۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

روز یکشنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

التهاب در بازار ارز؛ قیمت دلار در ایران «ورم» کرد

التهاب بازار ارز امروز به‌ حدی رسیده که قیمت دلار ساعتی تغییر می‌کند و هم‌اکنون نزدیک به ۱۴۰۰ تومان رسیده است.
اکنون قیمت دلار در بازار آزاد ایران، به ۱۳۸۰ تومان رسیده و فاصله زیادی تا ثبت یک رکورد جدید در این بخش ندارد.
قیمت دلار درحالی به این نرخ رسیده که ساعتی قبل صراف‌ها دلار را ۱۳۷۰ تومان می‌فروختند.
البته افزایش این التهابات باعث خودداری فعالان بازار از خرید و فروش ارز شده است.
اما عدم فروش ارز به مردم توسط برخی صرافی‌ها موجب شده تا قیمت دلار بار دیگر گران‌تر از قبل شود.
در این میان بانک مرکزی اقدامی برای بازگشت آرامش به بازار انجام نمی‌دهد.



طالبانی: عراق بدون آمریکا قادر به دفاع از خود نیست

جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق

نوشتۀ ناصر اعتمادی
جلال طالبانی رییس جمهوری عراق در مصاحبه ای اظهار داشت که عراق همچنان به نظامیان آمریکایی برای آموزش سربازان و قوای نظامی خود و مقابله با تروریسم و تجاوز خارجی احتیاج دارد.

انفجار سه بمب در یکی از محلات پر رفت و آمد بغداد و همچنین انفجار بمبی که در مسیر یک کامیون حامل کارگران در حومۀ بغداد کار گذاشته شده بود به کشته شدن سیزده تن و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد. کمی بیش از یک مانده به خروج باقی ماندۀ نیروهای آمریکایی از عراق، بمب گذاری و سوءقصدهای تروریستی در این کشور همچنان ادامه دارد.
در این حال، امروز جلال طالبانی رییس جمهوری عراق در مصاحبه ای اظهار داشت که عراق همچنان به نظامیان آمریکایی برای آموزش سربازان و قوای نظامی خود احتیاج دارد. جلال طالبانی در این مصاحبه گفته است که پلیس و ارتش عراق قادرند امنیت داخلی کشور را تأمین کنند.
اما، این کشور با مشکلات بزرگی در زمینۀ دفاع هوایی، دریایی و استفاده از سلاح های جدید روبرو است. جلال طالبانی در جای دیگری از مصاحبه اش افزوده است که به عنوان رییس جمهوری عراق به گزارش هایی دسترسی دارد که در آن افسران ارشد عراقی صریحاً می گویند که با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و نیروهای آمریکایی دست کم برای آموزش قوای عراقی یا برای مبارزه با تروریسم و مقابله با تجاوز خارجی باید در عراق بمانند.
جلال طالبانی به نقل از افسران ارتش عراق گفته است که این کشور به تنهایی قادر به دفاع از حریم هوایی و دریایی خود و یا استفاده از سلاح هایی نیست که قصد دارد از آمریکا بخرد. دولت های آمریکا و عراق نتوانستند بر سر ادامۀ حضور بخشی از نیروهای آمریکایی در عراق با یکدیگر به توافق برسند. آمریکا خواستار مصونیت کامل برای سربازان خود در عراق بود و دولت بغداد با این خواست نمی توانست موافقت کند.



«گارد ویژه» بسیج در تهران رونمایی شد

«گارد ویژه» سپاه و بسیج برای سرکوب اعتراض‌های احتمالی در ایران در خیابان‌های تهران رژه رفت.
نیرو‌های این گارد که همانند نیرو‌های گارد ویژه پلیس٬ لباس‌های یک‌دست سیاه بر تن داشتند٬ روز جمعه (چهارم آذر) در رزمایش «۵۰ هزار نفری» نیرو‌های بسیج مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران دیده شده‌اند.

