۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

احضار محمد اشرفی، فعال کارگری



اخبار روز: 

گزارش دریافتی - ح. کیانی: بدنبال دستگیری گسترده فعالان کارگری طی هفته های گذشته در تاریخ ٣۱/٣/۱٣٨۹ محمد اشرفی عضو کمیته پیگیری، تلفنی به شعبه ٣ بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شد که باید خود را روز سه شنبه ۱/۴/۱٣٨۹ به شبعه فوق معرفی کند احضار فوق مربوط به پرونده ۲۲بهمن این فعال کارگری است.
محمد اشرفی در تاریخ ۲۱ بهمن ۱٣٨٨ساعت ٣ نیمه شب دستگیر و همراه کیس، کتابها، سی دی ها و نوشته هایش به اوین تحویل گردید و پس از حدود یک ماه با کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد در این پرونده جدید ضمن تکرار اتهامات قبلی اتهام نوشتن و تکثیر و توزیع بیانیه ی ساختار شکنانه به مناسبت ۲۲ بهمن علیه جمهوری اسلامی وارد کرده بودند و اکنون ایشان را به جهت پرونده فوق (جدید) احضار کرده اند.
برخی از فعالان کارگری به دلیل پرونده سازی های متعدد علیه محمد اشرفی وضعیت ایشان را بسیار دشوار قلمداد می کنند .
طی سال ۱٣٨٨ علیه این فعال کارگری سه پرونده ساخته شده است که دو پرونده مربوط به ۱۱ اردیبهشت است که ایشان را در پارک لاله دستگیر کردند و طی یکی از پرونده ها در شبعه ۲٨ به یک سال زندان محکوم گردید و یک پرونده نیز که رونوشتی از همان پرونده بود به دادگاههای عمومی فرستادند که هنوز تکلیف آن روشن نشده است. سومین پرونده را نیز بدنبال دستگیری ایشان در ۲۱ بهمن ۱٣٨٨ تشکیل داده اند با توجه به اینکه یک پرونده نیز در سال ۱٣۶۵ بر علیه او تشکیل داده بودند که حکم آن تمام شده است.
علی رغم اینکه ایشان مانند بسیاری از فعالان کارگری ثابت کرده است که اتهامات وارده کذب و واهی است اما همچنان دادگاه اتهامات دروغین را ابزاری برای تعقیب و آزار او قرار می دهد.