۱۳۹۰ آذر ۱۸, جمعه

روز جمعه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

تاکید دوباره جبهه پایداری:
جبهه متحد اصولگرایان نباید ساکتین فتنه 88 را در تصمیم گیری هایش دخالت دهد


(تیتر از جنگ خبر)
شبکه ایران
بیغش ضمن انتقاد از جبهه متحد اصولگرایان گفت: نباید ساکتین فتنه 88 جزو تصصمیم گیران این جبهه باشند.
محمد احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس و عضو جبهه پایداری درگفت وگو با شبکه ایران، با اشاره به انتقاداتی که در مورد جبهه پایداری مطرح می شود گفت: اعضای این جبهه معتقدند فتنه 88 باید درس بزرگی برای ما باشد و نمی توان افراد تاثیر گذار فتنه را در جریان تصمیم گیری ها دخالت داد.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از ابتدا در مورد فتنه 88 عنوان فتنه بزرگ را به کار برده اند خاطر نشان کرد: انتقادی که به جبهه متحد اصولگرایان داریم این است که چطور می شود ساکتین فتنه 88 جزو تصمیم گیران این جبهه باشند.
به گفته این عضو جبهه پایداری ساکتین فتنه 88 صلاحیت تصمیم گیری در جبهه متحد اصولگرایان ندارند.

پایان مطلب/


 
 

قبض گاز 900 هزار تومانی ناطق نوری:
با این هزینه ، لنگ شده ام!

اعتدال
احمد ناطق نوری ، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ما در مجلس تاکید کردیم
که قیمت ها طی 5 سال و با شیبی ملایم آزاد شود تا فشاری به مردم نیاید؛ اما دولت این فشار را در یک سال وارد کرد و می خواهد به اهداف تعیین شده در پایان سال پنجم برسد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور برخی قبض ها با قیمت بالا پس از اجرای هدفمندی یارانه ها افزود: پول گاز منزل بنده آمده 900 هزار تومان! آنهم در حالیکه تنها یک مشعل در خانه داریم ؛ البته بر خلاف مسائلی که می گویند ، یک خانه معقول داریم که 150 متر مساحت آن است و این پول گاز با هر منطقی برای آن زیاد است و خود من هم با این هزینه ، لنگ شده ام.

نماینده مردم محمود آباد و نور با هشدار به دولت درباره ادامه این روند افزود: با این شتاب جلو رفتن ، معضلات مردم بیشتر می شود و با این شیب قیمتی ایجاد شده روز به روز به مشکلات اقتصادی مردم افزوده خواهد شد؛ شیب قیمتها باید ملایم تر شود تا مردم خود را رفته رفته به افزایش قیمت ها عادت دهند و این راه درست نیست.
عضو هیات رییسه مجلس در ادامه به سیاستهای اشتغال زایی دولت اشاره کرد و گفت: دولت درباره ایجاد اشتغال های میلیونی صحبت هایی کرده که در منطقه من(محمود آباد و نور) محقق نشده است.
ناطق نوری همچنین به اختلاس 3 هزار میلیاردی اشاره کرد و گفت: پیگیری قوه قضاییه در این زمینه خوب پیش می رود و البته باید نشست و دید نتیجه چه خواهد شد.
وی افزود: قوه قضاییه تا به اینجا خوب عمل کرده است و مجلس تا جایی که می توانست کمک کرد و هر زمان قوه قضاییه صلاح دید نیازمند کمک مجلس است ، مجلس وارد عمل خواهد شد.
نماینده حوزه انتخابیه نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در دوره‌ های اول، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم در پایان درباره کاندیداتوری اش در انتخابات مجلس نهم گفت : تا یار چه خواهد و میلش به که باشد! من انشاءالله در انتخابات مجلس نهم هم شرکت خواهم کرد ، اما بودنم منوط به خواست مردم است.




در 9 ماهه 2011 انجام شد:
واردات 764 ميليون دلار برنج به كشور


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: بازرگاني

در 9 ماهه سال 2011 ميزان واردات انواع كالاها به كشور به مقدار 28 هزار و 842 هزار تن و به ارزش 45 هزار و 206 ميليون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 28.97 درصد در وزن و 7.96 درصد در ارزش كاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا، در اين مدت سه هزار و 465 هزار تن شمش آهن و فولاد غيرممزوج به ارزش دو هزار و 306 ميليون دلار وارد كشور شده كه در مقايسه با سال قبل، سه هزار و 64 هزار تن به ارزش يك هزار و 637 ميليون دلار بوده و بر اين اساس 13.06 درصد به لحاظ وزني و 40.86 درصد به لحاظ ارزشي رشد داشته است.
همچنين در 9 ماهه سال 2011 ميلادي 888 هزار تن برنج به ارزش 764 ميليون دلار وارد كرده‌ايم در حالي كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته، 808 هزار تن به ارزش 677 ميليون دلار بوده و بيانگر 9.98 درصد افزايش وزني و 12.83 درصد رشد ارزشي است.
در بخش دانه ذرت دامي نيز ميزان واردات طي اين مدت سه هزار و 315 هزار تن به ارزش يك هزار و 158 ميليون دلار بوده در حالي كه در مدت مشابه سال قبل اين رقم دو هزار و 240 هزار تن به ارزش 576 ميليون دلار بوده است كه نشان مي دهد 48.04 درصد به لحاظ وزني و 100.96 درصد به لحاظ ارزشي افزايش داشته است.
به گزارش ايسنا، در مورد ساير كالاها در حالي كه ميزان واردات 34 هزار و 492 هزار تن به ارزش 46 هزار و 223 ميليون دلار رسيده اين رقم در مدت مشابه سال قبل به 21 هزار و 173 هزار تن به ارزش 40 هزار و 978 ميليون دلار رسيده كه كاهش 38.62 درصدي در وزن و 11.35 درصدي در ارزش را به دنبال داشته است.