تجهیزات به نمایش درآمده از این رزمایش نشان می‌دهد «گارد ویژه» بسیج برای سرکوب اعتراض‌های شهری تشکیل و سازماندهی شده است.
این «گارد» پس از آنکه انتقاد‌های فراوانی از نحوه عملکرد «گارد ویژه» پلیس در سرکوب اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات در سال ۱۳۸۸ شد٬ سازماندهی شده است.

«گارد ویژه» بسیج در شرایطی در خیابان‌های شهر تهران حاضر شده‌ که در سال‌های گذشته به مناسبت هفته بسیج چنین برنامه‌ گسترده‌ای در شهرها برگزار نمی‌شد.
آن‌طور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند نیرو‌های بسیج طی دو روز گذشته در بسیاری از شهر‌های ایران نیز رژه رفته‌اند.

مهرماه امسال نیز سپاه پاسداران به طور رسمی از گردان‌های امنیتی «امام علی» در تهران رونمایی کرده بود.

نیروی‌های بسیج و سپاه در سرکوب اعتراض‌های مردمی پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ نقش اساسی و محوری داشتند و علی خامنه‌ای بار‌ها از عملکرد این نیرو‌ها قدردانی کرده است.


آقاتهرانی: در دفاع از ولایت باید دست به شمشیر بود

مرتضی آقاتهرانی٬ می‌گوید امام دوازدهم شیعیان به این خاطر ظهور نمی‌کند که در جمهوری اسلامی «چهار تا آدم صادق پیدا نمی‌شود» و برای دفاع از ولایت فقیه باید همیشه «دست به شمشیر بود.»
به گزارش سایت «رجا‌نیوز»٬ آقاتهرانی این مطلب را روز جمعه (چهارم آذر) در زنجان بیان کرده است.
این عضو «جبهه پایداری» در سخنرانی خود با حمایت از علی خامنه‌ای و اقدامات وی گفته است: «مقام ولایت به شرطی می‌تواند خود را نشان دهد که من و تو بیدار باشیم.»
وی افزوده است: «من افتخار شاگردی آقایان بهجت، جنتی، مصباح، مظاهری و... را دارم اما اگر آقا چیزی بگویند و این بزرگواران حرف دیگری، برای من، حرف آقا حجت است.»
آقاتهرانی در ادامه گفته که «اگر همه کشورهای مسلمان آقا را قبول داشتند، می‌گفتند یک ولی داریم، رئیس جمهور خودمان را داریم اما ولی‌مان یکی است، آیا وضع این‎طور بود؟»
وی همچنین از محافظه‌کاران خواسته در دفاع از علی خامنه‌ای همواره «دست به شمشیر» باشند.
با متزلزل شدن پایه‌های مشروعیت جایگاه خامنه‌ای در میان مردم ایران٬ هواداران وی تلاش می‌کنند با ارائه تعاریف اغراق‌آمیز٬ چهره و موقعیت وی را در داخل ایران بازسازی کنند.
طی دو سال گذشته تعاریف و تمجید‌های فراوانی از رهبر جمهوری اسلامی در رسانه‌های ایران مطرح شده که بازتاب‌های منفی گسترده‌ای در افکار عمومی مردم ایران داشته است.
با وجود این٬ رسانه‌ها و نزدیکان به علی خامنه‌ای همچنان به تعاریف خود از وی ادامه می‌دهند و بار‌ها ادعا کرده‌اند که رهبری وی مورد تائید امام دوازدهم شیعیان است.





