۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

دوشنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها


پیام مهدی کروبی از حبس: می خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند

فاطمه کروبی از آخرین دیدار خود با همسرش می گوید
سحام نیوز: با نزدیک شدن به زمان انتخابات و شروع ثبت‌نام کاندیداها خبرنگار سحام‌نیوز گفتگویی کوتاه اما مهم را با فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی انجام داده‌است که در ادامه آن را می‌خوانید.
خبرنگار ما از فاطمه کروبی پرسید که «باتوجه به شروع زمان ثبت نام انتخابات مجلس، بحث‌ها و موضع‌گیری‌های مختلفی درخصوص انتخابات و امکان حضور اصلاح‌طلبان در این انتخابات مطرح شده ‌است؛ آیا شما در دیدارهای هفتگی خود با آقای کروبی به عنوان رئیس سابق مجلس، در این خصوص سؤالی از ایشان پرسیده‌اید و از موضع ایشان اطلاع دارید؟ و اینکه آخرین وضعیت ایشان چگونه است؟
 آقایان هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی آماده می‌کنند
فاطمه کروبی در پاسخ به این پرسش گفت:« همانگونه که در جریان هستید آقای کروبی بیش از ۳۰۰ روز است که در حبس خانگی به سر می برند و ایشان به لطف پروردگار و دعای خیر مردم از نظر روحی شاداب و با عزمی راسخ، همچون کوه استوار است و از صمیم دل سلام به یکایک مردم آزاده ایران می رساند. اما در مورد بخش اول سوال شما در خصوص انتخابات آینده مجلس، آقای کروبی دسترسی آزادی به اطلاعات و اخبار مختلف درخصوص انتخابات ندارند و تنها به صداوسیمای “میلی” و نیز به تازگی به دو روزنامه دسترسی دارند. من در دیدار اخیر خود نیز به ایشان اطلاع دادم که برخی نزدیکان و دوستان از تهران و شهرستان ها مراجعه می‌کنند و نظر جنابعالی را درخصوص شرکت در انتخابات و کاندیداتوری نیروهای اصلاح‌طلب جویا می‌شوند؛ که ایشان در پاسخ به این موضوع نکاتی را با من درمیان گذاشتند.»
فاطمه کروبی، نماینده سابق مجلس؛ در ادامه درخصوص دیدگاه‌هایی که مهدی کروبی با ایشان درمیان گذاشته‌ بود گفت:« ایشان به من گفتند “موضع‌گیری‌هایی که از دبیر شورای نگهبان و وزیر اطلاعات و برخی دیگر از مسئولان و مخصوصا صدا و سیما شنیده‌ام حاکی از آن است که به اعتقاد “آنان” دشمنان انقلاب و نظام می‌خواهند از فرصت انتخابات استفاده کنند و امنیت کشور را برهم زنند! من از این دیدگاه‌ها استنباط کردم که آقایان از تداوم قهر و نارضایتی مردم به خوبی مطلع‌اند و می‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند و با رد صلاحیت و ابطال برخی حوزه‌ها و پرکردن صندوق‌های رای از رای‌های بدون صاحب، و سپس برخورد و دستگیری و به وجود آوردن رعب و وحشت و امنیتی کردن کشور، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار دیگر پیاده کنند و از کاندیداها بخواند که برای دریافت جواز تایید صلاحیت شورای نگهبان، به تعبیر آنان از “سران فتنه” و گروه خودساخته ی “جریان انحرافی” اعلام برائت کنند. ناگفته نماند که چسباندن گروه منتسب به “جریان انحرافی” توسط حکومت به طیف اصلاحات ، جنبش سبز و مردم معترض، سناریوی نخ نما شده ای در این پروژه است. که البته بنده معتقدم مردم بر ماهیت این اقدامات نمایشی به خوبی واقفند.”
چسباندن گروه منتسب به “جریان انحرافی” توسط حکومت به طیف اصلاحات ، جنبش سبز و مردم معترض، سناریوی نخ نما شده ای در این پروژه است
آقای کروبی اینها را به من گفتند و افزودند که “هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده آقایان ستاد مبارزه با تخلفات انتخاباتی را با حکم رییس قوه قضائیه تشکیل داده‌اند و همه اینها نشان دهنده آن است که آقایان هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی آماده می‌کنند.”
فاطمه کروبی سپس اشاره کرد که آقای کروبی با ذکر این مقدمات در ادامه تاکید کردند:« برای اینکه از این بیشتر آبروی اسلام و روحانیت نرود و مردم و فعالان سیاسی دلسوز نظام، مجددا گرفتار نشوند، بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقایان هستند مانند: علی اکبر ولایتی، محسن رضایی(که در انتخابات ۸۸ نظرات بدیعی داشتند) به سخنگویی حدادعادل و احمد خاتمی(به عنوان حاکم شرع قاطع، که وی، حقیر و آقای موسوی را محارب اعلام کرده بود) ؛ به ریاست احمد جنتی- که عمر او دراز باد- به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماینده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تیر آخر را به پیکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رأی قاطع و بی سابقه مردم تصویب و تاسیس شد؛ بزنند تا انشاله مردم در فرصتی مناسب، ارزش های موجود در قانون اساسی سال ۵۸ را، البته با اصلاحاتی که در گذر زمان ضروری می‌نماید؛ احیا کنند.»




کمک رزمندگان لیبی به ارتش آزاد سوریه

نوشتۀ شاهرخ بهزادی
"ادیت بوویه" فرستاده ویژه فیگارو به همراه تعدادی از رزمندگان لیبی که در نبرد طرابلس شرکت داشتند، از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شدند. مشاهدات عینی فرستاده این روزنامه نشان می دهد که مبارزان لیبی در تماس با ارتش آزاد سوریه بوده و آنان را در مبارزه با نیروهای امنیتی رژیم حاکم بر سوریه یاری میدهند.

بررسی روزنامه های امروز فرانسه
24/12/2011 by شاهرخ بهزادی
روزنامه فیگارو، روزنامه صبح فرانسه در تیتر بزرگ صفحه اول خود از کمک رزمندگان لیبی به شورشیان سوریه خبر میدهد.
"ادیت بوویه" فرستاده ویژه فیگارو به همراه تعدادی از رزمندگان لیبی که در نبرد طرابلس شرکت داشتند، از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شدند. مشاهدات عینی فرستاده این روزنامه نشان می دهد که مبارزان لیبی در تماس با ارتش آزاد سوریه بوده و آنان را در مبارزه با نیروهای امنیتی رژیم حاکم بر سوریه یاری میدهند.آنان ضمن در اختیار گذاشتن ابزار نظامی جدید، تجربه های خود در جنگ لیبی را در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار می دهند.
"ادیت بوویه" در این سفر ماجراجویانه به سوریه سه تن از رزمندگان لیبی را همراهی می کند.یکی از آنها "آدم کیکلی" از نزدیکان فرماندار نظامی طرابلس است و دیگری "مهدی الهراتی" است که فرماندهی تیپ طرابلس در ارتش آزاد لیبی ر ا در هنگام تسخیر پایتخت لیبی بر عهده داشته است. و بالاخره فواد مبارز لیبیایی که وظیفه محافظت از آنان را بر عهده دارد.فرستاده این روزنامه شاهد ملاقات این مبارزان لیبیایی با رئیس شورشیان منطقه جبل الزاویه در سوریه می باشد.وی می گوید که در این ملاقات همراهانش تلفن های ماهواره ای و دوربین های نظامی مخصوص عملیات شبانه را در اختیار فرمانده شورشیان این منطقه گذاشته و ضمن رایزنی و مشورت در زمینه عملیات آتی شورشیان، به وی قول دادند که نسبت به تهیه سلاح های جنگی در لیبی و در اختیار گذاشتن آن برای ارتش سوریه آزاد به زودی اقدام خواهند کرد.
فیگارو می نویسد که در محل ملاقات در جبل الزویه حداقل 50 تن از افسران و سربازان ارتش آزاد سوریه تجمع کرده بودند.
در جمع آنان مهدی الهراتی یک از رزمندگان لیبیایی یک مسلسل کلاشنیکوف را به دست میگیرد و خطاب به حاضرین می گوید" که باید بدانید که برای ما درلیبی نیز، انقلاب بسیار طولانی و سخت بوده است.در ابتدا ناچار بودیم که برای تهیه سلاح، به انبار مهمات نیروهای وفادار معمر قذافی دستبر بزنیم. در آن هنگام ارتش لیبی به چشم ما بسیار قدرتمند جلوه می کرد.با این حال و علیرغم تمام مشکلات، از همان نخستین لحظات، به راهی که در پیش گرفته بودیم اعتماد داشته و به پیروزی امیدوار بودیم..."
فرستاده فیگارو می نویسد که در این هنگام، یکی از جوانان ارتش سوریه آزاد با صدای بلند اعلام کرد که "پیروزی برای ما ممکن است. هرچند که اتحادیه عرب ما را رها ساخته، اما لیبی همراه ما و در کنار ماست..."
سپس الهراتی به سحنانش ادامه داد.وی گفت روزی که خود را برای تسخیر طرابلس آماده میکردیم، به راهی که از نخستین نبرد در شرق لیبی تا آن موقع طی کرده بودیم، می اندشیدیم. وی، خطاب به مبارزان ارتش سوریه آزاد تأکید کرد، به زودی، شما نیز در خیابان های دمشق پیروزی بر رژیم بشار اسد را جشن خواهید گرفت. الهراتی اعلام کرد که برای نیل به مقصود باید همبستگی خود را حفظ کنید و برای آزادی سوریه به استقبال شهادت بروید. باید ارتباطات بین تمامی گروهای مبارز بهبود یافته و تمامی نیروها بتوانند در جریان تصمیمات و اقدامات مشترک قرار گرفته و به صورت هماهنگ عمل کنند..وی همچنین اظهار کرد که به زودی سلاح و ابزار نظامی لازم را، تا آنجا که بتواند، در اختیار آنان قرارخواهد داد. الهراتی گفت که ما دیگر نیازی به این همه سلاح و ابزار نظامی در لیبی نداریم...
 