انتهاي پيام



حسن زارع زاده اردشير

محکوميت مهدی هاشمی در دادگاه کانادا؛ نقطه اميدی برای قربانيان شکنجه در ايران

حسن زارع زاده اردشير

اين پرونده سر درازی دارد و سال‌هاست که در دادگاه‌های کانادا مطرح است. بوذری از يک دهه پيش در ارتباط با اين پرونده فعاليت کرده و زمانی که دادگاه‌های ايالت انتاريو تعقيب قضائی دولت ايران را به دليل عدم مطابقت با قوانين کانادا رد کرده بود اعلام کرد "از پای نخواهم نشست"
پرونده شکايت دکتر هوشنگ بوذری از مهدی هاشمی بهرمانی، فرزند اکبر هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) به ثمر نشست و دادگاه عالی ايالت انتاريو رای داد تا مهدی هاشمی غرامتی به مبلغ ۱۲ ميليون و ۹۲۰ هزار دلار به آقای بوذری و خانواده او پرداخت کند. محکوميت مهدی هاشمی در ماه آگوست ۲۰۱۱ قطعی شده اما اعلام نشده بود.
مارک آرنولد، وکيل مدافع خانواده بوذری به نشريه هفت گفت که اين رای نهايی است اما مهدی هاشمی می تواند درخوست بررسی مجدد کند اما بايد دلايل قابل قبولی به دادگاه ارائه کند و دادگاه را قانع کند که چرا در دادگاه حاضر نشده بود و همچنين دفاع او قابل بحث و بررسی باشد.
اين پرونده سر درازی دارد و سالهاست که در دادگاههای کانادا مطرح است. بوذری از يک دهه پيش در ارتباط با اين پرونده فعاليت کرده و زمانی که دادگاه های ايالت انتاريو تعقيب قضائی دولت ايران را به دليل عدم مطابقت با قوانين کانادا رد کرده بود اعلام کرد "از پای نخواهم نشست".
هوشنگ بوذری قبل از انقلاب در دانشگاه "تورينو" ايتاليا در رشته فيزيک هسته ای درجه دکترا دريافت کرد و پس از انقلاب به استخدام دولت درآمد. او سطوح مختلف دولتی را تجربه کرد تا اينکه به عنوان مشاور وزارت نفت در زمان وزارت آقازاده مشغول به کار شد. پيشتر نيز در دفتر امور بين الملل مجلس که هاشمی رفسنجانی رياست آن را برعهده داشت مشغول بود. گزارش های مشاوره ای او برای رفسنجانی موجب شد تا از اين طريق با خاندان هاشمی از نزديک آشنا شود. او پيشتر عنوان کرده بود: به دليل اينکه با روند موجود در حکومت اسلامی سازگار نبودم بارها استعفا کردم اما تا جنگ بود با استعفای من موافقت نمی شد. بلافاصله پس از قبول قطعنامه در تابستان ۱۳۶۷ به بهانه بيماری همسرم يک سال مرخصی بی حقوق گرفتم و با خانواده ايران را ترک کردم و پس از يک سال استعفا کردم که اين بار پذيرفته شد." او در ايتاليا ساکن شد و شرکتی مشاوره ای در حوزه نفت و گاز تاسيس کرد.
اما ماجرا از آنجا آغاز می شود که دکتر بوذری در اوايل دهه هفتاد با دعوت مهدی هاشمی و پدرش برای کمک به پروژه های نفتی به ايران باز گشت و اما به فاصله کوتاهی دستگير و روانه زندان مخوف توحيد شد که به "شکنجه گاه توحيد" معروف است. در مدت نزديک هفت هشت ماه به شدت تحت شکنجه قرار گرفت و بيش از سه ميليون دلار از دارايی های او به عنوان باج اخذ شد. او با وعده اينکه پس از آزادی حاضر است مبالغ بيشتری بپردازد، آزاد گرديد و بعد از استقرار در کانادا به دليل شکنجه های اعمال شده عليه دولت ايران و سران جمهوری اسلامی در سال ۲۰۰۱ شکايت کرد.
اگرچه شکايت هوشنگ بوذری عليه دولت ايران به نتيجه نرسيد، اما او از پای ننشست و پيگيری های حقوقی را ادامه داد. در ماه آپريل ۲۰۰۵ يعنی تنها دو ماه و نيم بعد از تصميم دادگاه عالی انتاريو، از دولت کانادا به سازمان ملل متحد شکايت کرد و از اين رو سازمان ملل کانادا را موظف به تغيير قانون خود کرد. در اين راستا همچنين يکی از مواردی که دنبال کرد شکايت از مهدی و اکبر رفسنجانی بود. نتيجه دادگاه عالی ايالت انتاريو در اين زمينه البته مثبت بود و مهدی هاشمی بايد مبلغ ۱۲ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار به خانواده بوذری به عنوان غرامت پرداخت کند. مهدی هاشمی در انگلستان و دانشگاه آکسفورد مشغول تحصيل است و از آنجائيکه تصميم دادگاه کانادايی در کشورهای اروپايی قابل تنفيذ و اجرا است او راه فراری نخواهد داشت.
دکتر هوشنگ بوذری پيشتر عنوان کرده است که هدف او دريافت خسارت نيست بلکه تلاش برای به پای ميز محاکمه کشاندن مقامات جمهوری اسلامی و عوامل شکنجه است و موضوع غرامت تنها شکل حقوقی پرونده را نشان می دهد که بايد طی شود. نکته ای که دکتر بوذری مورد توجه قرار داده از آن رو حائز اهميت است که می تواند نقطه اميدی برای افرادی باشد که در سالهای گذشته به دليل تحت تعقيب بودن از کشور گريخته اند و مدتی نيز در زندانها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی تحت شکنجه قرار داشته اند. طرح شکايت از مقامات جمهوری اسلامی در دادگاههای خارجی به دليل شکنجه و نقض حقوق بشر البته موضوع تازه ای نيست اما دغدغه ای است که هنوز به نقطه مطلوب قربانيان نقض حقوق بشر نرسيده است.
همانطور که هوشنگ بوذری پيشتر گفته بود "از پای نخواهم نشست"، از پای ننشست و بالاخره به بخشی از پرونده سرانجامی مطلوب داد؛ سرانجامی که می تواند برای بسياری از قربانيان شکنجه نيز راهگشا باشد.
------
نسخه چاپی اين مطلب در شماره اخير نشريه هفت چاپ کانادا و آمريکا درج شده است و نسخه اينترنتی آن در اختيار گويا قرار گرفته است.
http://issuu.com/haftmagazin



