۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

روز شنبه و یکشنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

گزارش تفصیلی نقض حقوق بشر در سال ۱۳۸۹

گزارش پیش رو در بردارنده مجموع گزارشات منتشره از نقض حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۸۹ که بعنوان گزارش مادر، دستمایه سایر گزارشات سالانه قرار می‌گیرد؛ است. اما ابتداً لازم به ذکر است که این گزارش تنها به تفضیل و اشاره به گزارشات منتشره در سال گذشته می‌پردازد و به تنهایی گزارش سالانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را تشکیل نمی‌دهد.

نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بعنوان منتشر کننده مجموعه گزارشات سالانه این تشکل به دلیل حجم بالای گزارشات تصمیم به تقسیم گزارشات بر اساس دسته یا زمان در ۲۸ فایل مجزا گرفته است.

برای شروع گزارش در ابتدا جدول استانهای دارای گزارش بر اساس حجم گزارشات نقض حقوق بشر در پی می آید :
نام استان
تعداد گزارشات
نام استان
تعداد گزارشات
نام استان
تعداد گزارشات
تهران
1912
کرمانشاه
65
زنجان
22
کردستان
244
سیستان و بلوچستان
60
مرکزی
20
البرز
189
قزوین
47
همدان
20
آذربایجان غربی
179
نامعلوم
47
اردبیل
19
آذربایجان شرقی
170
قم
46
یزد
17
خوزستان
146
کرمان
36
کهکیلویه و بویر احمد
13
مازنداران
142
لرستان
35
خراسان جنوبی
12
خراسان رضوی
135
سمنان
31
هرمزگان
12
اصفهان
86
گیلان
27
خراسان شمالی
10
فارس
86
گلستان
23
ایلام
8

چهار محال بختیاری
8
بوشهر
7


در ذیل نمودار دایره‌ای مربوط به مقایسه استان‌ها و حجم گزارشات ارسالی برگرفته از جداول فوق را مشاهده می‌کند.


برای شروع بررسی رسته‌ای نقض حقوق بشر در یکسال گذشته به جاست ابتدا نگاهی به نمودار مقایسه رسته‌ها بر اساس حجم گزارشات یکساله داشته باشیم.

برای دریافت گزارش تفصیلی بر روی تصویر کلیک کنید

کارگران:


در سال ۱۳۸۹، ۳۳۳۹۲۱۸ نقض موردی حقوق کارگران در ایران، توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است و بر اساس این آمار به ترتیب استان‌های تهران، خوزستان، کردستان و قزوین بیشترین آمار نقض حقوق کارگران را به خود اختصاص داده‌اند.

حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۸۹، ۳۰۳ هزار و ۴۸ تومان تعیین شده بود اما با این حال طبق اخبار و اطلاعات جمع آوری شده دستکم ۱۲۶۹۰ کارگر مشغول به کار توسط کارفرمایان به دلایل متععد ائم از تعدیل نیرو از کار اخراج شدند. این در حالیست که حداقل ۴۴۱۸۴۴ مورد بیکاری به دلایلی منجمله تعطیلی واحدهای تولیدی به علت شرایط بد اقتصادی عموما و طرح تعدیل اقتصادی (حذف یارانه) خصوصا و یا اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه که منجر به اخراج در زمان‌های پیشین بوده، به ثبت رسیده است.

هم چنین در طی سال گذشته دستکم ۱۰۹ مورد تجمع و یا اعتصاب کارگری توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است که مهرماه و اردی بهشت ماه به ترتیب بیشترین این اعتصاب‌ها در خود جای داده است. لازم به ذکر است که بیشتر این حرکت‌های اعتراضی در راستای عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران که طبق آمار گا‌ها حتی به ۲۷ ماه نیز رسیده است (کارگران نساجی کاشان) و یا عدم برخورداری از حق بیمه، امنیت شغلی و امثالهم شکل گرفته است.

از سویی به علت نبود امینی کافی در محیط کار حداقل ۵۵ سانحه روی داده که بر اثر آن ده‌ها کارگر زخمی شده و بعضا جان خود را از دست داده‌اند که در این بین کشته و زخمی شدن ۱۷ تن از کارگران ایران خودرو در بهمن ماه با اعتراضات وسیع کارگران این کارخانه و تشکل‌های کارگری روبه رو شد.

بایستی اشاره کرد که در کشور کوچک‌ترین تحرکات کارگری که در راستای رسیدن به حقوق اولیه کارگران شکل می‌گیرد، به بازداشت و احضار فعالین کارگری و بعضا صدور احکام سنگین حبس منجر می‌شود که در سال ۱۳۸۹ نیز ۵۱ تن از فعالین کارگری بازداشت، ۱۴ تن احضار، و جمعا ۴۱۱ ماه حبس نیز برای ایشان صادر شده است که در این میان سنگین‌ترین محکومیت مربوط به بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری با ۲۰ سال حبس تعزیری ست. این در حالیست که منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه علی رغم وضعیت وخیم جسمی هم چنان در زندان رجایی شهر محبوس است، رضا شهابی عضو هیات مدیره این تشکل کارگری نیز که از خردادماه ۸۹ بازداشت شد، کماکان و به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برد.

گزارش تفصیلی نقض حقوق کارگران از اینجا دانلود کنید.


اقلیت‌های مذهبی


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۹۴۹ نقض موردی حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است و بر اساس این آمار به ترتیب استان‌های مازندران، تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین آمار نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی را به خود اختصاص داده‌اند.

در سالی که گذشت، دستکم ۳۲۲ نفر از شهروندان کشورمان در رابطه با مذهبی غیر از اسلام شیعی بازداشت و ۸۵ تن از ایشان از سوی مراجع قضایی احضار شدند. هم چنین ۱۳۴ تن از ایشان براساس حکم دادگاه‌های انقلاب به تحمل ۶۳۲۹ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۴۵۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

از سویی حداقل ۱۹ مرتبه ماموران امنیتی از اجرای آیین‌های مختلف ممانعت به عمل آورده و در ۲۲ مورد نیز به تخریب و یا پلمب اماکن روی آوردند. این در حالیست که ۵۳ تن از شهروندان نیز تنها به علت اعتقادات مذهبی متفاوت خود امنیت شغلی نداشته و بعضا از فعالیت‌های اقتصادی ایشان جلوگیری شده است.

گزارش تفصیلی نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی را از اینجا دانلود کنید.



اقلیت‌های قومی


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۰۲۹ نقض موردی حقوق اقلیت‌های قومی در ایران توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است و بر اساس این آمار به ترتیب استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار نقض حقوق شهروندان در حوزهٔ مذکور را به خود اختصاص داده‌اند.

در سال گذشته دستکم ۴۴۹ تن در حوزهٔ اقلیت‌های قومی بازداشت و ۴۷ تن از سوی مراجع قضایی احضار شدند. هم چنین ۴۹ تن از ایشان از سوی دادگاه‌های انقلاب جمعا به ۱۹۴۱ ماه زندان و پرداخت ۷۵۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

این در حالیست که حداقل ۵۷ شهروند در حوزه مذکور نیز به دست نیروهای امنیتی کشته و ده‌ها تن زخمی شدند و ۲۰۱ تن نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

گزارش تفصیلی نقض حقوق اقلیت‌های قومی را از اینجا دانلود کنید.





اصناف


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۲۶۱۰۷ نقض موردی حقوق اصناف مختلف توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است و بر اساس این آمار به ترتیب استان‌های تهران، کردستان، آذربایجان شرقی و مازندران به ترتیب بیشترین آمار نقض حقوق بخش اصناف را به خود اختصاص داده‌اند.

بر همین اساس در محدوده زمانی مذکور دستکم ۴۸ تن از فعالان صنفی بازداشت و ۲۴ تن از ایشان از سوی ارگان‌های امنیتی احضار شدند. هم چنین ۱۰ تن از ایشان نیز از سوی شعب مختلف دادگاه‌های انقلاب به ۲۱۸ ماه حبس و پرداخت ۴۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

از سویی ۷۵۸ تن نیز به دلایل مختلف ائم از سیاسی و یا عدم تمدید قراردادشان از کار اخراج شدند. هم چنین بر اساس گزارش‌های ثبت شده، ۳۵ واحد صنفی نیز توسط نیروهای امنیتی پلمب شدند.

گزارش تفصیلی نقض حقوق اصناف را از اینجا دانلود کنید.




فرهنگی


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۲۹ نقض موردی حقوق در بخش فرهنگی توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است که این آمار مربوط به ۴۵ مورد بازداشت، ۲ مورد احضار، ۲ مورد محکومیت (محمد رسول اف و جعفر پناهی) که به صدور ۱۴۴ ماه حبس تعزیری منجر شده است، ۲ مورد اخراج، ۴ مورد ممنوع الخروجی، ۴ مورد پلمب اماکن، ۱۰ مورد ابطال مجوز، ۲ مورد ممانعت از فعالیت تشکل و مواردی از این دست می‌باشد.

گزارش تفصیلی نقض حقوق فرهنگی را از اینجا دانلود کنید.








زنان


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۶۲۳۶۶ نقض موردی حقوق زنان مختلف توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است و از این آمار تنها ۶۲۰۷۲ مورد آن مربوط به محدودیت‌های موجود در رابطه با پوشش اجباری برای زنان بوده است.

هم چنین ۷ مورد بازداشت فعالان زنان و ۲۲ مورد احضار ایشان ثبت شده است.

از سویی بر اساس آمار فوق الذکر ۹ مورد خودسوزی، ۲ مورد قتل ناموسی و یک مورد تجاوز نیز در محدودهٔ زمانی سال گذشته به وقوع پیوسته است.

گزارش تفصیلی نقض حقوق زنان را از اینجا دانلود کنید.






کودکان

در سال ۱۳۸۹ تعداد ۲۸۵۱۵۱۰ نقض موردی حقوق کودکان توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است.

بر اساس این آمار ۱۵۰۰۰۰۰ کودک کار در ۱۳۸۹ در کشور وجود دارند که به عمدتا به علت فقر مجبور به ورود در چرخه اقتصادی می‌شوند. هم چنین ۴۰۰۰۰۰ کودک افغان مهاجر نیز محروم از تحصیل و حقوق اجتماعی‌اند.

از سویی دستکم ۹۶۴ مورد کودک آزاری توسط مراکز مددکاری تبت شده که دستکم دو مورد آن مربوط به تجاوز جنسی به کودکان بوده است. این در حالیست که طبق گزارشات موجود در پی کودک آزاری، دو کودک فوت شده‌اند و هم چنین دو کودک نیز در پی تیر اندازی مستقیم نیروهای انتظامی به قتل رسیدند.

قابل ذکر است که منابع رسمی از وجود ۹۵۰۰۰۰ کودک متاهل در کشور و ۵۳۰ مورد ثبت رسمی ازدواج کودکان زیر ۱۴ سال (در هرمزگان) خبر داده‌اند.

در سال گذشته دستگاه قضایی نیز دستکم برای ۳ تن از نوجوانان زیر ۱۸ سال حکم اعدام صادر کرد و یک تن از ایشان را به دار آویخته است و دادگاه‌های انقلاب در ۵ مورد اقدام به صدور ۱۵۰ ماه حبس در این حوزه نمودند.

گزارش تفصیلی نقض حقوق کودکان را از اینجا دانلود کنید.


اعدام


اعدام ۳۶۵ نفر در سال ۱۳۸۹ از سوی واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است که اجرای حکم ۱۳ تن از ایشان در ملاءعام که مصداق بارز بازتولید خشونت در جامعه است، انجام شده است.

اتهام برخی از این افراد از سوی مراجع قضایی جرایم مربوط به مواد مخدر و یا قتل عنوان شده است که این اتهامات از سوی هیچ مرجع مستقلی مورد تایید قرار نگرفته است و البته بسیاری از ایشان منجمله حسین خضری، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، شیرین الم هولی، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان، علی صارمی، جعفر کاظمی، محمدعلی حاج آقایی، عبدالحمید و عبدالمالک ریگی، محمود براهوئی، شهرام ناروئی، ظهور احمد عاصف دوست و جهانبخش براهوئی به اتهام محاربه اعدام شدند. هم چنین پیکر دستکم ۱۷ نفر از این افراد به خانواده‌های ایشان تحویل داده نشده و یا مخفیانه دفن شده‌اند.

از سویی دیگر نیز دادگاه‌های کیفری و انقلاب برای دستکم ۳۰۳ نفر حکم اعدام صادر کرده است.

نکته قابل توجه در مورد اعدام‌های سال گذشته در صدر قرار گرفتن دی ماه با اجرای دستکم ۷۹ مورد اعدام بوده است. قابل ذکر است که خوزستان با اعدام ۴۹ تن در رده اول جای دارد و اصفهان با ۴۸، تهران با ۴۱، البرز با ۳۹، آذربایجان غربی با ۳۳ و کرمان با ۲۷ اعدام در رده‌های بعدی قرار دارند.

گزارش تفصیلی اعدام را از اینجا دانلود کنید.


دانشجویان


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۴۱۱۴ نقض موردی حقوق دانشجویان در سراسر کشور توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است.

بر همین اساس در محدوده زمانی مذکور دستکم ۲۴۱ مورد تن از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی بازداشت، ۳۴۳ تن از ایشان از سوی ارگان‌های امنیتی و ۵۸۸ نفر نیز از سوی کمیته انظباطی احضار شدند. هم چنین ۱۱۰ تن از ایشان نیز از سوی دادگاه‌های انقلاب به ۳۵۲۷ ماه زندان و پرداخت ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

این در حالیست که بر اساس گزارشات ثبت شده ۷۰ دانشجو اخراج و ۴۱۸ نفر نیز از تحصیل تعلیق شدند. هم چنین ۱۴ دفتر تشکل دانشجویی نیز از سوی مسئولان دانشگاه پلمب شده و مجوز ۸ نشریه دانشجویی لغو شده است.

از سویی حراست و سایر نیروهای امنیتی در ۲۰ تجمع دانشجویی اخلال ایجاد کرده و دستکم ۱۰۳۶ تن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در راستای سیاست‌های تفکیک جنسیتی نیز، حداقل در ۱۴ مورد این طرح به مرحله اجرا گذاشته شده است.

گزارش تفصیلی نقض حقوق دانشجویان را از اینجا دانلود کنید.

زندانیان


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۷۳۲۲ نقض موردی حقوق زندانیان توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است.

این آمار شامل دستکم ۱۱۳۷ مورد اعمال محدودیت مضاعف بر زندانیان ائم از ممانعت از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده و ۲۱۲ مورد بلاتکلیفی می‌باشد. هم چنین در ۲۸۵ مورد نیز مسئولان از رسیدگی پزشکی به زندانیانی که سلامت جسمی ایشان در معرض خظر جدی قرار داشته است، سربازدند.

از سویی ۱۸۹ تن از زندانیان نیز در اعتراض به موارد متعددی منجمله شرایط نامطلوب زندان، رفتار نامناسب مسئولان و یا بلاتکلیفیشان دست به اعتصاب غذا زدند که در این میان می‌توان به اعتصاب جمعی ۷۰ تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه اشاره کرد.

هم چنین در ۱۱۱ مورد زندانیان - اکثرا جهت اعمال فشار- به انفرادی منتقل شدند و ۱۰۷ تن از ایشان نیز در همین راستا به زندانی دیگر که عموما با محل زندگی خانواده‌ها فاصله طولانی دارد، تبعید شدند.

در سال گذشته ۶ نفر از زندانیان نیز دست به خودکشی زده، ۶ دیگر بر اثر بیماری در زندان فوت کردند و دستکم ۸۹ زندانی در زندان به قتل رسیدند. در این باره بایستی به قتل عام زندانیان زندان قزلحصار در ۲۴ اسفندماه ۸۹ اشاره کرد که در پی اعتراض زندانیان به قرار اجرای حکم اعدام همبندیانشان و وقوع درگیری با مسئولان دستکم ۱۵۰ زندانی بر اثر اصابت گلوله کشته و زخمی شدند.

۱۵۷۸ مورد نگهداری در محیط نامطلوب، ۵۴۱ مورد تهدید و ۴۹ مورد پرونده سازی نیز از دیگر موارد اهم ثبت شده نقض حقوق زندانیان در سال ۱۳۸۹ بوده است.

گزارش تفصیلی نقض حقوق زندانیان را از اینجا دانلود کنید.


اندیشه و بیان


در سال ۱۳۸۹ تعداد ۵۸۰۰ نقض موردی حقوق شهروندان در حوزه اندیشه و بیان توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است.

آمار فوق الذکر مربوط به بازداشت ۴۵۵ تن از فعالین سیاسی مدنی با گرایش‌های مختلف و ۳۸۶۷ مورد بازداشت فله‌ای شهروندان که اکثرا در تجمع‌های اعتراضی رخ داده است، می‌باشد.

هم چنین دستکم ۹۴ نفر از فعالین نیز از سوی ارگان‌های امنیتی احضار و دادگاه انقلاب ۲۶۷ تن از ایشان را به تحمل ۱۲۵۸۱ ماه حبس تعزیری، ۴۶۰ ماه حبس تعلیقی و پرداخت ۳۲۴۸۵۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم نموده است.

از سویی نیروهای امنیتی در ۳۴ مورد از برگزاری تجمع، مراسم و سخنرانی ممانعت به عمل آورده‌اند و در پی آن دستکم در ۳۴۶ مورد به ضرب و شتم شهروندان پرداختند. هم چنین جدا از زخمی شدن ده‌ها نفر، سه نفر از شهروندان حاضر در تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن ماه را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

در سال گذشته هم چنین گزارش ۱۱۱ مورد اعمال فیلترینگ و یا اخلال در شبکه اینترنت و مخاربرات نیز به ثبت رسیده است؛ ۲۵ روزنامه یا نشریه هم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف یا لغو امتیاز شدند و ۱۰ تشکل سیاسی- مدنی نیز پلمب شدند.

گزارش تفصیلی نقض حقوق شهروندان مربوط به حوزه اندیشه و بیان را از اینجا دانلود کنید.

مجموع گزارشات فوق را به صورت ZIP از اینجا دانلود کنید





لیست بازداشت شدگان موردی سال ۱۳۸۹

در طی یکسال گذشته نیروهای امنیتی ۵۴۸۵ شهروند را بازداشت نموده‌اند که از این تعداد ۸۵۶ مورد آن به صورت موردی و ۴۶۲۹ مورد آن به صورت بازداشت فله‌ای یا بدون مشخص شدن هویت بازداشت شده بوده است.

در گزارش پیش رو اسامی و مشخصات ۸۵۶ شهروند بازداشت شده سال ۱۳۸۹ که هویت آن‌ها از سوی گروههای مدافع حقوق بشر مخابره شده و توسط نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گردآوری شده می‌آید.
در این رابطه، اصناف ۴۸ مورد بازداشت، اقلیت‌های قومی ۴۴۹ مورد، اقلیت مذهبی ۳۲۲ مورد، اندیشه و بیان ۴۳۲۲ مورد، دانشجویان ۲۴۱ مورد، زنان ۷ مورد، فرهنگی ۴۵ مورد، کارگران ۵۱ مورد را شامل می‌شوند.