جرس: ابراهیم بابایی که بیش از 11 ماه است در زندان به سر می برد, به بند ٣۵٠ به زندان رجایی شهر تبعید شد.
به گزارش کلمه، ابراهیم (نادر) بابایی زیدی که ازسوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل ۶سال و ٩ماه حبس در زندان اوین محکوم شده بود، به زندان رجایی شهر استان البرز تبعید شد.
بابایی با بیماری دیسک حادکمر و مشکلات قلبی دست و پنجه نرم می کند که نزدیکی به امکانات بهداشتی و پزشکی در تهران را برای وی حیاتی می سازد.
وی جانباز ۴۵درصد جنگ است و همسر و ٢ فرزند وی برای سفر هفتگی و ملاقات پدر باید هر هفته از تهران عازم کرج شوند.
در حکم صادره برای این زندانی، موضوع تبعید وجود نداشته و به گفته وی، انتقال تنبیهی وی به رجایی شهر حاصل اعمال فشار مقامات و کارشناسان وزارت اطلاعات بوده است.
وی که تاکنون ١١ماه را در حبس به سر برده به اتهام شرکت در تظاهرات، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی به زندان محکوم شده است.
بابایی دانش آموخته دامپزشکی است و آسیب های ستون فقرات مانع تحرک آزادانه وی شده و هم اکنون در وضعیت جسمی بدی به سر می برد.




استقبال از پیشنهاد مصطفی تاجزاده برای دور جدید فعالیت‌های جنبش سبز

آغاز فعالیت کمپین دوشنبه‌های اعتراض: اولین دوشنبه هر ماه؛ گرامی‌داشت نام یک شهید جنبش سبز

