۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه

روز شنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

حضور گسترده مردم در مراسم وداع با زنده یاد ابراهیم یونسی

استاد ابراهیم یونسی نویسنده و مترجم کشورمان ظهر چهارشنبه بعلت بیماری در تهران چشم از جهان فرو بست.



به گزارش کرمانشاه پست پیکر پاک دکتر ابراهیم یونسی نویسنده و مترجم کشورمان ظهر امروز جمعه با حضور گسترده مردم استان کردستان و برخی استان های همجوار در قبرستان سلیمان بگ شهر بانه به خاک سپرده شد. گزارش های متعدد رسیده به کرمانشاه پست حاکی است جمعیت گسترده ای در مراسم حضور داشتند .
از استان کرمانشاه نیز دوستداران این استاد بیاد ماندنی برای تشییع پیکر پاکش در این مراسم باشکوه حضور یافته اند . این گزارش ها می افزاید در این همایش بزرگ؛ آزاد یونسی فرزند استاد ماندگار و همچنین همسر گرانقدرشان از مردم حاضر در مراسم تشکر کرده اند . همچنین پیام تسلیت معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منتشر شده است .
استاد ابراهیم یونسی نویسنده و مترجم کشورمان ظهر چهارشنبه بعلت بیماری در تهران چشم از جهان فرو بست.
کرمانشاه پست این ضایعه را به ملت بزرگ ایران و بخصوص مردمان فرهیخته غرب کشور تسلیت می گوید و برای بازماندگان آن انسان وارسته از خداوند بزرگ صبر جزیل آرزومند است .







اتحاد جمهوریخواهان ایران: 
اخبار روز: 
یک سال از تظاهرات ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ در خیابان های تهران گذشت. در این روز تظاهرات فعالان جنبش سبز در همبستگی با مبارزات ضد دیکتاتوری مردم مصر و تونس و دیگر جنبش های ضد دیکتاتوری در منطقه، با هجوم دار و دسته های چماقدار و نیروهای سرکوب حکومت به خشونت کشیده شد. شرکت کنندگان در تظاهرات مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. صدها نفر زخمی و بازداشت شدند و حداقل چهار نفر جان باختند. میرحسین موسوی و مهدی کروبی به جرم دعوت به این همبستگی، همراه با همسرانشان خانم ها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی در خانه های خود زندانی شدند. آن ها بعد از یک سال هنوز هم در شرایط دشوار حبس خانگی به سر برده و از همه حقوق اولیه یک زندانی محروم هستند، ارتباط با خانواده هایشان محدود به چند ملاقات کوتاه بوده است. هم چنان اطلاع دقیقی از شرایط زندان و سلامت آن ها در دست نیست.
در طول یک سال گذشته سرکوب فعالان مدنی هم چنان ادامه داشته است. اوضاع اقتصادی کشور وخیم تر شده است. تحریم های فلج کننده‍ی بین المللی اقتصاد کشور را بیش از پیش فلج نموده است؛ کارخانه ها و موسسات تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می شوند. تورم و گرانی روز افزون گذران زندگی روزمره را برای بخش عظیمی از مردم دشوارتر از پیش ساخته است؛ کشور در معرض تهدید نظامی و تحریم سیاسی گسترده قرار گرفته است، اما حکومت و در راس آن آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به جای چاره اندیشی برای نجات کشور از بحران و انزوای بین المللی، هم چنان بر طبل سرکوب جنبش سبز کوبیده و بر ایستادگی در مقابل اراده آزاد مردم و هر گونه گشایشی در وضعیت کشور پافشاری می کند. دولت کودتا همه ارکان کشور را به گروگان گرفته است و درصدد برگزاری انتخاباتی است که در آن جز نام انتخابات، چیز دیگری برجای نمانده است. سیاهه‍ی نامزد های اعلام شده از طرف جریان اصلی جناح حاکم ،آیینه تمام نمای نمایشی است که از همین امروز ، بازیگران اصلی آن توسط محافل قدرت تعیین شده اند.
کشور ما برای گذر از بحران کنونی نیازمند انتخاباتی است که در آن شهروندان کشور آزادانه بتوانند نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند. برای برگزاری چنین انتخاباتی، باید قبل از همه، بساط سرکوب و بگیر و ببند برچیده شده باشد؛ آزادی فعالیت احزاب و مطبوعات تامین و تضمین شده باشد؛ هر شهروند ایرانی با هر مرام و مسلک و مذهبی، بدون تبعیض از حق انتخاب شدن هم چون انتخاب کردن برخوردار باشد. تنها دولت برآمده از چنین انتخاباتی است که می تواند کشور را از مهلکه ای که در آن گرفتار آمده است، نجات دهد. شرط نخست برای تامین شرایط چنین انتخاباتی، پایان دادن به حبس خانگی رهبران جنبش سبز و آزادی همه‍ی زندانیان سیاسی است.
اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار پایان دادن به سیاست سرکوب مردم و گردن نهادن بر خواست های به حق آنان است. ما ادامه بازداشت خانگی خانم زهرا رهنورد، آقایان موسوی و کروبی، اذیت و آزار خانواده آنان را محکوم دانسته، نسبت به وضعیت وخیم آنان در چنگ ماموران حکومت هشدار می دهیم؛ تاکید می کنیم که مسئولیت ادامه بازداشت خانگی رهبران جنبش سبز و زندانی کردن فعالان سیاسی و مدنی و وخامت بیشتر اوضاع کشور در درجه اول، متوجه آیت الله خامنه ای است و ایشان باید در قبال هر اتفاقی برای آن ها پاسخگو باشد.
اتحاد جمهوریخواهان ایران همه هموطنان و فعالان سیاسی و مدنی در سراسر جهان را فرا می خواند روز ۲۵ بهمن در حمایت از فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید، به حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد به هر شکل ممکن اعتراض نموده و خواستار آزادی فوری آنان و دیگر زندانیان سیاسی شوند. ما از احزاب و جریانات مترقی و مجامع بین المللی درخواست می‏کنیم تا سران جمهوری اسلامی را برای پایان دادن به تضییقات علیه رهبران جنبش سبز و ادامه سیاست سرکوب علیه مردم ایران تحت فشار قرار دهند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۱۰ فوریه ۲۰۱۲ 



اخبار روز: 
کانون مدافعان حقوق کارگر: بر اساس اخبار رسیده از زندان تبریز، وضعیت زندانیان کارگری آقایان شاهرخ زمانی و محمد جراحی در بند قرنطینه ی تبریز بسیار تاسف بار است.این دو زندانی علاوه بر فشارهای زندان بانان و شرایط نامساعد غذایی و نبود امکانات اولیه در زندان، دو بار نیز مورد حمله و ضرب و شتم تعدادی از زندانیان عادی تحریک شده قرار گرفته اند.
این زندانیان تحریک شده با حمله به محمد جراحی و شاهرخ زمانی آنان را از تخت خود بیرون کرده و محل خواب آنان را خود اشغال کرده اند. و در نتیجه آنان مجبورند روی زمین بخوابند. با این همه مسئولان زندان از انتقال آنان به بند عمومی خو داری کرده و آنان را همچنان در بلاتکلیفی نگه داشته اند.




محسن رضایی: دولت‌مردان ایران اجازه نمی‌دهند در خلیج فارس جنگ مجدد رخ دهد

فارس

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که دولت‌مردان ایران اجازه نمی‌دهند در خلیج فارس جنگ مجددی رخ دهد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در مراسم اختتامیه کارگاه آموزش رسانه و چشم‌انداز گفت: در این نشست تخصصی توانستیم موضوع چشم‌انداز را بررسی کرده و انتظاراتمان را از رسانه‌ها بیان کنیم. البته ممکن است سؤالات زیادی باقی مانده باشد.
وی افزود: مهمترین انتظار ما از رسانه‌ها این است که چشم‌انداز را به درک مشترک تبدیل کنند و بعد از آن چشم‌انداز به باور عمومی و سپس به یک عزم ملی تبدیل شود.
رضایی با بیان اینکه رسانه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم با استفاده از ابزار تبلیغی و اطلاع‌رسانی می‌توانند در فرآیند چشم‌انداز مؤثر باشند، گفت: رسانه‌ها در فرآیند نظارت بر چشم‌انداز بسیار تأثیرگذار هستند البته رسانه‌ها در بخش اجرا و برنامه‌ریزی هم می‌توانند تأثیرگذار باشند.
رضایی با اشاره به اینکه ما ملتی متحد هستیم اما تلاشمان پراکنده است، اظهار داشت: ایران طی ۱۰۰ سال اخیر بیشترین اپوزیسیون را داشته و هیچ کشوری مثل ایران در این زمینه نیست؛ البته بنده صحبت از حقانیت یا باطل بودن اعتراضات نمی‌کنم اما این اعتراض‌ها نباید ما را عقب نگه دارد و باید کاری کرد که اعتراضات جنبه مثبت داشته باشد. چرا که در کنار نقد هم‌افزایی خواهیم داشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمی‌توانیم بدون نقد توسعه داشته باشیم، افزود: نمی‌توانیم آزادی و مردم سالاری را نداشته باشیم و فقط در اقتصاد تمرکز داشته باشیم.
رضایی اظهار داشت: من معتقد به نقد هستم چون اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنیم یک واجب الهی را ترک کرده‌ایم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی اخلاق و حریم عمومی آسیب دید، فاجعه بوجود می‌آید، افزود: نقد باید طوری باشد که در کنار نظرات مختلف به جامعه امید و نشاط دهد.
وی افزود: اگر از صبح تا شب به هم امید و نشاط بدهیم باز هم کم است چون ما ایرانی‌ها با انتظارات و خواسته‌های انباشته شده مواجهیم.
رضایی به مطالبات روحی و روانی ملت ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران به سختی قانع می‌شود و این نیروی مؤثر در توسعه است.
وی با اشاره به اینکه در ۵ سال آینده به دلیل چشم‌انداز در وضع بسیار خاصی قرار می‌گیریم، خاطرنشان کرد: کشتی کشور ما از دریای آرام و تنش‌زدایی عبور کرده و وارد منطقه متلاطم شده و ممکن است بین ۵ تا ۱۰ سال آینده با آن مواجه باشیم. چرا که ما به سمت هدف حرکت می‌کنیم و برای قدرت‌های استعماری این مسئله خطرناک است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این تلاطم هم‌اکنون در مسائل اقتصاد و فرهنگ وجود دارد، گفت: تعجب‌آور نیست که افرادی را به خارج ببرند و با وضعیت وقیحانه‌ای نشان دهند و حیثیت نظام را بخواهند ببرند.
رضایی با بیان اینکه دشمن از هر روشی برای جلوگیری از پیشرفت ما استفاده می‌کند،‌گفت: ممکن است دشمنان ما با جهالت بخواهند تلاطم را به حوزه نظامی بکشانند ولی ایران قادر به دفع آن است.
وی با بیان اینکه مسئله رویارویی ما با غرب و آمریکا مثل دهه اول انقلاب سیاسی نظامی نیست، اظهار داشت: درگیری کنونی ما از جنس درگیری اقتصادی فرهنگی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی وجود دارد که ما باید سعی کنیم از این تلاطم دریا عبور کنیم و این مسئله از پایان دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی شروع شد.
رضایی گفت: ما ۱۶ سال است که با آمریکا متارکه کردیم و آنها ۱۲ سال با ما متارکه دارند؛ با آمدن بوش بعد از یک سال که توسط رئیس جمهور وقت ما بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها مطرح شد وی اعلام کرد که ایران، صدام و کره شمالی محور شرارت هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با بسته شدن سایت نطنز و یو سی‌ اف اصفهان و قبول پروتکل الحاقی گفت که ما در این زمینه‌ها جاخالی دادیم تا کار به درگیری با غرب کشیده نشود. ولی در یک شرایطی رهبری احساس کردند که بیشتر از این نمی‌توان انعطاف نشان داد و باید ایستاد.
وی گفت: تصمیم به ایستادگی مصادف با به روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد شد؛ کاری نداریم که احمدی‌نژاد با چه ادبیاتی صحبت کرد چون همانطور که در زمان هاشمی و خاتمی تصمیم نظام این بود که تنش‌زدایی را رعایت کنیم در زمان احمدی‌نژاد هم تصمیم ایستادگی بود.
رضایی با بیان اینکه ایران سعی می‌کند از هر نوع اشتباهی جلوگیری کند، اظهار داشت:‌باید از درگیری‌ها جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد:‌ کنترل و امنیت تنگه هرمز به عهده ما است و اینکه آمریکایی‌ها مدعی امنیت تنگه هرمز شوند غیرقابل قبول خواهد بود.
رضایی تاکید کرد:‌دولتمردان ایران اجازه نخواهند داد که جنگ مجدد در خلیج فارس صورت بگیرد و امنیت خلیج فارس و کنترل ترددها را با قدرت بوجود می‌آورند.





رضا منصوری فیزیکدان و استاد دانشگاه صنعتی شریف:

دانشگاهیان به اسم ولایت‌ فقیه ترور می‌شوند

رضا منصوری٬ فیزیکدان و استاد دانشگاه صنعتی شریف با انتشار یادداشتی اعلام کرد دانشگاه‌ و دانشگاهیان ایران به نام «ولایت فقیه»٬ «اسلام»٬ «انقلاب» و «عدالت» به طور «نرم و مخملین ترور» می‌شوند.
آقای منصوری در یادداشتی که در سایت شخصی خود منتشر کرده است٬ به صراحت نوشته دانشگاه‌های ایران «پادگان» نیست و «مداحان» در آن جایی ندارند.
این فیزیکدان برجسته نوشته دولت محمود احمدی‌نژاد و کسانی که خود را تابع ولایت فقیه می‌دانند در «ترور مخملی» دانشگاهیان ایران دست دارند.
وب‌سایت آقای منصوری دو روز پس از انتشار این یادداشت جنجالی از دسترس خارج شده است.
مهمترین گزاره‌های این یادداشت عبارتند از:
● بخش موفق دانشگاهی به نام عدالت محوری و یکسان سازی حال تخریب شدن هستند؛ و همه این‌ها به اسم ولایت، و با تکیه بر ولایت اداری انجام می‌شود؛ با چوب عدالت لطمه سهمگین به پیشرفت می‌زنند.
● {در حال حاضر} راه باز است برای اینکه مدّاحان و بادمجان دور قابچین‌ها بدون کمترین تخصص دانشگاهی به معنی مدرن آن به سمتهای عالی دانشگاهی برسند و دانشگاه را به باشگاه مداحان تبدیل کنند.
● حذف اندیشمندان و نه فقط دگراندیشان و جذب مداحان {در دانشگاه‌های ایران} مدتی است شروع شده است.
● بیش از دو سال است که فرایند حذف و جذب {در دانشگاه‌ها} شروع شده است. آرام و مخملی. آن هم در دانشگاههای نخبه پروری که خار چشم بیگانگان است.
● این روشهای ترور نرم و انقلاب مخملی در دانشگاه‌ها، به نام انقلاب، به نام اسلام، و به نام ولایت فقیه نابودی علم را به دنبال خواهد داشت، نابودی دانشگاه را به دنبال خواهد داشت و دانشگاه پویای انقلابی ما را به باشگاه مداحان تبدیل خواهد کرد. انقلاب، اسلام و ولی فقیه را بد نام خواهد کرد.
● اگر تبدیل دانشگاه به باشگاه مداحان ترور مخملی دانشگاه و دانشگاهیان نیست پس چیست؟
● حیطه علم حیطه سیاست نیست. حیطه منطق و استدلال و اقناع است؛ دانشگاه پادگان نیست؛ از مظلومیت دانش پیشه‌ها نمی‌توان سوء استفاده کرد.




