۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

مهمترین خبرهای روز سه شنبه و چهارشنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

بازداشت هاله صفر زاده عضو کانون مدافعان حقوق کارگر 

هاله صفر زاده عضو کانون مدافعان حقوق کارگر و همسر علی رضا ثقفی ، امروز در تهران دستگیر شد
  بنا به اخبار دریافتی از کانون مدافعان حقوق کارگر:
۱۷  اسفند  , امروز غروب در خیابان نواب هاله صفر زاده به همراه گروهی از زنان دستگیر شدند، همه بغیر از ایشان آزاد شده اند. ایشان را به کمیته وزرأ بردند ساعت ۱۱ شب مامورین انتظامی به خانه ایشان رفته بعد از بازرسی کامپیوتر ، کتاب‌ها را با خود بردند!!!




چه میکنه این لیله القدر انتخابات!
باز هم لیله القدر انتخابات در ایران اسلامی شگفتی ساز شد و این بار نه میلیونها تن از ارواح طیبه !! بلکه تنها 3 روح خداجو و همیشه در صحنه !! با نزول به ساختمان سابق مجلس ، مهدوی کنی را در نشستن بر کرسی ریاست خبرگان یاری نمودند. 

نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم صبح امروز با حضور 60 نفر از خبرگان ملت در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد و اعضای مجلس خبرگان رهبری با 63 رای آیت الله مهدوی کنی را به عنوان رئیس انتخاب کردند.  بر اساس این گزارش هاشمی رفسنجانی کاندیدای مجلس خبرگان نشده است. 

توضیح تکمیلی 1: سایت برنا با فشار بروبچ گمنام ، عبارت " با حضور 60 نفر از خبرگان ملت " را به عبارت " با حضور خبرگان ملت " تغییر داد و 60 نفر را حذف نمود.

توضیح تکمیلی 2: تو این خبرگزاری برنا چی میگذره؟! طفلکی ها یه خبر رو سه باره که دارن تغییر میکنن !! آخرین ورژنش اینه: "با حضور 60 تن از اعضای مجلس رسمیت یافته و آغاز شده بود و به تدریج شمار دیگری از اعضای خبرگان به جمع حاضر پیوستند "





با گذشت بیش از چهار ماه از توقیف محموله ۱٣ کانتینری سلاح های قاچاق ارسالی از جمهوری اسلامی در خاک نیجریه و در حالی که قرار بود روز گذشته (دوشنبه ٧ مارس) دادگاه نیجریه مجددا پروندۀ متهمان و درخواست قرار وثیقه برای آنان را مورد رسیدگی قرار دهد، دادستان های نیجریه اتهامات بیشتری به این پرونده و عظیم آقاجانی، متهم مرتبط با نیروی قدس پاسداران انقلاب اسلامی، اضافه کردند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار بود در جلسه یاد شده درخواست وثیقه برای عظیم آقاجانی متهم ایرانی و علی عباس جگا، متهم نیجریایی این پرونده بررسی شود ولی دادستان های این پرونده به جای آن، سه فقره اتهام این پرونده را با چهار اتهام جدید عوض کردند.
اتهام های جدید که در دادگاه خوانده شد، مشابه اتهام های قبلی است اما در آن، به جزییات بیشتری از محموله کشف شده از جمله بمب، نارنجک و راکت، اشاره شده است.
دادستان های پرونده می گویند متهمان، به طور غیرقانونی سلاح ها را وارد کرده بودند تا در اختیار آن ها باشد. متهمان پرونده همچنین به اعلام دروغ در مورد محموله ای که برای واردات به نیجریه ثبت کرده اند، متهم شده اند.
هر دو متهم این پرونده اعلام بی گناهی کرده اند. پرونده توقیف سلاح های قاچاق از ایران واکنش های گسترده ای داشته و حتی نیجریه این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل هم گزارش کرده است.
مقامات جمهوری اسلامی می گویند این سلاح ها بخشی از توافق با گامبیا بوده و قرار بود به عنوان مقصد نهایی، به این کشور ارسال شود.
این درحالیست که گامبیا این موضوع را رد کرده و می گوید چنین توافقی با جمهوری اسلامی نداشته است.
گزارش ها حاکی است در پی مسائل منتهی به همین پرونده بود که هم گامبیا و هم سنگال، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کردند. نیجریه اما هنوز روابط خود را با ایران حفظ کرده است.
دادستان های پرونده هیچ دلیلی را مطرح نکردند که چرا اتهام های تازه ای به این پرونده اضافه کرده اند. وکیل عظیم آقاجانی اما دادگاه را متهم کرد که در حال وقت کشی است تا در تقاضای وثیقه موکلش تاخیر ایجاد شود.
دادگاه متهمان پرونده قاچاق سلاح از ایران، از ماه گذشته در نیجریه آغاز شده است. تیم دفاعی متهمان از ابتدا در خواست قرار وثیقه کرده بود اما از آن جایی که روند دادگاه به دادستان ها و اضافه کردن اتهامات اختصاص یافت، قاضی پرونده دستور داد هر دو متهم این پرونده از زندان نیروهای اطلاعاتی به زندان عادی منتقل شوند.
وکیل مدافع متهمان گفته بود در زندان نیروهای اطلاعاتی، دسترسی کافی و درستی به موکل خود ندارد.
وزیر خارجه نیجریه پیشتر گفته بود محموله تسلیحاتی که سال گذشته از یک کشتی ایرانی در نیجریه کشف شد غیر قانونی صادر شده ‌است.
مقام‌های نیجریه روز ۲۶ اکتبر سال گذشته اعلام کردند که یک کشتی حامل سلاح‌های ارسالی جمهوری اسلامی را در بندر لاگوس ضبط کرده‌اند. این محموله که در ۱۳ کانتینر جاسازی شده بود شامل گلوله‌های توپ، خمپاره و سایر سلاح‌ها بود و برچسب مصالح ساختمانی روی جعبه‌های آن خورده بود.
ایران گفته است که در ارسال این سلاح دست نداشته و یک شرکت خصوصی چنین محموله ای را صادر کرده است.

وزیر خارجه نیجریه اعلام کرده بود: “ما جزئی از جامعه بین‌الملل هستیم و قطعنامه‌ای را امضا کرده‌ایم که تحریم‌ها را تأیید می‌کند و یکی از این قطعنامه‌ها مربوط است به حمل‌ و نقل سلاح و مهمات از ایران.”
وی افزوده بود: “مقصد این محموله چه نیجریه بوده ‌باشد، چه گامبیا، و چه هر جای دیگر، فرقی نمی‌کند و این محموله غیر قانونی بود و به این خاطر ما وظیفه داشتیم بر اساس قانون بین‌الملل و تعهدمان به سازمان ملل همان کاری را بکنیم که انجام دادیم.”
گفتنی است جمهوری اسلامی بر اساس قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت در سال ۲۰۰۷ از تهیه و صادرات انواع سلاح و مواد مرتبط منع شده است.
لازم به یادآوری است در حالیکه چند روز پیش، دستگاه قضایی نیجریه، یکی از متهمان اصلی و ایرانی قاچاق سلاح به آن کشور– که گفته می شود از افسران نیروی قدس سپاه است- را مورد محاکمه قرار داده بود، سفیر نیجریه در تهران از پرداخت وام یک میلیارد دلاری ایران به نیجریه خبر داد. این در حالی است که مبادلات تجاری ایران و نیجریه تا کنون در حدود ۵۰ میلیون دلار بود.


اروپا خواستار آزادی کروبی و موسوی شد 

خانم كاترين اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا سرکوب مخالفان و جامعۀ مدنی ایران را توسط جمهوری اسلامی شدیداً محکوم کرد و در عین حال خواستار آزادی فوری میرحسین موسوی و مهدی کروبی شد.مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت ناروشن دو نامزد معترض دهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشته است که هنوز معلوم نیست که این دو در حصر خانگی هستند یا توسط جمهوری اسلامی ایران به زندان افکنده شده اند.کاترین آشتون در بیانیۀ شدیداللحن خود خواستار آزادی رفت و آمد و ابراز نظر مهدی کروبی و میرحسین موسوی شده و به جمهوری اسلامی ایران یاد آور شده است که مطابق پیمان های بین المللی ناظر بر حقوق مدنی و سیاسی افراد که به طور داوطلبانه به امضای حکومت تهران رسیده است حکومت ایران مکلف است که حقوق اساسی شهروندان این کشور را رعایت کرده و به رسمیت شناسد.