تهران نگران از سرنوشت هفت ایرانی ربوده شده در سوریه است

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجۀ ایران -تصویر آرشیوی

نوشتۀ ناصر اعتمادی
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجۀ ایران در گفتگوی تلفنی با ولید المعلم نگرانی کشورش را از سرنوشت ناروشن هفت ایرانی ربوده شده در شهر حمص ابراز داشت. دولت سوریه قول داده است که تمام تلاش خود را برای بازیافتن ربوده شدگان انجام بدهد.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای سوری خود نگرانی خود را از سرنوشت هفت ایرانی ربوده شده در شهر حمص سوریه ابراز داشت. وزیر امور خارجۀ سوریه ولید المعلم نیز گفته است که کشورش تمام تلاش خود را برای بازیافتن ایرانی های ربوده شده در شهر حمص سوریه به کار خواهد برد.
هفت ایرانی که مقامات ایران از آنان تحت عنوان مهندسان برق یاد کرده اند در دو نوبت توسط افراد ناشناس مسلح در شهر حمص ربوده شده اند. دولت ایران می گوید که 5 تن از افراد ربوده شده سرگرم اجرای طرح احداث یک نیروگاه برق در شهر حمص بوده اند و دو تن دیگر آنان در جریان جستجوی ربوده شدگان قبلی توسط افراد مسلح ربوده شدند.
در این حال، کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس اسلامی ایران امروز گفت که دربارۀ ایرانیان ربوده شده در سوریه تحقیق خواهد کرد.
علاالدین بروجردی ربوده شدن این افراد را به گسترش ناامنی در سوریه نسبت داد که به گفتۀ او توسط آمریکا و دیگر کشورهای غربی به وجود آمده و گسترش یافته است.
با این حال، برخی منابع مستقل به نقل از مخالفان سوریه گفته اند که افراد دستگیرشده عضو سپاه پاسداران ایران بوده اند که به گفتۀ مخالفان بشار اسد در سرکوب معترضان سوری در کنار نیروهای دولتی دمشق شرکت دارند.




دو راکت "اردوگاه اشرف" را مورد هدف قرار داد

شب گذشته، دست کم دو راکت، اردوگاه مجاهدین خلق در عراق را مورد هدف قرار دادند. سازمان مجاهدین خلق در بیانیه ای اعلام کرد که این راکتها به نزدیکی اردوگاه اصابت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شب گذشته، دست کم دو راکت به اردوگاه مجاهدین در شمال عراق اصابت کرده است.
طبق قراردادی که روز یک شنبه به امضای دولت عراق و سازمان ملل متحد رسید، ساکنان اردوگاه اشرف تا زمان مشخص شدن وضعیت پناهندگی و انتقال به کشور سوم، بطور موقت به مکانی تحت حفاظت منتقل می شوند.
ایالات متحده آمریکا ضمن استقبال از این تصمیم، این اقدام را "گامی مهم" در جهت حل مشکل ساکنان اشرف و حفاظت آنان برشمرد.
این خبرگزاری به نقل از یک افسر پلیس، که نخواسته است نامش فاش شود، گزارش می دهد که حدود ساعت 20 یک شنبه شب این اردوگاه مورد مورد هدف دست کم 2 راکت قرار گرفته است اما میزان خسارت به این اردوگاه یا تلفات، بدلیل عدم اجازه ورود به این اردوگاه، مشخص نیست.
پایگاه اینترنتی مجاهدین خلق در بیانیه ای از اصابت "4 موشک 107 میلیمتری" به اردوگاه اشرف خبر داده است.
این سازمان همچنین گروههای وابسته به جمهوری اسلامی را عامل حمله به این اردوگاه معرفی کرده است.
به گزارش این سازمان راکتها در نزدیکی اردوگاه اشرف، محل استقرار حدود 3400 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق فرود آمده است.
دولت نوری المالکی طی ماههای اخیر فشارها بر ساکنان اردوگاه اشرف را افزایش داده و خواهان آن است که این افراد خاک عراق را ترک نمایند.





نامه‌ای سرگشاده به نامه‌نگاران سرگشاده!

بازار نامه‌نگاری سرگشاده به رهبر رژیم ایران با انتشار نامه‌ای جدید از سوی دکتر سروش به نوعی گرمتر شده است. نامه‌هائی که از چنیدن ماه پیش توسط محمد نوری‌زاد آغاز گردیده و همچنان ادامه دارد، سر منشاء موج جدیدی از افشاگری و افکندن نور بر جنایات صورت گرفته توسط مقامات جمهوری اسلامی است.
در نظر داشتم با نگارش نامه‌ای سرگشاده به علی خامنه‌ای به این کمپین پیوسته و با انتشار آن، لااقل پرده از جنایاتی که خود مفعول آن بوده‌ام و همچنین ناظرو شاهد مظالمی رقت‌آور که بر افرادی بی‌گناه رفته، برداشته و افکار عمومی را  از آن آگاه کنم. 
لیکن با کمی تامل و اندیشه به این نتیجه رسیدم که  نصیحت و توصیه به مخاطبی که «آمر» این همه جنایت علیه انسان‌های بیگناه بوده و عالمانه و عامدانه خسارات غیرقابل جبرانی به منابع و منافع ملی وارد نموده، کاری  بس بیهوده است.
لذا تغییر نظر داده و مصمم شدم که  توصیه و نصیحتی دوستانه به عزیزانی کنم که از درد مظالم به «دیو آمر» شکایت برده‌اند. هر چند ممکن است قلم و نظراتم، نافذ بر این بزرگان نبوده و به روش خود ادامه دهند.
وقتی نامه‌ای نصحیت‌گونه و آن هم از نوع سرگشاده‌اش به مخاطبی نگاشته می‌شود، یقینا دلایلی در ورای آن نهفته است.
اول اینکه علاقه‌ای شدید و احساساتی پاک به مخاطب نامه وجود دارد که با نصایحی چند قصد داریم وی را به مسیر صواب راهنمائی کنیم.
دوم دلیلی که می‌شود به آن اشاره کرد این است که  هنوز بارقه‌ای از امید نسبت به اصلاح مخاطب در دل وجود دارد و لذا دست به قلم شده و ضمن انتقاد ازعملکرد او پیشنهادات مفیدی را به وی عرضه می‌کنیم.
البته دلایلی دیگری را از همین سنخ و جنس که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد و نشان از علاقه و امید به موثر بودن بر مخاطب دارد، می‌توان بر شمرد.
انتشار نامه‌های سرگشاده و البته سریالی جناب محمد نوری‌زاد که مدت‌هاست به صورت گسترده در رسانه‌ها منعکس می‌شود و مخاطب خود را «پدر عزیز»، «رهبر گرامی» و اینگونه القاب که نشان از علاقه‌ای است که او نسبت به رهبر و قائد خود دارد، مطمئنا  ناشی ازامیدهائی است که برای اصلاح رهبر و نظام اسلامی در دل می‌پروراند.
هر چند برخی از مریدان جناب نوری‌زاد، ایشان را به «حُر» تشبیه کرده و وی را مورد تمجدید قرار می‌دهند لیکن در هیچ سند تاریخی  ثبت نگردیده که «حُر بن ریاحی» پس از پیوستن به سپاه امام حسین ، «یزید» را با القابی محترمانه و با ارادت مورد خطاب قرار داده باشد!
از فحوای کلام  آقای نوری‌زاد چنین استنباط می‌شود که معتقد است جنایات صورت گرفته توسط حاکمان در ایران از دید رهبری این حکومت پنهان مانده و با افشای برخی از آنان درصدد است وقایع دهشتناک و رقت‌آور به وقوع پیوسته در کشور را به سمع و نظر رهبر خود رسانده و ضمن آگاه نمودن وی، مسیر اصلاح را نیز نشان دهد.
در چنین صورتی آنچه به ذهن متبادر می‌شود اینست که جناب نوری‌زاد، رهبر رژیم اسلامی را چون دردانه‌ای عزیز انگاشته، و با قصد خیر که لازمه یاری وفادار و فرزندی شفیق است، به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و محبوب خود را از خطراتی که با آن مواجه است آگاه می‌کند.
اگر این گزاره ، پیش فرض درستی باشد که شواهد و و القاب اعطائی از سوی جناب نوری‌زاد صحت آنرا تائید می‌کند، سوالی مطرح می‌شود و آن این است که چرا جناب نوری‌زاد که دل در گرو رهبرش دارد، با انتشار نامه‌های سرگشاده آبروی نداشته رهبر خود را در نزد انظار برده و تلویحا قائدش را به سوء مدیریت و عدم کفایت در کشورداری متهم می‌کند؟
هر چند که این تناقضات در نگارش جناب نوری‌زاد مشهود است لیکن به نظر می‌رسد به کارگیری چنین القابی محملی برای تداوم آزادانه نامه‌نگاری با نیت تنویر افکار عمومی در مورد جنایات و حق‌کشی‌های  ظالمانه رژیم اسلامی در ایران است.
در درصورت چنین برداشتی این تردید در مخاطب ایجاد نمی‌شود که «رهبری نظام» مبرا از هر گناهی است و فقط این اطرافیان وی هستند که با اعمالی جنایتکارانه مرتکب  خیانت به کشور می‌شوند؟
اگر هدف از انتشار این نامه‌ها نشر جنایات صورت گرفته توسط رژیم جمهوری اسلامی است، الزامی به مشروعیت بخشیدن به رئیس و رهبر این گروه گروگانگیر و فاسد نیست.
اینکه خواسته یا نا خواسته، عنوان رهبر را برای مخاطب نامه‌ها برگزینیم و به نوعی وی را در جایگاه رهبری بی اطلاع و مبرا از همه جنایات صورت گرفته قلمداد کنیم، امری غیرقابل‌پذیرش است.
به عبارتی دیگر با دادخواهی از رهبر رژیم اسلامی که آمر تمام مظالم صورت گرفته بر مردم و کشور است، پذیرفته‌ایم که وی گناهی مرتکب نشده است و بی‌خبر از همه جا در جایگاه قاضی القضاتی مرضی الطرفین قرار داشته و لذا همچون رعیتی ناتوان با تمسک به آیات و روایت می‌خواهیم مواردی از ظلم‌ها را به وی متذکر شده و منتظر صدورحکم عادلانه وی باشیم.
آیا جناب نوری‌زاد و دکتر سروش، علی خامنه‌ای را در چنین جایگاهی محسوب می‌کنند؟
آیا می‌توان گفت که جناب نوری‌زاد و دکتر سروش  نیکخواه رهبر نظام اسلامی هستند؟
در اوایل انقلاب، بنیانگذار حکومت اسلامی طی سخنانی گفت: «یا شاه می‌دانسته که در کشور ایران چه جنایات و فسادهائی صورت می‌گرفته یا نمی‌دانسته. اگر نمی‌دانسته باید گفت شاهی که نداند در کشورش چه می‌گذرد لیاقت پادشاهی ندارد و اگر هم می‌دانسته، خود نیز در این جنایات شریک جرم است»( نقل به مضمون)
حال همین سوال را باید از رهبر رژیم ایران کرد. در صورت پذیرش هر کدام از پاسخ‌های عنوان شده، وی لیاقت عنوان رهبری را ندارد. پس نامه‌نگاری به کسی که  فاقد لیاقت رهبری (به استناد گفته خمینی) است غیر از مشروعیت بخشیدن به وی چه مزیتی می‌تواند داشته باشد؟
جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که رهبر رژیم اسلامی ایران بنابر اعتراف خودش به تمام امور کشور تسلط داشته و از همه فعل و انفعالات صورت گرفته مطلع است.
دستورات وی در مورد بازداشتگاه کهریزک، اذعان به جنایات صورت گرفته در خوابگاه دانشجویان و مواردی دیگر نشان از اطلاع کامل او از مسائل ریزو درشت کشور دارد.
اعتراضات مردمی که در پی انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در سال 88 رخ داد و واکنش تند و خصمانه وی و میکروب خطاب نمودن ده‌ها میلیون نفراز مردم کشور که با رای خود مخالفتشان را با نامزد تحمیلی ولی فقیه اعلام نمودند، به روشنی وقوف وی را بر امور کشور ثابت می‌کند. پس نامه‌نگاری به چنین شخصی به چه منظور صورت می‌گیرد؟
البته استدلالات دیگری نیز ممکن است برای توجیه این نامه‌نگاری‌ها مطرح شود.
بعضی‌ها معتقدند که نامه‌نویسان مذکور چون به نوعی خود در استحکام جمهوری اسلامی نقش داشته‌اند و اکنون از قدرت و مَناسب مختلف رانده شده‌اند با نگارش چنین مطالبی قصد اعلام برائت از حکومت را دارند.
یا اینکه برخی چنین عنوان می‌نمایند که نامه‌نگاران فوق‌الذکر درصددند خود را خیرخواه و غم‌خوار رهبر رژیم قلمداد کرده و تمایل دارند با تحبیب قلوب مقامات حاکم بر ایران لااقل به جایگاه قبلی خود بازگردند.
هر چند که این گفته‌ها با روحیه افرادی چون دکتر سروش و جناب نوری‌زاد همخوانی نداشته و به قول معروف چنین وصله‌هائی زیبنده آنان نیست، اما فقط از باب اینکه از سوی برخی عنوان می‌شود، لازم بود در این مطلب مطرح، و دلایلی بر عدم کارائی این اتهامات  ذکر شود.
مسلما اگر نامه‌نگاران مذکور به دنبال کسب چنین منافعی بودند اصولا از این راه که نابسامانی‌های موجود را به عرصه افکار عمومی می‌آورد، گذر نمی‌کردند.
طبیعی است برای به دست آوردن قدرت و تحبیب قلوب، مسیرهای مخفیانه و البته محترمانه تری پیش روی آنان وجود دارد و لزومی به انتشار چنین مطالبی که جز انزجار بیشتر در نزد حاکمان ،حسنی  دیگربر آن متصور نیست، نبود.
یا اینکه گفته می‌شود اینان برای برائت از اعمال جنایتکارانه رژیم که خود نقشی در به وجود آوردن آن داشتند و ثبت در تاریخ، به چنین حرکتی اهتمام ورزیده‌اند.
در پاسخ به این مطلب نیز باید گفت که چنانچه قصد اینان از انتشار چنین نامه‌های سرگشاده‌ای اعلام برائت بود، لزومی به مخاطب قرار دادن ولی فقیه حاکم بر ایران نبود.
نوشتن نامه و اعتراف صریح و روشن و اعلام انزجار از اشتباهات گذشته خود به پیشگاه ملت ستم دیده ایران، که نشان از احترام به مردم و وفاداری به اصول انسانی را به بهترین شکل به منصه ظهور می‌رساند‌، معقولترین راه تبری جستن از حاکمان و اعمال گذشته خود به نظر می‌رسد.
در هر صورت ممکن است برای تمام مسائل مطروحه بالا توجیهی  بیان شود و اعلام گردد که هنوز جای امیدواری برای اصلاح امور است و با توسل به اینگونه نامه‌ها، رهبر رژیم به راه راست رهنمون گردیده و دست از اعمال دیکتاتوری و جنایتکارانه بر می‌دارد! باشد، در بهترین حالت، کلام شما را به دم مسیحائی تعبیر کرده و فرض را بر آن می‌گذاریم که نصایح مؤثر افتاده و این شخص به راه راست و انسانی هدایت می‌گردد.
ولی آیا می‌شود از جنایات رفته شده بر مردم و چپاول امولشان صرف نظر کرد؟ آیا در صورت کارگر افتادن نصایح شما، علی خامنه‌ای حاضر است خود را تسلیم دادگاهی صالحه نموده و به حکم صادره تمکین کند؟
آیا با صدور این نامه‌ها و با پیش‌فرض اثرگذاری آنها، کمکی به تدوام این رژیم سفاک نکرده‌اید؟
ممکن است عنوان شود «از هر جای ضرر برگردی منفعت است» این گفته زمانی مصداق دارد که شخصی به خودش آسیب رسانده باشد اما چه کسی پاسخگوی  ظلم‌ها و ضررهائی است که تا کنون بر مردم ایران تحمیل شده است؟
هر چند که به باور من «نرود میخ آهنین بر سنگ»، کلامی معتبر و قابل اعتناست لیکن چنانچه قرار است توصیه و نصیحتی به این ناقض حقوق انسان‌ها صورت گیرد، فقط باید وی را با تهدید و تشویق، ترغیب به ترک قدرت کرد تا ضمن بر طرف شدن شری عظما، از تداوم جنایات سازمان یافته که با گوشت و خون این حاکمان عجین گشته است جلوگیری کرد و حکومتی دموکراتیک و مبتنی بر موازین شناخته شده بین‌المللی را بنا و جایگزین در کشورمان کرد.