توزیع رایگان شارژ ایرانسل در مراسم ۲۲ بهمن

خبرگزاری مهر از توزیع رایگان شارژ به مشترکان تلفن همراه در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر تهران خبر داد.
این خبرگزاری گزارش کرده که اپراتور دوم تلفن همراه به شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن٬ ۲۵ درصد شارژ رایگان برای سیم کارت‌های اعتباری هدیه داده است.
مهر در خبر خود اضافه کرده «مشترکان ایرانسل» در این روز در مسیرهای مشخص شده راهپیمایی می‌توانستند از ۲۵ درصد شارژ «شگفت انگیز» به صورت رایگان بهره‌مند شوند.
آن‌طور که این خبرگزاری اعلام کرده است٬ در این روز٬ مشترکان سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل ساکن شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد و کرج می‌توانستند از این شارژ رایگان در صورت شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهره‌مند شوند.
۲۰ بهمن ماه اصغر آبخضر٬ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفته بود در تهران چهار میلیون نفر در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد.
خبرگزاری مهر لحظاتی پس از انتشار این خبر اقدام به حذف آن از خروجی خود کرده است.
این خبرگزاری همچنین گزارش کرده در راهپیمایی امروز مدل کاغذی پهپاد آمریکایی در میان راهپیمایان توزیع شده است.
به گزارش مهر٬ «برپایی ایستگاه‌های مشاوره حقوقی خانواده٬ آزمایش خون و نقاشی» و برپایی غرفه‌های استانی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای روز ۲۲ بهمن در شهر تهران بوده است.
این خبرگزاری همچنین گزارش کرده گروهی از راهپیمایان به هنگام حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی علیه وی شعار‌هایی سر دادند.






استاندار تهران:
فراخوان عمومي به تظاهرات 25 خرداد فقط يک پز تبليغاتي از سوي اپوزيسيون ضد انقلاب است


(تیتر از جنگ خبر)
باشگاه خبرنگاران
استاندار تهران با بيان اينكه فراخوان فتنه گران براي روزهاي آينده جنبه تبليغاتي دارد گفت: در عين حال با آمادگي كامل و تجهيز تهران به تمامي سيستم هاي امنيتي با اينگونه اتفاقات برخورد مي كنيم.
مرتضي تمدن در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، در تشريح شرايط بدر و خيبر گفت: شرايط امروز ايران نشان دهنده اقتدار اين کشور در حوزه جهاني است و در حال حاضر فضاي عمومي جهان حرکت هاي آزادانه اي از مردم تجربه نکرده است و حضور آزادانه و همراه بصيرت ملت ايران در برنامه هاي بزرگ سياسي مثل راهپيمايي 22 بهمن نشان از عزم و اراده ملتي دارد که استکبار جهاني همواره در مقابل آن ايستاده است.
...
تمدن در تحليل فراخوان فتنه گران در روهاي آينده اظهار داشت: ما پس از فتنه 88 چنين فراخوان هايي را تجربه کرده ايم اما اين فراخوان عمومي هم تنها يک پز تبليغاتي از سوي اپوزيسيون ضد انقلاب است.
استاندار تهران خاطر نشان کرد: اين فراخوان عمومي با هدف اثرگذاري بر حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و 12 اسفند طراحي شده كه حضور باشكوه مردم در راهپيمايي امروز اين توطئه را خنثي مي کنند.
تمدن گفت: در عين حال با آمادگي كامل و تجهيز تهران به تمامي سيستم هاي امنيتي با اينگونه اتفاقات برخورد مي كنيم.





هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی دولتی 22 بهمن:
این حضور پرشکوه حاکی از عمق عشق و وفاداری مردم به نظام اسلامی است

(تیتر از جنگ خبر)
ایلنا
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز همگام با مردم مومن و انقلابی کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تقاطع خیابان آزادی و خیابان دکتر قریب شرکت کرد.
به گزارش ایلنا، ایشان با توجه به اهمیت حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب بویژه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: این حضور پرشکوه حاکی از عمق عشق و وفاداری مردم به انقلاب و نظام اسلامی است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این حضور گسترده را پاسخ مناسبی به تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی برشمرد.




وقوع دو انفجار در حلب؛ آزادی هفت ایرانی ربوده شده

imageامروز رسانه‌های سوریه از وقوع دو انفجار در شهر حلب خبر دادند و رسانه‌های ایران نیز خبر آزادی هفت ایرانی ربوده شده در سوریه را منتشر کردند.
به گزارش روزنامه لیبراسیون چاپ پاریس، انفجارهای امروز در شهر حلب سوریه دست‌کم ۲۵ نفر را کشت و ۱۷۵ نفر را نیز مجروح کرد.
این دو انفجار نزدیک یک مرکز امنیتی و یک مرکز نظامی سوریه رخ داده است.
همچنین امروز همزمان، حملات نیروهای بشار اسد به شهر حمص ادامه داشت.
طبق معمول چند ماه گذشته، حکومت دمشق این انفجارها را کار «تروریست‌ها» دانسته است.
اما مخالفان بشار اسد می‌گویند که حکومت این انفجارها را برای انحراف افکار عمومی و موجه جلوه دادن سرکوب‌ مخالفان طراحی و اجرا می‌کند.
امروز همچنین خبرگزاری‌های ایران خبر آزادی هفت «مهندس و کارشناس» ایرانی ربوده شده در سوریه را اعلام کردند.
به گفته رسانه‌های دولتی این ایرانیان در نیروگاه برق در دست ساخت جندر سوریه مشغول فعالیت بودند.
قرار است این هفت نفر از مسیر ترکیه یا عراق وارد خاک ایران شوند.



یکی از گسل‌های تهران فعال شد

image
زلزله امروز استان تهران توسط میلیون‌ها نفر حس شده و هراس عمومی در پی داشته و نگرانی‌هایی را درباره فعال شدن گسل ايوانكي که واقع در جنوب شرق تهران است به وجود آورده است.
امروز ظهر زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴ و ۷ دهم ریشتر استان تهران را به لرزه در آورد.
به گزارش ایسنا این زلزله که عمق آن ۱۰ کیلومتر بود علی‌رغم این‌که تلفات جانی در پی نداشته اما توسط میلیون‌ها نفر حس شده و هراس عمومی ایجاد کرده است.
گفته می‌شود گسل مسبب اين زلزله يكي از گسل‌هاي جنوب شرق تهران به نام گسل ايوانكي بوده است.
گسل ايوانكي گسلی یکی از گسل‌های خطرناک تهران است که به نوشته ایسنا زلزله‌هاي تاريخي متعددي در مورد آن ثبت شده است.

جمهوری اسلامی دیپلمات آذری را به «همجنس‌بازی» متهم کرد

image
در ادامه بالا گرفتن تنش‌های سیاسی میان جمهوری اسلامی و کشور آذربایجان، رسانه‌های حکومتی در ایران، نفر دوم سفارت باکو در تهران را به «همجنس‌بازی» متهم کرده‌ و خواستار اخراج وی شده‌اند.
سایت‌های حکومتی نظیر بولتن‌نیوز و رجانیوز، ابراهيم غفاراف، رايزن و نفر دوم سفارت جمهوري آذربايجان در تهران را به داشتن تمایلات همجنس‌گرایانه متهم کرده‌اند.
این رسانه‌ها نوشته‌اند که :ابراهیم غفاراف در سال ۲۰۰۸ زمانی که به عنوان رئیس نمایندگی جمهوری آذربایجان در افغانستان مشغول به کار بوده با رابط نظامی آمریکا روابط همجنس‌گرایانه داشته است و «تعرض غفاراف به پسر ۱۴ ساله یکی از كارمندان وزارت امور خارجه‌ افغانستان» موجب اخراج وی از افغانستان شده است.
این نوع اتهام‌پراکنی‌های جنسی ایران به دیپلمات‌های آذری که در نوع خود جدید است، به دنبال بالا گرفتن دعوای سیاسی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی است.
چندی پیش جمهوری آذربایجان نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی را از این کشور اخراج کرد. ایران در شبکه سحر برنامه‌هایی را علیه این کشور تدارک می‌دید.
مقامات جمهوری اسلامی از این‌که آذربایجانی‌ها با اسرائیل و غرب روابط خوبی دارند، نگرانند.
جمهوری اسلامی همچون بسیاری از نظام‌های استبدادی به پرونده‌سازی علیه مخالفان سیاسی‌اش معروف است.


آقاجون، بودجه کاملا شفافه

image
بخش تحلیل خودنویس: با دوماه تاخیر و با لبخندی فاتحانه بودجه را به مجلس تحویل داد. احمدی‌نژاد در حالی که لایحه بودجه را بالای سرش گرفته بود گفت: «آقاجون! بودجه کاملا شفافه شفافه، همه چیزش دیده می‌شه». کارشناسان اقتصادی، این روزها خیلی دنبال آن «چیز» شفاف گشتند اما به جایی نرسیدند!
بودجه کلمه‌ای‌است که از فرانسه قدیم به ادبیات اقتصادی راه یافته است که می‌توان آن را به «کیف پول» هم ترجمه کرد. به عبارتی، بودجه کیف پول ملت است در دست دولت! کمی اقتصادی‌تر بنویسیم، بودجه دولت برنامه مالی است که درآمدها و مخارج دولت برای سال آینده را پیش بینی می‌کند. پس بودجه دو طرف دارد، خرج و دخل. قاعدتا دولت می‌تواند هرچه خواست در این برنامه بنویسد اما مسئله فقط نوشتن بودجه نیست، اجرا هم هست. برای اجرای درست یک برنامه ریزی، یکی از مهم ترین شاخص ها، شفافیت است و مهم تر از آن برنامه ریزی بر اساس واقعیت موجود و پیش بینیِ تا حد امکان دقیقِ آینده است. دو شاخصی که امکان اجرایی شدن بودجه را فراهم می‌کنند. می‌توان خیلی غیررسمی ادعا کرد که این به نوعی همان تعریف بودجه عملیاتی است. بحث‌هایی هم که این روزها حول و حوش لایحه بودجه سال آینده مطرح است از همین دو نکته ناشی می‌شود. این نوشتار جمع آوری است از نقدهایی که این روزها به لایحه بودجه دولت احمدی نژاد گرفته شده است.
بحث را با شفافیت شروع می‌کنیم. کارشناسان معتقدند که درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال ۹۱ شفاف نیست. گواه این ادعا، عدم شفافیت در ارائه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی است و در بخش هزینه عدم ارائه آماری دقیق در مورد یارانه‌ها. نکته اینکه هرچه دولت غیرشفاف تر باشد، دست خود را برای تقلب و کارشکنی در آخر سال و فرار از نظارت باز می‌گذارد. زیرا که به راحتی می‌تواند بودجه اینجا را خرج آنجا کند و ادعا کند که اتفاق خاصی هم نیافتاده است. در مقابل هرچه این آمارها دقیق تر ارائه شود، دولت مجبور به پاسخگویی خواهد بود. بحث عدم شفافیت ما را به موضوع دیگر یعنی کسری بودجه می‌رساند. نکته اینجاست که چون بودجه نوعی برنامه ریزی و یا پیش بینی است، پیش بینی کسری در لایجه بودجه، طبیعی است اما عدم شفافیتی که در درآمدها و هزینه‌های دولت وجود دارد این نگرانی را به وجود آورده است که دولت قصد دارد از این حربه برای جبران کسری بودجه خود استفاده نماید. مثلا برخی مدعی هستند که دولت با علم به عدم امکان تخصیص بودجه عمرانی قصد دارد که از محل این عدم تخصیص‌ها کسری بودجه خود را جبران کند و یا مسئله افزایش بودجه شرکت‌های دولتی.
انتقاد دیگری که باز هم ناشی از عدم شفافیت است، موضوع بودجه انقباضی و انبساطی است.دولت معتقد است که بودجه انقباضی است. در واقع برای اعمال سیاست مالی دولت از بودجه خود استفاده می‌کند که تقاضای کل، توزیع درآمد و...را تغییر دهد، مثلا به قصد کاهش تقاضای کل و یا کاهش تورم. میزان بودجه سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ و با در نظر گرفتن نرخ تورم کاهش داشته و از این لحاظ، بودجه انقباضی است. اما عدم شفافیت ناشی از عدم اعلام بودجه عمومی دولت و در کنار آن افزایش بودجه شرکتهای دولتی، باعث شده است که کارشناسان معتقد باشند که بودجه انبساطی است.
اما بحث دیگر این است که چقدر دولت واقع‌بینانه یعنی با توجه به بازار آشفته ارز، قیمت نفت و یا تحریم هایی که می‌تواند مانع دسترسی دولت به درآمدهایش شود، نوشته شده است. از یک طرف می‌توان ادعا کرد که  پایین‌تر درنظر گرفتن قیمت نفت نوعی پیش‌بینی وضعیت موجود است که تا حدودی مثلا نوسانات قیمت نفت یا مشکل ورود ارز به کشور به دلیل تحریم‌ها را در نظر گرفته است. اما، باوجود اینکه مابه التفاوت قیمت نفت باید به حساب ذخیره ارزی برود اما دولت احمدی نژاد به راحتی از این حساب خرج می‌کند و به این شکل باز هم می‌تواند کسری بودجه خود را جبران کند. پایین در نظر گرفتن قیمت ارز هم می‌تواند از لحاظ صادرات باز هم به دولت کمک کند که کسری بودجه خود را جبران کند. در هر صورت هر دوی این قیمت‌ها با واقعیت تطابق ندارد. وقتی قیمت‌ها با واقعیت نخواند، تحقق بودجه یا همان عملیاتی شدن آن سخت تر می‌شود.
از دیگر مسائلی که در بحث عملیاتی بودن بودجه بحث شده است، وابستگی بالای درآمدهای دولت به صادرات نفت است یعنی در واقع برای تحریم‌ها فکری نشده است. اما این موضوع چیزی نیست که یک شبه عملی شود. وابستگی به نفت، یعنی کلی کار زیربنایی انجام دادن در اقتصاد ایران! یعنی نجات اقتصاد ایران! که...!
آخرین مساله در بحث غیرعملیاتی بودن بودجه، پیش بینی رشد هشت درصدی است! رشد اقتصادی را با میزان تغییر(به درصد) در تولید ناخالص ملی یا داخلی می‌سنجند. به عبارتی تولید داخلی ایران باید هشت درصد رشد داشته باشد. با توجه به وضعیت تحریم‌ها و با توجه به وضع تولید کشور واقعا نمی‌توان گفت این عدد از کجا آمده است.
به این ترتیب به نظر می‌رسد که تنها دلیل برای شفافیت و عملیاتی بودن بودجه، ادعای رئیس دولت دهم است.

