آن را محکوم کرده است. همچنین روسای احزاب وحدت، سبزهای جمهور آذربایجان، اسلام، سازمان آزادی‌بخش قره باغ، و برخی مدافعان حقوق بشر خواهان آزادی او شده‌اند. بستگان‌ او می‌گویند که پلیس، خود در جیب او مواد مخدر گذاشته و حالا او را به داشتن آن متهم کرده است.
اگرچه هکرهای سایت تلویزیون دولتی آذربایجان نوشته‌اند: «زندگی یک بازی است، بازی تمام شده»، این طور به نظر نمی‌رسد، بلکه این میدان بازی است که از دنیای واقعی به دنیای مجازی کشیده شده است.




نماینده‌ای که شورت خود را در راه‌روی مجلس پهن کرد

عکس واقعی است-عکس:احسان مهرابی 
image
یک روز دو نفر از خبرنگاران در راهروی مجلس مشغول گفت و گو با محمود محمدی نماینده مردم آباده در راهروهای مجلس بودند که ناگهان متوجه یک مایوی خیس پهن شده بر روی یکی از کمدهای نمایندگان شدند. تا دقایقی خبرنگاران به چیزی که دیده بودند شک داشتند چون راه‌روی مجلس روزانه محل عبور صدها نفر است و تصور یک مایوی پهن شده دراین راهرو سخت بود.
 «حجت الاسلام مایو»، این نامی بود که خبرنگاران پارلمانی پس از یک اتفاق عجیب برای یکی از نمایندگان روحانی مجلس هفتم انتخاب کرده بودند. او پیش از این اتفاق چندان نماینده معروف و شناخته شده‌ای نبود و گاه و بیگاه در تذکرات آیین نامه‌ای در مورد نماز اول وقت صحبت می‌کرد، اما داستای مایوی خیس، او را به نماینده ای تابلو در مجلس تبدیل کرد.

یک روز دو نفر از خبرنگاران در راهروی مجلس مشغول گفت و گو با محمود محمدی نماینده مردم آباده در راهروهای مجلس بودند که ناگهان متوجه یک مایوی خیس پهن شده بر روی یکی از کمدهای نمایندگان شدند. تا دقایقی خبرنگاران به چیزی که دیده بودند شک داشتند چون راهروی مجلس روزانه محل عبور صدها نفر است و تصور یک مایوی پهن شده دراین راهرو سخت بود. یکی از خبرنگاران پس از دقایقی که این واقعه را باور کرد با دوربین همراه خود از این مایو عکس گرفت که ناگهان سروکله رفعت بیات نماینده زنجان پیدا شد و با التماس از خبرنگاران خواست این عکس را منتشر نکنند.مایوی پهن شده مایویی مردانه بود، برای همین خبرنگاران حاضر از التماسهای رفعت بیات متعجب شدند. پس از دقایقی اما مشخص شد که کمد رفعت بیات کنار  کمد آن نماینده است و به همین دلیل خانم بیات چندان از پخش این عکس راضی نیست. بیات البته از یکی از کارمندان مجلس خواست تا با آوردن یک کیسه پلاستیکی، مایوی پهن شده را حمل کند. پس ازدقایقی سرو کله یک روحانی پیدا شد که دنبال چیزی می‌گشت و پس ازلحظاتی جست و جو ازحاضران پرسید که آیا آنها مایوی او را ندیده اند؟ رفعت بیات هم که هنوز آنجا بود و با خبرنگاران کلنجار می‌رفت درپاسخ به پرسش این روحانی با تعجب از او پرسید که «شما مایوی خود را روی کمد انداخته بودید» و او  هم با خونسردی پاسخ داد که «بلی، من شنا رفته بودم و مایو ام خیس شده بود.» این حرف باعث عصبانیت رفعت بیات شد و خطاب به محمود محمدی  به گونه‌ای که آقای روحانی هم بشنود گفت: «ما خانم‌ها باید شما مردهای مجلس را هم جمع و جور کنیم.» بخشی از این خبر فردای آن روز در سایت عصر ایران منتشر شد و نمایندگان و خبرنگاران کنجکاو شدند بدانند این نماینده چه کسی بوده است و به این ترتیب حجت الاسلام  علي اكبر ناصري،نماينده مردم بابل درمجلس هفتم از آن پس درشوخی های خبرنگاران به عنوان حجت الاسلام مایو نام برده می‌شود. نام این نماینده البته دررسانه‌ها منتشر نشد اما خبرنگاران پارلمانی، هر زمان او را در راهروهای مجلس می‌دیدند نمی‌توانستند جلوی خنده خود را بگیرند.

حجت الاسلام ناصری که مشهور به حجت الاسلام مایو شده بود، درمسائل کلان مجلس هفتم نیز اصولاً ساکت بود و حرفی نمی‌زد تا زمانی که وقت نماز می‌رسید. نمایندگان مجلس اصولاً خیلی در نمازهای جماعت حصور پیدا نمی‌کردند و این تنها دلیل تذکرات پی در پی حجت الاسلام مایو بود. به حدی که این اعتراض‌ها، نمایندگان اصولگرای مجلس را نیز به ستوه می‌آورد. یک روز محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس هفتم در پاسخ به تذكر او  كه به عدم حضور نمايندگان در نماز جماعت اعتراض داشت، گفت: «در هيچ جاي آيين نامه نیامده است كه نمايندگان بايد اول وقت نماز جماعت بخوانند.» ناصری  اما مدام تذكر آيين نامه‌‏اي می‌داد که تاخير در برگزاري جلسات علني مجلس باعث مي‌‏شود در پايان جلسه نمايندگان به جای حضور در نماز اول وقت در راهروهاي مجلس به مصاحبه و گفت وگو با رسانه‌‏ها ‏بپردازند.
 ناصری نتوانست به مجلس هشتم راه پیدا کند، هرچند باز هم در مجلس رفت و آمد داشت. معلوم شد که به دلیل مازندرانی بودن به عنوان مشاور رئیس جدید مجلس – علی لاریجانی – که او هم اصالتا مازندرانی است، منصوب شده است.
 درهمین رفت و امدها ناصری پاپیچ حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه -که البته او هم بابلی بود –شد تا به سفیری ایران دریک کشور منصوب شود. اما گویا تنها جایی که می‌شد برای این فرد یافت جایی جز واتیکان نبود و به این ترتیب او بالاخره به دیدار پاپ رفت و به عنوان نماینده ایران در واتیکان انتخاب شد.
 ناصری چندی پیش نیز نامه دعوت احمدی‌نژاد را برای پاپ برد اما نتوانست پاپ را برای سفر به ایران متقاعد کند.
 ناصری اینک برای انتخابات مجلس نهم کاندیدا شده و این خبر دربین خبرنگاران پارلمانی پیچیده است.خبرنگاران  برای شوخی هم که شده دوست دارند او دوباره به مجلس بیاید تا شاهد شیرین کاریهایش باشند.




روزنامه دی ولت: نشست محرمانه در ریاض با موضوع ایران

image
یک روزنامه‌ی آلمانی از نشست محرمانه‌ای در ریاض، پایتخت عربستان سعودی با موضوع جمهوری اسلامی خبر داد و نوشت در جریان این نشست بندر بن سلطان، رییس شورای امنیت ملی عربستان اطلاعاتی را ارائه داده که نشان می‌دهد سپاه قدس جمهوری اسلامی روش‌های متداول خود را برای انتقال سلاح به حزب الله لبنان تغییر داده است.
به گزارش دیپلماسی ایرانی، (وب‌سایت صادق خرازی) روزنامه آلمانی «دی ولت» با انتشار این گزارش نوشت که اعضای شورای همکاری خلیج فارس ماه گذشته میلادی نشستی محرمانه در ریاض برگزار کرده‌اند تا موضوعات «انتقال سلاح از ایران به حزب‌الله  از طریق دریا، بحران سوریه و دخالت ایران در این کشور، و نیز تهدید ایران به بستن تنگه هرمز» را بررسی کنند.
در این گزارش آمده است که با توجه به بحران در سوریه؛ ایران در جستجوی راه‌هایی برای انتقال سلاح به حزب الله است و این موضوع نگرانی عربستان سعودی را برانگیخته کرده و زمینه برگزاری این نشست محرمانه را فراهم کرده است.
این روزنامه در پایان گزارش خود هم نوشته است که علت عدم حضور قطر در این کنفرانس این بوده است که عربستان سعودی در ارتباط با موضوعاتی که به ایران مربوط می‌شود به قطر اعتماد ندارد.





علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه:

توجه سپاه در انتخابات به «رای هدفمند» است

 


علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه از «رای هدفمند» در انتخابات ۱۲ اسفند سخن گفته و عبدالله حاج‌ صادقی جانشین وی نیز به نامزد‌های انتخاباتی هشدار داده «کاری نکنند تا رهبری ناچار به تصمیم گیری شود.»
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی٬ آقای سعیدی روز پنجشنبه (چهارم اسفند) در همایش «نخبگان فرهنگی سپاه» از توجه سپاه به «رای هدفمند» در انتخابات خبر داده است.
وی گفته «در ترکیب مجلس در کنار پشتوانه مردمی باید به رای هدفمند نیز توجه داشت» چرا که «ترکیب مجلس نهم می‌توانند پشتوانه مهمی برای این بیداری اسلامی شود.»
علی سعیدی توضیح بیشتری درباره «رای هدفمند» که در انتخابات آتی مجلس مورد توجه سپاه پاسداران خواهد بود٬ ارائه نکرده است.
نهمین دوره انتخابات مجلس قرار است ۱۲ اسفند ماه در غیاب اصلاح‌طلبان و با حضور چندین گروه سیاسی از محافظه‌کاران در ایران برگزار شود.
عبدالله حاج‌ صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه نیز امروز در اردبیل به طور تلویحی به نامزد‌های انتخاباتی هشدار داده است: «نباید وضعیتی به وجود آورند که رهبری ناچار به تصمیم گیری شود.»
آقای حاجی صادقی افزوده است: «باید نمایندگان هم تزاز با انقلاب اسلامی را به مجلس بفرستیم.»
سپاه و بسیج از مدت‌ها پیش خود را آماده حضور در انتخابات کرده‌اند و تلاش می‌کنند نامزد‌هایی را پیروز انتخابات معرفی کند که اطاعت کاملی از رهبر جمهوری اسلامی دارند.





برگزاری نشست‌های انتخاباتی با صندلی‌های خالی

بی‌اعتنایی پزشکان و کارگران به انتخابات آتی

جامعه پزشکی و کارگری ایران پس از جامعه دانشگاهی حاضر نشد از همایش و مناظره‌‌های انتخاباتی محافظه‌کاران استقبال کند.
فعالیت انتخاباتی محافظه‌کاران برای کسب کرسی‌های مجلس که در قالب چند حزب نوپای سیاسی از مدت‌ها پیش آغاز شده٬ با استقبال سرد پزشکان٬ دانشگاهیان٬ کارگران و سایر طبقات جامعه روبرو شده است.
دانشگاهیان و دانشجویان نخستین گروهی بودند که نسبت به برگزاری نشست‌ها٬ مناظره‌ها و میزگرد‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها بی‌اعتنایی کرده و حاضر نشده‌اند در این مراسم‌ها شرکت کنند.
جامعه پزشکی نیز همسو با جامعه دانشگاهیان از نشست‌های انتخاباتی استقبال نکرده است٬ به طوری که همايش سلامت «جبهه متحد اصولگرايان» روز پنجشنبه (چهارم اسفند) با صندلی‌های خالی برگزار شد.
دیگر نشست «جبهه متحد اصول‌گرایان» در روز چهارشنبه (سوم اسفند) نیز با بی‌اعتنایی کارگرانی مواجه شده که برای شرکت در این نشست از آنها دعوت به عمل آمده بود.
همایش انتخاباتی «حامیان ولایت» هم عصر روز پنجشنبه در حسینیه «فاطمیون» تهران با تعداد اندکی از فعالان سیاسی و مردم برگزار شده است.
گزارش‌های تصویری از این نشست همچنین حکایت از آن دارد گروهی از کارگران حاضر در این مراسم انتقاد‌ها و اعتراض‌هایی متوجه نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی کرده‌اند.
نهمین دوره انتخابات مجلس در حالی قرار است ۱۲ اسفند ماه در ایران برگزار شود که فرماندهان سپاه نرخ مشارکت در این دوره از انتخابات را بیش از ۶۰ درصد اعلام کرده‌اند.





جرس:
 سهام الدین بورقانی روزنامه نگار جوان اصلاح طلب چند روزی است از سلول انفرادی به سلول دیگری همراه با دو زندانی دیگر منتقل شده است.
به گزارش جرس، به رغم گذشت بیش از یک ماه از بازداشت بورقانی هنوز نه وکیل مدافع او موفق به تماس با او شده است و نه حتی خانواده او از اتهامش مطلع شده اند. وی در تمام مدت بازداشت در زندان انفرادی، تحت فشار و بازجویی شدید قرار داشت و بازجویی ها هنوز نیز ادامه دارد.
خانواده این روزنامه نگار جوان هیچ اطلاعی از این موضوع که آیا اتهامی به سهام الدین بورقانی تفهیم شده است ندارند. ظاهرا مشی غیرقانونی بازجویان سپاه و وزارت اطلاعات این است که از خلال اعترافات نادرستی که به اجبار از افراد بازداشت شده اخذ می کنند اتهاماتی را متوجه آنها کرده و دادگاه های غیر صالحه نیز بر اساس همان اقاریر اجباری آنان را مجرم معرفی کرده و احکام ناعادلانه ای برایشان صادر می کنند.
سهام الدین بورقانی روزنامه نگار اصلاح طلب و فرزند ارشد احمد بورقانی، روز 28 دی ماه امسال در منزلش دستگیر و به بند دو الف زندان اوین برده شد.




شرایط كنونی قابل مقایسه با وضعیت پس از كودتای ۱۳۳۲ است جـــرس: 
در ادامۀ دعوت و فراخوان عمومی جهت عدم شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی (در خارج از کشور) نیز، با صدور بیانیه ای خواستار عدم مشارکت همگانی در انتخابات ۱۲ اسفند ماه شدند.
 به گزارش جرس، در بیانیۀ اعضاء و هواداران نهضت آزادی در خارج از کشور پیرامون انتخابات آتی آمده است: "حاکمان از درک این حقیقت ساده طفره می روند که مردم ناراضی، در مواجهه و اعتراض به سیاست گذاری های نادرست، ناچار به گزینش یكی از دو راه «اصلاحات» یا «براندازی» هستند و چنانچه در هر نظامی، ساز و كار انتخابات بلاموضوع و امكان مشارکت سیاسی از مردم سلب گردد، سیر اعتراضات به سوی روش‌های ساختارشكنانه سوق خواهد یافت و بدیهی است كه مردم در صورت ناامیدی از توسل به شیوه‌های مسالمت‌آمیز اصلاحی، روش‌های دیگر را خواهند آزمود."

گفتنی است، در شرایطی که رییس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران – مهندس محمد توسلی- نزدیک به چهار ماه است به اتهام دست داشتن در تهیه نامه موسوم به ۱۴۳ امضایی، همچنان در بازداشتگاه ۲۰۹ محبوس است و در حالی که این حزب دیرپای ملی و اسلامی به دلیل فشارهای شدید و بی سابقه امنیتی از تشکیل جلسات و اعلام مواضع رسمی محروم و ممنوع شده، به نظر می رسد انتشار بیانیه ای از سوی اعضا و علاقمندان این حزب در خارج کشور را، بتوان به عنوان نظر رسمی نهضت آزادی ایران تلقی کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

نهضت آزادی ایران و انتخابات نمایشی!

