۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

بلاتکلیفی مطلق تعدادی از زندانیان زن متهم به محاربه در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - تعدادی از زندانیان سیاسی بند نسوان زندان اوین که متهم به محاربه اند در شرایط کاملا بلاتکلیف با اتهام های سنگینی که هیچ ربطی به عملکردشان ندارد ماه هاست که زندانی هستند.
به گزارش کلمه، خبرهای دقیق از زندان اوین درباره برخی از این زندانیان زن هم چنین حاکی از آن است که آن ها در شرایط نامناسبی به سر می برند و از کوچکترین امکانات رفاهی و بهداشتی بی بهره اند.
مریم اکبری منفرد یکی از این زندانیان است که از 10 دی ماه سال جاری و پس از حوادث 6 دی ماه (عاشورا) بازداشت و راهی زندان اوین شده است. .
وی سه فرزند دارد که کوچکترین آنها پنج ساله است. اما مسولان بدون توجه به این موضوع، تاکنون وی را به اتهام محاربه از طریق عضویت در سازمان منافقین درشرایطی کاملا غیر قانونی در زندان نگه داشته اند.
منفرد با اینکه ماه هاست زندانی است هرگز قرار بازداشت اش تمدید نشده است. این در حالی است که این زن بارها گفته است که هیچ وابستگی به سازمان منافقین ندارد و تنها نگران فرزندان اش است که اکنون دور از او به سختی روزگار می گذرانند.
پروین جوادزاده یکی دیگر از زنان زندانی بند نسوان اوین است که در شرایط بسیار دشواری به سر می برد.
جوادزاده نیز عصر 6 دی ماه توسط نیروهای سپاه هنگام تردد در خیابان بازداشت و اکنون در بلاتکلیفی کامل در زندان اوین به سر می برد.
وی که با 22 سال سن اکنون جوانترین زندانی سیاسی زن بند نسوان اوین است، سه ماه اول بازداشت خود را در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه محبوس بوده که این موضوع موجب لطمه های شدید روحی و جسمی به وی شده است.
طبق اخباری که از بند نسوان زندان اوین می رسد اتهام این دختر جوان نیز محاربه است و به تازگی پرونده ی وی به شعبه ی 15 دادگاه انقلاب ارسال شده است.
هم چنین اخبار دیگری نیز حاکی از وضعیت نامناسب جسمی و روحی 3 تن دیگر از زندانیان بند نسوان اوین است .
کبری زاغه دوست، بدر السادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران و فاطمه خرمجو نیزهر کدام ماه هاست که در بلاتکلیفی کامل در زندان اوین به سر می برند؛ بدون اینکه از نظر قانونی رویه های بازداشت یا قرار بازداشت موقت شان رعایت شده باشد.