عکس‌های اعدام‌های قزوین برنده جایزه جهانی شد

 
imageیک مجموعه عکس از اعدام‌های ایران که در ملاء عام صورت گرفته، برنده جایزه «ورلدپرس‌فتو» شده است. این عکس‌ها را ابراهیم نوروزی گرفته است.
امروز جمعه، بنیاد «ورلدپرس‌فتو» فهرست برندگان سال ۲۰۱۱ را اعلام کرد که در آن نام یک عکاس ایرانی به اسم «ابراهیم نوروزی» به چشم می‌خورد.
این عکاس ایرانی که سابقه فعالیت در روزنامه جام جم و خبرگزاری فارس را دارد، بابت گرفتن مجموعه عکسی از اعدام‌های علنی در ایران، مقام دوم بخش موضوعات معاصر این جایزه را به دست آورده است.
این اعدام‌ها در قزوین انجام شده و طی آن تعدادی از محکومین از جمله «مهدی فرجی» به اتهام تجاوز و قتل اعدام شدند.
عکس‌های ابراهیم نوروزی را می‌توانید در این آدرس ببینید.
جایزه بهترین عکس امسال نصیب یک عکاس اسپانیایی شده که از اعتراضات مردم یمن عکس گرفته است.
در این عکس زنی سیاه‌پوش مرد برهنه‌ای را که در درگیری‌ها مجروح شده در آغوش کشیده است.


هفته امام مقوایی...امام کیک خامه‌ای...امام ...

image
ماجرای فتنه امام مقوایی و بند و بساطی که سر مقوای امام راه افتاد که خاطرتان است؟ در ادامه این ماجرا مسوولان دانشگاه امیرکبیر هفته گذشته کیک بزرگی منقش به تصویر امام پختند و میان دانشجویان این دانشگاه توزیع کردند، تصاویر منتشر شده از این مراسم «امام خوری» حاکی است که این دانشجویان بدجوری به «امام کیکی» حمله کرده و دمار از روزگارش در آوردند ...
اسکل کردن مجلس توسط دولت دودره باز
هفته پیش دولت دودره‌باز احمدی نژاد بعد از آن که ۵۷ روز نمایندگان مجلس را در بهارستان مثل تیر چراغ برق کاشت، سرانجام این لایحه کوفتی بودجه ۹۱ را به مجلس برد اما چه بردنی که خدا نصیب نکند!
احمدی نژاد در جریان ارائه لایحه بودجه وقتی با اعتراضات پی در پی نمایندگان مجلس درباره علت تاخیر دوماهه دولت مواجه شد، چنان تیکه هایی در پاچه نمایندگان مجلس کرد که در کل تاریخ تاسیس نهاد پارلمان که خاندان ما جدر اندر جد اخبار آن را رصد می کرد همچین چیزی را نه دیده بودیم و نه شنیده بودیم.
احمدی نژاد اول نمایندگان را مسخره کرد (شما بخوانید اسکل کرد) و گفت: «ما که تحملش را نداریم ساعتها اینجا بنشینیم و حرف بشنویم، باید برویم کار کنیم، شما که این حوصله را دارید، دو شیفت کار کنید و این لایحه را تا پایان سال تصویب کنید».
ترجمه اش این می شود که شما یک مشت بیکارالدوله هستند که آن جا می نشینید و فقط حرف مفت می زنید! اما ما وقت این حرف مفت زدن ها را نداریم و باید برویم کار کنیم!
بعد از این صحبت‌ها که با فریادهای اعتراضی برخی نمایندگان همراه شد احمدی نژاد در حالی که تریبون را ترک می‌کرد، با همان خنده معروف‌تر از ژوکوندش که کفر آدم را بالا می‌آورد گفت: «شرایط شما را در پیش از انتخابات مجلس درک می کنم اما لایحه بودجه بسیار شفاف است و بررسی آن وقت زیادی نمی گیرد، زودتر تصویبش کنید!».
این هم یعنی این که شما سرتان در آخور انتخابات است و دنبال چپاندن دوباره خودتان در مجلس هستید و وقت ندارید و ما این را درک می کنیم!
البته احمدی نژاد تیکه های درست و درمان خود خطاب به مجلس را به همین‌ها اکتفا نکرد و ادامه داد: «شما روزی ۵-۶ ساعت وقت و تحمل دارید که فریادهای آقای کواکبیان را گوش دهید، خب همین قدر کار کنید و بودجه را قبل از انتهای سال به ما بدهید!».
این دیگر ترجمه ندارد خجالت دارد!

شما باتومت را چاق کن!
گویا قشون‌کشی نیروهای امنیتی و گارد ویژه به میدان فردوسی و بازار طلافروشان و اجرای طرح «پلیس بانکی» هم افاقه نکرد و هفته پیش حاج آقا لاریجانی با «شدت و قاطعیت» یعنی خیلی شدید و قاطی و اصلا یه وضعی! از برخورد با «اخلال‌گران اقتصادی»، خبر داد و این برخورد را در حد مبارزه با «قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر» یعنی یک چیزی در مایه های همان اعدام خودمان اعلام کرد!
حالا شما تصور کنید در این هاگیر واگیر «منزل جان محترم» پایشان را در یک کشف کرده‌اند که برای ختنه سوران پسر باجناق ما یا همان بچه خواهر خودشان یک ربع سکه از خیابان فردوسی تهیه کنم!
یعنی در واقع سر یک ختنه سوران ناقابل می خواهد ما را به کشتن بدهد! بگذریم!
از طرف دیگر سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم هفته پیش تمامی بدبختی‌های اقتصادی موجود را طبق معمول به گردن عوامل بیگانه به ویژه رسانه‌های خارجی انداخت و گفت: «رسانه‌های خارجی به دنبال آن هستند که آرام آرام به مردم تلقین کنند که "نان هم در بازار وجود ندارد" و افزود: "آنان مردم را به ذخیره‌سازی و مغازه‌داران را به احتکار دعوت می‌کنند
یکی نیست به این سردار بگوید اولا شما به جای اظهارنظر اقتصادی بهتر است بروی همان باتوم هایت را چاق کنی که سه روز دیگر شدیداً «باتوم لازم» خواهید شد!
در ثانی اگر بنا به مطالب رسانه‌های خارجی و این مسائل باشد که خب شما سی سال است که رسانه هاتان می نویسید و می گویید «اروپا در بحران اقتصادی، امریکا در باتلاق اقتصادی، آلمان در گرداب اقتصادی، فرانسه در گردباد اقتصادی و ...» اما در ده سال اخیر به قول مرحوم هویدا چوب کبریت یک یورو بوده الان هم یک یورو است!

هاشمیِ فرگوسن!
در حالی که تا همین چند وقت پیش «مخالف هاشمی مخالف رهبر بود و مخالف رهبری هم بای دیفالت! دشمن پیغمبر بود!» معلوم نیست چی به چی شد که یک دفعه در عرض دو سال هم اکنون موافقان و مخالفان هاشمی سرگیجه گرفته‌اند که الان دقیقا کدامشان دشمن پیر و پیغمبر هستند و کدامشان رفیق فابریک پیغمبر!
حالا این وسط حاج صادق زیباکلام (با حاج صادق آهنگران اشتباه نشود) که پروژه «دفاع از هاشمی» را چند سالی است به صورت کنترات برداشته است در یادداشتی برای روزنامه مرحومه مغفوره روزگار با تشبیه هاشمی رفسنجانی به سر الکس فرگوسن مربی نامدار منچستر یونایتد نوشت که «نگارنده می‌گویم که هاشمی رفسنجانی از همان توانایی و استعدادی در جمع کردن وضعیت سیاسی نامطلوب کشور برخوردار است که الکس فرگوسن در جمع کردن بازی تیم فوتبالش».
این را که خواندیم از همسرجان که امور ورزش منزل هم به دوش ایشان است، جویای نتایج این فصل منچستریونایتد با سرمربی‌گری هاشمی رفسنجانی ببخشید الکس فرگوسن شدیم و ایشان هم مختصر و مفید پاسخ داد: «گند زده اند گند!».
 خلاصه متوجه شدیم برای اولین بار در تاریخ دربی شهر منچستر، شاگردان سر الکس فرگوسن در مقابل منچستر سیتی شش تایی شدند و پاک آبرو حیثیت برای خاندان هاشمی رفسنجانی (ای بابا قاطی کردم همان فرگوسن) باقی نمانده است.
از طرفی عباس عبدی که روزگاری با همفکران خود شبانه روز لیچار بار این بنده خدا فرگوسن می کردند و یک روز عبای سرخ و یک روز قبای خاکستری به تن عالیجنابش می دوختند هم در یادداشتی نوشته است که «هاشمی می تواند نقش کاتالیزور را در هماوردی جریانات سیاسی داشته باشد».
حالا این که هاشمی در کدام واکنش می‌تواند در نقش کاتالیزور عمل کند و اساسا مواد اولیه این واکنش از چه اجزایی تشکیل شده و محصول احتمالی واکنش هم چه از آب درخواهد آمد نه از عهده ما بر می‌آید نه حاج عباس عبدی و بهتر است منتظر اظهارات پژوهشگران دانشگاه اکسفورد لندن! بمانیم!

امام کیکی، امام برفی!
ماجرای فتنه امام مقوایی و بند و بساطی که سر مقوای امام راه افتاد که خاطرتان است؟
حالا هفته پیش چند امام جدید هم به بازار عرضه شد.
اول این که گفته شد یک جوان پژوهشگر ساکن خمینی شهر توانسته از شانه تخم مرغ چندین امام در ابعاد مختلف تولید کند که خب این خبر دست کمی از خبرهای خوش هسته ای احمدی نژاد نداشت و ما هم تبریک عرض می کنیم اما در ادامه این ماجرا مسئولان دانشگاه امیرکبیر هفته گذشته کیک بزرگی منقش به تصویر امام پختند و میان دانشجویان این دانشگاه توزیع کردند، تصاویر منتشر شده از این مراسم «امام خوری» حاکی است که این دانشجویان بدجوری به «امام کیکی» حمله کرده و دمار از روزگارش در آوردند به شکلی که حداقل قسمت‌های تحتانی امام کیکی هم به مسئولین زحمت کش دانشگاه نرسید و گفته می شود در دفتر مدیریت به همان ساندیس خالی اکتفا کردند.
البته در خبرها ساختن امام برفی توسط برخی از جوانان خوش ذوق کشورمان در این فصل برف و بوران و مزایای ویژه امام برفی که دیگر نیازی به ذوب شدن در آن نیست و تازه خودش خود به خود ذوب می شود، هم داشتیم که به دلیل ضیغ وقت از پرداختن به آن خودداری می کنیم!

بنازم به این منطق!
در نماز جمعه هفته پیش  آقای خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، به آمریکا و دیگران! گفت که «بدانند و می دانند که ما هم در برابر تهدید و تحریم نفتی، تهدیدهایی داریم و هر وقتی لازم باشد، اعمال می کنیم.»
ای خدا... تازه گفته هر وقت لازم باشد!
والله سی و سه سال است که یک بند دارید عالم و آدم را از اخوی گرفته تا رئیس جمهور گواتمالا تهدید می کنید و «تهدیددان تون» هم پاره نشده!
اصلا همین جمله که گفتید خودش مصداق بارز تهدید است ببم جان! انقدر تهدید کردید که حرف عادی یادتان رفته ببم جان!
خامنه ای در بخش دیگری از تهدیداتش، مخالفت مقامات آمریکایی با برنامه های اتمی ایران را بی نتیجه دانست و در مورد تهدید به استفاده از عملیات نظامی، گفت: "آنها منطقی جز زور ندارند و جز خونریزی راهی برای پیشبرد خود ندارند."
بنازم به منطق آقای خامنه ای که همین طوری یک ریز مذاکره، تعامل، تنش زدایی، همکاری، شفاف سازی، رفع ابهام، وفاق، همیاری و ... می ریزه و یکی نیست جمع کند!
حاج آقا خامنه ای در یک خالی بندی که البته با چاشنی یک اعتراف در حد لیونل مسی همراه بود گفته است که
«ما در علوم و سیاست پیشرفت کرده ایم اما به موازات پیشرفت های علمی، پیشرفت اخلاقی و تزکیه نفس پیدا نکرده ایم و این عامل، موجب عقب ماندگی است»
شما نگاه کنید کیهان روزنامه ولی فقیه درباره صحبت های خامنه ای نوشته «رهبری با بیانات کلیدی از آنها خواست دیگر درباره تهدید نظامی علیه ایران سخنی نگویند؛ کمی محترمانه‌تر از این عبارت که «خفه خون بگیرید!»