جمعی از جوانان حامی جنبش سبز در حمایت از پیشنهاد مصطفی تاجزاده مبنی بر گرامیداشت شهدای جنبش و اعتراض به حبس غیر قانونی در غالب روزه ها و اعتصاب غذاهای اعتراضی و گرد هم آمدن برای افطار و بحث و تبادل نظر در بیانیه ای اعلام کرده اند: برای پا گرفتن این طرح و استمرار آن در ماههای آینده به همراهی و کمک در دعوت از دیگران برای همراهی این طرح نیازمندیم.
به گفته ی این جوانان این حرکت ممکن است در نگاه اول کوچک به نظر بیاید اما یقین داشته باشید ما بیشماریم آنگاه که دل به تیره گی ها نسپاریم و امیدوارنه به آرمان ایران آباد و آزاد بیاندیشیم.
در بخشی از این بیانیه ی کاربردی آمده است: هنوز خون های به ناحق ریخته شده می جوشند، رهبران جنبش و یاران ودانشجویان عزیز در حصر و بند به سر میبرند و آنان که به اصطلاح آزادند از حقوق اجتماعی و شهروندی خود محرومند و ملتی اسیر ندانم کاری و بحران سازی دولت کودتا و حامیانش.
متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
جنبش سبز در مسیر بالنده خود فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر نهاده است و اکنون که ضعف ها و بی کفایتی حکومت بیش از هر زمان عیان شده است و فساد و تباهی دولت کودتا جنگ قدرت را عیان تر از قبل نموده است، قدرت های بین المللی نیز با رویکردی متفاوت از قبل درصدد به چالش کشیدن آن برآمده اند تا حدی که گزینه هایی چون حمله نظامی نیز مطرح می شود و جای آن دارد بدنه جنبش احساس خطر کند و به رویدادهای جاری واکنش نشان دهد.
اکنون مرحله جدیدی آغاز شده است و جنبش باید با تاکتیک و فرمی جدید حضور و حساسیت خود را به مدعیان داخلی و خارجی نمایان سازد. جنبشی که مطالباتش از سوی حاکمیت نادیده گرفته شده و افزون بر خواست های قبلی مطالبات جدیدی نیز بر آن افزوده شده است.
هنوز خون های به ناحق ریخته شده می جوشند، رهبران جنبش و یاران ودانشجویان عزیز در حصر و بند به سر میبرند و آنان که به اصطلاح آزادند از حقوق اجتماعی و شهروندی خود محرومند و ملتی اسیر ندانم کاری و بحران سازی دولت کودتا و حامیانش.
در این میان ایده های خلاقانه برای نمایش قدرت و حضور جنبش بستر پاسخ به این نیازند و پیشنهاد مصطفی تاجزاده عزیز مبنی بر گرامیداشت شهدای جنبش و اعتراض به حبس غیر قانونی در غالب روزه ها و اعتصاب غذاهای اعتراضی و گرد هم آمدن برای افطار و بحث و تبادل نظر، راهکاری مناسب و بدون هزینه برای اهالی جنبش سبز است.
تاجزاده عزیز که همیشه ایده های ناب و مواجه اش با اقتدارگرایان آنها را دچار چالشهای اساسی نموده است اینبار با ایده ارزنده اش از دل تاریک زندان راهی به روشنایی فرا روی ما می گشاید ایده ای که دستاورد رویش انگیزه ها و امیدها و تامل وی در خلوت زندان است و از سوی ما جای تامل و دقت بسیار دارد. او با توجه به جمیع جهات و با لحاظ همه محدودیت های جنبش و ضرورت های پیش رو دست بر روی نقاطی گذاشته است که دقت در آنها برای ما راهگشاست.
به نظر ما نقاط عطف این پیشنهاد ارزشمند عبارتند از:
۱- نظام مند نمودن مبارزه در غالب زمانی مشخص (دوشنبه آغاز هر ماه)
۲- توجه به خود یا به عبارتی توجه به درون از این جهت که با اعتصاب غذا و روزه سیاسی از روزمرگی و روند تکراری زندگی که احتمالا خیلی از ماها دچار آن هستیم بیرون بیاییم. و بجای انتظار از بیرون به درون خودمان بنگریم و نقش تک تک خودمان در مسیر جنبش بیاندیشیم. نکته ارزشمند موضوع بیان این خواسته از سوی کسی است که خودش ۱ سال روزه سیاسی گرفته است.
۳- یادآوری ظلم و فجایعی که رنگ زمان و غبار فراموشی و تکرار گرفته اند و اهمیت انها ممکن است در ذهن ما کمرنگ شده باشد.
۴- بحث و تبادل نظر پیرامون رویدادهای جاری جامعه و صرف وقت برای این قبیل موضوعات حداقل بصورت ماهانه و گسترش آگاهیها و به جریان انداختن تحلیلها و تقویت انگیزه ها
۵- ایستادگی بر مواضع و مقاومت بر خواسته های تاریخی خودمان در برابر جابران همچون خاری در چشم ظالمان. این موضوع در روزگار ضعف و تشتت حکومت معنی خاصی دارد و همه دسیسه های حکومت در انحراف افکار عمومی از فساد وتباهی و نالایقی خودش را افشا و نقش بر آب می نماید.
۶- اتخاذ روشی بدون هزینه برای نشان دادن اعتراض در فضاهای خصوصی مانند خانه ها و خوابگاهها، بی نیاز از حضور در خیابان.
۷- استفاده از ظرفیت فضای مجازی با انعکاس تصاویر و خبر گردهمایی ها و نشست های کوچک دوستانه و خانوادگی اما پر تعداد و گسترده برای روحیه دادن به افرادی که انگیزه هایشان کمرنگ شده است.
روش اجرا:
۱- اجرای همسو و متحد الشکل، ما به منظور ایجاد وحدت رویه و بروز جدی تر اتحادمان پوستری طراحی کرده ایم که در صفحه قرار داده شده است. این پوستر در هر ماه حاوی تصویر یکی از شهدای جنبش خواهد بود ( اولین پوستر مزین به عکس شهید ندا آقا سلطان است).
۲- هر شهروند سبز میتواند به همراه خانواده و دوستانش با تهیه پرینت این پوستر و عکسهایی از شهید مورد نظر در محل جمع شدنشان عکس و پوستر را مقابل صورت خود نگه داشته و عکس یا ویدئویی از آن تهیه نموده و به صفحه دوشنبه های اعتراض ارسال نمایند تنها با قید نام شهر.
۳- چنانچه برایتان مقدور بود با تهیه گزارش جمعبندی خودتان از نظرات و ایده های دوستان شرکت کننده در جمع را برای ما ارسال کنید.
۴- چنانچه امکان استفاده از پوستر ما را نداشتید به خلاقیت خودتان یا نمادهای سبز در طرح را اجرا کنید.مثلا با نوشتن یک دستنوشته مرتبط با موضوع طرح.
توصیه: از تهیه عکس در مکانهایی که امکان شناسایی دارند و ممکن است باعث ایجاد هزینه شوند خودداری نمایید.
در پایان برای پا گرفتن این طرح و استمرار آن در ماههای آینده به همراهی و کمک شما در دعوت از دیگران برای همراهی این طرح نیازمندیم. ممکن است در نگاه اول کوچک به نظر بیاید اما یقین داشته باشید ما بیشماریم آنگاه که دل به تیره گی ها نسپاریم و امیدوارنه به آرمان ایران آباد و آزاد بیاندیشیم. همراه شو عزیز