به ‌نام خداوند جان و خرد
ملت شریف و ستمدیده ی ایران!
در شرایط كنونی و در فضای سركوب شدید نیروهای مترقی و دمكراسی‌خواه و تشدید روحیه‌ی یاس و ناامیدی ناشی از تقلب گسترده و نادیده گرفتن آرای اكثریت ملت در انتخابات ۸۸، همچنین افزایش محدودیت‌ها و عدم بروز کوچک ترین نشانه‌ مثبت در تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌سازی‌های غیرمردمی نسبت به آزادی و سلامت انتخابات، امکان مشاركت نیروهای دمكراسی‌خواه به کلی منتفی شده است.
از طرفی، ابعاد بحران‌های داخلی و بین‌المللی و قدرت‌گیری روزافزون جریان تمامیت‌خواه و واپس‌گرا در عرصه‌ی سیاست و اقتصاد و فرهنگ، رشد نظامی‌گری در حوزه‌ها‌ی قدرت سیاسی، امنیتی و اقتصادی، و تهدیدات مخاطره آمیز برای تمامیت ارضی ایران، آنچنان جدی و نگران کننده است كه بی‌تفاوت نمی‌توان از کنار آن گذشت. از این روی در شرایطی که بیش از شش نفر از اعضای دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در حبسی غیرقانونی به سر می برند و دبیرکل این حزب نیز با وجود هشتاد سال سن، به هشت سال حبس و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است، اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی ایران در خارج کشور وظیفه خود می دانند مواردی را از باب همراهی با جنبش سبز آزادی خواهی ملت ایران و بیعت دوباره با آرمان های تاریخی و اصیل ملت با هموطنان در میان بگذارند:
انتخابات آزاد و تعیین نمایندگان مستقل مردم در قوای مجریه و مقننه، و حتی در مواردی، قوه قضایی، از جمله دستاوردهای جنبش جهانی دمكراسی‌خواهی در دو سده‌ی پیشین محسوب شده و امروزه به عنوان یگانه ساز و كار موثر و تنها شیوه‌ی مسالمت‌آمیز در دستیابی به دمكراسی شناخته می گردد. بنابراین طرح عدم مشارکت در انتخابات نمی تواند از موضع انفعال، مسوولیت‌گریزی و تكیه‌ بر عدم مشارکت صِرف مطرح شود، بلکه به روش ها و رفتارهایی باید تمسک جست که تجربه و تمرینی موثر در گذار به سوی دمكراسی، بسیج افكار عمومی، جلب حمایت فراگیر مردم و اعمال فشار بر حاكمیت گردد و در نهایت، به تقویت فرآیند مردم‌سالاری و برگزاری انتخابات آزاد در آینده ای نه چندان دور بیانجامد.
شرایط كنونی را شاید از جهاتی بتوان با اوضاع پس از كودتای ۱۳۳۲ مقایسه كرد و عملكرد نهضت مقاومت ملی را، به‌ویژه در برگزاری انتخابات مجالس ۱۹ و ۲۰ شورای ملی مورد بررسی قرار داد. نهضت مقاومت ملی با حضور در انـتـخـابات دوره ۱۸ و ۱۹ مجلس با شعار « یا پیروز می شویم یا رسوا می كنیم»، «تشكیل سازمان نظارت بر آزادی انتخابات»، شكایت به سازمان ملل متحد و همچنین برگزاری تظاهرات وسیع خیابانی، موفق شد مدارك و شواهد زیادی مبنی بر مخدوش بودن انتخابات دولت برآمده از كودتا به دست آورد و در نهایت به طرح فراگیر عدم مشروعیت حاکمیت یاری رساند.
در شرایط کنونی نیز، با بسنده كردن به راه‌كارهایی مانند تحریم، نمی‌توان به مسوولیتی كه امروزه بر عهده‌ی دمكراسی‌خواهان ایران قرار دارد پاسخ داد، از این رو شایسته است کنشگران سیاسی، تمسک به هر شیوه ی قانونی و مسالمت آمیز را، که هزینه های عدم پذیرش انتخابات آزاد را برای حاکمیت افزایش دهد، مورد توجه قرار دهند. عدم مشارکت در انتخابات پیش رو باید با افشای تمامیت خواهی و آگاه سازی افکار و وجدان عمومی ایران و جهان نسبت به پیامدهای تداوم وضعیت کنونی و نقض مستمر و فراگیر حقوق بشر در ایران همراه باشد.
حاکمان از درک این حقیقت ساده طفره می روند که مردم ناراضی، در مواجهه و اعتراض به سیاست گذاری های نادرست، ناچار به گزینش یكی از دو راه: " اصلاحات " یا " براندازی " هستند و چنان‌چه در هر نظامی، سازوكار انتخابات بلاموضوع و امكان مشارکت سیاسی از مردم سلب گردد، سیر اعتراضات به سوی روش‌های ساختارشكنانه سوق خواهد یافت. به عبارت دیگر، اصلاحات در چارچوب قانون و نظام سیاسی موجود، شاید كم‌هزینه‌ترین روش باشد، اما تنها روش طرح اعتراضات و تلاش برای تغییر محسوب نمی‌گردد. بدیهی است كه مردم در صورت ناامیدی از توسل به شیوه‌های مسالمت‌آمیز اصلاحی، روش‌های دیگر را خواهند آزمود.
بسیار روشن است که پیش و بیش از هر عامل بیرونی، این نیروها و جریانات درون حاکمیت اند که برانداز به شمار می روند و زمینه های سقوط نظام را فراهم می کنند. جریانی که به رعایت حقوق و حاکمیت ملت باوری نداشته و در سالیان اخیر به نقض فراگیر اصول قانون اساسی مبادرت ورزیده است.
از سوی دیگر باید توجه داشت که تحریم یا عدم مشارکت مردم در انتخابات، هرگز نباید به گونه ای طرح شود که زمینه های برگزاری نمایش انتخاباتی آرام و بی دردسر را برای حاکمیت فراهم کند. نهضت آزادی ایران به وضوح در بیانیه‌ی رسمی شماره ۱۷۵۳ این موضوع را چنین تشریح کرده است:
« در طول تاریخ قدرت‌‌های سركوبگر همواره چنان با قهر و خشونت هزینه تغییرات سیاسی را بالا برده‌اند كه امكان شركت در تعیین سرنوشت جز برای طرفداران و وابستگان به قدرت وجود نداشته است. حكومت‌‌های استبدادی و خودكامه تاب تحمل حضور مردم در صحنه‌ی سیاسی را ندارند. بنابراین برای جلوگیری از خطرات اجتناب‌نایذیر یك جامعه سیاسی شده و فعالیت سیاسی سازمان‌یافته، با سركوب و فشار به بهانه‌‌های رنگارنگ، هزینه‌ی این نوع فعالیت‌‌ها را بالا می‌برند تا آنجا كه مردم، حتی اگر هم آگاهی سیاسی كافی داشته باشند، حاضر به مشاركت در عمل سیاسی و پرداخت هزینه‌ی آن نیستند و با یأس و ناامیدی به بی تفاوتی و انفعال كشیده می‌شوند.»
نهضت آزادی ایران همواره تاکید داشته است که باید گستره‌‌ی حضور سیاسی را از مشاركت سیاسی متمایز ساخت و در هر شرایطی، حتی در خفقان‌آمیزترین و شدیدترین دوران سركوب سیاسی، جامعه را به حضور و تاثیرگذاری بر فضای سیاسی ترغیب كرد و در این میان، فضای انتخابات را به عنوان فرصتی مهم در راستای آگاهی‌رسانی و بسط اندیشه دمكراسی مورد استفاده قرار داد. در دیدگاه نهضت آزادی، حتی از دورانی که برخی مبارزان آزادی را لوکس می دانستند، آزادی سیاسی و حقوق شهروندی، به مثابه‌ی شاخص اساسی كرامت انسانی و هویت آدمی تلقی می شده است. مردم برای حضور سیاسی در عرصه‌ی جامعه، نه تنها نیازمند كسب اجازه‌‌ از حاكمیت نیستند، بلكه تبلور هویت انسانی آحاد ملت، در گرو حضور و اثرگذاری سیاسی ایشان است. حضور سیاسی، از نظر دینی، مصداق فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منكر بوده و تحت هیچ شرایطی قابل توقف نیست.
در شرایط كنونی با توجه به بحران‌های داخلی و خارجی نظام در حوزه‌های اقتصاد و سیاست، به ویژه آن‌چه در سوریه جریان دارد و پیامدهایی كه می‌تواند متوجه ایران سازد، چه بسا زمان و فرصت زیادی برای پذیرش واقعیت ها پیش روی حاکمیت نباشد. باید ضمن تکیه بر نیروهای اصیل ملت در مبارزه با استبداد، دولت‌های مصمم به مداخله‌ی نظامی و به ویژه طیف افراطی طرفداران سیاست‌های اسراییل را به مسیری در چارچوب صلح پایدار و منافع ملی ایران سوق داد و مانع تكرار سناریوهای مشابه عراق و افغانستان شد.
جای تاسف بسیار است که پس از گذشت ۱۰۵ سال از جنبش مشروطیت ایران و ۳۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هم امکان برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و عادلانه در ایران وجود ندارد و اکثریت مردم ایران از انتخاب نمایندگان واقعی خود محروم هستند. در خاتمه، ما از مواضع شجاعانه ۳۹ زندانی سیاسی، که حتی دیوارهای ستبر اوین نیز مانع فریاد آزادی خواهی آنان نشده، حمایت می کنیم و آزادی رهبران سیاسی و فعالان سیاسی در بند و همچنین محاکمه ی عادلانه ی عاملان اصلی وقایع دو سال اخیر را خواهانیم.
اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی در خارج کشور





جـــرس: 
در ادامه واکنش ها نسبت به اظهارات اخیر معاون پارلمانی محمود احمدی نژاد مبنی بر تشکیک نسبت به در راس بودن مجلس، گفت: این حرف را باید در کنار صحبت های دیروز رئیس‌ دولت قرار داد که گفته بود "من اختیار نظارت بر همه قوا را دارم."
طی روزهای اخیر، محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس دولت درباره منزلت و جایگاه مجلس گفته بود: "مجلس در تصویب قوانین در راس امور است"، که نمایندگان مجلس با انتقاد از این نظرات اعلام کرده اند که "دولت با دنبال کردن سناریوی تسلط بر مجلس آینده، همه همت خود را برای چیدن مهره‌های دولتی در مجلس نهم خرج می کند."
به گزارش آفتاب، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مطرح کردن این اظهارات آغاز یک جنجال جدید است، تصریح کرد: این مطالب موجب در سایه قرار گرفتن مساله معیشت مردم شده و به جای اینکه توان کشور به بررسی موضوعات مردم بپردازد به اینگونه مسائل جلب می شود.
توکلی با اشاره به ارجاع اظهارات مشابه احمدی‌نژاد مبنی بر در راس نبودن مجلس افزود: این ارجاع باعث شد که جلسه ای در نیمه اول سال 89 با حضور نمایندگان دولت، مجلس، شورای نگهبان و دفتر رهبری تشکیل شود.  در آن جلسات مشخص شد که ادعاهای وی درباره اختیارات وی در قانون اساسی پایه حقوقی ندارد و در انتها نظر هر چهار طرف به رهبری تقدیم شد، که ایشان نیز دستور جدیدی نداد.
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرد: عدم دستور رهبری بر روی این ادعای رییس دولت، این احساس را به وجود آورد که ایشان نیز معتقد هستند که این دعاوی پایه ای ندارد.
توکلی مطرح کردن این دعاوی را دارای اهدافی خاص دانست و خاطرنشان کرد: در حالی که مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است، مطرح کردن اینگونه مسائل اگر هم قصد منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات را نداشته باشد ولی به همین نتیجه می رسد.
نماینده تهران گفت: نظام ما نظامی پارلمانی ریاستی است؛ یعنی با این وجود که انتخابات مجلس و ریاست جمهور جداست ولی مجلس می تواند رای به عدم کفایت رییس جمهور و عزل و نصب وزرا دولت بدهد.