طواف با فیلترشکن!
تا چندی دیگر کاروان های حجاج ایرانی عازم مکه و مدینه باید علاوه بر حوله سفید، دمپایی، ماشین اصلاح و گوسفند، تعدادی "وی پی ان" و "فیلترشکن" ردیف هم با خود به سفر حج ببرند چرا که دولت عربستان سعودی، وب سایت رسمی آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را فیلتر کرده است!
این آتش هم از گور ناطق نوری بلند شده که درست زمانی که عربستان سر قضیه ترور سفیرش در امریکا داشت از خر شیطان پیاده می شد، اما هیات سعودی در نشست اتحادیه بین المجالس اسلامی، در اعتراض به گفته های علی‌اکبر خان ناطق نوری، رئیس بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران، این نشست را ترک کردند.
ناطق نوری که با توجه به رتبه بندی اعلام شده از سوی آقای خامنه‌ای هم اکنون با دو باخت و سه تساوی در رده "خواص بی بصیرت!" قرار گرفته و تلاش دارد با تغیبر تاکتیکی از سقوط به دسته دوم نجات پیدا کند در سخنرانی خود در نشست این اتحادیه در اندونزی، از آنچه "استبداد حاکمان سعودی و حکومت‌های موروثی در برخی کشورهای عربی" خواند، انتقاد کرده بود.

چلوکباب سلطانی و بیداری اسلامی!
یعنی پنج تا انقلاب اسلامی و انفجار نور هم در مصر رخ دهد باز رابطه ایران و مصر عادی نخواهد شد که نخواهد شد!
تا امروز همه فکر می کردند که مشکل رابطه ایران و مصر به دعوای حسنی مبارک و جمهوری اسلامی مربوط است اما الان که به قول آقای خامنه ای بیداری اسلامی در منطقه رخ داده و حکومت حسنی مبارک هم سقوط کرده رابطه ایران و مصر بدتر اندر بدتر شده است.
تا پیش از این دو کشور در سطح دیپلماتیک رابطه چندانی با هم نداشتند اما شهروندان ایرانی و مصری به راحتی به کشورهای یکدیگر سفر می کردند و بسیاری از قاریان قرآن این کشور ماه ها در کشور ما پای بساط چلوکباب سلطانی با ریحان و دوغ بودند و با بیل مکانیکی هم از سر سفره تکان نمی خوردند.
 اما هفته گذشته خبر آمد که نخستین همایش بین‌المللی «جوانان و بیداری اسلامی» به مدت دو روز در تهران و با حضور ۱۵۰۰ نفر از جوانان ۷۳ کشور از جمله مصر برگزار شده اما پس از پایان این همایش، ۱۸جوان مصری که چند روز را در تهران و چند شهر از جمله مشهد سپری کرده بودند و معلوم هم نیست چلوکباب سلطانی خورده اند یا ساندویچ فلافل لبنانی در فرودگاه قاهره توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شدند.

درباره الی!
یعنی از دولت هخامنشیان تا امروز هر چه نگاه می کنم هیچ دولتی به اندازه دولت دهم شفاف و بی رودربایستی مواضعش را اعلام نکرده است.
هفته گذشته غلامحسین الهام  معروف به الی! نه گذاشته و نه برداشته گفته، «باید مجلسی سرکار بیاید که همسو با نظارت دولت باشد».
یعنی من الان یک دوربین لازم دارم که با دهان باز به آن زل بزنم!
نه به آن الی اصغر فرهادی که هنوز که هنوز است نفهمیدیم کی بود و چی بود و برای چی می خواست و در آخر فیلم هم چی به سرش آمد نه به این الی که ماشالله  خیلی خوش اشتها و شیک خواسته ناقابلش را می ریزد روی دایره و یا علی از تو مدد، می گوید که «باید!» مجلسی همسو با دولت روی کار بیاید!
آخ ببخشید قربان شب بود سیبیل مبارک را ندیدیم!
 
مالدیو هم نشدیم!
داشتم فکر می کردم که مخالفان دولت رومانی چه غذایی می خورند که این طوری توانستند در عرض چند روز تظاهرات در مخالفت با برنامه های ریاضت اقتصادی دولت امیل بوک، نخست وزیر رومانی وی را وادار به استعفا کنند که با خودم گفتم به هر حال باید یک فرقی میان رومانی اروپایی با ما ایرانی ها وجود داشته باشد بعد دیدم که ای دل غافل در همین مالدیو خودمان که ۱۷ تا گل در پاچه اش کرده بودیم و اسباب خنده و شوخی ایرانی هاست در هفته گذشته در پی چند روز تظاهرات، محمد نشید، رئیس جمهوری، این کشور را کله پا شد و در تلویزیونی اعلام کرد که از مقام خود استعفا داده است.
تازه گفته می شود که این آقای نشید که در انتخابات آزاد سال ۲۰۰۸ به این سمت انتخاب شده بود و در طول سال های اخیر، تلاش گسترده و موفقیت آمیزی را برای تحکیم مبانی دموکراسی در این کشور صورت داده است.
اما از همه مهمتر این که کل جمعیت این کشور ۴۰۰ هزار نفر است یعنی تنها به اندازه خیابان سلسبیل تهران جمعیت دارد در حالی که علمای مخملی گفته بودند که برای انقلاب مخملی باید ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون نفر جمعیت در خیابان حضور یابند و صد البته همان جا بگیرند بنشیند نه این که مثل ما هر هفته از ساعت ۵ تا ۷ به صرف باتوم و اشک آور به خیابان بیاییم و به منزل برگردیم و بعد از مدتی هم ماجرا بی مزه شود و از هیجان بیافتد و برویم دنبال کار و زندگی مان!


صالحی: برای بدترین سناریوها در قبال ایران آماده‌ایم / احمدی نژاد به چین می رود

سحام نیوز: وزیر امور خارجه ایران ‘تهدیدهای غربی‌ها’ مبنی بر احتمال حمله نظامی به ایران را بی‌اساس خوانده، ولی گفته است که این کشور برای بدترین سناریوها نقشه‌هایی دارد و از هر نظر آماده است.
به گزارش بی بی سی و به نقل از ایرنا، علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه دو سیما تاکید کرده است که ایران همه تهدیدها را جدی می‌گیرد.
رسانه‌های خبری در هفته گذشته گزارش دادند که اسرائیل در حال بررسی احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران است.
روزنامه واشنگتن‌پست، روز دوم فوریه (۱۳ بهمن)، در گزارشی نوشت که اسرائیل معتقد است ایران تا چند ماه آینده وارد “دوره مصونیت” خواهد شد و به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده در مراکز زیرزمینی خواهد داشت که بتواند به سرعت بمب اتم بسازد و تنها راه جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، حمله آمریکا به این کشور خواهد بود.
در این گزارش به نقل از لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا آمده بود که احتمال دارد اسرائیل در بهار آینده به ایران حمله کند.
با این حال، به دنبال انتشار این گزارش‌ها، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به احتمال بررسی حمله به ایران از سوی اسرائیل، گفت: “فکر نمی‌کنم که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته باشد که چه باید بکند.”
فشارها بر ایران بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور از زمان انتشار آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه نوامبر گذشته افزایش یافته است.
در این گزارش آمده بود که ایران به اقداماتی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای آغاز کرده است.
مقامات رسمی ایران همواره تاکید دارند که فعالیت‌های هسته ای این کشور با اهداف صلح‌آمیز انجام می‌شود. آنها آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک ایران را هم رد کرده‌اند.
ایرنا همچنین به نقل از وزیر امور خارجه ایران فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را رو به جلو توصیف کرده و اعلام کرده است که در هفته‌های آینده، دستاوردهای جدیدی اعلام خواهد شد.
علی‌اکبر صالحی گفته است که اعضای گروه ۱+۵ در مذاکره با ایران “یک سری سوال‌ها و ابهام‌هایی از منظر خود دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم به این سوال‌ها و ابهامات پاسخ دهیم.”
او که پیش از این از آمادگی ایران برای آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ خبر داده و گفته بود که ایران به زودی درباره زمان و مکان از سرگیری این مذاکرات، نامه‌ای به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواهد فرستاد، گفته است که نامه سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خانم اشتون، یا تاکنون فرستاده شده یا در شرف ارسال است.
او همچنین از رایزنی مستمر ایران با چین و روسیه بر سر مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ خبر داده و گفته است: “این بار، رایزنی‌ها گسترده‌تر از قبل شده است.”
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر امور خارجه چین به ایران، گفته است که به زودی وزیر امور خارجه چین به تهران سفر می‌کند و قرار است که محمود احمدی‌نژاد، هم به پکن برود.

شعار مرگ بر دیکتاتور در شب پیروزی انقلاب

سحام نیوز: شب گذشته همزمان با سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بانگ تکبیر و شعار مرگ بر دیکتاتور بار دیگر فضای کشور را پر کرد.
به گزارش کلمه از سطح شهر تهران، مردم همانند سالهای قبل همزمان با نور باران شب سالگرد جشن پیروزی انقلاب با بانگ الله اکبر و شعارهای مرگ بر دیکتاتور این شب را گرامی داشتند.
بر اساس این گزارش مردم در شهرک غرب، خیابان جمهوری اسلامی، شهرک اکباتان، میدان سپاه، یوسف آباد و سایر محله های شهر تهران تکبیر سر دادند و در میان بانگ تکیبر شعارهایی در مذمت دیکتاتوری سر داده شد.
همچنین مراسم نورافشانی برج میلاد، همزمان در ۲۵ نقطه شهر تهران و ۳۰۰ شهر و چهار هزار روستا در ساعت ۲۱ جمعه شب توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام شد.

گزارش های تایید نشده؛ شنیدن صدای انفجار در خیابان آزادی

سحام نیوز: بنا به گزارش های تایید نشده، صبح‌ روز شنبه،۲۲بهمن؛ ۱۱ فوریه، صدای انفجار در غرب تهران محدوده دانشگاه صنعتی شریف شنیده است. این در حالی است که امروز برابر با بیست و دوم بهمن، قرار است که در خیابان آزادی تهران، مراسم بزرگ‌داشت، انقلاب سال ۵۷ در ایران برگزار شود.
خبرگزاری های رسمی داخلی این خبر را تاکنون تایید نکرده اند.
به گزارش هفت، دقایقی پس از شنیده شدن صدای انفجار حضور نیروهای گارد ویژه و آمبولانس در خیابان آزادی و نزدیکی دانش‌گاه صنعتی شریف محسوس بوده و ماموران اجازه نزدیک شدن مردم را به منطقه نمی‌دهند.
پایگاه مقاومت بسیج مقداد نیز در نزدیکی همین منطقه واقع شده است و مسیری که هم اکنون توسط گارد ویژه، آمبولانس و نیروهای امداد مسدود شده است مسیر راه‌پیمایی حامیان نظام جمهوری اسلامی بوده است.
تاکنون مسوولان و خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی این خبر را تایید نکرده‌اند و خبری هم مبنی بر لغو راه‌پیمایی اعلام نشده است.
به گزارش سحام، گزارش دیگری محل انفجار را تقاطع خیابان بهبودی، روبروی مسجد صاحب زمان اعلام کرده است.
در صورت تکذیب و یا تایید این خبر، اطلاعات دقیق منتشر خواهد شد.

اکبر امینی؛ در سالگرد حماسه ۲۵بهمن مجددا دستگیرشد

اکبرامینی در 25بهمن 89سحام نیوز: بازداشت کنندگان با استناد به حکم قاضی رشته احمدی و به دلیل مصاحبه اکبر امینی در طی روزهای گذشته با رسانه‌ها اقدام به بازداشت دوباره وی کرده اند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» اکبر امینی اولین بار در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال گذشته در اعتراض‌های خیابانی در یکی از خیابان‌های تهران با نماد سبز بالای یک جرثقیل رفته و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
امینی به مدت شش ماه در بندهای ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین در بازداشت به سر برد. سرانجام و در زمانی که او به قید وثیقه آزاد شده بود در دادگاهی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی از همه اتهامات خود تبرئه شده بود.

