۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

مهمترین خبرهای روز و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها


فرمانده پليس، كروبى را به داشتن «رفتار تحريک آميز» متهم كرد


فرمانده نیروی انتظامی 
تهران می گوید که مهدی كروبى خود عامل بسيارى از تجمعات غير قانونى است. فرمانده نيروى انتظامى جمهورى اسلامى، مهدى كروبى را به داشتن «رفتارهاى تحريک آميز» متهم كرده و گفته است: «وقتى آقايان اعلاميه مى دهند و تحريک مى كنند يك عده هم سراغشان مى روند.»

اسماعيل احمدى مقدم در حاشيه ديدار با فرمانده مرزبانى كشور آذربايجان به خبرنگاران گفته است: «آنها (رهبران مخالفان دولت) بايد رفتارهاى قانونى داشته باشند... و بايد بدانند كه نبايد رفتارهاى تحريك آميز داشته باشند.»به گزارش خبرگزارى دانشجويان ايران، ايسنا، وى با اشاره به تجمع «۱۰۰ نفر» مقابل منزل مهدى كروبى، از رهبران مخالفان دولت، افزوده است: «اين گونه نيست كه هر كس كه تجمع كند پليس آنها را شناسايى، دستگير و تحويل مى دهد به طورى كه آقاى كروبى به كرات فراخوان داده و افرادى هم تجمع كرده بودند.»
خبرگزارى فارس نيز اين جمله فرمانده نيروى انتظامى را برجسته كرده است كه گفته «كروبى خود عامل بسيارى از تجمعات غير قانونى است اما وى را به اين دليل تا حالا بازداشت نكرده ايم.»
در روزهاى اخير و به دنبال تجمع لباس شخصى ها در مقابل منزل مهدى كروبى طى پنج شبانه روز، افراد و نهادهای مسئول در جمهورى اسلامى سخنان متناقضى درباره ماهيت و نحوه برخورد با اين افراد بيان كرده اند.
در حالى كه سپاه محمد رسول الله هر گونه ارتباطى ميان اين افراد با بسيج و سپاه پاسداران را رد كرده و فرمانده پليس تهران بزرگ نيز از معرفى ۱۰۰ نفر از آنها به دستگاه قضايى خبر داده است، دادستان تهران گفته كه تجمع كنندگان به قوه قضاييه معرفى نشده اند.
عباس جعفرى دولت آبادى مى گويد كه از طريق سايت ها از اين خبر مطلع شده است.
در واكنش به اين اظهارات، آقاى احمدى مقدم قوه قضاييه را مسئول معرفى كرده و گفته است: «پليس اطلاعات اوليه همچون تصاوير شركت كنندگان و محركان اصلى اين تجمع را به مراجع قضايى اعلام كرده و طبيعتا اگر لازم باشد بايد اين افراد احضار قانونى شوند و با تكميل پرونده به موضوع رسيدگى شود.»
وى افزوده است: «هنوز دستگاه قضايى پرونده اى را به پليس محول نكرده و تنها يكسرى اطلاعات عمومى از ما خواسته است.»
در جريان تجمع لباس شخصى ها مقابل منزل آقاى كروبى كه محكوميت گسترده مخالفان دولت را به دنبال داشت بر در و ديوار خانه وى شعارهاى تندى نوشته شد و به گفته اطرافيان اين رهبر مخالفان، تجمع كنندگان، سر تيم محافظان آقاى كروبى را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و اقدام به تيراندازى هوايى كرده اند.
اسماعيل احمدى مقدم تاييد كرده كه يكى از اعضاى تيم محافظ آقاى كروبى در اين تجمع «به شدت مضروب و در بيمارستان بسترى شده است» و گفته كه وى از «افسران نيروى انتظامى» است.
فرمانده نيروى انتظامى در عين حال هشدار داده كه «پليس به شدت از اين گونه تجمعات جلوگيرى مى كند» و افزوده است: «اگر ما با مدارا برخورد كرده ايم اين بار اين گونه نخواهد بود.»
وى مى گويد: «اگر بناست كسى منع شود از اين كه در جايى حضور پيدا نكند نيروى انتظامى قادر است با يک تذكر و يا گماردن مامور، آن فرد را منع كند، بنابر اين نيازى به راه اندازى تظاهرات و تحميل اين همه خسارات نيست.»
اشاره آقاى احمدى مقدم به ممانعت از حضور مهدى كروبى در راهپيمايى «روز قدس» از سوى لباس شخصى ها است كه پس از فراخوان وى براى شركت در اين تظاهرات صورت گرفت.
اطرافيان آقاى كروبى بويژه پسر وى در گفت و گو با راديو فردا نيروى انتظامى را متهم كرده اند كه در جريان حملات لباس شخصى به منزل اين رهبر مخالفان، تنها نظاره گر اقدام هاى آنها بوده است.
اقدام هاى لباس شخصى ها در حالى صورت مى گيرد كه همزمان نيروهاى امنيتى و انتظامى محدوديت هاى بيشترى بر ارتباطات ميرحسين موسوى و مهدى كروبى با هواداران خود تحميل كرده اند و سايت هاى نزديک به آنها، از بازداشت موقت و بازجويى افراد نزديک به نامزدهاى معترض به نتيجه انتخابات خبر داده اند.
همزمان با این فشارها، دادستان عمومی و انقلاب تهران از محاکمه قطعی افرادی که از آنها با نام «سران فتنه» یاد کرده خبر داده است.

 

احمدی نژاد: تحریم‌ها اگر صد برابر هم شوند، بی‌تأثیر خواهند بود

محمود 
احمدی نژاد می گوید: ما در ایران در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم 
احتیاجات خود را برآورده سازیم.محمود احمدی نژاد می گوید: ما در ایران در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم احتیاجات خود را برآورده سازیم.

در حالی که طی ماه های اخیر تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید شده است، محمود احمدی نژاد در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی، ایران را بی نیاز از کمک آمریکا و متحدانش دانسته و گفته است که تحریم‌ها، حتی اگر صد برابر هم شوند، هیچ آسیبی به ایران وارد نخواهند کرد.
آقای احمدی نژاد، روز چهارشنبه، ۲۵ شهریور، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «ان بی سی»، با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گفت: «ملت ما نیازی به آمریکا ندارد... حتی اگر دولت آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد و صد برابر کند، و حتی اروپا نیز در تحمیل تحریم‌های سنگین‌تر به آمریکا بپیوندد، ما در ایران در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم احتیاجات خود را برآورده سازیم».
این اظهارات در حالی بیان شده است که نمایندگان آمریکا،‌بریتانیا و فرانسه در شورای امنیت، روز چهارشنبه ایران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرده و از سازمان ملل خواستند تا هیئتی را مأمور نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران کند.
شورای امنیت سازمان ملل از چهار سال پیش چهار قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده و از تهران خواسته است تا فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم که کاربرد دو گانه نظامی و غیر نظامی دارد را به حال تعلیق در آورد.
ایران این قطعنامه ها را نادیده گرفته و گفته است که به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد. در ماه های اخیر و پس از تصویب قطعنامه چهارم علیه ایران در ماه ژوئن، آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی تحریم های یکجانبه ای نیز علیه تهران تصویب کرده اند.
این تحریم ها افراد و نهادهای درگیر در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران را در بر می گیرد و همزمان هر گونه سرمایه گذاری خارجی در بخش های نفت و گاز ایران را ممنوع کرده است.
رییس جمهور ایران در ادامه با اشاره به لغو مجوز ورود دو بازرس برجسته آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، اعلام کرد که برای این کار توجیهی داشته و مدعی شد که «این دو بازرس اطلاعات نادرستی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ارائه کرده‌بودند.»
در همین راستا، نمایندگان آمریکا و سه قدرت اروپایی در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه به طور جداگانه اقدام ايران در جلوگيرى از ممنوعيت ورود بازرسان با تجربه را محكوم كرده و تهران را به تلاش براى «ارعاب» آژانس متهم كردند.
با این‌حال محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد که به اعتراض‌ها در مورد لغو مجوز این دو بازرس اهمیتی نمی‌دهد.
وی در ادامه موارد مطرح شده در آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، مبنی بر «عدم همکاری» ایران با آژانس را رد کرد و افزود که آژانس باید به جای ایران، توجهش را بر فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل متمرکز کند.
برخی گزارش ها حاکی است که اسرائیل تنها کشور مجهز به سلاح اتمی در خاورمیانه است.
محمود احمدی نژاد در این زمینه گفت: «آن‌ها (اسرائیل) سلاح اتمی دارند و بارها همسایگان خود را تهدید کرده‌اند... و در سال‌های گذشته بیش از ده بار ایران را تهدید کرده‌اند».
اظهارات محمود احمدی‌نژاد یک هفته پیش از سفر وی به نیویورک به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان شده است.
پیش از این اعلام شده بود که در این سفر، آقای احمدی نژاد در نشست خلع سلاح جهانی نیز شرکت خواهد کرد اما بعد اخباری مبنی عدم شرکت آقای احمدی‌نژاد در این نشست منتشر شد و خبرگزاری رویترز به نقل از بان ‌گی‌‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت که به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد در این نشست شرکت نخواهد کرد.
تا کنون حضور نیافتن محمود احمدی نژاد در نشست خلع سلاح جهانی از سوی مقامات جمهوری اسلامی تأیید یا تکذیب نشده است.

آزادی سارا شورد، «حرکتی ماورای قانون»

محمود احمدی نژاد در مصاحبه خود با شبکه ان بی سی در مورد آزادی سارا شورد، یکی از سه شهروند آمریکایی زندانی در ایران که روز سه شنبه آزاد شد، توضیح داد که دلیل آزادی خانم شورد، بیماری وی بوده است و افزود: «ما در این زمینه ماورای قانون عمل کردیم و با آن‌ها همکاری کردیم».
سارا شورد که با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد، روز چهارشنبه وارد عمان شد.
برخی گزارش‌ها حاکی است که کشور عمان، پرداخت وثیقه خانم شورد را تقبل کرده است، اما هنوز به طور مشخص معلوم نیست که چه فرد یا سازمانی در عمان حاضر به پرداخت این مبلغ شده است.
آقای احمدی نژاد در مورد دو شهروند آمریکایی دیگر که همچنان در حبس به سر می‌برند اعلام کرد که آن‌ها باید ثابت کنند در صدد ارتکاب جرم در ایران نبوده‌اند.
وی همچنین تأکید کرد که قاضی پرونده باید در مورد وضعیت دو نفر دیگر تصمیم‌گیری کند و افزود: «من فکر می‌کنم ما نباید در کار یک قاضی، خود را در موقعیت دخالت کردن قرار دهیم. من فکر می‌کنم ما باید به قاضی و دادگاه اجازه دهیم تا در خصوص این پرونده تصمیم‌‌گیری کند».
رییس جمهور اسلامی همچنین گفت که زندانی بودن افراد برای «ایرانی‌ها» خوشایند نیست اما تصمیم گیری در مورد پرونده دو شهروند در بند، در حوزه وظایف قاضی پرونده است.

«صهیونیست‌ها نمی‌گذارند اوباما کاری بکند»

آقای احمدی‌نژاد در ادامه این مصاحبه اعلام کرد که در مسیر بهبودبخشی روابط میان ایران و ایالات متحده، «صهیونیست‌ها» سد راه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌شوند و نمی‌گذارند در این زمینه فعالیتی انجام بدهد.
وی در این زمینه گفت: «ما فکر می کنیم شاید آقای اوباما می خواهد کاری انجام بدهد، اما گرو‌ه‌های فشاری هستند در آمریکا که اجازه نمی‌دهند. حتی  ایشان اگر  بخواهد کاری انجام بدهد، ظاهرا گروه‌هایی هستند که اجازه نمی دهند».
وی در ادامه با اشاره به طرح «آتش زدن قرآن» در سالگرد یازده سپتامبر که اعتراضاتی را میان مسلمانان جهان به همراه داشت، توضیح داد که این اعتراض‌ها نسبت به حرکت مزبور صورت گرفته است و به معنای تنفر مسلمانان از آمریکایی‌ها نیست و مخاطبش «صهیونیست‌ها» هستند.
خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی بارها طرح «آتش زدن قرآن»‌را به آمریکا نسبت داده‌اند.
این در حالی است که این طرح از سوی شبان کلیسایی در ایالت فلوریدای ایالات متحده مطرح شد که در ادامه به دنبال بالا گرفتن اعتراضات، وی اجرای این طرح را منتفی اعلام کرد.

 

شورای امنیت هیئت نظارت بر اجرای تحریم‌ ایران تشکیل می‌دهد 

سوزان رایس، 
نماینده آمریکا در شورای امنیتنمايندگان آمريکا، بريتانيا و فرانسه در شورای امنيت سازمان ملل، دولت ایران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنيت متهم کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواستند هیئتی را مامور نظارت بر اجرای تحريم‌های ايران کند.

بنابر گزارش‌ها، شورای امنیت درصدد تشکیل یک هیئت نظارت برای دنبال کردن اجرای قطعنامه‌‌های سازمان ملل در مورد ایران است. نمايندگان آمريکا، بريتانيا و فرانسه در شورای امنيت سازمان ملل خواستار تشکیل هرچه زودتر چنین هیئتی هستند. روز چهارشنبه در نیویورک اعلام شد اعضای شورا به توافقی برای تشکیل چنین هیئتی دست یافته‌اند.
سوزان رايس سفير آمريکا در سازمان ملل در همین رابطه گفت: «ما از تاخير در تشکيل هیات نظارت بر اجرای تحريم‌های ايران احساس نگرانی کرده و خواستار تشکیل هر چه زودتر چنين نهادی هستیم تا وظايف خود را دنبال کند».
در جلسه شورای امنيت، همچنين خانم رايس از اين شورا خواست برای جلوگیری «نقض مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل از سوی ايران» اقدام‌های لازم را به عمل آورد. به گفته‌ی نماینده آمریکا، تنها با چنین اقدام‌هایی می‌توان تحریم‌های شورای امنیت را به درستی اجرا کرد و خطر دستیابی ایران به فن‌آوری‌های تولید بمب هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را کاهش داد.
تلاش ایران برای «ارعاب» بازرسان
روز چهارشنبه همچنین نمایندگان چهار کشور غربی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ممنوعیت ورود بازرسان به ایران را محکوم کرده و این کشور را به «ارعاب» آژانس متهم کردند.
 نمایندگان سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه (۱۵ سپتامبر / ۲۴ شهریور) توسط فلورنس مانگین نماینده فرانسه در نشست شورای حکام خوانده شد، «عدم همکاری کامل ایران با آژانس» و ممانعت از ورود دو تن از بازرسان آژانس به ایران را «مشکل‌ساز و قابل سرزنش» خواندند.
در این بیانیه آمده است: «مقام‌هاى ايرانى آشكارا تلاش مى‌كنند آژانس را مرعوب كنند تا به اين ترتيب بر كار اين نهاد براى ارائه گزارش به شوراى حكام تاثير گذاشته و توانايى آن براى اجراى موثر رژيم پادمانى در اين كشور را بى‌اعتبار كنند».
گلین دیویس، نماینده آمریکا در آژانس نیز با «بی‌سابقه» خواندن اقدام ایران، آن را حرکتی به منظور «مرعوب کردن» بازرسان آژانس دانست.
پیشتر و در روز گشایش نشست شورای حکام در وین، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از اقدام ایران در جلوگیری از ورود بازرسان آژانس شدیداً انتقاد کرده بود. آمانو در سخنان خود تاکید کرد که ممنوعیت ورود بازرسان به ایران، فعالیت‌های آژانس را در این کشور دچار اختلال می‌کند.