دلایل چرخش در ادبیات راست آمریکا در قبال ایران

نوشتۀ ناصر اعتمادی
نامزدهای مقدماتی جمهوری خواهان برای انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری آمریکا از جمله شخصیت بانفوذی نظیر نیوت گینگریچ، رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، صریحاً خواستار اقدام های مخفیانۀ دولت این کشور اعم از اقدامات خرابکارانه و قتل... برای تغییر رژیم در ایران هستند

گفتگو با دکتر منصور فرهنگ، استاد دانشگاه
نامزدهای مقدماتی جمهوری خواهان برای انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری آمریکا از جمله شخصیت بانفوذی نظیر نیوت گینگریچ، رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، صریحاً خواستار اقدام های مخفیانۀ دولت این کشور اعم از اقدامات خرابکارانه و قتل... برای تغییر رژیم در ایران هستند.
یکی از همین نامزدها خواستار آن شده که این کشور کلیه دانشمندان اتمی خارجی ای که با ایران همکاری می کنند به عنوان دشمنان جنگجو قلمداد و با آنان همانند اوسامه بن لادن رفتار کند.
منصور فرهنگ استاد علوم سیاسی در آمریکا در خصوص تغییر بی سابقه نه در لحن که در ادبیات سیاسی دولتمردان آمریکایی در قبال ایران از جمله گفته است :
این تغییر دلایل مختلف دارد : یکی از آنها خاصیت انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در آمریکاست که در آن رأی دهندگانی که می توان از آنان به عنوان مسیحیان صهیونیست یاد کرد وزن و نقش مهمی دارند و به همین دلیل جلب آرای آنان بسیار مهم است.
دلیل دیگر و مهمتر این تغییر در گفتار راست مذهبی آمریکا اقدامات و سخنان خود رهبران جمهوری اسلامی، به ویژه محمود احمدی نژاد، در انکار نسل کشی یهودیان در جریان جنگ دوم جهانی و همچنین حق موجودیت اسرائیل است که چرخش در ادبیات سیاستمداران آمریکا را تسهیل می سازند.
 



بحران خونین سوریه حداقل هفت قربانی دیگر به جای گذاشت

تظاهر کنندگان مخالف بشار اسد در خیابانهای شهر حمص روز 6 دسامبر گذشته

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
درسوریه سرکوب های خونین نیروهای دولتی طی روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و شماری قربانی به جای گذاشت. به گزارش منابع خبری، بامداد پنجشنبه در شهر حُمص نیروهای مسلح سوری باردیگر به سوی ناراضیان آتش گشودند که طی آن حداقل هفت غیرنظامی ازجمله یک زن جان خود را از دست دادند.
درحملات مسلحانه نیروهای سرکوب علیه مخالفین شمار دیگری زخمی گردیدند. سازمان های حقوق بشر سوری می گویند تنها طی چند روز گشته ده تن ازشهروندان ساکن حُمص به دست نیروهای دولتی کشته شده اند.
خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که نیروهای دموکراسی خواه سوریه درحالی که از سخنان بشاراسد مبنی براینکه درمورد این کشتارها مسئولیتی ندارد به خشم آمده اند، از این رو رهبران مخالفین اعلام کرده اندکه ازامروزدرپاسخ به این اظهارات کارزاروسیعی را برای نافرمانی های مدنی علیه حکومت آغاز می کنند.
الن ژوپه وزیر امور خارجه فرانسه امروز با اشاره به انکارهای رئیس جمهوری سوریه درمورد کشتارها گفت بشاراسد نخواهد تونست در مورد اعمال خود از دست عدالت بگریزد.
وزیر امور خارجه فرانسه افزود: سخنان و انکارهای رئیس جمهوری سوریه فاقد هرگونه اعتباراست و با آنچه که درواقعیت در کشورش روی می دهد، درتعارض قرار دارد.
آلن ژوپه درادامه گفت: بشاراسد باید درمقابل جنایاتی که ازماه ها پیش از سوریه درجریان است پاسخگو باشد.
رهبران جنبش اعتراضی امروز ازشهروندان سوریه خواستند تا فردا روز جمعه تحت عنوان "اعتصاب برای حفظ کرامت انسانی" دست به اعتصابات گسترده بزنند.
دراین حال "ریاض تورک" ازمخالفین تاریخی رژیم سوریه امروز طی پیامی از ایران و حزب الله لبنان خواست تا دست ازحمایت حافظ اسد بردارند.
ریاض تورک می گوید: حزب الله لبنان بهتربود به جای حمایت از یک ستمگر که سرنگونی سرنوشت محتوم آن است، حداقل مانند متحدین خود درحماس سکوت اختیارمی کردند.
وی گفت زمانی که ایران و حزب الله واقعیت را پذیرفته و با حمایت از خواست مردم سوریه دست ازحمایت رژیم بردارند، دیگر مشکلی بین ما و آنها وجود نخواهد داشت.
 




سازمان آمار و بانک مرکزی توافق دارند که تورم دورقمی است!