پس از سه سال وقفه، همزمان باانتخابات سود سهام عدالت پرداخت می‌شود

پس از سه سال وقفه، در آستانه انتخابات مجلس نهم اعلام شد که سود سهام شرکتهای واگذار شده به طرح سهام عدالت پرداخت می شود.
در حال حاضر سود فعالیت سه سال اخیر شرکت‌های مورد واگذاری در قالب سهام عدالت به سهامداران پرداخت نشده و در این باره تعیین تکلیف شفافی هم صورت نگرفته است.
پیش از این مدیر عامل اتحادیه‌ تعاونی‌های سهام عدالت استان تهران گفت: در حال حاضر سود فعالیت سه سال اخیر شرکت‌های واگذار شده در قالب سهام عدالت به سهامداران پرداخت نشده است.
در آستانهٔ انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری ۱۳۸۸، دولت احمدی‌نژاد اقدام به توزیع ۴۰۰ میلیارد تومان میان ۵ میلیون روستایی کرد.
به گزارش مهر، جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور محمود احمدی نژاد و اعضای شورا تشکیل شد و دستورات جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در این جلسه گزارشی از میزان پیشرفت اجرای طرح سهام عدالت ارائه و مقرر شد سود سهام شرکتهای واگذار شده به طرح سهام عدالت که طی ۸ ماه مهلت قانونی برای توزیع آن منقضی شده است و به حساب خزانه دولت بابت اقساط سهامداران واریز نشده با الزام و پیگیری سازمان خصوصی سازی وصول شود و در غیر این صورت، نحوه محاسبه سود برای آن با احتساب انباشت نزد شرکتها در جلسه بعدی مطرح شود و فرآیند و نحوه آزادسازی سهام عدالت و مدیریت اقشار سهامداران هم بررسی و پیشنهادات لازم در جلسه بعدی در دستور کار قرار گیرد.
شورا همچنین با توجه به عدم دستیابی مناسب به شاخصهای کلان توسعه بخش تعاون برای دستیابی به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد ملی ، مقرر کرد راهکارهای لازم برای شکوفایی بخش تعاون در جسه آتی مورد بررسی قرار گیرد.




یارانه مددجویان کهریزک پرداخت نشد

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک با تاکید بر اینکه این مجموعه بدهی حدود ۳۰۰ میلیون تومانی را در خصوص هزینه‌های آب، برق و گاز به سازما‌ن‌های مربوطه دارد، گفت:‌ بعد از گذشت ۱۱ ماه از سال جاری ریالی بابت یارانه افراد سالمند و مددجو پرداخت نشده است.
محمدرضا صوفی‌نژاد در گفتگو با فارس، با اشاره به اینکه امسال مجموعه آسایشگاه کهریزک با مشکلات متعددی روبرو بوده است، اظهار داشت: افزایش هزینه‌ها و نگهداری سالمندان و معلولان نسبت به سالهای گذشته مشکلات را افزایش داده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۵۰ سالمند، معلول در این مرکز نگهداری می‌شوند که هزینه نگهداری هر یک از این افراد میانگین حدود یک میلیون تومان است.
صوفی‌نژاد ادامه داد:‌یکی از مشکلاتی که مجموعه آسایشگاه کهریزک با آن روبرو است عدم پرداخت یارانه نقدی افراد حاضر در این مجموعه است به طوری که پس از گذشت ۱۱ ماه از سال جاری ریالی بابت یارانه نقدی افراد پرداخت نشده است.
مدیرعامل آسایشگاه کهریزک در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه نقدی این افراد به خانواده‌هایشان پرداخت نمی‌شود گفت: با بررسی‌های انجام شده هنوز خانواده‌های این افراد نیز یارانه‌ دریافت نکردند و این مشکل همچنان پابرجاست.
وی بیان داشت: سازمان بهزیستی در سال جاری همکاری مناسبی را با مجموعه آسایشگاه کهریزک در خصوص پرداخت یارانه نقدی افراد معرفی شده از سوی خود داشته است به طوری که میانگین به هر نفر مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌‌کند.




جایگاه ۱۵۵ برای سرعت اینترنت ایرانیان

بر اساس جدیدترین نمودار منتشر شده توسط وب سایت “نت‌ایندکس” در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در میان ۱۷۲ کشور جهان، ایران در جایگاه ۱۵۵ ام قرار گرفت.
به گزارش تابناک ، این رتبه بندی بر اساس میلیون‌ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت Speedtest.net انجام می‌شود در بازه‌های زمانی ۳۰ روزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.
بر اساس جدولی که از ۲۳ آگوست ۲۰۰۹ تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۲ سرعت اینترنت در کشورهای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است، ایران با سرعت اینترنت Mbps 1.37 نتوانسته‌است رتبه‌ای بالاتر از ۱۵۵ ام جهان کسب کند.
در این جدول کشورهای کره جنوبی با سرعت دانلود Mbps 33.04 در جایگاه نخست، لیتوانی با سرعت دانلود Mbps 31.91 در جایگاه دوم و لتونی با سرعت دانلود Mbps 26.74 در رتبه سوم دنیا قرار گرفته‌اند.
در این رتبه بندی، سنگاپور در جایگاه ۷ ، آلمان ۲۳ ، ژاپن ۲۵ ، آمریکا ۳۱ ، قرقیزستان ۳۹ ، امارات ۴۲ ، ترکیه ۵۸ ، چین ۶۴ ، عربستان ۷۱ ، آنگولا ۸۳ ، عمان ۹۱ ، مالزی ۹۴ ، تاجیکستان ۱۳۰ ، هند ۱۳۷ ، پاکستان ۱۴۶ ، عراق ۱۵۳، تانزانیا ۱۵۶ ، ازبکستان ۱۵۴ و نهایتا ایران در جایگاه ۱۵۵ دنیا قرار دارند.در انتهای این لیست کشورهای بولیوی و ساحل عاج به چشم می‌خوردند.
در نموداری که پیش از این در تاریخ ۱۵سپتامبر ۲۰۱۱ توسط “نت‌ایندکس” در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی منتشر شده بود، ایران در میان ۱۷۰ کشور جهان در جایگاه آخر یعنی رتبه ۱۷۰ام جهان قرار گرفته بود.





