۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

تالار مولوی باز نشد؛ پلمب "کاغذی" آن "فلزی" شد

خبرگزاری هرانا - در حالی که قرار بر این بود تالار مولوی روز پنج‌شنبه بازگشایی شود، پس از چند روز تنها پلمب کاغذی این تالار "فلزی" شد و به این ترتیب بنا بر خبرها قضیه این تالار متعلق به جهاد دانشگاهی وارد مراحل پیچیده‌تری شده است.

تالار مولوی که روز سه‌شنبه، اول تیرماه، به دلایلی نامعلوم توسط مأموران انتظامات دانشگاه تهران پلمب شده بود قرار بود که روز پنج‌شنبه بار دیگر بازگشایی شود. 

به گزارش رادیو فردا، حمیدرضا فرهمند، رئیس جهاد دانشگاهی، در این زمینه به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت: دانشگاه تهران به جای باز كردن در تالار مولوی متاسفانه پلمب‌های كاغذی را به پلمب‌های فلزی تغيير داد و قفل تمامی بخش‌های اداری و فنی تالار مولوی را عوض كرد و اجازه‌ ورود اعضای جهاد دانشگاهی را هم به تالار نداد.

به دنبال این اقدام، جمعی از هنرمندان تئاتر و چهره‌های هنری نظیر محمد یعقوبی، آیدا کیخوائی و علی اصغر دشتی به همراه حدود 200 تن از دانشجویان تئاتر در فضای بیرونی تالار تجمع کرده‌اند.

حمیدرضا فرهمند اعلام کرد که پس از پلمب تالار با رئیس دانشگاه تهران دیدار داشته است که در این دیدار فرهاد رهبر، رئیس این دانشگاه، درخواست کرده است که جهاد دانشگاهی مسئولیت این تالار را به مدت یک ماه به دانشگاه تهران واگذار کند.

آقای فرهمند در ادامه گفت: "بنده اعلام کردم کار جهاد دانشگاهی را می‌توان موقت متوقف کرد، ولی مسئولیت جهاد دانشگاهی را واگذار نمی‌کنیم."

رئیس جهاد دانشگاهی هم چنین با اشاره به اين كه گفته می‌‌شود فضای عمومی مقابل تالار مولوی به لحاظ كلی مناسب نبوده است گفت: باید هیأت رئیسه مستندات قانونی خود را ارائه کند، چرا که از نظر ما این تصمیم‌گیری به لحاظ قانونی اشتباه است؛ مگر ثابت شود فعالیت این نهاد مغایر ارزش‌های دانشگاه بوده است.

در همین زمینه یک منبع آگاه به خبرنگار خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است که هیچ یک از حاشیه‌های مطرح شده از سوی دانشگاه تهران مبنی بر "بدحجابی" برخی از مراجعه‌کنندگان به تالار مولوی حقیقت ندارد.

رئيس جهاد دانشگاهی همچنین ضمن غیرمنتظره و خلاف قانون خواندن اقدامات دانشگاه تهران در مورد تالار مولوی، اظهار داشت که جهاد در صدد است موضوع پلمب تالار مولوی را قانونی پیگیری کند.

تالار نمایش مولوی واقع در خیابان 16 آذر تهران صبح سه‌شنبه، اول تیرماه، در حالی پلمب شد که میزبانی سه نمایش از جمله نمایش "راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان" را بر عهده داشت.

به دنبال این پلمب و در تاریخ دوم تیرماه، داوود رشیدی، بازیگر سرشناس ایرانی، در جلسه‌ای با رئیس دانشگاه تهران، خواستار بازگشایی این تالار شد که رئیس دانشگاه تهران نیز قول داد در تاریخ سوم تیرماه، پنج‌شنبه گذشته، پلمب تئاتر مولوی برداشته شود.