 نظام ترک برداشته

"خونی ریخته شده و نظام ترک برداشته و خیلی از شماها باید اعدام شوید و شاکی شما نیز نظام است." این عین سخنانی است که" بازجویان" گفته اند و جهان درهفته سوم شهریور ماه 1389 از آن مطلع می شود؛ به هنگامی که نامه تکان دهنده عبداله مومنی انتشار می یابد.
و همه خبرها از درستی تحلیل بازجویانی حکایت دارد که می کوشند با شکنجه یاران آزادی، سنگسار سکینه آشتیانی، تهدید موسوی و کروبی وآیت اله دستغیب، و شاخه و شانه کشیدن برای جهان، "ترک" را بند بزنند.
رئیس دولت کودتا که احمدی نژادباشد می گوید: "کیهان نمی خوانم."
صد البته برای کیهان مهم نیست که یک نسخه از صدمیلیون تیراژش کم شود.کیهان نگران چیز دیگری است: "افراسیابی که وظیفه- و شاید مأموریت- او فتنه انگیزی و تفرقه افکنی میان اصولگرایان است.
پیش بینی کیهان آن است که افراسیاب یاد شده به زودی و شاید طی چند هفته آینده به حضرتعالی پیشنهاد می کند که آشکارا و بی پرده با دوستان واقعی خویش و جریان اصولگرا و حتی دو قوه دیگر اعلام مرزبندی کنید! شاید هم تا به حال این پیش بینی را ارائه کرده باشد! افراسیاب از شما می خواهد که مثلا در یک مصاحبه و یا سخنرانی و یا به هر شکل دیگری اعلام کنید که فقط خودتان هستید و هیچ رابطه و پیوندی با سایر اصولگرایان ندارید، دوستان را به دشمنی متهم کنید و در یک کلمه خود را تنها در میانه میدان بدانید! و….آقای احمدی نژاد عزیز! اگر به شما چنین پیشنهادی شد، آن را نپذیرید و چنانچه تاکنون این پیشنهاد ارائه شده است، از انجام آن خودداری ورزید. شما برخاسته از اصولگرایی هستید و نه- آنگونه که افراسیاب ادعا می کند- ایجاد کننده آن."
سخن از نبرد خونین پشت پرده برای کسب قدرت در "آینده" ای است که "آقا" سر بر بستر خاموشی ابدی بگذارد؛و یابه رسم قدیم جمهوری اسلامی چنین مقدرافتد.
ازنشانه ها هم می شود فهمید که منظور از "افراسیاب"  باید همان رحیم مشائی باشد که ناگهان ذکر"ایران، ایران" گرفت و به یاد اساطیر ایرانی افتاد و نمادهایش شدند سیاوش و آرش. واین هفته هم پس از برپائی سایتی مستقل، زنگ تاسیس جریان "عدالت و رفاه" را بصدا در آورده است. قاعدتا"مدودف جمهوری اسلامی خود را آماده می کند" تا با تظاهر به دلبستگی به زمینه اصلی  پیدایش جنبش سبز، یعنی حرکت بر بستر ایران برای رسیدن به آزادی و رفاه، سیستم روسی را
 درایران هم پیاده کند. افراسیاب "ملی" می شودرئیس جمهور و احمدی نژاد "حزب الهی" که به گردن کورش کبیر هم چفیه می بندد تا تاریخ باستانی ایران را هم به گند آن بیالاید، درجای نخست وزیر می نشیند.
خبر فعالیت "افراسیاب" را رقبای اصولگرا فاش می کنند "از جمله الف، متعلق به احمد توکلی؛ رئيس مرکز پژوهش های مجلس. تابناک، سایت نزدیک به محسن رضایی؛ فرمانده سابق سپاه پاسداران" ودرست درهمین روزها هم نامه شديدالحن توكلي به احمدي‌نژاد منتشر می شود: "صبر مجلس در برابر قانون شكني دولت، اندازه دارد."
اولین اخبار منتشره هم نشان می دهد، پیش بینی امنیتی کیهان پر بیراه نبوده است و دارد "جبهه" جدیدی راه می افتد. حجت السلام امیری فر، دبیر جبهه عدالت و رفاه می فرمایند:"جبهه عدالت و رفاه از حدود 10 تا 12 گروه مختلف که حامی دکتر محمود احمدی نژاد هستند تشکیل شده است." و تشکیل این گروه سیاسی برای حمایت از آقای مشایی را شایعه  می خواند.
هفته پیش حسین علیزاده، دیپلمات مستعفی در فنلاند، گفته بود "من نفر آخر نخواهم بود"، این هفته فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم سفارت ایران در بلژيک هم استعفا می کندو خبر می دهد زنجیره دیپلمات هائی که از خدمت در متن دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی شرم دارند، دنباله دارد.
ظاهرادو دیپلمات پیوسته به جنبش سبز اطلاع نداشته اند که جناب وزیر هم رفتنی هستند. همزمان،
منوچهر متکی به نوشته سایت تابناک "لب به انتقاد" می گشاید "و به بهانه نقد گفته های خام و بچه گانه بقایی یکی از چهار نماینده ویژه انتصابی احمدی نژاد در خصوص مساله کشتار ارامنه ترکیه، به شدت از دخالت در حوزه مسئولیتش از احمدی نژاد انتقاد می کند."
 جواد منصورى سفير سابق ايران در چين به سایت دیپلماسی ایرانی می گوید: "احمدی نژاد به وزیر خارجه بی‌اعتماد است."
و سرانجام معلوم می شود که احمدی نژاد احكام نمايندگان ويژه خود در امور سياست خارجى را لغو و براى آنها احكام جديدی با عنوان "مشاور در عرصه بين الملل" صادر كرده است.
آخر هفته معلوم می شود احمدی نژاد که قدم به قدم به دنبال پوتین است، می کوشد اختیار کامل سیاست خارجی رابدست بگیرد و یکی از یاران نزدیک خود را نامزد جانشینی متکی کرده است. آخر رئیس دولت کودتا در آستانه سفری دیگر به نیویورک است برای زدن حرفهای جنجالی درمقابل جمع و تلاش برای بدست آوردن دل "شیطان بزرگ" درخلوت.
   رهبر جمهوری اسلامی که معلوم نیست در نقشه پوتین- مدودف به سبک جمهوری اسلامی اساسا جایی دارد یا نه، این هفته لقب جدیدی می گیرد "امام المسلمین". مجید محمدی درباره این سیستم "مقدس سازی" می نویسد: "دستگاه رهبری ترتیبات ویژه‌ای برای مقدس نمایش دادن "آقا" اتخاذ کرده است، از جلودارهایی که پیش پای آقا سینه خیز می شوند تا دیگران نیز به تاسی همین کار را تکرار کنند، تا کاتب ویژه که این رخدادها را گزارش می دهد تا تقدس آقا در فضای عمومی "جا بیفتد، " نمایش "آقا" در تلویزیون در حالی که مثل فرشتگان پر و بالش را بر خلائق می گشاید تا خبرها و گزارش‌های رسانه‌های دولتی و شبه دولتی که "آقا" را در مقام معصوم می نشاند، از ترتیب دادن دیدارها و ملاقات‌های رهبری با مداحان و شاعران دولتی و هیئت‌های مذهبی تا پخش عکس وی در انواع تظاهرات مذهبی و سیاسی."
امام المسلمین در یکی از این ملاقات ها و یک هفته پس از  جنجال رسانه ای یک کشیش گمنام آمریکایی، سخنانی می گوید تا سلسله برنامه های سازماندهی شده و تبلیغاتی برای برپایی تظاهرات حکومتی بر علیه آمریکا و آنچه که "هتک حرمت قرآن" نامیده می شود، کلید بخورد.
 بعد نوبت  تعیین تکلیف مسلمین جهان در برابر مساله فلسطین می رسد و درنماز عید فطر.جنبش فتح  اظهارات خامنه ای را "سوء استفاده بی شرمانه از مبارزات ملت فلسطین و رهبری آن و دخالت آشکار در مسائل داخلی" می خواند ودر بیانیه خود می نویسد: "این سخنان اهداف نظام ایران و رهبری آن برای مصادره مساله فلسطین و مبارزات و از خودگذشتگی های ملت آن به سود مطامع منطقه ای واهداف توسعه طلبانه برملا می کند. اهداف نظام خامنه ای- احمدی نژاد که ملت دوست و برادر ایران را با تمام تکثرات قومی، دینی و مذهبی اش سرکوب می کند... اهدافی آشکار است که در پی توسعه شکاف میان فلسطینی ها و چند دسته کردن ملت عرب و کشاندن آن به جنگ های داخلی به سود خود است."
در چنین فضائی، خانم هیلاری کلینتون، وزیرخارجه آمریکا می گوید: "ترديدی نسيت که ايران در حال تبديل شدن به يک ديکتاتوری نظامی با نوعی رنگ و لعاب ايدئولوژيک دينی است. در واقع ایران به وسیله سپاه پاسداران با هماهنگی برخی از روحانيون و رهبران سياسی در حال افزایش قدرت خود هستند. فکر نمی کنم که هدف اوليه انقلاب ايران بدل شدن جمهوری اسلامی به چنين چيزی بوده باشد."

بوستون هرالد براساس مواضع یک سناتور آمريکايی، می نویسد: "ايران؛ بزرگترين تهديد تروريستی جهان است."

 ورييس جمهور آمريکا  در آستانه  امضای قرارداد فروش جنگنده های پيشرفته از نوع اف ـ ۱۵ و تسليحات ديگر به عربستان است که به ارزش ۶۰ ميليارد دلار، بزرگترين معامله تسليحاتی در تاريخ آمريکا است.
به نوشته روزنامه گاردين: "هدف آمريکا از امضا اين قرارداد، تقويت قدرت نظامی متحدان خود درمنطقه خليج فارس در مقابل خطرهای احتمالی از جانب ايران است."
خانمها! آقایان!
بازجویان جمهوری اسلامی بهتراز هرکس می دانند که "نظام ترک خورده است." از شکاف این ترک که مدام بزرگتر می شود، جهان به روشنی تمام می بیند که در ایران چه می گذرد.
در هفته ای که واردات بنزین از ترکیه به ایران متوقف می شود، امین‌الله حسینیان، مدیر اجرایی سابق امور بین‌الملل در شرکت ملی نفت ایران و عضو سابق کمیته استراتژی بلندمدت سازمان اوپک، می گوید: "صنعت نفت و گاز ایران در معرض تندباد تحریم‌ها از هم فرومی پاشد."

خبرآنلاین می نویسد: "در سه ماه گذشته صنعت نفت کشور شاهد ۵ حادثه آتش سوزی در یک میدان نفتی، دو مجتمع پتروشیمی، یک جایگاه بنزین و خط لوله گاز بوده که این حادثه ها باعث جان باختن ۱۸ تن از کارکنان نفتی و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر از این کارکنان شده است."

در ادامه رکود معاملات، رکورد شکنی چک‌های برگشتی ادامه دارد. براساس آمارهای بانک مرکزی در چهار ماهه نخست امسال رقم چکهای برگشتی به 8هزار و 500 میلیارد تومان رسیده ونسبت رشد آن 37 درصداز مدت مشابه در سال گذشته بیشتر است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند این پروسه منجر به ایست قلبی یا همان ورشکستگی اقتصاد ملی  می شود.
هاشمی رفسنجانی، هنگام گشایش مجلس خبرگان می گوید: "وضع را وخیم نکنید، برای ایران خواب دیده اند."
فائزه هاشمی تصویری عمومی از جامعه ایران می دهد: "ملتی سرکوب شده، پر از خشم و احساس مظلوميت مردمی که خود را هر چه بيشتر با دروغ‌ها، سوء مديريت‌ها، عوامفريبی‌ها، زورگويی‌ها، اوباشگری، ظلم‌ها، نابودی منابع و ثروت ملی، از دست رفتن فرصت‌های بين‌المللی، تخريب بيشتر کشور از طرف جريان حاکم روبرو می‌بيند."
مهدی كروبی که مانند میرحسین موسوی باز هم تهدید به محاکمه شده است، خطاب به ملت می نویسد: "آنکه از مردم برید راهی نخواهد داشت جزآنکه به چند قداره‌بند باج‌گیر دلخوش کند و این سرنوشت آنهایی است که زورگویی را جایگزین مردم‌سالاری می‌کنند و آرای مردم را کاغذ باطله می‌پندارند. آنها البته ترسیده‌اند که نتوانند با نسیم بیداری و آزادی مردم مقابله کنند و از همین‌روست که راه ارعاب پیش گرفته‌اند. چرا که آنکه می‌ترسد، می‌ترساند."
و آیت اله دستغیب  که پرسیده "آيا خبرگان رهبری به وظيفه خود عمل کرده‌اند؟" و مهر "خوارج" خورده، حرف آخر ر ا می زند: "در زمان فعلی راهی نیست جز سر فرو آوردن به خواست ملّت. باید از بحث‌های انحرافی در مجلس خبرگان دست برداشته و به اصل مطلب که همان خواست های ملّت رشید ایران است جامه‌ی عمل بپوشانیم. "
و خواست ملت رشید ایران صد و چند سال است در یک کلمه خلاصه می شود: آزادی.
 
هفته سوم شهریورماه 1389 رابه پایان می بریم وهنوز خوفناکترین در راه است. منظورم "حذف جايگاه تاريخی ايران در فدراسيون جهانی کشتی" نیست. این گزارش رابخوانید وببینید چگونه اختران سیزده ساله ایرانی را در لندن به" مردان عرب" می فروشند.

خانم ها ! آقایان!
خانم ها آقایان این ترک بند زدنی نیست.