محمد مصطفایی: حکم سکینه محمدی را از سنگ‌سار به اعدام تبدیل نکنید!

image
محمد مصطفایی، وکیل مدافع سکینه محمدی آشتیانی که اینک در خارج از ایران به‌سر می‌برد، در یادداشتی با اشاره به وضعیت پرونده موکلش، رئیس قوه قضاییه را فردی می‌خواند که «از کشتن انسان‌ها لذت خاصی می‌برند» و «از زمانی که پا به دستگاه قضاییه گذاردند و بر مسند ریاست قوه قضاییه نشستند، شروع به کشتن شهروندان ایرانی به بهانه‌های مختلف کرده، در ماه صدها نفر بی گناه را به پای چوبه دار برده است».
‎انسان‌کشی در ذات و کنه مسوولین جمهوری اسلامی به خصوص رییس قوه قضاییه کنونی است. این خصوصیت از زمان حکومت جمهوری اسلامی ایران در ایران زمین وجود داشته و حال به اوج خود رسیده است.
‎ آقای لاریجانی از زمانی که پا به دستگاه قضاییه گذاردند و بر مسند ریاست قوه قضاییه نشستند، شروع به کشتن شهروندان ایرانی به بهانه‌های مختلف کردند. در ماه صدها نفر بی گناه را به پای چوبه دار برده و بی آنکه آنان را از داشتن یک دادرسی عادلانه و منصفانه برخوردار کنند، ناجوانمردانه به قتل رساندند. دست و پای ده‌ها نفر را بی‌رحمانه قطع کردند. ایشان از کشتن انسان‌ها لذت خاصی می‌برند به همین دلیل برادرشان در مصاحبه‌های خود کشتن انسان و قطع دست را لذت بخش می‌دانند و یقینا هیچ لذتی برای ایشان و برادرانش همچون سنگسار کردن نیست.
‎زمانی که  ریاست قوه قضاییه تمایل شدید به جان گرفتن انسان‌ها و اعمال مجازات‌های غیر انسانی در خفا و ملا عام داشته باشند، مطمنا برخی از کسانی را که به کار مهم و حساس قضا که با زندگی و حیات افراد سر وکار دارند می‌گمارند نیز خوی و خصلت وی را خواهند داشت و اگر چنین نباشد آقای لاریجانی می‌توانند وی را از کار در دستگاه قضایی برکنار کنند.
‎گفته شده است که آقای شریفی منتظر هستند که آقای لاریجانی حکم سنگسار موکلم خانم سکینه محمدی آشتیانی را به اعدام تبدیل نموده و حکم تبدیل شده را به اجرا در آورند. در این خصوص نظر هموطنان و خوانندگان عزیز را به نکات زیر جلب می‌نمایم و درخواست می‌کنم تا جایی که در توان دارند از این زن بی‌پناه و نیز دیگر شهروندانی که پرونده‌های مشابه داشته و در شرایط بحران قرار دارند حمایت نمایید.

‎۱. تا جایی که به صورت موثق اطلاع دارم، به خانم سکینه محمدی وعده داد شد تا چنانچه در روبروی دوربین قرار گرفته و آنچه مامورین امنیت و اطلاعات می‌گویند را به زبان آورد، دیگر جانش در معرض خطر قرار نخواهد گرفت. این  وعده و وعید توام شد با اعطای مرخصی به این زن بی چاره که هیچ پشتیبان و همراهی نداشته است. ایشان نیز مجبور شدند روبروی تلوزیون حاضر شده و مطالبی را که فاقد صحت و واقعیت است را به زبان آورد. وزارت اطلاعات در این مرحله هر سو استفاده ای که لازم بود را از این زن بی چاره کرد وبارها در برنامه هشت و سی با حیثیت و آبروی این زن و فرزندش بازی کرد. البته این رویه معمول حکومت جمهوری اسلامی است که از صدا و سیما برای توجیه اعمال برخلاف انسانیت خود سواستفاده کند.

‎۲. اینکه دستگاه قضایی مجازات سنگسار را به مجازات اعدام تبدیل کند، هم از لحاظ قانونی قابل توجیه نیست و هم از لحاظ عدالت کیفری و نیز اخلاق و انسانیت قابل توجیه و پذیرش نیست. از همان زمانی که متوجه شدم خانم سکینه محمدی بی گناه است، به هر دری زدم تا دستگاه قضاییه دست از جان این زن بی گناه بردارد و در نهایت زمانی که مسولین دستگاه قضایی را پایبد به اجرای این حکم وحشیانه دیدم، از جامعه بین المللی خواستار یاری و حمایت از این زن و دیگر محکومین به سنگسار شدم. تا جایی که از خویشاوندان خانم سکینه محمدی شنیدم که قرار است تنها مجازات ده سال حبس اعمال شود. چرا که ایشان خواسته مامورین امنیت را بر اورده کرده است.