یک اختلاس میلیاردی دیگر در بانک دولتی

پس از حسابرسی‌های اخیر از یک بانک دولتی در یکی از استان‌های مرکزی کشور، چند نفر از کارمندان این بانک به اتهام اختلاس میلیاردی دستگیر شده‌اند و حسب دستور مسئولان قضایی، حساب‌های بانکی آن‌ها و تمام اعضای خانواده‌شان نیز مسدود شده است.
به گزارش خراسان؛ یک زن هم که مشتری بانک بوده در این اختلاس دست داشته است که وی نیز بازداشت شده است.




احمدی نژاد: نگفتم در کشور فقیر نداریم

سحام نیوز: احمدی نژاد در خصوص تهدید نظامی اسرائیل گفت: بالاخره رژیم صهیونیستی آرزو حمله به ایران را دارد، ولی حمله به ایران به این سادگی نیست و به همین خاطر انجام نمی دهند.
به گزارش سحام، محمود احمدی نژاد امشب در گفت وگوی ویژه خبری در خصوص رابطه با امریکا گفت: ما که اعلام کردیم آماده گفت و گو هستیم ولی خودشان گیج می زنند. بدون پیش شرط یعنی نتیجه معلوم نباشد اما اگر کسی نتیجه را از قبل معلوم می کند اینکه دیگر گفت وگوبدون پیش شرط نیست. نگوید دولت بالاخره آنها یک گروه هستند.ما منعی نداریم و هر کس براساس عدالت و احترام جلو بیاید، چرا گفت و گو نکنیم؟ اینها پیش شرط نیست. هر کس می خواهد تعامل کند باید احترام بگذارد. یک طرفه که گفت وگو نمی شود.
احمدی نژاد در خصوص هدفمندی یارانه ها و طبعات آن گفت: “در همین گام اول ۷۳ میلون یارانه می گیرند معناش این است که نباید کسی گرسنه باشد منتها بعضی گفتند که من گفتم در کشور فقیر نداریم. که من این را نگفتم. ما به گونه ای عمل می کنیم که در گام های بعدی انشاء الله به مسیری برسم که فقیری وجود نداشته باشد. در مقایسه با دیگران، ملت خوب عمل کرد.
وی در ادامه افزود: “در زمان اجرای این برنامه گفتند که کمترین تورم ۷۰ درصد است ولی همه دیدند که نرخ تورم پایان سال قبل ۸/۱۲ درصد بود و الان ۳/۱۹ درصد است و این رقم سیر نزولی خواهد داشت.”