 

 

 


فحاشی یک فرمانده بسیج به موسوی و کروبی

 محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج مستضعفین، در اظهاراتی بی‌ادبانه، رهبران جنبش سبز را «فاسق، مفسد فی‌الارض، نوکر، جیره‌خوار و مزدور» خواند.

به گزارش دیگربان به نقل از خبرگزاری فارس، آقای نقدی امروز – سه‌شنبه ۱۷ اسفند – محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «حق ملت» دانست و گفت که باید با «صدای بلند محاکمه سریع آنان را خواستار شد.»
موضع‌گیری محمدرضا نقدی که پر از فحاشی است، صریح ترین بیان از منویات درونی اقتدارگرایان است که در بیست ماه گذشته کم سابقه بوده است.
با اینکه میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان هفته‌هاست در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند، حملات مقام‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و دیگر سران جناح اقتدارگرا علیه آنها همچنان ادامه دارد.
پایداری رهبران جنبش سبز در تلاش برای بازپس‌گیری آرای به سرقت رفته مردم، با خشم و عصبانیت اقتدارگرایان و حامیان دولت مواجه شده است و ظاهرا سرکوب‌های خشونت‌آمیز ماه‌های گذشته نیز از عصبانیت مقام‌های نظامی و امنیتی از ایستادگی موسوی و کروبی در دفاع از حقوق مردم نکاسته است.
مقام‌های نظامی و امنیتی وابسته به دولت که پیش‌تر بارها ادعا کرده بودند جنبش سبز «مرده» است، اکنون خشم خود از ادامه اعتراض‌های مردمی را به صورت فحاشی به مخالفان نشان می‌دهند.



هرانا؛ میلاد فدایی اصل بازداشت شد


خبرگزاری هرانا - میلاد فدایی اصل، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میلاد فدایی اصل عصر امروز سه شنبه، هفدهم اسفندماه در میدان فردوسی تهران بازداشت شده است.
از محل انتقال این فعال دانشجویی و حقوق بشر که توسط نیروهای بسیج بازداشت شده است، اطلاعی در دست نیست.
 میلاد فدایی اصل پیش‌تر و در تاریخ ۱۱ آذر ماه سال ۸۸ نیز توسط ماموران لباس شخصی در منزل پدری‌اش بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.




دادستان تهران مدعی عدم وجود بازداشتگاه کهریزک ۲ شد

 
خبرگزاری هرانا - دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری که به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر راه‌اندازی کهریزک دو در اتوبان بابایی اشاره و از دادستان تهران در مورد صحت این مسأله سوال پرسید، گفت: "ما از کهریزک خبری نداریم و چنین مسأله‌ای هم صحت ندارد و اگر افرادی مدعی وجود چنین بازداشت‌گاهی هستند می‌توانند دلایل خود را به دادستانی ارائه دهند."
عباس جعفری دولت آبادی در ادامه ی سخنان خود در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای دو، در مورد پرونده تئا‌تر هدا گابلر نیز گفت: "در رابطه با این پرونده افرادی به دادستانی احضار اما هنوز تصمیم قضایی در رابطه با آن‌ها گرفته نشده است."
وی در مورد پرونده فرزند آقای هادوی نیز اشهار کرد: "در رابطه با این فرد کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است."
دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه در صحبت‌های خود در امروز اعلام کردید که فتنه‌گران به دنبال پروژه کشته‌سازی بوده و در روز ۲۵ بهمن ماه تنها ۲ نفر کشته شده‌اند، برخی رسانه‌ها خبر داده اند که فرد دیگری به نام تهرانچی کشته شده آیا این مسأله صحت دارد که وی مدعی شد: "کشته شدن فرد دیگر در این روز تکذیب می‌شود و طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این فرد در ۲۵ بهمن به طور عادی فوت کرده است و اخبار وسیع ما نیز فقط کشته شدن همین دو فرد را تایید می‌کند."
دادستان تهران در رابطه با مواضع فرزندان آقایان کروبی و موسوی مبنی بر اینکه پدران و مادرانشان در خانه‌های خود نیستند، گفت: "همانطور که در مصاحبه قبلی گفتم این آقایان در منازل خود حضور دارند و اخباری که در رابطه با آن‌ها ذکر می‌شود کذب است."
دادستان عمومی انقلاب تهران هم چنین از شناسایی ۲ متهم در رابطه با هتاکی نسبت به خانواده رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: "در رابطه با این پرونده هم خانواده آقای هاشمی در دادسرا مطلبی اعلام کردند و هم ما از جنبه عمومی در مورد پرونده اقدام کردیم."



بی خبری از وضعیت کوروش زعیم، پژوهشگر زندانی

خبرگزاری هرانا - اکنون بیش ازیک ماه است که از آخرین بازداشت "کوروش زعیم" نویسنده وپژوهشگر ایرانی در تهران می گذرد.
به گزارش رادیو فرانسه، کورش زعیم تا کنون بارها به خاطر فعالیت های آزادیخواهانه احضار، بازجوئی و بازداشت شده است.
اکنون بیش از یک ماه است که از آخرین بازاشت "کورش زعیم" نویسنده و پژوهشگرا یرانی در تهران می گذرد.
این در حالیست که محمد علی دادخواه، وکیل این پژوهشگر در بند می گوید، با اینکه وکالت مهندس زعیم را برعهده گرفته ولی اجازه دیداربا وی، به عللی نامعلومی، توسط مقامات قضائی به وکیل وی داده نشده است.



هرانا؛ علی عجمی ممنوع الملاقات و ممنوع التلفن است

خبرگزاری هرانا - علی عجمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، مدت هاست که از ملاقات و حتی تماس تلفنی با خانوادهٔ خود محروم است و عملا ممنوع الملاقات و ممنوع التلفن می باشد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی عجمی، دانشجوی دانشگاه تهران که از آذرماه سال جاری به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است، از برقرای هرگونه تماس با خانوادهٔ خود محروم مانده و بر همین اساس ایشان نیز در بی‌خبری مطلق به سر می‌برند.
خانوادهٔ علی عجمی که در سبزوار زندگی می‌کنند به علت مسافت زیاد قادر به سفر به کرج و ملاقات با فرزند خود نیستند.
از سویی با توجه به قطعی تلفن بند ۴، سالن ۱۲ که زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در آنجا نگهداری می‌شوند، وی هفته هاست که موفق به برقراری تماس با خانواده‌اش نشده است؛ این در حالیست که پیش‌تر که آقای عجمی در زندان اوین و بند ۳۵۰ محبوس بود، علیرغم قطعی تلفن آن بند، مسئولان با توجه به شرایط خاص لااقل هفته‌ای یکبار به وی اجازهٔ برقراری تماس با خانواده‌اش می‌دادند.
شایان ذکر است که علی عجمی، دانشجوی ترم آخر رشتهٔ حقوق دانشگاه تهران، بیست و یکم بهمن ماه سال ۸۸ در سبزوار بازداشت شد و از آن زمان تاکنون بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد. این فعال دانشجویی طیف چپ از سوی قاضی صلواتی به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.



صدور حکم اعدام برای یکی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا - یکی از زندانیان عادی زندان رجایی شهر کرج، با حکم دادگاه انقلاب کرج به اعدام محکوم شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری استان البرز چهاردهم اسفندماه سال جاری طی جلسه دادرسی که در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شد، فردی با هویت "الف. ق" به جرم وارد کردن ۱۱۶ گرم شیشه به داخل زندان به اعدام محکوم شد.
این فرد که به عنوان مظنون به قتل در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد با جاسازی ۱۱۶ گرم شیشه داخل دمپایی در حین بازگشت به داخل بند مورد بازرسی بدنی قرار گرفت که از وی تعداد دو بسته شیشه به میزان یاد شده کشف و ضبط شد.
صفری دادرس شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرج در خصوص این پرونده گفت: "در سطح استان البرز، این اولین پرونده شیشه با این مقدار است که در دادگاه انقلاب اسلامی کرج مطرح شده است."