‎۳. اگر قرار بر این باشد که به محکوم به سنگسار تخفیف داده شود، تنها می‌توان حکم سنگسار را به مجازات های دیگر غیر از مجازات مرگ تبدیل کرد و تبدیل کردن مجازات سنگسار به اعدام نه تخفیف است و نه قانونی است. در سال‌های که آقای شاهرودی ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت، ایشان بارها مجازات کسانی را که به سنگسار محکوم شده بودند را به شلاق تبدیل نمودند، این رویه ، رویه پسنده ای بود . اما پس از آن دیگر فردی که به سنگسار محکوم شده بود نه تنها مجازات سنگسار معلق یا تخفیف نیافت، در خفا نیز اجرا شد. در حال حاضر افراد بسیاری وجود دارند که محکوم به سنکسار شده اند. زمانی که پرونده ای به اجرای احکام ارسال می‌گردد، مسوول اجرای احکام مکلف است تا مفاد حکم را اجرا کند. این تکلیف قانونی باعث می‌گردد تا مامور اجرای حکم نتواند احکام را به حالت تعویق در آورد به همین دلیل زمینه اجرای حکم را به صورت پنهان فراهم کرده و احکام سنگسار را اجرا می‌کنند. چرا که اینگونه پرونده‌ها به صورت کاملا محرمانه و سری مورد رسیدگی قضایی قرار می‌گیرد. متهمین اینگونه پرونده‌ها به دلیل فقر مالی و اطلاعات حقوقی و قضایی توان دفاع از حقوق خود را به خصوص در اختیار نمودن وکیل دادگستری ندارند و قضات نیز وکلایی را برای دفاع در این پرونده‌ها انتخاب می‌کنند که دولتی بوده و به جای آنکه مدافع متهم باشند مدافع حکومت هستند.

‎۴. در حال حاضر خانم سکینه محمدی آشتیانی محروم از داشتن وکیل دلدگستری است. پس از خروجم از ایران با بسیاری از وکلای دادگستری در رابطه با پذیرش وکالت این پرونده صحبت کردم و چند نفر از همکارانم آمادگی خود را برای دفاع از این زن بی چاره اعلام کردند ولی هر کدام که به دادگستری تبریز مراجعه کردند با تهدید مسوولین دستگاه قضایی مواجه شدند.

‎ به هر تقدیر خانم سکینه محمدی هم اکنون در دام دستگاه قضاییه ای افتاده است که رییسش بی رحم ترین انسان بر روی زمین است. این شخص به راحتی و با خونسردی و به نام اسلام و برای رهبری انسان می‌کشد و بعید نیست که دستش را به خون موکلم آلوده کند. اما باید بداند که چرخ گردون همیشه به کام او نخواهد چرخید و روزی می‌بایست در قبال جنایاتی که مرتکب می‌شود پاسخکو باشد. با تمام این تفاصیل، منصفانه و عادلانه نیست که در چنین شرایطی برای این زن بی نوا نقشه اعدام کشیده شود و او اعدام گردد.
‎بنابراین از تمام کسانی که قدرتی در دستگاه قضاییه دارند و بویی از انسانیت برده اند درخواست می‌کنم که نگذارند بیش از این موکلم  و افرادی همانند ایشان زجر بکشد و  نگذارند با آبرو و حیثیت کشور ایران در سطح بین المللی اینگونه بازی کنند.
‎مطمن هستم چنین انسان هایی وجود دارند..


تحمیل بیشترین تورم به کم‌درآمدها

سحام نیوز: اگرچه نرخ تورم در سال ۱۳۸۷ پس از یک روند افزایشی به عدد کم‌سابقه ۵/۲۵‌درصد رسید، اما اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که این عدد برای دهک اول یعنی کم‌درآمدترین قشر جامعه ۲۹‌درصد بوده است.
به گزارش ایسنا بر اساس گزارش جدیدی که مرکز آمار ایران با عنوان نرخ تورم و شاخص‌های قیمت کالا و خدمات مصرفی به تفکیک دهک‌های هزینه‌ای خانوارهای شهری در کل کشور منتشر کرده است طی سال‌های ۸۲ تا ۸۹ دهک اول با وجود کم‌درآمد بودن، بیشترین تورم را در کشور متحمل شده است. بر این اساس طی این مدت همواره تورم موجود برای دهک اول جامعه بیشتر از تورم متوسط کل کشور بوده است. به طور مثال در سال ۱۳۸۲ در حالی که نرخ تورم به طور متوسط در کشور ۹/۱۳‌درصد بوده این عدد برای دهک اول ۱/۱۶‌درصد ثبت شده است. در سال ۱۳۸۷ تورم کل کشور ۵/۲۵‌درصد بوده اما این عدد برای دهک اول ۲۹‌درصد نشان داده شده است. همچنین در سال ۱۳۸۹ در حالی که تورم کل کشور ۹/۱۳‌درصد بوده این شاخص برای دهک اول جامعه ۸/۱۵درصد بوده است.



برگزاری دومین جلسه محاکمه «اعتماد ملی»

سحام نیوز: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرمسوول روزنامه‌ توقیف شده اعتماد ملی در شعبه‌ ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران با حضور اعضای هیات منصفه‌ مطبوعات برگزار شد.
به گزارش ایسنا محمدجواد حق‌شناس، مدیرمسوول روزنامه توقیف‌شده اعتماد ملی، در مورد این جلسه، با بیان اینکه راجع به تک‌تک موارد اتهامی و شکایات مطروحه از خود دفاع کردم و تا بند۱۶ پرونده پیش رفتیم، افزود: ادامه رسیدگی به این پرونده به یکشنبه هفته آینده، ۱۱ دی‌ماه، موکول شد.نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، ۲۴ مهر در دادگاه مطبوعات برگزار شد و طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، تشویق افراد به ارتکاب اعمالی علیه امنیت کشور، نشر مطالب خلاف واقع، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا، توهین، هجو، تبلیغ علیه نظام و اهانت به مراجع مسلم تقلید عناوین اتهامی مدیرمسوول روزنامه‌ اعتماد ملی عنوان شده است.
این پرونده با طرح شکایت از سوی نماینده‌ مدعی‌العموم، سازمان بسیج دانشجویی، فرماندار اسلامشهر، وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان سنجش، سازمان میراث فرهنگی، سازمان تربیت بدنی، صندوق ذخیره فرهنگیان، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بازرگانی، سازمان دامپزشکی و چند شاکی خصوصی به جریان افتاده است که تعدادی از شکات رضایت خود را از روزنامه‌ اعتماد ملی اعلام کرده‌اند.





دوشنبه های اعتراض؛

دوشنبه پنجم دی به نام شهید سید علی موسوی

اولین دوشنبه ماه دی به نام شهید سید علی موسوی، شهید مظلوم عاشورای ۸۸، نام گذاری شده است.
به گزارش تحول سبز، در دومین دوشنبه اعتراضی که به دعوت سید مصطفی تاجزاده برگزار می شود، روز پنجم دی ماه به نام یکی دیگر از شهدای جنبش سبز و اینبار به نام شهید سید علی موسوی که در عاشورای سال ۸۸ به شهادت رسید نام گذاری شده است. همراهان جنبش سبز در این روز دست به روزه سیاسی و یا اعتصاب غذای یک روزه می زنند.
پیش تر مصطفی تاج زاده در یکی از مصاحبه های خود پیشنهاد کرده بود تا هم وطنان برای نشان دادن اعتراض خود به حاکمیت در کنار دیگر فعالیتهای خود در اولین دوشنبه هر ماه را به نام یک شهید نامگذاری کنند و در آن روز دست به روزه اعتراضی و یا اعتصاب غذا بزنند و در هر مکانی که می توانند دور هم جمع شده به تبادل اخبار و بحث و بررسی مسایل روز بپردازند.
این فعال سیاسی که خود در قرنطینه زندان اوین نگهداری می شود و بیش از یک سال است که به روزه های متوالی اعتراضی خود ادامه داده است در قسمتی از مصاحبه مذکور پیشنهاد خود را این گونه مطرح کرده بود:
“پیشنهاد می کنم هم وطنان عزیز برای نشان دادن اعتراض خود به اقدام غیرقانونی حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و نیز محکومیت احکام غیرقانونی و غیرعادلانه علیه فعالان سیاسی، انتخاباتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری و اعلام هم بستگی با همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در کنار فعالیت های دیگر، اولین دوشنبه هر ماه را روزه بگیرند و یا دست به اعتصاب غذا بزنند. هنگام غروب نیز در هر محل و مرکز در دسترس، از خوابگاه ها و کوی دانشگاه تا مسجد و تکیه و رستوران و حتی در دفاتر و منازل دور هم جمع شوند و به تبادل اخبار و گفت و گو درباره اوضاع ایران و منطقه و جهان بپردازند. گزارش آن را نیز البته با رعایت جنبه های احتیاطی و امنیتی در شبکه های اینترنتی منعکس کنند تا این حرکت به تدریج عمومی شود و هر ماه تعداد بیشتری در آن مشارکت کنند”
کمپین “دوشنبه های اعتراض” نیز در فراخوانی در صفحه فیس بوک خود هم وطنان را به شرکت در این حرکت اعتراضی فراخوانده است. در پوستر های منتشر شده در این کمپین دلایل این حرکت “اعتراض به حصر سران جنبش سبز، همراهی و همدردی با خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی، اعتراض به دادگاههای فرمایشی و احکام غیر قانونی و بازگشت به خویشتن و تامل به نقشی که تک تک مان در برابر جنبش سبز داریم” خوانده شده است.



۳۵۰ كارگر ارگ ديزل بيكار شدند

خبرگزاری هرانا - ۳۵۰ نفر از ۴۰۰ کارگر شرکت ارگ دیزل بیکار شدند و ۵۰ نفر باقیمانده در بخش خدمات ، نگهبانی و اداری فعال هستند.
عضو هيئت مدیره شرکت کرمان خودرو در گفتگو با ایلنا بیان کرد شرکت ارگ دیزل در سال ۸۷ تاسيس شد و توليد آن ساخت اتوبوسهاي دو كابين و تك كابين شهري بود كه هم اكنون اين كارخانه تعطيل شده است.
محمد جعفر مجزوبي ضمن بيان اين مطلب كه شركت ارگ ديزل تحت نظر شركت ايكارباس صربستان است، افزود:اين شركت به دليل عدم اجراي تعهدات خود در تحويل ۸۰ دستگاه خودرو ،دچار مشكل نقدينگي شدو به ناچار از ادامه توليد باز ماند.
وي ادامه داد:در حال حاضر ۳۵۰ نفراز۴۰۰ كارگر اين شركت بيكار شده اند و ۵۰ نفر باقيمانده در بخش خدمات ،نگهباني و اداري فعال هستند.



سایت اصلاحات ۷۶ فیلتر شد

خبرگزاری هرانا -  وب سایت « اصلاحات۷۶ »  از صبح امروز ۴ دی ماه سال جاری فیلتر شد.
بنا به گزارشگران هرانا سایت اصلاحات ۷۶ یکی از سایت های نزدیک به اصلاح طلبان که حدود ۲ ماه پیش راه اندازی شده صبح روز یکشنبه فیلتر شد.
لازم به ذکر است که کاربران هنگام مراجعه به این سایت با پیام « استناد به قانون جرایم رایانه ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان پذیر نمیباشد » مواجه می شوند.