این گزارش بعنوان جزیی از گزارشات سالانه مجموعه، به ترتیب حروف الفبا، شامل هویت، تاریخ و محل بازداشت شهروندانی است که در رابطه با موضوعات حقوق بشری و عمدتا توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

در ذیل نمودار مربوط به این رسته و در ادامه جدول اسامی را مطالعه می نمایید

اسامی بازداشت شدگان موردی سال 1389
۱ - فریبا ابتهاج - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم بهمن - در: تهران

۲ - کامبیز ابراهیم‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم تیر - در: مهاباد

۳ - محمد ابراهیمی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم مهر - در: پاوه

۴ - هژیر ابراهیمی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم مرداد - در: مریوان

۵ - رضا ابری - بازداشت شده در تاریخ: هشتم دی - در: تبریز

۶ - سعید ابریشمی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: تهران

۷ - یحیی ابوبکری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم اسفند - در: مهاباد

۸ - جواد ابوعلی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: بهبهان

۹ - رمینا احراری - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم اسفند - در: اصفهان

۱۰ - محمد احسان معزی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۱۱ - ترانه احسانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم اسفند - در: سمنان

۱۲ - عثمان احسنی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: بوکان

۱۳ - حسین احمد‌نژاد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۴ - اسماعیل احمدزاده - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: مهاباد

۱۵ - نوشین احمدی - بازداشت شده در تاریخ: سوم یکم شهریور - در: تهران

۱۶ - نعیم احمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم خرداد - در: تبریز

۱۷ - قربان احمدی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: نامعلوم

۱۸ - صدیق احمدی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: بوکان

۱۹ - احمد احمدی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۲۰ - لقمان احمدیان - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۲۱ - ادهم اختری - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم اسفند - در: مشهد

۲۲ - علیرضا اخوان - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم خرداد - در: نامعلوم

۲۳ - اکبر ارسلانی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم دی - در: ارومیه

۲۴ - علیرضا ارشاد - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۲۵ - افشین اسانلو - بازداشت شده در تاریخ: یکم آذر - در: تهران

۲۶ - سامان استوار - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم اسفند - در: کرمان

۲۷ - رضا استیفان - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم تیر - در: مشهد

۲۸ - ضیائیه اسحاقی (شعاعی) - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم بهمن - در: مشهد

۲۹ - نعمت اسدی - بازداشت شده در تاریخ: یکم تیر - در: سنندج

۳۰ - مختار اسدی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم تیر - در: کرج

۳۱ - ابراهیم اسکافی - بازداشت شده در تاریخ: چهارم بهمن - در: نامعلوم

۳۲ - دلیر اسکندری - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: سنندج

۳۳ - باقر اسکویی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۳۴ - مجید اسلامی - بازداشت شده در تاریخ: نهم اردیبهشت - در: نامعلوم

۳۵ - فرزاد اسلامی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم آذر - در: تهران

۳۶ - یدالله اسلامی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم بهمن - در: تهران

۳۷ - حافظ اسماعیل - بازداشت شده در تاریخ: دهم آبان - در: زاهدان

۳۸ - عمر اسماعیل‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیستم آبان - در: نقده

۳۹ - ابراهیم اسماعیل‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیستم آبان - در: نامعلوم

۴۰ - ابراهیم اسماعیلی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نقده

۴۱ - رهبر اسماعیلی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۴۲ - ندا اسماعیلی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: شیراز

۴۳ - علی اسماعیل‌نژاد - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام آذر - در: بوکان

۴۴ - ابراهیم اسمعیلی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم دی هشتمهشتم - در: تبریز

۴۵ - محمد اصلانی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: تبریز

۴۶ - محمد اطمانی - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: سلماس

۴۷ - زهرا افتخاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم بهمن - در: تهران

۴۸ - محمد افخمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: تهران

۴۹ - مختار افرا - بازداشت شده در تاریخ: نهم شهریور - در: مریوان

۵۰ - میثاق افشار - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۵۱ - خدیجه افشاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: بوکان

۵۲ - رزگار افشاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: بوکان

۵۳ - سلطان افشاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: بوکان

۵۴ - شورش افشاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: بوکان

۵۵ - علی افشاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: بوکان

۵۶ - ولی افشاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: بوکان

۵۷ - حبیب افشاری - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اسفند - در: بوکان - مهاباد

۵۸ - اسماعیل افشین - بازداشت شده در تاریخ: خرداد - در: مهاباد

۵۹ - اکبر اکبرلو - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: خوی

۶۰ - سجاد اکبری - بازداشت شده در تاریخ: شهریور - در: تهران

۶۱ - کمال الهی - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۶۲ - شهربانو امانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۶۳ - امیر امانی - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۶۴ - امیر امانیان - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۶۵ - مهسا امرآبادی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: تهران

۶۶ - فرهاد امری - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم بهمن - در: مشهد

۶۷ - نزهت امیرآبادیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم بهمن - در: تهران

۶۸ - عثمان امین‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: سقز

۶۹ - بصیر الدین امینی - بازداشت شده در تاریخ: نهم دی - در: اصفهان

۷۰ - ستار امینی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: پاوه

۷۱ - اکبر امینی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۷۲ - علی امینیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: یاسوج

۷۳ - امید محمد امینی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم آذر - در: سقز

۷۴ - علی انجم روز - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اسفند - در: گیلان

۷۵ - امیر هادی انواری - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم آذر - در: تهران

۷۶ - بهنام ایرانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم فروردین - در: کرج

۷۷ - رضا ایزدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۷۸ - محمد امین ایلانی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۷۹ - محمد ایلخانی­‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم بهمن - در: بوکان

۸۰ - محمد ایلخانی­‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم بهمن - در: بوکان

۸۱ - ایمان‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۸۲ - چنگیز ایوری - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: سلماس

۸۳ - قاسم آبسته - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مهاباد

۸۴ - محسن آرمین - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم اردیبهشت - در: تهران

۸۵ - سلیم آروم - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: بوکان

۸۶ - مهندس آریایی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم آبان - در: خوزستان

۸۷ - اکبر آزاد - بازداشت شده در تاریخ: چهارم خرداد - در: تهران

۸۸ - رویا آزادی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: شیراز

۸۹ - کامران آسا - بازداشت شده در تاریخ: دهم خرداد - در: کرمانشاه

۹۰ - فرحناز آشنایی - بازداشت شده در تاریخ: دهم دی - در: مرودشت شیراز

۹۱ - صدرا آقاسی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم خرداد - در: تبریز

۹۲ - نعیم آقایی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم مهر - در: تهران

۹۳ - مسعود آقایی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم دی - در: تهران

۹۴ - بنیامین آل طیب - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم اردیبهشت - در: اهواز

۹۵ - بهروز آلخانی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: سلماس

۹۶ - احسان آموزگار - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم دی - در: ارومیه

۹۷ - مقداد باباکرمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم اسفند - در: کرمانشاه

۹۸ - خانم باد پر - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۹۹ - رشید بازباز - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۱۰۰ - نبی‌الله باستان فارسانی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم دی - در: شهر کرد

۱۰۱ - حسین باستانی‌نژاد - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: نامعلوم

۱۰۲ - علی اکبر باغانی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اردی بهشت - در: تهران

۱۰۳ - علی باغبانی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۱۰۴ - مرتضی باقرزاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۰۵ - علی باقری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۰۶ - محمود باقری - بازداشت شده در تاریخ: هشتم تیر - در: تهران

۱۰۷ - محمود باقری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۰۸ - بهزاد باقری - بازداشت شده در تاریخ: هشتم خرداد - در: اصفهان

۱۰۹ - سارا باقری - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: بابل

۱۱۰ - احسان باکری - بازداشت شده در تاریخ: سوم یکم شهریور - در: تهران

۱۱۱ - حسن بالایی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم شهریور - در: پارس آباد مغان

۱۱۲ - زینب بحرینی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم آبان - در: شیراز

۱۱۳ - مصلح بدخش - بازداشت شده در تاریخ: نهم شهریور - در: مریوان

۱۱۴ - فرزاد بدخش - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: مریوان

۱۱۵ - جهانبخش بذرافکن - بازداشت شده در تاریخ: دهم دی - در: مرودشت شیراز

۱۱۶ - حسن بذرافکن - بازداشت شده در تاریخ: دهم دی - در: مرودشت شیراز

۱۱۷ - محمد براعی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: بوکان

۱۱۸ - حامد برائی - بازداشت شده در تاریخ: اردیبهشت - در: سقز

۱۱۹ - امید بردبار - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۱۲۰ - محمدعلی برزگر - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم فروردین - در: کرمانشاه

۱۲۱ - محسن برزگر - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: بابل

۱۲۲ - خسرو بشارت فر - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مهاباد

۱۲۳ - عارف بلندنظر - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۲۴ - حمزه بنام - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: شیراز

۱۲۵ - سجاد بنام - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: شیراز

۱۲۶ - کوروش بنایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: شهرکرد

۱۲۷ - جلیل بوداقی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۱۲۸ - حسن بهرامی - بازداشت شده در تاریخ: یکم آبان - در: قم

۱۲۹ - احسان بهروز - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم تیر - در: مشهد

۱۳۰ - علی بهزادیان‌نژاد - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: تهران

۱۳۱ - صدرالدین بهشتی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم بهمن - در: تهران

۱۳۲ - محمد بهشتی لنگرودی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اردی بهشت - در: تهران

۱۳۳ - پارسا بهمنی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۱۳۴ - پارسا بهمنی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۱۳۵ - ایرانی بهنام - بازداشت شده در تاریخ: چهارم بهمن - در: کرج

۱۳۶ - علی بیانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۳۷ - روفیا بیدقی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آبان - در: سمنان

۱۳۸ - سحر بیرام آبادی - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم اسفند - در: کرمان

۱۳۹ - محسن بیگلربیگی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: مازندران

۱۴۰ - آیت مهرعلی بیگلو - بازداشت شده در تاریخ: بیستم اردبیهشت - در: ارومیه

۱۴۱ - روفیا بیدقی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم ابان - در: سمنان

۱۴۲ - ایگناسیو پِرِس کامبرا - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۴۳ - سینا پارسیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم شهریور - در: شیراز

۱۴۴ - توفیق پرتوی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اردبیهشت - در: مریوان

۱۴۵ - جمال پروازه - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: مریوان

۱۴۶ - حمیرا پرویزی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: ارومیه

۱۴۷ - حسین پرهیزگار - بازداشت شده در تاریخ: دهم آبان - در: ساری

۱۴۸ - رامین پشتکوهی - بازداشت شده در تاریخ: نهم مرداد - در: شاهین شهر اصفهان

۱۴۹ - آپتین پگاه - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: کرمانشاه

۱۵۰ - پیمان پناه - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم اسفند - در: اصفهان

۱۵۱ - فرزنده پنیرک - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: سلماس

۱۵۲ - حسین‌پور فیاض - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۱۵۳ - وحید پوراستاد - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: نامعلوم

۱۵۴ - علی اکبر پورفتح الله - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: تهران

۱۵۵ - حبیب پیریایی - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم اسفند - در: بروجرد

۱۵۶ - مهین تاج روحانی - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم دی - در: ساری

۱۵۷ - محمد تاجدهی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۱۵۸ - پویا تبیانیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم اسفند - در: سمنان

۱۵۹ - زهره تبیانیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم اسفند - در: سمنان

۱۶۰ - مهدی تحققی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم اسفند - در: تهران

۱۶۱ - سعید ترابیان - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم آبان - در: کرج

۱۶۲ - مرتضی تقی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم آبان - در: تهران

۱۶۳ - حامد تقی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۶۴ - بهروز تناسبی - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سنندج

۱۶۵ - سالار توفیق‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم مرداد - در: سقز

۱۶۶ - علی توکلی - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم دی - در: شیراز

۱۶۷ - مجید توکلی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهمآذر - در: تهران

۱۶۸ - محمود توکلی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم آبان - در: خوزستان

۱۶۹ - شهاب توکلی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۱۷۰ - امیر احسان تهرانی سخاوت - بازداشت شده در تاریخ: هفده اسفند - در: تهران

۱۷۱ - کریم تیری - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۱۷۲ - قوام الدین ثابتیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم تیر - در: ساری

۱۷۳ - رامین جباری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم اردیبهشت - در: نامعلوم

۱۷۴ - علی جباری - بازداشت شده در تاریخ: سوم دی - در: اذرباییجان

۱۷۵ - سیاوش جباریان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۱۷۶ - هومن جعفری - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: نامعلوم

۱۷۷ - سهراب جعفری - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: تهران

۱۷۸ - داریوش جلالی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: یاسوج

۱۷۹ - جمال جلالی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: مهاباد

۱۸۰ - مریم جلالی - بازداشت شده در تاریخ: سوم دی - در: پاکدشت ورامین

۱۸۱ - سعید جلالی فر - بازداشت شده در تاریخ: نهم آذر - در: تهران

۱۸۲ - امیر جلالیان - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۱۸۳ - محمدرضا جلایی ‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم خرداد - در: تهران

۱۸۴ - پریا جمالی - بازداشت شده در تاریخ: ششم دی - در: مشهد

۱۸۵ - یاور جمالی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۱۸۶ - مصطفی جمشیدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم اردیبهشت - در: نامعلوم

۱۸۷ - سینا جمولی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: تهران

۱۸۸ - کوروش جنتی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: تهران

۱۸۹ - ایرج جوادی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۱۹۰ - مهری جوان محجوب دوست - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم آبان - در: نامعلوم

۱۹۱ - یعقوب جوانی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۱۹۲ - محمد سلام جوشن - بازداشت شده در تاریخ: پنجم خرداد - در: نامعلوم

۱۹۳ - ژینوس جوشنیان - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم مرداد - در: ویلا‌شهر اصفهان

۱۹۴ - شهین جهادی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: تهران

۱۹۵ - سعید جهان آرا - بازداشت شده در تاریخ: چهارم اردبیهشت - در: همدان

۱۹۶ - صالح جهانگیری - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: سلماس

۱۹۷ - مصطفی جهانگیری - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: سلماس

۱۹۸ - بشیر چارطاق - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: سلماس

۱۹۹ - سیمین چایچی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۲۰۰ - بهرام چگینی - بازداشت شده در تاریخ: یکم خرداد - در: اراک

۲۰۱ - سینا چگینی - بازداشت شده در تاریخ: شهریور - در: تهران

۲۰۲ - سیاوش چیتگر - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: بابل

۲۰۳ - سیاوش حاتم - بازداشت شده در تاریخ: دوم آذر - در: نامعلوم

۲۰۴ - امیر حاتمی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم مهر - در: پاوه

۲۰۵ - زهرا حاتمی - بازداشت شده در تاریخ: آذر - در: تهران

۲۰۶ - امیرعلی حاج محمدرضایی تفرشی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم بهمن - در: نامعلوم

۲۰۷ - نعمت حاجی‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: دوم بهمن - در: سردشت (استان آذربایجان غربی)

۲۰۸ - شاهرخ حافظ‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۲۰۹ - رضا حبیبی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۲۱۰ - رسول حردانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم اسفند - در: تهران

۲۱۱ - مهندس حسن‌پور - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: شیراز

۲۱۲ - حمید حسن‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: نهم شهریور - در: اهواز

۲۱۳ - حسن‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم اسفند - در: شیراز

۲۱۴ - هادی حسن‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اسفند - در: بوکان - مهاباد

۲۱۵ - هیمن حسن‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اسفند - در: بوکان - مهاباد

۲۱۶ - لطیف حسنی - بازداشت شده در تاریخ: سوم خرداد - در: کرج

۲۱۷ - صدیق حسنی - بازداشت شده در تاریخ: نهم اسفند - در: کردستان

۲۱۸ - افشین حسین پناهی - بازداشت شده در تاریخ: شهریور - در: قروه

۲۱۹ - علیرضا حسین‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم اردی بهشت - در: تبریز

۲۲۰ - ملا محسن حسینی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم شهریور - در: کامیاران

۲۲۱ - حمید حسینی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۲۲۲ - حسینی - بازداشت شده در تاریخ: شهریور - در: تهران

۲۲۳ - خالد حسینی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم دی - در: سنندج

۲۲۴ - رحمان حسین‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آذر - در: بوکان

۲۲۵ - سعید حسین‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۲۲۶ - طیبه حسینی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نامعلوم

۲۲۷ - خیرالله حق جویان - بازداشت شده در تاریخ: سوم آذر - در: کرمانشاه

۲۲۸ - احمد حکیمی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: تهران

۲۲۹ - فرهاد حلیمی - بازداشت شده در تاریخ: دوم مرداد - در: تهران

۲۳۰ - فرشته حلیمی - بازداشت شده در تاریخ: دوم مرداد - در: تهران

۲۳۱ - ساسان حیدری - بازداشت شده در تاریخ: هفتم فروردین - در: کیش

۲۳۲ - نعمت حیدری - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم آبان - در: لرستان

۲۳۳ - بهزاد حیدری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: تهران

۲۳۴ - شمس الله حیدری - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم اسفند - در: مشهد

۲۳۵ - هادی حیدری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم آذر - در: تهران

۲۳۶ - مهرداد حیدری - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۲۳۷ - شقایق حیرانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۲۳۸ - لطیفه خالدی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: سقز

۲۳۹ - هیوا خالدی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: سقز

۲۴۰ - علا‌ء‌الدین خانجانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم بهمن - در: تهران

۲۴۱ - نیکی خانجانی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: نامعلوم

۲۴۲ - مهین خانجانی (صمیمی) - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم مهر - در: تهران

۲۴۳ - محمد خانی - بازداشت شده در تاریخ: چهارم اردبیهشت - در: همدان

۲۴۴ - علی خدابخش - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: تهران

۲۴۵ - هادی خدابنده - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۲۴۶ - بهمن خدادادی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم اردیبهشت - در: اصفهان

۲۴۷ - داود خداکرمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم فروردین - در: زنجان

۲۴۸ - مهدی خزعلی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: تهران

۲۴۹ - نازنین خسروانی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم آبان - در: تهران

۲۵۰ - عبدالله خسروزاده - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: بوکان

۲۵۱ - مازیار خسروی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم بهمن - در: تهران

۲۵۲ - امین خسروی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: یاسوج

۲۵۳ - مازیار خسروی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۲۵۴ - برهان خسروی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: مریوان

۲۵۵ - صدیق خسروی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نقده

۲۵۶ - صدیق خصری اقدم - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: نامعلوم

۲۵۷ - انور خضری - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مهاباد

۲۵۸ - سوران خضری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم تیر - در: بوکان

۲۵۹ - ناصر خضری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم تیر - در: بوکان

۲۶۰ - هیوا خضری اقدم - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: نامعلوم

۲۶۱ - عبدالله خضری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: سردشت

۲۶۲ - ابراهیم خلقی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: یاسوج

۲۶۳ - خضرسید خلیل‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم اسفند - در: مهاباد

۲۶۴ - کاوه خلیفه‌ای - بازداشت شده در تاریخ: بیستم آذر - در: سقز

۲۶۵ - رضا خندان - بازداشت شده در تاریخ: هفتم بهمن - در: تهران

۲۶۶ - رضا خندان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم دی - در: تهران

۲۶۷ - آیدین خواجه‌ای - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم اردیبهشت - در: تبریز

۲۶۸ - محمدحسین خوشوقت - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: تهران

۲۶۹ - حسن خوی اوشاغی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۲۷۰ - عبدالرضا دائمی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم آبان - در: لرستان

۲۷۱ - برهان درخشان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: مریوان

۲۷۲ - نادر درویشی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم تیر - در: مهاباد

۲۷۳ - منصور دریانوش - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اسفند - در: بوکان - مهاباد

۲۷۴ - احسان دشتی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم تیر - در: کرج

۲۷۵ - سعید دشتی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم تیر - در: کرج

۲۷۶ - مسعود دلیجانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم اسفند - در: کرمانشاه

۲۷۷ - پوریا دلیر - بازداشت شده در تاریخ: اردی بهشت - در: تهران

۲۷۸ - محمدرضا دنیادیده - بازداشت شده در تاریخ: یکم آبان - در: قم

۲۷۹ - میلاد دهقان - بازداشت شده در تاریخ: یکم بهمن - در: اهواز

۲۸۰ - غلامعلی دهقان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: تهران

۲۸۱ - حامد دهقان - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۲۸۲ - تراب ذاکری - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم تیر - در: بندرعباس

۲۸۳ - بهزاد ذبیحی ماهفروزکی - بازداشت شده در تاریخ: سوم اسفند - در: ساری

۲۸۴ - حجت ذنوریان - بازداشت شده در تاریخ: ششم آذر - در: کرمانشاه

۲۸۵ - رحیم رَشی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم تیر - در: مهاباد

۲۸۶ - شهرام رادمهر - بازداشت شده در تاریخ: سوم اردیبهشت - در: مشکین شهر

۲۸۷ - رحمان رازخدیو - بازداشت شده در تاریخ: هشتم آذر - در: مریوان

۲۸۸ - حبیب اله راشدی - بازداشت شده در تاریخ: نهم اسفند - در: اهواز

۲۸۹ - هادی راشدی - بازداشت شده در تاریخ: نهم اسفند - در: اهواز

۲۹۰ - سعید رحم دار - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم اسفند - در: شیراز

۲۹۱ - تقی رحمانی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: تهران

۲۹۲ - واحد رحمانی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم شهریور - در: روانسر

۲۹۳ - حسن رحمانی - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: لون سادات

۲۹۴ - منت رحمانی - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: لون سادات

۲۹۵ - جمال رحمتی - بازداشت شده در تاریخ: نهم خرداد - در: تهران

۲۹۶ - توحید رحیمی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم شهریور - در: تبریز

۲۹۷ - ناصر رحیمی - بازداشت شده در تاریخ: نهم تیر - در: کاشان

۲۹۸ - قاسم رحیمی آذر - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: بوکان

۲۹۹ - حسن رحیمی بیات - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم تیر - در: نامعلوم

۳۰۰ - علی رزاقی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۳۰۱ - علی رزاقی بهار - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: مشهد