اخبار روز:

کلمه: پس از سه هفته ابهام و تناقض در گفتار مسوولین عالیرتبه و نپذیرفتن مسوولیت قطع ارتباط موسوی و کروبی توسط متصدیان امور، تحقیق و بررسی کلمه مشخص کرد آقای موسوی و خانم رهنورد در بازداشت خانگی به سر می برند.
به اطلاع مخاطبان محترم می رساند، در روزهای گذشته با توجه به انکار و ابهام مسوولین در اطلاع رسانی، با پیگیری زیاد، خبری به کلمه مبنی بر انتقال موسوی و رهنورد به پادگان حشمتیه رسیدکه بر مبنای آن و نیز به دلیل برخی اخبار نگران کننده دیگر اقدام به اطلاع رسانی صورت گرفت. بدیهی است تناقض گویی، پرده پوشی و ابهام در گفتار مسوولان در مورد وضعیت این عزیزان نیز به اخبار نگران کننده دامن می زد، وضعیتی ابهام الودی که هم اکنون نیز از سوی مسوولان ادامه دارد. عدم شفافیت و صداقت مسوولان در این زمینه و عدم اطلاع رسانی امکان دریافت خبر دقیق و قطعی را تا کنون با مشکلات جدی مواجه کرده است.
اما با ادامه تحقیقات کلمه در روزهای اخیر مشخص شد خانم رهنورد و آقای موسوی تا لحظه تنظیم خبر در بازداشت خانگی به سر می برند که بدینوسیله خبر انتقال از منزل به بازداشتگاه تصحیح و از مخاطبان محترم عذر خواهی می شود.
لازم به ذکر است وضعیت نگهداری ایشان در منزل، با توجه به قطع کامل ارتباطات با دنیای خارج و سلب اختیار تردد از ایشان، چیزی فراتر از حصر به معنای ممنوعیت تردد و خروج از منزل است و در واقع نوعی بازداشت خانگی است که تاکنون هیچ مرجع قانونی حاضر به موضع گیری و پذیرش مسئولیت رسمی این عمل غیراخلاقی و غیرحقوقی نشده است. کلمه در صورت هر گونه اطلاع از وضعیت آقایان موسوی و کروبی مخاطبان را در جریان قرار خواهد داد.

از وضعیت کروبی و همسرش اطلاع تازه ای در دست نیست
سحام نیوز: در پی انتشار خبری توسط سایت کلمه مبنی بر “میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در بازداشت خانگی هستند” ؛ سحام نیوز در گفتگو با یکی از اعضای خانواده کروبی، آخرین وضعیت مهدی و فاطمه کروبی را جویا شد. این عضو خانواده مهدی کروبی گفت: ”متاسفانه تا این لحظه هیچ اطلاعی از وضعیت مهدی کروبی و فاطمه کروبی نداریم و بنا به شواهد قوی معتقدیم ایشان در منزل نبوده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.”
این عضو خانواده کروبی در ادامه افزود: تا زمانی که به صورت حضوری با پدر و مادر در منزل دیدار نداشته باشیم، هرگونه خبر مبنی بر حصر خانگی ایشان و مواردی از این دست را تکذیب می کنیم.
لازم به توضیح است که هنوز از سرنوشت سومین عضو خانواده کروبی، یعنی علی کروبی که در بازداشت به سر می برد نیز خبری در دست نمی باشد.






اخبار روز:

مثل این که مردم همون مسیرهای همیشگی خودشون رو می رن. مثل همه سه شنبه ها مردم در خیابان انتقلاب و ازادی به خصوص در پیاده روهای شمالی به خیابان آمده بودند.
    ساعت ۵ بعدازظهر از دانشگاه تهران به سمت غرب مردم راهپیمایی می کردند و جلوی دانشگاه تهران چند جوان را که می خواستند دستگیر کنند زن ها با فریادشان مانع دستگیری شدند.
    تا ساعت هفت ونیم مردم در همین مسیر در حال راهپیمایی بودند ولی در چند نقطه نیروهای یگان ویژه راه را به سمت غرب بسته بودند که مانع از تمرکز جمعیت شوند.
    نزدیک اسکندری موتورهای سنگیین به داخل جمعیت هجوم آورده و باعث صدمه به چند نفر شدند.
    مردمی که با مانع مواجه می شدند دوباره خودشان را از مسیرهای فرعی به خیابان آزادی می رساندند.
    چهارراه ولی عصر و پارک دانشجو مملو از وانت های زرهی و ون های مشکی موتورسیکلت های سنگین و اتوبوس هایی که نیروهای سرکوب را به متطقه اورده بودند، بود.
    تقاطع نواب، میدان توحید، میدان انقلاب و تقاطع تخت طاوس از مراکزی بود که بیش از اندازه نیرو مستقر شده بود.
    من ندیدم که مردم موفق به دادن شعار شوند.
    حضور زنان چشمگیر بود که به صورت چند نفری با هم بودند.
    ولی مثل همیشه همه جور ترکیب سنی و طبقاتی و خانوادگی زن و مرد پیرو جوان در جمعیت بودند.
    ساعت پنج ونیم تقاطع فاطمی ولی عصر پنج شش پسر جوان را بازداشت کردند و داخل ساختمان قدیمی سفید رنگ سه طبقه روبروی فاطمی که به عنوان بازداشتگاه استفاده می شد بردند. این ساختمان نزدیک خبرگزاری جمعوری اسلامی است.
    ازمیدان ولی عصر تا ونک و از میدان انقلاب تا آزادی کاملا راه بند آمده بود و هر از گاهی راننده خودروها با بوق ممتد اعتراض می کردند.
    پارک لاله به خصوص ورودی های آن در قرق کامل نیروهای سرکوب یگان ویژه بود.
    صدها خودرو و موتور سیگلت مستقر بود.
    موتور سیکلت سواران با اونیفورم های مشکی در دسته های چهل یا پنجاه تایی دائم در خیابان های ولی عصر آزادی انقلاب کارگر و بلوار کشاورز مانور می دادند.




شکایت اروپا از ايران به دليل ارسال پارازيت برروی امواج ماهواره ای يوتل ست

خبرگزاری هرانا - شدت يافتن ارسال پارازيت از سوی حکومت ايران با هدف قطع دريافت برنامه های شبکه های ماهواره ای واکنش های بسياری را از سوی شخصيت های گوناگون، سازمان های بين اللملی، سه شبکه ماهواره ای و همچنين شرکت هايی مانند يوتل ست را در پی داشته است.
به گزارش صدای آمریکا، در واکنش بين المللی نسبت به اقدام ايران در انداختن پارازيت بر روی امواج ماهواره ای، نامه ای رسمی توسط وزرای امور خارجه آلمان، بريتانيا و فرانسه به کاترين اشتون، رييس امور خارجی اتحاديه اروپا، ارسال شد. در اين نامه اقدام ايران در ارسال پارازيت "جلوگيری از حق دسترسی آزادانه مردم ايران به اطلاعات" توصيف شده است و از وزرای امور خارجه اتحاديه اروپا خواسته شده است تا ضمن محکوم کردن آن خواستار توقف اين اقدام "غيرقابل قبول" شوند.

