۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها

 

ممانعت از تدفين يك شهروند بهايي در مشهد

خبرگزاری هرانا -  صبح روز دوشنبه 28  تير ماه ماموران "بهشت رضا" مشهد از تحويل جسد يك خانم بهايي به نام مرضيه غلامي (پردل) كه روز گذشته فوت كرده است، به بستگانش خودداري كردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مسئولان مربوطه دليل این عمل را هم در خواست مبلغ گزافي پول (حدود 360 هزار تومان) جهت خدمات عنوان نمودند.

زمين گورستان "بهشت رضا" كه در نقطه اي دور افتاده واقع است بيش از سي سال پيش توسط مقامات مسئول شهري به بهاييان مشهد داده شده و تاكنون هيچ گونه خدماتي نظير كندن قبر يا شستن اجساد به بهاييان مشهد داده نشده است لذا درخواست اين مبلغ فقط مي تواند در پي تشديد فشارهاي اخير بر بهاييان مشهد باشد.

ماه گذشته قبرستان بهاييان مشهد به شدت توسط عواملي ناشناس با لودر تخريب شد و اولين فرد بهايي كه پس از اين تخريب براي تشييع و تدفين به اين قبرستان آورده شد مرحومه فوق الذكر است.

شایان ذكر است فيروز پردل فرزند خانم مرضیه غلامی در سال 1363 به اتهام عضويت در تشكيلات مذهبي بهايي در مشهد اعدام شد.

 

 

بازخرید و اخراج اساتید در دانشگاه بهشتی

خبرگزاری هرانا - رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تصمیم هیئت ممیزه این دانشگاه برای اخراج، بازخرید یا بازنشستگی چهار عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی که مشمول مندرجات ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره رکود علمی شده اند خبر داد.
به گزارش مهر، احمد شعبانی در تشریح ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ویژگیهای اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی گفت: اگر یک عضو هیئت علمی سه سال متوالی نتواند یک پایه بگیرد، رکود علمی شامل حالش می شود. بررسیها نشان داد که از میان ۶۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی چهار عضو هیئت علمی دچار رکود علمی هستند.
وی در تشریح منظور از “پایه” برای اعضای هیئت علمی گفت: در هر سال به یک عضو هیئت علمی که در مجموع با در نظر گرفتن شاخصهای مختلف نمره ای مطلوب کسب می کند یک پایه تعلق می گیرد. اگر یک عضو هیئت علمی با ۲۰ سال سابقه خدمت از نظر شاخصهای آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دارای وضعیت خوبی باشد یک عضو هیئت علمی پایه ۲۰ خواهد بود.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی در عین خودداری از اعلام اسامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه که دچار رکود علمی هستند از تصمیم گیری برای وضعیت آنها توسط هیئت ممیزه دانشگاه خبر داد و گفت: هیئت ممیزه دانشگاه ممکن است چند تصمیم برای این اعضای هیئت علمی اخذ کند. ممکن است آنها بازنشسته شوند یا بدون اینکه مزایای بازنشستگی شامل حالشان شود عذرشان از دانشگاه خواسته شود.
شعبانی از بازنشستگی، بازخرید یا اخراج به عنوان گزینه های پیش روی اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی خبر داد و به مهر گفت: تعیین اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی در یک دهه گذشته تصویب شده و دانشگاه شهید بهشتی در سال ۸۸ تصمیم گرفت این مصوبه را عملیاتی کند.

 

 

بازداشت کامبيز ابراهيم زاده و نادر درويشی، دو شهروند کُرد در مهاباد

خبرگزاری هرانا - دو شهروند کرد مهابادی به نام های کامبیز ابراهیم زاده و نادر درویشی از سوی نیروهای امننیتی منطقه بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبری موکريان، طی روزهای اخير دو شهروند اهل مهاباد به نام های کامبيز ابراهيم زاده و نادر درويشی از طرف نيروهای امنيتی در اين شهر بازداشت شدند.
درويشی که اهل روستای کوسه کهريزه مهاباد می باشد ۲۲ تير ماه بازداشت و روز گذشته به زندان مهاباد انتقال يافته و ابراهيم زاده نيز که مدتی را در بازداشتگاه بوده اخيراً به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده است.
تا لحظه تنظيم خبر هيچ علت يا عللی برای بازداشت اين افراد از سوی منابع رسمی اعلام نشده اما گفته می شود اتهام اين افراد همکاری با اپوزيسيون می باشد.