نامه ایران به شورای امنیت درباره ادعاهای اخیر اسرائیل

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: جامعه جهانی و شورای امنیت، از رژیم صهیونیستی بخواهند بجای متهم کردن دیگران، اقدامات غیر قانونی خود را متوقف کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، در نامه محمد خزاعی به کودجو منان، رئیس دوره ای شورای امنیت که نسخه ای از آن برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز ارسال شد، آمده است: انتساب حوادث تروریستی تایلند، هند، گرجستان و آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی، اقدامی بی اساس و با هدف ادامه مصونیت این رژیم در پیگیری جنایت هایش است.
در این نامه آمده است: رژیم صهیونیستی برای تحریف واقعیات، اتهامات بی اساسی را مطرح کرد در حالیکه جمهوری اسلامی ایران سابقه روشنی در محکوم کردن اقدامات تروریستی دارد.
این نامه می افزاید: ملت ایران همواره قربانی تروریسم و به ویژه ترور دانشمندان هسته ای خود بوده و براساس مدارک و شواهد قطعی موجود، از جمله اعتراف افرادی که در این ترورها دست داشته اند، رژیم صهیونیستی طراحی و هدایت این ترورها را بر عهده داشته و تروریست ها را نیز آموزش داده و پشتیبانی کرده است.
نماینده کشورمان با تاکید بر اینکه مقامات اسراییل نیز تاکنون این حقیقت یعنی ترور دانشمندان هسته ای به عنوان بخشی از تلاش آنها برای اختلال در برنامه هسته ای ایران را کتمان نکرده اند، این قبیل اقدامات رژیم صهیونیستی را بخشی از بازی جنگ طلبانه این رژیم برضد جمهوری اسلامی ایران دانسته است.
این نامه می افزاید: رژیم صهیونیستی تاکنون عملیات گسترده ای را مانند اقدامات مخفیانه، جنگ رایانه ای،عملیات روانی، ترور دانشمندان هسته ای و تهدید به اقدام نظامی برضد جمهوری اسلامی ایران را اجرا کرده است و برای طراحی ترورهای پنهانی خود، از شیوه عملیات پرچم دروغین استفاده و اقداماتش را به دیگران منتسب می کند.
خزاعی در این نامه به ترور رهبران جهادی فلسطین در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ در دوبی اشاره کرده است که رژیم صهیونیستی با جعل اسناد مسافرتی اتباع کشورهای غربی و دوست خود، به این اقدام مبادرت کرد.
این نامه می افزاید: اگر رژیم صهیونیستی درباره جنایاتی که در تاریخ جعلی و کوتاه خود مرتکب شده، مجبور به پاسخگوئی بود، بی شک جهان امروز دیگر شاهد اقدامات بی رحمانه این رژیم نبود، جنایاتی که نه تنها ماهیت جنگ طلب این رژیم را نشان می دهد، بلکه قوانین بین المللی و اصول منشور ملل متحد را به صورت فاحش نقض می کند که نیازمند پاسخ شفاف و قاطع سازمان ملل و شورای امنیت است.
نماینده کشورمان با ابراز تاسف از سکوت شورای امنیت در محکوم کردن ترور دانشمندان هسته ای جمهوری ایران آنهم بدلیل مخالفت چهار کشور آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان، عدم بر خورد قاطع شورای امنیت با اینگونه اقدامات تروریستی را دلیل دیگری بر جسور شدن رژیم اسرائیل در طراحی اینگونه توطئه ها دانسته است.
در این نامه همچنین آمده است: جامعه جهانی و شورای امنیت باید از رژیم صهیونیستی بخواهند بجای انتشار بیانیه و متهم کردن دیگران، اقدامات غیر قانونی خود از جمله ترورهای مخفیانه و تهدید به استفاده از نیروی نظامی برضد سایر اعضای سازمان ملل متحد را فورا متوقف کند.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان از رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است: سازمان ملل متحد با صدای رسا و قوی، رویه ها و سیاست های غیر قانونی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و بویژه اعمال تروریستی آن را برضد دیگر کشورها محکوم کند.
این نامه جمهوری اسلامی ایران با درخواست نمایندگی کشورمان، به عنوان سند رسمی سازمان ملل متحد ثبت و منتشر شد.





بیست و هشتمین روز؛ نامزدهای انتخاباتی ما در حبس هستند

نامزدهای انتخاباتی ما: آرش هنرورشجاعی، موسی ساکت، معزالدین ایلاتی خامنه، رضا جلودارزاده و داریوش جلالی

کلمه_ گروه اجتماعی: هنگامه انتخابات رسیده است ژست آزادی خواهی سر می دهند، در گفت و گو ها و مناظره هایشان اتفاقات دو سال گذشته را محکوم می کنند، بازداشت ها را زیر سوال می برند و از برخورد نامناسب با مردم می گویند در حالیکه در تمامی این دو سال ساکت بوده اند و چشم های خود را بر ظلم بستند. مجلس که باید حامی مردم می بود گوش ها را بست و چشم ها را کور کرد، پاسخ خانواده های زندانیان سیاسی را نداد و به کشته شده ها پشت کرد. صندلی های قرمز و کرنش در برابر قدرت مطلقه برای آنان مهم تر از جوانانی بود که راهی زندان شدند، جوانانی که شهید شدند، مردمانی که نجیبانه رایشان را خواستند و سرزمینی که از دست رفت و مدیریتی که توانایی اداره یک نانوایی را نیز نداشت. آنان چشم بر روی همه چیز بستند و شرف و صداقت را قربانی قدرت کردند. و اینک آنان دوباره کاندیدای انتخابات شده اند، امده اند تا باردیگر سرسپردگی خود را به قدرت نشان دهند و دو روزی یادی از زندانیان می کنند و کشته شده ها و بعد دوباره در مجلس فریادها سر خواهند داد تا سرسپردگی خود را ثابت کنند. نه ما به چنین نمایندگانی رای نخواهیم داد تا زمانیکه بهترین یارانمان دربند هستند، تا زمانیکه:
آرش (محمدصادق) هنرورشجاعی: روحانی سبز اندیش
هنرورشجاعی وبلاگ‌نویس روحانی و مدرس حوزه ی علمیه است. او در تاریخ ششم آبان ماه سال گذشته در محل کارش در حوزه‌ی علمیه قم دستگیر شد. اتهامات او تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق وبلاگش اعلام شد.
هنرور به چهار سال حبس، هشتصد هزار تومان جریمه نقدی و پنجاه ضربه شلاق محکوم شده بود و این حکم پس ازحدود تحمل یک سال زندان که شامل ۶ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین و پنج ماه حضور در بند ۳۵۰ و تحمل شکنجه‌های فراوان گه عواقبی چون بیماری‌های متعدد و صعب العلاج برای وی به همراه داشته صادر شده است. این روحانی منتقد قبل از بازگشت به زندان در گفتگو با کلمه تاکید می کند: “دوست دارم که جمهوری اسلامی نظامی آبرومند و نیرومند و خواسته و پسندیده مردم باشد… اما راهی که سکان دارانش در پی گرفته اند به ترکستان است.”
هنرور شجاعی دارای تحصیلات دانشگاهی لیسانس حقوق – فوق لیسانس فلسفه – مسلط به پنج زبان زنده دنیا است.
موسی ساکت او حامی آزادی شهروندان است
مسئول شعبه آذربایجان شرقی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) و مسئول ستاد شهروند آزاد (حامیان مطالبه محور کروبی) در استان آذربایجان شرقی در زمان انتخابات سال ۱۳۸۸ است. این فعال دانشجویی سابق که در ۱۳ آبان سال ۸۸ در تبریز بازداشت شد، به اتهام عضویت در “نهضت آزادی” و فعالیت تبلیغی علیه نظام به هفت ماه حبس تعزیری محکوم گشت که با اجرایی شدن حکم در تاریخ ۱۹ شهریور امسال خود را به زندان تبریز معرفی کرد.
احضار موسی ساکت بلافاصله پس از انتشار بیانیه شعبه آذربایجان شرقی ادوار تحکیم وحدت در اعتراض به برخوردهای نهادهای امنیتی با معترضین به وضعیت دریاچه ارومیه صورت گرفت.
معزالدین ایلاتی خامنه او رای خود را می خواهد
زندانی سیاسی بدون استفاده از مرخصی دوران محکومیت خود را در زندان تبریز سپری می کند. . این زندانی سیاسی که در اعتراض های مردمی نسبت به انتخابات سال ۸۸ شرکت داشته از تاریخ ۲۳ فرودین سال ۸۹ در شهر خامنه دستگیر و پس از انتقال به اداره اطلاعات تبریز به اتهام توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رئیس جمهور به ۱۵ ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حکم شلاق این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۷خرداد سال جاری به اجرا درآمد. او هم اکنون نیز دوران محکومیت خود را در زندان تبریز سپری می کند.
رضا جلودارزاده روزنامه نگار دربند
روزنامه‌نگار و سردبیر هفته‌نامه توقیف شده صبح آزادی روز ۱۵ بهمن ماه امسال پس از احضار به اطلاعات در تهران بازداشت شده است. رضا طالشی جلودارزاده از رزمندگان و جانبازیان جنگ هشت سال دفاع مقدس است و از بیماری جدی رنج می‌برد. داروهای مورد استفاده این روزنامه‌نگار کمیاب است و تداوم بازداشت وی در زندان باعث نگرانی در مورد وضعیت این روزنامه‌نگار می‌شود.
علت بازداشت و اتهامات احتمالی جلودارزاده اعلام نشده است. جلودارزاده مدیر موسسه یاران پژوهشگر و مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و رسانه ای پیام پارسیان پارمیدا و عضو فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران بدون مرز است
داریوش جلالی لب های خود را دوخت تا اعتراض کند
دانشجوی دانشگاه یاسوج در اعتراض به فشارهای وارده از سوی نیروهای امنیتی و حراستی، مقابل دانشکده علوم انسانی این دانشگاه اقدام به دوختن لب های خود و همچنین بستن پاها با غل و زنجیر کرده که پس از حمله نیروهای امنیتی و انتظامی، وی را با اجبار سوار خودرو کرده و به محلی نامعلوم منتقل نموده اند. این دانشجوی رشته مهندسی مواد دانشگاه یاسوج و ورودی ۸۸ این دانشگاه که پیش از این چندین ماه در زندان بوده و با محرومیت های مختلف تحصیلی از سوی مسوولان دانشگاهی و اطلاعاتی مواجه شده بود، طی یک اقدام اعتراضی، پس از دوختن لب ها و باستان پاها با غل و زنجیر، مقابل دانشکده انسانی اعتصاب نموده و خواستار احقاق حقوق خود و سایر دانشجویان شده است.
بر اساس این گزارش، داریوش اجلالی که در بهمن سال ۸۸ از تحصیل معلق شده بود، در بهمن سال ١٣٨٩ چند روز پس از تظاهرات ٢۵ بهمن با یورش نیرو های امنیتی به منزلش دستگیر و بعد از شکنجه همراه با شوک الکتریکی به یکسال حبس محکوم گردید که پس از تحمل سه ماه از آن به صورت مشروط آزاد گردید.
بیست و هفتمین روز؛ مسعود باستانی، جواد علیخانی، مسعود سپهر، فریدون صیدی راد، محمدرضا معتمدنیا و جعفر اقدامی