همزمان بنا به گزارش آسوشيتدپرس، شرکت فرانسوی يوتل ست، در بيانيه ای از تسليم دو شکايت عليه ايران يکی در ماه می ۲۰۰۹ به "آژانس ملی فرکانس های فرانسه" و ديگری در فوريه ۲۰۱۰ به "هيآت راديويی اتحاديه ارتباطات بين المللی" خبر داد که موضوع آن ايجاد مشکل و ارسال پارازيت از سوی حکومت ايران است.
در اوايل فرودين ماه سال جاری نيز اتحاديه ارتباطات بين المللی دوربرد سازمان ملل متحد يا آی تی يو، ارسال پارازيت برروی ماهواره های خارجی توسط ايران را خلاف قوانين بين المللی اعلام کرد و از جمهوری اسلامی ايران خواست تا اين کار را متوقف کند. سخنگوی آی تی يو اعلام کرد شواهدی وجود دارد که سيگنال ها از سوی ايران فرستاده می شود و گفت: "تلاش عمدی و آگاهانه ای برای ايجاد وقفه در پخش ماهواره ای از سوی ايران وجود دارد."
اين اقدامات پس از آن صورت گرفت که نامه ای شديد الحن از سوی مديران سه شبکه خبررسانی جهانی صدای آمريکا، دويچه وله و بی بی سی صادر شد که در آن آمده بود: "مقام های ايران برای پخش آزادانه برنامه هايشان به زبان های انگليسی و عربی در اطراف جهان از همين خدمات استفاده می کنند و در همين حال مردم کشور خود را از برنامه هايی که از همين ماهواره ها از بقيه جهان می آيد، محروم می کنند. ما از پخش خبرهای دقيق و بيطرفانه درباره امور جاری به ايران دست برنخواهيم داشت." در اين نامه همچنين اقدام ايران در انداختن پارازيت بر روی امواج ماهواره و اختلال در دريافت اين شبکه ها، ناقض بند ۴۵ قانون اتحاديه ارتباطات بين المللی اعلام شده است، اقدامی غيرقانونی که بسياری معتقدند توقف آن اعلام موضعی محکمتر و قاطعانه تر را از سوی جامعه بين المللی می طلبد.




تعلیق کلیهٔ فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشگاه شریف


خبرگزاری هرانا - براساس نامهٔ امروز هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شریف، حکم تعلیق کلیهٔ فعالیت‌های انجمن اسلامی این دانشگاه ابلاغ شده و تمامی اتاق‌های انجمن از اعضای آن گرفته شد.
به گزارش دانشجونیوز، در پی بازداشت چندین تن از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شریف توسط نیروهای امنیتی و متعاقبا پرونده سازی‌های گسترده برای این انجمن، امروز در ‌‌نهایت تصمیم تعلیق این انجمن توسط هیئت نظارت بر تشکل‌ها تصمیم گرفته شد.
گزارش‌ها از دانشگاه شریف از جوسازی‌های گسترده بر علیه اعضای این انجمن و طراحی یک سناریوی کاذب از طرف مسئولین این دانشگاه حکایت دارد، به گونه‌ای که همزمان چندین نشریه وابسته به بسیج از هفته‌های گذشته اقدام به پخش اکاذیب و اتهاماتی به دانشجویان عضو انجمن اسلامی پرداخته‌اند.
این در حالی است که قول برگزاری انتخابات توسط مسئولین دانشگاه به دانشجویان داده شده است اما نگرانی در مورد چگونگی تأیید صلاحیت کاندیدا‌ها و روند انتخابات وجود دارد.
روند تعلیق فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی منتخب دانشجویان و سپس برگزاری انتخاباتی نمایشی با کاندیداهای مورد تایید مسئولین دانشگاه و حراست وزرات علوم، پیش از این نیز در بسیاری از دانشگاه‌های کشور اتفاق افتاده و منجر به تعطیلی انجمن‌ها شده است.





سیزده نفر در کرمانشاه اعدام خواهند شد


خبرگزاری هرانا - یک مقام مسئول در کرمانشاه از اعدام ۱۳ تن از "قاچاقچیان مواد مخدر" در آینده ای نزدیک خبر داد.
سرهنگ مسعود محمدی گفت: "از امروز اجرای احکام اعدام قاچاقچیان مواد مخدر رسانه‌ای خواهد شد و به مردم اطلاع داده می‌شود."
به گزارش ایلنا وی مدعی شد که برخورد شدید با قاچاقچیان مواد مخدر و اجرای احکام اعدام ایشان خواست مردم است.
محمدی افزود: "توقیف اموال قاچاقچیان در استان نیز روند مطلوبی دارد و یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با آنان است، چرا که این اقدام ضربه سنگینی بر پیکر شبکه‌های توزیع می‌باشد."
وی با بیان اینکه متاسفانه روند ساخت مواد مخدر صنعتی در استان رو به افزایش است، گفت: "۱۷۰ شبکه و سایت اینترنتی آموزش ساخت این مواد مخدر را می‌دهند و متاسفانه امکان جمع آوری مواد اولیه مورد نیاز ساخت این نوع مواد مخدر امکان پذیر نیست، چرا که بیشتر مصارف دارویی دارد."
وی در ادامه تصریح کرد: "قانون جدید مبارزه با مواد مخدر خلاء‌های قانونی برخورد با مواد مخدر صنعتی را پر کرده و مجازات های سنگینی برای قاچاقچیان در نظر گرفته است که امیدواریم با اجرای این قانون که چند ماه از تصویب آن می‌گذرد به زودی شاهد دستگیری سرشاخه‌های اصلی باشیم."
وی بیشترین مواد مخدر صنعتی مصرفی استان را شیشه اعلام کرد و گفت: "وجود باورهای غلط از جمله کاهش وزن و تناسب اندام باعث شده بسیاری از زنان و بانوان به مصرف اینگونه مواد مخدر گرایش پیدا کنند"
گفته‌های این مقام مسئول در حالیست که که طی هفته‌های اخیر اجرای احکام اعدام در رابطه با جرایم مربوط به مواد مخدر سیر صعودی بی‌سابقه‌ای داشته است.




هرانا؛ شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی در روز ۸ مارس


خبرگزاری هرانا - عصر امروز، مصادف با ۸ مارس، روز جهانی زن، ماموران امنیتی اقدام به متفرق کردن شهروندان از طریق شلیک گاز اشک آور و شلیک تیر هوایی نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای گارد ویژه اقدام به پرتاب گاز اشک آور در خیابان فاطمی تهران نمودند.
هم چنین در این خیابان ماموران امنیتی اقدام به شلیک تیر هوایی نیز نموده‌اند.
گفته می‌شود این برخورد‌ها در حالی صورت گرفته است که هزاران تن از شهروندان قصد برپایی تجمعات اعتراضی را داشتند.
پیش‌تر خبرگزاری هرانا از درگیری‌های پراکنده، ضرب و شتم شهروندان و بازداشت گستردهٔ مردم در روز جهانی زن خبر داده بود.




استقرار گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی در فاطمی، ونک، ولی عصر و انقلاب

حضور نیروهای امنیتی و انتظامی امروز در خیابانها و میادین اصلی شهر تهران بویژه فاطمی، ونک، ولی عصر، انقلاب، صادقیه و پونک گسترده است اما حضور این نیروها همچنان در میدان مادر(محسنی) و میدان انقلاب بیش از هرجای دیگر است.
به گزارش خبرنگار کلمه از خیابان کارگر، انبوه نیروهای امنیتی راههای ورود مردم به میدان انقلاب را مسدود کرده اند و چندین بار نیز اقدام به پرتاب گازاشک آور به سمت مردم کرده اند.شاهدان عینی از شکل گیری تجمع های پراکنده مردم در این منطقه نیز خبر داده اند.
برخی از سایت ها و شبکه های خبری اقدام به پخش ویدیوهایی کرده اند که تجمع گسترده ی امروز نیروهای امنیتی و گارد ضد شورش را نشان می دهد . در یکی از ویدیوهایی که تلویزیون بی .بی.سی پخش کرد مأموران پلیس در حال کتک زدن عده ای از معترضان با باتوم دیده می شوند.این ویدیو در سایت یوتیوپ بار گذاری شده است.
ویدیوی دیگری در سایت یوتیوپ تعداد زیادی موتورسوار بسیجی را نشان می دهد که از یکی از خیابان های نزدیک به میدان انقلاب عبور می کنند.