اعدام یک زندانی در زندان شاهرود

خبرگزاری هرانا - چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ یک زندانی در زندان شاهرود واقع در سمنان به دار آویخته شد.
به گزارش دادگستری استان سمنان فردی با هویت (م، ع) از اهالی انابه بردسکن به اتهام حمل ونگه داری مواد مخدر صبح روز چهارشنبه اعدام شد.
لازم به ذکر است که نامبرده ۲ بار از سوی دادگاه قضایی دادخواست عفو نموده بوده که مورد تایید دادستان قرار نگرفته است.





سازمان معلمان ایران: به فضای امنیتی حاکم خاتمه دهید
 جـــرس: اعضای سازمان معلمان ایران، که یکی از نهادهای صنفی معلمان ایران است در تازه‌ترین بیانیه خود با انتقاد از تداوم بازداشت معلمان زندانی کشور، خواستار آزادی این معلمان و اعضای دربند سازمان خود شدند.
به گزارش کلمه، این تشکل صنفی – غیردولتی در بیانیه خود آورده است: "ما اعضای سازمان معلمان تاسف عمیق خود را از وضعیت همکاران دربندمان و همچنین بی‌توجهی وزیر آموزش و پرورش، حاجی بابایی نسبت به آنان اعلام می‌داریم عملکرد آقای حاجی بابایی به گونه‌ای بوده است که تاکنون نه نماینده معلمان در آموزش و پرورش که نماینده دولت دروزارت آموزش و پرورش تلقی شده است. این وزیر تاکنون هیچ اشاره‌ای به معلمان زندانی هم نکرده است."

متن کامل بیانیه این بیانیه اعتراضی به شرح زیر است:

بدون تردیدشان و جایگاه معلم بسی فرا‌تر از آن است که در پیچ و خم مشکلات ناشی از بی‌تدبیری‌ها گم شود. مهم‌تر از آن نحوه برخورد و تعامل دولت با این موقعیت است که میزان صداقت و درستی در گفتار و تطابق آن با کردار را ثابت می‌کند. مدت مدیدی است که تعدادی از معلمان فعال و دلسوز این مرز و بوم، زندانی اندیشه‌های تنگ نظرانه و مستبدانه عده‌ای کوته بین و فاقد تدبیر شده‌اند.
محمد داوری، مسوول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران از شهریور ماه سال ۸۸ تاکنون بدون یک روز مرخصی و استفاده از حقوق قانونی در زندان اوین به سر می‌برد. علی‌پور سلیمان، مسوول تشکیلات و برنامه ریزی همین سازمان نیز از خرداد ماه امسال، تاکنون درهمین زندان به سر می‌برد. عبدالله مومنی، دبیر منطقه دو آموزش و پرورش تهران نیز پس از حوادث انتخابات ۸۸ تاکنون در زندان به سر می‌برد. نبی الله باستان، معلم کردستانی و عضو کانون صنفی معلمان نیز زندانی است. مهندس هاشم خواستار، معلم بازنشسته مشهدی با وجود شرایط جسمی نامناسب پس از انتخابات سال ۸۸ در زندان به سر می‌برد. رسول بداقی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان نیز از سال ۸۸ زندانی است و اکنون در زندان رجایی شهر به سر می‌برد. علیرضا هاشمی، از سازمان معلمان ایران، علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران و تعدادی دیگر از اعضای تشکل‌های صنفی – مدنی معلمان دارای پرونده‌های مفتوح قضایی هستند ودر انتظار برگزای دادگاه‌شان به سر می‌برند. همچنین تعداد زیادی از معلمان در سراسر کشور پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت، محاکمه و زندانی شده‌اند که با توجه به حضور گسترده و نقش معلمان در همه انتخابات‌هایی که تاکنون برگزار شده این برخورد‌ها غیر شایسته و غیر مدبرانه است.
ما اعضای این سازمان تاسف عمیق خود را از این وضعیت و همچنین بی‌توجهی وزیر آموزش و پروش، حاجی بابایی نسبت به وضعیت معلمان دربند اعلام می‌داریم عملکرد آقای حاجی بابایی به گونه‌ای بوده است که تاکنون نه نماینده معلمان در آموزش و پرورش که نماینده دولت دروزارت آموزش و پرورش قلمداد شده است. این وزیر تاکنون هیچ اشاره‌ای به معلمان زندانی هم نکرده است.
این در حالی است که زمانی این وزیر خود و زیر مجموعه‌اش را با امیر کبیر و دوران او مقایسه می‌کرد، اما این وزیر حتی از پذیرفتن خانواده‌های معلمان دربند خودداری می‌کند؟ نمی‌دانیم آقای حاجی بابایی چه پاسخی در برابر این عملکرد خود دارد؟
سازمان معلمان ایران به عنوان یک تشکل صنفی – مدنی که همواره خود را متعهد به پی گیری حقوق به حق فرهنگیان دانسته و می‌داند به طور جدی از همه مسوولان به ویژه مسوولان حوزه قضایی می‌خواهد که در اسرع وقت به وضعیت این معلمان زندانی رسیدگی و شرایط آزادی آنان را فراهم آورد. هر چند همیشه رویکرد وزارت آموزش و پرورش به تشکلهای معلمان تهاجمی و امنیتی بوده است و این امر موجب شده امروز در کشور از فعالیت تشکل‌های مستقل و منتقد خبری نباشد اما با این وجود سازمان معلمان ایران از زمان تاسیس تاکنون فعالیتهای قانونی خود را با وجود بی‌مهری‌ها، مشکلات و کارشکنی‌های فراوان استمرار بخشیده است و بار دیگر با قاطعیت و صراحت از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارد تا ‌‌نهایت تلاش خود را برای آزادی معلمان دربند به کار بندد و امنیت روانی و فکری خانواده‌های این معلمان را تامین کند.
همچنین سازمان معلمان ایران مخالف صریح وضع امنیتی موجود در آموزش و پرورش است چرا که این شرایط مانع پویایی و خلاقیت در عرصهٔ تعلیم و تربیت است بنابراین این سازمان به طور جدی از مسوولان می‌خواهد به برخورد امنیتی و قضایی با فعالان مستقل، منتقد و تشکل‌ها پایان دهد.
آذر ماه ۱۳۹۰
سازمان معلمان ایران




هشدار یکی از محافظان سابق بیت رهبری به رهبر جمهوری اسلامیجـــرس: در ادامۀ مشارکت مقامات و شهروندان و فعالان در کمپین "نامه نویسی به رهبر جمهوری اسلامی"، که توسط محمد نوریزاد، وبلاگ نویس، هنرمند و مستندساز حامی جنبش سبز به راه افتاده، یکی از افسران ارشد سپاه و محافظان سابق بیت رهبری نیز، با ارسال نامه ای به رهبری جمهوری اسلامی، خطاب به وی هشدار داده است که "کشور در سراشیبی سقوط اجتماعی سیاسی واقتصادی و احتمالا تهاجم نظامی است. رکود و بحران اقتصادی در جهان و تنش میان قدرتهای بزرگ چون جنگ جهانی اول و دوم دیگر بار ناگزیز به جنگ دیگریست. مباد که کبریت این جنگ را بی تدبیری ما و شما در این سرزمین شعله ور کند."
به گزارش تارنمای محمد نوری زاد، این سرهنگ سپاه همچنین به آقای خامنه ای پیشنهاد داده است تا "با تشکیل شورای آشتی ملی و دعوت از هاشمی رفسنجانی ،ناطق نوری ، حسن خمینی ،سید محمد خاتمی،محسن رضایی و علی شمخانی و….همچنین آزادی زندانیان سیاسی، سازو کاری برای آشتی ملی و تشکیل دولتی برآمده از آرا واقعی مردم" فراهم آورد.
محمد نوری زاد در مقدمۀ این نامه آورده است:
این نامه را یکی از محافظان رهبری برای من ارسال داشته است. بخش هایی از این نامه را که به حوزه های فردی و خصوصی افراد مربوط می شد، حذف کرده ام. بعنوان نمونه، معتقدم سیگارکشیدن رهبردرسالهای دور، هرگز ضعفی برای ایشان محسوب نمی شود. ما دوست داریم حوزه ی خصوصی افراد بر مسئولیت های آنان سایه نیندازد. به قول یکی: خوب باشند و خوب کاربکنند، خلوتشان مال خودشان. این بهادادن به خلوت و حریم حوزه های فردی مردم، نه تنها یک تأکید موکد اسلامی، که یک رویه ی درست انسانی است. درادامه نیز نام عده ای را که هم اکنون در مصدر امورند، حذف کرده ام. درمجموع، این نوشته تراوش قلم نویسنده است و بنا نیست من با همه ی نوشته ی وی موافق باشم.
محمد نوری زاد

متن کامل این نامه به شرح زیر منتشر شده است:
اینجانب یکی از بازنشستگان سپاه ومحافظین بیت شما طی سالهای 71 تا 78 می باشم که در لبیک به فراخوان جهادگر صدیق محمد نوری زاد این نامه را خطاب به شما می نگارم.
در سالهای خدمت، من با تصور اینکه شما جانشین بر حق امام خمینی (ره) هستید با عشقی خاص به وظیفه محافظت از بیت شما می پرداختم وخدا می دانددر آن 8 سال چه شبها نخوابیدم تاشما آسوده بخوابید.
شما واعضای بیت شما هرگز ندانستید که در یکی از روزهای سال 71 هوشمندی و پایمردی من مانع ازترور شما در محوطه باغچه بیرونی کنار بیت شما در ضلع جنوبی حسینیه امام خمینی شد.
چه اینکه فردی حدود 2 ساعت پس از جایگزینی سربازان جدید حفاظت بیت، از نا آگاهی وعدم توجیه سربازان و خواب پاسداران حفاظت سوء استفاده کرده بود و خود را وارد محوطه کاخ مرمر و به فاصله نزدیکی از شما رسانده بود که من راسا توطئه را کشف کردم. اما از آنجا که افشای این توطئه باعث عزل و دادگاه نظامی مسئول ارشد و بسیاری از مسئولین تیم حفاظت شما می شد و ضریب آسیب پذیری حفاظت را بر ملا می کرد، این موضوع هرگز فاش نشد و مقام ارشد من خود راسا با فرد خاطی برخورد کرد که نمی دانم چه بر سر او آمد؟
اکنون پس ازچند سال منفک شدن از بیت شما و اتصالم به اقشار مختلف جامعه ودنبال کردن مسائل سیاسی کشور به خصوص وقایع تلخ پس از انتخابات 88 و به ویژه پیگیری نامه های محمد نوری زاد بر خود فرض دانستم تا برایتان نامه ای بنویسم وامیدوارم به مطالب کسی که سالها جان فدای شما بوده توجه کنید:
1-به عنوان کسی که با تک تک اعضای بیت شما ارتباط دور ونزدیک داشته ام به شما اطمینان می دهم که جز تعدادی انگشت شمار، اکثر کسانی که با شما ارتباط دارند هرگز در شما ذوب نشده اند وفقط برای منافع مادی وجایگاه سیاسی خود ریاکارانه ومتملقانه به وظایف خود عمل می کنند.