 

اختصاصی روز

طراحی کودتا براساس گزارش شورایعالی امنیت ملی

به دنبال پخش فایل صوتی سخنرانی سردار مشفق که گفته می شود در جمع تعدادی از روحانیون در مشهد ایراد شده، "روز" به منبع اصلی این سخنرانی و گزارشی دست یافت که با همکاری کارشناسان عالي  وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در کمیته بررسی شورای عالی امنیت ملی تهیه و به مقامات ارشد نظام ارائه شده است.
طی ماههای گذشته یک نوار صوتی از طریق بلوتوث و سایت های اینترنتی به شکلی وسیع منتشر شد که طی آن اتهامات سنگینی به چهره های شاخص اصلاح طلب و همچنین سید حسن خمینی، هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و آیت الله صانعی نسبت داده شد. این فایل صوتی که گفته شد مربوط به سخنرانی سردار مشفق، از فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه است و در پاییز سال گذشته ایراد شده ، بخش هایی از گزارش 110 صفحه ای شورای عالی امنیت ملی ایران است که متن  کامل آن در اختیار "روز" قرار داده شده است.
تاکنون هویت واقعی سردار مشفق و دلیل پخش و افشای فایل صوتی منسوب به او فاش نشده و مشخص نیست آیا این فایل صوتی از سوی حکومت و با هدف خاصی منتشر شده یا اینکه به نحوی و توسط بخش های معترض درون حکومت به بیرون درز کرده ، اما گزارش شورای عالی امنیت ملی که منبع اصلی سخنان سردار مشفق است، نشان میدهد که از سویی برنامه ریزی برای انتخابات مخدوش 22 خرداد سال گذشته از مدتها قبل از این انتخابات و در سطح مدیریت کلان کشوری صورت گرفته و از سوی دیگر بازداشت های فله ای فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی بعد از انتخابات 22 خرداد براساس هدف و برنامه از قبل تعیین شده بوده و سپاه پاسداران در مورد بازداشت شدگان از قبل عملیات و مراقبتهای اطلاعاتی انجام داده بود.
سخنرانی سردار مشفق که عینا از روی این گزارش 110 صفحه ای تنظیم شده بود، تنها بخش هایی از این گزارش است اما "روز" در چندین گزارش مجزا به بررسی و انتشار متن کامل این گزارش خواهد پرداخت.
همه متهمان تلاش برای حذف رهبر
در ابتدای این گزارش که عنوان "بررسی و تجزیه و تحلیل ساختار و سازمان فتنه 88" را دارد، آمده است: "پاور پوينت حاضر شامل بررسي و تجزيه و تحليل ساختار و سازمان فتنه اخير، حاصل جلسات متعدد كارشناسان با حضور مسئولين و كارشناسان عالي  وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي باشد كه بنا بر تصويب دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي صورت گرفته است. در این جلسات با استفاده از تمامی جمع آوری های انجام شده قبلی و اسناد معتبر اطلاعاتی و استفاده از اظهارات و بازجویی های متهمین، مطلب مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با توافق کامل این نهادها به تصویب رسیده است".
در این گزارش سپس در 14 نمودار جدولی به "نمایی از یک توطئه نافرجام، جلسات، هدف و استراتژی، لایه رهبری، طراحی سناریو سازی و سازماندهی، نقش هاشمی، تاکتیک های اجرایی و هدایت در صحنه بعد از انتخابات، عناصر تاثیر گذار در فتنه اخیر و حامیان مرتبط با آنها یعنی هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی و همچنین راهبردهای آینده جریان فتنه" پرداخته شده است.
گزارش مذکور وقایع بعد از انتخابات را "جريان ازقبل طراحي شده سياسي براي تغيير مديريت اجرايي كشور وتغيير در برخي اصول و مباني نظام با خروج از قانون وعبور از حكم رهبري با بكارگيري  ظرفيت هاي داخلي وخارجي از جمله ايجاد اغتشاش" دانسته و سپس با ذکر نقل قول هایی از سید حسن خمینی، مصطفی تاج زاده، محمد علی ابطحی، محسن امین زاده، محمد عطریان فر، بهزاد نبوی، زهرا رهنورد، ابراهیم یزدی، سید محمد خاتمی، موسوی خوئینی ها، گرامی مقدم، حسین مرعشی، جهانبخش خانجانی، هاشم آقاجری، روشنک سیاسی، دکتر بانکی ، مجید انصاری، بهزاد نبوی، علیرضا رجایی ، عبدالله رمضان زاده، محمد قوچانی، مسیح مهاجری، غلامحسین کرباسچی، فیض الله عرب سرخی، هدایت الله آقایی، مهدی هاشمی، زهرا اشراقی، فاطمه کروبی، مهدی درویش، مظفر، شهاب طباطبایی ، حمزه کرمی، بهزادیان نژاد، جواد امام، تاجرنیا، علی دورانی، نیری، محتشمی پور، همسر هاشمی رفسنجانی، موسوی تبریزی، محمد مقدم ، مهدی هاشمی، حسن روحانی ، رضا خاتمی، علی هاشمی، فائزه هاشمی، فاطمه هاشمی، محمد تقی کروبی، موسوی لاری، بهمن احمدی امویی، حجت شریفی، محسن میردامادی، کیان تاجبخش، مصطفی طلوعی، سعید شریعتی، خسروی، سراج الدین موسوی، امیرمهدی موسوی خوئینی و قدرت الله علیخانی، آنها را متهم به "تلاش در جهت حذف رهبری و ولایت فقیه به هر قیمت، تغییر و تحدید قانون اساسی ، ایجاد انشقاق بین اصولگرایان، همسویی با طراحی بیگانگان و داشتن ارتباطات خارجی، بهره برداری ابزاری از علما و نخبگان، عبور از مبانی دینی و چندین اتهام دیگر کرده است.
اکثرنقل قول های این فعالان سیاسی و مطبوعاتی براساس گزارش مذکور از طریق شنود به دست آمده و در مقابل این نقل قول ها به طور مشخص این مساله درج شده است. برخی از نقل قول ها نیز مربوط به بازجویی های صورت گرفته از این افراد بوده است.
آنچه قابل توجه است اینکه در این گزارش و در بخش هایی که نوشته شده از طریق شنود بوده برخی نقل قول ها بدون اسم است و در مقابل آنها نوشته شده ناشناس. دو مورد دیگر نیز به اختصار و با عنوان " م .ز و همچنین ت . ا" ذکر شده است. در مواردی نیز نوشته شده احتمالا سید حسن خمینی و یا احتمالا دکتر بانکی و ...
بخش های دیگری از این گزارش به سفارت خانه های خارجی، احزاب و گروههای سیاسی داخل و خارج از کشور، ان جی او ها و سازمان های غیر دولتی اختصاص دارد و همچنین به جلساتی که با عناوین جلسات صبحانه، جلسات دایره المعارف، بنیاد باران، دفتر مهدی هاشمی و .... اشاره شده است.
براساس گزارش "روز" تمامی افراد، احزاب و تشکل های سیاسی که در این گزارش از آنها نام برده شده متهم به اقدام علیه رهبری و تلاش برای حذف رهبری شده اند.
بازداشت ها با برنامه ریزی و عملیات سپاه
سه جدول 18، 19 و 20 در این گزارش درج شده با عنوان "اسامي متهمين وميزان مشاركت آنها در حوادث اخير بر اساس نظرات سپاه ، ناجا ، واجا" که در ذیل عین این جدول ها را منتشر میکنیم.
در این سه جدول نام 46 تن از فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی ذکر شده که براساس نظر کارشناسان سپاه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به "حضور در فتنه، برنامه ریزی از قبل، ارتباط با خارج، تشویق به حضور در اغتشاش و آشوب، عبور از قانون و حکم رهبری متهم شده اند.
 این جدول ها نشان میدهد که " بازداشتهای روزهای اول کاملا بر اساس اهداف و از میان افرادی بوده که سپاه پاسداران در مورد آنها از قبل عملیات و مراقبتهای اطلاعاتی انجام داده بود و کلیه این افراد نیز به اقدام علیه رهبری متهم بوده اند. در حالی که در مورد بسیاری از این افراد نظیر سعید حجاریان، نظر کارشناسی وزارت اطلاعات عدم حضور وی در فتنه، عدم حضور در برنامه ریزی های قبلی، عدم تشویق به اغتشاش و آشوب و عدم عبور از قانون بوده است".
به عبارت دیگر غیر از ده نفر، بقیه این افراد براساس جداول زیر، با نظر سپاه مبنی بر تلاش علیه رهبری که در قمست های مختلف گزارش مذکور نیز ذکر شده، بازداشت شده اند. هرچند که برخی از این اسامی همچون سیدمحمد خاتمی، سید حسن خمینی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد، غلامحسین کرباسچی، فاطمه، فائزه و مهدی هاشمی، موسوی خوئینی ها، موسوی لاری و محتشمی پور، تاکنون بازداشت نشده اند اما از سوی سپاه در این جدول متهم به عبور از قانون و حکم رهبری و در بخش های دیگر گزارش متهم به تلاش برای حذف جایگاه ولایت فقیه و رهبر شده اند.
بدون توضیح اضافه ای جدول های 18 – 19 و 20 را منتشر میکنیم و در گزارش های بعدی به بخش های دیگری از گزارش شورای عالی امنیت ملی که از اهمیت به سزایی برخوردار است خواهیم پرداخت.
جدول شماره 18:










 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

از مبارزه شرافتمندانه مردم ایران حمایت می کنیم

با برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه در موردمواضع این کشور نسبت به نقض حقوق بشر در ایران، جنبش سبز، سناریوهای غرب در صورت شکست مذاکرات هسته ای و رابطه فرانسه باجمهوری اسلامی سخن گفته ایم. آقای کوشنر با تاکید بر اینکه "دفاع از حقوق بشر یکی از انگیزه های اصلی من در انجام مسئولیت های فعلی به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا است" می گوید: "من در ذهنم تصویری از بسیاری از مردم ایران را دارم که با نتایج انتخابات ژوئن 2009 مخالف بودند و مردمی که ازحقوق مدنی خود محروم شده اند. بدون اینکه بخواهم در امور داخلی ایران دخالت کنم، هیچ کس نمی تواند در مقابل نقض گسترده حقوق بشردر ایران ساکت بماند. فرانسه در راستای سنت همبستگی خود، همواره از مبارزه شجاعانه، شرافتمندانه و راسخ همه کسانی که برای حقوق اولیه خود مبارزه می کنند حمایت می کند. "
متن این مصاحبه در پی می آید.

 شما در نامه ای به کاترین اشتن، با اشاره به پرونده سکینه، خواستار اقدامی قوی تر از سوی اتحادیه اروپا در زمینه  نقض حقوق بشر در ایران شده اید. منظور شما از "اقدامی قوی تر" دقیقا چیست؟
ما به ویژه نگران وضعیت این زن محکوم به یک مجازات وحشیانه هستیم. رئیس جمهورفرانسه این مطلب را درکنفرانس سالانه با سفرای فرانسه در پایان ماه اوت بیان کرد. او گفت:  فرانسه خود را مسئول سرنوشت سکینه محمدی آشتیانی می داند. مجازات سنگسار مربوط به قرن ها پیش است و امروزه قابل توجیه نیست. این مجازات نقض جدی حقوق بشربه شمار می آید که خشم و همدردی ده ها هزار نفر از زنان و مردان را در سراسر جهان در حمایت از سکینه محمدی آشتیانی موجب شده است.
بسیج ما باید جمعی و منسجم باشد. من این پیام را درنامه ای به کاترین اشتن و همتایان خود در اتحادیه اروپای منتقل کردم. امروزمن امیدوارم سکینه محمدی آشتیانی بخشوده شود و من بارها از مقامات ایرانی خواسته ام که این تصمیم را بگیرند.  من روز دوشنبه 6 سپتامبر، با محمدمصطفایی، اولین وکیل سکینه ملاقات کردم است. ما همچنان به بسیج کامل خود ادامه می دهیم وامیدواریم این اقدام مثبت انجام واین تصمیم گرفته شود.

شما قبل ازوزیر امور خارجه فرانسه بودن  یک مدافع حقوق بشربوده اید. اکنون به عنوان یک فعال حقوق بشر موضع شما در باره نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران چیست؟
تشکر می کنم از اینکه فعالیت های مرا در سراسر زندگی ام به عنوان دفاع از حقوق بشرمی نامید.  این یکی از انگیزه های اصلی من در انجام مسئولیت های فعلی به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا است. اولویت های ما در این زمینه عبارتند از الغای مجازات اعدام، رعایت حقوق زنان، مبارزه علیه نژادپرستی و تمام اشکال تبعیض و آزادی بیان؛ که تنها تعدادی از اولویت هاست.
من به عنوان وزیر امور خارجه، همواره برای افزایش احترام به اصول جهانی حقوق بشر در جهانی که مرتب جهانی تر می شود کوشش کرده ام. می خواهم مثالی برای شما بیاورم که مستقیما به شرایط ایران ربط دارد، یعنی موضوع آزادی بیان و فن آوری های جدید، که امروزه از مسائل اساسی است: ما در ایران شاهد استفاده از فن آوری های فوق العاده جدید در انتشار اطلاعات و آرا و عقاید هستیم، ولی در عین حال می بینیم که چگونه  رژیم این ابزاررا سانسور می کند، دسترسی به آن را محدود می سازد، و یا از همه بدتر، از آن برای ردیابی صدا های مخالف استفاده می کند. من بر اساس این مشاهدات بود که ابتکار عمل این موضوع حیاتی را به عهده گرفتم و همراه همتای هلندی خود، در 8 ژوئیه 2010، برای اولین بارنشستی با همکاری سازمان های اینترنتی غیر دولتی، که در مبارزه با سرکوب و سانسور در اینترنت همراه ما هستند، تشکیل دادیم. در اواسط ماه اکتبرهم کنفرانس وزرا   برای ادامه این کار را در پاریس برگزار خواهیم کرد. موضوع مورد بحث این نشست دفاع از مخالفین اینترنتی و کنترل مساله فیلتر کردن وارسال پارازیت خواهد بود.

 پرونده سکینه درنوع خود اولی نیست و آخری هم نخواهد بود. آیا شما این نوع مشکلات را به عنوان موضوعی که "برای دیگران اتفاق می افتد" نگاه می کنید؟ چه کار می شود کرد؟
این موضوع قطعا به صورت چیزی که "برای دیگران اتفاق می افتد" نیست. من در موارد متعدد در مورد وضعیت بد افراد به صراحت سخن گفته و از ایران خواسته ام که به این وضع پایان دهد. من همچنین ازبیانیه های اتحادیه اروپا که از طریق خانم اشتن منتشر می شود حمایت می کردم. ما به بیان صریح خود در این موارد ادامه می دهیم چون واقعا نگران وضعیت این افراد هستیم.  مورد سکینه در واقع یک سمبل است، ولی همانطور که شما اشاره کردید، یک مورد استثنایی نیست. مرد جوان 18 ساله ای بنام ابراهیم حمیدی اکنون در ایران به اعدام محکوم شده است، چون همجنسگراست. فرانسه خشم خود را درمورد این تصمیم بیان داشته است. ما باید خود را متعهد به اطمینان از نجات این نوجوان کنیم و مطمئن شویم که همجنسگرایی در ایران ویا سایر کشورها با مجازات مرگ روبرو نخواهد شد. تعهد ما بی نتیجه نیست: جعفر پناهی، کارگردان سینما، در25 مه 2010، به دنبال درخواست من و فردریک میتران، وزیر فرهنگ فرانسه، از زندان آزاد شد.

جنبش سبز
 با شنیدن اصطلاح "جنبش سبز"، اولین تصویری که به ذهن شما می آید چیست؟ آیا شما تصویر روشنی از رهبری جنبش سبز و مواضع سیاسی آن دارید؟ از نقطه نظر غرب، آیا تقاضاهای این جنبش به اندازه کافی روشن هست که قابل شناسایی باشد؟
من در ذهنم تصویری از بسیاری از مردم ایران را دارم که با نتایج انتخابات ژوئن 2009 مخالف بودند و مردمی که ازحقوق مدنی خود محروم شده اند. بدون اینکه بخواهم در امور داخلی ایران دخالت کنم، هیچ کس نمی تواند در مقابل نقض گسترده حقوق بشردر ایران ساکت بماند. فرانسه در راستای سنت همبستگی خود، همواره از مبارزه شجاعانه، شرافتمندانه و راسخ همه کسانی که برای حقوق اولیه خود مبارزه می کنند حمایت می کند.

 سناریو های مختلفی در مورد ایران پیشنهاد شده. به نظرشما محتمل ترین سناریو کدام است و ویژگی های آن چیست؟
همه کشورهای جهان به آنچه درایران رخ می دهد توجه دارند، چون این موارد تهدید اساسی برای امنیت بین المللی در حوزه کلیدی، یعنی گسترش سلاح های هسته ای است. سناریوهای آینده بستگی به حرکت مقامات ایرانی دارد. هدف ما روشن است: به ایران بفهمانیم که تصمیم این کشور هزینه های فزاینده ای دارد و اینکه تنها راه برای آن کشور شروع مذاکرات جدی است. خواهیم دید که آیا ایران این را می پذیرد یا نه. شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگران تمهیداتی را به مرحله اجرا گذاشته اند. ما اکنون در حال پیاده سازی این تحریم ها هستیم و ازاستراتژی دوگانه مورد نظر جامعه بین المللی پیروی می کنیم.

 آقای سارکوزی، هشدار داده است که "اگر ایران نتواند به توافقی معتبردست یابد انزوای آن تشدید خواهد شد و تهدید ها وخطرات احتمالی را افزایش دهد. ما در حال آماده سازی و سازماندهی خود برای دفاع از کشورهایی هستیم که در خطر قرار می گیرند." منظور از آمادگی یا سازماندهی چیست؟
ما مصمم هستیم هر کاری که در قدرت ماست انجام دهیم تا ازبدترین حالت جلوگیری کنیم: یعنی از توسعه بمب هسته ای توسط ایران، که می تواند پایان سیستم منع  تکثیر تسلیحات اتمی باشد؛ ویا از گزینه بمباران ایران، که می تواند فاجعه بارباشد و نتایج بسیار گسترده داشته باشد. تنها راه برای اجتناب از این شرایط رسیدن به توافقی براساس مذاکره است؛ ما معتقدیم که این شدنی است و  تمام تلاش خود رابر این هدف متمرکز کرده ایم. تنها دلیلی که ما با تشدید تحریمها علیه ایران همراه هستیم آن است که به ایران نشان بدهیم که تصمیم آنها هزینه های هنگفتی در بر دارد و آنها را وادار به همکاری کنیم.

  اگر جمهوری اسلامی در زمینه مساله  هسته ای باغرب به توافق برسد آیا روابط غرب با ایران به حالت عادی باز می گردد؟
من مایلم پیش از این ذکر کنم که تحریم های اعمال شده از سوی جامعه بین المللی به هیچ وجه مردم ایران را هدف نمی گیرد بلکه هدفش تصمیم های رژیم است. ما هر کاری که از دستمان بر می آمد انجام دادیم، و من شخصا بر این موضوع نظارت داشتم که تا حد امکان از آسیب دیدن مردم از نتایج اعمال تحریم ها جلوگیری شود. حل مسئله هسته ای ایران مسلما به بهبود جایگاه ایران در جامعه بین المللی منجر خواهد شد. انزوای کشور در واقع تا حد بسیار زیادی زائیده تصمیم دولت برای انجام فعالیت های بسیار حساس غنی سازی در نقض تعهدات بین المللی است که این خود نشان می دهد تمام یا بخشی ازاین برنامه هسته ای در خدمت استفاده در امور نظامی است . با توجه به آنچه گفته شد روابط دو جانبه فرانسه و ایران باید به عنوان یک کل دیده شود و به مساله هسته ای محدود نشود، حتی اگر این موضوع بیشترین نگرانی ها را بوجود آورده باشد. علاوه بر این من می خواهم یادآوری کنم که موضوع هسته ای ایران جدا ازسایر نگرانی های موجود در مورد ایران، از جمله مسائل حقوق بشر، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 
 
 
جرس: مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای به ادعاهای مطرح شده از سوی یک مقام نظامی-امنیتی (سردار مشفق) پاسخ داد و از مسؤولان امر و در درجه اول از رهبری و مراجع عظام تقلید درخواست کرد که با این جریان مرموز و بدعتهای خطرناک به نحو شایسته برخورد کنند باشد تا از تکرار فاجعه تاریخ مشروطیت و هدر رفتن خون پاک شهیدان و زحمات طاقت فرسای حضرت امام و مراجع و علماء و روحانیت متعهد و مبارز و دیگر مجاهدان راه آزادی و فضیلت جلوگیری شود.

به گزارش سایت مجمع روحانیون مبارز، در این بیانیه با اشاره به سخنان سردار موسوم به مشفق که مامور ستاد کودتا علیه نظام و انقلاب است و نیز برشمردن تهمتهای ناروا، دروغها و تحلیل های  این مامور امنیتی درباره یک جریان سیاسی کشور را یاد آور "عملیات تبلیغی نازیست ها و فاشیست ها و نظام تمامیت خواه استالین" دانسته است.

در این بیانیه آمده است: گوینده که وابسته به یک جریان نظامی و امنیتی است از عملیات گسترده بخشی از نیروهای نظامی و امنیتی کشور که به نفع جریانی خاص و جبهه ای معلوم و شخصی معین وارد صحنه شده و با انواع شیوه‌ها علیه سایر جبهه ها و جریانات و کاندیداها تلاش کرده اند تا جلو رای آوردن احتمالی آنانرا بگیرند پرده برداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع روحانیون مبارز، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لاَّ یحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعاً عَلِیماً – نساء / ۱۴۸

ملت شریف و آزاده ایران

چندی پیش دو لوح فشرده از یک گوینده ابتدا به طور محدود و بعد در سطحی گسترده نشر یافت ؛ آکنده از انواع جرائمی همچون افتراء، نشر اکاذیب، افشای اسناد طبقه بندی، توهین، فتنه انگیزی و بدتر از همه زیر سئوال بردن انقلاب و لطمه جدی به حیثیت رهبری و نهادها و تشکل های ارزشمند جمهوری اسلامی و تخریب بی حد و حصر شخصیتها و چهره‌های تابناک انقلاب و نظام.

گرچه با کمال تاسف دروغ و تهمت و بداخلاقی و حرمت شکنی و تضییع حقوق فردی و اجتماعی شهروندان از چند سال قبل به این سو سکه رایج برخی جریانات و رسانه‌ها گردیده اما با توجه به جایگاه گوینده بر اساس مطالبی که اظهار می دارد و احیاناً تصریح می کند که ازمسؤولان سطح بالای نظامی و اطلاعاتی کشور است و اظهارات و اعترافات خطرناک او بسیار هشدار دهنده و در خور پیگرد جدی و فوری بود مجمع روحانیون مبارز و اعضاء محترم و برجسته آن که از جمله دهها شخصیت حقیقی و حقوقی مورد اتهام و هتاکی در این دو لوح فشرده بودند. با این تصور و انتظار که مسئولان عالی قضایی و نهادهای نظامی و امنیتی کشور با این موضوع مهم برخورد خواهند کرد و دامن نظام و نهادهای وابسته به آن را از نا روایی ها که مورد ادعای گوینده مطالب مذکور است پاک خواهند کرد، از صدور بیانیه و حتی شکایت به مراجع ذیربط خودداری نمود. اما با گذشت چند ماه از این اقدام شوم نه تنها برخوردی صورت نگرفت بلکه جریان مشکوک و تمامیت خواه پشت صحنه اینگونه ماجراها با سوء استفاده از امکانات بیت المال به تکثیر و توزیع بسیار و رایگان این لوح فشرده پرداخت و بطور همزمان در رسانه‌های مختلف و وابسته به این جریان مرموز و برخی سایت ها و روزنامه‌های حامی دولت و نیز محافل توجیهی خاص برای گروههای هدف به تکرار مطالب ارائه شده در این سند پرداخته‌اند، هر چند آنچه در این گفتارها آمده است برای هیچ انسانی که اندکی از بصیرت و انصاف برخوردار باشد قابل قبول نیست ولی مجمع روحانیون مبارز در انجام وظایف خود بیش از این سکوت را جایز ندانسته برای تنویر افکار عمومی و از چند زاویه به تحلیل محتوای این سند می‌پردازد اگرچه پرداختن به همه زوایای آن و تبارشناسی عاملان و آمران این اقدام نیاز به وقت و حوصله‌ای فراتر از یک بیانیه دارد و البته حق خود و اعضاء را برای پیگیری قضایی و شکایت علیه عوامل این فتنه محفوظ می دارد.

الف – از مجموع مطالب و گفتار طولانی در لوح فشرده که بعضاً بصورت افشاء اخبار پشت صحنه و بعضاً در قالب تحلیل حوادث بیان شده با صراحت و به طور مکرر به این واقعیت تلخ اقرار شده است که یک جریان نظامی امنیتی که خارج از حدود وظایف خود دست به اقدامات غیر قانونی از دو سال قبل از انتخابات و نیز پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری زده میدان دار اصلی عرصه انتخابات بوده و با استفاده از تمامی ابزار پیشرفته و امکانات و سرمایه های ملی وارد عمل شده و با شیوه‌های غیر قانونی، غیر شرعی و غیر انسانی و غیر اخلاقی به مهندسی انتخابات پرداخته‌اند و با به کارگیری عوامل و ابزار اطلاعاتی به کنترل و خنثی سازی جریانهای رقیب مشغول بوده‌اند. از یکسو برای منصرف کردن و بیرون راندن رقبای اصولگرا از صحنه کاندیداتوری تلاش کرده‌اند و از سوی دیگر برای تخریب چهره نامزدهای احتمالی و سپس قطعی اصلاح طلبان و نیز اخلال همه جانبه در کار احزاب و گروه های حامی آنان تلاش کرده‌اند گوینده با صراحت و افتخار از مداخله مستقیم در تخریب و متلاشی کردن نظام و ساختار ستادهای انتخاباتی کاندیداهای اصلاح طلبان و مشخصاً ستادهای حامی جناب آقای مهندس موسوی سخن گفته است و از ایجاد اختلال در شبکه نمایندگان ناظر آقای مهندس موسوی بر سر صندوقهای رای (که مطابق قانون انتخابات از حقوق مسلم کاندیداهاست) و متلاشی کردن سیستم ارتباطی میان آنان با کمیته مرکزی نمایندگان ناظر قانونی که با نام کمیته صیانت آراء انجام وظیفه می‌کرد، به عنوان عملیاتی پیروزمندانه و افتخارآمیز یاد می‌کند گویی حتی یک بار هم این شخص و جریان استبدادگرای همفکر او قانون انتخابات را نخوانده‌اند که در آن تصریح دارد: هرگونه ممانعت و اخلال در انجام وظایف نمایندگان ناظر کاندیداها جرم و برای آن مجازات حبس منظور گردیده است. ایشان برای توجیه اقدامات غیر قانونی باند قدرت طلب و تمامیت خواه پشت صحنه انتخابات با تحلیل هایی که زائیده ذهن بیمار و وهم آلود او و همراهان او است همه اقدامات قانونی و طبیعی اشخاص و احزاب و تشکل ها و گروه های سیاسی در امر انتخابات را توطئه برای براندازی نظام و برخورد با آنان را در راستای دفاع از نظام و انقلاب معرفی می‌کند از جمله جلسات عادی و مستمر مجمع روحانیون مبارز و نیز جلسات هم آهنگی گروههای حامی جناب آقای مهندس موسوی و برنامه‌های کمیته های گوناگون ستادهای انتخابات احزاب و گروهها و فعالیتهای تبلیغی آنان و حتی جلسات عادی و علنی بنیاد باران که جلساتی غیر انتخاباتی بوده است را اقدام براندازانه و علیه نظام و رهبری قلمداد کرده و برخورد با آنان را وظیفه ای در جهت حفظ نظام و رهبری معرفی می‌نماید.

آنچه آمد چکیده ای از مطالب بسیار مفصل گوینده است. حال این سئوال پیش می‌آید که آیا این اندیشه بیمار و رفتار مبتنی بر آن چه نسبتی با جمهوری اسلامی دارد؟ آیا با میدان داری نظامیان در عرصه انتخابات و دخالت مستقیم آنان برای به کرسی نشاندن یک فرد یا یک جناح و جلوگیری از اقدامات طبیعی و قانونی گروههای مختلف سیاسی و اجتماعی برای فعالیت انتخاباتی باز هم می توان ادعای مردم سالاری در جمهوری اسلامی کرد و به آن افتخار نمود؟ و آیا با نهادینه شدن این تفکر دیگر جایی برای شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی باقی می‌ماند؟ در حالیکه مهمترین دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی که به بهاء خون صدها هزار شهید و مجاهدت بی نظیر حضرت امام خمینی (س) و یاران فداکار ایشان و مردم وفادار ایران به دست آمده است، آزادی از یوغ استبداد و خودکامگی و به کرسی نشاندن رای مردم به جای اراده خود کامگان است. در نگاه امام خمینی جمهوریت و اسلامیت رابطه وثیق و تفکیک ناپذیر دارد و هر اقدامی که به نادیده گرفتن رای آزاد مردم منجر شود در حقیقت اقدام علیه اسلامیت نظام و گامی در جهت به حاشیه راندن دین از عرصه سیاسی و اجتماعی است از نگاه امام و رهبری زمانی نظام ما اسلامی خواهد بود که بر اراده و انتخاب آزادانه و آگاهانه مردم استوار باشد. حال باید پرسید آیا ثمره عملی اقدامات این گروه خطرناک که تلاش دارد تا به هر قیمت یک بخش عمده خدمتگزار به انقلاب و نظام را از صحنه حذف کند و جریانهای سابقه دار و محترم دیگر را منفعل و در برابر توهمات، اغراض و زیاده خواهی های خود تسلیم کند و یا از کار بیندازد و در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی، مدیریتی و نظامی فعال مایشاء گردد چیزی جز نابودی جمهوری اسلامی و بازگشت به استبداد سیاه است؟ ممکن است این سخن بدبینانه و یا غیر قابل تحقق به نظر آید اما مگر در تاریخ گذشته ایران به خصوص در جریان مشروطیت و نیز در برخی کشورهای انقلاب کرده دیگر یک روزه استبداد به میدان آمد؟ مگر خانه نشین شدن علماء و روحانیت و از صحنه بیرون راندن دین و شریعت یک روزه اتفاق افتاد ؟ به خصوص این روزها که تمایل به قانون گریزی و نادیده گرفتن مصوبات مجلس و حتی نادیده گرفتن سند چشم انداز و سیاستهای کلی نظام امری رایج و رو به گسترش است و تمرکزگرایی و شخص محوری سایه سنگین و مخرب خود را بر مدیریت داخلی و خارجی کشور تحمیل کرده و می‌کند بیش از پیش باید نسبت به خطر بازگشت استبداد حساس بود گویا عده‌ای به فکر باز گرداندن وضع پیشین هستند، البته آنان باید بدانند که با بیداری مردم و به برکت انقلاب اسلامی دیگر این رؤیای شوم تعبیر نخواهد شد، ضمن آن که لباس دیکتاتورهای پیشین و پوتین های آنان از قد و اندازه اینان گشادتر است.

ما هرگونه ایجاد محدودیت و ممنوعیت در امر انتخابات برای مردم ، احزاب و گروهها ، کاندیداها و مداخله جریانات غیر قانونی در این امر حیاتی را به مثابه تلاش برای مرگ آزادی و جمهوری اسلامی قلمداد کرده و برخورد قاطع و قانونی با آن را چاره کار می‌دانیم.

ب – طبق مطالب ارائه شده دراین سند همه دست اندرکاران انقلاب و نظام از آغاز تاکنون از حضرت امام گرفته تا شخصیتهای برجسته و ممتاز که دهها سال مورد اعتماد مردم و تکیه گاه متین و محکم آنان در شداید و دشواری های بزرگ بوده‌اند، یا انسانهایی هستند ساده لوح و بی‌بصیرت که به سادگی فریب نیروهای نفوذی و مامور بیگانه و دشمن را خورده‌اند و یا خود از عوامل مستقیم دشمن و جاسوس و برانداز هستند که سالیان دراز در مسئولیتهای مهم و حساس قرار گرفته‌اند و حال جریانی با بصیرت و هوشمندتر از امام و دلسوزتر از همه یاران انقلاب (البته فاقد هویت و شناسنامه روشن سیاسی) توانسته‌ این خطر عظیم را شناسایی و از انقلاب دفع کند!

ایشان بی پروا و به دروغ ادعا می کند که همه فعالیت های قانونی و آشکار انجام شده برای به زیر کشیدن رهبری و براندازی نظام است!! و آنچه بعنوان سند ارائه می شود یا مطالبی است مغشوش و دروغ که توسط شنود و نفوذ در زوایای زندگی افراد و جریان های سیاسی- اجتماعی ساخته اند و یا مستند به اقرارها و اعتراف هایی است که یا اصلاً وجود ندارد و یا تحت شرایط خاص از افراد دستگیر شده اخذ شده است. در این مورد آنچه مهم است اقرار به عملی خلاف شرع و قانون بخصوص بر خلاف فرمان ۸ ماده ای امام است که جدی ترین مخاطب آن نیز نیروهای قضایی، امنیتی و نظامی هستند و مرتکب این عمل مستحق تعقیب و کیفر می باشد.

چنین ادعاهای واهی و بسیاری ادعاهای دیگر که بی هیچ سند معتبری ابراز می شود انسان را به یاد نحوه عملیات روانی و تبلیغی نازیست ها و فاشیست ها و نظام تمامیت خواه استالین می اندازد که دروغ را باید هر چه بزرگتر گفت و چنان محکم بیان کرد که شنونده مجال و جرأت مخالفت با آن را نداشته باشد. اما خوشبختانه برغم قسم های غلاظ و شداد گوینده برای اثبات این ادعا دم خروس بی بنیادی مطالب از جیب او بیرون زده است.

ایشان بسیاری از این ادعا های موهم را مستند به اعترافاتی می کند که اولاً معلوم نیست تا چه حد وجود دارد ثانیاً آنچه هست به قول صریح اعتراف کننده این مطالب تحت فشار و برای فرار از تهدید به مجازات اعدام و گریز از اجابت دعوت بازجویان به اعترافات خطرناک دیگر از جمله جاسوس بودن و وابسته به اسرائیل بودن بعضی از شخصیت ها ابراز شده و فاقد اعتبار است، دست کم به تصریح رهبری اعترافات ایچنینی در مورد دیگران به هیچ وجه مسموع نیست.

گرچه در سرتاسر این سند همانند بسیاری از بولتن ها و سایت ها و روزنامه‌های وابسته و همفکر این جریان خطرناک ، شخصیتهای بزرگ و خدمتگذاران راستین انقلاب و نظام و مبارزان شکنجه دیده قبل از انقلاب و رزمندگان و ایثارگران بعد از پیروزی انقلاب و عده ای از علماء ، روحانیون ، اساتید برجسته دانشگاه ها ، دانشجویان عزیز ، فعالان سیاسی ، مدیران و دبیران ارزشمند احزاب و گروههای قانونی و فعال نظام از جمله حضرات آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، حاج سیدحسن خمینی، میرحسین موسوی، موسوی خوئینی، محتشمی پور و … مورد انواع هتاکی ها، تهمت ها و ظلم های بزرگ قرار گرفته‌اند اما ذکر برخی از مطالب سخیف و اتهاماتی که وارد شده و دفاع هر چند ناقص و مختصر از بعض این بزرگان وظیفه ای وجدانی و انقلابی است که در پیشگاه خداوند و ملت بزرگ و تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران به آن می‌پردازیم و از اینکه نمی‌توانیم به همه مواردی که در این لوح فشرده آمده است بپردازیم پوزش می طلبیم.

۱- در این گفتار حجت الاسلام والمسلمین آقای سید محمد خاتمی رئیس محترم شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز که از مفاخر روحانیت و شخصیت ممتازی است که حضرت امام او را فرزند فاضل و متدین و متعهد خویش خواندند و علاوه بر سال ها همراهی با امام و انقلاب و همکاری نزدیک با مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی (ره) و نیز تلاش ارزشمند در ترویج اسلام ناب در سمت مسؤولیت و امامت مسجد هامبورگ در آلمان (بجای شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی)، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وزیر ارشاد اسلامی و مسؤول تبلیغات جبهه و جنگ توانست در قامت رئیس جمهور با فرهنگ و دانشمند و مورد حمایت و اعتماد قاطع ملت ایران یکی از پر افتخارترین دوره های ریاست جمهوری اسلامی ایران را رقم بزند و از ایران و ایرانی به شایستگی و در خور شأن این ملت و انقلاب بزرگشان در عرصه جهانی نمایندگی کند. ایشان متهم به جاسوسی بیگانه و تلاش برای براندازی نظام و رهبری گردیده است. شگفتا از این همه دروغ و هتاکی، آری در این گفتار خاتمی عزیز فردی معرفی می‌شود که برای جلب حمایت خارجی از آقای میرحسین موسوی با شخصیت های خارجی ملاقات می کند و میلیونها دلار پول برای ضربه زدن به نظام دریافت می‌دارد؟!

گوینده غافل است یا تغافل می‌کند که خاتمی به برکت اعتماد ملت و نیز هوشیاری و تدبیر در دفاع از انقلاب و منافع ملی دارای وجهه بالای بین المللی و برخوردار از احترام و اعتبار ویژه میان ملت‌ها و روشن اندیشان در سراسر جهان اسلام و غیر اسلام است و بالاتر از آنچه هست وجهه‌ای متصور نیست که درصدد کسب آن باشد و دلیل این اعتبار و وجهه نیز عزتی است که ملت ما در چهره و قامت رئیس جمهور محبوب و موقر خود در عرصه‌‌های بین المللی کسب کرده است و بعد از دوران ریاست جمهوری ‌هم چیزی از این وجهه و اعتبار کم نشده است.

خاتمی در همه دعوت هایی که برای شرکت در مجامع علمی، دینی و سیاسی از او شده است همه جا با استقبالی چشم گیر روبرو بوده که مایه افتخار ملت و نظام جمهوری اسلامی است و همیشه از اسلام، انقلاب و سربلندی ملت دفاع کرده است. ایشان در سفرهایی که داشته اند رهبران برجسته جهان با اشتیاق از دیدار با او استقبال کرده‌اند و این اختصاص به عربستان ندارد که همین برخورد از سوی رهبران هند، ژاپن، مالزی، آلمان، اتریش، ایتالیا و کشورهای دیگر و شخصیت های برجسته سیاسی، علمی، دینی و جهانی وجود داشته است.

این چه ادعای مسخره ایست که چنین شخصیتی برای روی کار آمدن به جذب حمایت خارجی بپردازد؟ محبوبیت در میان ملت و پای بندی به اصول و معیارها او و دوستان او را کافی است و به عکس خوب می‌دانند که هر چه موجب پدید آمدن ذهنیتی نسبت به نوعی وابستگی و حتی تمایل به بیگانه شود یک عیب و سبب ریزش آراء و کاهش محبوبیت و اعتماد ملی خواهد شد.

و زشت تر و مفتضح تر دروغ و تهمت آشکار دریافت میلیون ها دلار پول از بیگانگان برای لطمه زدن به انقلاب است. اتهامی که سبب شد ساده لوحان مغرض برخلاف اقتضای تقوای الهی، ادعای دریافت یک میلیارد دلار و وعده دریافت ده ها میلیارد دلار دیگر را بکنند با کمال تاسف تقاضای برخورد قضایی با این دروغ و تهمت آشکار مثل خیلی از شکوه ها و اعتراض ها دیگر مورد توجه قرار نگرفته و سبب تجری دروغ پردازان گردیده است.

ظاهراً این همه اتهام و دروغ نیز حضرات را آرام نکرده لذا یکسره فتوای بی دینی خاتمی را صادر می‌کنند علیرغم دهها سخنرانی و مطلب در خارج و داخل در تبیین بینش اسلامی و وجهه دینی نظام مردمی و عظمت و اهمیت وحی الهی قرآن کریم از جمله موضع گیری آشکار در برابر پاره ای اظهار نظرهای نادرست و تاکید بر وحیانی بودن ظاهر و باطن قرآن کریم با کمال بی پروایی گفته می شود که خاتمی اصلاً قرآن را قبول ندارد و با دروغ گویی این ادعای رسوا را تکمیل می‌کند که خاتمی افرادی را که به کشورهای خارجی رفته و علیه نظام تبلیغ می کنند (و البته خاتمی بسیاری از آنها را ندیده و نه می‌شناسد) توسط ایشان توجیه شده‌اند و از زیر قرآنی رد کرده است که آن را قبول ندارد!!

۲- آیت الله هاشمی رفسنجانی

نسبت آیت الله هاشمی رفسنجانی با اسلام و انقلاب و نظام نیاز به توضیح چندانی ندارد و به حق او را شناسنامه انقلاب نامیده‌اند. کیست که مبارزات و رنجهای این عزیز را برای پیروزی انقلاب و در خدمت امام نداند و جایگاه ممتاز ایشان را به خصوص نزد امام پیش و پس از انقلاب بتواند انکار کند؟

چه کسی است که از اعتماد امام به ایشان و متقابلاً دلبستگی و ارادت ایشان به امام در همه عرصه ها مطلع نباشد بطوریکه درحساس ترین لحظه ها و در دشوارترین ماموریتها از جمله فرماندهی جنگ اولین شخصیت مورد اعتماد و نظر امام هاشمی رفسنجانی بود و چه کسی است که تلاش ایشان را بعد از رحلت آن حضرت برای جلوگیری از تزلزل نظام از یاد ببرد و نقش ممتاز ایشان را در مشخص شدن امر رهبری نادیده بگیرد.

هاشمی رفسنجانی با همه شایستگی های علمی،‌ انقلابی، مدیریتی و هوشمندی که برای همه سطوح مسئولیت داشته‌اند با گذشت به حفظ نظام اندیشیده‌اند و از جمله در تائید رهبری پیشتاز بوده اند او که از سال ۴۲ در سنگر مبارزه علیه رژیم ستم شاهی و دفاع از آزادی ملت تا پای جان خطر زندان و شکنجه و احکام سنگین را تحمل و پس از پیروزی انقلاب درخشان ترین خدمات را در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، جانشینی فرماندهی کل قوا در دوران دشوار جنگ تحمیلی در کارنامه خود دارد و امروز نیز ریاست دو نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار نظام یعنی مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار است. از سوی جریانی مرموز و کسانی که نمی دانیم کیستند و عمر مفیدشان کوتاه تر از عمر مبارزاتی و زندانی و شکنجه شدن هاشمی رفسنجانی است متهم به بدترین اتهامات می‌شود تا سیاستهای نادرست و حتی جنایت های صورت گرفته بعد از انتخابات توجیه شود.

۳- در این افسانه پردازیها آیت الله سید محمد موسوی خوئینی نیز انسانی بی دین، ضد انقلاب و وابسته به بیگانه معرفی شده است! هر چند امواج تخریب و اتهام علیه این چهره تابناک انقلاب اسلامی محدود به گفتار فوق نمی‌شود و به دلایل خاص ازسالها پیش توسط همفکران گوینده مطالب اخیر و قبل از آن در سالهای آغازین انقلاب توسط رسانه های وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا او را آماج تبلیغات زهرآگین و اتهامات وقیحانه از جمله یاوه سرائیهایی که در کتاب شنود اشباح و برخی مجلات و سایتهای وابسته به جریان خشونت گرا بوده اند.

آیت الله سید محمد موسوی خوئینی یکی ازروحانیون دانشمند و از مبارزان برجسته زندان رفته و زجرکشیده قبل از انقلاب که حتی در کیفر خواست رژیم گذشته تقاضای اعدام برایشان شده بود و از یاران شناخته شده و مورد اعتماد حضرت امام و از دوستان و همکاران نزدیک مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی قبل و بعد از انقلاب بوده اند. تعهد، هوشمندی، علم و مدیریت بالای ایشان به گونه ای بود که حضرت امام مسئولیت سنگین سرپرستی و اداره حجاج ایرانی را در سالهای پر التهاب ودشوار آغازین انقلاب به او سپرد و متن احکام حضرت امام در این زمینه خود گویای شناخت عمیق و اعتماد بالای آن حضرت به ایشان است. انتخاب آیت الله خوئینی از سوی حضرت امام به سمت دادستانی کل کشور (که مطابق قانون اساسی قبل از بازنگری می‌بایست از میان مجتهدان و توسط مقام رهبری انتخاب ‌شود) و نیز انتخاب ایشان برای بررسی صلاحیت داوطلبان اولین دوره ریاست جمهوری و همچنین رهبری و نظارت بر کار دانشجویان به ویژه در جریان انقلاب بزرگ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی حضرت امام و نقش سازنده و تعیین کننده ای که در سامان بخشیدن به آن واقعه و جلوگیری از سوء استفاده گروهک ها و جریانات انحرافی و یا افراطی ایفا نمودند و نیز نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تلاش ارزشمند در مجمع روحانیون مبارز از جمله اقدامات و خدمات ماندگار این چهره درخشان و مظلوم انقلاب اسلامی است. با این همه درکمال تعجب و تاسف می‌بینیم بیشترین حجم حملات از سوی رسانه های حامی دولت و جریانات خشونت طلب به این چهره شاخص صورت می‌گیرد و اگر تحلیل‌ها و مقالاتی که در برخی رسانه ها و مجلات وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا و بعضی گروهکهای وابسته به شرق و غرب سالهای اول انقلاب در مورد ایشان را در کنار اتهامات وارده از سوی گوینده لوح و همفکران او قرار دهیم بهتر و بیشتر به راز و رمز این همه هجمه تخریبی پی می‌بریم، آیا این همه برای انتقام گیری ازکسی نیست که درتسخیر لانه جاسوسی (که به تعبیر حضرت امام انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود) نقش بی بدیلی را ایفا کرده است؟!

نکته در خور توجه این است که گوینده در تخریب این چهره دینی سیاسی معتبر تا آنجا پیش می‌رود که از اهانت به حضرت امام نیز ابایی ندارد و امام را فریب خورده آقای موسوی خوئینی در جریان تصرف لانه جاسوسی می‌داند و گستاخانه ادعا می‌کند که آقای موسوی به دستور آمریکاییها و با طرح و نقشه آنان اقدام به تصرف سفارتخانه آمریکا کردند و امام علی رغم این که این عمل را انقلاب دوم خواندند فریب خورده آقای موسوی و آمریکا بوده اند!!! (خدایا به تو پناه می‌بریم از این همه انحراف و سقوط) و نیز به دروغ ادعا می کند که آقای موسوی دستور جعل سند علیه مرحوم آیت الله شهید بهشتی را داده‌اند! آیا جا ندارد که مدعی العموم گوینده این سخنان را به خاطر اهانت به امام و تبلیغ علیه نظام و تخریب یکی از مهمترین حوادث درخشان انقلاب مورد پیگرد قرار دهد؟

۴- با کمال تاسف و تعجب گوینده نظیر همین تهمت‌ها را متوجه دیگر شخصیت ها ازجمله حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی می‌کند و وی را دشمن رهبری و کسی که می خواهد منصب رهبری را از ایشان بستاند معرفی می‌کند!

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن آقا نواده شایسته حضرت امام و چراغ پر فروغ بیت رفیع آن حضرت است که استحقاق و زمینه تصدی مسئولیت های بزرگ را از طرف ملت دارد و همواره درخواست ها و حتی اصرار بخش های ممتاز روحانی و غیر روحانی جامعه را برای حضور در صحنه و قرار گرفتن در معرض رای مردم و پذیرش سمت و مسئولیت رسمی که در پرتو محبوبیت و مقبولیتشان کاملا در دسترس است رد کرده اند و پرداختن به کارهای علمی و تحقیقی و درس و بحث و هدایت دفتر حضرت امام و نظارت و مراقبت بر تنظیم و نشر آثار ایشان و جلوگیری از تحریف و دستبرد دروغ پردازانه را بر هر کار دیگر ترجیح داده اند و به یاری حق امروز از مجتهدان و محققان شایسته و از اساتید برجسته و مقبول حوزه علمیه در منقول و معقول هستند. اینک با کمال بی تقوایی و تهمت آشکار به رقابت با رهبری متهم می شوند در حالی که ایشان همواره نسبت خود را با رهبر نسبت فرزند به پدر دانسته و متقابلاً مورد احترام و اعتماد ایشان بوده اند.

۵- جناب آقای مهندس میرحسین موسوی از چهره های انقلابی و با سابقه درخشان و از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی در آغاز انقلاب و از همراهان شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید باهنر، و عضو کابینه شهید رجایی، شخصیتی ممتاز که در دشوارترین و حساسترین مقطع تاریخ انقلاب بار سنگین اداره کشور در قوه مجریه را در سمت نخست وزیری به عهده گرفتند و با ارائه مدیریتی قوی و تلاش سخت و مداوم کشور را از بحرانهای ناشی از هزینه های سرسام آور جنگ و مشکلات ناشی از تحریم و تخریب به خوبی عبور دادند آن هم در شرایطی که درآمد ارزی کشور بعضاً کمتر از ۸ میلیارد دلار در سال بود. صداقت و پاکی و ساده زیستی واقعی و رسیدگی بی ادعا به محرومان و مستضعفان و پشتیبانی همه جانبه از جبهه ها و رزمندگان و دیگر اقدامات ارزشمند او موجب حمایت قاطع و مستمر حضرت امام خمینی از ایشان تا آخرین روزهای حیات پر برکتشان گردید و پس از آن نیز بی ادعا در خدمت علم و هنر کشور و در کنار نظام و مردم بودند او که هرگز به فکر نام و نان نبود و براساس احساس تکلیف دینی و ملی در شرایط حساس انتخابات دهم پا به صحنه انتخابات گذاشت و از سوی نهادهای رسمی نظام برای کاندیداتوری ریاست جمهوری مورد تائید قرار گرفت و موفق به کسب آرای زیادی از مردم فهیم و قدر شناس میهن اسلامی گردید. بی مهابا از سوی گوینده لوح به بی دینی و گرایش به مارکسیسم متهم میشود، گوینده چنین وانمود می‌کند که آقای موسوی با توطئه‌ای از قبل طراحی شده و برای اجرای برنامه های ضد دینی و ضد انقلابی به صحنه آمده است.

۶- حجت الاسلام و السملین آقای محشتمی پور که از دوران جوانی در نجف اشرف در خدمت حضرت امام و از یاران و همراهان آن حضرت در پاریس بوده و از آغاز پیروزی انقلاب در سنگرهای مختلف خدمت به اسلام و نظام و مردم از هیچ کوششی دریغ نوزیده است و تنها کسی است از مسئولان نظام که در راه دفاع از آرمان فلسطین مستقیما توسط ایادی صهیونیزم و رژیم اشغالگر قدس مورد سوء قصد قرار گرفت و تا یک قدمی شهادت پیش رفت و دو دست و شنوایی یک گوشش را در انفجار بمب در سفارت ایران در سوریه از دست داد، و هم او که نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سمت وزارت کشور درکابینه جناب آقای مهندس موسوی را عهده دار و مورد تائید قاطع حضرت امام قرار داشته اند به گونه ای که حضرت امام کتبا از دیانت و هوش سیاسی او تجلیل فرموده‌اند نیزاز سوی گوینده به تازیانه تهمت و تخریب نواخته شده است. اقدام فروتنانه و مخلصانه ایشان و همکارانشان در سازماندهی نمایندگان قانونی آقای مهندس موسوی بر سر صندوهای رای در کمیته صیانت آراء را به عنوان توطئه‌ای علیه انتخابات و عاملی برای القاء تقلب قلمداد کرده است.

۷- گرچه در این سند از جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای کروبی ذکری به میان نیامده اما وعده افشاگری در آینده از یکسو و اقدامات ظالمانه و تهاجم وسیع علیه ایشان از سوی همفکران تریبون دار گوینده عملا این یار دیرین امام و انقلاب را نیز در زمره مجموعه کسانی قرارداده‌اند که آماج بیشترین اتهامات ناروا و جفاهای بزرگ بوده و هستند، کروبی نیز همانند بزرگان یاد شده نیازمند به معرفی نیست سوابق درخشان مبارزاتی او علیه استبداد شاهنشاهی و تحمل زندان و شکنجه در راه آزادی ملت ایران و همراهی او با حضرت امام از آغاز نهضت تا آخرین روزهای حیات طیبه امام و واگذاری مسئولیتهای سترگ و مهم همچون سرپرستی حجاج ایرانی و اداره بنیاد شهید انقلاب اسلامی و خدمت به عزیز ترین قشرجامعه یعنی خاندان شهیدان از سوی حضرت امام نشان از اعتماد بالای آن حضرت به ایشان دارد و نمایندگی مردم در مجلس و ریاست قوه مقننه و همراهی صادقانه با نظام و رهبری از جمله خدمات ارزشمندی است که در کارنامه این روحانی برجسته و انقلاب ثبت است.

۸- دهها نفر از شخصیتهای بزرگ انقلاب و خدمتگزار و نیز تشکلهایی که دراین لوح فشرده از آنان نام برده شده و حتی شخصیتهایی از جریان اصولگرا همچون جناب آقای دکتر محسن رضایی فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و جناب آقای دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و جناب آقای دکتر قالیباف فرمانده برجسته و فداکار دوران دفاع مقدس و شهردار محترم کنونی تهران هم مورد اهانت و تحقیر قرار گرفته‌اند.

حال این سئوال پیش می‌آید که نتیجه این همه اتهام و عامل بیگانه و وابسته به اجانب خواندن خیل عظیم یاران امام و انقلاب چیست و به نفع کیست؟ آیا این نتیجه وحشتناک خواسته یا ناخواسته به دست نمی‌آید که انقلاب و امام وابسته به اجانب بوده‌اند؟ و یا عملاً بازیچه بیگانه قرار گرفته‌اند؟ اینان با ادعای واهی و گستاخانه هدف قرار گرفتن ولایت فقیه و ولی فقیه از سوی یاران امام و انقلاب بخصوص آیه الله هاشمی رفسنجانی وبا رویا رو قرار دادن دلسوزان نظام با رهبری از یک طرف رهبری را تنها و محروم از یاران و مستشاران صادق و شایسته می‌خواهند و از سوی دیگر زمینه حذف و برخورد با خدمتگزاران امتحان داده انقلاب و کشور به اتهام ضدیت با رهبری را فراهم می‌آورند این دقیقاً همان کودتای نرم و براندازی تدریجی است که در پوشش دفاع از انقلاب و نظام و رهبری انجام می شود و حرکتی برخلاف سیاست مکرر اعلام شده در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی است.

ج – وصیت نامه سیاسی – الهی حضرت امام خمینی (س) که حاصل آخرین نظرها و تجربیات گرانسنگ آن حضرت در زمینه اداره کشور و امور انقلاب اسلامی و نظام است به حق می تواند و باید سند و منشور ماندگاری و پویایی کشور و نظام باشد و مطمناً توجه و عمل به مجموعه رهنمودها و ارشادات آن همانند هدایتها و رهبریهای نجات بخش و راهگشای زمان حیات آن حضرت برای مسئولان و مردم چراغ راه و شاخص بهروزی و ضامن پیشرفت و سعادت همه جانبه ملت و کشور گردد و به همین سبب در سخنرانی ۱۴ خرداد امسال رهبری درمراسم بزرگداشت امام بر این نکته تاکید مضاعف شد که این وصیت نامه شاخص حرکت نظام در همه زمینه ها است.

یکی از برجسته ترین و هشدار دهنده ترین بخش از وصیت نامه حضرت امام مربوط به منع مداخله نیروهای مسلح در احزاب و گروهها است که به خاطر اهمیت و صراحت و گویایی مطلب عیناً آنرا می‌آوریم:

«وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همان طور که از مقررات نظام عدم دخول نظامی‌ها در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند و قوای مسلح مطلقاً چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. دراین صورت می‌توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلاف درون گروهی مصون باشند و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است که اگر قوای مسلح چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که بی‌اشکال به تباهی کشیده میشوند و یا در بازیهای سیاسی وارد شوند از قدم اول با آن مخالفت کنند و بر رهبر و شورای رهبری است که با قاطعیت از این امر جلوگیری نمایند تا کشور از آسیب در امان باشد».

با وجود این پیام که جای هیچگونه توجیه و تفسیری را باقی نمی‌گذارد گوینده که ظاهراً وابسته به یک جریان نظامی و امنیتی است از عملیات گسترده بخشی از نیروهای نظامی و امنیتی کشور که به نفع جریانی خاص و جبهه ای معلوم و شخصی معین وارد صحنه شده و با انواع شیوه‌ها علیه سایر جبهه ها و جریانات و کاندیداها تلاش کرده اند تا جلو رای آوردن احتمالی آنانرا بگیرند پرده برداشته است.

اگر این اقدامات و سایر اقدامات تبلیغی، عملیاتی، اطلاعاتی و …برای رای آوردن یک گروه و یک فرد و حاکم شدن یک جبهه خاص در مخالفت آشکار با وصیت نامه حضرت امام نیست پس چه چیزی مصداق آن می تواند باشد؟ مگر احزاب و گروهها و جبهه ها جز برای به قدرت رسیدن و رای آوردن برای خدمت تلاش می‌کنند؟ آیا مخاطبین حضرت امام در بخش مذکور از وصیت نامه به وظیفه خود عمل کرده‌اند؟ آیا نشانه های دو دستگی و تباهی و ضعف نیروهای نظامی از رهگذر مداخلات خلاف شرع و خلاف قانون چند سال گذشته در باند بازی های سیاسی آشکار نشده است؟ آیا برخی برادران و خواهران پاسدار و بسیجی که خود را فرزندان معنوی امام می دانند احساس نمی کنند که با رفتار خود عاق پدر گردیده اند؟

انکار مداخله در دسته بندیهای جناحی و سیاسی و یا توجیه ناصحیح و ناموجه برخی اقدامات از سوی بعضی از فرماندهان و یا مسئولانی که به حکم حضرت امام موظف به جلوگیری از این انحراف بزرگ هستند مصداق عذر بدتر از گناه است و مطمئناً بار مسئولیت سنگین الهی و میهنی خود را با اینگونه توجیهات سنگین تر می‌کنند. از جمله این توجیهات: اظهارات گوینده لوح و نیز همفکران او در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم است که ابتدا با تهمت زدن به بعضی از چهره های اصلاح طلب مبنی بر این که شکست آقای احمدی نژاد را شکست رهبری و پیروزی او را پیروزی رهبری قلمداد و ترویج کرده اند، سپس با این ترفند سخیف به گمان خود مجوزی برای ورود خود و همفکرانش در نیروهای نظامی _ امنیتی به عرصه انتخابات و دخالت در آن و جلوگیری از شکست آقای احمدی نژاد را به دست آورده اند و آنان همچنین در برخی از جلسات توجیهی قبل از انتخابات برای نیروهای موثر خود چنین عنوان کرده اند که رای و نظر رهبری به فرد خاصی است و اگر ایشان انتخاب نشوند ولایت فقیه و در نتیجه نظام تضعیف شده است و طبعاً سپاه و بسیج موظف به دفاع از ولایت و نظام هستند!!

د – از منظر حقوقی گرچه رسیدگی به آنچه که گوینده لوح و همدستان و همراهانش گفته و کرده اند در صلاحیت دادگاه صالح است اما از دید کارشناسی، حقوقی و قضایی در خوش بینانه ترین نگاه، محتوای لوح مذکور دست کم مشتمل است بر ۱۷ مورد افترا (ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی)، ۱۴ مورد نشر اکاذیب (ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی)، ۵ مورد افشای اسناد طبقه بندی شده (مواد ۱۳ و ۱۴ قانون مجازات نیروهای مسلح)، یک مورد نقص حقوق مقرر در قانون اساسی (ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی)، ۳ مورد توهین (ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی)، یک مورد ماده ۲۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری و … که جمعاً مشتمل بر ۴۱ مورد است و نگاهی عادی به متن گفته ها این نتیجه حاصل می‌شود که این مطلب، مطلبی است آکنده از اظهارات بی اساس که بر پایه مجموعه ای از گفتارهای غیر اخلاقی و غیر قانونی شکل گرفته و گوینده صرفاً اکاذیب و افتراها و نسبتهای ناروا و انواع گفته های مجرمانه را علیه اشخاص یا جریانهای خاص به کار گرفته است. بنابراین گوینده به سادگی در معرض اتهام ارتکاب جرایم مذکور قرار می‌گیرد. از میان جرایم مورد بحث، تعقیب جرایم موضوع مواد ۶۹۷، ۶۹۸ و ۶۰۸ مستلزم شکایت شاکی خصوصی است. ( گرچه در ده ها پرونده مهم در سالهای اخیر، دستگاه قضایی کشور، شخصیتهای فرهنگی و سیاسی و مطبوعاتی کشور را بدون شکایت شاکی خصوصی به اتهام نشر اکاذیب تحت تعقیب قرار داده است.) اما تعقیب به اتهام ارتکاب مواد دیگر که در بالا گفته شد، مستلزم شکایت شاکی خصوصی نیست و دادستان نظامی تهران مکلف به تعقیب است.

محتوای لوح های فشرده به طور خلاصه نشان دهنده این است که:

جریانی نظامی- اطلاعاتی خارج از حدود وظایف خود اقداماتی غیر قانونی پیش و پس از انتخابات انجام داده است تا یک جریان سیاسی را از صحنه کشور خارج کرده و با بر هم زدن امنیت داخلی و سوء استفاده از قدرت کل نظام را در اختیار خود بگیرد.

مجموعه این اقدامات از مصادیق بارز مواد قانونی ذیل است:

ماده ۶۱۰- تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور

ماده ۶۱۱- تبانی برای اقدام علیه اعراض یا نفوس یا اموال مردم

ماده ۵۷۰- محروم کردن اشخاص از حقوق مقرر در قانون اساسی

ماده ۵۷۵- بازداشت غیر قانونی

ماده ۵۷۷- اذیت و آزار بدنی برای اخذ اقرار

ماده ۵۸۰- ورود غیر قانونی به منزل اشخاص

ماده ۴۹۸- تشکیل جمعیت برای بر هم زدن امنیت کشور

ماده ۵۰۱- افشای اسرار راجع به سیاست داخلی

گوینده مطالب مورد بحث، از حضور و مشارکت خود در تمام اقدامات مذکور سخن گفته است. از نظر حقوقی این بیانات جنبه «اقرار» داشته و لذا با توجه به نظامی بودن وی دادستان نظامی مکلف به صدور دستور تعقیب و رسیدگی است. در این صورت هم شکایات شاکی خصوصی و هم جرایم عمومی وی باید مورد بررسی قرار گیرد.

این از منظر حقوقی صرف به اظهارات فرد یاد شده است اما همانگونه که در بندهای پیشین گفتیم واقعیت آنست که ما فقط با دروغگویان بداخلاق مواجه نیستیم بلکه با دروغگویانی مواجهیم که خود را نماینده کل نظام و در دست دارنده ابتکار عمل در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌دانند.

وقتی با کمال تاسف بازجویی ها نیز در جهت همین توهمات و مطالب ناروا و برای گرفتن اقرار از متهمان است، وقتی کیفرخواست ها کم و بیش براساس همین دیدگاهها تنظیم شده است ، وقتی بسیاری از احکام دادگاههایی که بدون پیروی از ضوابط آئین دادرسی و رعایت قانون اساسی صادر شده است و متضمن ظلم آشکار در حق بسیاری از متهمان متعهد و انقلابی است و از شیوه های آشکار شده در این گفتارها پیروی می کند و تحت تاثیر این جو ساختگی است، وقتی دستگاههایی که وظیفه تدوین و ترویج معیارهای عقیدتی و سیاسی رادر نهادهای مهم نظام و نیز آموزش نیروهای جوان و افزایش بصیرت آنها را دارند به القاء همین مطالب می پردازند و ذهنها را از دروغ و نفرت پرمی‌کنند. وقتی بولتن‌ها همین اراجیف و دروغ ها را می پراکنند آیا به این نتیجه نمی رسیم که داستان از دروغپردازی و یاوه سرایی فردی یا محفلی فراتر است؟ سخن نه تنها از ظلم به افراد و شخصیت های هر چند بزرگ که ظلم و جنایت به نظامی است که برای آن سنگین ترین هزینه های تارخ ایران پرداخته شده است.

اینک مجمع روحانیون مبارز به عنوان تشکلی روحانی و انقلابی که از ابتکارات و یادگارهای امام راحل است و در طول حیات سیاسی خود و در مقاطع حساس انقلاب و حوادث مهم کشور به ایفاء وظیفه و نقش پرداخته و با توجه به آنچه که دراین رنجنامه آمده است مصرانه از مسؤولان امر و در درجه اول از مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تقاضا می‌کند که با این جریان مرموز و بدعتهای خطرناک به نحو شایسته برخورد کنند باشد تا از تکرار فاجعه تاریخ مشروطیت و هدر رفتن خون پاک شهیدان و زحمات طاقت فرسای حضرت امام و مراجع و علماء و روحانیت متعهد و مبارز و دیگر مجاهدان راه آزادی و فضیلت جلوگیری شود. و نیز شایسته است مسؤولان محترم قضایی بدون ملاحظه و مصلحت اندیشی های مقطعی و سیاسی و براساس قوانین موضوعه کشور با متخلفین و متجاسرین به حقوق اساسی افراد و تضعیف کنندگان واقعی نظام برخورد قاطع نمایند و به خصوص زمینه آزادی همه عزیزانی که با چنین اتهامات ناروا در بند گرفتار آمده اند را فراهم آورند و موانع بیان آزاد دیدگاه ها و نظرات و فعالیت قانونی جریانات و احزاب و تشکل ها را مرتفع سازند. و بالاخره دلسوزان خیر خواه انقلاب و ملت و مسؤولان امر انتخابات با آسیب شناسی دقیق به طراحی و تصویب نظام جامع انتخابات کشور که تضمین کننده انتخاباتی کاملاً آزاد و سالم باشد بپردازند و موجبات جلب هر چه بیشتر اعتماد مردم به سلامت نظام انتخابات و مصونیت آراء آنان از هرگونه دخل و تصرفی را فراهم نمایند. تا از این رهگذر پایه های اقتدار واقعی نظام در سایه اتحاد و همبستگی ملی را بیش از پیش مستحکم سازند.

ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
مجمع روحانیون مبارز
 

 
 
پیام ۴ تن از زندانیان سیاسی ایران به فیدل کاسترو: عملکرد دولت 
ایران در زمینه حقوق بشررا محکوم کنیدجـــرس: انتظار ما زندانیان سیاسی، عقیدتی از شما این است که گامی دیگر پیش نهید و با اعلام حمایت مستقیم از مبارزات بر حق ملت ایران که در جنبش سبز تبلور یافته است، سیاستهای ضد حقوق بشری و برخورد با آزادیخواهان ایران توسط جریان تمامیت خواه و اقتدار گرا را محکوم نمایید.

در پی اظهارات اخیر فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا، در مورد لزوم واقع گرایانه عمل کردن در جریان حکومت خود و همچنین دادن تذکرات جدی به محمود احمدی نژاد، پیرامون نقطه نظرات و سخنانش، چهار تن از زندانیان سیاسی ایران، با ارسال نامه ای به کاسترو، سخنان وی را "رویدادی تاریخی" ذکر کرده و آنرا "چراغی فرا روی دولتهای سوسیالیستی منطقه آمریکای لاتین و در میان دیگر اعضای جنبش عدم تعهد" دانستند.

به گزارش منابع خبری جرس، منصور اسانلو فعال کارگری، رسول بداغی فعال صنفی معلمان، عیسی سحرخیز فعال مطبوعاتی و حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی، در نامه خود خطاب به رهبر پیشین کوبــــا، از وی خواسته اند همزمان با اتخاذ مواضع جدید خود، گامی دیگر پیش نهاده و با اعلام حمایت مستقیم از مبارزات بر حق ملت ایران که در جنبش سبز تبلور یافته است، سیاستهای ضد حقوق بشری و برخورد با آزادیخواهان ایران توسط جریان تمامیت خواه و اقتدار گرا را محکوم کند.

 فيدل كاسترو، رهبر پيشين كوبا، اخیرا در گفت و گو با یک مجله آمریکایی، از دیدگاه محمود احمدی نژاد پیرامون یهودیان انتقاد کرد و به وی توصیه نمود تاریخ مطالعه کند. وی همچنین عملکرد گذشته خود در زمینه سیاست خارجی و امور داخلی را مورد نقد قرار داد و تاکید کرد "ای کاش واقع گرایانه به موضوعات نگاه می کردم."

به گزارش منابع خبری جرس، متن کامل نامه چهار زندانی سیاسی ایران به رهبر انقلاب و سابق کوبا به شرح زیر است:

عالیجناب فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا
ما ایرانیها ضرب المثل معروفی داریم که می گوید "ماه پشت ابر پنهان نمی ماند" ، معنی آن این است که حقیقت را برای همیشه نمی توان کتمان کرد چون روزی آشکار و نمایان خواهد شد.

سخنان اخیر جنابعالی در خصوص تجدید نظر در برخی روشها و الگوهای اقتصادی و سوسیالیستی حکومتی در جهت هماهنگ شدن با اقتصاد و تذکراتی که به آقای محمود احمدی نژاد دادید تایید تازه ای بر این حقیقت در سطح جهان بویژه در میان آزادیخواهان و صلح طلبان است.

ما می دانیم که جنابعالی از نزدیک با بسیاری از رهبران جنبش سبز ایران آشنا بوده و هستید و در دوران جوانی و میانسالی ساعات طولانی با هم همکلام بوده و در مورد مسائل منطقه ای و جهانی بویژه در چهارچوب جنبش عدم تعهد همراه و همگام بوده اید. شما نیز آگاه هستید که بسیاری از اصلاح طلبان، آزادیخواهان و دموکراسی طلبان ایران اکنون به دلایل عقیدتی، سیاسی، مطبوعاتی، دانشجویی و سندیکایی در زندان های گوناگون محبوس هستند. و هر روز جزئیات بیشتری از انواع فشارها حتی در حد اعمال شکنجه های سرخ و سفید علیه آنان افشا می شود. گروهی از آنان از نسل انقلابیونی هستند که در دوران جوانی و نوجوانی انقلاب هایی چون کوبا، الجزایر الگویشان بوده و زندگی و مبارزات افرادی چون شما، پاتریس لومومبا، نلسون ماندلا، گاندی، چه گوارا در کنار روش و منش شخصیت هایی مذهبی و ملی چون دکتر محمد مصدق سرمشقشان بوده است.

در میان این افراد بسیاری هستند از کسانی که در نهضت ملی کردن صنعت نفت و مبارزه علیه کودتای ضد دولت ملی دکتر مصدق نقش ایفا کرده اند.

یا حتی به دلیل خواندن کتابهایی چون جنگ شکر در کوبا سالهای جوانی خود رادر زندان های رژیم پیشین گذرانده اند تا روزی در خلال یک قیام مردمی دیکتاتوری را سرنگون کرده تا نظامی مبتنی بر آزادی، استقلال عدالت ، توسعه و حقوق بشر استقرار یابد. نظامی که در سی و یک سال گذشته به مرور از آرمانها و اهداف خود به دور افتاده و کسانی دوباره به قدرت رسیدند که آزادیخواهان گذشته را دوباره به گوشه زندان بفرستند.

اکنون انتظار ما زندانیان سیاسی، عقیدتی از شما این است که گامی دیگر پیش نهید و با اعلام حمایت مستقیم از مبارزات بر حق ملت ایران که در جنبش سبز تبلور یافته است، سیاستهای ضد حقوق بشری و برخورد با آزادیخواهان ایران توسط جریان تمامیت خواه و اقتدار گرا را محکوم نمایید.

آنچه مسلم است اتخاذ چنین موضوع روشنی از سوی جنابعالی یک رویداد تاریخی خواهد بود و چراغی فرا روی دولتهای سوسیالیستی منطقه آمریکای لاتین و در میان دیگر اعضای جنبش عدم تعهد روشن خواهد ساخت.
و دیدگاهی که در صورت جمع شدن با ضرورت استقرار صلح و گفتگو در جهان و رعایت حقوق ملت خود در داخل مورد توجه بین المللی بویژه مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر از بروز یک تنش و برخورد منطققه ای و حتی بین المللی جلوگیری کند.

برای شما و ملت کوبا دموکراسی و آزادی خواهانیم.

منصور اسانلو، فعال کارگری
رسول بداغی، فعال صنفی معلمان
عیسی سحرخیز ، روزنامه نگار
حشمت الله طبرزدی، مبارز سیاسی و روزنامه نگار

 

 مراجعه مکرر خانواده های زندانیان سیاسی به دادستان تهران

تلفن های بند ۳۵۰ اوین را وصل کنید

کلمه :با وجود مراجعه های مکرر جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ در هفته اخیر به دادستانی تهران و اعتراض شان به قطع تماس های تلفنی این بند ،همچنان زندانیان این بند از تماس با خانواده هایشان محرومند .
به گزارش خبرنگار کلمه، دو ماه است که از قطع تماس های تلفنی زندانیان این بند که بیشترشان از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات هستند می گذرد این قطع تماس همزمان با انتقال ۱۷ زندانی سیاسی این بند که به خاطر اعتراض به رفتارهای توهین آمیز ماموران و شرایط نامناسب این بند به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده بودند رخ داد و تاکنون نیز ادامه دارد .
مسوولان دادستانی نیز هربار در پاسخ به اعتراض خانواده ها مبنی بر این قطع تماس بی دلیل پاسخ های متناقضی در این باره به آنها می دهند .
مسوولان گاهی به خانواده ها وعده می دهند به زودی تلفن ها وصل می شوند و بار دیگر هم بهانه هایی دیگر می آورند مثلا به خانواده ها می گویند مشکل مخابراتی وجود دارد و به زودی رفع می شود یا اصلا قطع تماس ها یا وصل شان به دادستانی تهران ارتباطی ندارد .
خانواده ها که از شنیدن این جمله های تکراری خسته شده اند و نمی دانند کدام یک از آنها واقعیت دارد.دیروز نامه ای را مبنی بر اعتراض به تداوم قطع تلفن های این بند نوشتند و به مراجع قضایی از جمله دادستانی تهران تحویل دادند . برخی از خانواده ها که تنها راه تماس شان با عزیزان شان همین تماس ها ی کوتاه یک یا دودقیقه ای است در این نامه از دادستان تهران خواستند که هر چه سریع تر نسبت به وصل تلفن های این بند اقدام کند .
تاکنون این پی گیری ها بی ثمر بوده و اکنون ارتباط زندانیان با خانواده هایی که در شهر تهران به سر می برند به ملاقاتهای هفتگی محدود شده است . آن دسته از خانواده ها هم که در شهرستان زندگی می کنند، تا هفته ها از زندانی های خود بی خبرند ،چرا که بسیاری از آنها امکان سفر هفتگی به تهران را ندارند .این بی خبری دائمی به خصوص برای والدین سالخورده زندانیان و کودکان خردسال آنان موجب نگرانی شدید و حتی بروز بیماری های روحی و روانی شده است .
زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ نیز بارها به قطع تماس تلفنی شان اعتراض کرده اند. اما هربار پاسخ متفاوتی را از مسوولان بویژه بزرگ نیا ،رییس بند ۳۵۰ شنیده اند . آنها گاهی رو به زندانیان می گویند که وزارت اطلاعات اجازه وصل مجدد تلفن ها را نمی دهد و قصد دارند شرایط بند امنیتی ۲۰۹ را بر این بند نیز حاکم کنند. گاهی هم پاسخی متفاوت به زندانیان می دهند و از آنها می خواهند که طی تعهد نامه کتبی از رفتارهای گذشته شان مثل اعتراض به شرایط نامناسب زندان و اعتصاب غذا عذر خواهی کنند تا تلفن ها وصل شود .
تقاضایی که هر بار با مخالفت زندانیان این بند مواجه می شود .خانواده زندانیان سیاسی و زندانیان این بند از دادستان تهران می خواهند که هر چه زودتر امکان تماس تلفنی زندانیان را فراهم کند و ده ها خانواده را از نگرانی برهاند .

 

فشارها و محددیت ها همچنان افزایش می یابد

نیروهای امنیتی در دفتر میرحسین موسوی/ توقیف وسایل،تفتیش دفتر


با هجوم نیروهای امنیتی به دفتر میرحسین موسوی، فشارها و محدودیت‌ها علیه وی وارد مرحله جدیدی شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، شب گذشته نیروهای امنیتی با حمله به دفتر مهندس موسوی، اقدام به تفتیش و بازرسی از محل کرده و و برخی وسایل موجود در دفتر را نیز با خود برده‌اند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی، کامپیوترهای موجود در دفتر را جمع‌آوری کردند.
گفتنی است از چند هفته قبل نیروهای امنیتی با حضور در کوچه‌ها و خیابان‌های مجاور دفتر میرحسین موسوی، مانع از حضور مراجعان در این دفتر می‌شدند. در روزهای گذشته نیز مسوول دفتر میرحسین موسوی بازداشت شد تا حلقه محاصره به دور ایشان تنگ‌تر شود. حال با هجوم ماموران لباس شخصی به دفتر میرحسین موسوی، به نظر می‌رسد دور تازه‌ای از محدودیت‌ها آغاز شده است.
تحرکات جدید نیروهای امنیتی حاکی از برنامه هایی است که دولت برای آینده تدارک دیده است.  علیرغم  خفقان رسانه ای حاکم بر جامعه، مشکلات کشور  و بحران  پیش رو در زمینه اقتصادی و  زد و بند های  دولت با یک کشور خارجی  که مستلزم تامین منافع  ملی نیست از جمله نگرانی های دولتیان برای آگاهی مردم است و یکی از دلایل  تصمیم آنها برای منحرف کردن افکار عمومی از طریق محدود سازی و ایجاد مانع برای  اطلاع رسانی همراهان جنبش سبز مانند موسوی و کروبی درباره وضعیت کشور است. همچنین  اینگونه اقدامات همزمان  با انتشار جزییاتی بیشتر از  اسناد کودتای انتخاباتی  صورت می گیرد.
بنا بر گزارش‌های رسیده به کلمه، در روزها و هفته‌های آینده باید منتظر تشدید اقدامات ستاد کودتا باشیم.

  

باز هم گروگان‌گیری در سیستان و بلوچستان؛ پنج سرباز و یک کارمند توسط افراد ناشناس ربوده شدند


بامداد امروز حوالی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان ، افراد ناشناس یک دستگاه اتوبوس را متوقف کردند و تعدادی از مسافران این اتوبوس مسافربری را ربودند.
به نوشته سایت راست‌گرای مشرق، این حادثه ساعت ۵ صبح امروز رخ داده است و در این آدم ربایی ۶ نفر از مسافران اتوبوس عمومی ربوده شده اند.
بر اساس این گزارش گفته می‌شود ۵ نفر ربوده شدگان سرباز نیروی هوایی پایگاه شکاری کنارک هستند و احتمالا یک نفر دیگر کارمند بانک است.
بالگرد های نیروی انتظامی به صورت گسترده در حال گشت زنی در حد فاصل مرز پاکستان با منطقه ربایش هستند و احتمال خروج آدم ربایان از مرز بسیار کم عنوان شده است. روستای هیت در ۱۰۰ کیلومتری مرز پاکستان قرار دارد و مرز این منطقه به شدت تحت نظر است.
هنوز عوامل این آدم ربایی مشخص نیستند و معلوم نیست که آدم ربایان ارتباطی با گروهک تروریستی ریگی دارند یا خیر .
تاکنون هیچ منبع رسمی در این خصوص این مسئله اظهار نظر کرده است.


چندخطی از محمد نوری‌زاد، آزاده‌ي دربند، در واکنش به قرآن سوزی؛

به من حق دهید «قرآن دوستی» شما بزرگان را باور نکنم

محمد نوری زاد مستند ساز و جهادگر  که ماههاست به دلیل چند نامه مشفقانه برای اصلاح نظام در زندان به سر می برد در  نوشتاری کوتاه درباره  اتفاق تلخ قرآن سوزی در آمریکا و  واکنش بزرگان پرداخت.
محمد نوری زاد اکنون در محلی نامعلوم در زندان اوین و در وضعیت قرنطینه نگه داری می شود.
متن یادداشت محمد نوری زاد که از طریق یاران گمنام جنبش  سبز در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح زیر است:
به من که زندانی‌ام حق بدهید که قرآن‌دوستیِ شما بزرگان را باور نکنم. گرچه به همه‌ی مسلمانان ایران و جهان حق می‌دهم که اعتراض کنند و فریاد برآورند.
سخن من در این است که خدای راست‌گو همه‌ی ما را به راست‌گویی فراخوانده‌است. چه مردم باشیم چه رهبر چه رئیس‌جمهور و چه مرجع تقلید؛ چه جسمانی و چه روحانی، همه باید راستی پیشه‌کنیم. و در این میان، ما را که مسلمانیم، جز از راستی، چاره‌ای نیست. به‌همین دلیل است که می‌گویم من این هیاهوی بزرگان را نسبت به ورق‌سوزی آن کشیش امریکایی باور ندارم. چرا که ایرانیان به چشم خود سوختن قرآن‌های زنده را دیدند و دم‌برنیاوردند.
اگر در امریکا قرار است ورق‌های قرآن را بسوزد، در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدند و سوزاندند، جلوی چشم همه و جلوی چشم عقل. و هیچ مرجع تقلیدی عمامه از سر نگرفت و پای‌برهنه و گریبان‌چاک به جانب‌داری برنخاست. هیچ قاضی و هیچ نماینده‌مجلس و هیچ روحانی‌ای دراعتراض به این زنده‌سوزی قرآن‌های جاریِ مردم، به صورت خود سیلی نزد و به سوگ ننشست و حنجره ندرید. پس، به من که زندانیِ همین خصلت‌های دروغین‌م، حق می‌دهید که قرآن‌دوستیِ بزرگانِ خویش را باور نکنم؟
محمد نوری‌زاد- ناکجاآبادی در زندان اوین

 

 

احضار و دستگیری گروهی از دانشجویان کوی دانشگاه تهران

خبرگزاری هرانا - در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید، نیروهای امنیتی و قضایی فشارهای جدیدی را بر دانشجویان کوی دانشگاه تهران آغاز کرده اند.
بنابر گزارش دانشجونیوز، از آغاز شهریور ماه تاکنون قاضی غلامحسین ترکی نماینده برادران لاریجانی و بازپرس ویژه دادسرای نظامی در پیگیری فاجعه حمله سال ۸۸ به کوی دانشگاه تهران، اقدام به احضار گسترده ساکنین کوی دانشگاه بصورت تلفنی و بدون وکیل به سازمان قضائی نیروهای مسلح کرده است. این احضارهای غیرقانونی به محلی نامرتبط یعنی سازمان قضایی نیروهای مسلح، باعث اعتراض دانشجویان شده است. در پاسخ مامور احضار کننده، اعلام کرده است که قاضی ترکی نماینده ویژه برادران لاریجانی (روسای قوه مقننه و قضائیه) است و تمام پرونده های دادگاه انقلاب، وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه در رابطه با پرونده کوی باید به این دادگاه منتقل شود و گزارش نهایی و تصمیم گیری نهایی در مورد کوی به عهده قاضی ترکی است.
بنابر این گزارش اتهاماتی که به دانشجویان پس از حضور در سازمان قضائی نیروهای مسلح تفهیم شده است، عبارتند از  "حضور در تجمعات اعتراض آمیز پس از انتخابات، سنگ پراکنی، آتش زدن بانک و آسیب به معابر عمومی و خصوصی، پرتاب کوکتل مولوتوف، درگیری با مأمورین، توهین به مسئولین و مقدسات نظام برای تحریک نیروهای بسیج و انتظامی برای حمله به کوی دانشگاه و ... "
همچنین برای برخی از دانشجویان تفهیم اتهام شده، وثیقه های ١٠ تا ۵۰ ملیونی و ... صادر شده است، ولی زمان کافی به برای تامین وثیقه درنظر گرفته نشده است. تاکنون احضار و دستگیری این دانشجویان قطعی شده است:

۱- سجاد اکبری از دانشکده علوم اجتماعی با قرار وثیقه ۵۰ ملیونی
۲- سینا چگینی از دانشکده علوم اجتماعی با قرار وثیقه ۵۰ ملیونی
۳- پیام صالحی از دانشکده مدیریت با قرار وثیقه ۵۰ ملیونی
۴- حسینی از دانشکده مدیریت
۵- قیصری از دانشکده تربیت بدنی
۶- شریفی از دانشکده تربیت بدنی با قرار وثیقه ١٠ ملیونی

اما بنابرگزاش تعداد دانشجویان احضار شده بسیار بیشتر از این ۶ دانشجو است. همچنین دانشجویانی نیز که از اوین آزاد شده اند مکان حضور خود را بندی غیر از بندهای امنیتی معروف اوین توصیف می کنند و می گویند برای پذیرش اتهامات وارد شده به خود، اظهار ندامت شدید از رفتار خود و پذیرفتن مسئولیت فجایع اتفاق افتاده در کوی (همچون حمله به کوی و ضرب و شتم دانشجویان) به شدت تحت فشارهای مختلف روانی و جسمی قرار گرفته اند.
فعالین دانشجویی تحرکات اخیر قوه قضائیه در ارتباط با پرونده کوی را فشار بر فعالین دانشجویی و امنیتی کردن فضای دانشگاه ها با هدف ایجاد رعب و وحشت و تحت فشار قرار داشتن مسئولین قضائی در رابطه با این پرونده برای ارائه گزارشی نادرست به مسئولین نظام و بستن پرونده کوی می دانند.

 

حکم اعدام یک زندانی در شیروان اجرا شد

خبرگزاری هرانا - حکم اعدام یک زندانی در شهر شیروان توسط مقامات قضایی اجرا شد.
به گزارش سایت دادگستری خراسان شمالی فردی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر که در شهرستان شیروان دستگیر شده بود ، صبح روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه اعدام شد . نام این فرد در این گزارش اعلام نشده است. حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای سالجاری تا کنون حکم اعدام بیش از 150 زندانی را اجرا کرده است.

 

 امام جمعه کامیاران بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته ملا محسن حسینی امام جمعه اهل سنت شهر کامیاران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ملا محسن حسینی امام جمعه اهل سنت شهر کامیاران و قاضی دادگاه خانواده این شهر طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی در کامیاران بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
نامبرده در خطبه های نماز جمعه دو هفته پیش به نمازگرارن اهل سنت این شهر اعلام کرده بود که توسط نیروهای تندروی مذهبی وابسته به دولت مورد تهدید جانی قرار گرفته است و اعلام کرده بود که علی رغم تمام تلاشها جهت وحدت مسلمانان اما طیف افراطی مذهبی وابسته به دولت با کارشکنی های خویش تمام این تلاشها را خنثی می کند.
این روحانی اهل سنت پیشتر نیز به دلایل انتقادات از وضعیت اسفبار مناطق کردنشین و محرومیتها و تبعیضات موجود در این مناطق در خطبه های نماز جمعه بازداشت شده بود.

 

حمله برخی افراد خودسر به اماكن ارامنه ایران

خبرگزاری هرانا – عوامل خودسر در تهران با یورش به باشگاه آرارات تهران اقدام به پرتاب مواد آتش زا به داخل ساختمان نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز دوشنبه۲۲ شهریور ۱۳۸۹ ، برخی گروه های متعصب به باشگاه آرارات تهران که متعلق به ارامنه است حمله کرده و با پرتاب مواد آتش زا به داخل ساختمان قصد به آتش کشیدن آن مکان را داشتند.
در این اقدام خودسرانه افراطیون مذهبی، خوشبختانه با عملیات سریع گروه های امدادی آتش نشانی  و از گسترش آن جوگیری بعمل آمد .
قابل ذکر است که در  طی این ایام ، مسابقات بین باشگاههای ارامنه در مجتمع آرارات برگزار می شود و جمعیت زیادی از اقلیت های دینی برای انجام مسابقات و یا تماشای آن در محل حضور دارند.
همچنین گزارشات رسیده حاكی است در شب یکشنبه ۲۱ شهریوماه سالجاری، گروهی به کلیسای سرکیس مقدس حمله کرده و به سمت کلیسا سنگ پرتاب کرده اند که مسئولین ضمن تماس با پلیس و حضور بموقع آنان این مکان با مداخله نیروی انتظامی تحت کنترل ماموران در آمد تا از تکرار چنین حادثه ای جلوگیری شود.
بنظر می رسد این حملات توسط گروه های متعصب و در اعتراض به عمل یك كلیسا در فلوریدای  امریكا كه قصد به آتش كشیدن قرآن را داشتند  انجام گرفته است .

 

بازداشت 39 نفر دیگر از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب

خبرگزاری هرانا - در موج سوم دستگیری های گسترده در شیراز، روز دوشنبه، 39 نفر دیگر از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب بازداشت شدند.
به گزارش حدیث سرو،  با احتساب هشت طلبه که پیش از این و در جریان درگیری های پس از روز قدس بازداشت شدند، تعداد بازداشتی های مسجد قبا هم اینک به 47 نفر رسیده گفتنی است پیش از این نیز در موج اول دستگیری ها، پنج نفر از طلاب و شاگردان آیت الله دستغیب دستگیر شده بودند که اخیر با صدور قرار تامین وثیقه آزاد شدند.

بنا بر این گزارش، فضای شهر شیراز در حال حاضر امنیتی و بسیار ملتهب است.