۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

اعتراض دانشجویان آموزشکده های فنی کشور به حذف سهمیه آزاد کنکور کاردانی به کارشناسی

خبرگزاری هرانا - حذف سهمیه آزاد کنکور کاردانی به کارشناسی، طی روزهای گذشته اعتراض بسیاری از دانشجویان دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه‏ای کشور را بهمراه داشته است.
به گزارش دانشجونیوز، این اعتراضات درحالی شکل می گیرد که میزان جذب دانشجویان کاردانی در دوره های کارشناسی بیش از 90% کاهش یافته است که بخش اعظمی از سهمیه باقیمانده نیز به مراکز "غیرانتفاعی" و "ویژه فرهنگیان" اختصاص یافته است.
این درحالیست که دانشجویان دانشکده ها و آموزشکده های فنی در اسفندماه سال گذشته، همزمان با انتشار "دفترچه شماره یک کنکور 89"  نیز نسبت به حذف سهمیه های آزاد روزانه و شبانه  تجمعات اعتراض آمیزی ترتیب داده بودند که با این پاسخ مسئولین  که این سهمیه ها حذف نشده است و باید منتظر انتشار "دفترچه شماره 2" بمانند، مواجه شده بودند. دانشجویانی که در هفته گذشته با انتشار "دفترچه شماره 2" به دروغ بودن وعده ی مسئولین پی برده اند، وعده مسئولین را در راستای خاموش کردن اعتراضات و نیز ترغیب دانشجویان به ثبت نام در کنکور و واریز حق ثبت نام 80 هزار ریالی می دانند.
دانشجویان ضمن انتقاد از سیاست های دولت نسبت به دانشکده های فنی و حرفه ای، بلاتکلیفی و سرگردانی دانشجویان این مراکز را مغایر با شعارها و وعده های مسئولین دانسته و تصمیمات دولت نسبت به تعطیلی آموزشکده های فنی، کاهش سهمیه ورودی کنکور کاردانی به کارشناسی را موجب دلسردی دانشجویان و دانش آموزان رشته های فنی-حرفه ای از ادامه تحصیل برشمردند.
اعتراضات صنفی دانشجویان که بیشتر در شهرهای تهران، کرمان، تبریز، ارومیه، مشهد، شیراز و .. متمرکز است، با عدم پاسخگویی مسئولین و برخوردهای تند و غیرشایست آنها مواجه شده است که در مواردی دانشجویان تهدید به برخورد امنیتی شده اند.