۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

جمع آوري برخی آسيب ديدگان اجتماعي با دستگاه شوكر

خبرگزاری هرانا - اجراي طرح ساماندهي آسيب‌ديدگان اجتماعي ‌در حالي در مناطق جنوب شهر تهران اجرايي مي‌شود كه به گفته منابع آگاه، جمع آوري این افراد گاهي با استفاده از دستگاه شوكر صورت مي‌گيرد.
به گزارش جرس، طرح ساماندهي افراد بي‌خانمان و آسيب ديدگان اجتماعي مدتي است كه از سوي شهرداري تهران و در مناطق مختلف به ويژه 11 و 12 به اجرا در آمده‌است. اين طرح در حالي روند اجرايي خود را طي مي‌كند كه از ميانه راه با اعتراض برخي از كارشناسان و مسئولان داخلي در شهرداري تهران مواجه شد.
طرح ساماندهي آسيب ديدگان اجتماعي در حيطه جمع‌آوري متكديان و افراد بي‌خانمان و معتادان در نقاط آلوده شهر تهران در شرايطي دنبال مي‌شود كه مراكز نگهداري اصلي معتادان و مبتلايان به اچ آي وي مثبت، هپاتيت و سل پيش از اين از سوي شهرداري تعطيل شده و يا به حالت تعليق در‌آمده‌است. مركز لويزان، مركز صباشهر و ديگر مراكز نگهداري از معتادان و افراد آسيب ديده در شهرداري تهران در حال حاضر  از كار باز ايستاده است.
آمار انتشار يافته نشان مي‌دهد كه تنها بعد از ترخيص آسيب‌ديدگاني كه در مركز لويزان درمان مي‌شدند از 62 نفر مددجوي ترخيص‌شده به ترتيب 10 نفر در مورخ اول مهرماه، 9 نفر در دوم مهرماه و هفت نفر در سوم مهرماه به گرمخانه مراجعه كرده و برخي از آنان پس از مدت‌ها دوري از مواد مخدر مجددا به استفاده از مواد مخدر روي آورده‌اند و به چرخه سابق بازگشته‌اند. همچنين تاكنون خبر رسيده كه سه نفر از بيماران ترخيص‌شده فوت كرده‌اند.