نامزدهای بیست و ششمین روز؛ احسان هوشمند، بهزاد نبوی، مرضیه رسولی و محمدرضا کربلایی آقا ملکی



کرمانشاه با ۲۰ درصد؛ دومین رتبه نرخ بیکاری کشور

مرکز آمار ایران میزان بیکاری استان های کشور را به تفکیک اعلام کرد . مطابق آمار این مرکز کرمانشاه با ۲۰٫۱ درصد پس از استان البرز دومین رتبه نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است . یزد کمترین بیکاری کشور را داراست .
به گزارش کرمانشاه پست، این رکورد تازه برای استان کرمانشاه در حالی است که بیکاری در ۱۲ استان کشور تک رقمی شده است . در سال های اخیر مجمع نمایندگان استان همیشه درباره میزان بالای بیکاری هشدار داده و درباره صحت برخی اطلاعات مبنی بر کاهش نرخ بیکاری استان تردیدهای خود را بیان کرده است .
مسئولان استانی در ماه های اخیر پرداخت وام برای مشاغل خانگی را راهی در جهت کاهش بیکاری کرمانشاه دنبال کرده اند . وام هایی که بانک ها از پرداخت تسهیلات در بخش اعظم آن خودداری می نمایند . این گزارش می افزاید برخی کارخانجات و کارگاههای سطح استان نیز در ماه های اخیر بدلایل گوناگون کارکنان خود را از کار بیکار و عملاً تعطیل شده اند .



فروش باتری به ایران، تاجر بریتانیایی را راهی زندان کرد

یک شهروند بریتانیایی که قرار است به اتهام تلاش برای فروش تجهیزات نظامی به ایران بنا به درخواست دولت آمریکا امروز به دولت آن کشور تحویل داده شود، از بی اعتمادی خود به نظام دادگستری بریتانیا سخن گفته است.
کریستوفر تپین، تاجر بازنشسته که ۶۵ سال سن دارد، به بی بی سی گفته است او در حالی تحویل دولت آمریکا داده خواهد شد که “از حقوقی کمتر از حقوق یک تروریست” برخوردار بوده است.
آقای تپین در آمریکا به تلاش برای فروش باتریهای مورد استفاده در موشکهای هاوک به ایران متهم شده است، اما می گوید ماموران امنیتی امریکا برای او دام گسترده بوده اند.
طبق قوانین آمریکا، او می تواند به ۳۵ سال حبس محکوم شود.
استرداد آقای تپین به آمریکا به موجب معاهده استرداد میان دو کشور انجام خواهد شد و قضات بریتانیایی گفته اند که استرداد به موجب این معاهده قانونی است.
دادگاه اروپایی حقوق بشر نیز حاضر نشد در این مسئله مداخله کند.
آقای تپین گفته است که مقررات معاهده استرداد میان دولتهای بریتانیا و ایالات متحده عملا اجازه دفاع او از خودش در برابر یک دادگاه بریتانیایی را از او سلب کرده است.
او گفت “من احساس می کنم که سیستم با من غیر عادلانه برخورد کرده است. من فکر می کردم که نظام دادگستری بریتانیا برای حمایت و حفاظت از من عمل خواهد کرد اما دیدم که تمامی حقوقم از من گرفته شده است. من ابدا هیچ حقی ندارم.”
آقای تپین اتهامات وارد شده از سوی دولت آمریکا را رد کرده است و می گوید ماموران آمریکایی در گستردن دام برای او غیر قانونی عمل کرده اند.
دادگاه تجدید نظر بریتانیا ماه گذشته با رد دعوی آقای تپین عملا برای استرداد او به آمریکا “چراغ سبز” را به دولت بریتانیا نشان داد و تریزا می، وزیر کشور، هم حکم استرداد را صادر کرد.
آقای تپین می گوید که در دادگاهی امریکایی با او به عدالت رفتار نخواهد شد و با توجه به سن بالای او (۶۵ سال) دریافت حکم ۳۵ سال حبس می تواند عملا بدان معنا باشد که او هرگز به خانه خود بر نخواهد گشت.



تشدید بیماری حمیدرضا خادم زندانی سیاسی در بند، در زندان اوین

تجویز داروهای مسکن و آرام بخش در کنار شرایط نامناسب امکانات موجود در زندان، روز به روز بر جسم حمیدرضا خادم اثر نامطلوب گذاشته و تناسب ظاهری گردن را از حالت عادی و طبیعی خارج کرده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، حمیدرضا خادم نویسنده، فعال سیاسی و عضو جبهه ملی ایران و از بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات که در بند ۳۵۰ زندان اوین جهت اجرای حکم بسر میبرد مدتهاست که از بیماری آرتروز گردن رنج می برد.
با توجه به سابقه بیماری این زندانی سیاسی و دردهای شبانه روزی و پیگیری جدی وی و همبندیانش از بهداری زندان اوین نه تنها اقدامی موثر در جهت درمان آن از سوی مسئولان امنیتی صورت نگرفته بلکه تجویز داروهای مسکن و آرام بخش در کنار شرایط نامناسب امکانات موجود در زندان، روز به روز بر جسم وی اثر نامطلوب گذاشته و تناسب ظاهری گردن را از حالت عادی و طبیعی خارج کرده است.
پیش از این نیز حمیدرضا خادم با بیماری ریه و سنگ مثانه دست به گریبان بود که به گفته پزشک زندان، سنگ در یک فرایند پردرد دفع شده است. عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی با توجه به نگاه امنیتی در اعزام دیرهنگام به مراکز تخصصی درمانی و همچنین نبود امکانات اولیه مانند جای خواب نامناسب تغذیه بسیار ضعیف، محدودیت دارویی و درمانی و در نهایت رفتار غیر مسئولانه نهادهای قضایی و امنیتی هر روزه بر سطح نگرانی ها می افزاید و این نگرش را پدید می آورد که این روش بصورت عامدانه در جهت شکنجه غیر مستقیم زندانیان دگراندیش صورت میگیرد.
در ماه های اخیر نیز اغلب زندانیان سیاسی به دلیل توهین و رعایت نشدن شان آنان از سوی ماموران زندان که در موارد نادر اعزام آنان به بیمارستان های تخصصی، در پروسه ای دیر هنگام توام با اعتصاب غذا و اعتراض های دسته جمعی امکان پذیر شده از حق درمان خود در اعتراض به این بی حرمتیها گذشته اند.


تورم افسار گسیخته در سه ماهه ابتدایی سال ۹۱

محمد تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، از افزایش تورم افسار گسیخته در سه ماهه سال اول آینده خبرداد و گفت: تداوم رکود تورمی در ۶ ماهه آخر امسال به دلیل افزایش انتظارات مردم که از سوی دولت ایجاد شده بود از اصلی‌ترین عوامل رشد تورم شده است.
محمد تقوی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: شدت تورم کنونی که از حدود یک ماه گذشته آغاز شده است بخشی از ان ناشی از تاثیرات هدفمند سازی یارانه‌ها و بخشی دیگر نیز حامل سیاست‌های تکراری و ناکارآمد دولت بوده است.
بنابر اظهارات این کار‌شناس اقتصادی از ابتدای امسال تاکنون، رانت تسهیلات از بانک‌ها همچنان ادامه دارد و این امر تنها به دلیل عدم سیاست‌های مدون و کارآمد دولت در این راستا بوده است که به تبع ان باعث شدت یافتن تورم و افزایش بسیاری و رشد فقر شده است.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص کسری بودجه سال ۹۱ نیز گفت: دولت با وجود درآمد سرشار از نفت اما نتوانست که یک بودجه مدون و بدون کسری تهیه کند.



