۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

هرانا؛ گزارشی از وضعیت حمزه کرمی، فعال سیاسی دربند

 

خبرگزاری هرانا - حمزه کرمی، فعال سیاسی و مدیر سایت جمهوریت در دادگاه تجدید نظر به تحمل یازده سال حبس قطعی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. وی در دوران مرخصی تحت فشار شدید ماموران امنیتی به منظور اخذ مصاحبه ی تلوزیونی علیه هاشمی رفسنجانی قرار داشته و هم اکنون نیز در اندرزگاه 7 زندان اوین به سر می برد.
حمزه کرمی از سال 74 الی 80 مدیر کل سیاسی دفتر ریاست جمهوری دوره سازندگی و اصلاحات بود. وی در زمان جنگ نیز فرمانده ی سپاه پاسداران انتقلاب اسلامی منطقه ی 2 استان تهران بود. هم چنین از سال 68 تا 74 فرماندار ورامین بود و در مجموع دارای 29 سال سابقه ی اجرایی و مدیریتی در حاکمیت جمهوری اسلامی است.
آقای کرمی از سوی شعبه ی 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با تودیع وثیقه ی 2 میلیارد تومانی، 5 روز مرخصی دریافت کرد. ماموران امنیتی از وی در ایام مرخصی خواستند که بر علیه رهبران جنبش سبز و خصوصا هاشمی رفسنجانی و پسرش مصاحبه نماید که وی از این امر استنکاف نمود.
ماموران امنیتی به کرمی در برابر مصاحبه علیه هاشمی رفسنجانی قول عدم بازگشت به زندان را داده بودند.
حمزه کرمی، که مورخ 28 خرداد 88 و بعد از حوادث انتخابات توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد 4 و نیم ماه در بندهای امنیتی و در سلول انفرادی بود که طی این مدت به شدت تحت فشار و شکنجه ی جسمی قرار داشته است.
موارد اتهامی وی که در نهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری (سال84) رئیس ستاد مطبوعاتی هاشمی رفسنجانی بود، همکاری با مهدی هاشمی بوده است.
گفتنی است وی در ماه های اولیه ی بازداشت و در دادگاه بدوی از داشتن وکیل مدافع محروم بود و وکیل وی تنها توانست در دادگاه تجدید نظر با تنظیم لایجه ای عنوان کند که تمام اعترافات کرمی در دادگاه بدوی تحت شکنجه و غیرواقعی بوده است.