۳۰۲ - فرنوش رزقی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: تهران

۳۰۳ - مجید رستگار - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۳۰۴ - یونس رستگار - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۳۰۵ - ابوذر رستمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۳۰۶ - برومند رستمی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم فروردین - در: قصر شیرین

۳۰۷ - هاشم رستمی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۳۰۸ - علی رستمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم تیر - در: بوکان

۳۰۹ - آزاد رستمی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم آذر - در: سقز

۳۱۰ - یونس رستمی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم خرداد - در: آبدانان

۳۱۱ - فتاح رسولزاده - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اسفند - در: بوکان - مهاباد

۳۱۲ - علی‏رضا رسولی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم اسفند - در: مشهد

۳۱۳ - ابراهیم رشیدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم خرداد - در: اردبیل

۳۱۴ - نادر رضایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۳۱۵ - حسن رضایی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: گرگان

۳۱۶ - هدایت الله رضایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم تیر - در: آبادان

۳۱۷ - محمد رضایی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۳۱۸ - احد رضایی - بازداشت شده در تاریخ: نهم مهر - در: اصفهان

۳۱۹ - فرزانه رضوی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم شهریور - در: بانه

۳۲۰ - حسن رضوی درخشی - بازداشت شده در تاریخ: ششم دی - در: مشهد

۳۲۱ - وحید رفیعی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: یاسوج

۳۲۲ - وحید رفیعی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: یاسوج

۳۲۳ - مهدی رمضانی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم آذر - در: تهران

۳۲۴ - احسان رمضانی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۳۲۵ - یعقوب رمضانی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۳۲۶ - شهناز رنجبر - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم خرداد - در: قائمشهر

۳۲۷ - حسن رنجبر - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۳۲۸ - جلال رنجبری - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم مرداد - در: نامعلوم

۳۲۹ - هاوژین رنجبری - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم مرداد - در: نامعلوم

۳۳۰ - هژیر رنجبری - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم مرداد - در: نامعلوم

۳۳۱ - مهران روحانی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم دی - در: تهران

۳۳۲ - سهیل روحنده - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: تهران

۳۳۳ - فراز روحی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم مرداد - در: ویلا‌شهر اصفهان

۳۳۴ - نسیم روحی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم مرداد - در: ویلا‌شهر اصفهان

۳۳۵ - افروز روحی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم مرداد - در: اصفهان

۳۳۶ - دلیر روزگرد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: کردستان

۳۳۷ - فرزانه روستایی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: تهران

۳۳۸ - فیض الله روشن - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم دی - در: ساری

۳۳۹ - پیمان روشن ضمیر - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم دی - در: اهواز

۳۴۰ - پژمان روشنکوهی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم خرداد - در: ساری

۳۴۱ - داوود روشنی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: تهران

۳۴۲ - ولی روشنی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۳۴۳ - فتانه رهقی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۳۴۴ - رئیس‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۳۴۵ - حسین رئیسیان - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم اردبیهشت - در: قزوین

۳۴۶ - فریبرز رئیس دانا - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم آذر - در: تهران

۳۴۷ - زارع - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم اردبیهشت - در: کردستان

۳۴۸ - محمد زارع - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: تهران

۳۴۹ - داریوش زارع - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: شیراز

۳۵۰ - غلامعباس زارع حقیقی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم خرداد - در: بیدخت

۳۵۱ - مختار زارعی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم دی - در: نامعلوم

۳۵۲ - مسعود زارعی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۳۵۳ - ارسلان زارعی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۳۵۴ - سارا زاهد - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: شیراز

۳۵۵ - عدنان زاهدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم تیر - در: پاوه

۳۵۶ - علی زحمتکشان - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: شیراز

۳۵۷ - میترا زحمتی - بازداشت شده در تاریخ: سوم دی - در: پاکدشت ورامین

۳۵۸ - دانیال زرگریان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: بابل

۳۵۹ - حسین زرینی - بازداشت شده در تاریخ: اردیبهشت - در: نامعلوم

۳۶۰ - کوروش زعیم - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم بهمن - در: تهران

۳۶۱ - ناصر زمانیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم مرداد - در: سقز

۳۶۲ - سوسن زنجانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۳۶۳ - محمد مصطفی زنجانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۳۶۴ - فرج الله زنده دلان - بازداشت شده در تاریخ: هشتم خرداد - در: کردستان

۳۶۵ - سامان زندی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اردبیهشت - در: مریوان

۳۶۶ - آرام زندی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم اسفند - در: سنندج

۳۶۷ - فواد زندی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم اسفند - در: سنندج

۳۶۸ - زندی نیا - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم اردبیهشت - در: کردستان

۳۶۹ - آمانج زیبایی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: مهاباد

۳۷۰ - زینال‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۳۷۱ - مهدی زینالی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم اردیبهشت - در: نامعلوم

۳۷۲ - الناز زینالی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم مهر - در: تهران

۳۷۳ - شاهین زینعلی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم دی - در: تهران

۳۷۴ - قانع ژاله - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم بهمن - در: نامعلوم

۳۷۵ - بابک ساران - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: تهران

۳۷۶ - سعید ساعدی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۳۷۷ - کامیل سالم - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سارال دیواندره

۳۷۸ - حسین سالمکار - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام بهمن - در: تهران

۳۷۹ - حسین سالمکار - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۳۸۰ - حمزه سبحانی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: کرمانشاه

۳۸۱ - شیرکو سبیلی - بازداشت شده در تاریخ: دهم خرداد - در: مهاباد

۳۸۲ - دیاکو ستاری - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۳۸۳ - ولی سجادی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۳۸۴ - حافظ سردارپور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم اردیبهشت - در: نامعلوم

۳۸۵ - علی اکبر سروش - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم اسفند - در: مازندران

۳۸۶ - سعیدی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: نامعلوم

۳۸۷ - نشان سعیدی - بازداشت شده در تاریخ: دوم مرداد - در: اهواز

۳۸۸ - سعید سکاکیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: قزوین

۳۸۹ - محمد سلحشور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۳۹۰ - اسماعیل سلمانپور - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم آذر - در: تهران

۳۹۱ - عبدالکریم سلیمانی - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم اسفند - در: ایلام

۳۹۲ - سامان سلیمانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۳۹۳ - یونس سلیمانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم خرداد - در: اردبیل

۳۹۴ - جمال سلیمانی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: پاوه

۳۹۵ - حجت الاسلام سلیمانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم آذر - در: تهران

۳۹۶ - فرهاد سلیمی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: سقز

۳۹۷ - سلیمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: تهران

۳۹۸ - وحید سلیم ایقانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم مهر - در: مازندران

۳۹۹ - فرهاد سنائی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم بهمن - در: قائمشهر

۴۰۰ - اکرم سنجری - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: تهران

۴۰۱ - سوری - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۴۰۲ - جواد سوهانکار - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۴۰۳ - سیامک سهرابی - بازداشت شده در تاریخ: نهم اسفند - در: تهران

۴۰۴ - رفیق سهرابی - بازداشت شده در تاریخ: ششم آذر - در: مریوان

۴۰۵ - عادل سهرابی - بازداشت شده در تاریخ: ششم آذر - در: مریوان

۴۰۶ - سید رحیم سیف السادات - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: لرستان

۴۰۷ - منصور سیفی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۴۰۸ - رضا شاکری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: شهرکرد

۴۰۹ - حامد شاملو - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۴۱۰ - محمد علی شاهدی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم خرداد - در: یزد

۴۱۱ -‌‌ رها شایان - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: شیراز

۴۱۲ - مجتبی شایسته - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم بهمن - در: نامعلوم

۴۱۳ - سالار شباهنگ - بازداشت شده در تاریخ: خرداد - در: مهاباد

۴۱۴ - کامل شبلویی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: سلماس

۴۱۵ - عباس شجاعی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: تهران

۴۱۶ - امید شجاعی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اسفند - در: مریوان

۴۱۷ - زهرا شریف - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم بهمن - در: تهران

۴۱۸ - محمد حسین شریف زادگان - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: تهران

۴۱۹ - علیرضا شریفی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم آبان - در: خوزستان

۴۲۰ - شریفی - بازداشت شده در تاریخ: شهریور - در: تهران

۴۲۱ - مهدی شریفیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۴۲۲ - مصطفی شعار - بازداشت شده در تاریخ: اردیبهشت - در: تبریز

۴۲۳ - هاشم شعبانی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: اهواز

۴۲۴ - فخرالدین شفاعتی - بازداشت شده در تاریخ: چهارم دی - در: تهران

۴۲۵ - فوژان شفائی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۴۲۶ - مجید شفیعی - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سارال دیواندره

۴۲۷ - حامد شفیعی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: تبریز

۴۲۸ - محمد شفیعی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم آذر - در: تهران

۴۲۹ - حکیمه شکری - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم آذر - در: تهران

۴۳۰ - علی شکوری راد - بازداشت شده در تاریخ: بیستم مهر - در: تهران

۴۳۱ - علی شکوری‌راد - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم آذر - در: تهران

۴۳۲ - زهرا شمس - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم اردیبهشت - در: مشهد

۴۳۳ - رضا شهابی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: تهران

۴۳۴ - عبدالعلیم شه‏بخش - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم مهر - در: تهران

۴۳۵ - دانیال شهری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم فروردین - در: اصفهان

۴۳۶ - مصطفی شهریاری - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۴۳۷ - نهاله شهیدی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم اسفند - در: کرمان

۴۳۸ - امیر شیبانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۴۳۹ - امیر شیبانی‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: ششم مهر - در: مشهد

۴۴۰ - یونس شیخ احمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اردبیهشت - در: سنندج

۴۴۱ - کامران شیخه - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مهاباد

۴۴۲ - ناصر شیخی - بازداشت شده در تاریخ: دوم بهمن - در: سردشت (استان آذربایجان غربی)

۴۴۳ - سعید شیخی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۴۴۴ - محمد علی شیرازی - بازداشت شده در تاریخ: دوم خرداد - در: یزد

۴۴۵ - علیرضا شیرازی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اردبیهشت - در: تهران

۴۴۶ - ناهید شیرازی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم اسفند - در: کرمانشاه

۴۴۷ - حامد شیرازی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۴۴۸ - امیر حسین شیروی - بازداشت شده در تاریخ: سوم یکم مرداد - در: دزفول

۴۴۹ - قادر شیری - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۴۵۰ - سوین شیوا - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: نامعلوم

۴۵۱ - شیورانی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۴۵۲ - هادی شیرپور - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم شهریور - در: تهران

۴۵۳ - حامد صابر - بازداشت شده در تاریخ: سوم یکم خرداد - در: تهران

۴۵۴ - علی صابری - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: مشهد

۴۵۵ - ارش صابونچی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم اردبیهشت - در: اراک

۴۵۶ - سپهر صاحبان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۴۵۷ - محمد صادقی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۴۵۸ - مجید صادقی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: تهران

۴۵۹ - محمود صادقی اشرافی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: تبریز

۴۶۰ - عنایت صادقی‌نژاد - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: لرستان

۴۶۱ - محمد رضا صادقی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نامعلوم

۴۶۲ - مهین صارمی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: تهران

۴۶۳ - پویا صارمی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: تهران

۴۶۴ - محمد عرفان صالحی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم مهر - در: پاوه

۴۶۵ - پیام صالحی - بازداشت شده در تاریخ: شهریور - در: تهران

۴۶۶ - عبدالله رایگان - بازداشت شده در تاریخ: هشتم آذر - در: مریوان

۴۶۷ - عباس صالحیان - بازداشت شده در تاریخ: نهم تیر - در: گلپایگان

۴۶۸ - عباس صالحیان برزکی - بازداشت شده در تاریخ: نهم تیر - در: گلپایگان

۴۶۹ - هاشم صباغیان - بازداشت شده در تاریخ: نهم مهر - در: اصفهان

۴۷۰ - سارا صباغیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم آبان - در: تهران

۴۷۱ - حجت صحرایی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: نامعلوم

۴۷۲ - مهندس صدری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۴۷۳ - عسگر صدوقی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۴۷۴ - ایمان صدیقی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: بابل

۴۷۵ - صدیقی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۴۷۶ - هاله صفر‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: تهران

۴۷۷ - مجید صفری - بازداشت شده در تاریخ: یکم آذر - در: مازندران

۴۷۸ - انیسا صفریان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: بابلسر

۴۷۹ - یحیی صمدی - بازداشت شده در تاریخ: سوم مرداد - در: سنندج

۴۸۰ - فخرالدین صمیمی - بازداشت شده در تاریخ: دهم خرداد - در: قائمشهر

۴۸۱ - محسن صنعتی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: شهریور ۸۸ - در: مشهد

۴۸۲ - فریدون صیدی راد - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: تهران

۴۸۳ - حسین ضامن ضرابی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: بابل

۴۸۴ - فیصل ضرغامی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: هرمزگان

۴۸۵ - علی طاری - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم خرداد - در: بابلسر

۴۸۶ - محمد طالبی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: مشهد

۴۸۷ - محمد علی طاهری - بازداشت شده در تاریخ: فروردین - در: تهران

۴۸۸ - میلاد طاهری - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: بابل

۴۸۹ - علیرضا طاهری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم آذر - در: تهران

۴۹۰ - ریحانه طباطبایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم آذر - در: تهران

۴۹۱ - ابوالفضل طبرزدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم آذر - در: اهواز

۴۹۲ - وحید طلایی - بازداشت شده در تاریخ: دهم آذر - در: تهران

۴۹۳ - ژیان ظفری - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۴۹۴ - پیمان عارف - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم بهمن - در: تهران

۴۹۵ - میترا عالی - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: تهران

۴۹۶ - مژگان عبادی - بازداشت شده در تاریخ: سوم شهریور - در: اصفهان

۴۹۷ - امید عبادی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم بهمن - در: سنندج

۴۹۸ - هاشم عباس‌نژاد - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۴۹۹ - علیرضا عبداللهی - بازداشت شده در تاریخ: یکم خرداد - در: ارومیه

۵۰۰ - حسن عبداللهی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: پیرانشهر

۵۰۱ - عبدالهادی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: کرمانشاه

۵۰۲ - داوود عبدالهی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مهاباد

۵۰۳ - اسماعیل عبدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم اردیبهشت - در: تهران

۵۰۴ - عثمان عبدی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم دی - در: کردستان

۵۰۵ - علی عبدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: بابلسر

۵۰۶ - رضا عبدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم اردی بهشت - در: تبریز

۵۰۷ - رویا عراقی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نامعلوم

۵۰۸ - فاطمه عرب سرخی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم آذر - در: تهران

۵۰۹ - حجت عربی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم دی - در: نامعلوم

۵۱۰ - سانیه عرفانی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: مریوان

۵۱۱ - عرفان عرفانی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: مریوان

۵۱۲ - رحمت عزیزی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: مازندران

۵۱۳ - امین عزیزی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: تبریز

۵۱۴ - نادر عزیزی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم اردیبهشت - در: نامعلوم

۵۱۵ - عبد الرحمن عساکره - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: اهواز

۵۱۶ - نادر عسکری - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام آذر - در: یاسوج

۵۱۷ - سعیده عسگری - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۵۱۸ - ابوبکر عشقی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم مرداد - در: سقز

۵۱۹ - شاهین عطار - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: تهران

۵۲۰ - مریم عظیمی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نامعلوم

۵۲۱ - عقیل عقیلی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: اهواز

۵۲۲ - فریبا علم هولی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم اردبیهشت - در: ماکو

۵۲۳ - علی علمی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۵۲۴ - مسعود علوی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم تیر - در: ارومیه

۵۲۵ - عبدالله علیمدد کاشی - بازداشت شده در تاریخ: نهم تیر - در: کاشان

۵۲۶ - شهید عموری - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: اهواز

۵۲۷ - محمد علی عموری - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: اهواز

۵۲۸ - عبد الامیر عموری - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: اهواز

۵۲۹ - مرتضی عوض‌پور - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۵۳۰ - ویلسون عیسوی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم بهمن - در: اصفهان

۵۳۱ - علی اصغر غروی - بازداشت شده در تاریخ: نهم مهر - در: اصفهان

۵۳۲ - هیوا غزال - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: مهاباد

۵۳۳ - نرگس غفارزاده - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نامعلوم

۵۳۴ - محمد غفاریان - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: مشهد

۵۳۵ - علی غلام‌پور - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: بابل

۵۳۶ - سعید غلامحسین‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۵۳۷ - سعید غلامحسین‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۵۳۸ - غلامرضا غلامحسینی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم آبان - در: کرج

۵۳۹ - احمد غلامی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: تهران

۵۴۰ - اکبر غلامی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم شهریور - در: روانسر

۵۴۱ - پیمان غلامی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۵۴۲ - بابک غیاثی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: کرمانشاه

۵۴۳ - بهمن فتاح‏زاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: مریوان

۵۴۴ - متین فتاحیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم اردبیهشت - در: تبریز

۵۴۵ - فرهاد فتحی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: قزوین

۵۴۶ - هومن فخار مقدم - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: تهران

۵۴۷ - جاوید فخریان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم بهمن - در: تهران

۵۴۸ - احمد فداکار - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۵۴۹ - میلاد فدایی اصل - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: تهران

۵۵۰ - ساسان فربود - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: شیراز

۵۵۱ - زهرا فرج‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم خرداد - در: تبریز

۵۵۲ - حمیده فرج‌زاده (پینار) - بازداشت شده در تاریخ: چهارم خرداد - در: ارومیه

۵۵۳ - رحیم فرجی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم آبان - در: لرستان

۵۵۴ - مهران فرجی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آذر - در: تهران

۵۵۵ - محمد فرجیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم اردیبهشت - در: پارس آباد (مغان)

۵۵۶ - سامان فرحت - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۵۵۷ - حبیب فرحزادی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: تهران

۵۵۸ - مهدی فرحی شاندیز - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم خرداد - در: تهران

۵۵۹ - غفار فرزدی - بازداشت شده در تاریخ: نهم مهر - در: اصفهان

۵۶۰ - حسین فرزین - بازداشت شده در تاریخ: بیستم مهر - در: مشهد

۵۶۱ - فرقانی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۵۶۲ - هیمن فرمان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: مهاباد

۵۶۳ - سید اصغر فرموسوی - بازداشت شده در تاریخ: یکم آبان - در: قم

۵۶۴ - سید ایوب فرموسوی - بازداشت شده در تاریخ: یکم آبان - در: قم

۵۶۵ - مهرداد فرنوش - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۵۶۶ - مهدی فروتن - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: تهران

۵۶۷ - عسگر فروتنی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۵۶۸ - لی لی فرهادپور - بازداشت شده در تاریخ: یکم بهمن - در: نامعلوم

۵۶۹ - امین فرید یحیایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم خرداد - در: تبریز

۵۷۰ - رضا فرید یحیایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم خرداد - در: تبریز

۵۷۱ - محمود فضلی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم خرداد - در: تبریز

۵۷۲ - طیبه فلاح - بازداشت شده در تاریخ: دهم دی - در: مرودشت شیراز

۵۷۳ - نوذر فلاح - بازداشت شده در تاریخ: دهم دی - در: مرودشت شیراز

۵۷۴ - محمد تقی فلاحی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۵۷۵ - هوشنگ فناییان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اسفند - در: مازندران

۵۷۶ - عدل فنائیان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم آبان - در: سمنان

۵۷۷ - رحیم فوری - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۵۷۸ - ابراهیم فیروزی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم دی - در: رابط کردیم

۵۷۹ - شیرین فیروزی - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام خرداد هشتمهشتم - در: قم

۵۸۰ - وجی الله فیروزی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: شیراز

۵۸۱ - محمد فیض - بازداشت شده در تاریخ: دوم خرداد - در: مشهد

۵۸۲ - سجاد قادرزاده - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم مهر - در: تبریز

۵۸۳ - مائده قادری - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اسفند - در: تهران

۵۸۴ - قادر قادری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم اسفند - در: مهاباد

۵۸۵ - کامیل قادری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم تیر - در: پاوه

۵۸۶ - یاسین قادری - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم دی - در: بانه

۵۸۷ - قادری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم مهر - در: مازندران

۵۸۸ - احمد قائم مقامی - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام دی - در: مشهد

۵۸۹ - نورالله قبیتی‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: سوم دی - در: اهواز

۵۹۰ - لقمان قدیری - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم اسفند - در: شیراز

۵۹۱ - رزا قراچورلو - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: تهران

۵۹۲ - شیرین قرچه داغی - بازداشت شده در تاریخ: ششم فروردین - در: تهران

۵۹۳ - احمد قلی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۵۹۴ - علی قلی‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم آبان - در: مشهد

