۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

بازداشت احمد محمد نیا، از اعضای ستاد دانشجوئی مهدی کروبی

خبرگزاری هرانا - احمد محمد نیا عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و از اعضای ستاد دانشجوئی مهدی کروبی، مورخ 10 خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
به گزارش دانشجونیوز، این فعال دانشجوئی در یکی از خیابان های اطراف دانشگاه نوشیروانی مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفت و شاهدان عینی از ضرب وشتم وی در هنگام بازداشت خبر داده اند.
تاکنون دلیل بازداشت این فعال دانشجوئی اقدام به تحریک دانشجویان دانشگاه برای برگزاری تجمع به مناسبت سالروز انتخابات 22 خرداد ذکر شده است ولی تاکنون هیچ اطلاعی از سلامتی وی از سوی خانواده اش گزارش نشده است.
گفته می شود شاکیان پرونده  احمد محمد نیا، دکتر جانعلیزاده (رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) و قربانی (رئیس حراست این دانشگاه) بوده اند. ی
کی از مسئولین حراست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که خواست نامش فاش نشود گفته است: "محمد نیا توسط حفاظت اطلاعات ناجا بازداشت شده و تا کنون تحت فشار برای اعتراف گیری قرار گرفته است."  وی در ادامه افزوده است: "احمد محمد نیا در بازداشتگاهی در کنار اراذل و اوباش و همچنین مجرمین خطرناک قرار گرفته است  و مسئولین بازداشتگاه مجرمین را تحریک می کنند تا محمد نیا را مورد ضرب و شتم قرار دهند.
گفتنی است احمد محمد نیا عضو ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود که در سال گذشته چندین بار از سوی وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجوئی قرار گرفته بود.