۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

حمایت هواداران دولت از جنایات کهریزک

مخالفت با "شهید" نامیدن روح الامینی، کامرانی و جوادی فر

تنها یک هفته پس از صدور حکم تعلیق سه قاضی دخیل در جنایت کهریزک، سایت های حامی احمدی نژاد ضمن حمایت از مجرمین کهریزک، به "شهید" نامیده شدن قربانیان این زندان اعتراض کردند.در همین حال، حاج منصور ارضی، مداح  ویژه هیات دولت و بیت رهبری و یکی از سران نیروهای موسوم به "لباس شخصی" هم خواستار اعتراف گیری از جوانانی شد که سال گذشته بازداشت شده بودند.
سایت رجانیوز که از سوی فاطمه رجبی همسر مشاور محمود احمدی نژاد اداره می شود روز گذشته و با وجود تبلیغات گسترده صدا و سیما مبنی بر "حساسیت رهبری درباره جنایت کهریزک" از این جنایات دفاع کرد و به انتقاد از بنیاد شهید و رسانه هایی پرداخت که قربانیان جنایتگاه کهریزک را "شهید" لقب داده اند.
رجا نیوز می نویسد: "منطق اطلاق عنوان «شهید» به جان باختگان کهریزک هنوز معلوم نیست و چنانچه این عنوان به‌دلیل اینکه به افراد جان باخته ظلم شده و آن‌ها تحت فشار درگذشته‌اند، اطلاق شده باشد، مشخص نیست چرا به افراد دیگری که احیاناً در جریان فتنه کشته شدند و یا حتی افراد دیگری که به‌عنوان نمونه در اثر خطا یا سهو در حین عملیات‌های انتظامی فوت می‌کنند، چنین عنوانی داده نمی‌شود".
این سایت می افزاید: "سه فرد جان باخته در کهریزک عمدتاً جزء افرادی بوده‌اند که علیه نظام جمهوری اسلامی به خیابان آمده بودند. در این حالت، در صورت صدمه وارد شدن به فردی که علیه نظام فعالیت کرده است، قطعاً نمی‌توان او را شهید دانست... قبول اینکه این افراد شهیدند یعنی قبول همان منطق فتنه گران که کشته شدگان عمدی و غیرعمدی فتنه را شهید خطاب می کردند و به این ترتیب به کار خود اعتبار می بخشیدند. این عمل بنیاد شهید اعتبار بخشی به اغتشاشات داخلی و علیه نظام است. شرکت کنندگان در راهپیمایی ها بر خلاف منطق صریح مقام ولایت فقیه به خیابانها آمدند و اگر حضرت علی خوارج را شهید نامید اینها هم شهید محسوب می شوند".
دفاع رجانیوز از جنایت کهریزک پس از آن صورت گرفته که بنیاد شهید با انتشار توضیحی علت اطلاق عنوان «شهید» برای قربانیان جنایت کهریزک را جلوگیری از "از بین رفتن آبروی نظام" دانسته است.
بنا به گزارش مهر، بنیاد شهید در اطلاعیه خود آورده است: "بعد از حوادث تلخ و تخلفات عده ای که منجر به جنایت در بازداشتگاه کهریزک بعد از حوادث انتخاباتی سال گذشته شد، با تائید مراجع ذیصلاح قانونی برای 3 جانباخته این رویداد یعنی محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر پرونده شهادت با کد 88 صادر شده است".
در همین حال، سایت تابناک، سایت اینترنتی نزدیک به محسن رضایی و پدر محسن روح الامینی در واکنش به رجانیوز نوشته است: "پس از جنایت هولناک بازداشتگاه کهریزک، رهبر انقلاب ضمن دستور برای تعطیلی این بازداشتگاه و تقبیح اقدامات خودسرانه انجام گرفته، دکتر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی را مأمور تشکیل کمیته ویژه ای برای پیگیری رخدادها در بازداشتگاه کهریزک کردند که همه اینها، نشان از عمق فاجعه ای داشت که با خدشه بر آبروی نظام و جریحه دار کردن افکار عمومی، سبب شهادت سه تن از هموطنان عزیزمان و آسیب دیدن روحی و جسمی بسیاری دیگر از هم وطنانمان از سویی و گزک دادن دست ضد انقلاب و دشمنان انقلاب از سوی دیگر شد.اما در این میان، جریانی خاص تلاش داشت به گونه ای همه رخدادها را بی اهمیت دانسته و حتی در برابر شهید نامیدن قربانیان حادثه کهریزک، واکنش نشان داده و رسانه هایی را که از عنوان شهید برای این عزیزان استفاده می کنند در خط نفاق و تقابل با نظام معرفی کنند".
 تابناک افزوده: "اما این جریان که به زعم ما، خود بخشی از جریان فتنه سال گذشته بود و با رفتار غیر منطقی خود بر آتش این فتنه می دمید، غافل از این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران سه قربانی حادثه کهریزک را در زمره شهدا دانسته و رسما این موضوع را اعلام کرده است. با نگاهی به تصویر کارت شهید امیر جوادی فرـ تصویر بالا ـ یکی از سه شهید جنایت کهریزک، این مدعا اثبات شده و مشخص می شود، اتفاقا رسانه ها و جریانی که از به کار بردن واژه شهید برای این عزیزان اکراه داشته و در این زمینه کوتاهی می کنند، خود در راه دیگری جز راه قانون و تشخیص نظام هستند".
 همزمان منصور ارضی، مداح ویژه هیات دولت از صدا و سیما خواسته از جوانانی که سال گذشته دستگیرشدند "اعتراف" گرفته شود.
به گزارش تابناک، منصور ارضی گفته است: "بد نیست صداوسیما، جوانانی را که سال گذشته دستگیر شدند، بیاورد و نشان دهد و آنان نیز بگویند که چگونه فریب خوردند و به راحتی در جبهه مقابل نظام قرار گرفتند".
گفتنی است بنا به اسناد موجود درباره جنایتگاه کهریزک، میزان قربانیان این جنایت بیشتر از تعدادی است که رسانه های محافظه کاران ادعا می کنند. تا کنون نام چند تن از این قربانیان از سوی خانواده آنان منتشر شده است.
شکستن تابوی حمایت از جنایت کهریزک در حالی از سوی رسانه های حامی دولت آغاز شده است که علاوه بر عدم محاکمه آمران اصلی و پرهیز از اشاره به نقش مستقیم مقامات عالیرتبه حکومت در این جنایات و محدود کردن آن به سه قاضی، خانواده های قربانیان هنوز نتوانسته اند مراسمی علنی برای جانباختگان برگزار کنند.
همچنین بنا به گزارش شاهدان عینی، در روزهای اخیر و با افزایش برنامه های مذهبی، برخی از خانواده های جانباختگان جنایت کهریزک از سوی افراد ناشناخته تهدید شده اند. تهدید کنندگان گفته اند در صورت حضور در مزار جانباختگان با شرکت کنندگان برخورد خواهد شد.