۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

حضور منوچهر متکی در کنفرانس مونیخ مطابق با خواست مردم ایران نیست

اطلاعیه مطبوعاتی
حضور منوچهر متکی در کنفرانس مونیخ مطابق با خواست مردم ایران نیست

وزیر امور خارجه دولت کودتا ، منوچهر متکی، بطورناگهانی حضور خود را در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام نمود.
حضورمنوچهر متکی  دراین  کنفرانس اگر چه آشکارا موفقیتی برای مسئول کنفرانس به حساب می آید، اما بسان یک ضربه ای  بر جنبش دموکراتیک ایران وارد می شود. رژیمی که دستانش به خون فرزندان ایرانی آغشته است، نباید در مجامع بین المللی حضور یابد.
درست در این زمان که منوچهر متکی دراین کنفرانس شرکت می کند، صدها نفر از فرزندان ایران به خاطر آزادی بیان و حضور در تظاهرات مسالمت آمیز اخیردر زندانهای مخوف بسر می برند و تعدادی از آنان نیز در انتظار اعدام به دست اهریمنان می باشند.
راستی شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ چه انتظاری جز وعده های توخالی  از رژیم ایران می توانند داشته باشند؟
سالهاست که جامعه بین المللی معطل زمامدارن ایران شده است. هربار که احتمال تحریم های بیشتر، جدی می شود،   وعده هایی از جانب دولت ایران مطرح می شوند که هیچ نتیجه ای را به دنبال ندارند.
کاملا غیر قابل درک است که مسئله سلاح هسته ای در مقایسه با مسئله حقوق بشر این چنان با اهمیت ترتلقی می شود. از یونی 2009 تا کنون مردم ایران تقریبا هر روزبا تظاهرات خود در خیابان ها خواستار رعایت حقوق بشر و آزادی انتخابات هستند. پاسخ زمامداران حکومتی به مردم معترض،  خشونت، شکنجه و کشتار بوده است.
از تقلب انتخاباتی تا کنون صدها نفر کشته و هزاران نفر زندانی شدند. حقوق بشر برای اطرافیان احمدی نژاد هیچگونه اهمیتی ندارد.
با توجه به نقض سیستماتیک حقوق بشردر ایران، اتحاد برای ایران در آلمان از برگزارکنندگان این کنفرانس خواستار است که به جای آنکه تریبونی را در اختیار نمایندگان رژیم کودتا بگذارند، موضع خود را در ارتباط با جنایات حکومتگران ایران به طور قاطع و آشکار اعلام نمایند.
ما از جامعه بین المللی می خواهیم که مسئله حقوق بشر در ایران را نه به عنوان مسئله ای درجه دوم ، بلکه به عنوان مسئله ای با اهمیتی یکسان با مسئله هسته ای در نظر داشته و مناسبات خود را با حکومت ایران بر این پایه بنا نمایند.
اتحاد برای ایران (آلمان) 
Mail: post@united4iran.de