 

 

وضعیت وخیم رشید آخ کندی زندانی محکوم به اعدام در زندان سقز

 
خبرگزاری هرانا - رشید آخ کندی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در شرایط امنیتی خاص  و تحمیلی مسئولین زندان قرار گرفته به طوری که از درمان بیماری این زندانی و ملاقات با خانواده  جلوگیری می شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، رشید آخ کندی زندانی سیاسی که به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است از ملاقات با خانواده اش محروم شده است و علی رغم بیماری های مختلف مسئولین زندان سقز از درمان این زندانی جلوگیری میکنند.
رشید آخ کندی از ناحیه چشم احساس درد میکند و کلیه های وی نیز عفونت کرده است و تا کنون هیچ مداوایی برای درمان بیماری های این زندانی لحاظ نشده است.

 

 

نامه سرگشاده مادر جواد ماه‌زاده نویسنده و منتقد ادبی در بند، به رئیس قوه قضاییه

خبرگزاری هرانا - جواد ماه‌ زاده نویسنده و منتقد ادبی از بازداشت شدگان  بعد از انتخابات ۸۸ است. وی که مهر ماه سال گذشته زمانی که قصد داشت به محل کار خود مراجعه کند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد ، هم اکنون مدت ۹ ماه است که بدون هیچ گونه مرخصی در زندان اوین به سر می برد . مادر جواد ماه زاده در نامه ای به رییس قوه قضاییه از بی توجهی به وضعیت پسرش گلایه کرده است و درخواست اعطای مرخصی به فرزندش را دارد. در این نامه آمده است:
ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام و احترام
این نامه را مادری می نویسد که ۹ماه است  فرزندش را آزادانه در آغوش نگرفته، ۹ماه است که از نگران سلامت جسمی و روحی جگرگوشه اش دنیا براو تیره شده. ۹ ماه است که با هر تلفن و هر زنگی چهره پسرش را می بیند که بازآمده . لابد خوب می‌دانید که یک مادر چه خون دل‌ها می‌خورد، وقتی فرزندش را در شرایطی این چنین می ببیند.
آقای قاضی
مهرماه سال گذشته زمانی که پسرم جواد ماه‌زاده را دستگیر کردند بسیاری متعجب شدند چرا که همیشه به آرامش وحسن رفتار شهره بود. نویسنده و منتقد ادبی که همواره سعی در خدمتگزاری به فرهنگ کشورش را داشت. جواد، نویسنده رمان "خنده‌ات را از من بگیر" ، است و در این رمان به دفاع مقدس و شور حاصل از آن در میان نوجوانان آن زمان می‌پردازد. در کنار این رمان، صدها مقاله درباره ادبیات، فرهنگ و هنر که در نشریات گوناگون منتشر شده حاصل تلاش او در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی‌مان است. حال به گناهی که نمی دانیم چیست پشت میله های زندان است.
ریاست محترم قوه قضاییه
درخواست ما یک چیز است اعطای مرخصی به فرزندمان، چیزی که تا پیش از این فکر می کردیم جزء حقوق یک زندانی است. اما با وجود تلاش هایی که کردیم درخواست ما نادیده گرفته شده است.
سه ماه است که من و همسرم بعد از اجرای حکم چهار سال حبس تعزیری فرزندمان، مراجعات پی‌در‌پی به دادستانی تهران برای ملاقات با دادستان محترم، جناب آقای دولت‌آبادی داشتیم، اما هنوز موفق به دیدار ایشان نشدیم و علی‌رغم ارسال نامه‌های مختلف به ایشان با دشواری‌های بسیار و صحبت های ضد و نقیضی روبرو شدیم. هر بار مراجعه ما به دادستانی با این پاسخ که: مرخصی به جواد تعلق نمی‌گیرد یا هنوز جواب استعلام در خواست‌مان نیامده بی‌نتیجه می ماند.

از جنابعالی به عنوان رییس قوه قضاییه تقاضا دارم با درخواست این مادر دردمند مبنی بر مرخصی فرزندش جواد ماه‌زاده موافقت کنید.
منصوره علی بابایی
مادر جواد ماه‌زاده

 

 

ابوالفضل عابدینی تا دو هفته دیگر ممنوع الملاقات است


خبرگزاری هرانا – معاون زندان کارون اهواز از ملاقات ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر تا دو هفته دیگر جلوگیری کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شب گذشته با مراجعه معاون زندان کارون اهواز به محل نگهداری ابوالفضل عابدینی به وی اعلام شد که تا دو هفته دیگر اجازه ملاقات با خانواده اش را ندارد.
اين عمل در حالي صورت ميگيرد كه عابديني هفته گذشته نیز از ديدار با مادر خود منع شده بود.
گفتنی است، تا كنون هيچ دليلي از سوي مديريت زندان در خصوص ممنوعيت ملاقات به وی داده نشده است.
ابوالفضل عابديني در حال سپري كردن ايام محكوميت 11 ساله خود است كه پيش از اين فقط مي توانست از پشت كابين با خانواده خود ملاقات كند. اين خبرنگار جوان به شدت از ناراحتي قلبي رنج ميبرد و تا كنون 2 بار با درخواست مرخصي اش مخالفت شده است .

