۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

هرانا؛ علی توکلی: مادرم در همبستگی با مجید دو روز است که دست به اعتصاب غذا زده

خبرگزاری هرانا - روز یکشنبه 2 خرداد ماه در پی ملاقات نماینده دادستان و گفتگو با زندانیان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، و اعتراض مجید توکلی به اظهارات وی نامبرده به سلول انفرادی منتقل شد.
گفته می شود مجید توکلی در طی این مدت دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
عصر امروز خبری در رسانه ها مبنی بر وخامت حال مجید توکلی منتشر شد.
بر همین اساس خبرنگار هرانا گفتگویی داشت با علی توکلی، برادر این دانشجوی دربند تا درباره ی صحت و سقم این خبر اطلاعاتی کسب کنیم.
متن گفتگوی مذکور را در زیر می خوانید:

آقای توکلی، این خبر که وضعیت جسمی مجید در معرض خطر قرار گرفته تا چه حد صحت دارد؟
امروز از زندان اوین به ما خبر رسید، مجید که 3 روز است دست به اعتصاب غذای خشک زده دچار سرفه های شدیدی شده تا جایی که ماموران زندان به وی نوشیدن آب را توصیه کردند اما مجید به دلیل اصرار بر اعتصاب غذای خود از نوشیدن آب نیز هم چنان امتناع می کند.
البته مجید پیش از انتقالش به انفرادی گفته بود که در صورت چنین اتفاقی تا خروج از سلول انفرادی از اعتصاب غذا دست نخواهد کشید.

آیا مجید سابقه ی بیماری داشته که اکنون چنین وضعی پیدا کرده است؟
بله. مجید به علت تحمل انفرادی های طولانی مدت به بیماری نارسایی ریه مبتلا شده است و تا قبل از انتقال وی به سلول انفرادی بند 240، دارو مصرف می کرد و دائما در بهداری زندان اوین تحت درمان قرار می گرفت.
مجید حتی در تماس تلفنی که روز قبل از انتقالش به انفرادی با مادرم داشت، هنگام صحبت به شدت صدایش می گرفت.

شنیده های ما حاکی از این است که مادرتان نسبت به عدم توجه مسئولان به اعتصاب غذای مجید بسیار آزرده خاطر است. شرایط روحی وی اکنون به چه صورت است؟
مادرم طی این دو روز به شدت نگران وضعیت مجید بود تا جایی که خود نیز دو روز است در همبستگی با مجید دست به اعتصاب غذا زده اما با شنیدن خبر وخامت حال مجید، حال روحی وی طبعا بدتر نیز شده است.

به نظر می رسد ماموران امنیتی نسبت به آخرین نامه ای که مجید توکلی از زندان اوین در اعتراض به اعدام 5 زندانی سیاسی نگاشته است، واکنش نشان داده اند. این واکنش تا چه حد بوده؟
ماموران وزارت اطلاعات پس از نوشتن نامه ی مجید در مورد فرزاد کمانگر وی را تهدید به تبعید به زندانی دیگر و انتقال به سلول انفرادی کردند. می توان گفت که بر اساس این نامه به وی وعده ی انتقال به سلول انفرادی را داده بودند و حضور نماینده دادستانی در زندان اوین که منجربه انتقال مجدد مجید به انفرادی شد بهانه ای بیش نبود.

تهدید مجید به دلیل نگارش این نامه به قتل صحت دارد؟
من این مطلب را نیز از رسانه های دیگر شنیده ام و آن را نه تائید و نه تکذیب می کنم اما بعید می دانم ماموران وزارت اطلاعات چنین تهدید بی شرمانه ای کرده باشند.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار داده اید سپاسگذارم...