مشاور رهبری: در مقابل مخالفان سوریه می ایستیم

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:‌ غربی‌ها به حساس‌ترین نقطه محور مقاومت حمله کردند غافل از اینکه ایران، عراق و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور امور بین‌الملل رهبری در دومین همایش نخبگان فرهنگی سپاه با موضوع بیداری اسلامی که برگزار شد، گفت:‌ برای بیداری اسلامی می‌توان دو کلمه مترادف دانست. یکی بازگشت به اسلام و دیگری احیای ارزش‌های اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع سوریه، گفت:‌ آمریکایی‌ها به دنبال این هستند با کمک اعراب مرتجع بیداری اسلامی را منحرف کنند و اقداماتشان در سوریه خلاف عقیده کسانی است که برای احیای اسلام قیام کرده‌اند و این امر که حکومت سوریه ساقط شود محقق نخواهد شد زیرا مسلمانان با دشمنان اسلام همراه نمی‌شوند تا خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی از بین برود.
ولایتی ادامه داد: البته در سوریه اشکالاتی در دولت و نحوه حکومت است که هم دولتش قبول دارد و هم ما و خودشان هم به دنبال اصلاحات هستند. اما بُعد دیگر این است که این تنها دولتی است که از جنگ ۱۹۶۷ تاکنون به عنوان خط مقدم مقابله با اسرائیل ایستاده‌ است و تنها کشوری است که زیر بار قرارداد کمپ دیوید نرفته است.
وی در خصوص علل اقدام غرب در اوضاع سوریه، اظهار داشت: انتقام گرفتن از بیداری اسلامی، حراست از اسرائیل، نجات مرتجعینی که قسمت اعظم نفت در اختیارشان است و تسلط بر اوضاع خاورمیانه با توجه به اینکه هر اتفاقی در خاورمیانه دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد را می‌توان از این علل دانست.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: به این دلایل است که آنها به حساس‌ترین نقطه محور مقاومت حمله کرده‌اند غافل از اینکه ایران، عراق و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند و شاهدیم که روسیه و چین هم به این سمت آمده‌اند و علتش این است که آنها هم فهمیده‌اند که اوضاع جهان در حال تغییر است.
ولایتی با بیان اینکه امروز ایران قدرت اول منطقه است، ادعا کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار برجسته است و همه مسلمانانی که از منطقه به ایران می‌آیند امیدشان به این است که ایران به عنوان تیرک خیمه اسلامی پایدار بماند.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل آنهایی که علیه سوریه تلاش می‌کنند، می‌ایستد و از دولت سوریه حمایت می‌کند ضمن اینکه به دولت سوریه بارها توصیه کرده که اصلاحات موردنیاز را اعمال کند و آنها هم در حد معقولات عمل کرده‌اند.


کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در بحران سوریه

سازمان ملل متحد کوفی عنان را نماینده ویژه رسیدگی به بحران سوریه کرد.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای مشترک اعلام کردند به طور مشترک کوفی عنان را به عنوان نماینده ویژه خود در بحران سوریه منصوب کرده اند.
قرار است آقای عنان که پیشتر خود دبیرکل سازمان ملل متحد بوده برای به پایان رساندن “تمامی خشونت ها و موارد نقض حقوق بشر” و نیز ترتیب دادن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران سوریه فعالیت کند.
به گزارش بی بی سی، در این بیانیه از آقای عنان برای پذیرش این ماموریت در زمانی بسیار حساس تشکر شده و اعلام شده به زودی معاونی نیز برای او تعیین می شود.
آقای عنان دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان ملل را در مسائل مربوط به سوریه نمایندگی می کند و در چهارچوب قطعنامه ۶۶ -۲۵۳ مجمع عمومی و قطعنامه های مرتبط اتحادیه عرب برای تماس به تمام بازیگران درون و بیرون از سوریه تلاش می کند تا به یافتن راه حلی سیاسی، مسالمت آمیز و دربرگیرنده که با “آرمان های دموکراسی خواهانه مردم سوریه” مطابقت دارد و برخاسته از بازیگران سوری است کمک کند.


هشدار مجمع مدرسین ومحققین نسبت به بی اعتمادی عمومی و خدشه در استقلال حوزه های علمیه

بدنبال پلمب دفتر آیت الله منتظری، مجمع مدرسین و محققین در بیانیه ای با محکوم کردن این گونه اعمال بی منطق و ناصواب نسبت به تزلزل روز افزون ارکان ارزشهای اخلاقی ومعنوی در جامعه و از دست رفتن پیش از پیش اعتماد عمومی و خدشه در استقلال حوزه های علمیه و مجامع دانشگاهی هشدار می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مجمع، در این بیانیه آمده است: بار دیگر با کمال تاسف اطلاع یافتیم که نیروهای امنیتی کتابخانه شخصی مرحوم آیت الله العظمی منتظری (قده)و منزل جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ احمد منتظری(زید عزه )را مورد تعرض قرار داده و با پلمپ کردن درب منزل آن مرجع فقید و اتاق بیرونی فرزند ارجمندشان رفتاری را تکرار کردند که در باور نمی گنجد. منزل مرجعی مورد جفای مکرر قرار گرفته است که علاوه بر مقام علمی و معنوی از ارکان و بنیانگذاران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده است.
محققین و مدرسین افزوده اند: مگر جز مراجعه محدود و بی هیاهوی برخی محققین برای استفاده از خزانه کتابهای آن فقید چه اتفاق امنیتی و نگران کننده ای در آن بیت شریف می افتاده، مگر بعد از تخریب و تعطیل و پلمپ کردن دفتر آن مرجع فقید در یک اتاق کوچک در منزل فرزندشان جز پاسخ به مراجعات متداول مومنان و مقلدان آن مرحوم چه تهدیدی برای امنیت نظام قابل تصور است مگر سالها بی مهری و برخوردهای ناصواب همه جانبه در زمان حیات و پس از ارتحال آن فقیه آزاده با خود آیت الله العظمی منتظری طاب ثراه و خانواده و بستگان و شاگران و علاقه مندان آن مرحوم کافی نبوده است که اینک با خانه ایشان و اتاق بیرونی منزل فرزند شان چنین رفتاری می شود.
البته سوگمندانه باید گفت که چنین رفتارهایی محدود به بیت فقیه عالی قدر نیست این گونه رفتار را در حمله به بیوت و حسینیه ها و مساجدی که عالمان حق طلب و مستقل اداره می کنند، در بازنشستگی های اجباری و پیش از موعد اساتید آگاه و آزاده، در بستن و شکستن حریم انجمن های دانشگاهی و دانشجویی ومحافل فکری و علمی، در دستگیر ها و احضارها و تهدیدهای دانشگاهیان و حوزویان خوش فکر و خوش نام و مستقل و دیگر رفتارهایی می بینیم که نه تنها حرمت علم و عالم و ارزشهای معنوی را از میان برده است که استقلال نهادهای علمی و آزادگی عالمان را هم مخدوش کرده است.



فرودگاه حادثه ساز هاشمی نژاد؛ پرواز مشهد – کیش به مبدا بازگشت

پرواز مشهد- کیش پس از طی بخشی از مسیر به علت نقص فنی به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بازگشت.
ماه گذشته نیز، خلبان پرواز ساعت ۱۷ مشهد – تهران به علت نقص فنی هواپیما، در میانه راه، از ادامه سفر منصرف شد.
این در حالی بود که در ماه گذشته هواپیمای مشهد – اصفهان نیز در فرودگاه مشهد به گل نشست.
این پرواز توسط شرکت تابان با شماره ۶۲۷۳ و در ساعت ۳۰/۱۷ انجام شد که به علت تغییر فشار هوا در داخل کابین خلبان از ادامه مسیر بازماند و به فرودگاه مشهد بازگشت.
مسافران این پرواز پس از مدت کوتاهی با یک فروند هواپیمای دیگر متعلق به شرکت تابان به سمت کیش پرواز کردند.
چند تن از مسافران این پرواز نیز در تماس با ایرنا بازگشت این هواپیما به فرودگاه مشهد را نقص فنی اعلام کردند.
شهریور ماه هواپیمایی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد هنگام فرود به زمین خورد و تعدادی از مسافران مجروح شدند.
طی سه‌دهه گذشته وقوع بیش از ۲۰سانحه هوایی را تجربه کرده که این حوادث به مرگ قریب به ۱۸۰۰نفر منجر شده است.
در این میان مشهد رتبه اول را دارد. اولین حادثه سه دهه قبل که در سال۱۳۵۹ رخ داد، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ متعلق به شرکت ایران ایر در مسیر مشهد- تهران سقوط کرد و ۱۲۸کشته بر جای گذاشت.