۵۹۵ - بهبود قلیزاده - بازداشت شده در تاریخ: سوم یکم اردیبهشت - در: می‌اندوآب

۵۹۶ - کاوه قلیزاده - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: بوکان

۵۹۷ - رویا قنبری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: ساری

۵۹۸ - امید قنبری - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم آذر - در: ساری

۵۹۹ - رضا قوامی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم آبان - در: لرستان

۶۰۰ - سالار قهرمانی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: مهاباد

۶۰۱ - شکرالله قهرمانی فرد - بازداشت شده در تاریخ: یکم تیر - در: کلیبر

۶۰۲ - قیصری - بازداشت شده در تاریخ: شهریور - در: تهران

۶۰۳ - مرتضی کُمساری - بازداشت شده در تاریخ: دوم آذر - در: تهران

۶۰۴ - مهدی کامرانی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم خرداد - در: تهران

۶۰۵ - اخیتار کاوه - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: مریوان

۶۰۶ - بریار کاوه - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: مریوان

۶۰۷ - امیر کاوه - بازداشت شده در تاریخ: نهم شهریور - در: مریوان

۶۰۸ - قانع کاوه - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: مریوان

۶۰۹ - احسان کاهوکار - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: مشهد

۶۱۰ - مسعود کدخدایی - بازداشت شده در تاریخ: خرداد - در: نامعلوم

۶۱۱ - بهزاد کردستانی - بازداشت شده در تاریخ: سوم شهریور - در: مریوان

۶۱۲ - رضا کرمانی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم دی - در: تهران

۶۱۳ - فرزانه کرمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۶۱۴ - حامد کرمی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم خرداد - در: قم

۶۱۵ - محمد کرمی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم خرداد - در: قم

۶۱۶ - علی کروبی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: تهران

۶۱۷ - حسین کروبی - بازداشت شده در تاریخ: نهم بهمن - در: تهران

۶۱۸ - حیدر کریمی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم خرداد - در: خوی

۶۱۹ - مهناز کریمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم اردیبهشت - در: نامعلوم

۶۲۰ - شیوا کریمی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: ارومیه

۶۲۱ - آیت کریمی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم شهریور - در: روانسر

۶۲۲ - صالح کریمی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم شهریور - در: روانسر

۶۲۳ - ابوبکر کریمی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مهاباد

۶۲۴ - محمد کریمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۶۲۵ - سامان کریمی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم مهر - در: دهگلانی

۶۲۶ - زانا کسرایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: مریوان

۶۲۷ - افشین کشتکاری - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم آذر - در: شیراز

۶۲۸ - محمد علی کفعمی - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام آذر - در: اصفهان

۶۲۹ - حجت کلاشی - بازداشت شده در تاریخ: یکم بهمن - در: اهواز

۶۳۰ - حاجیعلی کمالی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: یاسوج

۶۳۱ - فرناز کمالی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۶۳۲ - آزاد کمانگر - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم شهریور - در: سنندج

۶۳۳ - هوتن کیان - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم مهر - در: تبریز

۶۳۴ - ساجده کیانوش راد - بازداشت شده در تاریخ: هفتم آذر - در: تهران

۶۳۵ - آرش کیخسروی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم دی - در: تهران

۶۳۶ - علیرضا کیانی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آبان - در: مازندران

۶۳۷ - مریم کرباسی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم آبان - در: تهران

۶۳۸ - هاشم کریمی - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم آذر - در: کرج

۶۳۹ - علی کشاورز - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم آبان - در: پاکدشت

۶۴۰ - لئونارد کشیشیان - بازداشت شده در تاریخ: دهم دی - در: اصفهان

۶۴۱ - سراج کیان - بازداشت شده در تاریخ: یکم آذر - در: مازندران

۶۴۲ - مریم کیان‌ارثی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم آبان - در: تهران

۶۴۳ - سیمین گرجی - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم اردیبهشت - در: قائم شهر

۶۴۴ - امیر گل - بازداشت شده در تاریخ: هفتم اسفند - در: تهران

۶۴۵ - رحیم گلابی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۶۴۶ - مهدی گلابی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۶۴۷ - علی گلچین - بازداشت شده در تاریخ: یکم اردیبهشت - در: ورامین

۶۴۸ - نیما گلزاری - بازداشت شده در تاریخ: هجده اسفند - در: تهران

۶۴۹ - ثمن گلشنی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم اسفند - در: اصفهان

۶۵۰ - جعفر گنجی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۶۵۱ - حسین گودرزی - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم اسفند - در: قم

۶۵۲ - حسین گوهری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم دی - در: نامعلوم

۶۵۳ - بهروز لاجورد - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: سقز

۶۵۴ - حسن لاهوتی - بازداشت شده در تاریخ: یکم فروردین - در: تهران

۶۵۵ - علیرضا لشکری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم اردبیهشت - در: مغان

۶۵۶ - لطفی - بازداشت شده در تاریخ: یکم آذر - در: مازندران

۶۵۷ - اقبال لطیفی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۵۸ - الهه لطیفی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۵۹ - ایرج لطیفی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۶۰ - بهار لطیفی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۶۱ - شهین لطیفی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۶۲ - عباس لطیفی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۶۳ - رحیم لقمانی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم دی - در: سنندج

۶۶۴ - جمشید لک - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام دی - در: درود

۶۶۵ - دانا لنجاوایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اردبیهشت - در: مریوان

۶۶۶ - بدیع الله لهراسب - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: سلمان شهر

۶۶۷ - فیروز مالکی - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: سقز

۶۶۸ - ثریا مام رحمان‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم آذر - در: مهاباد

۶۶۹ - کریم مام کریمی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اسفند - در: بوکان - مهاباد

۶۷۰ - الهام متعارفی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم اسفند - در: سمنان

۶۷۱ - ژیان متی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۷۲ - فرزان متین - بازداشت شده در تاریخ: سوم دی - در: پاکدشت ورامین

۶۷۳ - محمد مجید‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: سقز

۶۷۴ - هیوا مجیدزاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم دی - در: تهران

۶۷۵ - مجید مجیدی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مشهد

۶۷۶ - واحد مجیدی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۶۷۷ - نادر مجیدیان - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم آبان - در: سقز

۶۷۸ - سارا محبوبی - بازداشت شده در تاریخ: سوم تیر - در: ساری

۶۷۹ - علی محبی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: تهران

۶۸۰ - فخرالسادات محتشمی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: تهران

۶۸۱ - مرتضی محجوبی - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم دی - در: اصفهان

۶۸۲ - امید محدث - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: تهران

۶۸۳ - حمید محسنی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم شهریور - در: تهران

۶۸۴ - بهرنگ محسنی - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام دی - در: مشهد

۶۸۵ - عادل محمد حسینی - بازداشت شده در تاریخ: ششم دی - در: تهران

۶۸۶ - سوسن محمد خانی غیاثوند - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: کرج

۶۸۷ - علی اکبر محمد‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۶۸۸ - فرزاد محمد‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام دی - در: مشهد

۶۸۹ - احمد محمد نیا - بازداشت شده در تاریخ: دهم خرداد - در: بابل

۶۹۰ - فرنود محمدزاده - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام دی - در: مشهد

۶۹۱ - میثاق محمدعلی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: اصفهان

۶۹۲ - محمد محمدلو - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۶۹۳ - میثم محمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: تهران

۶۹۴ - حمیدرضا محمدی - بازداشت شده در تاریخ: اسفند - در: تهران

۶۹۵ - قدرت محمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم خرداد - در: کرمانشاه

۶۹۶ - صالح محمدی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم مهر - در: دهگلانی

۶۹۷ - محمد محمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم آبان - در: پاکدشت

۶۹۸ - صابر محمدی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم شهریور - در: روانسر

۶۹۹ - محمدی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۷۰۰ - نرگس محمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم خرداد - در: تهران

۷۰۱ - خلیل محمدی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: پاوه

۷۰۲ - سبحان محمدی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: پاوه

۷۰۳ - یوسف محمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم اسفند - در: مهاباد

۷۰۴ - هیمن محمدی تختی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: بوکان

۷۰۵ - علی محمدیان - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: سقز

۷۰۶ - حسین محمدی الوار - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم اردبیهشت - در: تبریز

۷۰۷ - حسین محمودی - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: تهران

۷۰۸ - محمود محمودی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۷۰۹ - حسام محمودی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: بوکان

۷۱۰ - علی اکبر محمودی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: قصرشیرین

۷۱۱ - سام محمودی سرایی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: تهران

۷۱۲ - امین مدنی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم مهر - در: سنندج

۷۱۳ - فواد مرادی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اردبیهشت - در: مریوان

۷۱۴ - علی مرادی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: شهرکرد

۷۱۵ - رزگار مرادی - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: سقز

۷۱۶ - وفا مرادی - بازداشت شده در تاریخ: نهم اسفند - در: کردستان

۷۱۷ - زاهد مرادیان - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۷۱۸ - توفیق مرتضی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: هشتم اردیبهشت - در: تبریز

۷۱۹ - علی مرشدلو - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۷۲۰ - نوید مرغی - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: ارومیه

۷۲۱ - مجید مریمی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم آذر - در: مریوان

۷۲۲ - حمید رضا مسببیان - بازداشت شده در تاریخ: خرداد - در: نامعلوم

۷۲۳ - ندا مستقیمی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم آذر - در: تهران

۷۲۴ - فاطمه مسجدی - بازداشت شده در تاریخ: نهم بهمن - در: قم

۷۲۵ - اشکان مصیبیان - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم خرداد - در: تهران

۷۲۶ - حمیدرضا مصیبیان - بازداشت شده در تاریخ: یازدهم خرداد - در: تهران

۷۲۷ - انیسا مطهر - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: اصفهان

۷۲۸ - مولوی مظفر - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم اسفند - در: مشهد

۷۲۹ - محمد حسین مظفری - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم دی - در: تهران

۷۳۰ - هیوا معتمدی - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: سقز

۷۳۱ - معتمدیان - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم تیر - در: تهران

۷۳۲ - یاسر معصومی - بازداشت شده در تاریخ: چهاردهم اسفند - در: تهران

۷۳۳ - بختیار معماری - بازداشت شده در تاریخ: مرداد - در: مریوان

۷۳۴ - علی مقامی - بازداشت شده در تاریخ: ششم دی - در: تهران

۷۳۵ - رامتین مقدادی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: بابل

۷۳۶ - جمال مقدسی - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: مهاباد

۷۳۷ - سردار مقدم - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم آبان - در: نامعلوم

۷۳۸ - محمدرضا مقیسه - بازداشت شده در تاریخ: دوم آبان - در: تهران

۷۳۹ - حمید ملک الکلانی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۷۴۰ - پرویز ملک شاهی - بازداشت شده در تاریخ: نهم مرداد - در: لرستان

۷۴۱ - ملکی - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم اردبیهشت - در: کردستان

۷۴۲ - محمد ملکی - بازداشت شده در تاریخ: نامعلوم - در: مازندران

۷۴۳ - فاطمه ملکی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم آذر - در: تهران

۷۴۴ - محمدرضا ملکیان - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: آمل

۷۴۵ - ایرج ملک شاهی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم مرداد - در: الش‌تر

۷۴۶ - حمزه ملک شاهی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم مرداد - در: لرستان

۷۴۷ - محمد ملک شاهی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم مرداد - در: لرستان

۷۴۸ - داریوش ممبینی - بازداشت شده در تاریخ: دوم مهر - در: اهواز

۷۴۹ - منتجبی - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم اردیبهشت - در: تهران

۷۵۰ - حجت منتظری - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم اسفند - در: کرج

۷۵۱ - علی منصوری - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: مشهد

۷۵۲ - وریا منصوری - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم مرداد - در: سنندج

۷۵۳ - شعله منصوری - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: تهران

۷۵۴ - محبوبه منصوری - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: تهران

۷۵۵ - هادی منصوری - بازداشت شده در تاریخ: هفتم دی - در: تهران

۷۵۶ - بهادر منفرد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم اسفند - در: شیراز

۷۵۷ - فرشاد موسوی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۷۵۸ - پوریا موسوی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم دی - در: تهران

۷۵۹ - احمد موسوی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم اسفند - در: شیراز

۷۶۰ - مرتضی موسوی لاری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۷۶۱ - مولوی عبیدالله موسی‏‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم بهمن - در: تهران

۷۶۲ - بهنام مومنی - بازداشت شده در تاریخ: دوم اسفند - در: تهران

۷۶۳ - سمیه مومنی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم بهمن - در: نامعلوم

۷۶۴ - امین مهدوی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۷۶۵ - حسین مهدوی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم آذر - در: خرم آباد

۷۶۶ - ژیلا مهدویان - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم مهر - در: تهران

۷۶۷ - کیوان مهرگان - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: تهران

۷۶۸ - محمد مه‌مان نواز - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم آذر - در: تهران

۷۶۹ - محمد حسین مهیمنی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم بهمن - در: گرگان

۷۷۰ - عبدالناصر مهیمنی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: تهران

۷۷۱ - دکتر مصطفی می‌راحمدی‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: قم

۷۷۲ - سیامک میرزایی - بازداشت شده در تاریخ: سی‌ام اردیبهشت - در: پارس آباد مغان

۷۷۳ - احمد می‌ری - بازداشت شده در تاریخ: هشتم فروردین - در: بابل

۷۷۴ - علی می‌نایی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: پیرانشهر

۷۷۵ - احسان میرزاپور - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم مرداد - در: الش‌تر

۷۷۶ - غیاث نادر‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مرداد - در: کردستان

۷۷۷ - پوریا نادری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۷۷۸ - حمید نادری - بازداشت شده در تاریخ: دوازدهم مرداد - در: لرستان

۷۷۹ - احمد نارکی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: یاسوج

۷۸۰ - عزیز ناصری - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم شهریور - در: مریوان

۷۸۱ - جلال ناصری - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: بوکان

۷۸۲ - جمال ناصری - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: بوکان

۷۸۳ - عبدالله ناصری - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: تهران

۷۸۴ - علی ناظری - بازداشت شده در تاریخ: هشتم تیر - در: تهران

۷۸۵ - میترا نامداری - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: شیراز

۷۸۶ - ابراهیم نامداری - بازداشت شده در تاریخ: دهم اسفند - در: مهاباد

۷۸۷ - ریبین نبردی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم خرداد - در: مهاباد

۷۸۸ - حسین نبی‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: خرداد - در: مهریز یزد

۷۸۹ - ناصر نبی‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: خرداد - در: مهریز یزد

۷۹۰ - نورا نبیل‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: یکم تیر - در: مشهد

۷۹۱ - فرزانه نجارنژاد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: مشهد

۷۹۲ - آرش نجبایی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۷۹۳ - مریم نجفی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم مهر - در: تهران

۷۹۴ - علی نجفی - بازداشت شده در تاریخ: چهارم اردبیهشت - در: همدان

۷۹۵ - منیژه نجم‌عراقی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم مهر - در: تهران

۷۹۶ - حجت‌الله نخستین - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: بهبهان

۷۹۷ - محمد نراقی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۷۹۸ - پدرام نصرالهی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم دی - در: سنندج

۷۹۹ - وحید نصرتی - بازداشت شده در تاریخ: شانزدهم آذر - در: تهران

۸۰۰ - بهمن نصیرزاده - بازداشت شده در تاریخ: یکم خرداد - در: ماکو

۸۰۱ - ایرج نصیرزاده - بازداشت شده در تاریخ: نوزدهم شهریور - در: تبریز

۸۰۲ - منصور نصیری کاشانی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم بهمن - در: تهران

۸۰۳ - بهمن نصیرزاده - بازداشت شده در تاریخ: یکم خرداد - در: ماکو

۸۰۴ - مهدی نظام الاسلامی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم آبان - در: نامعلوم

۸۰۵ - جاوید نظمی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۸۰۶ - هومن نعمتی - بازداشت شده در تاریخ: بهمن - در: مازندران

۸۰۷ - اکرم نقابی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم مهر - در: تهران

۸۰۸ - صالح نقره کار - بازداشت شده در تاریخ: بیستم بهمن - در: تهران

۸۰۹ - ناصح نقشبندی - بازداشت شده در تاریخ: هشتم دی - در: سنندج

۸۱۰ - مرتضی نقی‌پور - بازداشت شده در تاریخ: بیستم آذر - در: تبریز

۸۱۱ - امیر هوشنگ نوایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و ششم بهمن - در: تهران

۸۱۲ - حسین نوجوان - بازداشت شده در تاریخ: خرداد - در: مهاباد

۸۱۳ - پیمان نودینیان - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم اسفند - در: سنندج

۸۱۴ - سعید نورمحمدی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و نهم مهر - در: تهران

۸۱۵ - بهنام نورمحمدی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۸۱۶ - فتانه نوری (قنبری) - بازداشت شده در تاریخ: یکم دی - در: ساری

۸۱۷ - زینب نوری زاد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم آذر - در: تهران

۸۱۸ - علی نوری زاد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم آذر - در: تهران

۸۱۹ - فائزه نوری زاد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم آذر - در: تهران

۸۲۰ - حسین کاوه نوش آبادی - بازداشت شده در تاریخ: نهم تیر - در: کاشان

۸۲۱ - محمدحسین نیری - بازداشت شده در تاریخ: آبان - در: تهران

۸۲۲ - کیوان نیک پی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و یکم مهر - در: مریوان

۸۲۳ - حجت الله نیکوئی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم تیر - در: تهران

۸۲۴ - احمد والایی - بازداشت شده در تاریخ: سیزدهم فروردین - در: ارومیه

۸۲۵ - شیما وزوایی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم بهمن - در: تهران

۸۲۶ - محسن وفایی - بازداشت شده در تاریخ: مهر - در: یزد

۸۲۷ - جواد وفایی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آذر - در: همدان

۸۲۸ - هادی وکیل‌زاده - بازداشت شده در تاریخ: پانزدهم اسفند - در: شیراز

۸۲۹ - اعظم ویسمه - بازداشت شده در تاریخ: دهم خرداد - در: تهران

۸۳۰ - آرام ویسی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم اردبیهشت - در: مریوان

۸۳۱ - شفیق هادوی - بازداشت شده در تاریخ: چهارم آبان - در: تهران

۸۳۲ - محمد امین هادوی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم مهر - در: تهران

۸۳۳ - علی رضا هاشمی - بازداشت شده در تاریخ: هشتماردیبهشت - در: تهران

۸۳۴ - سعید هاشمی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم بهمن - در: اصفهان

۸۳۵ - احمد هاشمی - بازداشت شده در تاریخ: پنجم اسفند - در: تهران

۸۳۶ - علیرضا هاشمی - بازداشت شده در تاریخ: تیر - در: تبریز

۸۳۷ - حمید هاشمی - بازداشت شده در تاریخ: هجدهم مهر - در: تبریز

۸۳۸ - فائزه هاشمی رفسنجانی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران

۸۳۹ - جمال الدین هبکی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هشتم مرداد - در: سقز

۸۴۰ - محمد جمال هبکی - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم اسفند - در: سقز

۸۴۱ - محمد هرمززاده - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: مشهد

۸۴۲ - فروغ همت یار - بازداشت شده در تاریخ: هفدهم آبان - در: نامعلوم

۸۴۳ - هومن هوربد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و سوم تیر - در: ساری

۸۴۴ - مختار هوشمند - بازداشت شده در تاریخ: دوم خرداد - در: مریوان

۸۴۵ - خلیل یارعلی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم دی - در: اهواز

۸۴۶ - خانم یاسی - بازداشت شده در تاریخ: نهم دی - در: اصفهان

۸۴۷ - جعفر یاوری - بازداشت شده در تاریخ: دهم مرداد - در: تبریز

۸۴۸ - علی یزدان پناه - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: بابل

۸۴۹ - حاج احمد یزدانفر - بازداشت شده در تاریخ: بیست و هفتم اردیبهشت - در: تهران

۸۵۰ - ابراهیم یزدی - بازداشت شده در تاریخ: نهم مهر - در: اصفهان

۸۵۱ - ابوبکر یگانه - بازداشت شده در تاریخ: ششم آذر - در: مریوان

۸۵۲ - یاسر یوسف زاد - بازداشت شده در تاریخ: بیست و دوم بهمن - در: بابلسر

۸۵۳ - عبدالله یوسف‌زادگان - بازداشت شده در تاریخ: بیست و پنجم اسفند - در: مشهد

۸۵۴ - فیروز یوسفی - بازداشت شده در تاریخ: سوم یکم خرداد - در: تهران

۸۵۵ - میلاد یوسفی - بازداشت شده در تاریخ: بیست و چهارم تیر - در: پاوه

۸۵۶ - حسن یونسی - بازداشت شده در تاریخ: یکم اسفند - در: تهران
برای دریافت این گزارش به صورت PDF اینجا کلیک کنید




مجموع احکام مراجع قضایی – ۱۳۸۹

مراجع قضایی حکومت ایران اعم از بدوی و تجدید نظر، در طی سال گذشته اقدام به صدور ۲۵۹۷۵ ماه حبس (تعلیقی و تعزیری) نموده‌اند که از این مقدار، حوزه اصناف ۲۱۸ ماه، حوزه اقلیت‌های ملی-قومی ۱۹۴۱ ماه، اقلیت‌های مذهبی ۶۳۲۹ ماه، اندیشه و بیان ۱۳۱۰۱ ماه، دانشجویان ۳۵۶۳ ماه، زنان ۱۱۸ ماه، کودکان ۱۵۰ ماه، فرهنگی ۱۴۴ ماه، کارگران ۴۱۱ ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است این آمار فقط احکام موردی که مشخصات یا اطلاعات مربوط به حکم یا هویت محکوم منتشر شده و توسط نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گردآوری شده است را شامل می‌شود.
از این مقدار دادگاههای بدوی ۱۵۸۱۷ ماه حبس تعلیقی یا تعزیری صادر نمودند، همینطور ۲۱۹۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی، ۱۰۹۲ ماه تبعید، ۱۹۸۲ ضربه شلاق، و همچنین ۵۶۱۹۸۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی.