افزایش ثبت نام دانشجویان ایرانی در دانشگاه های آمریکا

براساس گزارش منابع دانشجویی در آمریکا، در سال تحصیلی ۲۰۱۱ -۲۰۱۰ شمار دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
به گزارش دانشجونیوز، "درهای باز" که یک منبع جامع پیرامون تعداد دانشجویان و اساتید خارجی در کشور آمریکا می باشد، در آخرین گزارش خود آورده است که در سال تحصیلی جدید شمار کلی دانشجویان خارجی در آمریکا ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
در این بین، شمار دانشجویانی که از کشورهای چین، عربستان، ویتنام، ایران و ونزوئلا به آمریکا جهت ادامه تحصیل مهاجرت کرده اند، افزایش چشمگیری داشته است. در سال تحصیلی فعلی، ایران با ۱۹ درصد افزایش شمار دانشجویان نسبت سال گذشته، به رده  ۲۲ رسیده است. بطوریکه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در یک سال گذشته وارد آمریکا شده اند.
این منبع دانشجویی در ادامه نوشته است که در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی کشور های ایران و ونزوئلا بدلیل درامد های کلان نفتی، شمار زیادی دانشجو به آمریکا اعزام کرده بودند به طوریکه در صدر رده بندی "کشور های فرستنده دانشجو به آمریکا" قرار داشتند .
هم اکنون در کشور آمریکا دانشجویان چینی پرشمار ترین هستند آنها ۲۲ درصد از کل دانشجویان خارجی را تشکیل میدهند. دانشجویان هندی و کره جنوبی در ردهای بعدی قرار دارند.

۱۰ رشته محبوب خارجی ها
به گزارش "درهای باز"، ۱۰ رشته محبوبی که در سال جاری خارجی های محصل در آمریکا انتخاب کرده اند، عبارتند از: ۱- تجارت و مدیریت ۲۲ درصد ۲-  مهندسی ۱۹ درصد ۳- ریاضیات و علوم کامپیوتر ۹ درصد ۴- فیزیک و علوم زندگی ۹ درصد ۵- علوم اجتماعی ۹ درصد ۶- هنر ۵ درصد ۷- بهداشت و پزشکی ۵ درصد ۸- زبان انگلیسی ۵ درصد و رشته های علوم انسانی و کشاورزی در مجموع ۳ درصد.
گفتنی است که ایالات کالیفرنیا نیز محبوب ترین مکان تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا است.
مسولین وزارت علوم تاکنون چندین بار افزایش مهاجرت دانشجویان و نخبگان کشور را تکذیب کرده اند.





افشین اسانلو به دلیل اثرات شکنجه از اوین به بیمارستان منتقل شد

خبرگزاری هرانا - افشین اسانلو، فعال کارگری و زندانی سیاسی که از یک سال پیش و به دنبال بازداشت در ترمینال اتوبوس رانی جنوب، در زندان اوین به سر می‌برد برای انجام یک عمل جراحی صبح روز شنبه ۵ آذر راهی بیمارستان شد.
به گزارش کلمه، اسانلو، ۴ ماه را دربند ٢٠٩ زندان اوین و یک ماه را نیز دربازداشتگاه اطلاعات کرج بوده است و فشارهای وارده در زندان موجب بروز مشکلات جسمی برای وی شده است.
ضربات متعدد کابل بر بدن اسانلو باعث پارگی در کف پا و ایجاد غده در کتف او شده است، که عمل جراحی او قرار است بر روی کتف این زندانی انجام شود.
این فعال کارگری از سوی قاضی صلواتی به ۵ سال حبس تعزیری به اتهام "اجتماع و تبانی" محکوم شد و دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز این حکم را تایید کرد.
شنیده ها حاکی است عمل جراحی این زندانی در بیمارستان مسیح نژاد انجام خواهد شد و پس از آن غده جراحی شده جهت انجام پاتولوژی مورد بررسی بیشتر قرار می گیرد.