image
سازمان آمار و بانک مرکزی دو عدد متفاوت برای تورم آبان ماه ارائه داده‌اند. قیمت نفت هم کمی کاهش داشته است. عربستان هم گفته که دارد با بالاترین سرعت ممکن نفت تولید می‌کند. وزیر اقتصاد هم یک حرف‌های زده‌اند.
 به گزارش جرس و به نقل از سایت الف، آماربانک مرکزی و سازمان آمار در رابطه با تورم ماه آبان باهم نمی‌خواند! یکی تورم آبان را ۱۹/۸ درصد می‌داند و دیگری آن را ۲۴/۸ درصد اعلام کرده است. کدام به کدامش را خودتان  اینجا  و اینجا بخوانید. چرتکه اما، این تفاوت را ول کرده به این فکر می‌کند که چرا این اختلاف دقیقا ۵ درصد است! هیچ خرده ریزه‌ای هم ندارد! در ضمن چرتکه بسی خوشحال است که بانک مرکزی و سازمان آمار، حداقل با دورقمی بودن تورم مشکلی ندارند! 
برویم سراغ نفت. این بازارهای نفتی، این روزها خیلی طفلکی شده‌اند، بس که نمی‌دانند نگران ایران و تحریم‌اش باشند یا اتحادیه اروپا و بحران‌اش! به گزارش رویترز، بعد از سه روز افزایش قیمت، روز چهارشنبه، قیمت نفت کاهش یافت. به نظر می‌رسند که سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند که اتحادیه اروپا برای حل بحران مالی‌اش به توافق برسد و پیش‌بینی کاهش تقاضا کرده‌اند. پرتکه اما منتظر روز جمعه و نشست اتحادیه اروپا می‌ماند.
 باز هم به گزارش رویترز، عربستان روز چهارشنبه اعلام کرده است که در حال حاضر با بالاترین سرعت و بالاتر از پیش‌بینی‌ها نفت به بازار عرضه می‌کند. این قضیه درست زمانی مطرح می‌شود که در هفته‌های گذشته، گفته شده بود که عربستان قادر به فراهم کردن نیاز بازار در صورت تحریم نفت ایران است. خبرگزاری مهر هم گزارش داده است که ایران با راه اندازی سه طرح نفتی تا اسفند ماه، چهل و پنج هزار بشکه به تولید روزانه نفت خود اضافه خواهد کرد.
 این وزیر اقتصاد هم که یا حرف‌های بی‌ربط به اقتصاد می‌زند یا یک چیزهایی می‌گوید که چرتکه می‌ماند که چرا این مسائل زودتر به ذهن بقیه اقتصاددانان نرسیده است. به طور مثال، به گزارش ایرنا، دیروز ایشان بر ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در کشور تاکید کرده است! همین! فقط تاکید کرده است! سرمایه‌ها هم که فقط منتظر «بله» ایشان بوده‌اند الان است که سرازیر شوند به سمت مملکت!



دیلی تلگراف: سپاه پاسداران به نیروهایش آماده‌باش جنگی داد

image
روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشته است که محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروهای تحت امر خود دستور آماده باش برای جنگ داده است.
به نوشته‌ي این روزنامه فرمانده سپاه برای آماده کردن روانی و فیزیکی نیروهای سپاه، «برای مقابله با حملات خارجی و پنهانی»، این دستور را صادر کرده است.
به نظر می‌رسد دستور فرمانده سپاه برای مقابله با حملات «پنهانی»، بی‌تاثیر از انفجارهای ماه گذشته در ملارد و اصفهان نباشد؛ گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که در این دو انفجار، اسراییل دست داشته است، ولی مقامات ایران این موضوع را رد کرده‌اند؛ هرچند برخی فرماندهان اسبق نظامی مانند قالیباف تلویحا گفته‌اند که انفجارها کار «دشمن» بوده است.
دیلی تلگراف در ادامه می‌نویسد که «محرک دستور» فرمانده سپاه برای آماده باش کامل، قطعنامه سازمان ملل و گزارش آمانو در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و افزایش تحریم‌ها بوده است.
این روزنامه در پایان نیز افزوده است که جمهوری اسلامی برنامه‌ای را اجرا کرده است که بر اساس آن موشک‌ها دوربرد، توپخانه و نیروهای مختلف سپاه، به موقعیت‌های دفاعی منتقل شده است.
گفتنی است آژانس ببن‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که اخیرا منتشر کرد و در اختیار اعضای آژانس قرار داده، از وجود «نشانه‌های فعالیت‌های مرتبط با تولید سلاح اتمی» در ایران خبر داده است.




خامنه‌ای، میرحسین و کروبی را مفسد فی‌الارض می‌داند

image
یک عضو کابینه نهم دولت محمود احمدی‌نژاد در سخنانی گفته است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و کلیه‌ی معترضان به انتخابات خونین ۸۸ را مفسد فی‌الارض می‌داند و از آنجا که براساس قانون مجازات اسلامی در ایران، حکم مفسد فی‌الارض هم اعدام است؛ لذا این افراد می‌بایست اعدام می‌شدند که با «گذشت نظام فقط حصر شده‌اند».
به گزارش «قدس آنلاین»، کامران باقی لنکرانی، عضو کابینه نهم دولت که پیشتر از سوی احمدی‌نژاد به عنوان «هلوی کابینه» معرفی شده بود گفت که «نظام اسلامی با حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، خیلی اغماض کرده است».
آقای باقری لنکرانی٬ که در جمع گروهی از بسیجیان خراسان جنوبی سخن می‌گفت همچنین تهدید کرد: «بعضی افراد که نقش پشتیبان فتنه را ایفا کرده بودند و در محضر ملت افشا نشدند در فضای انتخابات آینده افشا خواهند شد.»
وی گفت: «کسانی که از فتنه حمایت کردند در انتخابات آینده تکلیف نظام با آن‌ها روشن خواهد شد.»
گفتنی است میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران جنبش سبز از بهمن ماه سال گذشته در حصر خانگی به سر می‌برند و محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای خواستار برخورد شدید‌تر با آن‌ها هستند.



