۱۳۸۹ تیر ۱۵, سه‌شنبه

تجمع كارگران نازنخ در مقابل مجلس

خبرگزاری هرانا - در پي تعطيلي و چندين ماه پرداخت نشدن مطالبات كارگران كارخانه نازنخ استان قزوين، جمعي از كارگران اين كارخانه امروز در مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي واقع در ميدان بهراستان تجمع كردند.
عيدعلي كريمي، دبير اجرايي خانه كارگر قزوين در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: كارخانه فرنخ و از 12 ارديبشت ماه سال جاري تعطيل است و كارگران آن از زمان آخرين تعطليلي تاكنون مطالبات خود را رديافت نكرده‌اند.
به گفته اين فعال كارگري، حجم مطالبات انباشته كارگران نازنخ به شش ماه مي‌رسد ودر حال حاضر 120 نفر از كارگران اين كارخانه به منظور پيگيري مطالبات خود از قروين به تهران آمده‌اند تا در اعتراض به وضع موجود در مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي تجمع كنند.
كارخانه‌ نساجي فرنخ و مه نخ از واحدهاي باسابقه استان قزوين است كه در پي ركود چند سال اخير صنعت نساجي و خصوصي سازي از چند سال پيش تاكنون دچار بحران‌هاي كارگري شده است.
كارگران اين واحد توليدي در طي چند سال گذشته بارها به نشانه اعتراض در مقابل دفتر مسوولان دولتي در قزوين و تهران تجمع كرده‌اند و هيات دول نيز در حاشيه سفرهاي استاني به قزوين مصوباتي را براي بهبود وضع كارگران و كارخانه به تصويب رسانده است.