۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

مراسم دومین سالروز درگذشت خسرو شکیبایی فردا برگزار می شود

کلمه:
مراسم دومین سالروز درگذشت خسرو شکیبایی ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۰ تیرماه با سخنرانی جمشید مشایخی و مجید جعفری در تالار «ایوان شمس» برگزار می‌شود.
به گزارش کلمه، این مراسم ضمن پخش تصاویری از پشت صحنه فیلم‌ها و فعالیت‌های اجتماعی‌خسرو شکیبایی، رسول نجفیان به یاد این هنرمند فقید قطعاتی را اجرا خواهد کرد.
در این مراسم از کتاب خسرو شکیبایی نیز رونمایی می‌شود. این کتاب در ۲۱۶ صفحه در قطع رحلی بزرگ با عکس‌های اختصاصی از هنرمندان و افرادی که درباره خسرو شکیبایی اظهارنظر کرده‌اند توسط الهام قره‌خانی آماده شده است.
خسرو شکیبایی فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران، با بازی در نقش کوتاهی در فیلم «خط قرمز» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۱) اولین حضورش را در سینما رقم زد و با «هامون» داریوش مهرجویی در خاطره‌ها ماندگار شد.
شکیبایی در حدود ۴۰ فیلم سینمایی حضور داشته است؛ که از میان آنها می توان به «دادشاه»، «صاعقه»، «دزد و نویسنده»، «رابطه»، «ترن»، «شکار»، «عبور از غبار»، «ابلیس»، «جست‌وجو در جزیره»، «بانو»، «پرواز را به خاطر بسپار»، «سارا»، «یک بار برای همیشه»، «بلوف»، «پری»، «درد مشترک»، لژیون»،«عاشقانه»، «خواهران غریب»، «سایه به سایه»، «سرزمین خورشید»، «روانی»، «زندگی»، «‌میکس»، «کاغذ بی‌خط»، «دختری به نام تندر»، «مزاحم»، «صبحانه‌ای برای دو نفر» ، «نسکافه داغ داغ» ،«دلشکسته» و «حیران» اشاره کرد.
این بازیگر که دریافت سه سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار را از این جشنواره در کلکسیون افتخاراتش دارد، در هشتمین دوره‌ی جشنواره فجر به خاطر فیلم«هامون» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را گرفت، سال‌ها بعد به خاطره فیلم «کیمیا» دوباره این سیمرغ را به خانه برد و سومین سیمرغ خود را هم را برای بازی در فیلم «سالاد فصل» گرفت. از آخرین افتخارات شکیبایی هم دریافت دیپلم افتخار برای فیلم «اتوبوس شب» بود.