گنجی: فقیهی که حکم قتل بدهد، آیت‌الِله تروریست است...آیت‌ شیطان است

image
روز پنجشنبه، مهندس عبدلعلی بازرگان و اکبرگنجی، مهمانان برنامه افق صدای آمریکا بودند. در این برنامه بازرگان و گنجی به تفسیر مفهوم «کافر» و «تکفیر» پرداختند و تاکید کردند که در قرآن، چیزی به عنوان حکم و مجازات برای کافر نیامده است. پس از ترور «رافق تقی»، نویسنده اهل آذربایجان بر اساس فتوای یک مرجع تقلید درگذشته ایرانی، شرعی بودن یا نبودن «تکفیر» و مجازات به خاطر نفی دین تبدیل به یکی از مباحث میان روشن‌فکران و اهالی رسانه شده است.
چندی پیش، رافق تقی، پزشک و روزنامه‌نگار اهل آذربایجان بر اساس فتوای آیت‌الله فاضل لنکرانی ترور شد.  فاضل لنکرانی که در سال ۸۶ در گذشت، با صدور فتوایی در باره رافق تقی نوشته بود: «قتل او بر هر کسی که به او دسترسی داشته باشد لازم است و مسئول روزنامه مذکور که چنین افکار و عقایدی را با علم و توجه منتشر می‌کند همین حکم را دارد.»
روز پنجشنبه، مهندس عبدلعلی بازرگان و اکبرگنجی، مهمانان برنامه افق صدای آمریکا بودند. مهندس عبدالعلی بازرگان با اشاره به برداشت‌های مختلف در ادیان ابراهیمی در طول تاریخ، به تکفیر در میان اهل یهود و همینطور مسیحیان اشاره کرد. او همچنین گفت که بر اساس کتاب مقدس مسلمانان، گفته شده است که نباید با کافر برخورد مجازات‌گونه کرد.
او معتقد است که چنین احکامی برای حفظ قدرت دستگاه دینی به «تکفیر» دست می‌زده‌اند. بازگان گفت: ارتداد در اسلام کیفر دنیایی ندارد.
گنجی با اشاره به اختلاف نظر در مورد ارتداد، گفت که بعد از درگذشت پیامبر، عده‌ای از اسلام بازگشته‌اند، اما عده‌ای مسلمان مانده‌اند اما ابوبکر را به خلافت نشناخته‌اند و مالیات نپرداخته‌اند. خلیفه اول با این افراد به عنوان «مرتد» برخوردی حذفی کرده است، با اینکه حکمی برای چنین عملی در قرآن نیامده است. گنجی معتقد است که این روش چنین عملی با انتخاب آزاد و آگاهانه دین منافات دارد.
گنجی همچنین توضیح داد که اگر مسلمانی از سر تحقیق آگاهانه و عقلانی به این برسد که اسلام حق نیست، بر اساس نظر آیت‌الله منتظری مرتد نیست.
 اگر فقیهی بیاید و حکم قتل کسی را بدهد، این حکم تروریستی است و چنین حکمی ارتباط با اسلام ندارد، و این آیت‌الله، آیت‌الله تروریست است و نباید او را «آیتالله» خواند و باید او را آیت شیطان به شمار آورد. 

  

منبع: کانال یوتیوب برنامه افق




 جـــرس: 
نامۀ مدیر مسئول «چشم انداز ایران» به خوانندگان نشریه
در پی اعلام لغو امتیاز نشریۀ «چشم انداز» ایران توسط دادگاه انقلاب، مهندس لطف الله میثمی، فعال ملی مذهبی و مدیر مسئول این نشریه، با انتشار نامه ای خطاب به خوانندگان نشریه، جزئیات این لغو امتیاز را شرح داد.
به گزارش منابع خبری جرس، سه روز پس از ممنوع الخروجی و متوقف ساختن مهندس لطف الله میثمی از سفر به یکی از مراسم دانشجویی خارج از کشور، نشریه «چشم انداز ایران»، به مدیر مسئولی این ، نویسنده و فعال ملی- مذهبی، با حکم دادگاه انقلاب لغو امتیاز شد.
این فعال ملی مذهبی و روزنامه نگار منتقد حکومت، در نامه خود خطاب به کاربران و خوانندگان نشریه «چشم انداز ایران» نوشته است:

به نام مهربان ترین مهربانان
بدینوسیله به اطلاع هموطنان بویژه خوانندگان عزیز نشریه چشم انداز ایران می رساند که دیروز شانزدهم آذر ماه در ساعت ۱۴ نامه ای فوری از اداره حقوقی وزارت ارشاد در دفتر نشریه دریافت کردم که نشریه چشم انداز ایران در ۳۰ شهریور امسال در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب به لغو امتیاز، و لطف الله میثمی به ممنوعیت فعالیت مطبوعاتی و حزبی وعضویت در گروه ها و سازمان ها به مدت پنج سال محکوم شده است.
گفتنی است اینجانب نه به دادگاه انقلاب احضار و نه تفهیم اتهام شده ام و نه از دادگاه بدوی و تجدید نظر آن خبری داشته ام و نه در دادگاهی حضور یافته ام و نه فرصتی برای اعتراض به حکم دادگاه داشته ام و نه از چنین حکمی معاونت مطبوعاتی و یا هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد اطلاع داشت.
اینجانب حق پیگیری و پی جویی این حکم را برای خود محفوظ می دارم و امیدوارم اجرای این حکم متوقف شود. چرا که هیچ یک از مراحل قانونی دادگاه طی نشده است.
صاحب امتیاز و مدیرمسئول دوماهنامه چشم انداز ایران
لطف الله میثمی- هفدهم آذر ماه ۱۳۹۰
گفتنی است، مهندس لطف الله میثمی، یکشنبه هفته اخیر، درحالیکه قصد خروج از کشور و شرکت در جلسات سخنرانی و سوگواری ماه محرم دانشجویان ایرانی مقیم مالزی را داشت، توسط ماموران امنیتی ممنوع الخروج شد.
این فعال ملی- مذهبی، از فعالان دانشجویی دهه‌های چهل و پنجاه شمسی است که در راه مبارزات انقلابی بار‌ها زندانی شده و یک دست و بینایی دو چشم خود را از دست داد.
وی پس از انقلاب نیز، به خاطر مواضع انتقادی خود نسبت به عملکرد حکومت، به زندان افتاد