دوخبر رسیده از ایران

خبر اوّل
دیروز 16بهمن 88 نیروهای سرکوبگر رژیم حاکم بر ایران از ساعات اولیه صبح و قبل از باز شدن درهای بهشت زهرا در محلهای مشخص شده ای که جانباختگان وقایع اخیر در آنها آرمیده اند گسیل شده و بر سر هر مزار تعداد 4تا 5نفر لباس شخصی ایستاده بودند که اجازه نمی دادند کسی به انها نزدیک شود. چند زن به مزار سهراب اشکانی رفته و در نبود ماموران چند شاخه گل سفید و قرمز بر روی سنگ قبر سیاه او گذاشتند که ماموران با دیدن گلها به رفتگر دستور دادند که با جارو گلها را از روی مزار او به پایین بریزد و جمع کند. تعداد بسیاری اتوبوس و ماشین های ون نیروی انتظامی و سازمان امنیت تمامی 4قطعه ای را که از قبل اعلام شده بود محاصره کرده بودند و حتی اگر کسی به مزار بچه های جان باخته نزدیک می شد با گوش ایستادن به حرفهایشان آنها را تهدید به خروج از بهشت زهرا می کردند. در قطعه 302 بالای مزار شهیدی که مادرش گوینده رادیو می باشد چند زن جمع شده بودند و دو نفر لباس شخصی تازه وارد را گذاشته که خبر ببرند. پسرها مشغول حرف زدن با هم بودند که ماموران آنها را صدا کرده و گفتند؟ آن چند زن در چه موردی صحبت می کردند؟ پسرهااظهار  بی اطلاعی کرده و فرمانده با توهین به آنها گفت شما وظیفه دارید حرفهای را که مردم می زنند گوش داده و به ما گزارش دهید یالا برگردید اینها رو متفرق کنید. در ضمن لازم به یادآوری است که تعدادی از مادران عزادار روز قبل بر مزار جان باختگان وقایع اخیر حضور بهم رسانده و در میان و امنیتی بهشت زهرا توانستند گلهای نثار قبور پاک عزیزان از دست رفته بنمایند
خبر دوم
شب 16بهمن ساعت 8شب با قرار قبلی که توسط سایت بالاترین پخش شده بود تعداد بسیاری زیادی ون های نیروی انتظامی در پارکینگ عمومی مقابل اوین با نیرو ایستاده بودند. پارکینگ عمومی از ساعاتهای اولیه عصر توسط نیروی انتظامی بروی مردم بسته شده بود. دو ون مخصوص حمل سگهای شکاری در زیر پارکینگ پارک شده بود. سربازی نمی دانم از روی شیطنت یا اطلاع رسانی به ون سگها نزدیک شد و صدای پارس سگها بلند شد که فرمانده عملیات شب قبل با تعدادی سرباز مسلح سربازی را که باعث تحریک سگها شده بود دوره کرده و با یک ون به محل مستقر در خیابان پایین اوین برده که توسط موتورسوارها محاصره شده بود. ماشینهای پژو سازمان امنیت با نیروهای پلیس امنیت اجتماعی ماشینهای پارک شده در مسیر پایین اوین را وادار به تخلیه کرده و مردم را پراکنده کردند. در ساعت 10شب کلیه نیروها نظامی محل را ترک کرده بودند. لازم به تذکر است که دوستانی که برای اعتراض می آیند حداقل دو ساعتی در اطراف محل پراکنده باشند و وقتی که نیروهای سرکوبگر محل را تخلیه کرده و رفتند آنها بیایند و به منظور نظر خود برسنند

محاکمه ی ۴ زن معترض به جرم محاربه

 اخبار روز: فعالین حقوق بشر در ایران از محاکمه ی چهار زن معترض در دادگاه های جمهوری اسلامی به جرم محاربه خبر داده اند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران خانم ها آقائی، کاظمی، معصومی و زهرا جباری متهم های ردیف اول تا چهارم دادگاهی بوده اند که روز یازدهم بهمن برگزار شده. آن ها اتهامات خود را رد کرده و گفته اند در زندان مورد شکنجه قرار گرفته اند. این زنان معترض در شعبه ی ۲٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ای محاکمه شده اند.
بنابر این گزارش، خانم معصومی نسبت به اتهامات وارده اعتراض کرده و هیچ کدام از آنها را نپذیرفته است. او در دادگاه اعلام کرده که اعترافات گرفته شده تحت شکنجه صورت گرفته و غیر واقعی می باشد. مقیسه ای در واکنش به اعتراض خانم معصومی اعلام کرده است که از بازجویان وزارت اطلاعات نسبت به ادعای او استعلام خواهد کرد.
خانم زهرا جباری به اتهامات نسبت داده شده اعتراض کرده و به مقیسه ای گفته است بازجویان او را مورد شکنجه قرار داده اند و ناخن های وی را کشیده اند. وی اثرات کشیدن ناخن خود را در دادگاه به مقیسه ای نشان داده است، قاضی دادگاه اما مدعی شده که این زندانی سیاسی خودش ناخن های خود را کشیده تا کارشناس (بازجو) را متهم کند! صحبت های مقیسه ای باعث شگفتی وکلا و حاضرین در دادگاه شده است. نهایتا مقیسه ای به خانم جباری گفته است که از بازجوی وی تقاضای استعلام خواهد کرد و در دادگاهی که بعد از عید نوروز بر گزار خواهد شد به این ادعا رسیدگی خواهد شد.
خانم زهرا جباری در ۲۷ شهریور ماه دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او به مدت ۲ ماه در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی و شکنجه بسر برد و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شد. او بدلیل داشتن ارتباط خانوادگی با خواهر و ۲ برادرش در قرارگاه اشرف در عراق در زندان بسر می برد.
گزارش فوق می افزادیک خانم ها آقایی و کاظمی نیز بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفته اند. رئیس دادگاه به آن ها گفته است که حکم آنها در هفته های آینده ابلاغ خواهد شد.
محمد مقیسه ای معروف به ناصریان با رفتاری غیرانسانی با زندانیان سیاسی و وکلای آنها برخورد کرده و بارها زندانیان را مورد اهانت قرار داده است. او همچنین از حضور خانواده های زندانیان سیاسی در دادگاه ممانعت کرده و دستور داده است که خانواده ها را از راهروی دادگاه بیرون کنند.