بازداشت گسترده زنان و دختران در روز جهانی زن
جــرس: در حالی که امروز هشتم مارس روز جهانی زن بود و بر اساس فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید و گروه‌های مختلف سیاسی و مدافع حقوق زن، قرار به برگزاری تجمعات اعتراض و برابری طلبانه همراه با اعتراض به ادامه حصر و وضعیت نامعلوم میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان در ایران بود، بسیاری از زنان و دختران در تهران بازداشت شده‌اند.
به گزارش رهانا، غروب سه شنبه تعداد زیادی از دختران و زنان در حد فاصل خیابان اسکندری و خیابان نواب تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند و این بازداشت‌ها نیز همراه با توهین و خشونت به زنان و دختران بوده و بازداشت شدگان به مینی‌بوس‌ها و ون‌های نیروهای انتظامی هدایت و سپس به بازداشتگاه منتقل شده‌اند.
همچنین در خیابان رودکی تهران یک اتوبوس مملو از زنان بازداشت شده به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شده است. در این خیابان ماموران امنیتی و نظامی مردم را به بهانه بسته بودن راه به کوچه‌های فرعی هدایت کرده و سپس آن‌ها را بازداشت می‌کردند.
رهانا از سطح تهران از بازداشت‌های گسترده گزارش داده و نوشته بود "در میدان ولی عصر تهران، غروب سه شنبه تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند که جمله بازداشت‌ها به صورت فله‌ای بوده است.
گفتنی است در پی فراخوان حامیان جنبش سبز برای بزرگداشت روز زن و تداوم اعتراضات، از بعد از ظهر سه شنبه هفدهم اسفند ماه، تهران مجددا چهره پادگانی نظامی با آرایش گستردۀ نیروهای امنیتی و انتظامی و گارد ضد شورش به خود گرفته بود و همزمان نیروهای لباس شخصی، به مانورهای پیاده و سواره در میادین و خیابانهای اصلی پایتخت دست زدند.


دلنوشته عارفه تاجزاده به پدرش: بهار در راه است
 جرس: عارفه سادات دختر فخرالسادات محتشمی و مصطفی تاجزاده در نامه ای به پدر و مادرش نوشت: ما سراپا فریاد میشویم، اگر عریضه هایش را نمی خواهند، سراپا قلم میشویم، اگر روشنگریش را تحمل نمی کنند، سراپا نور میشویم، اگر اعتقاداتش را سرکوب می کنند، سراپا ایمان میشویم، و رنگش را، بگو همه سراپا سبز میشویم.  
متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:
سلام پدرم. پدر عزیزتر از جان. اینبار من برایت مینویسم. بجای اویی که دوریت را طاقت نیاورد، اویی که بیتابت بود تمام این شب و روزها. دیدی که چطور سبکبال بالاخره خود را رساند آنور میله ها. دیدی چطور با تقلای فراوان خود را به تو نزدیکتر کرد تا صدای عشق را به تو برساند؟ حتما این روزها می توانی استشمام کنی عطر وجودش را، اگر نگاه کنی میبینی ترنم نگاهش را و حتما حس کرده ای وجود دلنشینش را.
 اینبار من به تو غبطه میخورم پدرم. که چون اویی را کنارت داری.به آن اوین با همه شب‌های پر رمز و رازش غبطه میخورم که ستارگانی چون شما را درون خود جای داده است.
میدانی که می‌خواست به همه دیوارها و میله‌ها دخیل ببندد، با همان نوارهای سبز. گفته بود به دیدارت می آید، با دعوت یا بی دعوت. دیدی آمد؟ تنهایمان گذشت به عشق دیدارت. خیلی وقت بود که دیگر در خانه آرام و قرار نداشت. بیقرار دیدارت بود، خواب نداشت و شب‌ها را با نجواهای عاشقانه اش برای تو به صبح می رساند.
به تو غبطه میخورم.
پدرم، می دانم که چه گفتنیها با تو دارد. شک ندارم حال که در هوای تو نفس میکشد آرام گرفته است. در هوای مصطفی اش. مطمئنم که دیگر تنها نیست. دیگر بی‌تاب نیست. حالا دارد در همان هوایی نفس می کشد که تمام فرزندان دربندش تنفس می کنند. حالا لااقل خیالش راحت شده که خیلی دور نیست از نسرین ها و هاله ها و لیلاها و مهساها و همه کسانی که این مدت برایشان به آب و آتش میزد خودش را.
امروز اما. چه تلخ است بی‌ حضورش. روز زن، مگر بی‌ او میشود؟
او که امروز در دل‌ و جان تمامی زنان و دخترکان سرزمینمان، سبزو فیروزه ای، تکثیر شده. مگر میشود نام زن بیاید و حضور همیشگی او احساس نشود.
اگر از پشت دیوارهای سلول سردو تاریک صدای نجواهای عاشقانش را شنیدی که هنوز برایت میخواند، سلام مرا هم به او برسان و بگو خیالش راحت باشد. بگو اینجا همه صدای اورا فریاد می‌کنند.
ای کاش به او بگویی که چقدر همه دلتنگش شده اند. بگویی که خانه کم آورده حضورش را و بگویی که دلهایمان در نبودش بیتابند.
گفته بود این سو و آن سوی میله ندارد. اسارت به میله نیست. راست میگفت. او آنسوی میله‌ها رها و ما اینسو اسیر. اینجا واقعا هوا برای نفس کشیدن کم است.
بگویش جای قلمش خالی‌ است. همه سراغش را میگیرند. چشمها همه روزنه را می کاود. بگویش دیدی چطور در مقابل قدمش و قلمش به دست وپا افتادند. دیدی چطور حق را برنتابیدند؟ دیدی چطور برآشفتند این بد اندیشان طفلکی. دلم برایشان میسوزد که چه بیهوده عاشقی را به جرم عشق ملامت میکنند. چگونه خود را به خواب زده اند تا صدای آزادی خواهی ملتی را نشنوند.
ای کاش بگویی که خیالش راحت باشد. بگو اگر کلماتش را برنمیتابند، ما سراپا فریاد میشویم، اگر عریضه هایش را نمی خواهند، سراپا قلم میشویم، اگر روشنگریش را تحمل نمی کنند، سراپا نور میشویم، اگر اعتقاداتش را سرکوب می کنند، سراپا ایمان میشویم، و رنگش را، بگو همه سراپا سبز میشویم.
بگو خیالش راحت باشد، بهار در راه است.
دخترت، عارفه سادات




اخبار روز: 

خبر آنلاین: پس از اظهارات دادستان تهران مبنی بر قطع ارتباط موسوی و کروبی و حضور آنها در خانه‌هایشان، خانواده آنها این موضوع را رد و بار دیگر موضوع بازداشت آنها را مطرح کرده‌اند اما دولت آبادی امروز بر سخنان گذشته خود تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید به صحبتی که دادستان تهران مطرح می‌کند توجه کنند.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۲ تهران سعادت‌آباد با اعلام این مطلب افزود: درباره مسئله رسیدگی به پرونده سقوط هواپیما در نزدیکی شهر تبریز که پرونده در دادسرای فرودگاه رسیدگی می‌شود، باید به این نکته توجه داشت که اینگونه پرونده‌ها نیازمند تحقیقات و کار کارشناسی است.وی ادامه داد: معمولاً در اینگونه پرونده‌ها حدود ۶ ماه زمان لازم است که کار کارشناسی دقیق انجام شود و سپس علت سقوط و وقوع حادثه مشخص شود.
دادستان تهران تأکید کرد: به محض آنکه علت سقوط از سوی کارشناسان مشخص شود ما نیز پرونده را جمع کرده و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

* تصمیم نهایی در رابطه با متهمان پرونده تئاتر هدا گابلر گرفته نشده است
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال فارس در مورد سرنوشت متهمان اجرای تئاتر موهن هدا گابلر به کجا رسیده است گفت: بارها گفتم افرادی آمدند و در دادسرا از آنها تحقیق شد اما هنوز تصمیم نهایی درباره این پرونده و همچنین متهمان آن گرفته نشده است.
وی افزود: این پرونده همچنان مفتوح است و با نهایی شدن تصمیمات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

* کهریزک ۲ صحت ندارد
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می‌شود در اتوبان آهنگ زندان جدیدی با مشخصات کهریزک بازگشایی شده و برخی از متهمان به آن نقطه متهم می‌شوند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و از اساس کذب است.
وی ادامه داد: اگر کسانی هستند که مدعی تشکیل چنین بازداشتگاهی هستند دلایل خود را برای بررسی‌های ما به دادستانی ارائه دهند.