نامه خانواده های زندانیان سیاسی به آیت الله علی محمد دستغیب

سحام نیوز: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در نامه ای خطاب به آیت الله علی محمد دستغیب ضمن تشکر از حمایتهای ایشان و دیگر مراجع مردمی در حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی خواستار اظهار نظرهای فقهی ایشان در مذمت منکرات اعمال شده توسط حاکمیت و دستگاه قضا و به ویژه نیروهای امنیتی شده اند.
به گزارش نوروز در بخشی از این نامه آمده است:” ما خانواده های زندانیان سیاسی پس از تحمل بیش از دو سال و نیم رنج مستمر براثر تضییقات و فشارهای مادی، فیزیکی و روحی و روانی، هنوز شکوه های خود را نزد شما بزرگواران می آوریم تا هم دلی تان با ما به هم زبانی برسد و به یاری حق راه های تازه ای برای مقابله با این مشکلات که متأسفانه خاص نظام به اصطلاح ولایی جمهوری اسلامی است، پیش رویمان باز شود.”
متن کامل این نامه در پی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدها شیء
محضر مبارک حضرت آیة الله العظمی سید علی محمد دستغیب دام ظله العالی
با سلام و تحیت
ابتدا رحلت عالم ربانی و فقیه وارسته، حضرت آیة الله سید هاشم دستغیب را به حضرتعالی و خانواده معزز یادگار شهید محراب تسلیت عرض می کنیم.و برای کلیه بازماندگان از درگاه حضرت حق صبر و اجر مسئلت می نماییم. بی شک در دنیای پرفتنه و آشوب کنونی، بشر بیش از همیشه نیازمند معنا و گرایش های معنوی است و روحانیت مستقل که در عصر غیبت همیشه ملجأ و پناه مسلمانان مظلوم بوده اند، هنوز به عنوان پایگاه ارجمندی برای تمسک دادخواهان ستم دیده اعتبار می شوند.
حضرت آیة الله دستغیب!
ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با بهره جستن از ایام با سعادت ولادت نور عالمِین حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و ضمن تبریک این میلاد مسعود به محضر مبارک جنابعالی بر خود واجب می دانیم نهایت سپاس خود و عزیزان دربندمان را از کلیه توجهات و فرمایشات ارجمندتان در دفاع از حقوق مظلومان که از باب نهی از منکر مبذول و ایراد می گردد، اعلام داریم. بی تردید آیندگان در مورد عملکرد همه ما و به ویژه روحانیت شیعه که پیروان راستین مولای متقیان و امام عدالت و آزادگی علی (ع) هستند، داوری منصفانه ای خواهند کرد و کیست که نداند حضرت عالی با عنایت به همه رویدادهای پس از انتخابات و به عبارت دقیق تر کودتای ۸۸ به خوبی مرز میان حق و باطل را یافته پشتیبانی از مظلومان را نصب العین خویش قرار داده و از کلیه ظرفیت های فردی و خانوادگی و اجتماعی و علمی و فقهی خویش برای انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بهره جسته اید. اجرتان با هم او که روز جزا، ذره ذره نیک و بد را پاداشی در خور می دهد.
مرجع عالیقدر شیعه!
مستحضرید که خانواده های زندانیان سیاسی براثر فشارهای فراوانی که بر آنان توسط نیروهای امنیتی و به تبع آن مقامات قضایی اعمال شده و می شود گاهی آن چنان خسته و فرسوده می شوند که شیطان می تواند بی هیچ مانع و رادعی امید را از دل های مؤمنشان برباید و یأس و حرمان را به جای آن بنشاند اما مردان راستین دین، چون شما و آیة الله منتظری فقیه عالیقدر که عمری را در حمایت از مظلومان و ستم دیدگان سپری کرد و قدرشناسی مردم ایشان را به مثابه اسطوره ای جاویدان ساخت و نیز حضرات آیات عظام یوسف صانعی و بیات زنجانی و موسوی اردبیلی (دام ظلهم العالی) که هیچ گاه درب بیوت و دفاترتان به روی پناه جویان از امت محمد(ص) و دیگر دادخواهان این دیار پاک بازان شریف بسته نشد، حرز و سپری فولادین از امید و ایمان در برابر لشکر شیطان به آنان ارمغان دادید تا سرود ماندن و استوار ماندن را با هم زمزمه کنند.
اینک ما خانواده های زندانیان سیاسی پس از تحمل بیش از دو سال و نیم رنج مستمر براثر تضییقات و فشارهای مادی، فیزیکی و روحی و روانی، هنوز شکوه های خود را نزد شما بزرگواران می آوریم تا هم دلی تان با ما به هم زبانی برسد و به یاری حق راه های تازه ای برای مقابله با این مشکلات که متأسفانه خاص نظام به اصطلاح ولایی جمهوری اسلامی است، پیش رویمان باز شود. آن چه در این میان برای همه ما نوید بخش و بعضا راه گشا بوده است، فتاوایی است که طی این مدت مراجع عالیقدر تشیع از جمله حضرت آیة الله وحیدخراسانی، حضرت عالی و سایر مراجع فوق الذکر در رابطه با زندانیان سیاسی و شرایط ایشان و خانواده هایشان و نیز احکام ناعادلانه صادره از جانب مراجع قضایی تحت سیطره نیروهای امنیتی اطلاعات و سپاه، داشته اند.
حضرت آیة الله!
ما خانواده های زندانیان سیاسی که عزیزانمان بعضاً از خدمتگزاران با سابقه بلکه از پایه گذاران این نظام و از رزمندگان و ایثارگران و یا دست کم از فرزندان پاک و صدیق و دلسوخته ایران عزیزند، مفتخریم که روحانیت شیعه با عدم تصدیق اقدامات سفاکانه و خشونت آمیز صاحبان قدرت بر علیه مردم مظلوم وبی پناه، هم چنین عدم تأیید اقدامات ناصواب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیز احکام ظالمانه که گاه تا اشد مجازات و کیفری فراطاقت ازجمله شلاق و حبس های طویل المدت و ممنوعیت ها و محرومیت های فراوان در حوزه های مختلف و حبس در تبعید که از بدعت های دستگاه قضای جمهوری اسلامی است و حتی صدور حکم اعدام با حکم قضات وابسته به ارکان قدرت بوده، صف خود را از ظالمان به حقوق مردم جدا کرده است. اما طبیعی است که این میزان از همراهی را کافی ندانسته در آستانه یک سالگی حصر رهبران جنبش سبز و همراهان و یاوران همیشگی مردم انتظار داریم مراجع عالیقدر و صاحب شأن، بالاتفاق نسبت به رهایی این عزیزان از حصر غیرقانونی و نیز آزادی کلیه زندانیان سیاسی اقدام لازم به عمل آورند.
شاید تا قبل از دق الباب و رساندن عریضه ها به گوش آقایان حجت شرعی برایشان تمام نبود اما اینک پس از رسیدن دادخواهی خیل عظیم ستم دیدگان در کوچه و خیابان و در سلول های انفرادی و زندانی های عمومی در سراسر کشور، دیگر حجت تمام است و پاسخ دادخواهی ها اگر در این دنیا داده نشود در دیار باقی پاسخ گویی به مراتب سخت تر بلکه ناممکن خواهد بود.
ما خانواده های زندانیان سیاسی پس از انتخابات ۸۸ بار دیگر ضمن سپاس از محضر مراجع دردآشنا و آگاه به مسائل روز جامعه و مصائب و مشکلات مردم، انتظار آن داریم که به دلجویی و تسلای خانواده های ستم دیده از طریق سوال و پی گیری مسائل حقوقی و به ویژه حقوق انسانی و شرعی آنان از مسئولان امر و اظهار نظرهای فقهی و مذمت منکرات اعمال شده توسط حاکمیت و دستگاه قضا و به ویژه نیروهای امنیتی مبادرت نمایند. تا ایشان که با توجیه گر دانستن هدف وسیله را، به هرگونه اقدام سخیف و غیراخلاقی و غیرشرعی و غیرانسانی نسبت به زندانی سیاسی و خانواده اش که نمونه های تازه اما مسبوق به سابقه آن را در ارتباط با دختران مهندس موسوی و دکتر رهنورد دیدیم و هزاران نمونه قدیم تر نیز می شناسیم، متمسک می شوند تا آزادگان دربند ما را به اصطلاح خود بشکنند و به مقاصد شوم موردنظرشان برای چندصباح بیشتر ماندن بر کرسی قدرت دست یابند، بیش از این روند ملکوک کردن چهره اسلام عزیز و آئین مسلمانی را استمرار نبخشند و ارزش های اصیل انقلابی که در آستانه سی و سومین فجرش قرار داریم، بیش از این لگدمال غاصبان قدرت و مکنت و تاراج دهندگان اموال بیت المال قرار نگیرد.
بار دیگر ایام ولادت فخر عالمیان و اسوه اخلاق و انسانیت را به شما یار همراه خویش تبریک عرض نموده از درگاه حضرت حق برایتان طول عمر همراه با عزت افزون و استقامت در راه حق مسئلت میکنیم.
جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی
بیست و یکم بهمن ماه ۱۳۹۰ برابر با ۱۷ ربیع الاول ۱۴۳۲

احمد سوداگر هم رفت

حسین علایی
هنوز چند روزی از فقدان غم انگیز رزمنده دلاور سردار احمد سیاف زاده نگذشته بود که حجت الاسلام والمسلمین مهدی بهداروند در تماسی خبر درگذشت حزن انگیز دوست عزیزمان سردار احمد سوداگر را بر اثر عارضه قلبی در روز ولادت با سعادت پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) اطلاع داد. در روز جمعه ۲۱ بهمن، در حالی که سرمست از شیرینی فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بازخوانی حماسه آفرینی های عملیات والفجر ۸ بودیم، دریافت این خبر سایه سنگینی از اندوه را بر وجودمان چیره ساخت.
سردار احمد سوداگر یکی از مؤثرترین و خوشنام ترین رزمندگان و سلحشوران دزفول در دوران دفاع مقدس بود. او که در سالهای اولیه جنگ به شناسایی مواضع ارتش متجاوز بعثی در جبهه های جنوب می پرداخت نقش موفقی را در شناخت درست دشمن در منطقه عملیاتی فتح المبین و بیت المقدس داشت. اطلاعاتی که او از منطقه عملیاتی فتح المبین و شناخت جغرافیای نظامی این منطقه به دست آورد، راهگشای تهاجم رزمندگان اسلام از محور رقابیه و استفاده از تنگه زلیجان برای حمله به عقبه ارتش عراق در این ناحیه بود.
سردار سوداگر در تمام دوران جنگ به شناخت و مطالعه بر روی استعداد و توانایی ها و نحوه آرایش ارتش متجاوز عراق مشغول بود. او یکی از کسانی بود که تشکیلات اطلاعات عملیات سپاه را بسیار غنا بخشید. در حین عملیات ها، او و افرادش جلودار و راهنمای نیروهای رزمنده برای رسیدن یگان ها به اهداف تعیین شده شان در هر عملیات بودند. احمد در دوران جنگ بارها مجروح شد و یک پای خود را در حین شناسایی های عملیات فتح المبین در سال ۱۳۶۰ در راه خدا از دست داد و از جانبازان پرافتخار دوران جنگ تحمیلی شد. سردار سوداگر در دوران جنگ شاهد شهادت بسیاری از دوستانش بود و پس از جنگ نیز مصیبت های زیادی را متحمل شد. او فرزند جوان خود را در تصادفی از دست داد و مصداق آیه “و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله والله رئوف بالعباد” بود(سوره بقره/ آیه ۲۰۷). زیباترین خاطره ای که همیشه احمد سوداگر برای ما نقل می کرد دیدارش با حضرت امام خمینی بود که با همان خلوص دوران جنگ، دست امام را گرفته بود و آنچنان غرق در صفا و جاذبه امام شده بود که دست ایشان را می فشرد و آنرا رها نمی کرد.
در عملیات والفجر ۸ که منجر به فتح فاو شد، سوداگر تلاش زیادی در سازماندهی شناسایی های مورد نیاز این عملیات در محدوده قرارگاه کربلا انجام داد. او که به خوبی از اهمیت این عملیات باخبر بود تمام ظرفیت فکری و سازمانی خود را برای بررسی وضعیت رودخانه اروند و نیز چگونگی عبور از این رودخانه و نفوذ به عمق مواضع ارتش دشمن بکار گرفت.
پس از جنگ، احمد سوداگر که از سرداران خوش فکر و روشن بین و فهیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود وظیفه خود را ثبت تجارب و درس های دوران دفاع مقدس می دید. گرچه او مدتی را در سمت فرماندهی لشکرهای ۲۵ کربلا و ۲۷ محمد رسول الله(ص) سپری کرد، اما در سالهای اخیر با بر عهده گرفتن مسئولیت “پژوهشگاه دفاع مقدس” سعی می کرد تا معارف دوران جنگ را برای نسل های آینده تدوین و ارائه نماید. او در این ایام موفق شد تا با کمک وزارت علوم، درس “آشنایی با دفاع مقدس” را به عنوان یکی از درسهای اختیاری دانشجویان در دوره کارشناسی دانشگاه ها به تصویب برساند. اولین دانشگاهی که با او در ارائه این درس برای دانشجویان همکاری صمیمانه ای داشت، دانشگاه آزاد اسلامی بود. البته اخیراً در دانشگاه های دولتی نیز درس آشنایی با دفاع مقدس با همت وی ارائه می گردید. در طی چند سال گذشته، سوداگر با به کار گیری ظرفیت های پژوهشگاه دفاع مقدس، اساتید جنگ دیده را با برگزاری کلاس هایی برای تدریس آماده می کرد. او خود یکی از اساتیدی بود که بعضی از عملیات ها را برای اساتید دانشگاه تدریس می کرد و در سالهای گذشته در جریان تدریس در بسیاری از این کلاس ها از نزدیک با تلاش های وی آشنا بودم. شاید این تلاش ها از ماندگارترین اقدامات وی در حفظ حماسه های دفاع مقدس در اوضاع کنونی باشد. سردار سوداگر به دنبال آن بود تا در تمام رشته های دانشگاهی تجربیات تخصصی دوران جنگ مانند تجربیات مهندسی، پزشکی و … را تحت عنوان “درسهای تخصصی جنگ” راه اندازی نماید.
سوداگر توفیق آن را داشت تا بخشی از خاطرات خود در دوران جنگ را تحت عنوان “جاده سربی” با همت حجت الاسلام بهداروند تدوین نماید که تاکنون این کتاب بارها به چاپ رسیده است. گفته می شود که خاطرات روزانه وی نیز در دست چاپ قرار دارد. گرچه رفتن سوداگر ضایعه بزرگی برای پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و رزمندگانی است که او را از نزدیک میشناختند ولی برای او که تمام دوران زندگی و حیات خود را در شوق به لقاء الله و پیوستن به یاران شهیدش سپری کرده بود، گذار از دنیای فانی و وصال معبود و استقرار در سرای باقی، توفنا مع الابرار است.
فرصت گذشت و حرف دلم ناتمام ماند
خوابم پرید و خاطره ها در گـلو شکست
تا آمـــدم که با تو خداحافظـــــی کنم
بغضم امان نداد و خدا… در گلو شکست

محمد نوری زاد به رهبری: نه برای برپایی حکومت عدل علی بلکه برای برقراری خودمان آدم کشته ایم و غارت کرده ایم

