۱۳۹۰ دی ۱۶, جمعه

جمعه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

سلطان سید علی شاه خامنه ای - کاریکاتور

رز بخشی






سکوت سلطان علی خامنه‌ای!

اگر به کارنامه «آیت الله خامنه‌ای» نگاهی بیاندازیم به خوبی متوجه می‌شویم که وی اساسا هر وقت که پای تضییع شدن حقوق مردم و لطمه دیدن کشور به میان می‌آید تا مدتی به سکوت مرگبار خویش ادامه می‌دهد. اما مردم فهیم و هوشیار ایران با دقت اخبار را دنبال و در هر زمانی که‌ایجاب کند به اعتراض بر می‌خیزند. البته چنانچه دادخواهی و اعتراضات مردم تداوم پیدا کند و پایه‌های تخت سلطنت «ولی فقیه» به لرزه درآید، وی بساط یک سخنرانی را فراهم نموده و با تحکم شدید و عتاب آلود که با چاشنی تهدید نیز همراه است آنان را به سکوت وادار نموده و از آنان میخواهد که موضوع را «کش» ندهند.
‎سیر تحولات در چند روز گذشته با چنان سرعتی تولید، و به پیش می‌رود که فرصتی برای تحلیل یک به یک آنها بوجود نمی آید. در طول حکومت سی وسه ساله حاکمان ماجراجوی جمهوری اسلامی چنین مقاطعی بوجود آمده که ظرف مدتی کوتاه، فعل و انفعالات گسترده‌ای صورت گرفته و در خیلی مواقع کارشناسان مسائل در حوزه‌های مختلف نتوانستند به گرد آنها رسیده و تحلیل صحیحی در مورد تحولات بوجود آمده، درزمان خود ارائه نمایند. البته مقامات بی درایت جمهوری اسلامی که تمام تلاششان را بکار بسته ومی بندند که صدائی از بحران‌های ایجاد شده ناشی از سیاست‌های نا بخردانه خود در نیاید، مهیا شدن چنین موقعیتی را به فال نیک گرفته و خشنود از اتصال پی در پی وقایع، و تحت الشعاع قرار دادن هر یک به دیگری، به حاکمیت غاصبانه خود ادامه می‌دهند. البته در روز‌های اخیر سرعت تحولات چنان شتاب فزاینده‌ای گرفته که شاید در طول تاریخ پس از انقلاب با چنین موقعیتی روبرونشده باشیم. پر واضح است که چه‌این موضوعات، مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد و چه نه ،اثرات منفی این بی کفایتی‌ها بر تمام شئونات مردم و کشور باقی مانده و در حقیقت مردم ستمدیده وارثان مضرات این سوء مدیریت‌ها می‌باشند.
‎بدیهی‌است که برای هر کدام از این خبرها نیاز به تحلیل یا تحلیل‌های جداگانه می‌باشد اما همانطور که اشاره شد، تولید خبر‌های جدید در مورد موضوعات مختلف، خبر پیشین را از نظر انداخته و تحلیلگر را به سوی مطلب جدیدتر سوق می‌دهد.
‎تهدیدات نسنجیده  مقامات جمهوری اسلامی در مورد مسدود کردن تنگه هرمز و واکنش‌های متقابل از سوی دولت و ارتش آمریکا و همزمانی این خبر با مسائل حواشی انتخابات مجلس نهم، و از منظری دیگر، تحریم بانک مرکزی ایران توسط آمریکا که در پی آن آثار مخرب اقتصادی و افزایش تاریخی نرخ ارز را در کشور بدنبال داشت و دلار را به مرز هیجده هزار ریال رساند و سخن از قریب الوقوع بودن بکار گیری اینتر نت ملی، در کنار اخبار ریز و درشت دیگر فقط در همین ۳‫-‬۴  روزاخیر اتفاق افتاده است. به هر روی انتشار این اخبار پیاپی مرا بر آن داشت تا از زاویه‌ای دیگر به‌این موضوعات بنگرم.
‎ظاهرا هیچکدام از این خبر‌های مهم که به تنهائی تاثیراتی منفی بزرگی را بر آینده اسقلال کشور و وضعیت اقتصادی و فرهنگی مردم که از مهم‌ترین دغدغه‌های یک ملت  می‌باشد، رقم می‌زند، باعث آن نشده که سلطان علی خامنه‌ای واکنشی به آنها نشان دهد. اگر به کارنامه «آیت الله خامنه‌ای» نگاهی بیاندازیم به خوبی متوجه می‌شویم که وی  اساسا هر وقت که پای تضییع شدن حقوق مردم و لطمه دیدن کشور به میان می‌آید تا مدتی به سکوت مرگبار خویش ادامه  می‌دهد. اما مردم فهیم و هوشیار ایران با دقت اخبار را دنبال و در هر زمانی که‌ایجاب کند به اعتراض بر می‌خیزند. البته چنانچه  دادخواهی و اعتراضات مردم تداوم پیدا کند و پایه‌های تخت سلطنت «ولی فقیه» به لرزه درآید، وی بساط یک سخنرانی را فراهم نموده و با تحکم شدید و عتاب آلود که با چاشنی تهدید نیز همراه است آنان را به سکوت وادار نموده و از آنان می‌خواهد که موضوع را «کش» ندهند.
‎به عنوان مثال پس از انتخابات بحث برانگیز  ریاست جمهوری سال ۸۸ و زمانیکه مردم با تظاهرات خیابانی به نتیجه آن اعتراض مینمودند، ولی فقیه در روز ۲۹ خرداد همان سال در نماز جمعه حاضر شد و ضمن مردود شمردن اعتراضات مردم «رای باخته»، با تهدید، معترضین را ازادامه اعتراضات باز داشت. هر چند مردم  به درخواست و تهدیدات وی وقعی ننهادند و به اعتراضات خود ادامه دادند اما همین سخنان راه برای نیرو‌های سرکوب گر گشود و با کشتارمعترضین در کوچه و خیابان و بازداشت فله‌ای آنان آرامش موقتی و شکننده‌ای را در کشور حاکم نمود. یا پس از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اخیر، که به صورت اتفاقی فاش گردید!! از رسانه‌ها و مردم خواست از «کش» دادن آن پرهیز نمایند.
‎در موارد دیگری نیز که حقوق مردم به مخاطره افتاده و یا برخی از مسوولین حرکتی را برای استیفای  حقی آغاز کرده‌اند، چنانچه به انجام این حرکت مصر بوده‌اند (مانند لایحه اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم) شخص مذکور  با بیان سخنانی و یا با استفاده از حکم حکومتی (حق توحش)، آنان را از ادامه مسیر مورد نظر بر حذر داشته است (اینکه در پرانتز گفته شد «حق توحش»، با استناد به گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی میباشد  که کشورهای دارای حق «وتو» در شوارای امنیت سازمان ملل را به دارندگان حق توحش، متصف نمود.)
‎در خبر‌های منتشره اخیر که برخی از فرماندهان نیرو‌های نظامی با تهدیدات بدون پشتوانه از نظر حقوقی و موازین بین‌المللی، مبنی بر مسدودن نمودن تنگه هرمز، استقلال کشور را در آستانه خطر قرار داده‌اند، نیز «فرمانده کل قوا» از اظهار نظر خود داری نموده و لابد با این سکوت، گفته‌های آنانرا تایید می‌نماید.
‎در حالیکه‌ایشان  بطور مدام و هر روزه با پاسخ به استفتائات مقلدینش، از احکام طهارت و شرایط آب کر و احکام غسل جنابت سخن می‌گوید، اما حاظر نیست در مورد مهمترین مسائل که با استقلال و حیثیت کشور ارتباط دارد صحبتی به میان آورد. همانطور که در بالا اشاره گردید ایشان به تنها چیزی که نمی اندیشد مسائلی‌است که به حقوق مردم مربوط می‌شود. بنابر این ،شیوه بکارگرفته از سوی ایشان، مطلب غریبی نیست !
‎با اعلام تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا ،ارزش برابری دلار و دیگر ارزهای خارجی در مقابل ریال، به بالاترین حد خود در طول تاریخ رسیده است. طبق معمول سنوات گذشته یقینا این معضل اقتصادی بزودی  با اظهارتی که از سوی مقامات حکومتی اعلام خواهد گردید،  به کاخ سفید و اگر همچنان روند افزایش بهای آن ادامه داشته باشد ،به مردم و فروشندگان ارز منتصب خواهد شد. اما باز هم کسانی که تصور مدیریت بر جهان را در ذهن می‌پرورانند، از کنترل و تثبیت قیمت این" کاغذ پاره ها" عاجزند. چنین افزایش سرسام آوری که ریال ایران را به نازلترین موقعیت ممکن  تا کنون رسانیده چنان بر وضعیت معیشتی مردم اثرات سوئی می‌گذارد که باید با اطمینان گفت فقری مضاعف و وحشتناک در انتظارشان خواهد بود. با این وجود که وضعیت فلاکت بار اقتصادی هر روز وخیم تر می‌شود و اینک سرعتی غیر قابل تصوری پیدا نموده، کماکان سلطان علی خامنه‌ای به سکوت مرگبار خود ادامه می‌دهد.
‎برخی از کارشناسان سیاسی و اقتصادی معتقدند مقامات رژیم که به خوبی پی برده‌اند دیگر ادامه حکومتشان محلی از اعراب ندارد و باید هر چه زودتر بساط ظلم و بی کفایتی خود را جمع نمایند، با چشم پوشی از همه‌این نا بسامانی ها ،سرگرم جمع آوری تتمه بیت المال میباشند و هم اکنون در میان بلبشوی بوجود آمده مشغول بستن چمدان‌های پر پول حاصل از اموال غارت شده مردم هستند.
‎با تمام این تفاصیل به خوبی روشن است که روند کشور داری در ایران به صورت کاملا جدی دست‌خوش از هم گسیختگی گردیده است. وضوح اختلافات در میان باند‌های قدرت و غارت که در پی خلع منوچهر متکی وزیر مورد تایید آیت الله خامنه‌ای وارده مرحله جدیدی شده بود، با تنش شدید بین ولی فقیه و محمود احمدی نژاد بر سر ابقای وزیر اطلاعات، ادامه یافت. در جریان اشغال سفارت انگلیس نیز مواضع متعارض باند‌های قدرت و غارت در حاکمیت، شدت این اختلافات را نمایانتر نمود. چنانچه با نکته‌بینی به‌این رویداد ها توجه شود و مواضع  ولی فقیه را به دقت رصد کنیم  متوجه می‌شویم که وی به غیر از استفاده از حکم حکومتی( حق توحش)  در مورد ابقاء حیدر مصلحی بر مسند وزارت اطلاعات، در بقیه موارد که حقوق مردم و استقلال کشور به مخاطره افتاده است با سکوت خود، منافع دیگر باند‌های جنایتکار را حفظ نموده است. تجربه نشان داده که آیت الله خامنه‌ای فقط زمانی که موقعیت خود و باند غارتگر  مطبوعش به خطر افتد اظهار نظر و اعلام  موضع  می نماید. به نظر می‌رسد در حالیکه‌ایشان با گردآوردن شعرای درباری و برگزاری مجالس روضه خوانی در بیت خود، به  سر گرمی‌های متداول  در بین سلاطین  روی آورده است،  کوچکترین ارزشی برای وضع معیشتی  مردم، استقلال کشور و اوضاع  بحرانی حاکم بر ایران قائل نیست و لذا با عدم موضع گیری شفاف، چشم  و گوش خود را بر همه‌این خطرات و نا بسامانی ها، همچون گذشته بسته است.