* خانواده‌های ایرانی در انتخاب تور گردشگری دقت می‌کنند
جعفری دولت‌آبادی درباره برخی تورهای گردشگری متخلف که در آنها برخی اقدامات غیر اسلامی رخ می‌دهد و بررسی‌های دادستانی تهران گفت: خانواده‌های ما آن قدر فهمیده هستند و در انتخاب تور دقت می‌کنند که اجازه بروز چنین حوادثی نمی‌دهند.
وی ادامه داد: رسانه‌ها نباید به این موضوعات دامن بزنند البته این نکته ممکن است که در میان هزاران شرکت ۴ شرکت متخلف نیز وجود داشته باشند اما بر اساس گزارشهای ما این تعداد زیاد نیست و نگران کننده هم نیست.
دادستان تهران افزود: این موضوعات به صورت اخبار پراکنده در برخی رسانه‌ها گزارش شده اما تاکنون پلیس به ما گزارشی ارسال نکرده است.

* دست شبکه‌های رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان به وضوح دیده می‌شود
جعفری دولت‌ابادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آخرین نتایج رسیدگی به پرونده شهید علیمحمدی و شهریاری به کجا رسیده است، گفت: در این پرونده متهمانی بودند که وابسته به شبکه رژیم صهیونیستی (اسرائیل) هستند و در این پرونده نقش داشتند البته تعدادی دستگیر شدند.
وی ادامه داد: ما کماکان افراد دیگری را در رابطه با این پرونده در دست شناسایی و تعقیب داریم که البته نمی‌توانم نام آنها را ذکر کنم. دادستان تهران افزود: مرجع تعقیب کننده این پرونده با جدیت تمام روی آن کار می‌کند و امیدواریم سایر افراد نیز شناسایی شوند.

* برای پرونده پسر هادوی کیفرخواست صادر شده است
دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر سرنوشت هادوی گفت: باید بگویم شخص هادوی که پیش از این دادستان تهران بوده است بیرون از زندان است اما فرزند وی به نام محمد امین هادوی در بازداشت به سر می‌برد و برای پرونده وی کیفرخواست صادر شده است. وی ادامه داد: به زودی پرونده این فرد به دادگاه رفته و در نوبت محاکمه است.

* کشته شدن سومین نفر در حوادث ۲۵ بهمن صحت ندارد
دادستان تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عنوان می‌شود فردی به عنوان تهرانچی در حوادث روز ۲۵ بهمن کشته شده است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: این موضوع کذب محض است و در روز ۲۵ بهمن تنها ۲ نفر کشته شدند.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی دادستانی مشخص شد این فرد کسی است که به صورت عادی در آن روز فوت کرده اما رسانه‌های غربی از این موضوع سوء استفاده کرده و در راستای پروژه کشته‌سازی خود نام آن را به زبان آورده‌اند.

* ادعای خانواده موسوی و کروبی کذب محض است
دولت‌آبادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پس از اظهارات دادستان تهران مبنی بر قطع ارتباط موسوی و کروبی و حضور آنها در خانه‌هایشان، خانواده آنها این موضوع را رد کرده‌اند و بار دیگر موضوع بازداشت آنها را مطرح کرده‌اند، گفت: رسانه‌ها باید به صحبتی که دادستان تهران مطرح می‌کند توجه کنند.
وی گفت: ادعای این افراد کذب محض است و آنها به همراه همسرانشان در خانه‌هایشان هستند.

* فرضیه خودکشی و قتل عمد در پرونده طلبه پیشوایی مطرح است
دادستان تهران همچنین در رابطه با انتشار خبر فوت یک طلبه در بخش فشافویه گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده این فرد طلبه‌ای بوده که در پیشوا ساکن بوده است.
وی ادامه داد: نقل اول این است که این فرد خودش به منطقه امامزاده هاجر رفته اما نقل دوم این است که توسط عده‌ای برای اقامه نماز میت به این محل برده شده است.
دادستان تهران ادامه داد: البته نظریه پزشکی قانونی گرفته شده است و همچنین رئیس کل دادگستری استان نیز هیئتی را برای بررسی این موضوع به محل اعزام کرده است.

* پرونده ایران خودرو به زودی به دادگاه می‌رود
دادستان تهران درباره سرنوشت پرونده مرگ چندین نفر از شهروندان در حادثه تصادف در ایران خودرو گفت: هنوز نتایج کاملی در این پرونده به دست نیامده اما ان شاء‌الله به زودی پرونده به دادگاه می‌رود.

* سران فتنه با اقداماتی همچون ٨ مارس به جایی نمی‌رسند
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عده‌ای از افراد وابسته به جریان فتنه و کشورهای غربی عنوان کرده‌اند که امروز به مناسبت روز ٨ مارس به خیابان‌ها خواهند آمد و کشف حجاب خواهند کرد گفت: به سران فتنه می‌گویم به این سایت‌ها و چنین ادعاهایی امیدوار نباشند زیرا مردم نخواهند گذاشت فتنه بار دیگر جان بگیرد. وی ادامه داد: آنها در اول و ۱۰ اسفند شکست خوردند.
دولت‌آبادی با اشاره به اینکه در زمان رضاخان نیز عده‌ای از زنان کشف حجاب کردند گفت: مگر در آن زمان چه اتفاقی افتاد، حالا نیز اگر عده‌ای معدود امروز کشف حجاب کنند اتفاق خاصی نخواهد افتاد اما خطاب به سران فتنه می‌گویم آنها با چنین کارهایی به جایی نخواهند رسید.




جنبش سبز
 
درخواست شورای هماهنگی راه سبز امید از دبیرکل سازمان ملل برای آزادی فوری رهبران جنبش سبز
جرس: شورای هماهنگی راه امید با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اعتراضات مردمی طی بیست ماه گذشته و حصر و حبس رهبران جنبش سبز، از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آن خواسته است که کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهره های ملی متوقف و آنها فورا آزاد شوند.
 در بخشی از این نامه آمده است: شخصیتهای برجسته ملی و افکار عمومی هیچ اطلاعی از محل نگهداری، سلامتی و حتی شرایط تغذیه آنها ندارند. در حالیکه این افراد در هیچ دادگاه قانونی تا کنون محاکمه و محکوم نشده اند.شورای هماهنگی راه سبز امید از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آن درخواست می کند که در چهار چوب منشور این سازمان و اسناد بین المللی حقوق بشر، کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهرهای ملی متوقف و فورا آزاد شوند.

متن کامل این بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی این شورا منتشر شد،  به شرح زیر است: 

