۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

اخراج ۴ فعال دانشجویی از دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری هرانا -  ۴ تن از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت بر اساس صدور احکام کمیته ی انضباطی اخراج شدند.
اتهام این دانشجویان "اقدام علیه امنیت ملی"، "تشویش اذهان عمومی"، "بر هم زدن نظم عمومی"، "تحریک و رهبری دانشجویان در تجمعات قبل و بعد از انتخابات" و هم چنین "برگزاری مراسم سوگواری برای شهید کیانوش آسا" (از جان باختگان حوادث بعد از انتخابات) عنوان شده است.
به گزارش کلمه، اسامی و احکام این دانشجویان به شرح زیر است:
پویا شریفی: اخراج از دانشگاه به همراه ۵ سال محرومیت از تحصیل در کلیۀ دانشگاه های کشور
حمید رضا صحرایی: ۴ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات (که با اتمام شدن سنوات منجر به اخراج ایشان از دانشگاه می شود.)
علی اسداللهی: ۴ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات (که با اتمام شدن سنوات منجر به اخراج ایشان از دانشگاه می شود.)
سجّاد درویش: ۴ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات (که با اتمام شدن سنوات منجر به اخراج ایشان از دانشگاه می شود.)
لازم به ذکر است آقای "پویا شریفی" به دلیل حکم صادره از ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امیر کبیر نیز بازماند. وی که از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت بود، سابقه ی مدیر مسئولی نشریه ی "جمهوری" را داشت.
"حمید رضا صحرایی" دانشجوی ورودی ۸۳ رشته ی مهندسی مکانیک، دبیر اسبق شورای صنفی و مدیر مسئول هفته نامه توقیف شده ی "پویش"، "علی اسداللهی" دانشجوی ورودی ۸۴ رشته ی مهندسی راه آهن، دبیر اسبق کانون شعر دانشگاه و فعال مطبوعاتی و "سجاد درویش" دانشجوی ورودی ۸۴ رشته ی مهندسی صنایع، مدیر مسئول نشریه ی توقیف شده ی "تریا" و از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت بودند.
پیش تر کمیته ی انضباطی دانشگاه علم و صنعت، در شهریور ماه سال گذشته (۱۳۸۸) با صدور احکام انضباطی برای این فعالین دانشجویی پرونده ی آن ها را برای تشدید مجازات به وزارت علوم ارجاع داده بود و از آن تاریخ این دانشجویان به دانشگاه و خوابگاه ممنوع الورود شده اند.
در روند رسیدگی به این پرونده ها موراد غیر قانونی فراوانی به چشم می خورد. از جمله صدور حکم برای دانشجوی فارغ التحصیل (آقای پویا شریفی)، عدم اجازه ی دفاع حضوری و حتی در یکی از موارد عدم دعوت از دانشجو برای تفهیم اتهام، تأخیر غیر قانونی در صدور احکام که طبق آئین نامه حداکثر ظرف مدت یک ماه می باشد و….