2-برخی ازمحافظین شما در تمامی حلقه ها دچار فساد اخلاقی شدید هستند ودر روزها وساعات غیرشیفت با استفاده از موقعیت وجایگاهشان با برخی زنان که همسرشان دارای مشکلات اقتصادی ،اجتماعی ویا در بازداشت وزندان هستند ویا نیاز شدید مالی دارند روابط //// دارند.
در خصوص آقای //// که نزدیکترین فردبه شماست نه تنها این موضوع صادق است که وی همواره بامحافظان وحتی مردم عادی در خارج از بیت رفتاری خشن وهیستیریک دارد که من بارها شاهد درگیری فیزیکی وی با مردم بی دفاع در خیابانها بوده ام. بیش از همه رانندگان وی شاهد این رفتارها بوده اند.
او همچنین از اعتباری که پیش شما کسب کرده به نفع برخی افراد مساله دار سو استفاده می کند که یک نمونه اش ///// – که فردی فرصت طلب روان پریش و احتمالا دارای /// است -می باشد.//// در سایه این حمایت گوش بسیاری از مسئولین دستگاهها رامی برد.وی با سرقت اطلاعات محرمانه و مصاحبه اسرا ایرانی در قرنطینه بازگشت ازستاد آزادگان وقت به امنیت ملی کشور ضربه زده اما کسی موضوع را پیگیری نکرده است.

3-مسئولین وکارکنان دفتر نظامی شما برای خود نه تنها در نیروهای مسلح وسرداران وامیران، حکومتی راه انداخته اند که بی سر وصدا از موقعیت خود سو استفاده می کنند و ازارسال بسیاری از گزارشات طبقه بندی شده نیروهای مسلح وبه خصوص سپاه به دفتر شماخودداری می کنند.قرابت سردار //// وسردار /// و رفاقت آنان با سرداران سپاه درستادکل قوا ،ستاد کل سپاه وحوزه نمایندگی فقیه یکی از عوامل این سهل انگاری است که قطعا با این مسامحه امتیازات ویژه ای از سوی رده ها وسرداران متخلف دریافت میکنند.

4-شهوت به ثروت ورانت خواری حجت الاسلام //// ومراوداتی که وی با چهره های اقتصادی چه در داخل و چه در خارج کشور دارد ومتاسفانه آوازه آن در سطوح مختلف جامعه پیچیده است ودامنه این اخبار تاآنجا پیش رفته که حتی مردم می دانند که ایشان //// دارد.

5-به شماتوصیه می کنم به نزدیکترین کسانتان در بیت با دیده تردید بنگرید.حتی به حجت الاسلام ////.
او گر چه به تحقیق از فساد مالی واخلاقی مبراست اما انسان پیچیده وباند گرایی است و بسیاری ازشخصیت های پشت پرده وبعضا منتقد به شما با او ارتباط مستقیم وغیر مستقیم دارند.آنچه من فهمیده ام اینست که برخی از شخصیت های قم که نمی خواهند یا نمی توانندارتباط مستقیم با شما داشته باشند، منویات خویش را از طریق اقربای وی در همدان به ایشان منتقل و/// آن موضوعات را با شما مطرح وبه تامین خواسته های آنان کمک می کند.
مساله دیگرارتباط عمیق آقای //// با شخصی به نام /// است. فردی با شخصیت بسیارمرموز که علاوه بر داشتن ارتباطات مختلف در خارج کشور در داخل نیز با برخی تکنوکراتها واصلاح طلب ها ارتباط دارد.

6-برخی ازافرادی که به شما نزدیکند ویا از توجه وحمایت ویزه شما برخوردارند به خاطر عملکردوگفته های تند ونسنجیده نه فقط در جامعه که حتی در میان نیروهای وفادار به انقلاب یا منفورند و یابه آنها نگاه بشدت منفی وجود دارد که از آن جمله اند:
سردار رادان،سردار احمدی مقدم ،سردار نقدی ، حجت الاسلام طائب ،حجت الاسلام محسنی اژه ای ،دولت آبادی دادستان تهران ،قاضی مرتضوی وقاضی صلواتی و….
ادعای آنهابه نزدیکی به شما و حمایت شما از آنان نه تنها برای شما اعتبار نمی آفریند که ازمحبوبیت شما در میان وفاداران به انقلاب بشدت کاسته است.

7- به نظرمن رویکرد شما در تضعیف تدریجی حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی واجازه تعرض وبرخورد سیاسی به ایشان وفرزندانش اشتباه استراتژیکی بوده است که مرتکب شده اید.البته می دانم که ایشان حتی قبل از پایان ریاست جمهوری اش رویاهایی در سر پرورانده بود اما به نظر من گزارشات دریافتی علیه وی اغراق آمیز بوده وذهن شما را نسبت به ایشان بدبین کرده است.مطمئنم کسانی که این گزارشات را ارائه کرده اند نه تنها دشمن شما که دشمن انقلاب اسلامی هستند.

به شماتوصیه می کنم روی تک تک عوامل و تک تک گزارش ها بررسی عمیق تری داشته باشید و تا زمان نگذشته از ایشان دلجویی و به برخی از نظرات وپیشنهادات ایشان عمل کنید.یادتان باشد ایشان در رهبری شما نقشی کلیدی داشتند.

8-اشتباه دیگر شما طرد آقایان محسن رضایی کلیدی ترین فرمانده سپاه وعلی شمخانی مرد شماره 2سپاه است.بازی شما با این 2 چهره که اتفاقا همچنان دارای شان ومحبوبیتی هم درمیان فرماندهان وسایر اعضا سپاه وهم محافل وجمعیت های دیگر می باشند، آنان را به شدت از شما رنجانده است واگر همچنان خود را سرباز شما می دانند اما در قلبشان کدورت وتردید موج می زند بالتبع این واگرایی ، بسیاری از سرداران سپاه ،افسران ارشد ،ایثارگران وآزادگان نیز نسبت به شما وضع مشابهی دارند وهمین بشدت از محبوبیت شما در دل آنها کاسته است. این حتی شامل عزیز جعفری هم می شود ودرک این موضوع فقط در محافل خصوصی ممکن است .متاسفانه دفتر نظامی روی این موضوع کار نکرده است واین مساله به اطلاع شما نرسیده است.

9- می دانم که شما دارای مشاوران مختلف و اتاق های فکر در خصوص مسائل راهبردی واستراتژیک هستید. به شما توصیه می کنم از مهره های تندرو و سوخته نظیر حسین شریعتمداری وتیم اش فاصله بگیرید. در سنوات قبل به حاشیه راندن علیرضا افشار ،محمد باقر ذوالقدرو…چه به تدبیر خودتان وچه به پیشنهاد دیگران کار بسیار درستی بود متاسفانه مقالات آقای شریعتمداری که به عنوان ترجمان دیدگاههای شما مطرح است بازتاب نا مطلوبی حتی درمیان وفاداران انقلاب دارد.مراودات پنهان وی با اشخاص تند رو چون روح الله حسینیان وحاجی محمد زاده وارتباط گذشته اش با سعید امامی وبرخی اشخاص که از افشای نامشان امتناع می کنم به هیچ وجه به نفع شما نیست.

10-واگذاری وکسب قدرت توسط برادران لاریجانی چهره ای نا مانوس ،غیر دموکراتیک و طایفه سالارانه به ساختار سیاسی ایران تحمیل کرده است . به شما توصیه می کنم که تغییراتی اساسی در این ترکیب پدید آورید.

11-حمایتهای بی حد وحصر شما از محمود احمدی نژاد از ابتدا وبه خصوص حمایت شدید توام باتهدید شما از وی در دور دوم ریاست جمهوری سوال بر انگیز ویک اشتباه بزرگ استراتژیک بود وشان ومقام شما را در افکار عمومی و اکثریت جامعه به شدت تنزل داد و شما از آن به بعد مدام تصمیماتی از سر خشم گرفته اید که وضع را بدتر کرده است.
مطمئن هستم که بدبینی و برخورد شدید شما با رهبران اصلاح طلب بخصوص دستگیری و زندانی کردن آنان اشتباهی غیر قابل جبران است و بزرگترین اشتباه شما زندان خانگی 2 چهره انقلابی ،مطرح و نزدیک امام یعنی آقایان میرحسین موسوی ومهدی کروبی بود.به خصوص که خانواده امام خاصه سید حسن خمینی از این اقدام شما به شدت نا راضی اند واین را بارها در اجتماعات مختلف مطرح کرده اند.زندانی کردن موسوی که به تایید شورای نگهبان شما بیش از 13 میلیون رای آورده و به باور عمومی وحتی بسیاری از اصولگرایان وزارت کشور احمدی نژاد با تخلف وتقلب میلیونها رای وی را دزدیده اند، یعنی زندانی کردن میلیونها ایرانی، و خود را نه رهبر آنان که زندانبان آنان دانستن .
شاید ندانید که اکنون عمده سرداران سپاه ونیروهای تحت امر نه تنها به خاطر حمایت از احمدی نژاد نادمند که بی صبرانه منتظر چراغ سبز شما برای خلع ید از وی می باشند.

12- گفتمانی که برادر ارجمند محمد نوری زاد از نامه اول با شما آغاز کرد گفتمانی صادقانه وغیرجناحی بود.سخن ایشان چون از دل بر آمده بود لاجرم بردل های میلیونها ایرانی نشست ونمی دانم چرا بر دل شما ننشست! ومتاسفانه نظر نا صواب متملقان شما را به اشتباهات بزرگ کشانید. بارها در محافل خصوصی از زبان خیر خواهان شما شنیدم :کاش آقا به پیشنهادات نوری زاد عمل می کرد. من نیز به عنوان کسی که سالها جان فدای شما بودم ویک بار شما را از مرگ حتمی نجات دادم نیز همین پیشنهاد را دارم .
در این جو ارعابی که ساخته اید، کار محمد نوری زاد یگانه است. مطمئنم هزاران نفر خواسته اندچنین کنند اما جرات نکرده اند . چنانچه من جان فدا هم جرات افشای نام خود را ندارم.