اتحادیه اروپا: ایران اعدام ها را متوقف کند

بی بی سی: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ایران خواسته است هر چه سریعتر اجرای احکام اعدام زندانیان را صرفنظر از جرایم آنها متوقف کند.
کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا روز جمعه در این بیانیه اظهار داشت مقام های ایران روز دوم فوریه اعلام کردند نه نفر در دادگاه های دسته جمعی اخیر به جرایمی از جمله محاربه با خدا محکوم و بزودی اعدام می کنند.
وی افزود این اظهارات بخشی از روند نگران کننده ارعاب معترضین و مخالفین است.
در ادامه این بیانیه آمده است اتحادیه اروپا با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است و از ایران می خواهد اعدام ها را به سرعت به حال تعلیق در آورد.
اتحادیه اروپا از بیانیه اخیر ایران "عمیقا اظهار نگرانی" کرده و خواستار "احترام به حداقل معیارها" از جمله حق محاکمه عادلانه و درخواست عفو بر طبق قوانین و تعهدات بین المللی این کشور است.
حکومت ایران هفته پیش محمد علی زمانی و آرش رحمانی پور را که در دادگاه های بعد از انتخابات محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند، در زندان اوین اعدام کرد.
این اعدام ها و احکام اعدام نه نفر دیگری که اخیرا صادر شده موجی از نگرانی ها در داخل و خارج از ایران ایجاد کرده است.
رهبران اصلاح طلبان این اعدام ها را محکوم کردند و جبهه مشارکت ایران، از بزرگترین احزاب اصلاح طلب کشور، در نامه ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، اعدام این اقدام را مایه "حیرت و تعجب" شهروندان ایرانی دانسته و هشدار داد "قوه قضاییه تحت تاثیر تریبون هایی که هر روز و شب فرمان خونریزی و اعدام بیشتر صادر می کنند قرار گیرد."
اما احمد جنتی دبیر شورای نگهبان از صادق لاریجانی تقدیر کرد و گفت اگر ضعف نشان داده شود "آینده بدتری در انتظار" است.
در خارج از ایران نیز سازمان های حقوق بشر و برخی دولت های غربی موج جدید اعدام ها را محکوم
کردند.

برای پایان دادن به نقض حقوق بشر سازمان‌های بین المللی خواستار فشار اروپا بر جمهوری اسلامی شدند


