۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

ادامه ی تجمعات شبانه در برابر اوین گروه دیگری از زندانیان آزاد شدند

اخبار روز: شنبه شب، همزمان با ادامه ی تجمع خانواده ها در برابر زندان اوین، گروه دیگری از زندانیان آزاد شدند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، شنبه غروب ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۹:۰۰ خانواده های دستگیر شدگان روز ۲۲ بهمن و عاشورا تجمع خود را برای آزادی فرزندان و عزیزان خود در مقابل زندان اوین آغاز کردند. تعداد خانواده ها تا ساعت ۲۱:٣۰ به ۲۵۰ نفر می رسید. این تجمع هر شب تا ساعت ۲٣:٣۰ ادامه می یابد.
با پافشاری خانواده ها تعدادی از دستگیرشدگان روز عاشورا علیرغم اینکه روز تعطیل بود آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده و حاضرین بازگشتند. دستگیرشدگان از حضور و استقبال خانواده ها و مردم تشکر می کردند و به خانواده هایی که عزیزان آنها هنوز در بند هستند پاسخ می دادند و به آنها تاکید می کردند که ایستادگی و پافشاری شما است که باعث آزادی ما شده است.
خانواده ها و حاضرین با دست زدن، سوت کشیدن و صلوات فرستادن از عزیزانشان استقبال می کردند.
تعدادی از دستگیرشدگان نحوه دستگیری و برخورد نیروهای سرکوبگر را برای دیگران تشریح می کردند. به گفته ی آن ها، تعدادی از دستگیر شدگان به ساختمانی نزدیک ساختمان قرمز واقع در میدان حر انتقال داده شده بودند. آنها با ضرب و شتم مامورین سرکوبگر مواجه می شدند و بعد از آن به همه‍ی دستگیر شدگان دستور داده می شد که لباسهای خود را بجزء لباس زیر را از تنشان باید بیرون بیاورند و سپس آنها را در سرمای شدید زمستان در محوطه بازداشتگاه برای مدت ۴ ساعت بیرون نگه می داشتند و این شرایط برای دستگیر شدگان مسن غیر قابل تحمل بود. این شیوه غیره انسانی برای تحقیر دستگیرشدگان و فشار وارد کردن بر آنها بکار برده می شود.