۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

وضعیت اسفبار بهداشتی بند امنیتی ۳۵۰: محسن جعفری به بیماری پوستی گال مبتلا شد

دانشجو نیوز:
شاید بتوان سیاهترین بخش کارنامه جعفری دولت آبادی در مقام دادستان تهران را دستور احیاء بند سیاسی در زیرزمین مخروبه بند امنیتی ۳۵۰ اوین دانست.
دستوری که در دهه اول آبان با انتقال پیمان عارف و آنگاه احمد زیدآبادی و جهانبخش خانجانی به این بند عملیاتی گردید.
به گزارش دانشجونیوز، از همان ابتدای تجمیع زندانیان سیاسی در آن زیرزمین مخوف و سپردنشان به دست رئیس بند امنیتی ۳۵۰ (فردی به نام بزرگنیا) آشکار بود که این تجمیع برای تشدید آزار زندانیان سیاسی و بویژه زندانیان انتخابات ۲۲ خرداد صورت گرفته و زندگی در ۳۵۰ بدون تلفات و بیماری و انواع آسیبهای جسمی و روانی نخواهد بود.
آسیبهایی که آخرین آن زمانی اتفاق افتاد که به دلیل شرایط بینهایت نامناسب و اسفناک بهداشتی در ۳۵۰ از ماههای گذشته علایم بیماری خطرناک پوستی گال در این بند مشاهده شده و رییس بند علیرغم خواست مکرر زندانیان سیاسی از سمپاشی بند اجتناب نمود.
اجتنابی که در هفته گذشته باعث ابتلای شدید محسن جعفری از زندانیان اعتراضات خیابانی پس از انتخابات به این بیماری پوستی را رقم زد. به گفته یکی از زندانیان سیاسی در گفتگو با خانواده اش وضعیت محسن جعفری به شدت نگران کننده بوده ولی مسئولین زندان از رسیدگی پزشکی به وی خودداری میکنند. گفتنی است جعفری از سبزهای گمنامی است که در اعتراضات خیابانی هفته اول پس از انتخابات بازداشت شده و پس از انتقال به بند ۲-الف سپاه در جلسه دوم محاکمات علنی تابستان ۸۸ توسط قاضی صلواتی -رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران- محاکمه گردیده و به دلیل امتناع از بازگویی اعترافات مورد توافق با بازجوی سپاه علیه سران اصلاحات و بویژه مهدی کروبی در جلسه محاکمه علنی توسط قاضی صلواتی باصطلاح تنبیه شده به تحمل ۴ سال حبس محکوم گردید.
Post veröffentlichen