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و سازمان عفو بین‌الملل در این نشست مشترک که در محل پارلمان اروپا برگزار شد همچنین از دولت ایران خواستند به ارعاب مدافعان حقوق بشر پایان دهد.
این سازمان‌ها همچنین از جمهوری اسلامی خواستار آزادی ده‌ها روزنامه‌نگار، نویسنده، اعضای اتحادیه‌های کارگری و مخالفان حکومت شده‌اند.
ایدان وایت، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ضمن آن که خواستار آزادی ۴۷ روزنامه‌نگاری شد که هم اکنون در ایران محبوس هستند گفت: «دولت‌ها باید با اعمال فشار از مقامات ایران بخواهند به حقوق روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر احترام بگذارند.»
«کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» که مقر آن در نیویورک است روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هم‌اکنون ۴۷ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران به سر می‌برند که این میزان دستگیری از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته و ایران در این زمینه هم‌اکنون از چین هم پیشی گرفته است.
بنا بر اعلام این سازمان، این آمار تنها به روزنامه‌نگارانی که تا روز دوشنبه یکم فوریه (۱۲ بهمن) در زندان بوده‌اند اشاره دارد و شامل بیش از ۵۰ روزنامه‌نگاری که در ماه‌های گذشته دستگیر و با ضمانت آزاد شده‌اند نمی‌شود.
در بیانیه‌ای که فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پس از نشست مشترک این سه سازمان در مقر اتحادیه اروپا منتشر ساخت آمده است که از زمان آغاز اعتراضات مخالفان دولت در ایران در خردادماه، «نقض حقوق بشر در ایران که مدت‌هاست وجود داشته از جمله محدودیت در زمینه آزادی بیان و آزادی تجمعات» تشدید شده است.
به گفته دبیرکل فدراسیون روزنامه‌نگاران، «اگر ایران می‌خواهد به انزوای خود پایان دهد، لازم است که درها را به روی گفت‌وگو و نقد باز کند و به ایرانیان معترض اجازه دهد که حرف بزنند.»
از روز عاشورا در اوایل دی‌ماه که به صحنه «شدیدترین مواجهه نیروهای امنیتی و دولتی با معترضان» تبدیل شد، موج تازه‌ای از دستگیری‌ها در ایران آغاز شده که با نزدیک شدن به روز ۲۲ بهمن، سالگرد انقلاب سال ۵۷، بر شدت آن افزوده شده است.
پیشتر اغلب تحلیل‌گران امور ایران هدف از این دستگیری‌ها و برگزاری دادگاه‌های نمایشی در ایران را ترساندن مردم مخالف دولت و جلوگیری از شرکت آنها در راه‌پیمایی روز ۲۲ بهمن عنوان کرده‌اند که بنا بر سنت سالانه برای بزرگداشت پیروزی انقلاب سال ۵۷ برگزار می‌شود.
از هشت ماه پیش که موج اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی در تهران و دیگر شهرها به راه افتاد، مخالفان حکومت که از برگزاری هر گونه تجمع اعتراضی محروم بوده‌اند مناسبت‌های مختلف همچون ۱۶ آذر، روز قدس و روز عاشورا را به نفع خود مصادره کرده‌اند رادیو فردا: سه سازمان بزرگ روزنامه‌نگاران، کارگران، و حقوق بشر روز چهارشنبه در نشستی مشترک که در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار شد از رهبران اروپا و جهان خواستند تا بار دیگر با اعمال فشارهای تازه بر جمهوری اسلامی، این حکومت را به احترام به حقوق بشر و آزادی بیان وادار سازند

نامه خانواده مهرداد رحیمی خطاب به دادستان تهران

کمیته گزارشگران حقوق بشر- مهرداد رحیمی، 27 ساله و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق بین الملل است. وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر قائم مقام کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی بود. در تاریخ 11 دی‌ماه، وی پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات به همراه پریسا کاکایی به محل مراجعه نمود و بازداشت گردید.
متن زیر نامه پدر و مادر اين فعال سياسی- م
دنی و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر خطاب به دادستان تهران است:

