۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

بازداشت دو دانشجوی دانشگاه تبریز

خبرگزاری هرانا - به دنبال برخوردهای امنیتی و بازداشت های گسترده ی فعالین سیاسی آذربایجان و تشدید برخوردها با فعالین جنبش دانشجویی، صدرا آقاسی و نعيم احمدی از فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز و از اعضا انجمن اسلامی دانشگاه،روز دوشنبه 24 خرداد بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نعيم احمدي دانشجوی رشته ی زمین شناسی دانشگاه تبریز و دبير انجمن اسلامي دانشكده ی علوم طبيعي، عضو شورای سردبیری نشریه ی دانشجویی تلنگر و از اعضاي کمیته ی مرکزی انجمن ادبي سهند، پیش از این و در تجمع 6 مهر 87 این دانشگاه در اعتراض به بازداشت دانشجويان دانشگاه تبریز به كميته انضباطي احضار شده بود. احمدی هم چنین پیشتر نیز در پی تحصن سه روزه دانشگاه تبریز در خرداد 86 به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.
صدرا آقاسی نیز عضو شورای سردبیری نشریه ی دانشجویی تلنگر و از اعضاي کمیته ی مرکزی انجمن ادبي سهند است که در انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 88 در ستاد مهدي کروبی فعالیت داشت.
در روزهای گذشته برخورد با فعالین آذربایجانی شدت یافته است تا جایی که هم اکنون بیش از 15 تن از شهروندان ترک بازداشت شده در شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج، صوفيان، میاندوآب، ماکو،خوی، تبریز و ارومیه کماکان در باداشت به سر می برند.