۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

هشدار پلیس تهران در مورد برخورد با تجمعات غیرقانونی 22 خرداد

خبرگزاری هرانا - در حالی که کمتر از سه هفته به سالگرد اعتراضات مردمی به دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری مانده است، فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز سه‌شنبه اخطار داد که پلیس با تجمع "غیرقانونی" در 22 خرداد برخورد می‌کند.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر معترضان و رقبای اصلی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات، پیش تر در چند نوبت از مردم خواسته‌اند که در سالگرد انتخابات در روز 22 خردادماه در راه‌پیمایی شرکت کنند.
به گزارش رادیو فردا، آقایان موسوی و کروبی در عین حال تاکید کرده‌اند که تنها در صورت صدور مجوز راه‌پیمایی برای مخالفان دولت جمهوری اسلامی از مردم خواهند خواست در راه‌پیمایی شرکت کنند.

با وجود تقاضای مجوز راه‌پیمایی از سوی رهبران مخالفان و نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی که برگزاری راه‌پیمایی را برای همگان آزاد دانسته است، مقام‌های جمهوری اسلامی در یک سال گذشته هیچ گاه به معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اجازه برگزاری راه‌پیمایی رسمی نداده و حتی راه‌پیمایی‌های آرام آنها را نیز به‌شدت سرکوب کرده‌اند.

هم چون موارد متعدد دیگر در یک سال گذشته که مقامات دولت محمود احمدی‌نژاد چند هفته پیش از هر مناسبتی به مردم در مورد شرکت در هر گونه تجمعی اخطار داده‌اند، خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز سه‌شنبه از قول رئیس پلیس پایتخت در مورد تجمع در 22 خرداد سال جاری هشدار داده است.

حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در این باره گفته است: "در تجمعات غیرقانونی چه در مواقع خاص و چه در دیگر روزهای سال با تجمع غیرقانونی برخورد می‌شود."

رئیس پلیس پایتخت ایران هم چنین تاکید کرده است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی "برابر قانون" با تجمعات غیرقانونی برخورد خواهد کرد.

این در حالی است که برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی ایران با مردم معترض در خیابان‌ها همواره علاوه بر بازداشت گسترده عده بسیاری زخمی و کشته نیز بر جای گذاشته است.