بسمه تعالی
دادستان محترم عمومی و انقلاب استان تهران
جناب آقای جعفری دولت آبادی

سلام علیکم
با احترام، به استحضار می رساند فرزند ما مهرداد رحیمی در تاریخ یازدهم دی ماه به صورت تلفنی به دفتری با عنوان دفتر پیگیری که حسب اطلاع متعلق به وزارت اطلاعات است، احضار شده بود و ایشان چون هیچگونه فعالیت خارج از قانون اساسی و خارج از چارچوب نظام جمهوری اسلامی انجام نداده بودند،شخصا به آن دفتر مراجعه و خود را معرفی کرده اند. مع الاسف از آن مکان به زندان اوین منتقل شده و تاکنون نیز با قرار بازداشت موقت در زندان بسر می برد؛ ما به عنوان پدر و مادر مهرداد معتقدیم که فرزندمان مظلوم واقع شده و از همین رو بر خود لازم دیدیم که نکاتی درباره بازداشت ایشان و روند رسیدگی به پرونده و اتهامات ناحقی که به فرزندمان زده اند را مختصراً به حضور جنابعالی به عنوان ستاننده داد مظلومان عرض نموده و امیدواریم رسیدگی عاجل مبذول فرمائید.
دادستان محترم تهران
فرزند ما مهرداد رحیمی در شرایطی که تحصیلات کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را به اتمام رسانده بود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به عنوان قائم مقام کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام مهدی کروبی مردم را به حضور پر شور در انتخابات دعوت می نمود و در راستای برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری مردم تلاشی وافر نمودند، و در روزهای اعتراضات پس از انتخابات، مهرداد ما جهت انجام خدمت مقدس سربازی از تاریخ اول تیرماه به پادگان آموزشی اعزام شده و خدمت سربازی خود را آغاز نمود و متأسفانه در تاریخ بازداشتش نیز در حال گذراندن دوران خدمت سربازی خود در ارتش جمهوری اسلامی بودند، این همه را به تفصیل آوردیم تا گفته باشیم هرگونه اتهامی به فرزند ما مبنی بر داشتن نقشی در مسائل پیش آمده بعد از انتخابات با توجه به آنچه آمد، بی پایه و اساس است.
آقای جعفری دولت آبادی
ما هنوز هم از اتهام فرزندمان اطلاع دقیقی نداریم و متأسفانه وکلای ایشان نیز تاکنون نتوانسته اند اطلاعی از اتهامات موکلشان به دست آورند، اما بنا بر شنیده هایمان فرزند ما را به جرم عضویت در نهادی مدنی با عنوان کمیته گزارشگران حقوق بشر بازداشت نموده اند. در این باره شایان ذکر است که:
نخست اینکه، ما به عنوان پدر و مادر مهرداد در جریان بودیم که فعالیت های فرزندمان در این کمیته نوشتن مقالاتی درباره حقوق کودکان وکارگران است که در سایت مربوط به این کمیته منتشر می گردید و اکنون نیز این مقالات با یک جستجوی ساده قابل مشاهده و بررسی هستند و چنانکه در اصول متعدد قانون اساسی تصریح شده است نوشتن و انتشار مقاله درباره موضوعاتی این چنینی آزاد است و جرم محسوب نمی شود. درثانی، حسب اطلاع موثق ما، فرزندمان مهرداد رحیمی پیش از شروع دوران خدمت سربازی بنا بر ملاحظاتی که در طی دوران خدمت مقدس سربازی وجود دارد، از عضویت در این کمیته استعفا نموده و فعالیتهای ایشان در کمیته مذکور مربوط به دورانی کوتاه قبل از دوران خدمت مقدس سربازی می باشد.
جناب آقای جعفری دولت آبادی
به ما حق دهید که با توجه به موارد پیش گفته، از اندوه و حیرت آکنده شویم آنگاه که می شنویم فرزندمان مهرداد را به ارتباط با منافقین متهم نموده اند، آن روزی که مهرداد در تماس با ما که ساکن شهر تبریزیم موضوع احضار تلفنی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات را در میان گذاشت، ما نیز همچون خود مهرداد قاطعانه بر پذیرش آن احضار و رفتن به آن دفتر تأکید نمودیم، زیرا هم ما و هم مهردادمان نیک می دانستیم که اقدام کننده علیه امنیت را سرکار با وزارت اطلاعات است نه مهرداد ما که دغدغه اش ایران و امنیت آن است، وبر آن بودیم که این احضار ناشی از سوءتفاهمی است و با ساعتی گفتگو قابل حل، اما دریغا و دردا که غلط پنداشتیم، و از آن روز تاکنون داغ دوری و به زنجیر بودن مهردادمان به کنار، باید داغ بزرگتری همچون شنیدن اتهام ناجوانمردانه ی اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با منافقین به فرزندمان را نیز تحمل نمائیم.