علیرضا رجایی هم امضای خود را در نامه جعلی تکذیب کرده است

آخرین امضا کننده ی بیانیه ی جعلی امضای خود را تکذیب کرد.
به گزارش کلمه، همسر علیرضا رجایی می گوید که همسرش در ملاقاتی که با وی داشته است تاکید کرده که تکذیبیه ی بیانیه ی ۳۶ نفر را امضا نکرده است.
همسر این فعال سیاسی در بند ۳۵۰ اوین به خبرنگار کلمه می گوید: من پس از ملاقات با آقای رجایی و شنیدن این خبر با دادستانی تماس گرفته و اطلاع دادم که وی تصریح کرده است که این بیانیه جعلی است و وی آن را امضا نکرده است.
وی در ادامه می افزاید: دادستانی به من گفتند تکذیب کردن راه دارد و من گفتم که من الان از ملاقات با همسرم می آیم و او این را تکذیب کرده است و بیشتر از این توضیحی ندارم.
پیش از این نیز خانواده های بهزاد نبوی، محسن میردامادی، فیض الله عرب سرخی، عبدالله رمضان زاده و داوود سلیمانی از جعلی بودن تکذیبیه ی منتشر شده در سایت وابسته به نیروهای امنیتی و حق پیگیری قضایی این عمل غیرقانونی خبر داده بودند.
وب‌سایت‌های نزدیک به گروه های اقتدار گرا، هفته ی گذشته در نامه ای به نام شش چهره اصلاح طلب زندانی مدعی تکذیب بیانیه ۳۶ نفره از سوی این افراد و تاکید ایشان بر لزوم شرکت جریان اصلاح طلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند!
نیروهای امنیتی در پای این بیانیه جعلی، امضای بهزاد نبوی، داوود سلیمانی، عبدالله رمضان زاده، محسن میردامادی، فیض الله عرب سرخی و علیرضا رجایی را هم نوشته بودند.
چندی پیش سی و شش زندانی سیاسی منتقد در زندانهای اوین، رجایی شهر و خوزستان با صدور بیانیه ای در باره انتخابات آتی مجلس، ضمن هشدار به مسوولان ارشد نظام درباره روند فعلی اداره کشور، تاکید کرده بودند که صلاح جنبش سبز و جریان اصلاح طلب در این است که در صورت برگزاری انتخابات سالم و آزاد به طور یکپارچه از آن استقبال کنند و در صورت ناسالم بودن آن، با انسجام و وحدت و داشتن برنامه، عامل مشروعیت بخش به انتخاباتی ناسالم و غیرقانونی نشوند.
امضا کنندگان این بیانیه یکی از مهم ترین مشکلات امروز کشور در عرصه های مختلف از جمله انتخابات را ورود نهادها و نیروهای نظامی و امنیتی به این عرصه ها دانسته و نوشته اند: این نهادها قانونا و عرفا از ورود به آنها منع شده اند. تنها در نظام های استبدادی است که اینگونه نهادها در امور سیاسی، اقتصادی، قضایی و امثال آن مداخله می کنند و هرچه استبداد در نظامی بیشتر و شدیدتر باشد، حضور نهادهای امنیتی و نظامی نیز در عرصه های مختلف بیشتر و پررنگ تر است. در کشور ما نیز سکاندار اصلی حوادث انتخابات سال ۸۸ و پس از آن این نهادها بودند و هستند که حضور آنها همچنان ادامه دارد و فضای امنیتی سنگینی را بر کشور مستولی و سایه افکن کرده اند.
پس از انتشار این بیانیه گزارش ها حاکی از افزایش فشار بر این زندانیان سیاسی بوده است.
امضاکنندگان بیانیه ۳۶ زندانی سیاسی که خواستار مشروعیت نبخشیدن جنبش سبز و اصلاح طلبان به انتخابات نمایشی، غیر آزاد و ناسالم شده بودند، به دنبال بازتاب وسیع این بیانیه، از سوی مقامات امنیتی و قضایی تهدید شده بودند که هرکدام از زندانیان امضا کننده بیانیه، علاوه بر محکومیت قبلی، به پنج سال حبس جدید نیز محکوم خواهند شد.
بر اساس خبرهای رسیده به کلمه، اواخر آبان ماه سال جاری ماموران امنیتی بازداشتگاه دو الف، متعلق به سپاه پاسداران، ضمن بازجویی مجدد از محسن میردامادی، فیض الله عرب‌سرخی، علیرضا رجایی و بابک داشاب چهار تن از امضا کنندگان این بیانیه که به بیانیه ی ۳۶ نفر معروف شده، از آنها خواسته بودند که امضای خود را پس بگیرند.



پیام محمد خاتمی به مناسبت ۱۶ آذر

سحام نیوز: محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، طی پیامی به مناسبت روز دانشجو، ۱۶ آذر امسال را “اولین شانزده آذر غریبانه و مظلومانه” ذکر کرد و گفت “۱۶ آذر، با هیچ بهانه و توجیهی نباید مورد کم توجهی به خصوص از سوی دانشجویان قرار گیرد.”
به گزارش سایت محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران در پیامی کوتاه به مناسبت روز دانشجو، با اشاره به فضای پلیسی- پادگانی حاکم بر دانشگاههای کشور گفت: “دریغا و فسوسا که بسیاری از جوانان به خاطر همین وضعیت ناگوار دلزده اند و ای بسا رویگردان از نظامی شوند که برآمده از آرمان بلند ملت و انقلاب شکوهمند اسلامی بود و بر پایه خون پاک انبوهی از مردان و زنان و جوانان عزیز بنا شد و بنا بود هرکسی در آن احساس عزت و حرمت و کرامت کند و حقوق پایمال شده‌اش در تاریخ را باز پس گیرد .”

