۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

اردوان تراکمه و صفورا تفنگچی ها آزاد شدند

کمیته گزارشگران حقوق بشر - امشب، 29 بهمن ماه اردوان تراکمه، دانشجوی کارگردانی و منتقد سینما از زندان اوین با تودیع وثیقه سی میلیون تومانی آزاد شد. همچنین گزارش های دریافتی حاکی از آزادی صفورا تفنگچی ها، همسر ابوالحسن و مادر بهمن و جمیله دارالشفایی است. گفتنی است محمود درد کشان و خسرو قشقایی از اعضای نهضت آزادی نیز امروز آزاد شده اند.
شب گذشته نیز بهار تراکمه خواهر اردوان، آزاد شده بود. اردوان تراکمه فرزند یونس تراکمه نویسنده داستان‌نویس و منتقد نام‌آشناست که به همراه مهین فهیمی از مادران صلح در شامگاه ششم دی‌ماه در منزل شخصی مهین فهیمی به همراه عده‌ای دیگر از مهمانان بازداشت شدند. ماموران امنیتی سپس همراه اردوان تراکمه به محل سکونتش رفته و کامپیوتر، کتاب‌ها و دستنوشته‌های او را با خود ‌بردند. بهار تراکمه خواهر وی نیز شامگاه 15 بهمن بازداشت شده بود.
در حال حاضر امید منتظری، فرزند مهین فهیمی همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده و در زندان اوین نگهداری می شود. وی هفتم دی ماه زمانی که برای رسیدگی به وضعیت مادر و دوستش اردوان، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد بازداشت شد. گفتنی است امید منتظری در دادگاه های متهمان عاشورا حاضر بود و همین امر نگرانی ها را در مورد وضعیت وی افزایش داده است.