جناب آقای دادستان
مهرداد فرزند پدر و مادری است که سی سال با افتخار و سربلندی به تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته اند و با نان معلمی سه فرزند تحصیل کرده را تقدیم به جامعه کرده اند که هیچ کدام حتی یک مورد سابقه کیفری یا امنیتی نداشته اند.همچنین هیچ یک از اعضای خانواده ما و منسوبین و منتسبین و دوستان خانوادگی عضویت یا ارتباطی با هیچ یک از گروه ها و سازمانهای غیر قانونی و مخالف نظام ازجمله منافقین کور دل نداشته اند و افکار و اندیشه های مهرداد نیز در تقابل کامل با برداشتهای التقاطی این گروهک تروریستی قرار داشته و این مورد ورد زبان خانواده و دوستان مهرداد بوده است و رفتار و گفتار وی حتی ذره ای رنگ و بوی اندیشه های این جریان را نداشته و انگ ارتباط غیر مستقیم و...با این جریان با هزاران من چسب و سریش به مهرداد ما نچسبیده و نخواهد چسبید.
آقای جعفری دولت آبادی عزیز
دادستان محترم تهران
ما شما را در جایگاهی می بینیم که باید ستاننده داد مظلومان باشید و کیفر دهنده ظالمان و از این رو شما را مخاطب این درد دلها نموده ایم، اما اکنون و برای لحظه ای می خواهیم شما را به عنوان یک پدر مورد خطاب قرار دهیم، و از این رو این مورد را نه به آقای جعفری دادستان بلکه به آقای جعفری که پدر فرزندانی است می گوئیم که:
آقای جعفری دولت آبادی که خود فرزندانی دارید و مقام والای پدری برای آنها دارید لحظه ای کوتاه خود را به جای ما بگذارید، فرزندی دارید که در میان خویشان و دوستان به لطافت طبع و رقت قلب مشهور است ، مقاطع مختلف تحصیلی را بی آنکه هزینه ای بر دوش بیت المال بگذارد پشت سر نهاده است و اکنون نیز درحال انجام خدمت وظیفه سربازی است، او را به وزارت اطلاعات احضار می کنند و به زندان اوین می اندازند، پس از سه هفته از او خبری می گیری و می گذارند او را ببینی، متوجه می شوی در این مدت ده روز او را در سلول انفرادی نگه داشته اند، می شنوی او را متهم به ارتباط با سازمان مرده ای نموده اند که هم او و هم خانوداه اش از آن سازمان متنفرند، یک ماه می گذرد از اسارت او و برای بار دوم او را باز هم از پشت دو لایه شیشه قطور می بینی و با گوشی تلفن با او صحبت می کنی ....رنگ به رخسار ندارد و چهره اش تکیده و خسته است، این بار به تو می گوید: "پدر...مادر....برادر... بازجویانم از من می خواهند رو به دوربین تصویربرداری مصاحبه وبه ارتباط ناخواسته و غیرمستقیم اعتراف کنم. من این کار را نمی کنم. پدرم....مادرم ....برادرم... به فریادم برسید....آن ها برای انجام این کار مرا شدیدا تحت فشار گذاشته اند، و بدانیدکه من زیر بار این زور نمی روم."
جناب آقای جعفری دولت آبادی
این شرح کوتاه از خون جگری بود که پدر و مادر یک زندانی بی گناه می کشند و مختصری از ستمی که بر فرزندشان می رود، و باور داریم که شما دادستان محترم دردی که یک پدر و ماد ر از دیدن فرزندشان در چنین موقعیتی می کشند را به خوبی درک می نمائید، از رو ضمن عذر خواهی از تضییع وقت جنابعالی، انتظار رسیدگی عاجل را از شما داریم.
لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
رحیم رحیمی ممقانی – مهین جواهری پور
پدر و مادر مهرداد رحیمی