متن کامل یادداشت سید محمد خاتمی به مناسبت ۱۶ آذر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دیروز ۱۶ آذر بود و شاید این اولین شانزده آذری که غریبانه و مظلومانه گذشت درحالیکه ۱۶ آذر به راستی “نماد” جنبش عدالت‌خواه، استقلال‌طلب و استبداد ستیز و پیشرو دانشجویی است.
نگوییم که عظمت و درخشندگی عاشورا، ۱۶ آذر را کم سو کرد که البته عاشورا واقعه دوران ساز تاریخ و مظهر سربلندی انسان، به خصوص انسان خداپرست و آزادی‌خواه و عدالت‌طلب و ستم سوز است و با هیچ واقعه‌ای قابل مقایسه نیست ولی ۱۶ آذر نه در برابر عاشورا که الهام گرفته از آن و در واقع در امتداد آن بود و این روز بزرگ “۱۶ آذر” اگر هم مصادف با واقعه بزرگی بود، رسم بزرگداشت آن چند روز زودتر یا دیرتر فرو‌گذاشته نمی‌شد.
برای این بنده کوچک خدا نیز افتخار بزرگی بود که چه در دوران مسئولیت رسمی و چه پس از آن با ۱۶ آذر و دانشجویان عزیز تجدید عهدی داشتیم و حتی با وجود محدودیت‌ها با پیامی و کلامی به واسطه این افتخار را از دست نمی‌دادم و شاید امسال هم ناراحتی کوچکی که بهرحال سخن گفتن مرا دچار اختلال کرد بی تاثیر در ماجرا نبود. سخن و کلامی که مدتها است که لطف مدعیان دوستی انقلاب و اسلام انعکاس آن را محدود و در بعضی جاها ممنوع کرده است.
ولی ۱۶ آذر، با هیچ بهانه و توجیهی نباید مورد کم توجهی به خصوص از سوی دانشجویان عزیز قرار گیرد.
دانشجویان و انجمن‌هایی که خود نیز چون ۱۶ آذر در غربت و عزلت به سر می‌برند و صدای گرمشان در هیاهوی ساختگی و دشنام‌ها و ناسزاها طنین اندکی دارد . دریغا و فسوسا که بسیاری از جوانان به خاطر همین وضعیت ناگوار دلزده اند و ای بسا رویگردان از نظامی شوند که برآمده از آرمان بلند ملت و انقلاب شکوهمند اسلامی بود و بر پایه خون پاک انبوهی از مردان و زنان و جوانان عزیز بنا شد و بنا بود هرکسی در آن احساس عزت و حرمت و کرامت کند و حقوق پایمال شده‌اش در تاریخ را باز پس گیرد و آیا این وضع به کام و مراد آنها نیست که نه نظام را می‌خواهند و نه اسلام را و نه ایران را؟
سید محمد خاتمی
۱۷ آذرماه ۱۳۹۰



دل نوشته "هم بندی‌های فروردین ۸۶" برای ضیا نبوی، در آستانه سومین زادروز وی در زندان

سید....
آنجا که هستی یادت بماند
تمام دنیا دست به دست ِ فراموشی بدهند
اسمت از زبان ِ هم بندی های آن شب های فروردین
نمی افتد............
جمعی از دوستان سید ضیا نبوی، دانشجوی زندانی در تبعید، در آستانه سالروز میلاد وی دل نوشته‌ای را به او تقدیم کرده‌اند.
به گزارش دانشجونیوز، نویسندگان این متن، همگی از جمله دانشجویانی هستند که در جریان تحصن اعتراض آمیز فروردین ماه 1386 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، همراه با ضیا نبوی بازداشت شده بودند و حدود یک هفته با وی هم بند بودند.
در روز 25 فروردین ماه 1386 در پی ربوده شدن یکی از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل توسط نیروهای امنیتی و با همکاری حراست دانشکده، تحصن اعتراضی گسترده‌ای در این دانشگاه شکل گرفت. در تاریخ 27 فروردین و هنگامی که معترضین در دومین روز از اعتصاب غذا به سر می بردند، نیروهای امنیتی با هجوم شبانه به دفتر انجمن اسلامی دانشگاه، 15 نفر از دانشجویان معترض از جمله ضیا نبوی را ربودند.
اکنون در آستانه بیست و هشتمین سالروز میلاد سید ضیاء الدین نبوی، سی ام آذرماه 90، جمعی از دوستانش که در فروردین ماه 1386 با وی هم بند بوده اند دل نوشته ای را برای بزرگداشت یاد ضیا نبوی و قدردانی از استقامت او به وی تقدیم کرده‌اند. ضیا نبوی که به ده سال حبس در تبعید محکوم شده، از 25 خرداد 1388 تاکنون بدون ساعتی مرخصی در زندان بوده است و امسال سومین زادروز وی در زندان و دومین سالی است که این روز را در زندان کارون اهواز به سر می بَرَد.
متن این نوشته جهت انتشار در اختیار "دانشجونیوز" قرار گرفته است.
نام قبلی: سید ضیا نبوی
مکان قبلی: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
مدت حضور: چهار سال
نام فعلی: زندانی شماره ی .......
مکان فعلی: زندان اهواز
مدت حضور: 10 سال

دنیای بی وفاییست سید
دلم برای روز هایی تنگ است که نزدیکم قدم میزدی
و حواسم به دغدغه هایت نبود
آن روزها ، هیچ کس تاوان آزادی خواهی مردم را از تو نمی گرفت
آن روز ها نماد تفکر ِ یک دانشگاه بودی بی آنکه برایت ارزش داشته باشد
صندوق ها که بر عکس شد ...
شش دانگ ِ رای ها که به نام دیگری خورد
وقتی که بزرگتر ها را خفه میکردند تا بغض کوچکتر ها از فریاد جا بزند
تو را بردند ..................
بردند که انتقام هرچه دانشجو را از تو بگیرند
و توی لعنتی ............
در جلسه ی دادگاهت ، باز هم میخندیدی ...به حقارت تفکر ویلچر نشینشان
...........................
هنوز هم شب های مستی ... در آغوش دوستانی که از بند
بند ، بندش را فهمیده اند ، اسمت از دهانم نمی افتد ..........
هنوزم می ایستم به یاد تمام روزی هایی که زورت کرده اند
روی پایت نباشی ..............................
هنوز هم دلم برای بندی که با هم بودیم
دستبندی که با هم خوردیم ....
بازجویی / که پشت هم ایستادیم ..........
برای آن شب ها تنگ است ..............

اشک هایم از اوین رد نشد ........ که هیچ
دستم به زندان اهواز نمی رسد ...
تا کیک تولدت را به نام آزادی / روبرویت بگیرم

سید ....
آنجا که هستی یادت بماند
تمام دنیا دست به دست ِ فراموشی بدهند
اسمت از زبان ِ هم بندی های آن شب های فروردین
نمی افتد ............

