۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

هرانا؛ انتقال نصور نقی پور به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا -  نصور نقی پور، فعال حقوق بشر که از اسفندماه سال گذشته در بازداشت به سر می برد، بار دیگر به سلول انفرادی منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نقی پور به دلیل عدم پذیرش مصاحبه ی تلویزیونی از سلول دو نفره ای که اخیرا به آن منتقل شده بود مجدداْ به سلول انفرادی بازگردانده شد.

در حالی قریب به سه ماه از بازداشت این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر می گذرد که قرار بازداشت موقت وی دوماهه بوده و در 11 اردی بهشت ماه مهلت آن به سرآمده است.

پیگیری های خانواده، آشنایان و وکیل نصور نقی پور تاکنون بی نتیجه بوده و مقامات اتهام مشخصی برای وی عنوان نمی کنند. وی از 11 اردی بهشت ماه تاکنون تنها یک بار و آن هم در ایام نوروز موفق به ملاقات با خانواده ی خود شده است و به دلیل افزایش فشارها 10 روز است که موفق به برقراری تماس با خانواده ی خود نیز نشده است.

گفتنی است مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در آخرین بیانیه ی خود از تشدید فشارها و اخذ اعترافات تلوزیونی از فعالان حقوق بشر خبر داده بود.

نصور نقی پور وبلاگ نویس، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، 11 اسفندماه سال گذشته و در پی یورش های گسترده به فعالین حقوق بشر، در منزل پدری اش در شهر قزوین بازداشت و مستقیما به بند2 الف زندان اوین منتقل شد.