فرمان فتحعلیان، خوانندهٔ پاپ ممنوع‌الکار شد

خبرگزاری هرانا - فرمان فتحعلیان، خواننده ایرانی می‌گوید که در اواخر تابستان به او اعلام کرده‌اند که نمی‌تواند فعالیت صحنه‌ای داشته باشد و صدایش از هیج رسانه‌ای پخش نمی‌شود.
آقای فتحعلیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: "اگر حکم ممنوع‌الکار بودن من لغو نشود، مجبور هستم بروم و در آژانس مسافرتی کار کنم چرا که کار دیگری بلد نیستم."
این خواننده موسیقی پاپ در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌ها علیه او به دلیل ظاهرش که شبیه دراویش است اعمال می‌شود یا خیر؟ گفت: "معلوم نیست. شاید هم اینگونه باشد. آنچه مهم است اینکه من درویش نیستم، اما شخصیت حضرت علی را از نظر شخصی دوست دارم."
فتحعلیان گفت که این ماجرا را از حراست وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین مدیران فرهنگی پیگیری کرده است اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.
از سوی دیگر محمد میرزمانی، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد گفته است: "در پی رفع ممنوعیت این خواننده هستیم و به زودی این قضیه حل خواهد شد."
موسیقی فرمان فتحعلیان نوعی تلفیق موسیقی عرفانی و پاپ ایرانی است.
فتحعلیان همچنین در موسیقی خود اشعار زیادی را در ستایش حضرت علی اجرا می‌کند.
مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد در شهریور ماه امسال از تهیه آیین‌نامه‌ای برای صدور مجوز کنسرت و آلبوم در آینده نزدیک خبر داده بود.
میرزمانی همچنین "داشتن گروه‌های درجه یک، پرداختن به موسیقی ایرانی و استفاده از اشعار غیرعاشقانه و عرفانی" را از مهمترین شروطی اعلام کرد که برای دادن مجوز اجرای صحنه‌ای درنظر گرفته شده است.



دو كارتن‌خواب در مشهد در آتش سوختند

خبرگزاری هرانا - مدیر روابط‌ عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع آتش‌سوزی در یک چادر برزنتی و مرگ دو کارتن‌خواب خبر داد.
حسین خاکپور، مدیر روابط‌ عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این خصوص گفت: "ساعت ۳۰: ۲۱ جمعه‌شب گذشته حریق یک چادر در میدان شهدا به آتش‌نشانی گزارش ‌شد که با وجود لغزندگی معابر و بارندگی، ماموران آتش‌نشانی در مدت سه دقیقه به محل حادثه اعزام شدند."
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: "در حالی که صدای انفجار از درون این چادر طعمه حریق شده به گوش می‌رسید، آتش‌نشانان آتش را مهار کردند و پس از آن جنازه یک زن و یک مرد کارتن‌خواب درون چادر سوخته شده کشف شد."
خاکپور خاطرنشان کرد: علت" آتش‌سوزی طبق بررسی‌های اولیه سرایت آتش از وسیله گرم‌کننده این افراد به چادر بوده و صدای انفجار‌ها نیز ناشی از آتش‌گرفتن اسپری گاز فندک بوده است، زیرا این دو کارتن‌خواب ضایعات و آشغال‌ها را در این چادر جمع‌آوری می‌کردند."



صدور حکم ۷ سال زندان برای یک شهروند مریوانی

خبرگزاری هرانا - در ادامه‌ی افزایش ‌فشار بر زندانیان و بازداشت و صدور احکام ناعادلانه‌، "شاهو احمدی" شهروند اهل مریوان، به ‌۷ سال زندان محکوم شد.
به گزارش نوروز، شاهو احمدی جوان ۱۸ ساله‌ که‌ حدود ۴ ماه پیش به ‌همراه عثمان صالحی، ناصر گلاویژی، اقبال ایزدی، عثمان گلاویژی و محمد صالحی به‌ اتهام هواداری از یکی از احزاب اپوزیسیون کردی بازداشت ‌شده بود، از سوی دادگاه انقلاب به‌ ۷ سال زندان محکوم گردید.
گفتنی‌ست بقیه‌ بازداشت شدگان به‌ همراه کاوه‌ فرجی، آرام رستات و کاوه‌ مرادی نیز که‌ چند ماه پیش بازداشت شده‌اند هم‌چنان بلاتکلیف هستند.