روز به روز این 10 سال را میشماریم و ایمان داشته باش
روز آزادیت ، قیافه هایمان عوض شده ،خانه هایمان جا به جا ...
اما همه برای آزادیت ، همان حوالی /سبز میشویم

سید ....................
تولدت به زور انفرادی ها
نا مبارک نمی شود .........
آرزویت را در دلت بکن ....
ما چشم بسته از حالت / خبر داریم
بخــــــــــــــــــــند
تا شمع ها را به حرمت آزادی / فوت کنیم

علی – عمید – سیاوش- علیرضا – رامین- مهران – علی- سعید- مهدی- پیمان- جواد – هومن


پی نوشت:
درباره ضیا نبوی:
ضیاء نبوی، علیرغم کسب رتبه تک رقمی در کنکور کارشناسی ارشد سال 87 در رشته جامعه شناسی، به دلیل فعالیت‌هایش در انجمن اسلامی دانشگاه در دوران کارشناسی، در کنکور کارشناسی ارشد ستاره دار شد و از ادامه تحصیل محروم ماند. پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در جریان یک مناظره‌ی انتخاباتی تلویزیونی در سال 88، وجود دانشجویان ستاره‌ دار و مردود در کنکور کارشناسی ارشد به دلایل سیاسی و عقیدتی را انکار کرد، ضیاء نبوی به همراه جمعی از دانشجویان ستاره دار، تجمعاتی را در مقابل سازمان صدا و سیما و سایر نقاط تهران برگزار کردند. متأسفانه بعد از انتخابات برخورد بسیار شدیدی با برگزارکنندگان این تجمعات صورت گرفت و ضیاء نبوی به اتهام محاربه به 10 سال حبس در تبعید محکوم شد و حکم تبعید وی به زندان کارون اهواز در اول مهر ماه 1389 به اجرا گذاشته شد. در اردیبهشت ماه 1390 ضیاء نبوی در نامه‌ای از زندان کارون اهواز وضعیت این زندان را "ورای حد تقریر" و "مرز زندگی انسانی و حیوانی" خوانده بود و به شرح مشاهداتش پرداخته بود. پس از انتشار این نامه، وی به زندان دیگری در اهواز با شرایط بسیار مناسب تر منتقل شد اما متأسفانه در شهریور ماه مجددا به زندان کارون بازگردانده شد و همچنان در زندان کارون به سر می برد.



دانشکده "علوم و فنون مداحی" راه‌اندازی می شود

نایب رئیس خانه مداحان تهران از راه اندازی دانشکده "علوم و فنون مداحی" در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به اعزام مداح به برخی از کشورهای خارجی گفت: محرم امسال ۲۰ مداح به کشورهای مختلف اعزام شدند.
به گزارش مهر، حسن آهی نائب رئیس خانه مداحان تهران در حاشیه نشستی با حضور مداحان مصری در "خانه مداحان" گفت: "نشست با هیئت مداحان مصری اولین نشست "خانه مداحان تهران" با ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) در خارج از کشور است."
وی افزود: "این نشست با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری با هدف ایجاد وحدت میان شیعه و سنی صورت گرفته و بنا داریم  ارتباط با مداحان اهل بیت(ع) در خارج از کشور را بیشتر کنیم. طی این نشست در مورد اعزام مداحان ایرانی به مصر و ایجاد زمینه مساعد برای نشر معارف اهل بیت(ع) در میان دو جامعه مداحی مصر و ایران تصمیماتی گرفته می شود."
آهی با بیان اینکه "خانه مداحان تهران" در سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد از اعزام مداح به کشورهای مختلف خبر داد و گفت:" برای اولین بار برای محرم امسال ۲۰ مداح به کشورهایی چون پاکستان، اسپانیا، امارات متحده، انگلیس، روسیه و... اعزام شدند."
نایب رئیس خانه مداحان تهران از عضویت ۷۰۰ مداح تا به امروز در این مجموعه خبر داد و گفت: "خانه مداحان تهران با هدف پیگیری منویات مقام معظم رهبری جهت ارتقای سطح علمی مداحان تأسیس شد و برای ساماندهی مداحان تا کنون 700 کارت عضویت صادر شده است و همچنین پیش شماره نشریه تخصصی مداحی، شعر و مقتل خوانی " ستایشگران نور" نیز منتشر و برای دریافت مجوز مراحل مقدماتی آن طی شده است."
وی در ادامه از راه اندازی "دانشکده علوم و فنون مداحی" و برپایی" در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: "مقدمات تأسیس این دانشکده در حال پیگیری است."



هرانا؛ محکومیت محمد علی طاهری به ۷ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق و جریمهٔ سنگین نقدی

خبرگزاری هرانا - محمدعلی طاهری، از موسسان طریقت‌های عرفانی در کشور، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی، به ۷ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق و نهصد و ده میلیون و پانصد هراز تومان جریمهٔ نقدی محکوم شده است.
به گزارش هرانا، دادگاه انقلاب تهران در خصوص ۶ مورد از اتهامات محمد علی طاهری که از اردی‌بهشت ماه سال جاری تاکنون به اتهام تهدید علیه امنیت ملی برای سومین بار توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت شده است، رای خود را صادر کرد.
آقای طاهری به اتهام "ارتکاب فعل حرام" به ۷۴ ضربه شلاق، به اتهام "توهین به مقدسات" به ۵ سال حبس، به اتهام "تکثیر و توزیع آثار سمعی بصری" به ده میلیون تومان جریمه، به اتهام "دخالت در امور پزشکی" به پرداخت پانصد هزار تومان جزای نقدی و هم‌چنین به اتهام "تحصیل مال نامشروع" به ۲ سال حبس و پرداخت نهصد میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.
دکتر محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار دو روش طبی فرادرمانی و سایمنتولوژی دارای چند دکترای افتخاری، مدرک و مدال طلا از کشورهای مختلف از جمله بلژیک، رومانی، روسیه و کره جنوبی، برای دستاوردهای علمی و عرفانی خود می‌باشد.
چندی پیش نیز نام این محقق ایرانی در گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل به عنوان یکی از ۱۳ نخبه‌ای که حقوقشان در ایران نقض شده است قرار گرفت.
محمد علی طاهری از اردی‌بهشت ماه سال جاری تاکنون در زندان به سر می‌برد.
گفتنی ست که طی این مدت بسیاری از رسانه‌های وابسته به دولت به جوسازی گسترده علیه وی دست زده بودند. در همین زمینه خبرگزاری فارس با با اشاره به اتهامات نامبرده وی را "م.ط" معرفی کرده‌است.