 

 

بیست نفر در تیرماه اعدام شدند


خبرگزاری هرانا – روز گذشته سه تن از زندانیان زندان مرکزی کرمان و یک تن نیز در شهرستان شیروان، استان خراسان شمالی اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز یکشنبه 3 مرد به اتهام قاچاق مواد مخدر در محوطه زندان مرکزی کرمان اعدام شدند، همچنین در همین روز در شهرستان شیروان یک نفر نیز به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر اعدام شد.

با احتساب اعدام در ملا عام امروز در شهر اهواز بنا بر آمار ارائه شده توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تعداد اعدامیان تیر ماه به 20 تن رسیده است.

 

 

اعدام در ملا عام یک شهروند اهوازی

خبرگزاری هرانا - حكم اعدام يك نفر که به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده بود، صبح امروز در اهواز اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، صبح امروز حكم اعدام «ع.ش» در كوي مشعلي آخر آسفالت، به اجرا درآمد و وي به دار آويخته شد.
نامبرده به اتهام خرید و فروش مواد مخدر از سوي دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محكوم و حكم صادره از سوي دادستاني كشور تائيد شد.
به گزارش واحد آمار و نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در تیرماه سالجاری 16 تن در شهرهای ارومیه، اصفهان، زاهدان و تهران اعدام شده اند.
لازم به ذکر است که آمار ارائه شده تنها نفراتی را در بر میگیرد که رسانه های جمعی و گروه های حقوق بشری آن را اعلام کرده اند و به دلیل نبود دیدبانان حقوق بشری در سراسر کشور ارائه آمار واقعی اعدام تا کنون غیر ممکن بوده است.

 

 

 

اعمال فشار بر فعالان کارگری افزایش میابد

خبرگزاری هرانا – برخورد ها و اعمال فشارهای نهادهای امنیتی بر فعالین حوزه کارگری که از خرداد ماه با بازداشت تنی چند از فعالان و اعضای سندیکاهای کارگری آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
محاکمه مجدد منصور اسانلو
دادياری شش دادگاه انقلاب اسلامی شهر کرج روز يکشنبه، منصور اسانلو، رئيس زندانی هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، را بار ديگر متهم به تبليغ عليه نظام کرد.
اين در حاليست که منصور اسانلو قبلا نيز به همين اتهام  محاکمه و به زندان محکوم شده بود وی  که در تيرماه ۸۶ دستگير شد،به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام، به پنج سال زندان محکوم شده است.
انتقال سعيد ترابيان به زندان رجايي شهر كرج و بی خبری از وضعیت رضا شهابی
سعيد ترابيان از اعضاي سنديكاي اتوبوس راني تهران روز گذشته به زندان رجايي شهر كرج منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اما از سوي ديگر از رضا شهابي عضو ديگر اين سنديكا خبري در دست نيست .اين فعال كارگري در تماس تلفني كه هفته گذشته با خانواده خود داشته است اعلام كرده در حال حاضر در بند 209 زندان اوين محبوس است .
تا كنون از وضعيت و اتهامات اين دو فعال كارگري خبري در دست نيست .
تهدید فریدون نیکوفر عضو سندیکای نیشکر هفت تپه
اقای فریدون نیکوفر از اعضای سندیکای کارگران  شرکت کشت و صنعت هفت تپه از سوی نیروهای حراست شرکت نیشکر هفت تپه تهدید شد ، در صورتی که به زودی خانه سازمانی این شرکت را ترک نکند تمامی وسایل خانه اش را به خیابان خواهند ریخت و به شدت با وی برخورد خواهند کرد.
در همین حال در اقدامی جداگانه حراست این شرکت با احضار و تهدید فعالین کارگری این شرکت که در خصوص جمع اوری کمکهای مالی به اعضای اخراجی سندیکای هفت تپه  فعالیت میکردند اعلام کردند در صورتی که به این کار ادامه دهند انها را به اداره اطلاعات  شهرستان ارجاع خواهند داد.