13-از شمامی خواهم تا دیر نشده خرد ورزی کنید و با پالایشی جدی در بیت افراد تندرو ،افرادشیفته قدرت وثروت و افراد فاسد را از پیرامون خود برانید.
بیش از همه از اندیشه ها و افعال غیر قابل پیش بینی احمدی نژاد وتیمش بترسید و تمرکز خود را معطوف به عزل آنان کنید.
با تشکیل شورای آشتی ملی و دعوت از آقایان هاشمی رفسنجانی ،ناطق نوری ، حسن خمینی ،سید محمد خاتمی،محسن رضایی وعلی شمخانی و….همچنین آزادی زندانیان سیاسی، سازو کاری برای آشتی ملی و تشکیل دولتی برآمده از آرا واقعی مردم فراهم آورید.
این هشدارمرا جدی بگیرید: کشور در سراشیبی سقوط اجتماعی سیاسی واقتصادی واحتمالا تهاجم نظامیانست. رکود وبحران اقتصادی در جهان وتنش میان قدرتهای بزرگ چون جنگ جهانی اول ودوم دیگر بار ناگزیز به جنگ دیگریست .مباد که کبریت این جنگ را بی تدبیری ما و شما در این سرزمین شعله ور کند.
وسلام بر آنکس که راه هدایت پیمود
سرهنگ پاسدار ………………… محافظ سابق شما




جـــرس: درحالیکه نمایندگان مجلس نسبت به اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه ها به دولت هشدار داده اند، مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرحی موافقت کرد تا بر اساس آن ماده ۱۲ قانون هدفمندی یارانه‌ها تفسیر شود و از اجرای نادرست این قانون جلوگیری شود.
به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی دو فوریت طرح استفساریه ماده ۱۲ قانون هدفمندی یارانه‌ها را که با ۹۸ امضا تقدیم مجلس شده است، مورد بررسی قرار دادند.
محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم چناران به عنوان یکی از طراحان اصلی این طرح گفت: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بسیاری از پروژه‌های برق و گاز و آب دچار اختلال شده است و شرکت‌های ذیربط نه تنها قدرت پاسخ‌گویی به پیمانکار طلبکار را ندارند بلکه در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز دچار مشکل شده ‌اند و این وضعیت در شأن و نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی اظهار داشت: ماده ۱۲ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح دارد که تمام منابع حاصل از اجرای این قانون باید به حساب خاصی به عنوان هدفمندی یارانه‌ها منظور شود و عبارت مذکور شامل درآمد و منابع حاصل از فروش گاز آب و برق و غیره قبل از قانون مذکور نمی‌شود.
این نماینده اصولگرا ادامه داد: هدف قانون‌گذار این بوده است که ما به التفاوت قیمت قدیم و جدید به حساب یارانه‌ها واریز شود و درآمد مربوط به قدیم کمافی السابق برای اجرای تعهدات شرکت‌های مذکور هزینه شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت بدون توجه به ماده مذکور همه درآمدهای قدیم و جدید را یک جا برای هدفمندی یارانه و پرداخت پول به مردم دریافت می‌کند، نماینده مجلس این طرح را با قید دو فوریت ارائه کردند.
دهقان خاطرنشان کرد: هدف از تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها این بود که این قانون موجب رونق تولید و اقتصاد شود نه اینکه با برداشت نادرست قانون یا زیر پا گذاشتن برخی مواد قانونی، عمران و آبادانی کشور را با اختلال مواجه کنیم.
مصطفی کواکبیان نماینده سمنان پس از اظهارات دهقان در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۵۲ گفت: طبق این اصل هرگونه تغییر در ارقام بودجه تابع مقررات در قانون خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر مجلس ۱۰ استفساریه این چنینی هم که داشته باشد و اجرا نشود فایده ندارد.
کواکبیان ادامه داد: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اخیراً تصریح کرده بخشی از درآمدهای عمرانی به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافته است.

نماینده سمنان خاطرنشان کرد: مجلس قانون هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرده اما این قانون اصلا اجرا نمی‌شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس مانع ادامه اظهارات کواکبیان شد و به وی گفت: شما اخطار ندارید بلکه شما دولت را نصیحت می‌کنید که قانون را اجرا کند و این حرف خوبی است.
در ادامه جلسه مهراد لاهوتی نماینده لنگرود در مخالفت با بررسی دو فوریت طرح استفساریه گفت: نگرانی من این است که این استفساریه رأی نیاورد و این مشکلات بیشتر شود.
حسن شبانپور نماینده مرودشت نیز به عنوان آخرین موافق با دوفوریت این طرح گفت: وقتی به دستگاه‌های دولتی مراجعه می‌کنیم و علت عدم اجرای پروژه‌ها را جویا می‌شویم همه بحثشان این است که در پرداخت حقوق کارمندان خود هم مانده‌ایم.
وی گفت: در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هدف قانونگذار این بود که ما به التفاوت قیمت‌های جدید و قدیم به حساب هدفمندی یارانه‌ها واریز شود اما هم اکنون همه درآمد حاصل به حساب واریز می‌شود و شرکت‌های خدمت رسان عملاً تعطیل شده است و وقتی سوال می‌کنیم می‌گویند اعتبار نداریم بهتر است این استفساریه به تصویب مجلس برسد.
نمایندگان مجلس پس از استماع صحبت‌های مخالفان و موافقان طرح دوفوریت استفساریه این قانون، این طرح با ۱۵۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از ۱۹۸ نماینده حاضر با بررسی این طرح به صورت دوفوریتی موافقت کردند.
 




همسر دلیرثانی: می گویند حاج آقا صلاح نمی دانند ملاقات حضوری بدهند
جرس: امیر خسرو دلیرثانی فعال ملی مذهبی محبوس در بند 350 زندان اوین همچنان از حق ملاقات حضوری و مرخصی محروم است. همسر وی در پیگیری های خود با پاسخهای منفی و مبهم مواجه شده و می گوید که به او گفته اند در خصوص زندانی های امنیتی قانون اجرا نمی شود اگر هم قرار باشد که از حقوق یک زندانی سیاسی بهره مند شوند باید مسئولین از رفتار زندانی راضی باشند. اما اینکه این رفتار چگونه باید باشد و چه کسی را باید راضی کند؟! ما چیزی نمی دانیم. ما هنوز نمی دانیم منظور از "امنیتی" چیست و فرق زندانی سیاسی و امنیتی چیست؟!
  امیر خسرو دلیر ثانی از فعالان ملی-مذهبی، عضو جنبش مسلمانان مبارز دی ماه سال 88 بازداشت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» به 4 سال حبس تعزیری محکوم شد. او هم اکنون با گذراندن بیش از نیمی از دوران محکومیت می تواند از آزادی مشروط برخوردار گردد.
شیوا فلاح همسر امیرخسرو دلیرثانی در خصوص آخرین وضعیت همسرش و محرومیت های او به "جرس" می گوید: "متاسفانه همسرم از حقوق اولیه ای که یک زندانی سیاسی باید برخوردار باشد از جمله مرخصی و ملاقات حضوری "محروم" هستند. الان بیش از یکسال و نیم است که ایشان نتوانسته اند به مرخصی بیایند. و به علت اینکه طبق قوانین دو سال از حکمشان را گذرانده اند برای آزادی مشروط اقدام کردم اما در جواب من گفتند در خصوص زندانی های امنیتی این قانون اجرا نمی شود اگر هم قرار باشد که از این حقوق بهره مند شوند باید مسئولین از رفتار زندانی راضی باشند. اما اینکه این رفتار چگونه باید باشد و چه کسی را باید راضی کند؟! ما چیزی نمی دانیم. ما هنوز نمی دانیم منظور از "امنیتی" چیست و فرق زندانی سیاسی و امنیتی چیست؟!"

وی با ابراز ناراحتی از عدم ملاقات حضوری و مشکلات عاطفی فرزند کوچکش ادامه می دهد: "ما که از قبل از دستور دادستان از ملاقات حضوری محروم بودیم و در پیگیری های جمعی از خانواده ها به آنها گفته شده که لیستی داده اند که این 36 زندانی نمی توانند فرم ملاقات حضوری را پر کنند. خود من هم که برای ملاقات حضوری رفتم گفتند حاج آقا به شما ملاقات حضوری نمی دهد و زمانیکه علت را پرسیدم گفتند حتما صلاح نمی دانند. نمی دانم منظورشان از صلاح چیست؟ پسر کوچک من خیلی دلتنگ پدرش است و ملاقات کابینی بشدت آزارش می دهد و یک ملاقات حضوری می تواند کمی از مشکلات عاطفی و دوری از پدرش را کم کند و من هنوز نمی دانم با این همه مشکلات برای این بچه کوچک، صلاح نمی دانند یعنی چه؟! از سوی دیگر برخوردهای ناشایستی هم با خانواده ها در سالن ملاقات صورت می گیرد از جمله اینکه ما را بازرسی می کنند و وسایلمان را می گیرند، کف دستمان را مهر می زنند و فشارهایی از این دست بر روی خانواده ها است. آیا این برخوردها صلاح است؟ یکی از خواسته های من این است که این فشارها از خانواده ها کم شود و به برخوردهای نامناسب پایان دهند. من فکر کنم اگر مسئولین قانون را دقیق اجرا کنند و تلاششان بر این نباشد که قانون را زیر پا بگذارند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. چرا قانونی که خودشان نوشته اند به آن عمل نمی کنند؟ "
گفتنی است، خانواده آیت الله العظمی منتظری در ادامه دیدارهایشان با خانواده های زندانیان سیاسی، طی هفته های اخیر به منزل ابوالفضل قدیانی، عبدا... رمضان زاده، امیر خسرو دلیرثانی، مجید دری و آرش سقر رفته و از خانواده آنها دلجویی کردند.
در این دیدار دختر مرجع تقلید مردمی و پدر معنوی جنبش سبز، با آرزوی آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی، به خانواده ها توصیه کرد که با تاسی به ائمه و نیز حضرت زینب، که هیچکدام از ظلم و جور زمانه در امان نبودند، صبر و بردباری پیشه کنند تا ایام غم به سر آید که پیروزی با حق است.
همسر دلیرثانی با اشاره به دیدار خانواده منتظری با ایشان و چند خانواده دیگر زندانی سیاسی ادامه می دهند: "خوشبختانه این سعادت نصیب ما شد که دیداری با خانواده آیت الله منتظری داشته باشیم. آیت الله منتظری همواره برای ما مثل یک پدر بودند و نبودشان برای ما بسیار دشوار است اما دیدار خانواده ایشان باعث دلگرمی ما می شود تا بتوانیم این روزهای سخت را با بردباری تحمل کنیم."
سی و شش زندانی سیاسی منتقد در زندانهای اوین، رجایی شهر و خوزستان آبان ماه با صدور بیانیه ای با هشدار به مسوولان ارشد نظام درباره روند فعلی اداره کشور، تاکید کرده بودند که صلاح جنبش سبز و جریان اصلاح طلب در این است که در صورت برگزاری انتخابات سالم و آزاد به طور یکپارچه از آن استقبال کنند و در صورت ناسالم بودن آن، با انسجام و وحدت و داشتن برنامه، عامل مشروعیت بخش به انتخاباتی ناسالم و غیرقانونی نشوند....
این عضو خانواده بزرگ زندانیان سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات شرکت خواهند کرد یا نه، می گوید: "اگر شرایط یک انتخابات آزاد فراهم گردد بعنوان یک شهروند با کمال میل به پای صندوق رای می روم و وظیفه امان است که رای دهیم و در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشیم. اما متاسفانه تا الان چنین شرایطی فراهم نیامده است و دو سال پیش هم که در انتخابات شرکت کردیم نتیجه اش را به این شکل دیدیم. از همین رو با تجربه انتخابات دو سال پیش اگر شرایط انتخابات آزاد فراهم نشود شرکت کردن در آن معنا ندارد."
خانم فلاح با تاکید بر روحیه "عالی" همسرش بیان می کند: "مقاومتشان فوق العاده است و حتی خودشان بارها تکرار کرده اند که با تمامی این مشکلات به مقاومت خود ادامه خواهند داد و لحظه ای از مواضع خود کوتاه نخواهند آمد. نه تنها من بلکه تمامی دوستان روحیه بالای ایشان را تحسین می کنند. بعضی اوقات که مشکلات زیاد می شد پیش خودم می گفتم مقاومت چه فایده ای دارد اما بعد که به نتایج ارزنده و پایداری همسرم فکر می کردم خودم روحیه می گیرم و او را تحسین می کنم. اگرچه بخاطر روحیه ای که دارد و می خواهد ما ناراحت نشویم مشکلاتش را بیان نمی کند اما کاملا مشخص است که بعد از اعتصاب غذایی که داشتند از نظر جسمی خیلی ضعیف شده اند و وزن کم کرده اند. در پایان نه تنها آرزوی آزادی ایشان بلکه همه زندایان سیاسی و عقیدتی را دارم."








