۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

ادامه ی تجمع خانواده ها در برابر اوین - گروهی دیگری از زندانیان، از جمله سمیه رشیدی، آزاد شدند

اخبار روز: همراه با ادامه ی تجمع شبانه ی خانواده ها در اوین، گروه دیگری از زندانیان سیاسی ازاد شدند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، با حضور و تلاش مستمر خانواده ها و مردم تهران تعداد دیگری از دستگیرشدگان اخیر پنجشنبه شب آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده ها و مردم حاضر در مقابل زندان اوین بازگشتند.
روز پنجشنبه ۶ اسفند ماه از ساعت ۱۷:٣۰ تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان، زندانیان آزاد شده اخیر و مردم تهران در مقابل زندان به تجمع شبانه خود ادامه دادند و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی شدند. تعدادی از خانواده با جعبه های شیرینی به میان حاضرین آمدن و اقدام به پخش شیرینی در بین آنها نمودند.
تلاش و کوشش بی وقفه و مستمر خانواده های دستگیر شدگان و حمایت بی دریغ مردم تهران باعث گردید که تعداد دیگری از دستگیر شدگان آزاد شوند. تعداد کسانی که تا ساعت ۱۹:٣۰ آزاد شدند به بیش از ۱۲ نفر می رسید. در بین آزاد شدگان خانم سمیه رشیدی فعال حقوق زنان و از دانشجویان ستاره دار دیده می شد.
یکی از زندانیان سیاسی بنام ایمان سهراب پورکه از دستگیر شدگان خرداد ماه بود و در بند ٣۵۰ زندان اوین در بازداشت بسر می برد نیز جزء آزاد شدگان شب گذشته بود.
هنگامی که زندانیان سیاسی از درب مخوف اوین خارج می شدند با شور و هیجان بی نظیر خانواده ها و حاضرین مواجه می شدند. خانواده ها و مردم همانند شبهای گذشته با دست زدنهای ممتد و سوت کشیدن اوج احساسات خود را بیان می کردند.
زندانیان سیاسی آزاد شده با بالا بردن دستان خود به علامت پیروزی ،دست تکان دادن و لبخند زدن تشکر خود را از خانواده ها و حاضرین ابراز می داشتند.