جناب اقای بانکی مون
دبیر کل سازمان ملل متحد

پس از انجام انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ در ایران، موج اعتراضات مسالمت آمیز و وسیعی نسبت به نتیجه اعلامی انتخابات کشور را فرا گرفت. معترضین خواهان به رسمیت شناختن و تضمین حق تعیین سرنوشت خویش از طریق انتخابات آزاد، غیر گزینشی و منصفانه بودند.
در مقابل حکومت با انسداد یا کنترل مجاری اطلاع رسانی آزاد، توقیف و سانسور مطبوعات مستقل و انحلال احزاب منتقد مبادرت به سرکوب شدید شهروندان معترض نمود. حدود ۵۰ هزار نفر از زنان، جوانان، فعالان سیاسی، سران احزاب، و اعضای انجمنهای غیردولتی صنفی قانونی بویژه انجمنهای روزنامه نگاران، دانشجویان، معلمان و کارگران را با نقض آشکار قانون اساسی، قوانین کشور و موازین بین المللی حقوق بشر مندرج در میثاق حقوق مدنی و سیاسی که دولت ایران رسما و قانونا مکلف به رعایت آنها شده است، بازداشت و زندانی کرده اند.
۴ نفر پس از شکنجه در زندان و حداقل ۸۰ نفر در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خیابانی کشته شده اند. آمران این جنایتها تا کنون رسما شناسایی و محاکمه نشده اند. دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و رسانه های دولتی با نشر اکاذیب، تهمت و افترا نسبت به رهبران و فعالان جنبش، آنها را از حق پاسخ گویی محروم کرده اند. هر کسی که به رویه خلاف قانون حکومت در انتخابات انتقاد می کند از مشاغل دولتی محروم می شود. شرط تحصیل در دانشگاهها عدم انتقاد به رویه حاکمان است.  
پس از فراخوان راهپیمائی ۲۵ بهمن در حمایت از قیام مردم تونس و مصر از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی کلیه طرق ارتباطی این دو رهبر جنبش سبز مسدود شد. دولت با نقض کلیه حقوق شهروندی ارتباط این دو کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۰۹، و همسران آنها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی را با جهان خارج قطع کرده، از ملاقات فرزندانشان با ایشان ممانعت به عمل آورده و عملا آنها را زندانی کرده است. اعضای خانواده این شخصیتهای برجسته ملی و افکار عمومی هیچ اطلاعی از محل نگهداری، سلامتی و حتی شرایط تغذیه آنها ندارند. در حالیکه این افراد در هیچ دادگاه قانونی تا کنون محاکمه و محکوم نشده اند.
شورای هماهنگی راه سبز امید از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آن درخواست می کند که در چهار چوب منشور این سازمان و اسناد بین المللی حقوق بشر، کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهره های ملی متوقف و فورا آزاد شوند.
پیشاپیش از شما تشکر می کنیم.

شورای هماهنگی راه سبز امید



هاشمی رفسنجانی کاندیدا نشد، ریاست خبرگان به  مهدوی کنی رسید
جرس: پس از ماهها تلاش اصولگرایان و حامیان دولت،  در حالی که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست خبرگان کاندیدا نشده بود،  آيت‌الله مهدوي كني با اخذ 63 رأي، بدون هیچ رقیبی رياست مجلس خبرگان رهبري را به مدت 2 سال برعهده گرفت.
پیش از ورود آیت الله مهدوی کنی،  رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: در صورتي كه آيت الله مهدوي كني نامزد رياست خبرگان شوند، داوطلب اين پست نخواهم شد و از آقاي مهدوي كني حمايت مي‌كنم.
به گزارش فارس، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان رهبري كه در آيين گشايش نهمين اجلاسيه رسمي دوره چهارم اين مجلس سخن مي‌گفت با اشاره به انتخابات هيئت رئيسه جديد مجلس خبرگان رهبري كه امروز برگزار مي‌شود اظهار داشت: در طول ماه‌هاي اخير در خصوص انتخابات هيئت رئيسه خبرگان در رسانه‌ها غوغايي شد كه همه چيز را تحت تأثير قرار داد كه اين موضوع مضر است.
وي افزود: نبايد اجازه داد نوعي تلقي اختلاف در خبرگان در جامعه سرايت كند و تصور من اين بود كه براي رياست خبرگان اقدامات سازماندهي شده ناصواب صورت گرفته است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: دو سال پيش در انتخابات هيئت رئيسه از آيت‌الله مهدوي كني خواستم كه نامزد شود و حتي آقاي طبسي مكرر با ايشان صحبت كردند كه اين مسئوليت را بپذيرند اما ايشان نپذيرفتند.
هاشمي رفسنجاني افزود: آن روز حقيقتا براي اين ماندم كه رفتاري فراجناحي را در اين نهاد مقدس انجام دهم تا خبرگان براي همگان مايه اميد و دلخوشي باشد.
وي ادامه داد: در مجلس خبرگان رهبري بيش از 80 مجتهد عادل و با صلاحيت حضور دارند كه سرمايه خوبي براي نظام و كشور ما هستند و بروز تفرقه يا نمايش يك تفرقه در اين مجموعه بسيار مضر است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت:‌ در ماه‌هاي اخير كارهايي صورت گرفت كه احساس خطر كردم و به آقاي امامي كاشاني گفتم كه با آقاي مهدوي كني صحبت كند و ايشان پيشنهاد مرا به آقاي مهدوي كني مطرح كردند و گفتم كه از آيت‌الله مهدوي كني حمايت مي‌كنم و قصدم اين بود كه مسئله را از اين طريق حل و از تفرقه در خبرگان جلوگيري كنم.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: آيت‌الله مهدوي كني بحث كسالت و كهولت سن را مطرح كردند اما نظر ما اين بود كه هيئت رئيسه هم در مديريت مجلس به ايشان كمك مي‌كند و در زمان آيت‌الله مشكيني هم اينگونه بود اما جواب روشني از آيت‌الله مهدوي كني نرسيد و ايشان مرا دعا كرده بودند.
وي اضافه كرد: اكنون نيز اعلام مي‌كنم اگر آيت الله مهدوي كني حاضر باشند مسئوليت خبرگان را بپذيرند قطعاً بنده نمي‌آيم تا اين نهاد مقدس آسيب نبيند و هر يك از آقايان نيز كه حاضر باشند مي‌پذيريم و همراهي مي‌كنم.
 رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنانش به ذكر نكاتي در خصوص حضورش در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري پرداخت و گفت: بنده در هيچ موردي پيش و بعد از انقلاب نامزد پست و مقامي نبودم و پذيرش مسئوليتها بر اساس تكليف يا فشار بوده است.
هاشمي رفسنجاني افزود: در انتخابات نهم شرايطي ديدم كه تصميم گرفتم ديگر در هيچ انتخاباتي شركت نكنم اما مردم را به حضور پرشور در اين صحنه ترغيب نمايم اما در انتخابات خبرگان اعضاي جامعه روحانيت از جمله آقايان مهدوي كني و يزدي نزد من آمده و اصرار كردند كه وارد صحنه شوم.
وي اضافه كرد: دوستان نيامدن به صحنه انتخابات را مساوي با خطر مي‌دانستند اما با اين وجود خدمت آقا رسيدم و نظر رهبر معظم انقلاب را جويا شدم كه ايشان از طريق آقايان طبسي و روحاني اين پيام را رساندند و فرمودند حضور بنده در اين صحنه متعين و واجب است.
 "بنده تأكيد داشتم كه با وجود 80 نفر از آقايان در صحنه انتخابات حضور من واجب نيست اما با توجه به تأكيدات رهبري و فراهم شدن مقدمات كار پذيرفتم و به صحنه آمدم و نامزد انتخابات شدم كه البته مانند انتخابات نهم بداخلاقي‌هايي هم ديدم اما محدودتر بود. "
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: بنده عاشق و شيفته هيچ پست و مقامي نيستم و فكر مي‌كنم زمان آن است كه تجربيات خود را مكتوب كنم و عشقم اين است كه خاطرات خود را مدون كنم اما هرجا لازم باشد تا نفس دارم در خدمت انقلاب هستم و از هيچ كاري دريغ نمي‌كنم.
هاشمي رفسنجاني در پايان نيز متذكر شد كه با توجه به اعلام دفتر آيت‌الله مهدوي كني مبني بر نامزدي براي رياست خبرگان، اكنون منتظر است كه آيت‌الله مهدوي كني رسما اعلام كند كه وارد انتخابات مي‌شود تا وي از كانديداتوري كناره‌گيري كند و انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري انجام شود.