دادگاههای تجدی نظر نیز ۷۶۸۵ ماه حبس، ۹۶۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی، ۱۲۵۸ ماه تبعید، ۱۱۲۳ ضربه شلاق و ۵۵۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی صادر کرده‌اند.

در مجموع این احکام برای ۵۲۶ شهروند در سال گذشته صادر شده است که نمودار مربوطه و سپس لیست مشخصات آن‌ها در ذیل می‌آید:


لیست احکام صادره از سوی دادگاه‌های بدوی

۱ - ارسلان ابدی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۱۴ ماه حبس محکوم شد.

۲ - بهنام ابراهیم‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس، ۱۲۰ ماه تبعید محکوم شد.

۳ - اکبر اجدادی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۴ - علی احسانی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۲۴ ماه حبس، ۲۴ ماه تبعید محکوم شد.

۵ - سید احمد رضا احمد‌پور توسط شعبه / منطقه: قم به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۶ - صبحان احمد‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۷ - صدیق احمدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۸ - آریا آرام‌نژاد توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم شد.

۹ - حسن ارک توسط شعبه / منطقه: سوم تبریز به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۱۰ - حیدر آرمین توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۱ - محی الدین آزادی توسط شعبه / منطقه: ۱ نطامی کردستان به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۲ - نعمت اسحاقی توسط شعبه / منطقه: ۱ سنندج به تحمل ۱۴۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۳ - میلاد اسدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۸۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۴ - حسن اسدی زیدآبادی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۵ - امیر اسلامی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۲ کیش به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۶ - فرزاد اسلامی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۷ - پشتیوان آسم توسط شعبه / منطقه: ۱ سنندج به تحمل ۱۸۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۸ - احمد اسماعیلی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۹ - کوهزاد اسماعیلی توسط شعبه / منطقه: ۱ رشت به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۰ - کاوه اشتهاردی توسط شعبه / منطقه: ۷۱ کیفری تهران به تحمل ۶ ماه حبس همچنین ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۱ - سیما اشراقی توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۲ - مهرداد اصلانی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۳ - امیر علی آقایاری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۸۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۴ - ساسان آقایی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۵ - مریم اکبری منفرد توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۸۰ ماه حبس، ۱۸۰ ماه تبعید محکوم شد.

۲۶ - بابک آکسون توسط شعبه / منطقه: ۱ مهاباد به تحمل ماه حبس و ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۷ - رضا اکوانیان توسط شعبه / منطقه: یکم یاسوج به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۸ - علی محمد امانیان توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۹ - احسان امانیان توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۰ - امین امانیان توسط شعبه / منطقه: ۱ سقز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۱ - مهسا امرآبادی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۲ - حامد امیدی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۳ - حمیدرضا امیرخانی توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۴ - صادق آهنگری توسط شعبه / منطقه: مهاباد به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۳۵ - افشین ایقانی توسط شعبه / منطقه: سمنان به تحمل ۵۱ ماه حبس محکوم شد.

۳۶ - علی ایمانی توسط شعبه / منطقه: ۱۱۱ تبریز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۷ - مهدی ایمانی توسط شعبه / منطقه: ۱۱۱ تبریز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۸ - احمد باب توسط شعبه / منطقه: ۱ مریوان به تحمل ۱۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۹ - عباس بادفر توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲۰ ماه حبس محکوم شد.

۴۰ - عمادالدین باقی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۴۱ - عمادالدین باقی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۴۲ - جهانبخش بخت آور توسط شعبه / منطقه: ۱۱۱ تبریز به تحمل ۳ ماه حبس همچنین ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۴۳ - نادر بخت آور توسط شعبه / منطقه: ۱۱۱ تبریز به تحمل ۳ ماه حبس همچنین ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۴۴ - هومن بخت آور توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۴۵ - رسول بداقی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۴۶ - ستار برازش توسط شعبه / منطقه: ۱ مهاباد به تحمل ماه حبس و ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۴۷ - محمد برائی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۳۲ ماه حبس محکوم شد.

۴۸ - سامان بزرگی توسط شعبه / منطقه: گرگان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۴۹ - حسن بلوچی بیدختی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۵۰ - ژیلا بنی یعقوب توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۵۱ - عماد بهارور توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۲۰ ماه حبس محکوم شد.

۵۲ - مازیار بهاری توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۵۶ ماه حبس محکوم شد.

۵۳ - محمد جعفر بهداد توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شد.

۵۴ - محمد جعفر بهداد توسط شعبه / منطقه: مطبوعات به تحمل ۷ ماه حبس محکوم شد.

۵۵ - خلیل بهرامیان توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۵۶ - قربان بهزادیان‌نژاد توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۵۷ - سما بهمنی توسط شعبه / منطقه: مهاباد به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۵۸ - خسرو بوکانی توسط شعبه / منطقه: ارومیه به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۵۹ - مریم بیدگلی توسط شعبه / منطقه: ۲ قم به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۶۰ - ابراهیم بیگانه توسط شعبه / منطقه: ۱ گرگان به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۶۱ - مصطفی پاپی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۶۲ - مجید پاشایی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۶۳ - جعفر پناهی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۶۴ - سعید‌پور حیدر توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۶۵ - محمد رضا‌پور شجری توسط شعبه / منطقه: ۲ کرج به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۶۶ - مصطفی تاج‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۶۷ - پروین تاجیک توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۶۸ - عبدالرضا تاجیک توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۶۹ - علی تاری توسط شعبه / منطقه: بابل به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۷۰ - سوسن تبیانیان توسط شعبه / منطقه: شهر سمنان به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۷۱ - لیلا توسلی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۷۲ - سارا توسلی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۷۳ - بهروز توکلی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۷۴ - محمد توکلی توسط شعبه / منطقه: ۱۱۱ جزایی کرمانشاه به تحمل ماه حبس و ۲۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۷۵ - وحید تیزفهم توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۷۶ - مهوش ثابت توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۷۷ - همایون جابری توسط شعبه / منطقه: ۱۴ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۷۸ - زهرا جباری توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۷۹ - محمد علی جعفری توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۸۰ - آیت محمد جعفری توسط شعبه / منطقه: ۱۰۲ جزائی کلیبر به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۸۱ - محسن جلدیانی توسط شعبه / منطقه: اراک به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۸۲ - حسین جلیل توسط شعبه / منطقه: بابل به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم شد.

۸۳ - مهدی جلیل خانی توسط شعبه / منطقه: ۱ زنجان به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۸۴ - علی اصغر جمالی توسط شعبه / منطقه: ۲ قزوین به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۸۵ - علی جمالی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۸۶ - محمد حسن جنیدی توسط شعبه / منطقه: زنجان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۸۷ - پروین جواد‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۰۲ ماه حبس محکوم شد.

۸۸ - معصومه چراغی توسط شعبه / منطقه: همدان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۸۹ - سعید حائری توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۳۰ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۹۰ - حمید حائری توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۸۰ ماه حبس، ۱۸۰ ماه تبعید محکوم شد.

۹۱ - سعید حدری توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۹۲ - لاله حسن‌پور توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۹۳ - نظام حسن‌پور توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۹۴ - علیرضا حسن‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۳ تبریز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۹۵ - مراد حسن لو توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۹۶ - امین حسن‌نژاد توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۰ ماه حبس محکوم شد.

۹۷ - افشین حسین پناهی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۹۸ - امیرطاهر حسین خان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۴ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۹۹ - حسین حسین‌زاده توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۰ - رحمت حسینی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۱ - شکرالله حسینی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۰۲ - سلمان حسینی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس و ۳۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۱۰۳ - هادی حکیم شفاهی توسط شعبه / منطقه: ۲ بجنورد به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۴ - حسین حیدری توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۵ - افشین حیرتیان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۶ - حمید رضا خادم توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۷ - لوا خانجانی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۸ - نوید خانجانی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۴۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۰۹ - جمال الدین خانجانی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۰ - صباح خباط توسط شعبه / منطقه: ۱ سنندج به تحمل ۱۳۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۱ - مهدی خدایی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۲ - عبدالله خسرو‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۳ - مهدی خسروی توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۴ - اصغر خندان توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۱۵ - محبوبه خوانساری توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۶ - بختیار خوشنام توسط شعبه / منطقه: سقز به تحمل ۱۲ ماه حبس، ۴۸ ماه تبعید محکوم شد.

۱۱۷ - یاشار دارالشفا توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۸۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۸ - محمد داوری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۱۹ - حسین درخشان توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۲۳۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۰ - ابراهیم دشتی توسط شعبه / منطقه: سوم تبریز به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۱ - محسن دگمه چی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۲۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۲ - امیر خسرو دلیر ثانی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۳ - فرشاد دوستی‌پور توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۴ - علیرضا راهنمایی توسط شعبه / منطقه: گرگان به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۵ - آرش رایجی توسط شعبه / منطقه: زنجان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۶ - سیما رجبیان توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۷ - قادر رحیمی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۸ - آمانج رحیمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۲۹ - علی رحیمی توسط شعبه / منطقه: اراک به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۳۰ - پژمان رحیمی توسط شعبه / منطقه: عمومی اهواز به تحمل ۸۴ ماه حبس همچنین ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۳۱ - یونس رستمی توسط شعبه / منطقه: لرستان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۳۲ - محمد رسول اف توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۳۳ - محمد یوسف رشیدی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۳۴ - آرمان رضاخانی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۳۵ - سعید رضایی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۳۶ - تیمور رضائیان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس، ۳۶ ماه تبعید محکوم شد.

۱۳۷ - سعید رضوی فقیه توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۳۸ - محمد رفعتی توسط شعبه / منطقه: ۱ گرگان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۳۹ - حسین رفعتی توسط شعبه / منطقه: ۱ گرگان به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۰ - پدرام رفعتی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس و ۳۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۱۴۱ - فریده رفیعی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۲ - حامد روحی‌نژاد توسط شعبه / منطقه: عمومی تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۳ - دلیر روزگرد توسط شعبه / منطقه: سقز به تحمل ۱۲۰ ماه حبس، ۴۸ ماه تبعید محکوم شد.

۱۴۴ - حسین رونقی ملکی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۸۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۵ - امین ریاحی توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۶ - دیدار رئوفی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۷ - البرز زاهدی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۸ - پیمان زیرکی توسط شعبه / منطقه: همدان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۴۹ - رضا زینالی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۰ - شاهین زینعلی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۲۷ ماه حبس و ۱۵۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۱۵۱ - موسی ساکت توسط شعبه / منطقه: ۱ تبریز به تحمل ۷ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۲ - علی سالم توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۳ - درسا سبحانی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۴ - ژینوس سبحانی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۵ - دیاکو ستاری توسط شعبه / منطقه: ۱ سقز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۶ - نسرین ستوده توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۳۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۷ - حسن سرچاهی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۵۸ - مهدی سعدخسروی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۵۹ - علیرضا سعیدی توسط شعبه / منطقه: ۱ دزفول به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۰ - ناسر سعیدی توسط شعبه / منطقه: سقز به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۱ - مجید سعیدی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۲ - آرش سقر توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۹۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۳ - نسیم سلطان بیگی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۴ - رامین سلطانخواه توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۶۵ - داود سلیمانی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۶ - احمد سلیمانی توسط شعبه / منطقه: ارومیه به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۷ - جمال سلیمانی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۵۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۸ - مشتاق سمندری توسط شعبه / منطقه: بابل به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۶۹ - محمدحسین سهرابی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۷۰ - یوسف سودبر توسط شعبه / منطقه: ۱ مهاباد به تحمل ماه حبس و ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۱۷۱ - سعید سودملی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۲ - محمد سیف‌زاده توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۰۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۳ - رضا شریفی بوکانی توسط شعبه / منطقه: شهریار به تحمل ۴۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۴ - امید شریفی‌دانا توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۵ - مازیار شکوری توسط شعبه / منطقه: رشت به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۶ - پیام شکیبا توسط شعبه / منطقه: زنجان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۷ - فواد شمس توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۸ - ماشالله شمس الواعضین توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۷۹ - علی شهبازی توسط شعبه / منطقه: شهرستان محلات به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۰ - کاوه شیخ محمدی توسط شعبه / منطقه: اراک به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۱ - عبدالقادر شیری توسط شعبه / منطقه: سقز به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۲ - آرش صادقی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۳ - علی صادقی توسط شعبه / منطقه: ۱۱۱ جزایی کرمانشاه به تحمل ماه حبس و ۲۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۱۸۴ - حسن صالح‌زاده توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۵ - اسماعیل صحابه توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۵۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۶ - شادی صدر توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۸۷ - زهرا صفایی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۸ - روح الله صفری توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۱۸۹ - مرجان صفری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۰ - فخرالدین صمیمی توسط شعبه / منطقه: ۲ ساری به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۱ - بیتا صمیمی زاد توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۲ - مریم ضیاء توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۳ - شعله طائف توسط شعبه / منطقه: سمنان به تحمل ۱۲ ماه حبس، ۲۴ ماه تبعید محکوم شد.

۱۹۴ - حشمت الله طبرزدی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۰۸ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۱۹۵ - بهروز طهماسبی توسط شعبه / منطقه: سقز به تحمل ۴۸۰ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۶ - هادی عابد با خدا توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۷ - راضیه عالمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۸ - هادی عباد شیخی توسط شعبه / منطقه: ۱ سقز به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۹۹ - پسر عبادی جامخانه توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۰۰ - دختر عبادی جامخانه توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۴۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۰۱ - علی عبادی جامخانه توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۷۲ ماه حبس، ۱۲۰ ماه تبعید محکوم شد.

۲۰۲ - داماد عبادی جامخانه توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۰۳ - ابراهیم عباس‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۰۴ - حسین عباس‌زاده بیدختی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۰۵ - محبوبه عباسقلی‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۳۰ ماه حبس همچنین ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۰۶ - علیرضا عباسی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۰۷ - علی عباسی بیدختی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۰۸ - ذکریا عباسی فر توسط شعبه / منطقه: ۱۰۳ جزایی کرمانشاه به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۰۹ - مریم عباسی‌نژاد توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۰ - جهانگیر عبدالهی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۱ - احسان عبده تبریزی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۸۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۲ - رضا عبدی توسط شعبه / منطقه: ۳ تبریز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۳ - محسن عبدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۴ - علی عجمی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۵ - علیرضا عزآباد توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۱۶ - فاروق عزیزی توسط شعبه / منطقه: ارومیه به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۷ - ادریس عزیزی توسط شعبه / منطقه: ارومیه به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۸ - شورش عزیزی توسط شعبه / منطقه: اشنویه به تحمل ۱۹۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۱۹ - سجاد عزیزی توسط شعبه / منطقه: ۱ مهاباد به تحمل ماه حبس و ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۲۰ - منصور عقاب پنجه توسط شعبه / منطقه: اشنویه به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۱ - حسام الدین علامی توسط شعبه / منطقه: شهرستان محلات به تحمل ۹ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۲ - احسان علایی فر توسط شعبه / منطقه: ۱ گرگان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۳ - عطا علی‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۱ تبریز به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۴ - سهند علی محمدی توسط شعبه / منطقه: یزد به تحمل ۳۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۵ - رضا علیخانی توسط شعبه / منطقه: شهرستان محلات به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۶ - داریوش عندلیبیان توسط شعبه / منطقه: ۱ مهاباد به تحمل ماه حبس و ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۲۷ - محمد غزنویان توسط شعبه / منطقه: قزوین به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۸ - آرتین غضنفری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۲۹ - شهناز غلامی توسط شعبه / منطقه: دوم تبریز به تحمل ۹۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۰ - محسن غمین توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۱ - غریب فاطمی توسط شعبه / منطقه: مریوان به تحمل ۱۲۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۲ - امیر حسین فتوحی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۳ - وحید احمد فخرالدین توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۴ - میلاد فدایی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۵ - سمیه فرید توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۶ - پیام فنائیان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۷ - صادق فیروزی توسط شعبه / منطقه: ارومیه به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۸ - علیرضا فیروزی توسط شعبه / منطقه: زنجان به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۳۹ - حسین قابل توسط شعبه / منطقه: ۵ مشهد به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۴۰ - احمد قابل توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۲۰ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۴۱ - علی قادرمرزی توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۱۲ ماه حبس، ۴۸ ماه تبعید محکوم شد.

۲۴۲ - سیامک قادری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۴۳ - علی قادری توسط شعبه / منطقه: سقز به تحمل ۵۱ ماه حبس محکوم شد.

۲۴۴ - عباداله قاسم‌زاده توسط شعبه / منطقه: یزد به تحمل ۳۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۴۵ - ابوالفضل قاسمی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۴۶ - کاوه قاسمی کرمانشاه توسط شعبه / منطقه: ۱ کرمانشاه به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۴۷ - یاسر قانعی توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۴۸ - ابوالفضل قدیانی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۴۹ - نسرین قدیری توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۰ - ناهید قدیری توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۱ - پویا قربانی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۲ - مهدی قلی تبار توسط شعبه / منطقه: ۱ گرگان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۳ - علی قلی تبار توسط شعبه / منطقه: ۱ گرگان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۴ - مهدی قلی‌زاده اقدم توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۵ - فرشید قواصه توسط شعبه / منطقه: ۱۴ شیراز به تحمل ۶۰ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۹۰ ضربه شلاق و ۲۰۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۵۶ - رضا کاخکی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۷ - سعید کاشانی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۵۸ - عبد الرضا کاشانی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۵۹ - محمد کاشانی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۶۰ - علی کاشانی فر توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۶۱ - زینب کاظم خواه توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۶۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۲ - شهره کاظمی توسط شعبه / منطقه: محلات به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۳ - امیر حسین کاظمی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۴ - مرتضی کاظمیان توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۵ - پریسا کاکایی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۶ - مصطفی کامرانی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۷ - کیارش کامرانی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۸ - هژیر (امجد) کرد‌نژاد توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۶۹ - رضا کرمانی توسط شعبه / منطقه: ۱ کرج به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۰ - عبدالجبار کرمی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۲۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۱ - اکبر کرمی توسط شعبه / منطقه: قم به تحمل ۳۶ ماه حبس و ۲۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۷۲ - محبوبه کرمی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۳ - اکبر کرمی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ قم به تحمل ۷۲ ماه حبس، ۶۰ ماه تبعید همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۲۷۴ - محمد کریمی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۱۴۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۵ - پیمان کشفی نجف آبادی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۶ - سعید کلانکی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۷ - علی کلایی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۸ - فریبا کمال آبادی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۷۹ - پروین کهزادی توسط شعبه / منطقه: ۳ اهواز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۰ - یان کوخ توسط شعبه / منطقه: تبریز به تحمل ماه حبس و ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲۸۱ - حسین کیاروستا توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۲ - محمد حسن کیقبادی توسط شعبه / منطقه: ۱ گرگان به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۳ - مهدیه گلرو توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۲۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۴ - مرتضی گلی‌زاده توسط شعبه / منطقه: اراک به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۵ - کوهیار گودرزی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۶ - مرتضی لایقی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۷ - مسعود لدنی توسط شعبه / منطقه: ۳ اهواز به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۸ - حمید مافی توسط شعبه / منطقه: قزوین به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۸۹ - حسین مجاهد توسط شعبه / منطقه: همدان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۰ - امیر روشن مجاور صوفی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۱ - نوید محبی توسط شعبه / منطقه: آمل به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۲ - احمد محمدنیا توسط شعبه / منطقه: بابل به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۳ - حسین علی محمدی توسط شعبه / منطقه: تبریز به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۴ - آمانج محمدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۵ - بخشعلی محمدی توسط شعبه / منطقه: یزد به تحمل ۳۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۶ - حسام محمدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۷ - روح الله محمدی معین توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۸ - هیمن محمودی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۲۹۹ - جهانگیر محمودی توسط شعبه / منطقه: ویژه روحانیت اهواز به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۳۰۰ - جهانگیر محمودی توسط شعبه / منطقه: ویژه روحانیت اصفهان به تحمل ماه حبس و ۳۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۳۰۱ - مهدی محمودیان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۰۲ - سینا مختاری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۰۳ - رزگار مرادی توسط شعبه / منطقه: سقز به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۰۴ - توفیق مرتضی‌پور توسط شعبه / منطقه: تبریز به تحمل ۲۷ ماه حبس محکوم شد.

