۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

اطلاعیه اتحاد بین المللی در رابطه با انتقال منصور اسانلو به بند اطلاعات زندان رجایی شهر


اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران با صدور اطلاعیه ای ضمن انتقاد از انتقال غیرقانونی منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره ی سندیکای اتوبوسرانی تهران، به بند اطلاعات زندان رجایی شهر کرج، خواستار آزادی بی قید و شرط این فعال کارگری شد.
متن اطلاعیه ی مذکور به شرح زیر است:
دست از توطئه های پشت پرده بردارید! منصور اسانلو را فوری و بی قید و شرط آزاد کنید!
به گزارش خبرگزاری هرانا و آخرین خبرهایی که  روز شنبه 8 خرداد, 29 مه, به ما رسیده است شخصی بنام سید محمد روح الله هاشمی از منصور اسانلو به حفاظت زندان رجایی شهر شکایت کرده که اسانلو در زندان به زندانیان آموزش میدهد. هاشمی فرد قاتلی است که به جرم قتل برادر و همسر برادرش زندانی است. در این شکایت همچنین مطرح شده است که منصور اسانلو به خامنه ای و احمدی نژاد توهین میکند و به زندانیانی نیز که از آنها حمایت میکنند برخوردهای توهین آمیزی دارد. گفته میشود که این شکایت به تحریک رئیس و معاون زندان رجایی شهر, کرمانی و فرجی, انجام گرفته است. بر اثر این شکایت منصور اسانلو ابتدا به بند معتادان و سپس به بند اطلاعات زندان رجایی شهر منتقل شده و تحت فشارهای جسمی و روحی شدیدی قرار دارد.
اتحاد بین المللی بویژه با توجه به وضعیت جسمانی اسانلو ضمن محکوم کردن این توطئه ها علیه مدیر سندیکای کارگران شرکت واحد خواهان آزادی فوری ایشان بوده و از تمام سازمانها و تشکلهای کارگری میخواهد که ضمن محکومیت این توطئه در خواست آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان با ما همصدا شوند!
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
30 مه 2010