بیمارستان فارابی؛ ۲۰ فوق تخصص چشم پزشکی و ۴۰۰ عمل جراحی در روز

رئیس بیمارستان فارابی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به انجام ۴۰۰ تا ۴۵۰ عمل جراحی در یک روز گفت: برنامه ای تحت عنوان جهاد خدمت رسانی در این بیمارستان طراحی شد که ۲۰ فوق تخصص چشم پزشکی ۴۰۰ تا ۴۵۰ بیمار چشمی را تحت عمل جراحی قرار دهند.
به گزارش مهر، دکتر محمود جباروند در نشست خبری در بیمارستان فارابی گفت: این اعمال جراحی شامل جراحی آب مروارید، جراحی عیوب انکساری، جراحی ویتره و رتین (شبکیه) و موارد اورژانس است.
وی با اشاره به موفقیت‌های بیمارستان فارابی در عرصه پژوهش گفت: بیشترین مقالات پژوهشی درباره چشم در مجلات معتبر دنیا از این بیمارستان به چاپ رسیده است و تنها در سال گذشته ۱۲۰ مقاله از این مرکز درمانی در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسید.
وی افزود: بیمارستان فارابی به عنوان قطب علمی چشم پزشکی در سال ۸۹، بیش از ۶۰۰ هزار بیمار را ویزیت کرده و ۶۰ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است.
جباروند گفت: جهت پاسخگوئی به نیازهای مردم و برنامه ای طراحی شد که توانمندی بیمارستان را افزایش بدهیم و اعمال جراحی را به روز کنیم، به این خاطر در اولین پنجشنبه اسفند ماه سال ۹۰ برنامه ای تحت عنوان جهاد خدمت رسانی طراحی کردیم که در این روز با همکاری اساتید فوق تخصص بیمارستان فارابی و سایر بخشهای بیمارستان بیش از ۴۰۰ بیمارچشمی را تحت عمل جراحی قرار دهیم.
وی افزود: بیمارستان فارابی به عنوان قطب علمی چشم پزشکی در سال ۸۹، بیش از ۶۰۰ هزار بیمار را ویزیت کرده و ۶۰ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است.
جباروند گفت: جهت پاسخگوئی به نیازهای مردم و برنامه ای طراحی شد که توانمندی بیمارستان را افزایشبدهیم و اعمال جراحی را به روز کنیم، به این خاطر در اولین پنجشنبه اسفند ماه سال ۹۰ برنامه ای تحت عنوان جهاد خدمت رسانی طراحی کردیم که در این روز با همکاری اساتید فوق تخصص بیمارستان فارابی و سایر بخشهای بیمارستان بیش از ۴۰۰ بیمارچشمی را تحت عمل جراحی قرار دهیم.
وی هدف از این طرح را بروز رسانی اعمال جراحی بیماران و خدمت رسانی به آنان و اینکه هیچ بیماری در نوبت عمل جراحی نباشد برشمرد و گفت: ارزیابی توانمندی بیمارستان فارابی در مواقع بحران یکی از اهداف این طرح بود. با این طرح ما به نقاط قوت و ضعف خود پی خواهیم برد و از نتایج آن جهت برنامه های آتی استفاده می کنیم.
رئیس بیمارستان فارابی اظهار داشت: در این برنامه ۲۰ استاد فوق تخصص چشم پزشکی اعمال جراحی را انجام خواهند داد که این اعمال جراحی هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت استاندارد خواهند بود. اعمال جراحی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است و برنامه ریزی شده که تا ساعت ۷ شب به پایان برسد.
وی تاکید کرد: برنامه اعمال جراحی امروز جنبه آموزشی ندارد و دستیاران و فلوشیپ ها در این برنامه شرکت نخواهند داشت و تمام اعمال جراحی توسط اساتید فوق تخصص انجام خواهد گرفت. اساتیدی که در این برنامه شرکت دارند همگی از حرفه ای ترین جراحان دنیا هستند و بیمارستان فارابی به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان های چشم پزشکی در دنیا از نظر متخصصان و نیروی انسانی مشکلی ندارد.
جباروند خاطرنشان کرد: چنین آمار جراحی با این کیفیت و این تجهیزات در هیچ یک از مراکز دنیا وجود ندارد و  بیمارستان دارای ۲۹ تخت جراحی است که این در نوع خود در دنیا بی نظیر بوده و از نظر آموزش و پژوهش و درمان یک مرکز نمونه است.
وی شایع ‌ترین عمل‌های جراحی چشم در ایران گفت: اعمال جراحی آب مروارید و عیوب انکساری از شایع‌ترین عمل‌های جراحی چشم در ایران هستند پس از آن اعمال جراحی گلوکوم، استرابیسم و بیماری‌های شبکیه شیوع زیادی دارد.
رئیس بیمارستان فارابی در پاسخ به این پرسش که با توجه به انجام ۴۵۰ عمل جراحی چشم طی یک روز رکورد انجام این اعمال جراحی طی ۲۴ ساعت شکسته می‌شود، گفت: با وجود آن که با انجام ۴۰۰ تا ۴۵۰ عمل جراحی رکورد این اعمال جراحی طی یک روز شکسته می‌شود تمرکز ما بر خدمت‌رسانی است. پیش از این در کشور هند ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار و طی یک روز تحت عمل جراحی چشم قرار گرفتند البته این کار در کمپ‌ها و چادرها عملیاتی شد.




کارخانجات تولید کبریت تبریز در شرف تعطیلی

خبرگزاری هرانا - گزارش‌ها حاکی از آن است که کارخانجات تولیدی کبریت تبریز با بیش از ۱۳۰۰ کارگر، در شرف تعطیلی قرار گرفته‌اند.
چنگیز قاسمی، عضو هیئت مدیره کانون‌ عالی شوراهای اسلامی کشور با اعلام اینکه کارخانجات تولیدی کبریت تبریز در شرف تعطیلی قرار دارند، اظهار کرد: "استان آذربایجان‌شرقی دارای چندین واحد کبریت‌سازی از جمله ممتاز، تبریز، ۲۹ بهمن و... است که در حال حاضر به جهت افزایش قیمت حاملهای انرژی و قاچاق کبریت‌های غیراستاندارد در شرف تعطیلی قرار دارند."
قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ۱۳۰۰ کارگر در این کارخانجات فعالند، افزود: "کارخانه‌های کبریت سازی هم اکنون با حداقل ظرفیت خود فعالیت می‌کند که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد زمانی نخواهد گذشت که صنعت تولید کبریت در ایران کلاً از بین می‌رود."
به گفته این فعال کارگری متولیان و صاحبان صنعت کبریت سازی، این صنعت را در حال نابودی می‌دانند، اما آنچه در شرایط فعلی علت پرداختن به این موضوع را ضروری می‌کند، مشکلاتی است که این صنعت در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است و بی‌توجهی به آن ضمن تعطیلی یک صنعت دیگر، بیکاری تعداد زیادی کارگر در بخش‌های مختلف آن را فراهم خواهد کرد و به مجموع بیکاران کشور رقمی قابل ملاحظه می‌افزاید.
وی همچنین تصریح کرد: "به تازگی کبریت‌های غیراستاندارد و قاچاق چینی با آرم کارخانجات ایرانی تولید و به بازار ایران وارد شده‌اند."
او ادامه داد: "در حال حاضر انبار کارخانه‌های کبریت سازی از کبریت‌های تولید شده انباشته است و مسئولین این واحدهای تولیدی با مشکلات فروش کالاهای خود مواجه هستند."
رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: "دولت تهسیلاتی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در نظر گرفته بود ولی این عوامل از ریشه دارای مشکل هستند وکمبود نقدینیگی وعدم وجود مواد اولیه با کیفیت سبب شده مشکلات بسیاری از جمله وارد شدن بسیار مواد اولیه غیر استاندارد از کشورچین برای قشر تولید کننده کشور ایجاد شده است."
وی با اشاره به اینکه ارائه نکردن این تسهیلات بر مشکلات موجود تولیدکنندگان می‌افزاید، ادامه داد: "کمبود نقدینگی در اختیار تولید کنندگان و به تبع عدم پرداخت به موقع اقساط وام‌ها توسط آنان موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای بسیاری از کارخانه‌ها شده است."
قاسمی تاکید کرد: "با حذف یارانه‌های برق و گاز از واحدهای صنعتی، بهای این حامل‌های انرژی ۱۰ برابر افزایش یافته است و این افزایش قیمت‌ها به تولیدکنندگان فشار وارد می‌کند."




دستگیری ۵۵ نفر در تهران تحت عنوان اراذل و اوباش

خبرگزاری هرانا - علیرضا محرابی، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری ۵۵ نفر تحت عنوان "اراذل و اوباش" در سطح شهر پایتخت خبر داد.
علیرضا محرابی در گفت‌وگو با فارس از دستگیری ۵۵ نفر در سطح شهر تهران در پی اجرای هفتمین مرحله‌ی طرحی موسوم به "برخورد با اخلالگران اجتماعی و امنیت عمومی" طی صبح روز گذشته خبر داد.
وی در این خصوص گفت: "در پی اجرای تدابیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص اجرای مقتدرانه طرح برخورد با اراذل و اوباش از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه شرارت، اخاذی و مواردی از این دست، مراتب را به پلیس اطلاع دهند."




هرانا؛ کشیش کلیسای اصفهان بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – در تداوم برخورد با اقلییت های مذهبی کشیش "کلیسای پولس" در شهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، " حكمت سلیمی " كشیش كلیسای رسمی پولس صبح روز چهارشنبه مورخ سوم اسفند ۱۳۹۰ در ساعت ۷ بامداد واقع در فولاد شهر اصفهان، توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شد.
ماموران امنیتی همچنین پس از بازداشت نامبرده ضمن تفتیش و بازرسی كامل خانه برخی وسائل شخصی ایشان از جمله كتاب مقدس ، كتابهای الهیاتی ، سی دی ،كامپیوتر و حتی تابلوهای بر روی دیوار منزل ایشان را نیز با خود بردند.
"حكمت سلیمی" از كشیشان فارسی زبان و رسمی كلیسای پولس وابسته به كلیسای اسقفی اصفهان در محله سنگتراش ها می باشد، نامبرده بیش از ۳۰ سال است كه ضمن گرویدن به مسیحیت تاكنون كتاب هایی نیز در زمینه تعلیمی و  الهیات مسیحی  و همچنین اشعار  از ایشان  چاپ و منتشر شده است.
با وجود گذشت دو ماه از آغاز سال جدید میلادی نیروهای امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات در شهرهای اهواز، شیراز، تهران و اصفهان اقدام به بازداشت شهروندان مسیحی به صورت انفرادی و یا جمعی نموده اند.