 

یک شهروند بهایی ساکن ساری بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - قوام الدین ثابتیان از شهروندان بهایی شهر ساری امروز با ورود مامورین وزارت اطلاعات به منزلش در ساری بازداشت شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، پیش از این نیز در ١۹خرداد ١٣٨٩، منزل آقای قوام الدّین ثابتیان اهل ساری (استان مازندران) توسط مامورین وزارت اطلاعات که ابتدا خود را از ادارۀ دارایی معرفی کرده بودند، بازرسی و کتاب های بهائی، سی دی ها و عکس ها به همراه وسایل شخصی از جمله کامپیوتر وی ضبط شده بود.
با توجه به برخوردهای اخیر با فعالین حق تحصیل در ساری به نظر می رسد که بازداشت آقای ثابتیان در این شهر به علت همراهی ایشان در فعالیت های محرومین از تحصیل بوده است.


لیلا توسلی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد

خبرگزاری هرانا - لیلا توسلی، فرزند مهندس محمد توسلی و خواهر زاده ی دکتر ابراهیم یزدی، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه که تنها 20 دقیقه طول کشیده است، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش میزان خبر، شعبه 28 دادگاه انقلاب لیلا توسلی را به اتهام حضور در راهپیمایی 25 خرداد و روز عاشورا و با تأکید بر عدم حضور وی در "اغتشاشات" و همچنین مصاحبه با رادیو فردا و بی بی سی به عنوان شاهد عینی کشته شدن یکی از شهروندان توسط خودرو نیروی انتظامی و عبور از روی جسد وی، به استناد ماده 610 قانون مجازات و با رعایت ماده 46 قانون مجازات به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
فرد مقتول شهرام فرجی زاده است که در میدان ولیعصر به وسلیه خودروی نیروی انتظامی کشته شد و خودرو این نیرو به طرز عمدی از بدن وی عبور کرد.
لیلا توسلی ساعت یک بامداد نیمه شب عاشورا توسط تیم ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل مهندس توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران بازداشت شد و بعد از تحمل دو ماه بازداشت در بند 209 اوین سرانجام روز چهارم اسفند ماه با وثیقه از زندان آزاد شده است.
گفتنی است خواهر او دکتر سارا توسلی نیز در 13 دی ماه سال گذشته بازداشت و پس از سپری کردن 50 روز در بازداشت در بند 209 زندان اوین،در دادگاه بدوی در شعبه 26به 6 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شده است و پرونده وی هم اینک به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.
همچنین مهندس فرید طاهری،همسر دکتر سارا توسلی و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، نیز که همراه ایشان در راهپیمایی روز عاشورا حضور داشته است، از روز 27 دیماه بازداشت شده تا کنون زندان اوین به سر می برد.
حکم سه سال حبس تعزیری مهندس طاهری در دادگاه تجدید نظر، تایید شده است.






