۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

وخامت حال حمید حائری، بعد از ۹ روز اعتصاب غذا و دارو


اخبار روز:
وضعیت جسمی زندانی سیاسی حمید حائری بعد از ۹ روز اعتصاب غذا و دارو رو به وخامت رفته است.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران حمید حائری ۵۷ ساله از ۶ خرداد ماه در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد و اکنون جان او در معرض خطری جدی قرار گرفته است. آقای حائری در اعتراض به انتقال بی دلیل به سلولهای انفرادی در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد.
بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او دستور انتقال وی را به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ صادر کرده اند. آقای حائری ۱۶ روز است که در سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ بسر می برد.
از زمان انتقال زندانی سیاسی حمید حائری به سلولهای انفرادی خانواده اش از وضعیت و شرایط او خبری ندارند. خانواده آقای حائری به شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار علت انتقال به سلول انفرادی و بی اطلاع بودن از وی شدند. اما پاسخ آن ها تهدید بوده است.
حمید حائری از بیماری حاد قلبی رنج می برد و تاکنون دوبار دچار سکته قلبی شده است. آقای حائری مدت کوتاهی قبل از دستگیری در یک سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی شده بود. او همچنین در اثر سانحه رانندگی از ناحیه لگن دچار آسیب شدید شده و مدتی طولانی در بخش آی. سی. یو بیمارستان بستری بود. در زمان دستگیری وی بشدت بیمار و به سختی قادر به حرکت بوده است.
حمید حائری در تاریخ ۱۵ آذر ۱٣٨٨ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.او به مدت ۷۴ روز در سلولهای انفرادی بسر برد. در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی و تهدیدات بازجویان قرار داشت از جمله تهدیدات بازجویان انتقال همسر و دختر ایشان به زندان گهریزک بود. سپس او را به بند ٣۵۰ زندان اوین منتقل کردند. آقای حائری اخیرا در شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی ۶۷ به ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است.
او از زندانیان سیاسی دهه‍ی ۱٣۶۰ می باشد و به مدت ٣ سال در زندان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و شرایط قرون وسطائی بسر برده است. بازجوی او در دهه‍ی ۱٣۶۰ محمد مقیسه در حال حاضر رئیس شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب است.