هرانا؛ خانه شمس در ابر کوه با لودر تخریب شد

خبرگزاری هرانا – مسئولین محلی در شهرستان ابرکوه در اقدامی ضد فرهنگی خانه میرزا حسن شمس بازمانده از دوران پهلوی را تخریب کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از یزد، خانه میرزا حسن خان شمس واقع در روستای اسفند آباد ابرکوه از توابع استان یزد طی روزهای اخیر به درخواست مقامات محلی تخریب شده است.
این اثر باستانی در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۶۳۵۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.
گفته می شود تخریب این مکان به دستور بخشدار این منطقه توسط لودر انجام گرفته است
مقامات محلی هم چنین در حرکتی عجیب  و در پی اعتراض برخی از مسئولین و رسانه ای شدن آن ضمن جمع آوری امضا از مردم محل از آمرین آن تشکر کردند.
در این طومار میرزا حسن خان شمس به عنوان یکی از بزرگان آئین بهایی معرفی شده و تخریب خانه وی در جهت مبارزه با تبلیغ و ترویج بهائیت نامگذاری شده است.
معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز گفته است در حال پیگیری این موضوع هستند.



هرانا؛ تشديد فشارهاي اقتصادي بر شهروندان بهايي كرمان و رفسنجان

خبرگزاری هرانا -  در تداوم شناسایی و تشدید فشار بر اقلییت های مذهبی در شهرهای مختلف ماموران اداره امکان شهرهای کرمان و رفسنجان اقدام به صدور اخطاریه و پلمپ اماکن متعلق به شهروندان بهایی نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از استان کرمان، دو هفته پيش ماموران اداره اماكن شهركرمان به چند محل كسب (فروشگاه هاي لوازم ماشين) شهروندان بهايي ساكن شهر مزبور كه در محله سرباز كرمان واقع بودند ، مراجعه كرده و به ايشان مهلت دو ماهه براي تعطيلي مغازه هایشان دادند.
از سوی دیگر ، طي ماههاي گذشته هيچ جواز كسبي متعلق به شهروندان بهايي ساكن شهرستان رفسنجان تمديد نشده كه براي اين امر نیز هيچ دليل صريح و قانع كننده اي از سوی پلیس اماکن ارائه نشده است.
در طی روز پنج شنبه خبرگزاری هرانا اقدام به انتشار سندی نمود که در آن پلیس ناظر بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در نامه‌ای رسمی به ریاست مجمع صنفی این استان خواهان همکاری این مرکز در شناسایی اقلییت‌های مذهبی موجود در صنوف استان شده بود.



محاکمه چهار روزنامه نگار در شعبه پانزده دادگاه انقلاب

خبرگزاری هرانا - بازداشت شدگان ۱۶ آذر سال گذشته روزنامه شرق یکشنبه ششم آذر ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می‌شوند.
به گزارش جرس، علی خدابخش مدیرعامل سابق، احمد غلامی سردبیر سابق، کیوان مهرگان دبیر سابق گروه سیاسی و فرزانه روستایی دبیر سابق گروه سرویس خارجی روزنامه شرق روز یکشنبه به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه می‌شوند. سال گذشته و با یورش ماموران به روزنامه شرق این چهار تن بازداشت شدند.
علی خدابخش و احمد غلامی بعد از ۲۲ روز وکیوان مهرگان وفرزانه روستایی بعد از ۴۷ روز بازداشت موقت با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند. علی خدابخش بعد از آزادی از زندان از مدیریت روزنامه شرق کنار گذاشته شد. وی به همراه گروهی از روزنامه نگاران روزنامه روزگار را منتشر کرد که بعد از چند ماه فعالیت به مدت دو ماه توقیف شد.