۳۰۵ - محمد مروی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ گناباد به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۰۶ - نظر علی مروی شهری توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۰۷ - محمد مروی شهری توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۰۸ - فاطمه مسجدی توسط شعبه / منطقه: ۲ قم به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۰۹ - محمد مصطفایی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۰ - حسین مطلوبی توسط شعبه / منطقه: گرگان به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۱ - ساناز معتضدیان توسط شعبه / منطقه: ۶ شیراز به تحمل ۳۶ ماه حبس همچنین ۹۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۱۲ - مهدی معتمدی مهر توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۳ - یاسر معصومی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۴ - محمد معین توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۵ - بدرالسادات مفیدی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۶ - ظفر علی مقیمی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ ماه تبعید همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۱۷ - بهروز ملازاده توسط شعبه / منطقه: ۱ دزفول به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۸ - ناهید ملک محمدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۱۹ - علی ملیحی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۳۲۰ - آذر منصوری توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۲۱ - امیر احمد منظمی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۲۲ - لقمان منفرد توسط شعبه / منطقه: ۱ سنندج به تحمل ۱۳۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۲۳ - حسین مهدوی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۳۲۴ - کیوان مهرگان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۲۵ - علی موسوی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۸ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۳۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۳۲۶ - تهمینه مومنی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۲۷ - علی میر توسط شعبه / منطقه: ۱۰۱ جزایی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۳۲۸ - محسن میردامادی توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۲۹ - سیامک میرزایی توسط شعبه / منطقه: ۱ اردبیل به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۰ - مبین می‌رعرب توسط شعبه / منطقه: گرگان به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۱ - هیوا می‌نوی توسط شعبه / منطقه: سنندج به تحمل ۸۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۲ - پوپک ناظمی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ماه حبس و ۳۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۳۳۳ - داور نبیل‌زاده توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۴ - احمد نجف‌زاده توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۵ - نیما نحوی توسط شعبه / منطقه: بابل به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۶ - فاطمه نصیرپور توسط شعبه / منطقه: مرند به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۷ - حسین نصیری توسط شعبه / منطقه: ۱ تبریز به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۳۸ - شیوا نظرآهاری توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس، ۷۲ ماه تبعید همچنین ۷۶ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۳۹ - عفیف نعیمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۰ - صالح نقره کار توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۱ - نصور نقی‌پور توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۸۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۲ - سما نورانی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۳ - سعید نورمحمدی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۴ - مسعود نورمحمدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۵ - محمد نوری زاد توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۴۲ ماه حبس همچنین ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

۳۴۶ - کاویز نوزدهی توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۷ - برزو نوزری توسط شعبه / منطقه: ویژه اطفال به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۸ - سورنا هاشمی توسط شعبه / منطقه: زنجان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۴۹ - مجتبی هاشمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۳۵۰ - بهاره هدایت توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۱۱۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۱ - مارکوس هلوبگ توسط شعبه / منطقه: تبریز به تحمل ماه حبس و ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۳۵۲ - رحیم همتی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۳ - رزیتا واثقی توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۴ - بهرام واحدی توسط شعبه / منطقه: زنجان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۵ - جلایر وحدت توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۶ - جواد وفایی توسط شعبه / منطقه: همدان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۷ - علی وفقی توسط شعبه / منطقه: ۲۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۸ - سروه ویسی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۵۹ - مهدی یارمحمدی توسط شعبه / منطقه: شهرستان محلات به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۳۶۰ - مهدی یارمحمدی توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شد.

۳۶۱ - امید یاوری توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شد.

۳۶۲ - معصومه یاوری توسط شعبه / منطقه: ۲۸ تهران به تحمل ۸۴ ماه حبس محکوم شد.

۳۶۳ - فرشید یدالهی توسط شعبه / منطقه: ۱۰۲ کیش به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

لیست احکام صادره از سوی دادگاههای تجدید نظر

۱ - ارسلان ابدی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۲ - ارسلان ابدی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شده است.

۳ - احمد احمد‌پور توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۴ - حسن ارک توسط شعبه / منطقه: آذربایجان شرقی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شده است.

۵ - نصیر اسدی توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۷ ماه حبس محکوم شده است.

۶ - میلاد اسدی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۹۰ ماه حبس محکوم شده است.

۷ - مهرداد اصغر‌پور توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

۸ - مهدی اقبال توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شده است.

۹ - علی محمد امانیان توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۰ - احسان امانیان توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۱ - محسن امین‌زاده توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲ - جمال امینی توسط شعبه / منطقه: ۴ کردستان به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۳ - سیامک ایقانی توسط شعبه / منطقه: سمنان به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴ - مسعود باباپور توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۵ - نبی الله باستانی توسط شعبه / منطقه: چهار محال بختیاری به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۶ - مسعود باستانی توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۷ - رسول بداقی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس و ۶۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

۱۸ - مهرداد بزرگ توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۹ - سامان بزرگی توسط شعبه / منطقه: گلستان به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شده است.

۲۰ - برهان بقایی توسط شعبه / منطقه: خراسان رضوی به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۲۱ - حسن بلوچی بیدختی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۲۲ - ژیلا بنی یعقوب توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس و ۳۶۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

۲۳ - عماد بهاور توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲۰ ماه حبس و ۱۲۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

۲۴ - مریم بیدگلی توسط شعبه / منطقه: قم به تحمل ۶ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۲۵ - محمد‌پور عبدالله توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۲۶ - هیوا پورمند توسط شعبه / منطقه: آذربایجان غربی به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۲۷ - حمید پیروزفام توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۲۸ - علی تاجرنیا توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۲۹ - اردوان تراکمه توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۳۰ - مجید توکلی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۱۰۲ ماه حبس محکوم شده است.

۳۱ - بهروز توکلی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شده است.

۳۲ - وحید تیزفهم توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شده است.

۳۳ - مهوش ثابت توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شده است.

۳۴ - محمدعلی جعفری توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۳۵ - علی جمالی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۳۶ - آریا حامدی توسط شعبه / منطقه: کرمانشاه به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۳۷ - آریا حامدی توسط شعبه / منطقه: کرمانشاه به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۳۸ - سعید حائری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۳۹ - نظام حسن‌پور توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شده است.

۴۰ - عدنان حسن‌پور توسط شعبه / منطقه: سنندج به تحمل ۱۸۰ ماه حبس محکوم شده است.

۴۱ - علی حسین دوست طالشانی توسط شعبه / منطقه: ۱ سمنان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۴۲ - رحمت حسینی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۴۳ - شکرالله حسینی بیدختی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۴۴ - هادی حکیم شفاهی توسط شعبه / منطقه: خراسان شمالی به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۴۵ - جمالدین خانجانی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شده است.

۴۶ - مهدی خدایی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۴۷ - هاشم خواستار توسط شعبه / منطقه: مشهد به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۴۸ - رجبعلی داشاب توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۴۹ - مصطفی دانشجو توسط شعبه / منطقه: مازندران به تحمل ۷ ماه حبس محکوم شده است.

۵۰ - محمد داوری توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۵۱ - محمد حسین دبیری توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۵۲ - محمد درویشی توسط شعبه / منطقه: لرستان به تحمل ۶۶ ماه حبس محکوم شده است.

۵۳ - مجید دری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس، ۷۲ماه تبعید محکوم شده است.

۵۴ - ابراهیم دشتی توسط شعبه / منطقه: آذربایجان شرقی به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شده است.

۵۵ - امیر خسرو دلیر ثانی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شده است.

۵۶ - احسان دولتشاه توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۵۷ - سیما دیدار توسط شعبه / منطقه: ۱ آذربایجان شرقی به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۵۸ - منیره ربیعی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس، ۶۰ماه تبعید محکوم شده است.

۵۹ - رضا رخشان توسط شعبه / منطقه: ۱۳ خوزستان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۶۰ - محمدجواد رشاد توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۶۱ - آرمان رضا خانی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۶۲ - کاوه رضایی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شده است.

۶۳ - سعید رضایی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شده است.

۶۴ - پدرام رفعتی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۶۵ - عبدالله رمضان‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۶۶ - علی رضا رهنمایی توسط شعبه / منطقه: گلستان به تحمل ۴ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۶۷ - امیر روشن مجاور صوفی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۶۸ - شاهین زینعلی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۷ ماه حبس محکوم شده است.

۶۹ - هاله سحابی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۷۰ - علیرضا سعیدی توسط شعبه / منطقه: خوزستان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۷۱ - رامین سلطانخواه توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۷۲ - مشفق سمندری توسط شعبه / منطقه: مازندران به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۷۳ - احمد شاه رضایی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شده است.

۷۴ - سینا شکوهی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۷۵ - عبدالله شهبازی توسط شعبه / منطقه: فارس به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شده است.

۷۶ - هنگامه شهیدی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شده است.

۷۷ - آرش صادقی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۷۸ - محسن صفایی فراهانی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۷۹ - روح الله صفری توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۸۰ - سعید صلواتی توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۱۴۴ ماه حبس، ۱۴۴ماه تبعید محکوم شده است.

۸۱ - کیوان صمیمی بهبهانی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس و ۱۸۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

۸۲ - شهاب طباطبایی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۸۳ - حشمت الله طبرزدی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۹۶ ماه حبس محکوم شده است.

۸۴ - ابوالفضل عابدینی نصر توسط شعبه / منطقه: ۱۳ خوزستان به تحمل ۱۳۲ ماه حبس محکوم شده است.

۸۵ - امیررضا عارفی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم شده است.

۸۶ - ابراهیم عباس‌زاده توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۸۷ - حسین عباس‌زاده بیدختی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۸۸ - علیرضا عباسی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۸۹ - علی عباسی بیدختی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۹۰ - محمد امین عبدالهی توسط شعبه / منطقه: آذربایجان غربی به تحمل ۲۱۶ ماه حبس، ۲۱۶ماه تبعید محکوم شده است.

۹۱ - احسان عبده تبریزی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۹۲ - محسن عبدی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۹۳ - فیض الله عرب سرخی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس محکوم شده است.

۹۴ - مسعود عطائیان توسط شعبه / منطقه: مازندران به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم شده است.

۹۵ - اشرف علی خانی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس و ۳۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۹۶ - جمال علی‌زاده توسط شعبه / منطقه: آذربایجان غربی به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم شده است.

۹۷ - محمد غزنویان توسط شعبه / منطقه: ۲ قزوین به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۹۸ - کاوه غفاری توسط شعبه / منطقه: ۴ سقز به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۹۹ - وهاب فتاحی توسط شعبه / منطقه: آذربایجان غربی به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۰ - منصور فرجی توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس و ۴۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۱۰۱ - علیرضا فرشی توسط شعبه / منطقه: ۱ آذربایجان شرقی به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۲ - پیام فناییان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۳ - آرش قاسمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۴ - ابوالفضل قاسمی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۵ - عذرا سادات قاضی می‌رسعید توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۶ - قادر قنده توسط شعبه / منطقه: آذربایجان غربی به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۷ - محمد قوامی توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۲۸ ماه حبس محکوم شده است.

۱۰۸ - رضا کاخکی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۰۹ - سعید کاشانی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۱۰ - عبدالرضا کاشانی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۱۱ - علی کاشانی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۱۲ - محمد کاشانی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۱۳ - امیرحسین کاظمی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۱۴ - نوید کامران توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۳۰ ماه حبس، ۷۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۱۵ - کیارش کامرانی توسط شعبه‌ای نامعلوم به تحمل ۳۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۱۶ - کیارش کامرانی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس و ۴۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۱۱۷ - مجبوبه کرمی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۱۸ - حمزه کرمی توسط شعبه / منطقه: ‪ ۳۶ تهران به تحمل ۱۳۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۱۹ - احمد کریمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۸۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۰ - مهدی کلاری توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۱ - فریبا کمال آبادی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۲ - مهران کوشا توسط شعبه / منطقه: خراسان رضوی به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۳ - کاوه گل محمدی توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۴ - سینا گلچین توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۵۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۵ - مهدیه گلرو توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۶ - مسعود لواسانی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس و ۱۲۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

۱۲۷ - حمید مافی توسط شعبه / منطقه: ۲ قزوین به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۲۸ - بهروز مجاور صوفی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۲۹ - علیرضا محمد نبی توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۳۰ - قادر محمدزاده توسط شعبه / منطقه: آذربایجان غربی به تحمل ۲۷۴ ماه حبس، ۲۷۴ماه تبعید محکوم شده است.

۱۳۱ - مهدی محمودیان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۳۲ - شبنم مددزاده توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس، ۶۰ماه تبعید محکوم شده است.

۱۳۳ - فرزاد مددزاده توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۶۰ ماه حبس، ۶۰ماه تبعید محکوم شده است.

۱۳۴ - مسعود مدنی توسط شعبه / منطقه: ۱۳ خوزستان به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۳۵ - نظرعلی مروی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۳۶ - محمد مروی شهری توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۳۷ - فاطمه مسجدی توسط شعبه / منطقه: قم به تحمل ۶ ماه حبس و ۲۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۱۳۸ - حسین مطلوبی توسط شعبه / منطقه: گلستان به تحمل ۴ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۱۳۹ - علی معظمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴۰ - ظفرعلی مقیمی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۵ ماه حبس، ۱۲ماه تبعید، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۴۱ - بهروز ملازاده توسط شعبه / منطقه: خوزستان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴۲ - علی ملیحی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴۳ - آذر منصوری توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴۴ - آزاد منیر نیا توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴۵ - محمد منیری توسط شعبه / منطقه: ۴ کردستان به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴۶ - حسین مهدوی توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۴۷ - احسان مهرابی توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۴۸ - بهزاد مهرانی توسط شعبه / منطقه: البرز به تحمل ۱۲ ماه حبس و ۱۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۱۴۹ - عبدالله مومنی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۵۹ ماه حبس محکوم شده است.

۱۵۰ - علی میر توسط شعبه / منطقه: ۱۲ خراسان رضوی به تحمل ۳ ماه حبس، ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۵۱ - مبین میر عرب توسط شعبه / منطقه: گلستان به تحمل ۲۴ ماه حبس و ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

۱۵۲ - محسن میردامادی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۷۲ ماه حبس و ۱۲۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

۱۵۳ - ضیاء نبوی توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۱۲۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۵۴ - افشین ندیمی توسط شعبه / منطقه: کردستان به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۵۵ - شیوا نظر آهاری توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۴۸ ماه حبس، ۴۸ماه تبعید، ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۵۶ - عفیف نعیمی توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۴۰ ماه حبس محکوم شده است.

۱۵۷ - سامان نورانیان توسط شعبه / منطقه: ۱۵ تهران به تحمل ۳۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۵۸ - محمد نوری‌زاد توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۴۲ ماه حبس، ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۵۹ - بهروز نیکوفرد توسط شعبه / منطقه: خوزستان به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده است.

۱۶۰ - بهاره هدایت توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۱۱۴ ماه حبس محکوم شده است.

۱۶۱ - فرح واضحان توسط شعبه / منطقه: تهران به تحمل ۲۰۴ ماه حبس، ۲۰۴ماه تبعید محکوم شده است.

۱۶۲ - مرتضی الویری توسط شعبه / منطقه: ۵۴ تهران به تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شده است.

۱۶۳ - میثاق یزدان‌نژاد توسط شعبه / منطقه: ۳۶ تهران به تحمل ۱۵۶ ماه حبس محکوم شده است.
برای دریافت این گزارش به صورت PDF اینجا کلیک کنید




گزارش آماری سالانه نقض حقوق بشر در ایران

به دلیل عدم اجازه دولت ایران به مدافعان حقوق بشر جهت فعالیت به خصوص در حوزه گزارشگری نقض حقوق بشر و همینطور ممانعت از گردش آزاد اطلاعات و بالطبع به رسمیت نشناختن حوزه مستقل اجتماعی از سوی دولت ایران، در حال حاضر امر گزارشگری امری دشوار و خطیر در ایران محسوب می‌شود.
در چنین شرایطی بدیهی است مدافعان حقوق بشر علیرغم دشواری بسیار، تنها می‌توانند حجم بسیار اندکی از نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در ایران را؛ رصد کرده و یا امکان تحقیق و مستند کردن در رابطه با گزارشات را بیابند.
گزارش پیش رو به لحاظ محتوای آماری-تحلیلی و مستند بودن در نوع خود کم سابقه است، در اولین بخش لازم است اشاره شود همانطور که گفته شد، گروههای مدافع حقوق بشر در ایران تلاش زیادی برای بهبود وضعیت گزارشگری نقض حقوق بشر در ایران می‌کنند اما و متاسفانه تفاوت فاحشی را حسب آمار می‌توان در تمرکز گزارشات بر مرکز کشور در مقایسه با سایر نقاط کشور بعنوان یکی از ضعفهای نهادهای مدنی ایرانی مشاهده کرد.
با در نظر گرفتن آمار ۶۳۱۶۳۶۰ مورد نقض مستند شده حقوق بشر در ایران از مجموع ۴۴۸۱ گزارش، به نقشه زیر بنگرید
همانطور که در فوق مشاهده می‌کنید تفاوت فاحشی بین مرکز و سایر نقاط کشور حسب گزارشات منتشره وجود دارد.
این در حالی است که به لحاظ جمعیت (سرشماری سال ۱۳۸۵) تهران ۱۱۲۲۸۶۲۵ و سایر نقاط کشور ۵۸۲۴۹۶۵۰ شهروند را در خود دارد.

با این وصف طبق آمار تمرکز مدافعان حقوق بشر در سال ۸۹، ۴۹ درصد در تهران و ۵۱ درصد در سایر نقط کشور بوده.

جداول زیر در بردارنده اسامی شهرهایی است که گزارشات سالانه نقض حقوق بشر در ایران را تشکیل می‌دهند و همینطور میزان گزارشاتی که از آن منطقه مخابره شده است، بدیهی است عدم ذکر نام یک شهر به معنی عدم وجود گزارشی از آن منطقه است.