اگر با من هم عقیده نباشی که ما آدم کشته ایم ، بله ، آدم کشته ایم! نه برای برپایی حکومت عدل علی ، بلکه برای برقراری خودمان ، ران ملخ کجا و کشتن آدم کجا؟ ما آدم کشته ایم ، ما آدم کشته ایم ، ما انسان کشت ایم … بی گناه ، بی دلیل … ما غارت کرده ایم ، ما غارت کرده ایم … ما غارت می کنیم! به زندان انداخته ایم … به زندان می اندازیم … عده ای از مردم خود را از سرزمینمان از سرزمینشان تارانده ایم … اعدام جوانان … قتل های زنجیره ای … کوی دانشگاه … کشتار سال ۸۸
نوری زاد در بیست و دومین نامه خود نوشته است: دیروز هرچه بود گذشت ، به امروز بیندیش و به فردایی که در پیش است و ممکن است تو در آن نباشی ، ما نام نیک تورا خواهانیم ، دوست نداریم نام تو در کنار نام کسانی ثبت و ضبط شود که بر سر مردم خویش آوار بوده اند ، ما دوست داریم نام تو در کنار نام رهبران خوش نامی چون گاندی و نلسون ماندلا به نیکی به یادگار بماند ، زمان تنگ است ، به فردا بیندیش به عرصه ای که در پیشگاه خدا ایستاده ای و باید به هرچه کرده ای پاسخ بگویی.
برای دریافت فایل صوتی اینجا کلیک کنید.
متن کامل این نامه از وبسایت این نویسنده دفاع مقدس بشرح زیر است:
رهبر گرامی ما ، شما در تاریخ ۱۲ام آبان سال ۸۰ در دیدار جوانان استان اصفهان و در اشاره به کسانی که شما را با علی(ع) هم ردیف می دانستند فرمودید:
“مـــا کجا و کمترین و کوچکترین شاگردان علی کجا ، مـــــا کجا و قنبر علی کجا ، مــا خاک پای قنبر غلام علی هم محسوب نمیشویم”
این سخن شما بسیار درست است ، و بسیار حکیمانه ، اما راستش را بخواهید من با ضمیرهای مکرر “مــا” یی که در همین چند جمله ی کوتاه برای خود به کار برده اید چندان موافق نیستم.
کسی که خود را صادقانه خاک پای غلام علی هم نمی داند ، مقام و جایگاه خود را بیهوده بالا نمی برد و خلاصه ما نمی گوید. می گوید این فقیر ، میگوید این کمترین ، می گوید این ناچیز!
بگذریم ، من قصد این ندارم که در معانی واژه ها و ضمائر به کار رفته در سخنان شما متوقف شوم ، اصل مسئله اینست که شما یا کمتر از خاک پای غلام علی هستید یا نیستید ، اگر هستید باید به همان راهی بروید که غلام علی رفت ، حالا خود علی بماند ؛ یا نه خود را برتر از خاک پای قنبر و خود قنبر می دانید ، و این سخن را به تعارف بر زبان جاری کردید ، که البته ما همان اولی را باور می کنیم ، که شما از خاک پای غلام علی کمترید چرا که دوست نداریم از رهبرمان سخن نادرست بشنویم.پس اگر موافق باشید ما مردم ایران یک پله مقام شما را بالاتر می بریم ، یعنی شما را در جایگاهی نه کمتر از خاک پای غلام علی ، که درست هم طراز آن جای می دهیم ، یعنی می گوییم سید علی خامنه ای ما ، خاک پای غلام علی است.این خودش یک جور ترفیع مقام است.ترفیعی شایسته و شوق انگیز،این مقام شایسته مبارک جناب شما!
ای خاک پای قنبر غلام علی ، بشنو!
راستش را بخواهی ما از تو گله مندیم ، به خاطر اینکه مردم ایران و حتی مسئولین دانه درشت ما نمی توانند با تو به راحتی صحبت کنند ، اگر بخواهند از تو و کارهای تو و از کارگزاران تو انتقاد کنند ، از ترس مأموران گوش بزنگت و داغ و درفشی که در پستوهای زندان اوین یا سایر زندان هاچشم به راهشان است ، زبانشان به لکنت می افتد ، هرکه با تو سخن می گوید طبق یک عادت متداول ، زبان به غلظتی از چاپلوسی می آلاید ، بیت معظم ات به همه ی رسانه ها دستور فرموده که هر کجا اسمی و خبری از خاک پای قنبر غلام علی درج می کنند حتما از ضمیر و افعال جمع استفاده کنند.
مثلا بنویسند و بگویند ، مقام عظمای ولایت فرمودند ، یا مقام معظم رهبری از فلان جا دیدار کردند ، یا رهبر معظم انقلاب دست ملاطفت بر سر فلانی کشیدند.خودت قبول داری که اینجور القاب تورا بیش و بیشتر از مردم جدا می کند و در دور دست های تقدسی ناخواسته می نشاند؟
ای عزیز ، زیاد از ما فاصله مگیر! خاکی باش ، ای خاک پای قنبر غلام علی.
ای خاک پای قنبر غلام علی ، بشنو!
چگونه است که نه غلام علی که خود علی به شکایت یک یهودی به دادگاه خودِ علی فراخوانده می شود و آن یهودی شاکی پیروز و علی امیرالمؤمنین محکوم بیرون می آیند ، اما در حکومت تو که بنا به گفته ی خودت خاک پای غلام علی هم نیستی ، تجسم اینکه یک مظلومی بخواهد از تو شکایت کند و تورو به دادگاه فرابخواند ، کفرآمیز تلقی می شود. هیچ به این گسست بزرگ فکر کرده ای؟ علی آنگونه؟ و خاک پای قــنــبــر اینگونه؟
ای خاک پای قنبر غلام علی ، بشنو!
مولای ما علی می گوید اگر همه ی دنیارا کف دست من بگذارند ، من ران ملخی را به زور از دهن مورچه ای بیرون نمیکشم ، ما اما چه کردیم در این سال های پس از انقلاب و در سال های رهبری تو!
ای عزیز بعید است اگر با من هم عقیده نباشی که ما آدم کشته ایم ، بله ، آدم کشته ایم! نه برای برپایی حکومت عدل علی ، بلکه برای برقراری خودمان ، ران ملخ کجا و کشتن آدم کجا؟ ما آدم کشته ایم ، ما آدم کشته ایم ، ما انسان کشت ایم … بی گناه ، بی دلیل … ما غارت کرده ایم ، ما غارت کرده ایم … ما غارت می کنیم! به زندان انداخته ایم … به زندان می اندازیم … عده ای از مردم خود را از سرزمینمان از سرزمینشان تارانده ایم … اعدام جوانان … قتل های زنجیره ای … کوی دانشگاه … کشتار سال ۸۸ … ران ملخ … دهان مورچه … عدالت علوی … جمهوری اسلامی … خاک پای قنبر غلام علی!!
ای خاک پای قنبر غلام علی ، بشنو!
حساب مالی علی پاک بود ، از حسابرسی دنیا و آخرت هم باک نداشت ، دوست و دشمن همه می دانستند و باور داشتند که علی نسبت به بیت المال تا چه اندازه حساس است ؛ حساب مالی تو ای خاک پای غلام علی چگونه است؟ آیا میشود از تو پرسید از آغاز رهبریت تا کنون ، چه میزان پول مردم به دستور مستقیم تو جابجا شده است؟ اساسا آیا همین یک پرسش ، همین یک پرسش از نگاه دوستان تو و دستگاه امنیتی و قضایی ما یک جرم نانوشته نیست؟
یک تقاضا ، نمی خواهد به ما پاسخ بدهی با پول مردم در این سال ها چه کرده ای ، که تصور این پاسخگویی هم برای ما ناممکن به نظر می رسد ، اما بیا و برای قیامت و پاسخگویی در پیشگاه خدا ، ببین با دستور مستقیم تو ، چه حجم پول به کجاها سرازیر شده است؟ و درهمان خلوت از خودت بپرس آیا رضایت مردم در این پرداخت ها سهم و نقشی داشته و دارد؟ یا نه؟!
ای خاک پای قنبر غلام علی ، بشنو!
تاریخ ، دوست ، دشمن همه و همه به چشم خود دیدند و باور کردند که جایگاه فردی و حقوقی علی در زمان حکومتش از مردم کوچه و بازار کمتر بود که بیشتر نبود ، در قانون اساسی کشور ماهم آمده است که همه ی مردم در نگاه قانون مساویند ، چه یک روستایی بی نشان چه رهبر ، به نظر تو ای عزیز ، امروزه آیا این اصل اساسی قانون اساسی ما یک طنز خنده دار نیست؟ خداوکیلی تو با هر یک از ما برابری؟ آیا میشود از تو انتقاد کرد؟ میشود از تو پرسید؟ میشود تورا به محکمه فراخواند؟ میشود با تو به راحتی و بدون لکنت سخن گفت؟ میشود از تو حساب خواست؟علی که اینگونه بود ، علی برای هر پرسشی مهیا بود.
ای خاک پای قنبر غلام علی ، بشنو!
بیا و خودت باش ، یکی از ما ، خاک پای قنبر غلام علی را به تاریخ وا بگذار ، ما می خواهیم تو سید علی باشی ، یکی از ما ، مثل خود ما ، پاسخگو ، صبور ، انتقاد پذیر. که تو اگر اینگوننه بودی ، دزدان صاحب نام ، حاشیه ی امن پیدا نمی کردند و دار و ندار مارا نمی روبیدند.
سید علی عزیز ، بشنو!
علی وقتی شنید سپاهیان او ، خلخال از پای زن یهودی که در حریم حکومت او زندگی می کرد ربوده اند ، مرگ را بر خود و بر سایر مؤمنان گواراتر دانست. این روزها نه سپاهیان دشمن ، که سپاهیان خودِ تو ، با مال مردم آن می کنند که با ارث پدریشان نمی کنند ، کوه کوه پول مردم را بالا می کشند ، قاچاق می کنند ، مردم را می زنند می کشند و ما از خاک پای قنبر غلام علی چیزی نمی بینیم و چیزی نمی شنویم ، نمی شنویم و بخاطر فجایعی که نظامیانش به کار انداخته و می اندازند ، عمامه از سر گرفته باشد و گریبان چاک زده باشد و پای برهنه بیرون دویده باشد و با این شور و شورش عاشقانه به استیفای حقوق مردم خود همت کرده باشد.
سید علی عزیز ، بشنو!
قرار نیست تو همیشه برقرار باشی ، راستی چند سال دیگر زنده خواهی ماند ، آیا به بعد از خود و جامعه ی بعد از خود اندیشیده ای؟ مباد غوغای اطرافیانت تو را از حق و حقیقت باز بدارد! مباد چاپلوسی اطرافیانت تو را از زمینی که برآنی تا آسمانی از تملق بالا برد!
دیروز هرچه بود گذشت ، به امروز بیندیش و به فردایی که در پیش است و ممکن است تو در آن نباشی ، ما نام نیک تورا خواهانیم ، دوست نداریم نام تو در کنار نام کسانی ثبت و ضبط شود که بر سر مردم خویش آوار بوده اند ، ما دوست داریم نام تو در کنار نام رهبران خوش نامی چون گاندی و نلسون ماندلا به نیکی به یادگار بماند ، زمان تنگ است ، به فردا بیندیش به عرصه ای که در پیشگاه خدا ایستاده ای و باید به هرچه کرده ای پاسخ بگویی.
رهبر گرامی ما ، سپاس که نشستید و به سخن صادقانه ی ما گوش دل سپردید ، شنودن سخن مردم ، توسط بزرگان ، یکی از ارکان نظام فکری و ایمانی ما است.سپاس که نشستید و ما بی واهمه با شما سخن گفتیم ، بدون لکنت ، صریح و بی تکلّف ، آنگونه که خدا می پسندد ، آنگونه که قرآن می پسندد ، آنگونه که مولای ما و شما علی می پسندد ، آنگونه که انسان می پسندد ، عقل می پسندد و آنگونه که بشر امروز می پسندد.
این سخن ما با شما ، بسیار بسیار دوستانه و مشفقانه بود و هست ، ذره ای در درستی رفاقت ما تردید نکنید ، ما اگر شما را دوست نمی داشتیم ، شمارا با هرآنچه که در همینجا بدان اشاره شد ، تنها می نهادیم ، میگفتیم شمارا به خیر و ما را به سلامت ، اما نه که دوستتان داریم ، دوست داریم از خطاهای بزرگ و آشکار عاری باشید ، مردم و حقوق تباه شده ی مردم را دریابید.
برای دریافت فایل صوتی اینجا کلیک کنید.

علی طبرزدی: امیدواریم بستری شدن در بیمارستان، ابوالفضل را به زندگی عادی برگرداند/ درخواست حشمت الله طبرزدی از مردم

کلمه-زهراصدر:
پسر حشمت الله طبرزدی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج می گوید: پدرم از مردم بالاخص در شهرستان ها و روستاها درخواست داشتند که در انتخابات شرکت نکنند و یکی از دلایلشان هم این است که شرکت در انتخابات رضایت دادن به طولانی تر شدن ماندن این عزیزان در زندان و رضایت مردم از وضعیت فعلی می تواند باشد.
ابوالفضل طبرزدی، ۲۴ ساله، زندانی سیاسی، پس از بیماری شدید روحی به بخش اعصاب و روان بیمارستان منتقل شده است
علی طبرزدی، فرزند حشمت الله طبرزدی در گفتگو با کلمه در مورد پسر عمویش، ابوالفضل گفت: در حال حاضر در یکی از بیمارستان های اهواز بستری شده و وضعیت روحی خوبی هم ندارد ولی نسبت به روزی که او را از زندان آوردند وضعیت بهتری پیدا کرده و امیدوار کننده است. گرچه باید این درمان و مداوا به شکل اصولی باشد و در مدت زمان طولانی و مناسب پیگیری شود.
ابوالفضل طبرزدی، زندانی سیاسی، که دچار توهم شدید و افسردگی شده و قابل کنترل در بند نبوده است از زندان کارون اهواز به بخش اعصاب و روان بیمارستانی در اهواز منتقل شده است.
علی طبرزدی در این باره خاطرنشان کرد: ابوالفضل در زندان سختی های زیادی داشته است. فشارهای امنیتی یکی از مقامات روی او بوده برای گرفتن اعترافات درباره ی کارهای نکرده و از طرف دیگر وعده و وعیدهایی که بابت رسیدگی به پرونده و یکسری کارهای دیگر به او دادند و البته خلف وعده کردند. از سوی دیگر خانواده اش را هم تحت فشار گذاشته بودند.
وی با بیان اینکه شرایط نابسامانی که در محیط خود زندان هم وجود داشته برای او آزار دهنده بوده تشریح کرد: در تخت ها و پتوهایشان ساس و بیماری های انگلی وجود دارد که ابوالفضل هم در چند روز اول اینها روی بدنش دیده می شد. به هر حال به طور کلی شرایط خوبی در زندان کارون نیست و همه اینها دست به دست هم داده و منجر به این شده که روحیه ابوالفضل آنقدر به هم بریزد که کارش به بیمارستان برسد.
ابوالفضل طبرزدی، ۲۴ ساله و دانشجوی مهندسی عمران و برادر زاده حمشت الله طبرزدی (فعال سیاسی زندانی) ۲۸ آذر سال ۸۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل پدریش بازداشت شد.
این فعال دانشجویی، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تماس با رسانه های خارج از کشور به ۱۵ ماه حبس تعزیری در دادگاه بدوی اهواز محکوم شد که دادگاه تجدید نظر آن را به ۹ ماه حبس تقلیل داد. وی در تاریخ ۲۶ مهرماه امسال برای اجرای حکم به زندان کارون اهواز منتقل شد.
علی طبرزدی در ادامه با اشاره به اینکه ابوالفضل فعلا در وضعیت امیدوار کننده تری است، گفت: حال عمومی پسر عمویم بهبود پیدا کرده و ما امیدواریم بتواند به زندگی عادی برگردد.
ماه گذشته نیز یکی از اعضای خانواده ی این فعال حقوق بشر با اشاره اینکه پیش از زندان ابوالفضل هیچ مشکل و ناراحتی نداشته است، گفته بود: “تقریبا یک ماه است که مشکلات روحی ابوالفضل به اوج رسیده است و در ملاقاتها حالت عجیبی دارد و حرفهای عجیب و غریب می زند و حرکات و حرفهایش سوال برانگیز است، تا اینکه پیگیری کردیم و متوجه شدیم مشکل روحی بسیار شدیدی دارد و خود پزشک زندان هم گفت سریع باید در بیمارستان بستری شود.”
مسئولان زندان تا آنجا که در توان داشتند به زندان سیاسی فشار وارد کرده اند
علی طبرزدی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت پدرش حشمت الله طبرزدی که در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود، تاکید کرد: پدرم اصلا شرایط خوبی ندارد.
به گفته ی وی در حال حاضر برای زندانیان سیاسی در این زندان محدودیت های بیشتری اعمال شده است.
حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی هفتم دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
این حکم سنگین به اتهام مطرح شده برای طبرزدی «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «توهین به رهبری و ریاست جمهوری» و «اخلال در نظم عمومی» صادر شده است.
علی طبرزدی با اشاره به اینکه مسئولان زندان تا آنجا که در توان داشتند به زندان سیاسی فشار وارد کرده اند، تصریح کرد: فاضلاب طبقات بالا (پدرم در زیرزمین نگهداری می شود) روی سر زندانیان چکه می کند، از طرفی دیگر به این بهانه که تعدادی از زندانیان طالبان ایرانی به این زندان منتقل شده اند، ساعات هواخوری زندانیان سیاسی کوتاه تر شده، سهمیه ی روزنامه ای که هر روز برای آن ها می فرستادند را هم قطع کرده اند و متاسفانه در کل زندان رجایی شهر کرج شرایط خوبی وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه پدرش در شرایط روحی و جسمی مناسبی است و شگرد و فلسفه وی این است که با این شرایط باید ساخت تاکید کرد: اما این بدان معنا نیست که محدودیت ها و یا شرایط خوبی در آنجا حکمفرماست، بلکه به این معناست که ایشان به خاطر اهدافی که دارد سریع خودش را سازگار می کند. ما مطمئنیم که سختی هایی را هم به جان دل بخرد به هر حال شرایط خاصی وجود دارد.
پسر حشمت الله طبرزدی در پایان گفت: پیامی هم از طرف پدرم دارم که از مردم بالاخص در شهرستان ها و روستاها درخواست داشتند که در انتخابات شرکت نکنند و یکی از دلایلشان هم این است که شرکت در انتخابات رضایت دادن به طولانی تر شدن ماندن این عزیزان در زندان و رضایت مردم از وضعیت فعلی می تواند باشد.





میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را آزاد کنیدجـــرس: در ادامۀ اعلام حمایت ها از تظاهرات و تجمعات ۲۵ بهمن و اعتراض به تداوم حصر رهبران جنبش سبز، گروهی از حامیان جنبش سبز در لندن و پاریس نیز، به تجمعاتی اعتراضی در روزهای یکشنبه و سه شنبه دست خواهند زد.
 بنا به گزارش های رسیده به جرس، در بیانیه حامیان جنبش سبز مقیم فرانسه آمده است:
 "... سرکوب سیستماتیک جامعه مدنی و احزاب سیاسی، توقیف روزنامه‌های غیرخودی و سرکوب روزنامه‌نگاران مستقل، برخورد امنیتی با دانشجویان و استادان، حبس حقوقدانان و وکلای مدافع حقوق بشر، و افزایش تهدید و تبعیض علیه اقوام ایرانی و اقلیت‌های مذهبی کشور، ایران را به زندانی بزرگ تبدیل کرده که در فضای خفقان‌آور آن فقط صدای سرزندانبان و ثناگویان او تحمل می‌شود...
 ۲۷ بهمن ماه سالگرد حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد است. به این مناسبت از تمامی وجدان‌های بیدار و مدافعان حقوق بشر در جهان درخواست می‌کنیم برای آزادی این سه چهره برجسته‌ی جنبش سبز مردم ایران هرگونه که می‌توانند کوشش کنند. اعزام گروه‌های مستقل حقوق بشری برای پیگیری وضع کنونی آنان، و مخاطرات و محدودیت‌های غیرانسانی و غیرقانونی که متوجه شخصیت‌های بارز جنبش اعتراضی مردم ایران است می‌تواند گام نخست برای تغییر وضع ایشان باشد.
 در تلاش برای برداشتن گامی عملی، امضاء‌کنندگان این بیانیه روز یکشنبه ۱۲ فوریه ۲۰۱۲ از ساعت  ۴ تا ۶ بعد از ظهر (۱۶ تا ۱۸) در میدان حقوق بشر پاریس (تروکادرو)، گردهمایی اعتراضی برگزار می‌کنند. ما از تمام هم‌میهنان آزاده‌ی ساکن فرانسه و دیگر مدافعان حقوق بشر دعوت می‌کنیم با حضور در این تجمع و تظاهرات اعتراضی، همبستگی خود را با مبارزه برای آزادی و دموکراسی و عدالت در ایران نشان دهند، و از آزادی تمامی زندانیان سیاسی به ویژه پایان دادن به بازداشت خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی پشتیبانی کنند.
 کمیته برگزارکننده تجمع اعتراضی: رسول آذرنوش، محمد اعظمی، بهمن امینی، محمدعلی توفیقی، بهداد ثابت آزاد، فرنگیس حبیبی، بیژن حکمت، رضا علیجانی، مرتضی کاظمیان و علی کشتگر
 با همراهی و پشتیبانی: جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران، کمیتۀ مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی و انجمن گفتگو و دموکراسی
 
فراخوان صدای موج سبز- جنبش سبز لندن بمناسبت ۲۵ بهمن روز مقاومت و آزادی
 همزمان، تارنمای «صدای موج سبز» اعلام کرده است که گروهی از سبزهای مقیم بریتانیا، تحت عنوان «موج سبز- جنبش سبز لندن» نیز روز سه شنبه و همزمان با ایران، در نزدیکی سفارت ایران در لندن، دست به تجمع خواهند زد.
در بخشی از فراخوان این حامیان سبز آمده است:
"دوستداران آزادی که توان آن را دارید که صدای خسته آزادگان در بند را به صورت رسا به گوش جهانیان برسانید، ۲۵ بهمن را به روز مقاومت در مقابل زندان، شکنجه، اعدام درآوریم.
 دوستداران میهن که درد صد ساله دیکتاتوری را به دوش خود حمل کرده اید و زخمهای ۳۳ ساله را به جان خریده اید ،بیایید از درخت ندا ایران تا خانه ایران (سفارت ایران) یک زنجیر انسانی بسازیم و خواهان آزادی کلیه زندانیان سیاسی از جمله خانم رهنورد، آقایان موسوی و کروبی ،آزادی مطبوعات, حق شهروندی و برکناری نظام دیکتاتوری باشیم.
بیایید در این روز با هر نام و نشان, به ندای مردم ایران ،در کنار درخت ندای آزادی در لندن ،حضور به هم رسانیم و فریاد آزادی خواهانه خود را به گوش دیکتاتوری ایران برسانیم ،که ما هستیم و آمده ایم تا از ملت ایران پشتیبانی کرده و استبداد و تبعٻۻ را برای همیشه از ایران ریشه کن کنیم." 
مکان این تجمع، بین سفارت ایران و درخت ندای ایران، گوشه ی ایرانیان:
Near the junction of Kensington Road and Exhibition Road
اعلام شده و زمان آن: سه شنبه ۱۴/۰۲/۲۰۱۲ ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر می باشد.
 گفتنی است، تجمعاتی نیز در آنکارای ترکیه توسط گروهی از حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد.





 
 جـــرس: 
در آستانه ۲۵ بهمن و برگزاری اعتراضات مدنی حامیان جنبش سبز در سالگرد خیزش سال گذشته و همچنین سالگشت آغاز حصر رهبران جنبش سبز، جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران خواستار حضور همگانی برای ندای الله اکبر و شعارهای اعتراضی در شامگاه پیش از آن (۲۴ بهمن) شدند.  
 بنا به گزارش های رسیده به جرس، دانشجویان سبز دانشگاه های تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر، بهشتی و آزاد تهران، با انتشار فراخوانی اعلام کرده اند که "ما دانشجویانِ ایرانِ دربندِ استبداد، از کلیه هموطنان آزاداندیش می خواهیم که شامگاه دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰، راس ساعت ده شب، همراه با ما،اعتراض خودشان را به بی کفایتی دولتمردان و وضعیت نابسامان اقتصادی، یک سال حبس غیر قانونی همراهان همیشگی جنبش آزادیخواهی ایران، موسوی، رهنورد و کروبی و در حمایت از همه زندانیان سیاسی و عقیدتی و نیز در استقبال از راهپیمایی ۲۵ بهمن با صدای بلند و در هر کوی و برزن فریاد کنند."
شعارها و غریوهای پیشنهادی دانشجویان "پاینده باد ایران"، "مرگ بر دیکتاتور"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "درود بر موسوی و کروبی"، "الله اکبـــر" و ... اعلام شده است.



جـــرس: 
 نزدیک به سه ماه از بازداشت دکتر مسعود سپهر استاد علوم سیاسی و از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب می گذرد اما هنوز از علت دستگیری وی اطلاعی در دست نیست.
به گزارش ندای سبز آزادی، امیر سپهر فرزند دکتر مسعود سپهر در خصوص آخرین وضعیت پدرش می گوید: به ما اجازه ملاقات کابینی داده اند اما وضعیت جسمانی پدرم خوب نیست او ناراحتی کلیوی و فشار خون دارد و باید تحت نظر مداوم پزشک باشد اما این امکانات برای وی مهیا نیست.
وی می افزاید: پرونده او همچنان بلاتکلیف است ،نه پرونده اش را به دادسرا ارجاع می دهند نه اجازه ملاقات به وکیل پدرم با وی را می دهند و نه از آزادی وی صحبتی در میان است ،هیچ گونه اتهامی هم در بین نیست. او را بی هیچ گناهی از تمام حقوق قانونی اش محروم کرده اند.
فرزند سپهر در مورد سابقه بازداشت پدرش می گوید: یک بار بعد از انتخابات یک مراسمی در تجلیل از حامیان سبز در شیراز برگزار شد که پدرم سخنرانی کردند که بعد ایشان را احضار کردند اما این مسئله همان زمان تمام شد و پرونده مربوط به آن هم مختومه اعلام شد.
او با اشاره به فشارهای وارده به خانواده می افزاید که مادرم بسیار ناراحت سلامت ایشان است،این وضعیت به سلامتی هر دو آنها لطمه خواهد زد، گفته بودند با هیچ کجا مصاحبه نکنید ،پرونده ایشان بررسی می شود و ایشان بزودی آزاد خواهند شد ،سه ماه گذشت و هنوز هم منتظریم ،پدرم بی گناه در بند است.
 این فعال اصلاح طلب که از صبح پنجشنبه ۲۶ آبان ۹۰ توسط مامورین اطلاعات شیراز دستگیر گردیده در بازداشتگاه اطلاعات موسوم به پلاک صد نگهداری می شود.