آقایان معمم و دین‌کار، اینهمه نگرانی شما از فروپاشی نظام از کجا آب می‌خورد؟

image
آقای احمد منتظری عزیز، مگر نه اینکه طبقه شما واژه «حضرت» را در خصوص بنیانگذار اسلام و امامان شیعه استفاده می‌کنند؟ آیا قصد سرکار از به‌کار گیری این واژگان، صرفا مداحی علی خامنه‌ای است و یا هم ردیف قرار دادن او با بنیان‌گذاران دین اسلام؟ آیا جنابعالی می‌توانید توضیح بدهید که چگونه می‌شود از یکدست ادعای سرکار و دیگر دین‌کاران در خصوص جایگاه «رفیع» بنیانگذاران اسلام و حضرت خواندن آنها را قبول کرد و از دست دیگر، هر دوی این اشخاص را با یک لقب تکریم کرد و ارتقاع داد؟ استفاده نادرست سرکار از این واژه‌گان به چه معنی است، جناب آقای منتظری؟
قبل از هر چیزی توضیح بدهم که منی که به مساوات کامل زن و مرد اعتقاد و تعهد دارم، چرا همواره از واژه «آقایان» در خصوص کارگذاران این نظام استفاده می‌کنم.  از دید بنده نظام ج.ا ( جمهوری اراذل) علاوه بر ضد بشری بودنش چه در خصوص زن و چه در خصوص مرد، شدیدا ضد زن نیز هست. لذا از دید بنده،  اصولا بانوان نقشی در این نظام ندارند و خود این نظام حسابشان را پاک کرده است. البته هستند امثال خانم فاطمه رجبی و یا آنهای که تا دیروزهمسر بازجو بوده‌اند و یا در مجلس چادر به‌دندان آب به آسیاب رژیم میریخته اند و امروز آلامد شده و در آغوش آنچه که شیطان بزرگش میخواندند، جولان میدهند. اینها از دید من جزو استثناء ها حساب میشوند و یا بهتر بگوییم، اصولا بحساب نمی آیند.

بعد از ذکر این مطلب، بروم سر اصل مطلب که نوشته اخیر آقای احمد منتظری به علی خامنه‌ای است.
دیر زمانی است که بسیاری از ایرانیان به این نتیجه رسیده اند که اکثریت قریب به اتفاق طبقه و صنف معمم، آخوند و البته مکلاهای اطرافشان، صرف نظر از موضع گیری های مقطعی، موقتی و مصلحتی شان در این ۳۳ ساله اخیر، همگی در یک  مورد متفق القول و همفکر بوده و هستند و آنهم نگرانی شدیدشان از بازنشستگی و رخت بر بستن این نظام ضد ایرانی و البته ضد بشری ج. ا است. اتفاق نظری که ریشه آن را باید درتاریخ،  ذهنیت و البته منافع رنگارنگ این طبقه و این گروه جستجو کرد.
از دید بسیاری از ایرانیان با بصیرت هم این نگرش احتیاجی به واکاوی و توضیح ندارد، چرا که کافی است که از خودمان بپرسیم که به چه دلیلی باید این عزیزان منافع خود را کنار بگذارند و بروند سراغ برقراری یک نظام دمکرات، سکولار، مدرن  مبتنی بر حقوق بشر؟  نظامی که علاوه بر تمام صفاتی که برشمردم و لازمه یک نظام مدرن است، بجای سفله سالاری، مبتنی بر شایسته سالاری هم باشد. تنها همین صفت آخری یک چنین نظامی کافی است که طومار منافع این گروه را درهم بپیچد و بنیان فکری و موقعیت های باد آورده اینها را از هم فرو بپاشاند.
همانطور که در بالا اشاره کردم، از زمانی که پایه‌های رژیم شروع به لرزش کرده و بقول «خودشانی ها»، بوی الرحمانش بلند شده، گروه دینکار هر روز دست به حرکتی می‌زند تا سایه رژیم پربرکت را بر روی این مرز و بوم نگاه دارد.
اما چیزی که این عزیزان در این میان فراموش کرده اند این است که این حرکات، یعنی انکار و جعل واقعیاتها، ماله کشی ها، نان بهم قرض دادن ها و... چیزی به اعتبار این جریان نمی افزاید، سهل است که آخرین شبهات را هم از ذهنیت عوام پاک می‌کند و آینده این عزیزان و ممر درآمدهای آنها را هم تاریک تر و  نامشخص تر می‌کند
مراجعه شود به رفتار آقایان بازرگان، کدیور، مهاجرانی، حجت الاسلام [...] جناب آقای اکبرین، یزدی، امیر خرم و سایت‌های تبلیغاتی آنها که [احتمالا] به مدد پول‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و فرزند عزیزش درانگلستان می‌چرخد و...
البته افرادی که برشمردم، هرکدام‌شان حکایت خودشان را دارند، اما چیزی که در این میان جای تاسف دارد، این است که  بنظر میرسد که آقای احمد منتظری هم از این قاعده چندان به‌دور نیستند و ایشان هم شدیدا دل واپس آینده این نظام « مقدس» که متاسفانه پدر مرحومشان یکی از مهمترین پایه گذارانش بود، میباشند. نظام « مقدسی» که فقط  یکی از معجزات قدسی آن این است که توانسته در عین حال مقدس بودن، تجاوز و لواط را در زندانهای خودش به درجه «حدود شرعی» ارتقاع بدهد و اعدام‌های کودکانش و سنگسارهای وحشیانه اش هم رکوردهای سبوعیت و خشونت را در میان دیکتاتوری‌های جهان شکسته و استانداردهای جدیدی را برای توحش و چپاول در میان این قبیل رژیم ها، بنام خود سکه زده است!
در اینجا اجازه میخواهم که اعتراف کنم که بنده، هرگز نامه این یادگار مرحوم منتظری را تا به آخر نخواندم وتنها به چند سطر اول بسنده کردم، چرا که بوی مغلطه ( البته اگر نگویم تملق و یاوه) از همان جمله اول این نامه، مشام بنده و بطور قطع بسیاری از ایرانیان را آزار داد! لذا بدون وارد شدن به محتوای این نامه و زیر ذره بین گذاشتن فرمولبندی و نیت و البته نتیجه آن، تنها به همان جمله اول و آغازین ایشان  میپردازم. مینویسم «نتیجه»، چرا که تجربه و منطق اینجانب میگوید که این «رهبرمحترم»، تره هم برای این قبیل نامه‌ها و صد البته نگارنده های آنان خورد نکرده و نخواهد کرد و اقدام به نصیحت کردن و به راه راست فرا خواندن شخص تبهکاری با پیشینه علی خامنه‌ای، منطق و ذهنیت خودش را می‌خواهد که الحمدالله والمنه من و امثال من فاقد آن هستیم!
آقای احمد منتظری در جمله اول نامه خود اینچنین نوشته‌اند:
«حضرت آیت الله آقای خامنه‌ای رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران»

سوال اول
 بنده به نمایندگی خودم و بسیاری از ایرانیان از شما  آقای احمد منتظری می‌پرسم که بکار بردن واژه «حضرت» در خصوص فرد تبه‌کاری نظیر علی خامنه‌ای که بنام دین سرکار، اذن تجاوز و لواط  به اراذل و اوباش خود می‌دهد چیست؟
من یقین دارم که سرکار حتما مطلع هستید که بکار نبردن واژه گانی نظیر «محترم»، «حضرت»  و از این قبیل، آنهم  در خصوص چنین شخصی، توهین و بی ادبی محسوب نمیشود، اما بکار بردن  این واژه می‌تواند براحتی حمل بر  تملق و یا عدم اطلاع سرکار از امور این دنیا بشود!
آقای احمد منتظری عزیز، مگر نه اینکه طبقه شما واژه «حضرت» را در خصوص بنیانگذار اسلام و امامان شیعه استفاده می‌کنند؟  آیا قصد سرکار از به‌کار گیری این واژگان، صرفا مداحی علی خامنه‌ای است و یا هم ردیف قرار دادن او با بنیانگذاران دین اسلام؟
آیا جنابعالی میتوانید توضیح بدهید که چگونه میشود از یکدست ادعای سرکار و دیگر دینکاران در خصوص جایگاه «رفیع» بنیانگذاران اسلام و حضرت خواندن آنها را قبول کرد و از دست دیگر، هر دوی این اشخاص را با یک لقب تکریم کرد و ارتقاع داد؟ استفاده نادرست سرکار از این واژه گان به چه معنی است، جناب آقای منتظری؟

سوال دوم
 اگر درست یادمان باشد، بسیاری، از جمله مرحوم پدر سرکارهم، علامت سوال  بزرگی  روی «آیت الله» بودن سید علی خامنه‌ای می‌گذاشتند و معتقد بودند که ایشان هرگز از حد «حجت الاسلامی»  خودش پا فراتر نگذاشته و «سواد» حوزوی او هم هنوز در همان سطح مانده است!  پس بکار بردن واژه «آیت الله» از جانب سرکار و در مورد علی خامنه‌ای از کجا آب می‌خورد و چه معنایی بجز مدح و یا تمکین دارد؟

سوال سوم
شما بعنوان کسی که خودش و پدرش در روضه هایشان داستانها از شجاعت حرابن یزید ابن ریاحی تعریف کرده و می‌کند و از عدم تمکین و سر فرود آوردن در مقابل ظالم و... دم میزند، بر چه مبنایی از واژه «محترم»  در خصوص کسی که هیچگونه احترامی برای هیچ کس و هیچ چیز ندارد و کشورو ملتی را به این روز سیاه نشانده استفاده می‌کنید؟ براستی منظور و نیت سرکار چیست؟
جناب آقای احمد منتظری گرامی، بنده و همه ایرانیانی که با من در این خصوص هم عقیده هستند، از سرکار میخواهیم که اگر شما مایلید که خوانندگان نامه های آتی سرکارو نوشته های شما را تا به آخرش بخوانند و آنها را جدی بگیرند، پاسخی در خور و مستتدل به همین سه سوال مطرح شده در خصوص اولین جمله نامه تان به شخص علی خامنه‌ای را بدهید، تا به امید پروردگار بتوانیم  برویم سر دیگر نکات مطلبتان، چرا که در همان چند پارگرافی که بنده توانستم بخوانم، مغالطات بیشتری وجود دارد که توضیح شفاف سرکار را طلب می‌کند.
با امید آزادی ایران و ایرانی از زیر یوغ جهل و فساد



ریش صادرات نفت ایران در گرو تصمیم چین، ژاپن و اتحادیه اروپا

image
ژاپن برای فرار از مجازات‌های اقتصادی آمریکا، واردات نفت خود از ایران را کاهش می‌دهد. این در حالی است که اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بر سر تحریم نفتی ایران به توافق رسید و چین خرید نفت از ایران را برای دو ماه آینده به نصف کاهش داده است.
به دنبال تحریم بانک مرکزی ایران توسط آمریکا و تحریم نفتی اتحادیه اروپا، ایران با خطر از دست دادن خریدارانی چون چین و ژاپن مواجه است. چین در حال حاضر خرید نفت خود از ایران را برای ماه‌های ژانویه و فوریه به نصف کاهش داده و ژاپن نیز برای در امان ماندن از مجازات‌های اقتصادی آمریکا به احتمال زیاد واردات نفت خود از ایران را کاهش خواهد داد.
به گزارش نشنال پست، ژاپن تحریم نفتی علیه ایران را تا حدودی اعمال خواهد کرد تا مشمول معافیت های قانون تحریم بانک مرکزی ایران شود. به گزارش وال استریت جورنال، ژاپن روز پنج شنبه اعلام کرد که به احتمال زیاد واردات نفت از ایران را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد داد اما این کشور امیدوار است که مجبور به قطع کامل واردات نفت خود از ایران نشود.
گفتنی است که ایران در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۱ حدود ۸/۸% نفت ژاپن را تامین کرده است. این در حالی است که چین، ژاپن و اتحادیه اروپا روزانه حدود نصف صادرات ایران را خریداری می‌کنند.



محمود احمدی‌نژاد به مجلس فراخوانده شد

برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی٬ محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت دهم برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی مجلس فراخوانده شد.
سایت محافظه‌کار «جام‌جم آنلاین» روز پنجشنبه (۱۵ دی) با اعلام این خبر نوشت احمدی‌نژاد پس از آنکه طرح سئوال از وی با ۷۹ امضا و۱۰ محور تسلیم هیات رئیسه شد٬ به کمیسیون‌های امنیت ملی٬ برنامه بودجه٬ محاسبات و کمیسیون عمران فراخوانده شده است.
طرح سوال از رئیس دولت دهم پس از دو سال کش و قوس روز سه‌شنبه ۲۹ آذر٬ تحویل هیات رئیسه مجلس شده است.
حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با تائید خبر سایت «جام‌جم آنلاین» گفته که این کمیسیون از شخص احمدی‌نژاد خواسته برای پاسخگویی به سئوالات در مجلس حاضر شود.
پس از حضور احمدی‌نژاد در کمیسیون‌های مربوط و اعلام نتایج آن٬ هیات رئیسه درباره فرا خواندن احمدی‌نژاد برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس٬ تصمیم‌گیری خواهد کرد.
طرح سوال از رئیس جمهور در ۳۰ سال گذشته در جمهوری اسلامی یعنی در هشت دوره مجلس سابقه نداشته است و روسای جمهور هیچ‌گاه مورد سوال نمایندگان مجلس واقع نشدند.
مطابق ماده ۱۹۶ آئین نامه داخلی مجلس، براساس اصل ۸۸ قانون اساسی در صورتی که یک چهارم کل نمایندگان مجلس بخواهند درباره یکی از وظایف رئیس جمهور سوال کنند، باید سئوال خود را به طور صریح، روشن و مختصر٬ همگی امضا و به رئیس مجلس تسلیم کنند.
احمدی‌نژاد سال‌هاست با نمایندگان مجلس رابطه سردی دارد٬ به طوری که طی این سال‌ها چند عضو کابینه‌اش استیضاح و از مقام خود برکنار شده‌اند.
در ماه‌های اخیر نیز گروهی از نمایندگان از رئیس دولت دهم به خاطر خودداری از اجرای برخی مصوبات مجلس شکایت کرده‌اند٬ اما این شکایت‌ها تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.
 




روح‌الله حسینیان٬ عضو موسس «جبهه پایداری»:

تبدیل ولایت به جمهوریت انحراف است

روح‌الله حسینیان٬ عضو موسس «جبهه پایداری» می‌گوید چنانچه «ولایت به سلطنت، به جمهوریت و هر چیز دیگری تبدیل شود» جامعه «خسارت» می‌بیند و «امت برای کشتن امام خود نذر هم می‌کند.»
به گزارش سایت «رجا‌نیوز» آقای حسینیان روز پنجشنبه (۱۵ دی) در همایش استانی «جبهه پایداری» در اصفهان این مطلب را بیان کرده و گفته است: «سنگ زیرین تمام ارزش‌ها ولایت است.»
این نماینده محافظه‌کار مجلس افزوده که «جبهه پایداری» با این هدف راه‌اندازی شده که مانع انحراف جامعه شود و نگذارد کار به جایی برسد که مردم برای کشته شدن امام نذر کنند.
اعضای «جبهه پایداری» که از نظر فکری و عقیدتی تحت تاثیر آموزه‌های محمدتقی مصباح یزدی هستند٬ برداشت‌های رادیکالی از متون اسلامی داشته و خواستار تحقق کامل حکومت اسلامی در ایران هستند.
اعضای این جبهه در ماه‌های خیر بار‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده‌اند با طرز فکر افرادی همچون محمدرضا مهدوی کنی و محمد یزدی فاصله دارند و افرادی مثل محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی را «ساکتین فتنه» می‌دانند.
احمد توکلی و علی مطهری از جمله محافظه‌کارانی هستند که هشدار داده‌اند پیروزی «جبهه پایداری» در انتخابات آتی مجلس٬ «خسارات» زیادی به کشور خواهد زد.
 «جبهه پایداری» تابستان امسال با محوریت مصباح یزدی و حمایت مالی صادق محصولی و با ترکیبی از «عماریون» قم و اعضای سابق دولت احمدی‌نژاد اعلام موحودیت کرده است.
این جبهه برای همکاری با سایر محافظه‌کاران به خصوص کمیته ۷+۸ به رهبری محمدرضا مهدوی‌ کنی٬ شروطی مطرح کرده که تمام این شروط از سوی آقای کنی رد شده است.
حذف نمایندگان محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی از کمیته ۷+۸ از جمله شرایط این جبهه اعلام شده است.





اعتراف عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
پول ملی به کاغذپاره تبدیل شده است


(تیتر از جنگ خبر)
قانون
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که رییس کل بانک مرکزی پول ملی کشور را به یک کاغذ پاره تبدیل کرده است.
حسن ونایی نماینده ملایر در گفت‌و‌گو با خبرنگار قانون در ارتباط با بی‌ثباتی موجود در بازار ارز گفت: بسیار خوب و پسندیده است که مسئولان کمیته نوبل، جایزه نوبل شیمی را به آقای بهمنی اهدا کنند چرا که وی توانست برای اولین بار مکانیزمی را ابداع کند که پول ایران به یک کاغذ پاره بی‌ا‌همیت تبدیل شود.
وی ادامه داد: سیاست‌های ناپایدار بانک مرکزی و تصمیم‌های نادرست این نهاد موجب شده است که شاهد کاهش روزافزون ارزش پول کشورمان باشیم. وضعیت تجار، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حال حاضر مشخص نیست و این افراد نمی‌توانند برنامه‌ریزی درستی برای آینده کاری خود داشته باشند و به بازار اطمینان ندارند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور دچار نوعی برهم‌ریختگی شده است، خاطرنشان کرد: این وضعیت به شدت به ارزش پول ملی کشور آسیب می‌زند. این در حالیست که بانک مرکزی قادر به مهار این وضعیت نیست.
ونایی یادآور شد: این نیاز احساس می‌شود که وزارت دارایی و بانک مرکزی تمهیداتی بیاندیشد که ثبات را به بازار ارز بازگرداند چرا که در حال حاضر بازار ارز در شرایط نابسامانی به سر می‌برد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با تاکید بر اینکه بزرگترین نیاز جامعه فعلی تمکین به قوانین است، ادامه داد: مجلس در بررسی بودجه سال 91 تمهیداتی خواهد اندیشد تا این وضعیت اصلاح شود.





محجوب: خانه کارگر لیست واحد می‌دهد/ شرکت در انتخابات برای همه تکلیف است


خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شرکت در انتخابات برای همه تکلیف است، گفت: خانه کارگر برای انتخابات مجلس نهم لیست واحدی می‌دهد و بنده نیز در این لیست هستم.
خبرگزاری فارس: خانه کارگر لیست واحد می‌دهد/ شرکت در انتخابات برای همه تکلیف است
علیرضا محجوب نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم و دبیر‌کل خانه کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که نحوه حضور شما در انتخابات به چه صورت خواهد بود،‌ گفت:‌ خانه کارگر برای انتخابات مجلس نهم لیست واحدی می‌دهد و بنده نیز در این لیست هستم.
وی افزود: ما هیچ موقع قهر و ناز نداشتیم و همیشه آماده شرکت در انتخابات بودیم، چرا‌که اساس رسیدن به حقوق کارگران را در حضوردر چنین عرصه‌هایی می‌دانسته و می‌دانیم.
محجوب در پاسخ به این سؤال که استراتژی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس نهم را چگونه ارزیابی می‌کنید، تاکید کرد: امام خمینی (ره) شرکت در انتخابات را تکلیف دانستند، بنابراین کسی بتواند و در انتخابات شرکت نکند، از تکلیف دوری گزیده است.
وی با بیان اینکه هیچ کس تا به حال نگفته در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، و حداکثر گفته‌اند کاندیدا نمی‌دهیم، تصریح کرد: سخن آنها تائید انتخابات است.
دبیر‌کل خانه کارگر تاکید کرد:‌ در داخل کشور نباید نگران ‌شرکت نکردن هیچ کسی باشیم.
محجوب با اشاره به اینکه نباید در انتخابات منتظر کسی باشیم،‌ خاطرنشان کرد: قطار انتخابات باید کار خود را انجام دهد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه طیف‌ها و جریان‌های سیاسی با شرکت در انتخابات صحنه‌های باشکوهی به نمایش بگذارند و گفت: ‌ما به عنوان خانه کارگر هم در انتخابات شرکت می‌کنیم و هم لیست می‌دهیم.
انتهای پیام/




علاءالدين بروجردي:
اتهام مشارکت من در دزدی میلیاردی، جنگ رواني دشمنان ملت است


(تیتر از جنگ خبر)
خبرگزاري دانشجويان ايران - خرم‌آباد
سرويس: مجلس

رئيس کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: براي دفاع از حيثيت نظام و انقلاب از يكي از نمايندگان مجلس شکايت کرده‌ام.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) علاءالدين بروجردي در جمع فرهنگيان بروجرد، با اشاره به آن‌چه اخيرا درباره وي مطرح شده است، افزود: اين نيز بخشي از جنگ رواني بوده که دشمنان ملت انجام مي‌دهند.
وي با بيان اين‌که «کساني‌که دروغ مي‌گويند هم دشمن خدا و هم خلق هستند» اظهارکرد: بازديدي از كارخانه‌اي در بروجرد داشتم؛ بعد پيامکي زده بودند که بروجردي به هر کارگر در اين كارخانه 50 هزارتومان پول داده است.
وي با بيان اين‌كه «برخي به همين راحتي دروغ مي‌گويند و خرجي هم ندارد.» اظهار كرد: يكي از نمايندگان از حريم من عبور كرده و اعلام مي‌كند بچه‌هاي بروجردي هم زندان هستند. فرزندانم هردو دانشجو هستند و کار اقتصادي انجام نمي‌دهند. اين نماينده چون دروغ گفت و نقل محافل ضدانقلاب، آمريکا، بي بي سي، اسرائيل و همه شبکه‌هاي ضدانقلاب شد، من براي دفاع از حيثيت نظام از وي شکايت کردم.
نماينده مردم بروجرد در مجلس گفت: اين نماينده را از طرف دادستاني خواسته‌اند و در حال حاضر با قيد کفالت آزاد است. ممکن است از خود بگذرم و مشکلي نباشد، ولي حتما از حيثيت نظام، فرزندانم، ديگراني که در حق‌شان ظلم صورت مي‌گيرد، شهرم و مردمي که به من راي داده‌اند محکم دفاع مي‌کنم.



اظهارات فرماندار تهران در خصوص حوادث پس از انتخابات، پس از ۲ سال

سحام نیوز: مرتضی تمدن که از مهر ۸۷ تاکنون به عنوان استاندار تهران است در گفت‌وگویی از وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سخن به میان رانده است.
این مصاحبه ای است که وی با هفته نامه “شما” در خصوص حوادث پس از انتخابات داشته است. سحام اهم ادعاهای تمدن را درج میکند:
کسانی که اتهام دستکاری در انتخابات یا تأثیرگذاری روی انتخابات را مطرح می‌کنند، در واقع به شعور مردم توهین می‌کنند. مردمی که در مسیر اجرای انتخابات دارای تکالیف و وظایف قانونی هستند، یعنی قانون این وظایف را تعریف کرده و فقط در گفتار نیست.
در انتخابات سال ۸۸ از وقتی که عده‌ای از آقایان به ناحق شک و تردید در انتخابات ایجاد کردند، تا امروز که نیمه اول دی‌ماه است، یک برگ دلیل و برهان مبنی بر اینکه در کجا و به چه نحوی در انتخابات دستکاری و دخالت شده و یا رأی مردم تغییر جهت داده شده، تا این لحظه به ما که مجری قانونی انتخابات در تهران بودیم، ارائه نکرد‌ه‌اند.
در اوج روزهای فتنه در سال ۸۸، ما برای کاهش میزان تشنج با بعضی از این کسانی که داعیه‌داری و میدانداری این جریان را می‌کردند، از نزدیک صحبت کردیم، از جمله خود من شخصاً به منزل آقای کروبی رفتم و با ایشان صحبت کردم.گفتم: «من مجری انتخابات هستم. آمده‌ام از شما سئوال کنم در کجای انتخابات در استان تهران، شک و تردید دارید؟ ما با استفاده از هر نوع اهرم قانونی که شما بگویید، می‌خواهیم برویم بررسی و تحقیق کنیم و اگر حقی از شما ضایع شده، ما برابر قانون و با کمک هیات نظارت به این حق از دست رفته شما رسیدگی کنیم. حداقل برای من که مجری و مسئول در امر انتخابات در تهران بوده‌ام، معلوم بشود که این انتخابات در کجا ایراد داشته؟ در کجا تقلب شده؟» پاسخ ایشان خیلی جالب بود. آقای کروبی گفتند: «من در مورد بحث رأی‌گیری و برگزاری انتخابات شاید الان نتوانم به شما سند بدهم، اما مقدمه انتخابات که نتیجه‌اش این شد، اشکال داشت». پرسیدم: «مقدمه انتخابات چه بوده؟» جواب داد: «چرا شما سهام عدالت دادید؟ این روی انتخابات اثر گذاشت. چرا حقوق معوقه بازنشستگان را پرداخت کردید؟ این روی انتخابات اثر گذاشت! چرا طرح ۲۰ میلیون بیمه روستایی را اجرا کردید؟ این روی انتخابات اثر گذاشت».
همان وقتی که در جریان فتنه به اینها گفتیم نماینده معرفی کنید و هر صندوقی را که در تهران شک دارید، بیایید و بازشماری کنید، تعدادی از آنها نماینده معرفی کردند، تعدادی نکردند. در تهران ۲۰۸ رأی اضافی به نفع آقای موسوی خوانده بودند ـ آن تعداد صندوق‌هایی را که به شکل اتفاقی آوردیم و بازشماری کردیم و ۱۸ رأی از آقای احمدی‌نژاد کمتر خوانده بودند. آنها در آن مرحله نتوانستند به هیچ‌یک از ۶۰۰۰ صندوق رأی تهران خدشه وارد کنند.
بنده معتقدم که نشانه‌هایی وجود دارد که جریانات معاند با نظام و افراد کم‌بصیرت، این بار هم بدشان نمی‌آید که فضای کشور را در آستانه انتخابات به‌نحوی تحت تأثیر قرار بدهند. علائمی که دریافت می‌کنیم، همان ستاد فرماندهی و اتاق فکر فتنه ۸۸ مجدداً فعال شده و این بار استراتژی خودش را مبتنی بر دو موضوع کرده: ۱) تلاش کند مشارکت مردم را کاهش بدهد ۲) کلیدواژه‌ای را تحت عنوان «انتخابات آزاد» مطرح می‌کنند. این کلیدواژه اینها برای این دوره است. آن دوره کلیدواژه‌شان تقلب در انتخابات بود، این دوره انتخابات آزاد.
کسی که می‌آید کار را تمام کند، با دست خالی نمی‌آید. کسی که پشتوانه مردمی ندارد با دست خالی نمی‌آید کار را تمام کند. باید از شیوه‌های غیرمتعارف استفاده کند، وگرنه اگر کسی توده‌های مردم پشت سرش باشد، نیاز به بمب‌گذاری دارد؟ نیاز دارد دست به کار انتحاری بزند؟ نیاز به ترور دارد؟ خیر، معمولاً وقتی پایگاه اجتماعی ساقط می‌شود و پشتوانه‌‌های اجتماعی از بین می‌روند، دست به روش‌های غیرمتعارف می‌زنند.
افرادی که روز عاشورا از روی پل کالج سقوط کردند، مشخصاً غیر از خود اینها چه کسی در آنجا بود؟ روی پل کالج و زیر پل کالج تا چهارراه ولی‌عصر کسی غیر از خود اینها نبود. بگوییم مردم به اینها حمله کردند؟ بگوییم نیروی انتظامی به اینها حمله کرد؟ اینها همه کنار صحنه بودند و کسی در میانه میدان نبود. یا بعضی از افرادی که جانشان را در حوادث و روزهای دیگر از دست دادند، مکان کشته شدن اینها و شکل کشته شدنشان نشان می‌دهد که این کار کاملاً طراحی شده بود. یک گوشه این قضیه را در مورد ندا آقاسلطان دیدید. خوشبختانه شکل و نحوه کشته شدن او در فیلم‌ها به‌‌خوبی ثبت شده و کاملاً روشن است. پروژه کشته‌سازی یکی از دلایل ماست که اینها در صحنه بودند و مسلح هم بودند.
تعدادی از بازداشت‌شدگان از اینها مسلح بودند و در پرونده‌های آنها ثبت و ضبط شده و اعتراف کرده‌اند. در روز ۲۲ بهمن در کنار راه‌پیمایان دستگیر‌شدگانی را داشتیم که زیر چادر سلاح حمل می‌کردند. اینها همه ثبت و ضبط شده‌ است. اینها خودشان هم تکذیب نمی‌کنند که مسلح نبوده‌اند یا نیستند. چندین مرحله که خانه‌های تیمی اینها به دست مأموران انتظامی و مردم افتاد، آثار اسلحه مبیّن آن بود که اینها دست به این کار زده‌اند. ما جز حادثه تلخ زندان کهریزک که بعد هم به پرونده‌ها رسیدگی شد و کسانی که قصور و تقصیر داشتند، محاکمه شدند، بقیه پروژه شهدا و کشته‌های ۸۸ را معتقدیم که از طرف اتاق فکر و فرمان فتنه طراحی شده بود. بنابراین دومین دلیل افراد دستگیر‌شده و اعترافات آنها و اسلحه‌هایشان و مخصوصاً گرایش‌های آنهاست: منافق، توده‌ای، بهایی، کمونیست‌‌ها، سلطنت‌طلب‌ها. ما که می‌دانیم اینها مسلح و تروریست هستند. اینها در شرایط عادی هم مسلح هستند.
در یکی از روزهای فتنه ۸۸ خودرویی در میدان آزادی به مردم می‌زد و جلو می‌رفت که فیلمش از تلویزیون هم پخش شد. بعد که خودرو را در همان نزدیکی پیدا کردند و ردش را گرفتند، دیدند متعلق به یکی از همین خانه‌های تیمی است و برای مردم اعلام کردند. این غیر از جنگ روانی و رسانه‌ای عظیمی بود که اینها به مدد رسانه‌های خارجی و دلارهای امریکایی راه انداختند. به نظر من از اول انقلاب تا سال ۸۸ سهمگین‌ترین و عظیم‌ترین هجمه جنگ روانی و رسانه‌ای در این سال اتفاق افتاد. در هیچ سالی چنین هجمه‌ای را سراغ نداریم. همین تکبیرهای شبانه برنامه‌ریزی دقیق داشت، نوع شعارها، میزان حضور در پشت‌بام‌ها، ساعت ورود به پشت‌بام، شکل اختفا به هنگام تکبیر گفتن به صورت نسخه‌های پیچیده‌شده آموزشی از طریق سایت‌ها و ایمیل‌ها برای اینها ارسال می‌شد.
لازم به توضیح است که مرتضی تمدن، استاندار تهران بارها در خصوص وقایع حمله به منزل مهدی کروبی در شبهای قدر و شبهای بهمن ۸۹ سکوت کرد و حتی به نوعی نیروهای تحت امر وی ازجمله فرماندار شمیرانات در طراحی و مدیریت این حمله ها نقش اساسی ایفا کردند.
در پرونده لاریجانی، فرماندار شمیرانات؛ برخورد با تشییع کنندگان پیکر عزت الله سحابی که منجر به شهادت هاله سحابی شد، درج گردیده است.
جالب اینجاست که همگان فیلم رد شدن ماشین نیروی انتظامی ازروی تظاهرات کنندگان میدان ولی عصر را در روز عاشورا دیده اند که متاسفانه منجر به شهادت یکی از هموطنان مان شد.



سپاه، در تنگه هرمز رزمایش برگزار می کند

سحام نیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه از برگزاری رزمایش بزرگ این نیرو در بهمن‌ماه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.
علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در این رزمایش که به عنوان هفتمین رزمایش از سلسله مانورهای پیامبر اعظم(ص) در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به سال‌های ۶۶ و ۶۷ و غرق شدن ناو آمریکایی در خلیج فارس گفت:‌ اگر مقامات امروز آمریکایی در آن زمان بر سر کلاس دانشگاه بوده‌‌اند اما مقامات آن روزهای آمریکا به خوبی آن ایام را به یاد دارند که ریگان (رئیس جمهور اسبق آمریکا)‌از آن سال‌ها به تلخی یاد می‌کرد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مانور بزرگ دریایی سپاه پاسداران در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار می‌شود و بنابر آنچه به ما ابلاغ شده این رزمایش در بهمن‌ماه به اجرا درخواهد آمد.



وزیر دفاع انگلیس: ایران موفق به بستن تنگه هرمز نخواهد شد

سحام نیوز: فیلیپ هموند، وزیر دفاع بریتانیا گفت که هر گونه تلاش ایران برای بستن تنگه هرمز غیرقانونی است و موفق نخواهد شد.
به گزارش بی بی سی آقای هموند روز پنجشنبه ۵ ژانویه (۱۵ دی) در سخنرانی برای مرکز مطالعات شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت که نیروی دریایی بریتانیا به مشارکت خود برای حفظ امنیت در خلیج فارس ادامه خواهد داد.
مقامات نظامی ایران اخیرا پی در پی هشدار داده اند که ایران می تواند به آسانی جلوی عبور نفت صادراتی کشورهای غربی حاشیه خلیج فارس را از تنگه هرمز بگیرد.
معاون اول احمدی نژاد هم تهدید کرد که اگر جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود، این کشور اجازه عبور “حتی یک قطره نفت” از تنگه هرمز را نخواهد داد.
آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که در سال ۲۰۰۹ روزانه ۱۵.۵ میلیون بشکه نفت خام، معادل حدود ۱۷ درصد کل نفت صادراتی جهان از تنگه هرمز عبور کرده است.
وزیر دفاع بریتانیا در سخنرانی امروز خود گفته است: “ایجاد اخلال در جریان نفت تنگه هرمز، تهدیدی علیه رشد اقتصادی منطقه و جهان است”.
در پایان سخنرانی آقای هموند، از او سئوال شد که با توجه به بالا گرفتن تنش میان ایران و غرب در هفته های اخیر که نشانه های آن در وقایعی چون حمله به سفارت بریتانیا در تهران و مانور نظامی ایران در خلیج فارس دیده می شود، آیا احتمال وقوع جنگ در آینده نزدیک وجود دارد؟
او در پاسخ گفت که استراتژی غرب، از جمله دولت بریتانیا در قبال ایران استراتژی فشار و مذاکره است.
آقای هموند گفت که غرب در پی تشدید تحریم های ایران است و قصد دارد به تدریج درآمدهای نفتی این کشور را محدود کند، اما در عین حال آماده است با این کشور مذاکره کند.
او تأکید کرد که تجربه به کشورهای غربی نشان داده است که کوتاه آمدن در قبال کشورهایی مانند ایران نتیجه ندارد و آنها باید فشارها را با قاطعیت ادامه دهند تا ایران از مواضع خود عقب بنشیند.
وزیر دفاع بریتانیا در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال شروع جنگ میان غرب و ایران در اثر یک اتفاق، گفت که پاسخ بریتانیا و آمریکا به هر گونه اتفاقی سنجیده و دوراندیشانه خواهد بود و آنها واکنش احساسی نشان نخواهند داد، اما رفتار ایران به خودش بستگی دارد.




شش ماه حبس و پنج سال محرومیت برای فائزه هاشمی کم است

در حالی که پرونده اختلاس و مفاسد اقتصادی همچنان مسکوت است، انجمنهای اسلامی ” مستقل” شش دانشگاه خواستار تجدید نظر قوه قضایی در حکم فائزه هاشمی شدند.
فائزه هاشمی دختر دوم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جرم تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی محکوم شده است. این در حالی است که پرونده پسر هاشمی رفسنجانی نیز در انتظار بازگشت این عضو خانواده هاشمی هاست.
هر چند پرونده رسیدگی به اتهامات احمدی نژاد به خانواده هاشمی و هتاکی سعید تاجیک به فائزه هاشمی مسکوت مانده است، اما دادگاهی پشت درهای بسته فائزه هاشمی را که پیشتر محسنی اژه ای از تشکیل پرونده قضایی اش خبر داده بود، توانست محکوم کند. محکومیتی که هنوز نتوانسته است گروه های فشار را خرسند کند.
این تشکلهای دانشگاهی که تاکنون نامی از آنان در محیطهای دانشگاهی شنیده نشده است، در بیانیه خود از بی عدالتی در پرونده فائزه هاشمی ابراز نگرانی کرده و آورده اند: متأسفانه شاهد آن هستیم که با دانه درشت‌های فتنه هیچ برخورد خاصی نمی‌شود؛ برای نمونه فرزند دلبند آقای هاشمی به مدت ۲ سال است که از کشور گریخته و هیچ‌گونه پیگیری مؤثری هم در جهت دستگیری و محاکمه کردن آن انجام نمی‌شود.
مثال بعدی فائزه هاشمی است که علی‌رغم انجام اقدامات متعدد علیه نظام جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ که بارزترین و غیر قابل انکارترین آن که حتی فیلم آن نیز موجود است حضور در اغتشاشات حرمت شکنانه عاشورای ۸۸ بود که هیچ‌گونه برخوردی در این رابطه با وی نشد. آیا قوه قضائیه حق داردکه از این جرم به دلیل اینکه فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص نظام است چشم پوشی کند؟ آیا روند محاکمه فائزه در دادگاه انقلاب به نوعی اجرای عدالت به شکل سلیقه‌ای نیست؟
فائزه هاشمی در جریان تجمع مردمی سی خرداد و اول اسفند برای چند ساعتی بازداشت شد. فرزند وی نیز که برای تحصیل در انگلیس است به محض ورود به تهران به جرم “اهانت به رهبری” بازداشت و به قید وثیقه آزاد شد.
در خواست دانشجویان به اجرای عدالت در حالی است که هیچ اشاره ای به پرونده دانه درشتهای اقتصادی نشده است. عاملان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و  پرونده محمدرضا رحیمی رییس حلقه فساد خیابان فاطمی.



یارانه ها پزشکان را مسافر کش کرد

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به مشکلات پزشکان برای تامین هزینه های مطب بعد از هدفمندی یارانه ها، اظهارداشت: متاسفانه این وضعیت باعث شده تا تعدادی از پزشکان به سراغ ساختمان سازی، موبایل فروشی و گاهی اوقات مسافرکشی بروند.
در حالی که دولت مدعی اجرای عدالت با طرح هدفمندی یارانه هاست، میزان تورم بیست درصد افزایش یافته است و شکاف بین فقیر و غنی بیشتر از پیش شده است.
دکتر ایرج خسرونیا به وضعیت معیشتی پزشکان اشاره کرد و افزود: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، هزینه بخش سلامت افزایش یافت به طوریکه برخی از پزشکان توانایی تامین هزینه های مطب شان را ندارند.
وی با انتقاد از متناسب نبودن افزایش تعرفه ها و نرخ تورم در کشور، گفت: آنچه به عنوان رشد تعرفه ها اتفاق می افتد حداکثر ۱۰ درصد و بعضا بین ۵ تا ۶ درصد است. در حالی که نرخ تورم به مراتب بالاتر از این اعداد و ارقام است.
خسرونیا با اعلام اینکه افزایش تعرفه ها با هزینه ها جور در نمی آید، ادامه داد: این وضعیت باعث شده آن دسته از پزشکان که نمی توانند هزینه های تاسیس مطب را تامی کنند، به سراغ مشاغلی غیر از پزشکی می روند.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ساختمان سازی و موبایل فروشی و گاهی اوقات مسافرکشی را از جمله مشاغلی دانست که پزشکان برای بیکار نماندن به سراغ آنها می روند.
وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد پزشکان اگر مطب نداشته باشند به نان شب محتاج خواهند بود، افزود: تنها ۱۰ درصد پزشکان کشور ثروتمند هستند و ۴۰ درصد نیز همطراز سایر اقشار جامعه قرار دارند و اوضاع خوبی دارند.
خسرونیا به وضعیت نامناسب پزشکان عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۶۰ هزار پزشک عمومی داریم که تنها ۱۰ هزار نفر از آنان به طور کامل فعال هستند.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران همچنین از حضور پزشکان سن بالا در شیفت شب بیمارستانها انتقاد کرد و افزود: چرا یک جراح عمومی که ۶۰ سال سن دارد باید برای تامین هزینه زندگی مجبور شود کشیک شب بیمارستان باشد. در حالی که او در این سن باید استراحت کند.
گفتنی است در حال حاضر هشت هزار پزشک بیکار در کشور وجود دارد.




افتتاح “قرارگاه سایبری امام خامنه ای”

شعبه‌ای از قرارگاه “سایبری امام خامنه‌ای” در طبس راه‌اندازی شد.به گزارش فارس، این شعبه از سوی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار راه‌اندازی شده و در فرمانداری طبس مستقر است.
این جمعیت در تبیین اهداف خود گفته اند: قرارگاه سایبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را با هدف رصد شبکه‌های ماهواره‌ای و پیگیری و بازتاب تحولات اجتماعی و سیاسی کشور و همچنین اطلاع‌رسانی تحولات روز دنیا و تحلیل‌ها در سطح داخلی و خارجی در زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال ۱۳۸۸ افتتاح کرد.
یکی دیگر از “اقدامات مهم” این قرارگاه سایبری” تحلیل وقایع فتنه”، تحلیل انتخابات ریاست جمهوری و بررسی نحوه تبلیغات پیش از انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های ماهواره‌ای دنیاست.
این در حالی است که از منظر دولتمردان جنبش سبز مرده است و اصلاحات در این کشور جایی ندارد.
این اقدامات در حالی صورت می گیرد که شبکه اینترنت کشور در بدترین وضعیت خود قرار دارد و کلیه ارتباطات مجازی هم قرار است تحت کنترل در آید.




نگرانی صفار هرندی از کشتی که همه نوع جانوری دارد

محمدحسین صفار هرندی در نشست انقلاب اسلامی، ‘مخاطرات امروز و فردا’ که در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفته است:در کشور ما تحزب قوی نداریم و افرادی هم در این زمینه تربیت نشده اند. احزابی که تاکنون داشته ایم بیشتر شوخی و طنز بوده و در جمع کردن نیروهای اجتماعی موفق نبودند و فقط در زمان انتخابات به دور هم جمع می‌شوند. هیچ حزبی مانند مسجد نمی‌تواند ارتباط عاطفی و فرهنگی برقرار کند.
وی نگفت که بر اثر بی تدبیری ها صورت گرفته مسجد این پایگاه عمومی نیز دیگر محل تجمع مردم نیست.
به گزارش نسیم آنلاین، هرندی مدعی است: اگر اکنون مسیر سازندگی و اصلاحات را طی می‌کردیم در ردیف کشورهایی بودیم که اکنون در حال سقوط هستند ولی ما امروز در یک طرف دیگر ماجرا هستیم که همه از انقلاب ما الهام می‌گیرند.
صفار هرندی به اقدام غیرقانونی پسرش در جریان حمله به سفارت انگلیس و بی اعتباری کردن کشور در صحنه بین الملل اشاره ای نکرد.
این مشاور فرمانده سپاه بدون اشاره به حمایت مردمی از جنبش سبز معتقد است: چیزی که فتنه گران را به سقوط کشاند، فقدان تقوای جمعی بود؛ هرچند که در داخل آنها نماز شب خوان هم بود. گفتند که افتخار می کنیم که در مجموعه ما از گوگوش تا سروش جای می گیرد؛‌ مانند کشتی که در آن همه نوع جانوری پیدا می شود؛ اگر اینگونه شد قطعا باید منتظر سقوط باشند.
وی بدون اشاره به آشفتگی اصولگرایان در انتخابات می گوید: در آستانه برگزاری انتخابات پیش روی، یک آشفتگی گفتمانی و سازمانی در میان اصلاح طلبان وجود دارد.

جـــرس:  
سهراب رزاقی،  استادسابق دانشکده علامه طباطبایی دریک دادگاه غیابی  به ۲۰ سال زندان و ۵۵۰ هزار یورو جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش تارنمای «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران»، رئیس شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، به صورت غیابی این حکم را برای وی صادر کرده است.
سهراب رزاقی، که اینک درهلند به سر می برد دوم آبان ۱۳۸۶ از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد و پس از یک ماه بازداشت  در سلول انفرادی زندان اوین، با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
سهراب رزاقی که مدیریت موسسه غیردولتی کنشگران داوطلب در ایران را نیز برعهده داشت، این حکم را "شدیدترین و غیرانسانی‌ترین" حکم صادرشده برای فعالیت مدنی در ایران عنوان کرد و گفت که در دوران بازجویی و پس از آن "هرگز مدرک مستندی " علیه او ارائه نشده و وی نیز هیچ‌کدام از اتهامات طرح شده را نپذیرفته است.
این فعال مدنی می‌گوید از آنجا که برای اجرای حکم به زندان اوین تهران مراجعه نکرده، ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه وی را به اجرا گذاشته‌اند. به گفته وی، ۵۵۰ هزار یورو جریمه نقدی در حکم ذکر شده، تمام پولی بود که موسسه کنشگران برای فعالیت پنج ساله‌اش از منابعی همچون آژانس‌های سازمان ملل در ایران و سازمان‌های بین‌المللی مانند هیفوس و اینترنیوز اروپا گرفته بود.
سهراب رزاقی می‌گوید که این حکم "شدیدترین و غیرانسانی‌ترین" حکم صادرشده برای فعالیت مدنی در ایران است و در دوران بازجویی و پس از آن "هرگز مدرک مستندی " علیه او ارائه نشده است.
رزاقی می‌گوید که تمامی اسناد مربوط به این منابع مالی و هزینه کرد آن موجود است و منابع مالی که این موسسه از مراکز غیرایرانی دریافت کرده بود پیشاپیش به مقامات مسوول اطلاع داده شده بود.
موسسه کنشگران داوطلب از زمان تاسیس، هرسال از سوی یک موسسه حسابرسی معتبر ایرانی، حسابرسی می شد وگزارش های مالی خود را به صورت مرتب منتشر می‌کرد.
این موسسه در اسفند ماه ۱۳۸۵ از سوی مقامات امنیتی تعطیل و "مهر و موم" شد و تمامی حساب‌های بانکی آن در ایران مسدود شد. ماموران امنیتی همچنین با تفتیش منزل شخصی سهراب‌ رزاقی و توقیف وسائل و اسناد شخصی وی، حساب‌های بانکی شخصی‌اش را نیز مسدود کردند.
گفتنی است، پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد، شمار زیادی از سازمان‌های غیردولتی در ایران مسدود و با محدودیت مواجه شدند. موسسه‌ راهی و مرکز کاروزی سازمان‌های غیردولتی از دیگر نهادهای مدنی هستند که هم‌زمان با موسسه کنشگران از سوی نیروهای امنیتی تعطیل شدند.
موسسه کنشگران داوطلب، یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی بود که در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده بود و به فعالیت‌های آموزشی ، پژوهشی در زمینه جامعه مدنی و ظرفیت سازی فعالان و سازمانهای جامعه مدنی می پرداخت.
دادگاه انقلاب طی کیفرخواستی موسسه کنشگران را به "تشکیل گروه به منظوربراندازی رژیم و اقدام علیه امنیت ملی،نگهداری اطلاعات محرمانه برای دراختیار گذاشتن به بیگانگان، تبانی به منظور براندازی واقدام علیه امنیت ملی و دریافت پول از سازمان‌های بین‌المللی"متهم کرده است.



جـــرس: 
به گزارش برخی منابع حقوق بشری، محمدرضا گلی زاده اخلاقی، از شهروندان معترض تهرانی، به اتهام آنچه "توهین" به رئیس دولت خوانده شده، به یک میلیون ریال جریمه محکوم گردید.
به گزارش تارنمای فعالین حقوق بشر و دموکراسی، محمدرضا گلی‌زاده طی روزهای گذشته به دادسرای مستقر در زندان اوین منتقل و به یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.
محمدرضا گلی‌زاده در جریان اعتراضات گسترده مردم ایران در تیر ماه ۸۹ دستگیر شد و۴۰ روز در سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ بسر برد و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد وتا بهمن ماه ۸۹ در آنجا زندانی بود.
بنا بر این گزارش گلی‌زاده پس از این به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده و در حال حاضر در این بند دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.
گلی‌زاده در مهرماه ۹۰ در شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و به اتهام توهین به مقدسات و توهین به رهبری به ۷ سال زندان محکوم شده بود.





جـــرس:
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت معتقد است آنها که گمان دارند ریشه تحولات منطقه اسلامی نیست، فاسدند و فکر و درایت ندارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، جعفر شجونی طی سخنانی در همایش جنبش عدالت و مهرورزی، با حمله به منتقدان احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان گفت: تشنج و حملاتی که از سوی برخی از شخصیت های خاص علیه جنتی در آستانه انتخابات صورت می گیرد، بی تاثیر است و شورای نگهبان به صورت منسجم به وظایف خود عمل می کند.
شجونی افزود: اینکه برخی آقازاده ها از عدم اسلامی بودن انقلاب‌های رخ داده در کشورهای عربی حرف می زنند، نشانگر این است که این اشخاص به فکر و درایت کاملی دست پیدا نکرده‌اند و نر و ماده این آقازاده ها فاسد است، انقلاب های رخ داده در منطقه نیز به طور حتم بر پایه مبانی و آرمان های اسلام بوده و این گونه اظهار نظرها جز کینه ورزی محوریت دیگری ندارد.
این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت، بدون اشاره به فساد دولتی حاکم بر کشور تاکید کرد:‌ مسئولین کشور باید بدانند ظلم به مردم، فامیل بازی، دزدی از بیت المال و رشوه در تمام دستگاه های اجرایی خاتمه پیدا می‌کند.




عدم رسیدگی پزشکی به مسعود باستانی در زندان رجایی‌شهر 
 جـــرس:
با وجود وضعیت بسیار بد جسمی مسعود باستانی در زندان، مسئولین زندان رجایی‌شهر و دستگاه قضایی از اعزام وی به بیمارستان خودداری می‌کنند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» مسعود باستانی روزنامه‌نگار منتقد دولت، که دوران محکومیت شش سال زندان خود را در زندان رجایی‌شهر کرج سپری می‌کند از سردردهای شدید و مداوم در زندان رنج می‌برد و این وضعیت سبب شده که چندین بار وی دچار لمسی بدن شده و به بهداری زندان منتقل شود.
بنابه گفته پزشکان پزشکی قانونی که به زندان آمده و وی را مورد معاینه قرار داده‌اند، این روزنامه‌نگار باید در اسرع وقت به بیمارستان برای معاینه و سی.تی.اسکن و درمان اعزام شود.
با این وجود مسئولین زندان رجایی‌شهر و دستگاه قضایی از اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان خودداری کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، وضعیت بد مسعود باستانی در زندان سبب نگرانی شدید خانواده‌ی وی شده است.
مسعود باستانی از تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شده است. وی تا بهمن ماه ۱۳۸۸ در زندان اوین به سر می‌برد، اما در تاریخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۸ در اقدامی خلاف قانون و بر خلاف اصل تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر که محل نگهداری مجرمین خطرناک است، منتقل و در این زندان نگهداری شد.
وی تاکنون از مرخصی نیز نتوانسته استفاده کند و از جمله زندانیانی است که به صورت مداوم در زندان نگهداری می‌شود.




 جـــرس: 
در پی اعلام "توقیف خانه سینما"، از سوی دولت و هشدار وزیر ارشاد دولت محمود احمدی نژاد مبنی بر لزوم توقف فعالیت های این نهاد صنفیِ مستقل، تعدادی از سینماگران مطرح ایرانی در اظهار نظرهایی به انتقاد از انحلال خانه سینما پرداختند .
گفتنی است، روز سه شنبه ۱۳ دی ماه، دستور انحلال این نهاد صنفی مستقل و غیر حکومتی، طی نامه‌ای از سوی دبیر هیات رسیدگی به امور مراكز فرهنگی وزارت ارشاد، به مدیرعامل آن اعلام شد و یک روز بعدتر نیز، وزیر ارشاد بر این موضوع صحه گذاشت و ادامه فعالیت این نهاد را غیر قانونی خواند.
به گزارش شرق، گروهی از هنرمندان ایرانی در واکنش به این اقدام غیرقانونی به اظهار نظر پرداخته اند؛ که بخشی از آن به شرح زیراست :

داوود رشیدی كارگردان و بازیگر
از ابتدای تاسیس «خانه‌سینما» عضو این نهاد بوده‌ام و از اتفاقاتی كه افتاده ناراحتم. امیدوارم این اتفاق به پایانی شوم منتهی نشود و بین معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «خانه‌سینما» تعامل ایجاد شود. «خانه‌سینما» یكی از تشكل‌های نمونه مردمی بوده و هست كه اعضای آن، این نهاد را اداره می‌كردند؛ چنین اجتماعی دلپذیر بوده و هست. این نهاد هرگز منشاء درگیری با هیچ نهاد دیگری نبوده و دغدغه‌اش سینمای این مملكت است. دیروز جلساتی در «خانه‌سینما» برگزار شد. ما از این نهاد حمایت خواهیم كرد. امیدوارم معاونت سینمایی كمك كند تا ماجرا ختم به خیر شود، چراكه دغدغه هر دو نهاد یكی دولتی و یكی مردمی سینمای ایران است كه از نمایندگان آبروی ایران در جهان بوده است.
داریوش مهرجویی كارگردان
«خانه‌سینما» یك نهاد سمبلیك بود اما انحلال آن اتفاق خوبی نیست.
رضا كیانیان بازیگر
از طریق رسانه‌ها پیگیر ماجرای «خانه‌سینما» هستم. تعجب می‌كنم از اینكه وقتی سینماگران خانه‌ای دارند و اعضای «خانه‌سینما» حق و حقوقی با عضویت در آن دارند، وزارت فرهنگ و ارشاد چه مشكلی با «خانه‌سینما» دارد؟ وجود «خانه‌سینما» به نفع وزارت فرهنگ و ارشاد است. وزیر فرهنگ و ارشاد زمانی وزیر است كه هنرمندان حضور داشته باشند. وقتی هنرمندی وجود نداشته باشد، وزیر چگونه می‌تواند باشد. این درحالی است كه وزیر باید از «خانه‌سینما» حمایت كند ولی فقط می‌گویند این نهاد غیرقانونی است؛ نمی‌گویند مشكل غیرقانونی‌بودنش چیست یا حتی نمی‌گویند شكل قانونی خانه‌سینما چگونه باید باشد. امیدوارم این اتفاق نیفتد. چراكه وجود «خانه‌سینما» به وزارت فرهنگ و ارشاد كمك می‌كند.
همایون اسعدیان كارگردان
متاسفانه رفتاری غیرمنطقی صورت گرفته است كه امیدوارم تعقلی در آن ایجاد شود. لج و لجبازی‌ای صورت گرفته كه منجر به رفتاری غیرقانونی شده است و همان‌طور كه گفته شد، منطقی نیست و نه اعتباری برای مسوولان خواهد داشت چراكه این رفتارها ثبت خواهد شد و بعدها نقطه درخشانی در كارنامه مسوولان نخواهد بود البته در این میان بوده‌اند سینماگرانی كه با خط‌دادن‌های اشتباه، لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به سینمای ایران زده‌اند. باز هم امیدوارم مسوولان سعه‌صدر داشته باشند.
علیرضا خمسه بازیگر
این روزها صحبت شیطنت‌های آمریكا در خلیج‌فارس است و اینكه قرار است تنگه‌هرمز بسته شود. درحالی كه هنوز تنگه‌هرمز بسته نشده، وزیر ارشاد تصمیم گرفته است به جای تنگه‌هرمز «خانه‌سینما» را ببندد. اینكه چه ارتباطی بین بستن «خانه‌سینما» و تنگه‌هرمز است و همزمانی این ماجراها را ای‌كاش بیشتر توضیح دهند.
بهاره رهنما بازیگر
با توجه به اینكه فارغ‌التحصیل حقوق هستم و نظر حقوقدانان و وكلای «خانه‌سینما» اعلام انحلال این نهاد صنفی برخلاف قانون و غیرقانونی است، واقعیت این است كه با وجود «خانه‌سینما»، احساس تعلق، همبستگی میان اهالی سینما وجود دارد و داشته اما اگر این نهاد صنفی منحل شود باید گفت به ایستگاه تعطیلی سینما رسیده‌ایم.
گفتنی است، در واکنش به "غیر قانونی" اعلام شدن خانه سینما توسط منابع دولتی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات و عضو فعلی شورای شهر تهران نیز، ضمن حمایت قاطع از این نهاد صنفی، خاطرنشان کرده بود "«خانه‌سینما» از جنس «اداره كل» نیست كه مدیر آن منصوب شود و اعضای آن گوش به فرمان مدیران بالادستی باشند. اگر مجریان انتظاری چنین از نهادهای صنفی فراگیر داشته باشند، خطاست."
خانه سینما بزرگترین نهاد صنفی سینماگران ایران است که در سال ۱۳۶۵ و با مصوبه مجلس تاسیس شده است. از جمله اهداف این خانه، حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست اندرکاران حرفه‌ای هنر سینما در عرصه تولید، توزیع و نمایش و هم‌چنین ایجاد امنیت شغلی و تامین اجتماعی اهل این هنر است.
این تشکل در حال حاضر مجموعه‌ای از نهادهای صنفی سینما مانند کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان است. اهمیت این خانه تاکنون در آن بوده که در پاره‌ای نهادهای تاثیرگذار دیگر چون "شورای صنفی اکران" نماینده داشته و توانسته با پاره‌ای رایزنی‌ها با دولت در زمینه مسائل سینما، از جمله مانع تشدید سانسورها شود.
پیش‌تر در پی غیرقانونی اعلام شدن خانه سینمای ایران توسط شورای فرهنگ عمومی کشور، وکیل خانه سینما این شورا را فاقد صلاحیت اخذ چنین تصمیمی اعلام کرد و گفت: "بهتر است منتظر رأی قطعی دادگاه باشیم."