نام شهر
تعداد گزارشات

نام شهر
تعداد گزارشات
رامسر
2

تهران
1885
راور
2

کرج
187
زابل
2

تبریز
160
شوش
2

مشهد
110
شهریار
2

سنندج
101
طبرستان
2

ارومیه
92
طبس
2

اهواز
90
قشم
2

نامعلوم
88
کوار
2

اصفهان
65
گچساران
2

شیراز
65
گرمسار
2

ساری
49
لار
2

قزوین
48
محلات
2

کرمانشاه
48
مرودشت
2

زاهدان
47
میانه
2

مهاباد
47
نیشابور
2

قم
46
ابر کوه
1

بابل
45
اسدآباد
1

سفز
44
اقلید
1

مریوان
38
امیر کلا
1

سمنان
25
ایرانشهر
1

رشت
23
آباده
1

کرمان
23
آستارا
1

آبادان
20
بابویه
1

زنجان
20
باغ بهادران
1

همدان
17
بافت
1

بوکان
16
بم
1

شهر کرد
15
بناب
1

گرگان
15
بندر امام
1

اردبیل
14
بندرلنگه
1

قائم شهر
13
بهشهر
1

گناباد
13
بیجار
1

یزد
13
پاسارگاد
1

اراک
12
پاکدشت
1

ورامین
12
پل دختر
1

بانه
11
تنکابن
1

کامیاران
11
جلفا
1

یاسوج
11
خارک
1

سردشت
10
خرمشهر
1

بابلسر
9
خلف آباد
1

خرم آباد
9
خمینی شهر
1

بندر عباس
8
خوی
1

بیرجند
8
داران
1

پاوه
8
دیلم
1

سلماس
8
رباط کریم
1

اسلام شهر
7
روانسر
1

ایلام
7
زرند
1

آمل
7
ساوجبلاغ
1

کاشان
7
سپیدان
1

اشنویه
6
سراب
1

بروجرد
6
سلمان شهر
1

دزفول
6
سیرجان
1

گنبد کاووس
6
شادگان
1

بجنورد
5
شوشتر
1

بوشهر
5
شهر ری
1

بهبهان
5
شهر قدس
1

تایباد
5
شهررضا
1

جوانرود
5
صحنه
1

سروستان
5
صوفیان
1

شیروان
5
عسلویه
1

ماکو
5
فسا
1

میاندو آب
5
فولاد شهر
1

پیرانشهر
4
قرچک
1

رفسنجان
4
قوچان
1

ساوه
4
قیام دشت
1

شاهرود
4
کازرون
1

شاهین شهر
4
گرمی
1

کیش
4
گندابه شیراوند
1

مغان
4
لاهیجان
1

نقده
4
لنجان
1

الشتر
3
ماهشهر
1

الیگودرز
3
مراغه
1

بیدخت
3
مرند
1

چابهار
3
مسجد سلیمان
1

ری
3
مشگین شهر
1

سبزوار
3
ملکان
1

قروه
3
مهریز
1

قصر شیرین
3
میبد
1

کلیبر
3
مینودشت
1

آبدانان
2
نجف آباد
1

آران
2
نفت شهر
1

بردسیر
2
نکا
1

جیرفت
2
نوسود
1

حمیدیه
2
نوشهر
1

خرم دره
2
ویلاشهر
1

درود
2
هشتگرد
1

دهگلان
2

جدول استانهای دارای گزارش بر اساس حجم گزارشات نقض حقوق بشر
نام استان
تعداد گزارشات
نام استان
تعداد گزارشات
نام استان
تعداد گزارشات
تهران
1912
کرمانشاه
65
زنجان
22
کردستان
244
سیستان و بلوچستان
60
مرکزی
20
البرز
189
قزوین
47
همدان
20
آذربایجان غربی
179
نامعلوم
47
اردبیل
19
آذربایجان شرقی
170
قم
46
یزد
17
خوزستان
146
کرمان
36
کهکیلویه و بویر احمد
13
مازنداران
142
لرستان
35
خراسان جنوبی
12
خراسان رضوی
135
سمنان
31
هرمزگان
12
اصفهان
86
گیلان
27
خراسان شمالی
10
فارس
86
گلستان
23
ایلام
8

چهار محال بختیاری
8
بوشهر
7


در ذیل نمودار دایره ای مربوط به مقایسه استانها و حجم گزارشات ارسالی را مشاهده میکند


برای شروع بررسی رسته‌ای نقض حقوق بشر در یکسال گذشته به جاست ابتدا نگاهی به نمودار مقایسه رسته‌ها بر اساس حجم گزارشات یکساله داشته باشیم.
در این میان باید توجه کرد که تعداد ۴۲ مورد گزارش متفرقه وجود دارد که در دسته بندی های یازدگانه ذیل نیامده است و مجموعا ۶۱۲۰ مورد نقض حقوق بشر را در بر میگیرد.

اقلیتهای ملی
در این رسته ۴۴۹ شهروند بازداشت شدند، ۲۰۱ مورد ضرب و شتم، ۵۷ قتل یا اعدام، ۴۷ احضار به نهادهای امنیتی-قضایی و ۲۱۱ مورد متفرقه دیگر نیز گزارش شده است.
همچنین ۴۷ شهروند از سوی دادگاههای انقلاب محکوم شده‌اند و ۱۹۴۱ ماه حبس نیز صادر شده است.
۷۵ میلیون ریال نیز جریمه نقدی در این حوزه از سوی دادگاههای انقلاب صادر شده است.
در کل ۲۷۴ گزارش در این حوزه وجود داشته که جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزارشات ۱۰۲۹ اعلام می‌شود.
در ذیل مقایسه گزارشات مربوط به نقض حقوق اقلیت‌های ملی را بر اساس تفکیک ماهانه مشاهده می‌کنید.

نمودار مقایسه ای سایر موارد در این حوزه نیز در پی می آید :

در این رسته، کرد‌ها با ۱۳۰ گزارش در صدر دیده بانی گزارشگران حقوق بشر قراردارند و به ترتیب آذری‌ها با ۶۵ مورد، بلوچ‌ها با ۱۷ مورد و عرب‌ها با ۵ مورد در رده‌های بندی دیده بانی قرار می‌گیرند
اقلیت های مذهبی

در این رسته در طی یکسال گذشته، ۳۲۲ شهروند بازداشت شدند، ۱۹ مورد جلوگیری از اجرای آیین مذهبی گزارش شده است، ۸ مورد ضرب و شتم، ۲۲ مورد تخریب یا پلمپ اماکن اقلیت‌های مذهبی، ۶ مورد ممنوع الخروجی، ۴۰ مورد آسیب به امنیت شغلی، ۳ مورد ممانعت از دفن اجساد، ۱۳ مورد ممانعت از فعالیت اقتصادی اقلیت‌های مذهبی، ۸۵ احضار به نهادهای امنیتی-قضایی و ۲۵۴ مورد متفرقه از نقض حقوق اقلیتهای مذهبی گزارش شده است.
۱۳۴ مورد محکومیت از سوی نهادهای قضایی برای اقلیتهای مذهبی که مجموعا ۶۳۲۹ ماه حبس تعزیری و همینطور ۴۵ میلیون ریال جریمه نقدی در پی داشته است.
جمع موردی گزارشات در این رسته ۳۵۵ مورد و جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۱۹۴۹ مورد اعلام می‌شود.
پیروان آیین بهاییت با ۱۲۴ مورد در صدر گزارشگری قراردارند و به ترتیب دراویش گنابادی ۶۱ مورد، مسیحیان ۳۹ مورد گزارش، اهل سنت ۳۲ مورد و اهل حق ۴ مورد در رده‌های بعدی دیده بانی گزارشگران حقوق بشر قرار دارند.



اندیشه و بیان
در این رسته در طی سال ۱۳۸۹، ۸۸ مورد اعمال فیلترینگ اینترنتی گزارش شده است، ۲۵ توقیف نشریه، ۱۹ اختلال تعمدی در شبکه اینترنت، ۴ اختلال تعمدی در شبکه مخابرات، ۴۵۵ بازداشت موردی، ۳۴۶ مورد ضرب و شتم، ۳۴ مورد ممانعت از برگزاری تجمع، مراسم یا سخنرانی، ۳ مورد قتل یا ترور، ۱۰ مورد پلمپ تشکل و دفا‌تر، ۳۸۶۷ بازداشت فله‌ای، ۱۶ اجرایی کردن احکام صادره، ۶۰ مورد تهدید و ارعاب، ۹۴ مورد احضار به مراجع قضایی-امینی و ۴۲۱ مورد سایر موضوعات متفرقه در حوزه اندیشه و بیان گزارش شده است.
در سال ۸۹ در این حوزه ۲۶۰ مورد محکومیت از سوی مراجع قضایی صورت گرفت که ۱۳۱۰۱ ماه حبس بوده است، همچنین ۳۲۴۸۵۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی نیز برای محکومان از سوی مراجع قضایی در نظر گرفته شده است.
مجموع گزارشات این حوزه ۱۱۷۳ مورد بوده و جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۵۸۰۰ مورد اعلام می‌شود.

اصناف
در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۴۸ مورد بازداشت فعال حقوق صنفی، ۳۵ مورد پلمپ اماکن در این رابطه، ۲ مورد ابطال مجوز تشکلات صنفی، ۳ مورد ممانعت از فعالیت تشکلات، ۱ مورد لغو مراسم، ۷۵۸ مورد اخراج از کار، ۲۴ مورد احضار به مراجع قضایی-امنیتی، ۲۵۱۰۰ مورد متفرقه گزارش شده است.
در این رسته ۱۰ مورد محکومیت و صدور ۲۱۶ ماه حبس را شاهد هستیم و همینطور ۴ میلیون ریال جریمه نقدی صادره.
۱۷۳ مورد گزارش در کل در این رسته گردآوری شده است که جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۲۶۱۰۷ مورد اعلام می‌شود.


دانشجویی
در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۲۴۱ مورد بازداشت دانشجو، ۲۰ مورد اخلال در تجمع، ۱۰۳۶ مورد ضرب و شتم، ۸ مورد لغو مجوز نشریه دانشجویی، ۳۴۳ مورد احضار به مراجع قضایی-امنیتی، ۵۸۸ مورد احضار به کمیته‌های انضباطی، ۱۴ مورد اقدام در راستای اعمال تقکیک جنسیتی، ۱۴ مورد پلمپ اماکن و دفا‌تر تشکلات، ۴۱۸ مورد تعلیق از تحصیل، ۷۰ مورد اخراج دانشجو ۴۳۴ مورد سایر موارد نقض حقوق آکادمیک را شاهد بودیم.
در این رسته در سال گذشته ۱۰۶ مورد محکومیت قضایی گزارش شده است که منجر به صدور ۳۵۶۳ ماه حبس و ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی شده است.
مجموماً ۵۵۱ مورد گزارش نقض حقوق در حوزه دانشجویی گردآوری شده است که جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۴۱۱۴ مورد اعلام می‌شود.


اعدام

در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۳۰۳ تن به اعدام محکوم شدند و ۳۶۵ حکم اعدام به اجرا گذارده شد، ۱۳ اعدام در ملاءعام گزارش شده است، همچنین دستکم ۱۷ پیکر اعدام شده که عمدتاً زندانیان سیاسی بودند به خانواده‌ها تحویل داده نشده است.
جنسیت اعدام شدگلن یا محکوم شدگان به اعدام ۸۹ درصد مذکر، ۶ درصد مونث و ۵ درصد نامعلوم گزارش شده است.
اتهامات در این حوزه بر اساس درصد عبارت بود از مفسد فی‌الارض یک درصد، سرقت کمتر از یک درصد، آدم ربایی یک درصد، تجاوز به عنف هشت درصد، جاسوسی دو درصد، جرایم جنسی پنج درصد، جرایم مربوط به مواد مخدر سی و نه درصد، عقیدتی سه درصد، قتل بیست و هشت درصد، محاربه ده درصد و موارد نامعلوم سه درصد.
در مجموع در این حوزه ۲۴۳ گزارش گردآوری شده است که جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۶۹۶ مورد اعلام می‌شود.


حقوق فرهنگی
در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۴۵ تن دستگیر، ۴ مکان پلمپ، ۱۰ مجوز تشکلهای فرهنگی باطل، از فعالیت ۲ تشکل ممانعت به عمل آمده است، ۴ تن ممنوع الخروج شده‌اند، ۲ تن اخراج، ۲ تن مورد احضار به مراجع قضایی-امنیتی و ۵۷ مورد سایر موارد نقض حقوق گزارش شده است.
در این حوزه جمعا ۲ تن محکوم شده‌اند و ۱۴۴ ماه حبس تعزیری نیز صادر شده است.
در کل در این رسته ۶۲ مورد گزارش گردآوری شده است که جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۱۲۹ مورد اعلام می‌شود.


کارگری
در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۵۱ تن دستگیر شدند، ۱۰۹ مورد اعتصاب کارگری گزارش شده است، ۱۲۶۹۰ کارگر از کار اخراج یا تعدیل شده‌اند، گزارشات عقب افتادن حقوق ۶۷۸ ماه کارگران مستند شده است، ۴۴۱۸۴۴ کارگر از کار بیکار شده‌اند، ۸۷ تن در سوانح کاری کشته شده‌اند، ۵۵ مورد صدمات جسمی به کارگران در حین کار گزارش شده است، ۲۳۵۸ مورد نبود بیمه کار برای کارگران گزارش شده است، ۹۵۰۳ کارگر بلاتکلیف در حوزه کار گزارش شده است، ۱۴ فعال کارگری احضار و ۲۷۹۰۳ مورد سایر موارد مستند شده است.
در مجموع ۱۴ فعال کارگری محکوم و ۳۶۴ ماه حبس تعزیری و ۴۷ ماه حبس تعلیقی صادر شده است.
جمع کل گزارشات گردآوری شده این حوزه ۳۹۰ مورد و جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۳۳۳۹۲۱۸ مورد اعلام می‌شود.


حقوق کودکان
در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۹۶۴ مورد کودک آزاری، ۴مورد صدور و یا اجرای حکم اعدام، ۱۵۰۰۰۰۰ مورد کار کودکان، ۴۰۰۰۰۰ مورد کودک مهاجر محروم از تحصیل و حقوق اجتماعی، ۱ مورد احضار فعال حقوق کودک، ۳۰۵۳۷مورد سایر موارد نقض حقوق گزارش شده است.
در این زمینه ۵ فعال محکوم به تحمل ۱۵۰ ماه حبس شدند.
در کل گزارشات گردآوری شده در این حوزه ۲۶ مورد و جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۲۸۵۱۵۱۰ مورد اعلام می‌شود.


زنان
در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۷ فعال حقوق زنان بازداشت شدند، ۹ مورد خودسوزی زنان گزارش و ۶۲۰۷۶ مورد نقض حقوق تحت عنوان مبارزه با بدحجابی گزارش شده است، ۲ مورد قتل ناموسی، ۱ مورد ممنوع الخروجی، ۱ مورد تجاوز به زنان، ۲۲ مورد احضار فعالان این حوزه به مراجع قضایی-امنیتی و ۲۳۶ مورد سایر موارد متفرقه گزارش شده است.
۸ فعال این عرصه محکوم به تحمل ۱۱۸ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۳ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.
در کل گزارشات گردآوری شده در این حوزه ۵۹ مورد و جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۶۲۳۶۶ مورد اعلام می‌شود.


زندانیان
در این رسته در سال ۱۳۸۹، جمعاً ۷۶ مورد شکنجه زندانیان، ۲۸۵ مورد عدم رسیدگی یا محرومیت از خدمات پزشکی زندانیان، ۱۱۱ مورد انتقال غیرقانونی زندانی به سلول انفرادی، ۱۱۳۷ اعمال محدودیت خارج از قانون بر زندانیان، ۱۸۹ مورد اقدام به اعتصاب غذای زندانیان، ۱۰۷ مورد انتقال اجباری یا تبعید زندانیان، ۶ مورد خودکشی زندانی، ۵۴۱ اعمال فشار و تهدید زندانیان، ۸۹ مورد قتل زندانیان، ۲۱۲ مورد بلاتکلیفی زندانیان، ۶ مورد مرگ زندانی بر اثر بیماری، ۴۹ مورد پرونده سازی بر علیه زندانیان، ۱۵۷۸ مورد نگهداری زندانی در محیط نامناسب و ۵۶۷ مورد گزارشات متفرقه گردآوری شده است.
در کل گزارشات گردآوری شده در این حوزه ۱۱۳۳ مورد و جمع موارد نقض حقوق استخراج شده از گزاراشات ۱۷۳۲۲ مورد اعلام می‌شود.


محکومیت ها
در طی یکسال گذشته مراجع قضایی حکومت ایران اعم از بدوی و تجدید نظر، اقدام به صدور ۲۵۹۷۵ ماه حبس (تعلیقی و تعزیری) نموده‌اند که از این مقدار، حوزه اصناف ۲۱۸ ماه، حوزه اقلیت‌های ملی-قومی ۱۹۴۱ ماه، اقلیت‌های مذهبی ۶۳۲۹ ماه، اندیشه و بیان ۱۳۱۰۱ ماه، دانشجویان ۳۵۶۳ ماه، زنان ۱۱۸ ماه، کودکان ۱۵۰ ماه، فرهنگی ۱۴۴ ماه، کارگران ۴۱۱ ماه را به خود اختصاص داده‌اند.
لازم به ذکر است این آمار فقط احکام موردی که مشخصات یا اطلاعات مربوط به حکم منتشر شده است را شامل می‌شود.
از این مقدار دادگاههای بدوی ۱۵۸۱۷ ماه حبس تعلیقی یا تعزیری صادر نمودند، همینطور ۲۱۹۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی، ۱۰۹۲ ماه تبعید، ۱۹۸۲ ضربه شلاق، و همچنین ۵۶۱۹۸۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی.
دادگاههای تجدید نظر نیز ۷۶۸۵ ماه حبس، ۹۶۰ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی، ۱۲۵۸ ماه تبعید، ۱۱۲۳ ضربه شلاق و ۵۵۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی صادر کرده‌اند.
در مجموع این احکام برای ۵۸۶ شهروند در سال گذشته صادر شده است که لیست مشخصات آن‌ها در گزارش جداگانه، لیست محکومیت‌ها منتشر شده است. نمودار مربوط به این حوزه در پی می‌آید.


بازداشت ها
در طی یکسال گذشته نیروهای امنیتی ۵۴۸۵ شهروند را بازداشت نموده‌اند که از این تعداد ۸۵۷ مورد آن به صورت موردی و ۴۶۲۸ مورد آن به صورت بازداشت فله‌ای یا بدون مشخص شدن هویت بازداشت شده بوده است.
در این رابطه، اصناف ۴۸ مورد بازداشت، اقلیت‌های قومی ۴۴۹ مورد، اقلیت مذهبی ۳۲۲ مورد، اندیشه و بیان ۴۳۲۲ مورد، دانشجویان ۲۴۱ مورد، زنان ۷ مورد، فرهنگی ۴۵ مورد، کارگران ۵۱ مورد را شامل می‌شوند.


گزارشات ماهانه
در آخرین قسمت از گزارش تحلیلی-آماری سالانه به مقایسه میزان نقض حقوق بشر در طی ماههای مختلف با استفاده از نمودارها میپردازیم


برای دانلود این گزارش به صورت PDF اینجا کلیک کنید.





گزارش سالانه نقض حقوق بشر در ایران منتشر شد / تفصیل - تحلیل - آمار بیش از شش میلیون مورد نقض حقوق بشر

گزارشات سالانه از نقض حقوق بشر در ایران فرصتی برای یادآوری وضعیت نگران کننده حقوق بشر در ایران است، همینطور یادمانی برای قربانیان نقض این حقوق. لازمه تهیه این گزارشات دسترسی مدافعان حقوق بشر به منابع یا مستندات است.
به دلیل عدم اجازه دولت ایران به مدافعان حقوق بشر جهت فعالیت به خصوص در حوزه گزارشگری نقض حقوق بشر و همینطور ممانعت از گردش آزاد اطلاعات و بالطبع به رسمیت نشناختن حوزه مستقل اجتماعی از سوی دولت ایران، در حال حاضر امر گزارشگری امری دشوار و خطیر در ایران محسوب می‌شود
به طوری که برخلاف تمام معاهدات و مقاوله نامه‌های حقوق شهروندی و همینطور اعلامیه سازمان ملل متحد در رابطه با حمایت از مدافعان حقوق بشر، در ایران امروز، گزارشگر نقض حقوق بشر باید خطرات فعالیت خود از جانب حکومت را بشناسد و برای آن آماده باشد.
در چنین شرایطی بدیهی است مدافعان حقوق بشر علیرغم دشواری بسیار تنها می‌توانند حجم بسیار اندکی از نقض حقوق بشر در ایران را که در نوع خود یکی از رکوردداران محکومیت از سوی جامعه بین الملل است؛ رصد کرده و یا امکان تحقیق و مستند کردن در رابطه با گزارشات را بیابند. با این حال و با تمام دشواریهای مورد اشاره مدافعان حقوق بشر از پای ننشسته‌اند و همواره برای بالابردن توان دیده بانی خود کوشیده‌اند. این مسئله در حدی است که سازمان ملل متحد با اطلاع از محدودیتهای مدافعان حقوق بشر در ایران، دولت ایران را با استناد به گزارشات مدافعان ایرانی حقوق بشر محکوم کرده و طی ماه جاری درخواست اعزام گزارشگر ویژه به ایران برای بررسی وضعیت حقوق بشر را تایید کرده است.
آنچه که در پی خواهد آمد بخش کوچکی از نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر از سوی دولت ایران در طی یکسال گذشته است که توسط گروه‌ها و مدافعان حقوق بشر و سایر منابع موثق منتشر و به همت نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گردآوری و تجزیه و تحلیل شده است.
این گزارشات با جمعاً ۱۰۶۱ صفحه آمار، نمودار و تفصیل در دسته بندی‌های مختلف استخراج شده از مجموع کمتر از پنج هزار مورد گزارش و حاصل ماه‌ها تلاش شبانه روزی بخشهای مختلف مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با برآورد حداکثر ۱ تا ۳ درصد خطا است. از این رو می‌توان عنوان کرد که این گزارشات به لحاظ جامعیت، مستند بودن و معتبر بودن در نوع خود کم سابقه است.
بصورت کلی این گزارش ۶۳۱۶۳۶۰ مورد نقض حقوق بشر را در طی یکسال گذشته ارایه می‌کند. به دلیل حجم بالای گزارشات و عدم امکان ارایه آن در یک گزارش ناچاراً گزارش به بخش‌های مشخصی جهت سهولت دسترسی هموطنان تقسیم شده است که در ذیل توضیحات مربوطه به گزارشات می‌آید:
گزارش آماری:
در این گزارش که در نوع خود بی‌سابقه است، تلاش شده است در کنار اعلام آمار‌ها و استفاده از اشکال برای بیان میزان ثبت شده نقض حقوق بشر در ایران به توانمندی‌های گروههای مدافع حقوق بشر بر اساس حوزه کاری یا جغرافیایی نیز پرداخته شود.
بنابراین فرد مطالعه کننده متوجه خواهد شد گروههای مدافع حقوق بشر در چه مناطقی از کشور فعال‌تر هستند یا در چه مناطقی ضعیف هستند و همینطور در چه حوزه‌هایی گزارشگری فعالانه صورت می‌گیرد. این مهم می‌تواند با ایجاد امکان تجزیه و تحلیل بیشتر برای مدافعان حقوق بشر به بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران کمک کند.
در این گزارش بالغ بر ۳۸ صفحه از ۴۸ نمودار و ده‌ها صفحه آمار استفاده شده است. گزارش آماری را بصورت اچ تی‌ام ال می‌توانید در سایت در اینجا مشاهده کنید یا برای دانلود آن اینجا را کلیک کنید.