احتمال اعدام 'سکینه آشتیانی' با چوبه دار

خبر گذاری هرانا - سنگسار سکینه محمدی آشتیانی، حدود یک سال پیش تعلیق شد. اما اکنون رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی خبر از احتمال اعدام او می‌دهد.
بنا به گزارش آفتاب حجت‌الاسلام شریفی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده «سکینه آشتیانی» و علت عدم اجرای حکم وی تصریح کرد: این خانم دو اتهام داشت؛ یکی عمل نامشروع در حال احصان که حکمش رجم است و دیگری معاونت در قتل شوهر که بابت آن به ده سال زندان محکوم شده است.
او گفت: این متهم اکنون در حال تحمل مجازات معاونت در قتل است اما چون ما امکانات رجم را نداشتیم، موضوع را به آیت‌الله هاشمی شاهرودی ـ رییس وقت قوه قضاییه ـ ارسال کردم که با توجه به مقارن شدن آن با جابه‌جایی رییس قوه قضاییه و مشغله‌های آیت‌الله شاهرودی، ایشان فرصت پیدا نکردند پاسخ مساله را برای ما ارسال کنند، به همین خاطر مسئله ماند برای دوران اخیر. در دوران اخیر هم آیت‌الله آملی لاریجانی بر این نظرند که چون هدف اصلی اعدام است، پس اگر امکان رجم نیست به لحاظ فقهی می‌شود اعدام را با چوبه دار انجام داد، منتها دستور داده‌اند قدری صبر کنیم تا با فقهای دیگر بحث شود و نتیجه دقیق و روشنی اتخاذ شود.
رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: ما هم به این خاطر که متهم در حال سپری کردن دوران مجازات معاونت در قتل است، گفتیم مشکلی وجود ندارد و عجله‌ای در کار نیست. به همین خاطر منتظریم ببینیم نتایج بررسی‌ها در مورد نحوه اعدام ایشان چیست. آن چیزی که الان من می توانم بگویم آن است که منتظریم ببینیم کسی که محکوم به اعدام با رجم شده است آیا می‌شود با چوبه دار نیز حکم اعدامش را اجرا کرد یا خیر و بلافاصله پس از دریافت نتیجه، حکم را اجرا می کنیم.
از زمان صدور حکم سنگسار برای سکنیه محمدی آشتیانی، هجمه رسانه ای گسترده ای علیه این حکم از سوی نهادهای بین المللی علیه ایران به راه افتاد. تا حدی که شایع شد او را اعدام کرده اند. اما این اتفاق نیفتاد و حتی سکینه محمدی در خانه اش در یک برنامه تلویزیونی ماجرای قتل را تشریح کرد. با این حال از همان زمان تاکنون، موضوع سنگسار سکینه محمدی مسکوت مانده است.
البته پیش از این دادستان گل کشور گفته بود: "این پرونده دو اتهام و دو مجازات مستقل دارد یک پرونده در رابطه با قصاص مجازات و دیگر اقدام خلاف عفت عمومی است. در مورد قصاص بستگی به اولیای دم دارد که درخواست داده‌اند. اما بحث تخفیف نیست، بحث این است که آیا این حکم بر اساس موازین شرعی داده شده است یا نه؟ و آیا قابل اعاده دادرسی هست یا نه."




هرانا؛ محکومیت ۲۵ شهروند تبریزی به بیش از ۱۲ سال حبس و شلاق

خبرگزاری هرانا – دستگاه قضایی در استان آذربایجان شرقی برای ۲۵ تن از شهروندان معترض آذربایجانی که در اعتراضات سالجاری آذربایجان شرکت داشته اند احکام حبس و شلاق صادر کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تبریز، شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی تبریز ۲۵ تن از بازداشت شدگان وقایع ۱۲ شهریور ماه را به تحمل بیش از ۱۲ سال حبس محکوم کرد.
آقایان مسعود جلیل زاده، محسن گلستانی، سعید ابراهیم زاده، محمد احمدی، پرویز سعیدیان با حکم فرمایشی قاضی شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی تبریز به ریاست شکوه تازه هر کدام به یک سال حبس تعزیری و تحمل ۷۰ ضربه شلاق محکوم شدند.
هم چنین آقایان کیومرث قربانی نیک نام، شهریار کبیری اسکندری، بهنام فتحی، اورمان زاهیده تبریزی، علی شاهد، حامد انداز، نجف خندانی، سیامک کندرودی، کاوه رستم پور و مهدی محمد پور نیز هر کدام به شش ماه حبس تعزیری و تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم شدند.
همین طور بهرام خدایاری، تقی مولایی، حامد شهبازی، وحید غلامپور گلزاری، علی محمدی آقبولاق، عادل دانا پور، امیر بوزری، بهرام فراوانی، علیرضا نقشی، آلله وردی قربانی نیز هرکدام به ۹۱روز حبس تعزیری و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند.
پیشتر خبرگزاری هرانا از برگزاری دادگاه ۱۲۸ شهروند بازداشتی مرتبط با وقایع اخیر آذربایجان خبر داده و اسامی ۸۵ تن از ایشان را منتشر کرده بود.



 
حسین فدایی٬ دبیرکل جمعیت ایثارگران:

تیم احمدی‌نژاد برای حفظ قدرت مقابل هر ارزشی می‌ایستد


حسین فدایی٬ دبیرکل جمعیت ایثارگران می‌گوید تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را به زمین بزند و در مقابل ولایت فقیه «مکتب جدیدی» مطرح کند.
به گزارش روز یکشنبه (پنجم دی) سایت «نسیم آنلاین» آقای فدایی در جمع اصول‌گرایان سیستان و بلوچستان گفته که تیم احمدی‌نژاد برای حفظ قدرت در برابر هر «ارزشی» خواهد ایستاد.
به گفته این نماینده مجلس٬ تیم احمدی‌نژاد در «فساد» غوطه‌ور شده٬ از عناصر «فاسد» حمایت جدی می‌کند و «با سبک شمردن قانون» تلاش می‌کند تا فانون را دور بزند.
فدایی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های انتخاباتی تیم احمدی‌نژاد اشاره کرده و گفته که این تیم قصد دارد افراد «ضعیف و ناکارآمد» را در پست‌های سیاسی٬ اقتصادی و فرهنگی بگذارد.
وی همچنین افزوده که مردم در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته به «شخص احمدی‌نژاد» رای نداده‌اند٬ بلکه رای مردم به خاطر تمایز وی با «جریان‌های انحرافی» بوده است.
محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد با عنوان «جریان انحرافی» یاد می‌کنند که هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و حضور روحانیت در قدرت ندارند.
این دسته از محافظه‌کاران می‌گویند تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند با کسب بیش از ۱۵۰ کرسی مجلس٬ مقدمات پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری را فراهم کند.




با بازدید دادستان تهران از ستاد انتخابات کشور

نظارت رسمی قوه قضائیه بر انتخابات آغاز شد

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور از مراحل ثبت نام و روند اجرایی امور این ستاد بازدید کرد تا نخستین گام عملی قوه قضائیه برای نظارت بر انتخابات نهم مجلس برداشته شود.
خبرگزاری مهر گزارش کرده که آقای جعفری دولت آبادی روز یکشنبه (پنجم دی) در وزارت کشور حضور یافته و از روند ثبت نام کاندیدا‌ها در ستاد انتخابات کشور بازدید کرده است.
پیش از این سابقه نداشته که یک مقام عالی رتبه قوه قضائیه از روند ثبت‌ نام نامزد‌های انتخابات آن هم در ساختمان وزارت کشور بازدید کند.
این بازدید پس از آنکه صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه اول آذر ماه دستور تشکیل «ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی» را صادر کرد٬ صورت می‌گیرد.
۱۹ آذر ماه نیز اصغر جهانگیر٬ رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه اعلام کرد تیم‌های نظارتی این قوه به منظور بازرسی از شعب اخذ رای در تمام استان‌های کشور تشکیل خواهد شد.
انتخابات نهمین دوره مجلس نخستین انتخاباتی است که قوه قضائیه از روش‌های مختلف قصد دارد بر روند اجرای آن نظارت داشته باشد.
پیش از این ناظران شورای نگهبان و نامزد‌های انتخاباتی به همراه نماینده‌ای از وزارت کشور٬ کار نظارت بر برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای را بر عهده داشتند.
محاف‍ظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای نگران فعالیت‌های غیرقانونی تیم احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس هستند.