مجید حمیدی، فعال کارگری به دادگاه احضار شد

خبرگزاری هرانا -  صبح روز چهارشنبه، چهاردهم دی ماه مجید حمیدی یکی از فعالین کارگری به دادگاه احضار شد تا آخرین دفاعیات خود را ارائه دهد.
به گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، مجید حمیدی در سال ۸۸ دستگیر شد و با قرار وثیقه از اداره‌ی اطلاعات آزاد شد اما دادگاه وی  از سال  ۱۳۸۸ تا به حال برگزار نشده است.
آقای حمیدی چندی پیش با شلیک چندین گلوله مورد سوء قصد قرار گرفت و از این اقدام جان سالم بدر برد.
بنا به گفته پزشک معالج، یکی از گلوله‌ها که از پشت سر به وی اصابت کرده، روی عصبی که در ارتباط با چشم و دهان است، قرار گرفته که به دلیل حساسیت عمل، شدت جراحت و احتمال تاثیر منفی روی قسمتی از صورت او، عمل جراحی به تعویق افتاده است و همین امر، سلامتی جسمی مجید حمیدی را شدیدا به خطر انداخته است.
گفتنی ست که مجید حمیدی نیاز به مراقبت جدی و فضای امن جسمی و روحی دارد و هر گونه شک فیزیکی و یا عصبی سلامتی وی را به خطر می‌اندازد.




دستگیری مظفر صالح نیا، فعال کارگری توسط مامورین لباس شخصی

خبرگزاری هرانا - ساعت ۱۱صبح روز چهارشنبه ۱۵ دیماه ۹۰، مظفر صالح نیا از فعالین کارگری و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر شد.
به گزارش کمیته هماهنگی، ماموران اداره اطلاعات با مراجعه به مغازه مظفرصالح نیا، او را دستگیر کرده و با خود بردند.
لازم به ذکر است که مغازه و منزل مظفر صالح نیا توسط ماموران اداره اطلاعات تفتیش شد و آن‌ها وسایل شخصی وی را همراه با کیس کامپیوترش با خود بردند.




ممانعت از آزادی وحید محمودی از مسئولین دانشگاه آنلاین بهایی

خبرگزاری هرانا - با وجود تعلیق حکم ۵ سال حبس تعزیری وحید محمودی از آزادی این زندانی عقیدتی و از مسئولین دانشگاه آنلاین بهایی بنا به دلائل واهی ممانعت به عمل آمده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، با وجود گذشت ۱۰ روز از تعلیق حکم ۵ سال حبس تعزیری وحید محمودی هم چنان بنا به دلایل واهی از آزادی وی ممانعت به عمل آمده و علت این امر نیز از سوی مسئولان دادگاه انقلاب و اجرای احکام زندان اوین و زندان رجائی شهر طی شدن مراحل اداری عنوان شده است؛ این در حالی است که بنا بر قانون پس از تعلیق حکم یک زندانی، نگهداری متهم حتی برای یک ساعت عملی غیر قانونی است.
وحید محمودی پیش‌تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس تعلیقی به مدت ۴ سال با احتساب ایام بازداشت تبدیل شده است. ایشان دوم خرداد ماه و در پی بازداشت و تفتیش مسئولین و مرتبطین موسسه علمی (دانشگاه آنلاین بهائیان) پس از احضار و مراجعه به دادسرای انقلاب کرج بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.




هرانا؛ محکومیت مجدد رضا جوشن به ۱۶ ماه حبس

خبرگزاری هرانا – رضا جوشن از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات ۸۸ در اقدامی نامتعارف مجددا به ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از کرج، شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج این زندانی سیاسی را به اتهام تبلیغ علیه نظام در زندان به ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
این زندانی که اخیرا به بند ۲۰۹ زندان اوین جهت انجام بازجویی منتقل شده بود هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد و حکم مذکور به نامبرده در زندان ابلاغ شده است.
خانواده رضا جوشن می‌گویند پرونده دیگری نیز برای این زندانی گشوده شده است که از محتوای آن اطلاعی در دست نیست.




بیکاری ۶۰ نفر از کارگران کارخانه قند موکریان در مهاباد

خبرگزاری هرانا - ۶۰ تن از کارگران کارخانه قند موکریان در مهاباد به بهانه نبود شکر از کار اخراج گشته و بیکار شده‌اند. کارخانه قند موکریان واقع در شهرک صنعتی مهاباد دارای ۸۵ الی ۹۰ کارگر است که در دو شیفت کاری مشغول به کار می‌باشند.
بیش از یک هفته است که تعداد ۶۰ نفر از کارگران کارخانه به بهانه نبود شکر از کار اخراج شده‌اند.
این کارگران به‌ صورت روز مزد و آن هم روزانه مبلغ ۱۱۲۰۰ تومان دریافت می‌کنند و از شرایط و ضوابط قانون کار و مزایای کارگری اعم از بن کارگری و سنوات نیز محروم‌اند. هم‌چنین اداره کار و بازرسین نیز هیچ گونه پیگیری قانونی انجام نمی‌دهند تا حدی که به گفته یکی از کارگران، مدیریت کارخانه مزبور در قبال آسیب‌ها و سوانح ناشی از کار برای کارگران هیچ گونه تعهدی را نپذیرفته است.
این در حالیست که همین حقوق ناچیز و روز مزد نیز بیش از سه ماه است که به کارگران پرداخت نشده و ایشان در شرایط سخت و طاقت فرسا مشغول به کار می‌باشند.
کارگران عنوان می‌کنند که در داخل محیط کارخانه برای تعداد ۸۵ الی ۹۰ نفر از کارگران مکانی مناسب جهت استراحت وجود ندارد. همچنین کارگران باید کلیه هزینه مواد خوراکی و ایاب و ذهاب را به‌عهده بگیرند.



بیانیه دفتر هاشمی رفسنجانی در خصوص انتخابات آینده مجلس

سحام نیوز: دفتر هاشمی رفسنجانی در اعتراض به سیاست برخی رسانه‌های گروهی بیانیه صادر کرد.
به گزارش ایلنا در این بیانیه نسبت به اشاعه القائات بی‌پایه و اساس در برخی رسانه‌های گروهی مبنی بر دخالت آیت الله رفسنجانی در آرایش گروه های سیاسی اعتراض شده است.
متن کامل این بیانیه که به امضای رئیس دفتر رفسنجانی رسیده است به شرح ذیل می‌باشد:
درپی اشاعه القائات بی‌پایه و اساس در برخی رسانه‌های گروهی مبنی بر دخالت آیت الله هاشمی رفسنجانی در آرایش سیاسی گروه‌ها و جناح‌های مختلف در انتخابات از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی که عمدا و عمدتا با اغراض و اهداف سیاسی طیف خاصی دنبال می‌شود و نمونه اخیر آن را در بخش خبری ۲۰/۳۰ رسانه ملی شاهد بودیم، همانگونه که ایشان در سخنرانی‌ها و اظهاراتشان بار‌ها بیان کرده‌اند بدینوسیله برای چندمین بار تاکید می‌گردد که ایشان شخصیتی فراجناحی داشته و به هیچ حزب و جناح سیاسی وابسته نبوده و نیستند و در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز “نفیا و اثباتا” درمورد کاندیداهای هیچ حزب، گروه و جناح خاصی اظهار نظری نکرده و نخواهند کرد.
اینکه برخی رسانه‌ها به رغم مخالفت ایشان به عمد سعی و اصرار دارند ایشان را به حزب یا جناح خاصی در انتخابات منتسب کنند ریشه در اهداف و اغراض سیاسی شناخته شده پشت پرده‌ای دارد که قابل تامل و توجه است.
رئیس دفتر