اسامی بازداشت شدگان سال ۱۳۸۹:

در طی یکسال گذشته نیروهای امنیتی ۵۴۸۵ شهروند را بازداشت نموده‌اند که از این تعداد ۸۵۶ مورد آن به صورت موردی و ۴۶۲۹ مورد آن به صورت بازداشت فله‌ای یا بدون مشخص شدن هویت بازداشت شده بوده است.
در گزارش پیش رو اسامی و مشخصات ۸۵۶ شهروند بازداشت شده سال ۱۳۸۹ که هویت آن‌ها از سوی گروههای مدافع حقوق بشر مخابره شده و توسط نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گردآوری شده می‌آید.
این گزارش بالغ بر ۲۲ صفحه است، این گزارش را بصورت اچ تی‌ام ال می‌توانید در سایت در اینجا مشاهده کنید یا برای دانلود آن اینجا را کلیک کنید.







مجموعه احکام دادگاههای انقلاب در سال ۱۳۸۹:

مراجع قضایی حکومت ایران اعم از بدوی و تجدید نظر، در طی سال گذشته اقدام به صدور ۲۵۹۷۵ ماه حبس (تعلیقی و تعزیری) نموده‌اند، این احکام برای ۵۲۶ شهروند در سال گذشته صادر شده است.
در این گزارش تمامی احکام حبس‌های تعزیری و تعلیقی و همینطور دادگاههای تجدید نظر که از طریق منابع موثق اعلام شده‌اند بصورت موردی گردآوری شده است.
این گزارش بالغ بر ۲۶ صفحه است، این گزارش را بصورت اچ تی‌ام ال می‌توانید در سایت در اینجا مشاهده کنید یا برای دانلود آن اینجا را کلیک کنید.







گزارش سالانه بر پایه تفکیک بر اساس ماه‌ها:
۱۲ گزارش ماهانه نقض حقوق بشر که بصورت آماری و تفضیلی به ارایه آمار نقض حقوق بشر در طی ماه‌های مختلف سال ۱۳۸۹ می‌پردازند در این عنوان گردآوری و لیست شده‌اند.
مجموع ۱۲ فایل گزارش بالغ بر ۳۸۰ صفحه است و می‌توانید با کلیک روی تصاویر و انتخاب ماه مورد نظر گزارش را دانلود یا با کلیک اینجا تمام گزارشات را در یک فایل زیپ دریافت کنید.















































گزارش سالانه بر پایه تفکیک بر اساس موضوعات:
در این مجموعه، گزارشات نقض حقوق بشر در ایران بصورت مجزا در یازده دسته بندی اصناف، اعدام، اقلیت‌های مذهبی، اقلیت‌های ملی، اندیشه و بیان، دانشجویان، زنان، زندانیان، فرهنگی، کودکان و کارگران بعنوان عمده محورهای گزارشگری نقض حقوق دسته بندی و تبیین شده‌اند.
هر گزارش بر اساس دسته، مجموع گزارشات حول محور خود در محدوده زمانی یکساله را در بر می‌گیرد.
مجموع ۱۱ فایل گزارش بالغ بر ۲۸۶ صفحه است و می‌توانید با کلیک روی تصاویر و انتخاب رسته مورد نظر گزارش را دانلود یا با کلیک اینجا تمام گزارشات را در یک فایل زیپ دریافت کنید.





































 












گزارش تفصیلی نقض حقوق بشر در سال ۱۳۸۹:
این گزارش بعنوان کامل‌ترین گزارش سالانه که تمامی دسته بندی‌های ماهانه و موضوعی را بصورت تفصیلی دارد مرجع سایر گزارشات محسوب می‌شود.
این گزارش بالغ بر ۲۹۷ صفحه است و می‌توانید از اینجا دانلود و یا موضوعات آنرا از اینجا ملاحظه کنید.

  

گزارش قتل شهروندان مرزنشین در مناطق کردنشین:
این گزارش به همت بخش کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تهیه شده است که بصورت موضوعی به قتل شهروندان مرزنشین بدست نیروهای مرزی یا انتظامی در طی یکسال گذشته می‌پردازد.

این گزارش بالغ بر ۱۲ صفحه است و می‌توانید از اینجا آن را دانلود کنید.


 

یک نفر به اتهام محاربه در بهبهان اعدام شد

خبرگزاری هرانا - یک شهروند به نام "ابوالحسن.ر" به اتهام محاربه  در زندان شهرستان بهبهان  به دار آویخته شد.
بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان خوزستان، صبح روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۸۹ حکم یکی از محکومان به اعدام در شهرستان بهبهان اجرا شد.
براساس این گزارش نامبرده به اتهام محاربه (سرقت‌های مسلحانه به عنف) از سوی دادگاه انقلاب ماهشهر مستقر در بهبهان به اعدام محکوم شد که این حکم مورد تایید محاکم مراجع عالی رتبه قضایی نیز قرار گرفت.



معاون وزیر اسبق اطلاعات ایران به زندان اوین انتقال داده شد

خبرگزاری هرانا - محمدرضا نوراللهیان معاون وزیر اسبق اطلاعات جمهوری اسلامی و مشاور امور روحانیون ستاد موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران، به زندان اوین انتقال داده شد.
به گزارش جرس، نوراللهیان که سابقه عضویت در بیت رهبری را نیز داشته است روز گذشته و در مراسم تشییع پیکر میر اسماعیل موسوی به دخالت نیروهای امنیتی در سیر روند تشییع و هتک حرمت به پیکر ایشان و نیز رفتار وحشیانه با مردم اعتراض نموده بود که همراه با ضرب و شتم بازداشت پلیس امنیت انتقال داده شد.
وی از آنجا به دادسرای ویژه روحانیت برده شده و در آنجا حدود پنج ساعت بازجویی شده و سپس با دستبند و اهانت به زندان اوین انتقال داده شده است.
ماموران بلافاصله نیز اتهامات آقای نوراللهیان را اخلال در نظم عمومی، تحریک مردم به اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، تهدید مأمورین دولتی، رفتار خلاف شأن و شئونات روحانیت ذکر شده است این در حالی است که ایشان صرفا به دخالت نیروهای امنیتی در سیر روند تشییع و هتک حرمت به پیکر ایشان و نیز رفتار وحشیانه با مردم اعتراض نموده بود.
منابع مطلع از داخل دادگاه ویژه روحانیت افزوده اند قاضی وی نصرت آبادی است.
شایان ذکر است که میرمحسن و میر اسماعیل، برادرزاده‌های مهندس موسوی، و سید مهدی موسوی، دیگر عضو این خانواده، از جمله بازداشت شدگان مراسم تشییع هستند که کماکان در بازداشت به سر می برند. از سوی دیگر وحید موسوی، پسر میرمحسن؛ دکتر جواد سلیمی، داماد میرحسین موسوی؛ و نیز پدر حاج میرحسن موسوی، پدر شهیدان سید ابراهیم و سید علی موسوی نیز که امروز در حاشیه‌ی مراسم تشییع بازداشت شده بودند پس از چند ساعت آزاد شده‌اند.
علت بازداشت اعضای خانواده موسوی، دخالت آنها برای جلوگیری از ضرب و شتم مردم حاضر در مراسم تشییع بوده که به ضرب و شتم و بازداشت خود آنها منجر شده است.




بازداشت بیش از هفتاد تن از معترضان به خشک شدن "دریاچه ارومیه" در تبریز

خبرگزاری هرانا - خبر‌ها حاکی از آن است که در پی تجمع فعالین مدنی آذربایجان، در عصر امروز سیزدهم فرودین ماه، بیش از ۷۰ نفر در تبریز بازداشت شدند.
جمعی از فعالین مدنی و محیط زیست آذربایجان در اعتراض به سیاست‌های غلط دولت و افزایش خشکی دریاچه اورمیه مقرر کرده بودند که عصر امروز، همزمان با روز طبیعت، در ارومیه و تبریز دست به تجمع بزنند.
به گزارش منابع خبری آذری، در پی به خشونت کشیده شدن این تجمع‌ها با دخالت نیروهای امنیتی، حدود ۷۰ نفر از شهروندان و تظاهر کنندگان در میدان آذربایجان تبریز دستگیر شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.
هم چنین حدود ۲۰ نفر هم زخمی شده‌اند که حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم می‌باشد. مامورین نیروی انتظامی بدون توجه به حال افراد زخمی شده آن‌ها را به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند.
گفته می‌شود نیروهای امنیتی- انتظامی حتی در میان چادر‌ها و خانواده‌های عادی که در روز سیزده به در گرد هم آمده بودند نیز رعب و وحشت ایجاد کردند.




محمدحسین شریف‌زادگان آزاد شد

خبرگزاری هرانا - دکتر محمد حسین شریف زادگان به قید کفالت آزاد شد.
به گزارش آفتاب، این استاد دانشگاه شهید بهشتی و وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی بعد از ۵۰ روز بازداشت در زندان اوین نیمه‌شب چهارشنبه ۱۰ فروردین‌ماه به قید کفالت آزاد شد. 
آزادی وی که داماد مرحوم میراسماعیل موسوی است چند ساعت پس از درگذشت ایشان صورت گرفته است.




صدور احکام فعالین ستاد موسوی در مازندران از سوی دادگاه انقلاب

خبرگزاری هرانا - شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ریاست قاضی باقریان احکام فعالین ستاد مهندس میر حسین موسوی در مازندران را صادر کرد.
به گزارش دانشجونیوز، در حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل اتهام هر یک از این فعالین بر اساس مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی و با توجه به مفاد مواد ۴۶، ۴۷ قانون مذکور، بابت اعمال ارتکابی که از مصادیق ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و اتهام تبانی در جهت اقدام علیه امنیت کشور ذکر شده است.
بر اساس حکم صادره دکتر احمد میری ۲۰ ماه حبس تعزیری، علیرضا شهیری ۱۵ ماه حبس تعزیری، دکتر علی اکبر سروش ۷ ماه حبس تعزیری، آریا آرام ن‍ژاد ۱۰ ماه حبس تعزیری، علیرضا فلاحتی ۱۰ ماه حبس تعزیری، محمدرضا کربلائی آقا ملکی ۱۰ ماه حبس تعزیری، محمد معصومیان ۱۰ ماه حبس تعزیری، مصطفی ابراهیم تبار به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.
گفتنی است سال گذشته هر یک از این فعالین پس از حضور در جلسه دادگاه به ارائه دفاع از اتهامات خود پرداختند.
دکتر احمدرضا میری فرماندار سابق رامسر در آخرین جلسه دفاعیات در دادگاه خطاب به قاضی باقریان گفت: "اگر راه اصلاحات بسته شود، راه انقلاب هموار می‌شود."
احمد میری قائم مقام جبهه مشارکت استان مازندران بوده که فرودین سال ۸۹ توسط اداره اطلاعات استان مازندران دستگیر شد و مدت ۳۳ روزه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. معاون سیاسی و امنیتی سابق استان مازندران در بخش دیگری از دفاعیاتش خاطرنشان کرد: "آیا هیچ نظامی با فرزندان خویش که در سخت‌ترین شرایط در راه آن، جانبازی و جان فشانی کرده‌اند و ده‌ها بار عملا وفاداری خود را به نظام ثابت کرده‌اند، چنین برخورد می‌کند؟ آیا این است مزد مایی که در بحرانی‌ترین شرایط، به نظام خدمت کردیم؟ امروز رقبا ما را متهم به مخالفت به نظام می‌کنند؟ مردم خواهند پرسید نظامی که با فرزندانش این گونه برخورد می‌کند با دیگران چه می‌کند؟ آیا این به نفع نظام است؟"
علیرضا شهیری در جلسه آخرین دفاعیات خود در دادگاه انقلاب شهرستان بابل گفته بود: "با پیشکسوتان نظام به گونه‌ای برخورد نکنید که بگویند روزهای خوب همه خواب بود."
علیرضا شهیری رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل بوده که در اسفند ماه سال ۸۸ توسط اداره اطلاعات مازندران دستگیر شد. مدیر کل روابط عمومی استاندار مازندران در دوران اصلاحات در بخشی دیگر از دفاعیات خود در دادگاه انقلاب بابل گفته بود: "فردی که در مقابل شما ایستاده در حقیقت زندانی ۲ نظام است یک بار در رژیم شاه و به جرم پیروی از امام و دیگری درعصر جمهوری اسلامی‌ای که خودم برای استقرار آن تلاش و جان فشانی کرده‌ام."
دکتر علی اکبر سروش رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل در جلسه دفاعیات خود خطاب به قاضی باقریان گفته بود: "پاک‌ترین فرزندان اینجامعه را بر اساس بغض و کینه ورزی به قربانگاه نفرستید."
دکتر علی اکبر سروش در اسفند ۸۸ توسط اداره اطلاعات مازندران دستگیر شد و مدت ۵۰ روزه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت استان مازندران در ادامه دفاعیاتش خاطرنشان کرده بود: "آقای قاضی! اگر شما هم تحت شکنجه و سلول انفرادی قرار می‌داشتید علیه مسئولین ارشد نظام هم اعتراف می‌کردید."
آریا آرام‌نژاد خواننده و آهنگ ساز که به اتهام خواندن شعر علی برخیز مدت ۴۴ روزه بازداشت خود را در سلول انفرادی زندان متی کلای بابل و زندان اداره اطلاعات ساری سپری کرده بود، در بخشی از افشاگری‌های دوران بازداشت خود، خطاب به قاضی باقریان گفت: "باید روشن شود که نقش قانون اساسی ما چیست؟ قانون به من اجازه انتقاد می‌دهد، قانون به من اجازه تجمع بدون حمل سلاح می‌دهد، قانون به من آزادی بیان و عقیده می‌دهد و من به بواسطه همین قانون که پدران ما به آن رای داده‌اند آزادم که نسبت به سرنوشت کشورم و ملتم بی‌تفاوت نباشم. متاسفانه در گزارش اداره اطلاعات آمده است که شعری توهین آمیز خطاب به معاویه در وبلاگ قرار داده‌ام! آیا وزارت اطلاعات تبدیل به وکیل مدافع معاویه و یزید گردیده است؟"
علیرضا فلاحتی مسئول شاخه جوانان جبهه مشارکت استان مازندران که در بهمن ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت یه ماهه بازداشت خود را در سلول انفرادی در زندان متی کلای بابل و زندان اداره اطلاعات ساری سپری کرد. وی در دفاعیات خود در جلسه دادگاه خطاب به قاضی باقریان گفته بود: "بازجویم به گونه‌ای در مورد قوه قضاییه صحبت می‌کرد که گویی قاضی مهره و بازیچهٔ اوست. اقدام علیه امنیت ملی را کسانی انجام می‌دهند که رسانه به اصطلاح ملی را در چنگال گروهی اندک قرار داده‌اند به گونه‌ای که بازجویانم آن را حیاط خلوت خود می‌دانستند و می‌گفتند اگر در صدا و سیما اعتراف کنی کار و آینده‌ات را تامین می‌کنیم."
محمد رضا کربلائی آقا ملکی دیگر عضو ستاد مهندس موسوی در بابل بود در آخرین جلسه دفاعیاتش خطاب به قاضی باقریان گفت: "اگر با عاملین حمله به آقای کروبی برخورد می‌شد شاید فجایعی همچون حمله به بیت آیت الله صانعی اتفاق نمی‌افتاد."

محمدرضا کربلائی در بهمن ماه ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت یه ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد. وی خواستار توضیح قاضی در مورد چرایی غیر قانونی بودن برخی حرکات از سوی نهادهای وابسته به حکومت شد خاطرنشان کرد: "چرا باید او به جای حمله کنندگان، ۲۵ روز را در بد‌ترین شرایط زندان متی کلای بابل در کنار بیماران ایدزی و معتادان سپری کند؟!"
محمد معصومیان فعال دانشجوئی و عضو ستاد مهندس موسوی در بابل بود که در اسفند ماه سال ۸۸ توسط اداره اطلاعات بابل دستگیر شد و مدت ۱۵ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلا بابل و زندان اداره اطلاعات ساری سپری کرد. وی در بخشی از آخرین دفاعیات خود در دادگاه انقلاب بابل گفت: "پتوئی که بنده در سلول انفرادی از آن استفاده می‌کردم از مدفوع زندانی قبلی آلوده شده بود و مسئولین زندان متی کلا و بازجویان هیچ گونه توجهی به این وضع نامناسب نداشتند."
مصطفی ابراهیم تبار عضو ستاد ۸۸ بابل در اسفند ماه ۸۸ توسط اداره اطلاعات بابل دستگیر شد و مدت ۱۵ روزه بازداشت خود را در زندان متی کلا بابل و زندان اداره اطلاعات ساری سپری کرد. وی در بخشی از دفاعیات خود در شعبه یک دادگاه انقلاب بابل خاطرنشان کرد: "این اعترافات در شرایط بد زندان انفرادی و تحت فشار شدید روحی و روانی نوشته شده است."
گفتنی است پیش از این علی تاری رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی از سوی دادگاه انقلاب بابل به ریاست قاضی باقریان به اتهام "توهین به مقدسات" و "توهین به رهبری" به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. تاری که از فرماندهان سپاه پاسداران دوران جنگ می‌باشد چندی پیش در مصاحبه‌ای با جرس از وضعیت بد دوان ۹۰ روزه بازداشت خود گفت: "من به مدت ۷۲ روز درسلول انفرادی زندان متی کلای بابل و در یک سلول ۱. ۵ در ۲ بودم که داخلش هیچگونه امکاناتی وجود نداشت و به تعداد ۲۰ تا از آن سلول‌ها وجود دارد که گاهی تا ۲۵ نفر هم در آنجا نگه داری می‌شوند و برای کلیه این سلول‌ها تنها یک سرویس بهداشتی ۷۰ در ۷۰ سانتی وجود دارد و اساسا برای تنبیه مجرمین خطرناک ساخته شده است و یعنی مجرمین خطرناک در صورت ارتکاب خلاف در زندان به آنجا منتقل می‌شوند. بیشتر افرادی که در انفرادی می‌آمدند تکراری بودند و از شرور‌ترین افراد داخل زندان به شمار می‌آمدند. چند بار هم به من گفتند افرادی که در بند کنار من هستند را به علت تجاوز جنسی به این بند آورده‌اند. و حتی افرادی که مرتکب قتل می‌شدند یک یا دو هفته داخل انفرادی بودند. زندانیان سیاسی برای نگهداری در انفرادی به زندان ساری برده می‌شدند که از امکانات اولیه برخوردار است و حتی این راهم از من دریغ کرده و مرا به بد‌ترین انفرادی ممکن منتقل کردند."
علی تاری از فرماندهان سپاه پاسدارن در دوران جنگ و مسئول ستاد تبلیغات سپاه پاسداران استان مازندران و معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر و رئیس ستاد انتخاباتی محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ و ۱۳۸۰ و رئیس ستاد اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ در مازندران بوده است.