همسر عبدالله مومنی: سلامت همسرم در خطر است  جرس: در حالیکه عبدالله مومنی به دلیل  مشکلات جسمانی زیاد نیاز به انتقال به بیمارستان دارد تا تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد اما تاکنون با انتقال وی به بیمارستان موافقت نشده است. خانواده این معلم دربند بسیار نگران وضعیت سلامت او هستند.
  فاطمه آدینه وند همسر مومنی با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت همسرش به "جرس" می گوید: " در طول دو  سه ماه اخیر همسرم دل دردهای شدیدی می گیرد و بدنش هم کهیر می زند چند بار به بهداری زندان منتقل شده اما فقط داروهای مسکن می دهند و بعد از مدتی دوباره این ناراحتی ها بر می گردد. من از مسئولین درخواست می کنم ایشان را اصلا تحت الحفظ به بیمارستان منتقل کنند تا متخصص ایشان را معاینه کند و علت این مشکلات و ناراحتی هایش تشخیص داده شود تا وضعیت حادتری پیدا نکند. واقعا مشکل جسمانی شدیدی دارد و باید سریع تحت درمان قرار بگیرد."
اکثر زندانیان سیاسی در حالیکه در حال گذراندن احکام ناعادلانه و غیرقانونی خود هستند بدلیل شرایط نامناسب زندان و عدم امکانات غذایی و بهداشتی مناسب به مشکلات جسمانی متعددی مبتلا شده اند که باید سریعا تحت رسیدگی پزشکی در خارج از زندان قرار گیرند. متاسفانه به دلیل بی توجهی به عمد یا غیر عمد مسئولین، شاهد از دست دادن عزیزانی بودیم که با اندک رسیدگی پزشکی به موقع می شد از فاجعه مرگ آنها جلوگیری کرد. در کنار دردی که این زندانیان بیمار تحمل می کنند، خانواده های نگران آنان هستند که هر روز با پرونده پزشکی عزیزان خود به مسئولین قضایی مراجعه می کنند اما کوچکترین واکنشی از سوی مسئولین نشان داده نمی شود، حتی به کوچکترین مسائل انسانی و اخلاقی نیز پایبند نیستند.
همسر مومنی با اشاره به پیگیری های خود ادامه می دهد: " دوباره چهارشنبه نامه نوشتم و به دادستانی تحویل دادم، انشالله که موافقت کنند و بگذارند جهت درمان به مرخصی استعلاجی بیاید. دندانهایش هم خراب شده است و لثه هایش عفونت کرده و امیدوارم مسئولین صدای ما را بشنوند و با مرخصی استعلاجی همسرم موافقت کنند."
عبدالله مومنی سی خردادماه 88 پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ساختمان ستاد شهروندان آزاد (حامیان مهدی کروبی، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری) بازداشت شد و در دادگاه های نمایشی به تحمل چهار سال و یازده ماه حبس محکوم شد.
همسر سخنگوی سازمان دانش آموحتگان ادوار تحکیم وحدت خاطر نشان می کند: "چند وقت پیش هم در ملاقات کابینی زمان ملاقات را پنج دقیقه کم کردند و یک جر و بحثی پیش آمد. خوب پنج دقیقه هم برای ما که کل هفته هم را نمی بینیم خیلی است. ما تقریبا ازعید پارسال تا عید فطر امسال فقط دو بار ملاقات حضوری داشتیم الان هم که می بینم این حق را به ما نمی دهند اصلا درخواست ملاقات حضوری هم نمی دهم. خود آقای مومنی هم می گویند شما درخواست ملاقات به این آقایان ندهید چون به ما نمی دهند! در طول هفته که از او بی خبر هستیم و در بعضی از روزهای ملاقات، متوجه می شوم که روحیه کسلی دارد. خب شرایط زندان است آن هم با این مشکلات متعدد واقعا ناراحت کننده است.الان نزدیک به دو سال است که به مرخصی نیامده اند."
وی می افزاید: "بچه هایم هم خیلی از این وضعیت ناراحت هستند و خسته شده اند. بچه هایم دوست دارند پدرشان را ببینند و هر ماه بعد از کلی معطلی فقط بیست دقیقه از پشت شیشه می توانند او را ببینند. هر دو هم محصل هستند و نمی توانند هر هفته برای دیدن پدرشان بیایند. اینقدر به آنها فشار آمده که اصلا دیدن محیط زندان برایشان عذاب آور شده و نمی خواهند به آنجا بروند. همیشه با خودم می گویم انشالله که دل اینها به رحم بیاید و حداقل یک مرخصی بدهند تا این بچه ها مدتی با پدرشان بگذرانند اما باز می گویم از اینها نباید انتظار داشت."
مومنی در تابستان 89 نیز نامه ای سرگشاده خطاب به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نوشت. او در آن نامه به شرح شکنجه های بازجویانش در دوران انفرادی پرداخت ، شکنجه هایی چون فرو بردن سر در کاسه توالت تا شکنجه های جسمی وروحی و رها کردن او در سلول انفرادی به مدت طولانی. اما به جای رسیدگی و بررسی این نامه همانند نامه های دیگر زندانیان احضار شد و دوباره تفهیم اتهام شد.
همچنین پس از انتشار بیانیه سی و نه زندانی سیاسی زندان اوین در خصوص رفع حصر رهبران جنبش سبز و دعوت به فعالیت گروه های سیاسی در جهت تحریم فعال انتخابات آتی، امضا کنندگان این بیانیه جهت باز پس گیری امضا هایشان از سوی بازجویان خود تحت فشار قرار گرفته، و برای بازپرسی به دادسرای شهید قدوسی مستقر در زندان اوین منتقل شده اند.
خانم آدینه وند در این خصوص بیان می کند: "چند نفر از زندانیان را از جمله آقای بهمن امویی را بازجویی کردند اما تا روز دوشنبه که آقای مومنی را دیدم از ایشان بازجویی نکرده بودند و نمی دانم از روز دوشنبه تا الان تحت بازجویی قرار گرفته یا نه؟"
همسر عبدالله مومنی در پایان می گوید: "از مسئولین باز درخواست می کنم یا مرخصی استعلاجی به همسرم بدهند یا حتی تحت الحفظ به بیمارستان منتقلش کنند تا تحت درمان قرار گیرد و وضعیتش از این بدتر نشود که دیگر قابل جبران نباشد. و این امیدواری را دارم که انشالله موافقت خواهند کرد."



آژانس بين المللی انرژی: ايران مجبور به کاهش صادرات نفت می شود

آژانس بين المللی انرژی در جديدترين گزارش خود به پيامدهای تحريم نفت ايران اشاره کرده و گفته است احتمالا با آغاز تحريم نفت از طرف اتحاديه اروپا  صادرات نفت ايران حدود يک ميليون بشکه در روز کاهش خواهد يافت.
در گزارش ماهانه آژانس بين المللی انرژی همچنين گفته شده که ممکن است ايران مجبور شود مقداری از نفت توليدی خود را در شناورها ی دريايی ذخيره کند و يا در نيمه دوم سال جاری ميلادی بخشی ازتوليد نفت را متوقف سازد.
قرار است  کشور های عضو اتحاديه اروپا در تيرماه سال آينده خريد نفت از ايران را کاملا متوقف کنند. در سال  گذشته کشور های اروپايی روزانه  حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد کردند ولی آژانس بين المللی انرژی با استناد به ارزيابيهای دست اندر کاران  بازار نفت گفته است که احتمال دارد کشور های بيشتری خريد نفت از ايران را متوقف کرده و از منابع ديگر نفت مورد نياز خود را تامين کنند.
به گفته آژانس گرچه تحريم کامل نفت ايران پنج ماه ديگر عملی خواهد شد اما از هم اکنون اثرات آن در بازارهای نفت اروپا، آسيا و خاورميانه مشاهده می شود.
شماری از مشتريان اروپايی ايران خريد نفت را کاهش داده اند و مشتريان آسيايی آن هم در تلاشند منابع ديگری برای تامين نفت مورد نيازشان بيابند.
روسيه ، عراق و عربستان از جمله کشور هايی هستند که در گزارش آژانس از آنها بعنوان تامين کنندگان احتمالی نفت مورد نياز اروپا و آسيا نام برده شده.
چين هم که بزرگترين مشتری نفت ايران است و حدود ۲۰ درصد از صادرات نفت ايران را خريداری می کند ، واردات نفت خام از ايران را کاهش داده است.
در سال گذشته ميلادی چين روزانه حدود ۵۵۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرد ولی در سه ماهه اول سال جاری اين مقدار به نصف کاهش يافته است.
در عين حال شرکتهای نفتی چين خريد نفت از عربستان سعودی را افزايش داده اند و به گزارش آژانس بين المللی انرژی در ماههای اخير حدود ۲۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت عربستان به چين افزوده شده است.
چين واردات نفت از روسيه و هند خريد نفت از عربستان سعودی را نيز افزايش داده اند.
ديگر مشتريان آسيايی ايران مانند ژاپن و کره جنوبی نيز بشکل کم سابقه ای حجم واردات نفت از کشور هايی آفريقايی بويژه آنگولا و نيجريه را  با لا برده اند.
صادرات نفت ايران حدود دو ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز است که در صورت
تحريم کامل نفت از سوی اتحاديه اروپا و روی آوردن مشتريان آسيايی آن به ديگر منابع تامين انرژی ، به گفته آژانس بين المللی انرژی اين مقدار ممکن است حدود يک ميليون بشکه در روز کاهش يابد.
رادیو فردا




واشنگتن پست: بحث بر سر زمان حمله به ایران است نه احتمالات آن

به دنبال افزایش مجازات های اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به خاطر فعالیت های هسته ای تهران، بحث در باره گزینه هایی که فرا روی کاخ سفید برای تعامل با این مساله وجود دارد در رسانه ها و مطبوعات جهان بدون وقفه ادامه دارد .
به گزارش العربیه, روزنامه واشنگتن پست سرمقاله امروز خود تحت عنوان "گزینه های اوباما برای رویارویی با ایران" را به این امر اختصاص داده است .
به نوشته این روزنامه اینک جدال بر سر "احتمالات زدن ضربه پیشگیرانه نظامی به ایران نیست"، بلکه اینک "زمان و چگونگی زدن چنین ضربه ای" است که محور بحث شده است.
واشنگتن پست سپس ادامه می دهد که :"توالی حوادث، رئیس جمهور آمریکا را مجبور به گرفتن چنین تصمیمی خواهد کرد، تصمیمی که همواره سعی داشت از اتخاذ آن اجتناب ورزد ."
روز گذشته اویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل یک روز پس از ملاقات با همتای آمریکایی اش هیلاری رودهام کلینتون اعلام کرد :"بر سر جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای تفاهم و توافق وجود دارد."
واشنگتن پست می افزاید که این مساله، سیاست علنی ایالات متحده آمریکا در طول سالیان گذشته بوده است، اما اوباما در آخرین سخنرانی خود تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا "تصمیم دارد مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای شود ."، رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد همه گزینه ها در برابر او روی میز است ."
به اعتقاد "واشنگتن پست" گزینه های فرا روی اوباما به شدت محدود شده اند، زیرا مجازات های اقتصادی کارآیی کافی برای کشیدن تهران به پای میز مذاکره و اجبار این کشور به عقب نشینی از بلندپروازیهای اتمی اش را ندارند .
در ادامه با اشاره به ضد و نقیض بودن پیام های واشنگتن درباره حجم خطر اتمی ایران این روزنامه چنین استدلال می کند که تل آویو با توجه به تهدیدهای مستقیم و صریح تهران مبنی بر محو اسرائیل از وجود، از چنین آرامشی برخوردار نیست از این رو با سرعت هرچه تمام تر در صدد است پیش از آن که دیر شود و هر اقدامی در این زمینه بی نتیجه بماند، حمله ای پیشگیرانه علیه تاسیسات اتمی ایران را آغاز کند .
این روزنامه در پایان با اشاره به مشکلاتی که اوباما در حمله انتخاباتی خود با آنها روبروست، چنین نتیجه گیری می کند که رئیس جمهور آمریکا چه بسا ناگزیر خواهد شد تصمیم نخست وزیر اسرائیل را در این باره مورد تایید قرار دهد .




دسترسی کاربران ایرانی به پست الکترونیکی «جی میل» و «یاهو» قطع شده است

برخی از کاربران اینترنت در ایران از عدم دسترسی به سرویس ایمیل های یاهو و جی میل خبر داده اند.
به گزارش دانشجونیوز، در حالی که روز گذشته برخی از کاربران از قطع ارتباط به پست الکترونیکی شرکت های یاهو و جی میل خبر داده بودند، کارشناسان علت این امر را اختلال در پروتکل امن HTTPS توسط حاکمیت عنوان کرده اند.
برخی از خبرگزاری های داخلی در ایران نیز اختلال در دسترسی کاربران به ایمیل های خود را تایید کرده اند.
سایت تابناک گزارش داده است گر چه این اختلال در پروتکل امن HTTPS عدم دسترسی به پست الکترونیک یاهو و جی‌میل را به همراه داشته ولی همچنان امکان دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها که از این پروتکل استفاده می‌کنند میسر است.
آفتاب نیز گزارش داده است که از ظهر پنج‌شنبه در اکثر نقاط کشور از تهران گرفته تا اردبیل و شهرهای دیگر، دسترسی به سرویس ایمیل یاهو و جیمیل ناممکن شده و دسترسی به سایت گوگل و گوگل پلاس هم امکان‌پذیر نیست.
HTTPS، پروتکل امن انتقال اطلاعات است که برای انتقال اطلاعات رمز گذاری شده میان کامپیوترها از راه اینترنت به کار می رود.
هیچ یک از مقامات کشور تاکنون در خصوص این اختلالات اظهار نظری نکرده است. مقامات جمهوری اسلامی پیش از این نیز بارها دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت را بدون ارائه هیچ گونه توضیحی مختل کرده اند.




وضعیت وخیم محمدرضا معتمدنیا در بند ۳۵۰ زندان اوین

خبرگزاری هرانا - با وجود تاکید پزشکی قانونی بر ضرورت انتقال به بیمارستان محمدرضا معتمدنیا، از مسئولان پشتیبانی جنگ دوران دفاع مقدس در بند۳۵۰ زندان اوین، مقامات دادستانی تهران با اعزام معتمدنیا به بیمارستان خارج از زندان مخالفت می کنند.
به گزارش کلمه، محمدرضا معتمدنیا زندانی سیاسی محبوس در بند ٣۵٠ اوین به دلیل نامشخص انگشتان دست راستش بی حس و فلج شده است وی همچنین به علت عفونت شدید لثه دچار خونریزی های مکرر شده است.
معتمدنیا، مشاور اجرایی فرماندهی ستاد کل قوا در دوران جنگ، بارها به بهداری زندان اوین مراجعه کرده که پزشکان این مرکز نتوانستند دلیل بی حس شدن انگشتان محمدرضا معتمد نیا را تشخیص دهند و عنوان کردند که درمان وی باید در خارج از زندان انجام شود.
علیرغم تاکید پزشکی قانونی بر ضرورت انتقال به بیمارستان و این نکته که این زندانی سیاسی از بیماری های قلبی و نخاعی رنج می برد، مقامات دادستانی تهران با اعزام معتمدنیا به بیمارستان خارج از زندان مخالفت می کنند.
معتمدنیا از مسئولان پشتیبانی جنگ دوران دفاع مقدس و نماینده ویژه نخست وزیری در دوره های رجایی، باهنر و مهندس میرحسین موسوی در بخش صنعت و معدن بوده است.
وی در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ در تاریخ ٨ تیرماه توسط اطلاعات سپاه احضار و بازداشت شد و پس از ٢ ماه انفرادی با قرار وثیقه آزاد شد.
معتمدنیا در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی پیرعباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم و در تاریخ ٢١ مرداد ماه ٩٠ برای سپری کردن دوران محکومیتش روانه زندان اوین شد.
این عضو ستاد میرحسین موسوی به دلیل فشارهای روحی و شرایط نامناسب دوران بازداشت در بند ٢الف به بیماری لثه و آسیب های نخاعی دچار شده است.




گزارش آماری سال ۲۰۱۱ به احمد شهید ارائه شد

خبرگزاری هرانا – مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران سالنامه آماری نقض حقوق بشر در سال ۲۰۱۱ را که به همت نهاد آمار، نشر و آثار این گروه تهیه شده بود را به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های مدافع حقوق بشر ارسال کرد.
این گزارش که در دو نسخه فارسی و انگلیسی در اینترنت قابل دسترس است در ۳۴ صفحه به زبان انگلیسی به سازمان عفو بین الملل، دیده‌بان حقوق بشر، احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر بخشهای ذیربط این نهاد و همینطور سایر ارگانهای حقوق بشری ارسال شده است.

بر اساس اعلام نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از یک میلیون نقض موردی حقوق بشر در ۲۷۵۱ گزارش حقوقی را به ثبت رسانده است.
برای دریافت گزارش آماری نقض حقوق بشر – نسخه فارسی، اینجا و برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید.
برای دریافت گزارش آماری نقض حقوق بشر – نسخه انگلیسی اینجا و برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید.