۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

گزارش یک مادر عزدار از شب های اوین

  • قاضی گفت: گریه کن تا آزادت کنم! دختر گفت: هرگز گریه نمی کنم. قاضی گفت: بگو غلط کردم وگرنه برایت ۷ سال زندان می برم، دختر گفت: ۷ سال زندانی می کشم ...

 دوشنبه ۱۷/۱۲/٨٨ مادران عزادار به مناسبت روز زن جلوی زندان اوین گرد هم آمدند تا این روز را کنار خانواده زندانیان و همراه با خانواده مادران دربند جشن بگیرند، تعداد مادران از هر شب بیشتر بود.
همسر یکی از مادران چندین شاخه گل سرخ و یک جعبه شیرینی آورده بود که گلهای سرخ را دخترش بین مادران عزادار و زنان دیگر و شیرینی را بین تمام مردم پخش کرند، هنگام دادن شاخه گل، روز زن را به زنان جلوی زندان تبریک می گفتند، زنان از این کار شاد شدند و هریک برای دختر جوان آرزوی بهترین ها را می کردند و از این کار با ارزش تشکر کردند.
در این شب حدود ۱۰ نفر آزاد شدند ولی حتی یک زن هم در میان آزاد شدگان نبود تا زنان احیانا دچار توهم نشوند!
چند تن از جوانانی که آزاد شده بودند دستانشان را به نشانه V بالا برده بودند که باز هم با استقبال گسترده مردم روبرو شدند، جوانی با کتاب و جزوه هایش آزاد شد و آخرین جوانی که آزاد شده بود از سوی یکی از هم بندی هایش که شب قبل آزاد شده بود و مردی تقریبا سالمند بود، مورد استقبال قرار گرفت.
او که روز ۲۲ بهمن بازداشت شده بود می گفت تنها دلیل بازداشتم ایرانی بودنم بود، پدربزرگ و مادربزرگ پیرش به استقبالش آمده بودند و از مردم برای حضورشان تشکر می کردند و مادربزرگش برای آزادی همه زندانیان دعا می کرد و مادری تسبیح سبز به مادربزرگ تقدیم کرد.

یکشنبه ۱۶/۱۲/٨٨ ما باز هم جلوی اوین بسر می بریم. حوالی ساعت ٨:٣۰ آقای عبدالله مومنی با وثیقه ٨۰۰ میلیونی برای ۵ شب از زندان خلاص شدند تا در کنار خانواده شان باشند. مردم با شادی از او استقبال کردند علاوه بر آن حدود ۱۵۰ نفر از دوستانش برای استقبال از او آمده بودند و لحظات پر شوری آفریده شد.
جوانی دیگر آزاد شد که وقتی پایین آمد برای لحظاتی دستش را به علامت V بالا برده بود که با تشویق بی امان مردم روبرو شد. وقتی به پایین پله ها رسید گفت خانواده ام از آزادیم اطلاع ندارند؛ موبایلی بدهید تا به آنها خبر دهم. یکی از مادران موبایلش را داد تا تماس بگیرد. مادرش از آن طرف جواب داد و او گفت: مامان شام چی داری؟ من شام خونه ام، من آزاد شدم بیاید دنبالم. و یکبار دیگر مردم برای روحیه بالایش تشویقش کردند و بعد تعریف کرد عصر با خانواده اش صحبت کرده بود و گفته بوده است: من دارم مقاومت می کنم شما هم مقاوم باشید بنابراین خود و خانواده اش انتظار آزادیش را نداشتند. وقتی مادر و خانواده سراسیمه و خوشحال رسیدند، مادر مدت ها او را در آغوش گرفته و گریه می کرد، مردم برای شادباش به مادر یکبار دیگر آنها را تشویق کردند و دوستی گفت: پسرت یک قهرمانه. دوستی دیگر گفت: آدم یا بچه نداشته باشه یا اگه

شنبه ۱۵/۱۲/٨٨ به اتفاق تعدادی از مادران عزادار دیگر از خانه ندا مستقیما به سمت زندان اوین رفتیم تا به مردم و خانواده زندانیان ملحق شویم. ما شاهد آزادی تعدادی از زندانیان بودیم و همراه با بقیه خانواده ها با آزادیشان شاد شدیم و به گرمی از آنان استقبال کردیم. در آن شب از تماس یکی از دوستان زندانیمان با خانواده مطلع شدیم که اظهار امیدواری می کرد تا پایان این هفته آزاد می شوند و ما هم بی صبرانه آرزوی دیدار دوباره شان را داریم.
در این شب جوانی آزاد شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. همسر و پدر همسرش شبهای متوالی انتظار آزادیش را کشیده بودند، پس از آزادیش پدر همسرش طی سخنرانی چند دقیقه ای از مردم و خانواده ها برای همراهی و همدردیشان بسیار تشکر کرد و گفت در تمام این شبها شما نگذاشتید لحظه ای احساس تنهایی کنیم، از تک تک مردم تشکر کرد و گفت از این پس هم ما شما را تنها نمی گذاریم.
چهارشنبه ۱۲/۱۲/٨٨ تعدادی از مادران عزادار مثل تمام شبهای دیگر برای حمایت از زندانیان در جلوی اوین حضور داریم.
امشب حدود ٣۰ تا ۴۰ نفر از زن و مرد و پیر و جوان از زندان آزاد شدند که تعدادی از آنها از روز عاشورا در اوین بسر می بردند. یکی از آزاد شدگان دختری بسیار کوچک جثه بود که دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف بود. او به همراه ۴ یا ۵ دختر دیگر آزاد شده بود. اعضای خانواده او به سرعت و با اشتیاق تمام به استقبالش رفتند و تعدادی از دوستانش نیز که چهره های آشنای هر شبه جمع جلوی اوین بودند بشدت همراه با بقیه مردم تشویقش می کردند. یکی از اقوامش تعریف می کرد در دادگاه قاضی به او گفت: گریه کن تا حکم آزادیت را بدهم! دختر گفت: من هرگز گریه نمی کنم. به او گفت بگو غلط کردم، اشتباه کردم تا آزادت کنم! گفت: من هیچ اشتباهی نکردم و هرگز نمی گویم غلط کردم . قاضی تهدید کرد برات ۷ سال زندان می برم و او گفت: ۷ سال زندانی می کشم. قاضی گفت برو باید ۷ سال اون تو بمونی. ولی بعد از یک ربع صدایش کرد و گفت: مرا از رو بردی، حالا برو وثیقه صد میلیونی تهیه کن تا آزاد شوی و خانواده اش بلافاصله وثیقه را آماده کردند و او آزاد شد. به همین دلیل همکلاسی های او مانند یک قهرمان از او استقبال کردند و سایر مردم جلوی اوین نیز با شنیدن این حکایت از جثه ای چنین ظریف، یکبار دیگر به داشتن چنین فرزندانی افتخار کردند و چندین و چند بار این دختر قهرمان مورد تشویق مردم، خانواده و دوستانش قرار گرفت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

شادی صدر جایزه اش را به شیوا نظرآهاری داد - شجاعت اوست که استثنایی و در خور تحسین است

اخبار روز - گزارش دریافتی: صبح امروز، در مراسم معرفی برندگان جایزه امسال، شادی صدر طی پیامی اعلام کرد که جایزه خود را به شیوا نظرآهاری، فعال جنبش زنان و مدافع حقوق بشر که هم اکنون در زندان است تقدیم می کند. وی برای ابراز همبستگی با شیوا نظرآهاری اعلام کرد که به واشنگتن، برای شرکت در مراسم اهدای جایزه به واشنگتن نخواهد رفت "تا جای خالی شیوا، در آن مراسم و تمام جلسه ها و کنفرانس های رسمی پس از آن به چشم بیاید. تا همه جهانیان ببینند و بدانند که چه بر شیوا و بر سایر مدافعان حقوق بشر، فعالان جنبش زنان و روزنامه نگاران دربند می رود.

قرار بود پیام ویدئویی شادی صدر که در آن دلایل تقدیم جایزه خود به شیوا نظرآهاری را اعلام کرده بود، فردا، 10 مارس طی مراسم اهدای جایزه به وی و 9 برنده دیگر این جایزه که با حضور هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و میشل اوباما، بانوی اول آمریکا برگزار می شود پخش شود اما شبکه زنان تحت قوانین مسلمانان (WLUML) که شادی صدر عضو هیات مشاوران آن است، امروز با خبر شد وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است این پیام را پخش نکند. این شبکه فمینیستی فراملیتی در اطلاعیه مطبوعاتی خود این اقدام را "خاموش کردن صدای اعتراض و همبستگی زنان" خواند.

متن پیام شادی صدر به شرح زیر است:
"بسیار مفتخرم که به عنوان یکی از ده برنده جایزه سالانه شجاعت زنان برگزیده شده ام که بار دیگر فرصتی است برای به رسمیت شناخته شدن فعالیتها و مقاومتهای زنان ایرانی در عرصه جهانی و همینطور، مریی شدن تقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در ایران، به خصوص، سرکوب وسیع فعالان جامعه مدنی، بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88.
این جایزه، همانگونه که از نامش پیداست، هر سال، به زنانی در سراسر جهان داده می شود که شجاعت استثنایی در دفاع از حقوق زنان، عدالت اجتماعی و حقوق بشر از خود نشان داده اند. درست به همین دلیل، من مایلم جایزه خود را به شیوا نظرآهاری، دختر جوانی که به دلیل دفاع از حقوق زنان و حقوق بشر، هم اکنون در ایران زندانی است، تقدیم کنم زیرا فکر می کنم شجاعت اوست که استثنایی و در خور تحسین است. شیوا، که در تمام دوران جوانی اش، یعنی از5 سال پیش به این طرف، با ایجاد کمیته گزارشگران حقوق بشر، که یک گروه دانشجویی است که گزارشهای معتبری از نقض حقوق بشر در ایران منتشر می کند، و نیز با شرکت فعالانه در فعالیتهای جنبش زنان، دقیقه ای از مبارزه برای آزادی و دموکراسی دست برنداشته بود، چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد و ماهها در سلول انفرادی و تحت فشار بازجویی های سنگین قرار داشت. شیوا که پس از 100 روز حبس در بخش امنیتی زندان اوین، با تودیع 200 میلیون تومان (200 هزاردلار) وثیقه آزاد شده بود، تنها توانست سه ماه را در کنار خانواده و دوستان خود به سر برد. شیوا که به محض خروج از زندان فعالیتهای خود را از سر گرفته بود، مجددا در 5 دی ماه 88، در پی بازداشت گسترده اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، دستگیر شد. از آن زمان تاکنون، مقامات امنیتی، شیوا را تحت فشارهای شدید قرار داده اند تا وادارش کنند اتهام محاربه را که مجازات مرگ دارد بپذیرد. آنها برای مدتی شیوا را در سلول بسیار کوچکی که مانند قفس بوده و او حتی نمی توانسته دست و پای خود را تکان دهد نگه داشته بودند. شیوا، تاکنون حاضر نشده بپذیرد فعالیتهای مسالمت جویانه و حقوق بشری اش، جنبه تروریستی داشته است و به همین دلیل، همچنان تحت شدیدترین فشارها قرار دارد. شیوا، یکی از شجاع ترین زنان جهان، کسی که جسورانه از حقوق زندانیان سیاسی دفاع می کرد، هم اکنون در گوشه یک سلول، محروم از داشتن حتی یک خودکار و کاغذ، یا ملاقات با وکیل و یا حتی رفتن به دستشویی بدون چشم بند و بدون اجازه زندانبان است.
راستش از آنجایی که جمهوری اسلامی که همه فعالان حقوق بشر و مبارزان مدنی را، جاسوسان و عروسکهای کشورهای غربی به خصوص آمریکا می خواند، ساعتها با خود کلنجار رفتم که آیا بهتر نیست به جای تقدیم این جایزه به شیوا، که ممکن است فشار بازجویان و مقامات قضایی را بر او افزایش دهد، جایزه را به تمامی زنان دربند تقدیم کنم؟ اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که دولت ایران، همانطور که پس از انتشار اسامی برندگان امسال، این جایزه را جایزه نوکری من برای آمریکا خوانده بود، حتی بدون تقدیم این جایزه به شیوا نیز چنین اتهامی را به او وارد خواهد کرد.
بنابراین، من به واشنگتن، برای شرکت در مراسم اهدای جایزه نخواهم آمد تا جای خالی شیوا، در آن مراسم و تمام جلسه ها و کنفرانس های رسمی پس از آن به چشم بیاید. تا همه جهانیان ببینند و بدانند آنچه بر شیوا و بر سایر مدافعان حقوق بشر، فعالان جنبش زنان و روزنامه نگاران دربند می رود. شاید که این، آبی باشد در خوابگه مورچگان!"

متن انگلیسی اطلاعیه مطبوعاتی شبکه زنان تحت قوانین مسلمانان (ولوم) را اینجا ببینید:
www.wluml.org
www.youtube.com
" ویدئو کلیپ پیام شادی صدر را اینجا ببینید:

اعتراض به ادامه ی بازداشت مادران عزادار - بیانیه ی ۳۰۰ تن از حامیان مادران عزادار

خبار روز - گزارش دریافتی: جمعی از مادران عزادار و حامیان آن ها در اعتراض به ادامه بازداشت چند تن از مادران بیانیه ای منتشر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:
نزدیک به یک ماه است که تعدادی از حامیان مادران عزادار به اسامی زیر، بدون دلیل و عدم رعایت حقوق شهروندی (روشن نکردن علت دستگیری برای خود و خانواده، نبود دسترسی به وکیل، نبود امکان ملاقات، عدم پاسخگویی مسئولین و بی خبری کامل از وضعیت روحی و جسمی آنان)، در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر می برند و قرار بازداشت آنان تمدید شده است.
یکی از نامبردگان فوق را در ۱۷ بهمن و چهار نفر دیگر را در ۱۹ بهمن با یورش به منازل شخصی شان در ساعت های پایانی شب دستگیر کرده اند. همچنین یکی دیگر از حامیان مادران عزادار به نام خانم فرزانه زینالی از روز ۱۹ دیماه در راه بازگشت از پارک لاله مفقود شده است و از او بی خبریم.
بهار نزدیک است و زمستان می گذرد ولی عزیزان ما همچنان دربندند و خانواده های آنان و تمامی همراهان چشم انتظار. در کجای دنیا با حامیان مادرانی که بر آنان بدترین خشونت ها رفته است این چنین برخورد می شود؟! روزی نو در راه است و ما زنان چه مادر باشیم چه نباشیم، مادران تمامی فرزندان این سرزمین ایم و از تمامی مردم آزاده و مدافعان آزادی و حقوق بشر خواهان حمایت و جلوگیری از فشار بیشتر بر این عزیزان و از دست اندر کاران قضایی خواهان آزادی هر چه سریعتر و بدون قید و شرط آنان و سایر زندانیان سیاسی هستیم.
ما امضا کنندگان زیر خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و بخصوص مادران دربند هستیم!
مادران عزادار و حامیان

آرزو مسیبی، آرش رئیسی، آرش نصیری اقبالی، آرمان رئیسی، آزاده ارفع، آزاده بیابالی، آزاده خسروشاهی، آزاده اسدی، آزاده فرامرزیها، آزیتا رستمی، آذر گیلانی، آسیه امینی، آمنه نصر رمزی، آهو خانم نتاج، آیدا سعادت، ابوالقاسم ایرانی، احمد نوین، احمد سعیدی، اختر تابناک، اردشیر نظری، اردوان هاشمی، ارژنگ بامشاد، افسانه یعقوبی، افسر کریمی، افسون ابراهیمی، اقدس میرزایی، اکرم مصطفی نژاد، اکرم نقابی (زینالی)، البرز دماوندی، الناز احمدی، الناز انصاری، الهام قیطانچی، الهه امانی، امیر اصغرنیا، امیر جواهری لنگرودی، امیر رشیدی، اولیا خانداری، ایران اسکندری نژاد، ایرج پیرنیا، ایرج شکری، بابک شکری، بهار شکری، بهروز نظری، بهروز سورن، بهناز محمود، بیژن شکری، پانته آ رسولی، پروانه راد، پگاه رسولی، پرویز بابایی، پروین آصفی، پروین اردلان، پروین واقعی، پریچهر نعمانی، پریسا آزادیان، پریسا کاکایی، پوراندخت مختاری، پوران کاکاپور، پویا عزیزی، پیام حسابی، پیران آزاد، تونیا ولی اوغلی، ثریا فلاح، جعفر بهکیش، جلوه جواهری، جمشید آئین دار، جمشید جمشیدی، جمیله صفایی، جواد جعفری، جواد صفوی، حامد بهادر، حسین تاراز، حسین زراسوند، حسین عسگری، حسین مسافری، حکیمه شکری، حمید آذر، خدیجه مقدم، خلیل محمدی؛ داریوش اسفاری، داوود موزوی، دلارام علی، دنا بابا احمدی، دریا اکبری، راحله بکتاش، ربابه مقیمی (مادر ام البنین ابراهیمی – مادر در بند)، ربابه موسوی، ربی هاشمی، رخشان بنی اعتماد، روبن گیلانی، رضا چیت ساز، رضا سپید رودی، رضا رئیس دانا ، رضا عابد، رضا مقصودی، رضوان مقدم، رفعت محمودی، رفعت لنگرودی، رقیه مرادی، روحی لنکرانی، روشنک کربلایی، روشنک مرادی، رویا آزاد ، رویا دنیاروند، رها عسگری زاده، زرفشان محمدی، زلیخا کیقبادی، زرین پاک نژاد، زهرا ابراهیمی، زهرا حسن نژاد، زهرا عالی خانی، زهره اسد پور، زهره حسن نژاد، زهره عبدالهی، زینب پیغمبر زاده، زینب طوسی، ژاله معینی، ساره شکری، سپیده ماه زادی، سحر شکری، سروژ قازاریان،سعید اشکان، سعید حبیبی، سعید شجاعی ،سکینه طیبی، سکینه نونهالی فروش،سلماز مقدم، سولماز ایپکچی، سوفیا صدیق پور، سونیا مکری، سوسن مجیدی، سوسن ایزدی، سوسن فرخ نیا، سوسن والا ، سودابه فروغ نیا ، سیمین بهبهانی ، سیمین دها ، سیمین کریمی، سهیلا باقری، سهراب رئیسی، سهیلا مسافر، سهیلا وحدتی، سیامک موید زاده، سیران مرادیان، سیما نقاش، شادی صدر، شکوفه سخی، شمس ولی پور، شهناز اکملی (مادر شهید عاشورا – مصطفی کریم بیگی) ؛ شهناز پارسا، شهین دوستدار، شهین خرم ، شیرین راد، شیرین عبادی، شیرین فامیلی ، شهاب شکوهی، شهلا بهار دوست،شهلا مسافر؛ صادق افروز، صبا انصاری، صبری نجفی، صدیقه ابراهیمی، صدیقه شکری، صدیقه مقدم ، صفورا تدین، صمد زارعی، طیبه مومنی، عباس هاشمی،عبداله خلفی، عزت شکری، عزیزه موسوی، عسگر شیرین، عشا مومنی، عشرت ستجانی،عفت ماهباز، عفت دشتی پور ،عفت معینی (مادر معینی)، علی ابراهیمی، عطا بهادر، علی اشرف درویشیان، علی اکبر خسروشاهی، علی عبدی، علی رحیمی، علی گودرزی،علیرضا هادیان، علی هاشمی، غلامعلی مسافری فاطمه ابراهیمی، فاطمه بیات، فاطمه داوود آبادی، فاطمه تبریزی، فاطمه زاغی، فاطمه سلیمانی، فاطمه شکری، فاطمه عسگری، فاطمه گل گزی (مادر منصور اسانلو – زندانی)، فاطمه عدالت (مادر وطن خواه) ،فاطمه مقدم، فرهاد نعمانی، فائزه باقری، فرخ عباسی، فرخنده جبارزادگان، فروغ قره داغی، فریبا نائینی، فریده غائب، فریبا علوی، فروغ تاجبخش (مادر لطفی)، فرامرز کاشمری، فرشته بهاری، فرناز کمالی، فروغ سمیع نیا ،فروغ قره داغی، فیروزه خلفی، فرید فرهان، قمر خدا بنده؛ کامران ایراندوست، کاوه مظفری، کبری ابراهیمی، گوهر بیات، گیلدا ابراهیمی، گیلدا رضانپور ، لیلا نظری ، مجتبی نظری، محبوبه عباسقلی زاده، محسن خوشبین، محسن ضیا، مریم زمانی راد، مریم زندی، مریم عظیمی،مریم مالک، مریم میرزا، محمد بلوچ، محمد شوراب، محمد تجلی جو ، محمد دهقان، محمد تقی سید احمدی، محمد تقی عرفانپور، مجید امید، محمد زندی، محمود فاضلی، محمود بابایی، مسعود بهنود، معصومه بهادر، منصوره بهکیش، منیژه شهسوارای، منیژه مقدم، منیره بابایی، مینو پدرام فر، میترا اعتضاد، میترا سرانی اصل،ملکه خانم نور محمدی، معصومه مسعودی، منصوره برادران خسروشاهی، ملوک زمانی،میلاد مسافر، مینا راشدی، مهرانگیز دابویی، مهدی یوسفی، مهرنوش اعتمادی،مهشید راستی، مولود شیدایی؛ نازلی فرخی، ناهید صادقی، ناهید میر حاج، نجف روحی، نرگس امرالهی، نرگس فیض آبادی، نسرین علوی، نسیم خسروی مقدم، نفیسه آزاد، نگار فکری،نوشابه امیری، نوید محبی،نیلوفر فرخ، نیلوفر مسافری، نیره جلالی (مادر بهکیش) نوشین کشاورزنیا، نیلوفر فرخ، وجیهه مقدم، ویدا باقری، هاجر رستمی مطلق (مادر ندا آقا سلطان)، هادی لنگرودی، هایده تابش، هایده مقیسی، هدا امینیان، هستی بهرامپور، هنگامه بهادر، هما رمضانپور، هما روحی،هوشنگ دنیا روند، یاسر محمدی، یاور خسروشاهی

جمع آوری امضا ادامه دارد. برای اعلام حمایت از مادران دربند امضای خود را به ایمیل زیر بفرستید:
 ۱. خانم ام بنین ابراهیمی ۲. خانم الهام احسنی ٣. خانم فاطمه رستگاری ۴. خانم لیلا سیف اللهی ۵. خانم ژیلا کرم زاده مکوندی ۱۰ اسفند ۱٣٨٨ 

چند خبر تكميلي از: تجمع مادران و خانواده بازداشت شدگان درمقابل زندان اوين امشب 17 اسفند ماه

تجمع مادران و خانواده بازداشت شدگان درمقابل زندان اوين

بنا به گزارشات دريافتي حدود 500 تا 600 نفر از خانواده هاي بازداشت شدگان و مادران عزادار براي حمايت از زندانيان زن به مناسبت هشت مارس روز جهاني زن هم اكنون در جلو درب اوين تجمع كرده اند و هر لحظه نيز به تعداد آنان اضافه ميشود.مادران بدنبال آزادي فرزندان خود هستند و در اين رابطه به سركردگان و عوامل حكومتي اعتراض ميكنند.تا ساعت 20 ,نظام قصد آزادي زندانيان را نداشت,اما با توجه به جو فشار و اعتراضات خانواده ها از ساعت 2030 تعدادي از نفرات را تك به تك آزاد كرده و جمعيت نيز از آنان استقبال مينمودند.
تعدادي از خانواده ها معترض بوده و اعلام داشتند عليرغم اينكه وثيقه هاي سنگيني نيز براي آزادي فرزندانشان سپرده اند,اما تا كنون فرزندان آنان آزاد نگرديده اند.
نيروهاي حكومتي براي ممانعت از تهيه عكس و فيلم توسط مردم و تجمع كنندگان پرژكتورهاي جلوي زندان را خاموش كرده اند و مردم درتاريكي در انتظار عزيزان خود هستند.
هم چنين تعداد 15 عدد ون نيروي انتظامي نيز در محل تجمع مردم حاضر شده است .
در حال حاضر هر لحظه به تعداد جمعيت افزوده ميشود .
كانون حمايت از خانوده هاي جانباختگان و بازداشتي ها
88.12.17
------------------------------
جمعيت تجمع كنندگان در مقابل اوين درحال افزايش است

بنا بر گزارشات رسيده هم اكنون تعداد جمعيت روي به افزايش است و تعداد جمعيت هم اكنون به بيش از600 نفر رسيده است.حكومت , تمامي پروژكتورهاي جلو درب اوين و حتي روي پله هاي درب ورودي را خاموش كرده است كه مانع تهيه فيلم و عكس و... از طرف خانواده هاي زندانيان گردد.بيش از 15 دستگاه ون از نيروهاي انتظامي در جلو اوين مستقر هستند و جمعيت را تحت كنترل قرار ميدهند.نيروهاي لباس شخصي نيز سعي در كنترل تجمع كنندگان دارند,زندانيان آزاد شده با استقبال خانواده ها و مادران عزادار مواجه ميشوند,خانواده هاي بازداشتي ها ميگفتند كه فرزندانشان را قبل از 22 بهمن براي ايجاد جو رعب و وحشت بين مردم دستگيركرده بودند.
خانواده ها بر بيگناهي فرزندانشان تاكيد كرده و خواستار آزادي آنها هستند , ازجمله خانواده يكي از بازداشت شدگان بنام محمد تاجيك كه دانشجوي رتبه دار دانشگاه ورامين است ميگويند كه فرزندشان بدون هيچ دليلي بازداشت گرديده و شش روز قبل نيز وثيقه براي آزادي وي گذاشته اند,اما تا كنون آزاد نشده و منتظر آزادي وي هستند,تعدادي از خانواده ها نيز بدليل سردي هوا و شرايط جوي در داخل خودروهاي خود هستند و يا در مسير منتهي به درب و پله ها در حالت انتظار نشسته اند.
كانون حمايت از خانوده هاي جانباختگان و بازداشتي ها 88.12.17
-------------------------------
افزايش جمعيت مادران و خانواده ها مقابل اوين /نظام مجبور به آزادي تعداد بيشتري از زندانيان شده است

بنا بر گزارشات رسيده جمعيت مادران و خانواده هاي زندانيان و بازداشتي ها و همچنين مادران عزادار در جلو درب اوين به بيش از 800 نفر رسيده ,تعدادي از بازداشتي ها را آزاد كرده اند كه بر اساس شواهد موجود تا كنون 9 نفر آزاد گرديدند,مادران از شرايط و وضعيت فرزندان خود براي يكديگر و جمعيت تجمع كننده صحبت ميكنند,نيروهاي انتظامي نيز هراسان جمعيت حاضر را تحت نظر دارند.مادران بي مهابا در ميان جمعيت افشاگري ميكنند.
كانون حمايت از خانوده هاي جانباختگان و بازداشتي ها 88.12.17
------------------------------
تمهيدات امنيتي نظام براي مقابله با انعكاس تجمع مادران و خانواده ها در داخل زندان و بين بازداشت شدگان اوين

بر اساس گزارشات رسيده به هنگام تجمعات مادران و خانواده ها در جلو زندان اوين , صداي شعار و شور و نشاط آنها درهنگام آزادي زندانيان وفرزندانشان به داخل زندان رفته و زندانيان متوجه اين تجمعات ميگردند , به همين دليل , حكومت براي فشار بيشتر بر خانواده هاي بازداشتي ها و ممانعت از برگزاري تجمعات در مقابل زندان اوين و تاثيرات آن در داخل زندان ,كيوسك مراجعين را به پايين پله ها انتقال داده است ,همچنين ماموران از ورود افراد و مراجعه كنندگان به قسمت جلو درب اصلي جلوگيري بعمل آورده و مانع تردد و تجمع افراد در قسمت بالايي درب اوين ميگردند.

كانون حمايت از خانوده هاي جانباختگان و بازداشتي ها 88.12.17