سحام نيوز: شوراي فعالان ملي مذهبي باصدور بیانیه ای بر ضرورت آزادي سریع آقایان میرحسین موسوي و مهدی كروبي و همسران شان از زندان غيرقانوني تاکید کرد.
در این بیانیه، زندانی کردن رهبران جنبش سبز را بازی خطرناک با مصالح و منافع ملی ارزیابی کرده و آورده است: حصر و زندانی کردن رهبران جنبش سبز مردم ايران، آقايان ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، بدون هيچ محاكمه و حكم قضايي، و صرفا به‌واسطه‌ی اعمال زور نيروهاي امنيتي است. اين اقدام برخلاف اصول مصرح قانون اساسی از جمله اصل 22 مبني بر مصون بودن جان و مال و مسكن اشخاص از تعرض، اصل 33 مبني بر ممنوعيت اجبار به اقامت در محلي بدون حكم قانون، اصل 36 مبني بر حكم به مجازات و اجراي آن از طريق دادگاه صالح، اصل 37 مبني بر برائت افراد پيش از محكوميت در دادگاه، و اصل 39 مبني بر ممنوعيت هتك حرمت اشخاص، است.
این بیانیه با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات می افزاید: مسئولان امر به‌جای در پیش گرفتن سیاست مذاکره و گفت‌وگو با معترضان، سیاست‌های نابخردانه برای سرکوب و کنترل اعتراضات مردم را در دستور کار خود قرار داده‌اند که نه تنها حل و فصل کم‌هزینه و آرام مسایل را ناممکن ساخته بلکه شرایط را به‌شدت با پيچيدگي بیشتر مواجه ساخته، که با توجه به شرایط منطقه و اعتراض‌های اخیر در کشورهای اسلامی، امنیت ملی را تهدید می‌کند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
هم‌وطنان عزيز
اوضاع متشنج سياسي دو سال اخیر کشور، از یک‌سو محصول تلاش شما برای کسب دمكراسي‌ و آزادي‌ و اعلام نارضايتي از فضاي تنگ و غيردموكراتيك حاكم بر كشور در چارچوب اعتراضات و تظاهرات مسالمت‌آميز، و از سوی دیگر نتیجه‌ی عدم تمايل صاحبان قدرت حاكم به پذيرش نظر مردم، قبض هرچه بيشتر فضاي سياسي جامعه، حبس فعالان اجتماعي و سياسي و عدم رعايت حقوق قانوني آنان، سانسور و بستن رسانه‌هاي نوشتاري حقيقي و مجازي، تعطيل احزاب و اعمال تهديدهاي پيدا و پنهان است.
طی این مدت، مسئولان امر به‌جای در پیش گرفتن سیاست مذاکره و گفت‌وگو با معترضان، سیاست‌های نابخردانه برای سرکوب و کنترل اعتراضات مردم را در دستور کار خود قرار داده‌اند که نه تنها حل و فصل کم‌هزینه و آرام مسایل را ناممکن ساخته بلکه شرایط را به‌شدت با پيچيدگي بیشتر مواجه ساخته، که با توجه به شرایط منطقه و اعتراض‌های اخیر در کشورهای اسلامی، امنیت ملی را تهدید می‌کند.
آخرين حلقه از این سلسله اقدامات نسنجيده، كه با بي‌اعتنايي به بديهي‌ترين موازين حقوقي صورت گرفته، حصر و زندانی کردن رهبران جنبش سبز مردم ايران، آقايان ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، بدون هيچ محاكمه و حكم قضايي، و صرفا به‌واسطه‌ی اعمال زور نيروهاي امنيتي است. اين اقدام برخلاف اصول مصرح قانون اساسی از جمله اصل 22 مبني بر مصون بودن جان و مال و مسكن اشخاص از تعرض، اصل 33 مبني بر ممنوعيت اجبار به اقامت در محلي بدون حكم قانون، اصل 36 مبني بر حكم به مجازات و اجراي آن از طريق دادگاه صالح، اصل 37 مبني بر برائت افراد پيش از محكوميت در دادگاه، و اصل 39 مبني بر ممنوعيت هتك حرمت اشخاص، است.
به‌علاوه، حصر و بازداشت بي‌دليل دو بانوي بزرگوار، خانم‌ها فاطمه كروبي و دكتر زهرا رهنورد، كه سابقه‌ی طولاني در انجام پژوهش‌هاي ديني و علمي و نيز برخي مصادر امور انقلاب را داشته‌اند، اسباب تأسف مضاعف است.
شوراي فعالان ملي _مذهبي با توجه به گذشت نزدیک به یک‌ماه از بازداشت آقایان موسوی و کروبی و همسران آنها، ضمن اعلام نگراني نسبت به سلامت آنان، اين اعمال را نقض صريح قانون اساسي و درنهایت بازی خطرناک با مصالح و منافع ملی مي‌داند، و خواهان آزادي سريع و رعايت حقوق قانوني و شهروندي آنهاست.
شوراي فعالان ملي _مذهبي
هفدهم اسفند 1389

 
جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، پزشکان به دلیل پیشرفت بیماری سرطانِ محسن دکمه چی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از وی قطع امید کرده‌ و اعلام کرده اند که این زندانی سیاسی بین یک تا سه ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند.
به گزارش ارکان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه، پس از مجموعه اعتراضات زندانیان سیاسی حاضر در بند و همینطور فشار افکار عمومی و وضعیت رو به وخامت محسن دکمه چی، پزشکی متخصصی وی را در درمانگاه زندان رجایی شهر معاینه کرد و فارغ از نبود امکانات پیشرفته پزشکی در آن مکان، نظر خود را پیشرفت زیاد بیماری سرطان ایشان و قطع امید از درمان وی اعلام کرد، این پزشک به دکمه چی گفته است بین یک تا سه ماه دیگر زنده نخواهد بود.
این در حالیست که از مدت‌ها پیش محسن دکمه چی بنا بر تشخیص پزشکان بایستی در بیمارستانی خارج از زندان تحت شیمی درمانی قرار می‌گرفت و عدم رسیدگی به موقع، موجب پیشرفت بیماری سرطان وی شده است.
محسن دکمه چی به سرطان پاندراس از نوع بدخیم آن مبتلا شده و هم اکنون وضعیت جسمانی فوق العاده وخیمی دارد تا جایی که طی روزهای گذشته حتی قادر به غذا خوردن و انجام کارهای شخصی خود نیز نبوده است.
هم چنین علائم بیماری به شدت در ظاهر این زندانی سیاسی بروز یافته و حتی شکمش متورم شده است.
لازم به یادآوری ست این بازاری زندانی که از کمک کنندگان به خانواده های زندانیان سیاسی محسوب می شد، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.




KIkmPRZvHs8

 


2Z5svjl8U8I
Iran Tehran 8 March 2011 riot forces beating protestors
314 views - 32 minutes ago
 
Thumbnail0:31Added to queue
video lang: fa
(Translation disabled)

هفدهم اسفند ۱۳۸۹ / تهران

8 March
by IranMandegar | 17 minutes ago | 0 views
Thumbnail0:31Added to queue
video lang: fa en
(Translation disabled)

TEHRAN: Raftare Vahshiyane Police Ba Mardom! March 8, 2011 (GRAPHIC)

ضرب وشتم مردم توسط نیروهای پلیس ۱۷ اسفند police beat people. location: Tehan, Iran ... iran tehran "17 esfand" protest "march 8 iran" "iran news" ...
by TEHRRAN | 17 minutes ago | 0 views
Thumbnail0:34Added to queue
video lang: fa
(Translation disabled)

هفدهم اسفند ۱۳۸۹ / میدان ولی عصر

ساعت 3
by IranMandegar | 26 minutes ago | 8 views
Thumbnail0:36Added to queue
video lang: fa
(Translation disabled)

مردم خشمگين ساري فرياد ميزنند دروغگو درغگو .

خامنه اي ايران تهران موج سبز سركوب نيروي انتظامي رژيم آخوند اصفهان نجف آباد تبريز +شيراز+ شهيد جانباخته آزادي 17 اسفند گاز اشك آور+ روز زن ساري ...
by INAirannewsagency | 41 minutes ago | 0 views
Thumbnail0:34Added to queue
video lang: fa
(Translation disabled)

سه شنبه 17 اسفند - ساعت 3- تهران tehren 8 march 2011 tazahorat

irani iran ariayee alan didan فیلم ایرانی ایران دیدن الان bahayee zartoshti zardoshti khameneyee khomeyni karoobi moosavi musavi mosavi jonbesh ...
by jonbeshsabzz | 48 minutes ago | 0 views
Thumbnail0:31Added to queue
video lang: ar
(Translation disabled)

17 اسفند 89

17 esfand 89
by mstboy200 | 54 minutes ago | 1 views