متوسط درآمد يك كودك خياباني 250 هزار تومان است

خبرگزاری هرانا - دكترفاطمه پزشكيان ،معاون امور اجتماعي بهزيستي استان قزوين در نشستي خبري گفت: يكي از وظايف خطير سازمان بهزيستي نگهداري و حمايت از كودكان بدسرپرست و بي‌سرپرست است و در اين راستا اقداماتي در ارتباط با حمايت مالي كودكان صورت مي‌گيرد.
وي ادامه داد: سازمان بهزيستي با حمايت از خانواده كاري مي‌كند تا خانواده‌اي كه توان مالي بسيار پاييني دارد تا حد ممكن فرزندانش را نگهداري كند. معاون امور اجتماعي بهزيستي استان قزوين اضافه كرد: از طرفي نيز اين سازمان داراي مراكز شبانه‌روزي است كه امكانات خوبي دارد و عمده اين مراكز توسط خيران اداره مي‌شود و كودكان بدسرپرست و بي‌سرپرست در آن نگهداري مي‌شوند كه در كنار امكانات و تفريحات مختلف، اين كودكان خلأ عاطفي دارند كه هيچ چيز نمي‌تواند اين خلأ را پر كند.
وي عنوان كرد: عاطفه موضوع اكتسابي است و كودكان بايد آن را از محيط كسب كنند و هيچ جايي بهتر از خانواده نمي‌تواند اين خلأ را برطرف كند و در خانواده اين موضوع به خوبي آموزش داده مي‌شود از اين‌رو سعي مي‌شود اگر امكان نگهداري كودك توسط خانواده‌اش وجود نداشت، نزد بستگانش نگهداري شود.
پزشكيان با اشاره به كودكان امدادبگير توضيح داد: سال گذشته 129 كودك امدادبگير در استان داشتيم كه ماهانه 50 هزار تومان كمك مالي به آنها صورت مي‌گيرد و علاوه بر اين كمك‌هاي ديگري نيز به كودكان امدادبگير مي‌شود.
وي يادآور شد: همچنين با توجه به بودجه و اعتبار سازمان، پرونده كودكان امدادبگير به كلينيك مددكاري ارجاع مي‌شود و مددكاران سعي مي‌كنند آموزش‌هايي را به كودكان و خانواده‌هاي آنها در خصوص مواردي مانند مهارت‌هاي زندگي داشته باشند.
معاون امور اجتماعي بهزيستي استان قزوين خاطرنشان كرد: در استان قزوين از 125 كودك امدادبگير، پرونده 25 كودك به كلينيك مددكاري ارجاع شده است كه پايين بودن تعداد پرونده‌هاي ارجاعي به دليل پايين بودن ميزان اعتبار سازمان است.
وي با اشاره به ساماندهي كودكان خياباني و كودكان كار اظهاركرد: در خصوص كودكان خياباني و كودكان كار، سازمان بهزيستي متولي نگهداري اينهاست و جمع‌آوري بر عهده شهرداري و نيروي انتظامي است.
پزشكيان تصريح كرد: البته شهرداري زيربار نمي‌رود و اين مشكلي است كه وجود دارد و مي‌گويند كه ما امكانات لازم را نداريم ولي نيروي انتظامي استان امسال در آخرين جلسه شوراي اجتماعي مسئوليت جمع‌آوري كودكان خياباني را پذيرفته‌اند.
وي اعلام كرد: ساماندهي اين كودكان بسيار مشكل است چراكه جمعيت بسياري افغاني و پاكستاني هستند و بسياري از اين پاكستاني‌ها نيز كارت اقامت ندارند و بايد به اتباع بيگانه ارجاع و بازگردانده شوند ولي در خصوص كودكان افغاني آنها كه كارت اقامت دارند ابتدا به خانواده‌هايشان تذكر داده مي‌شود.
معاون امور اجتماعي بهزيستي استان قزوين خاطرنشان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 32 كودك خياباني به ما ارجاع داده شده است كه بيش از 20 نفر افغاني هستند.
وي افزود: بسياري از اين كودكان خياباني داراي خانواده هستند و براي نياز مالي كار مي‌كنند و اكثر اين كودكان نيز شرايط و صلاحيت زير پوشش قرار گرفتن را ندارند زيرا يا تبعه كشور ديگري هستند و يا آنكه داراي خانواده و پدر سالمي هستند كه نمي‌توانند زيرپوشش سازمان قرار گيرند و ما فقط مي‌توانيم كمك غيرمستمر داشته باشيم.
پزشكيان تصريح كرد: از طرفي مبلغي كه سازمان بهزيستي مساعدت مي‌كند با مبلغي كه كودكان خياباني با كار و تكدي دريافت مي‌كنند بسيار متفاوت است به طوريكه ما مي‌توانيم 60 هزار تومان در ماه كمك مالي داشته باشيم در حالي كه متوسط درآمد يك كودك خياباني در ماه 200 تا 250 هزار تومان است بنابراين اين افراد هيچگاه تابع بهزيستي نمي‌شوند.
وي تأكيد كرد: به لحاظ حفظ امنيت كودكان، جمع‌آوري آنها بر عهده نيروي انتظامي است و اين كودكان بعد از جمع‌آوري بلافاصله به بهزيستي ارجاع داده مي‌شوند.
معاون امور اجتماعي بهزيستي استان قزوين گفت: كودكان خياباني به دو دسته تقسيم مي‌شوند كودكاني كه در خيابان زندگي مي‌كنند و گروه دوم كودكاني هستند كه داراي خانواده بوده ولي براي تكدي‌گري و كار به خيابان مي‌آيند كه در ايران بيش از 90 درصد كودكان خياباني در كشور و استان ما از نوع دوم هستند كه داراي خانواده بوده و براي كار به خيابان مي‌آيند.
وي گفت: ما در قزوين داراي مركز نگهداري كودكان هستيم كه اين كودكان در صورت دارا بودن شرايط در مراكز بهزيستي نگهداري مي‌شوند.
پزشكيان با اشاره به اهداف بهزيستي خاطرنشان كرد: مهم‌ترين هدف ما بازتواني خانواده‌هايي است كه تحت حمايت ما هستند كه اين بازتواني به صورت جسمي و رواني صورت مي‌گيرد.
وي افزود: 2 هزار و 51 خانوار زيرپوشش سازمان قرار دارند و مستمري دريافت مي‌كنند كه يك‌هزار و 500 خانوار نيز پشت نوبتي داريم كه ظرفيت جديدي به ما ابلاغ نشده است تا بتوانيم مددجو بگيريم و ما ماهانه 88 ميليون تومان به تمام خانواده‌ها زيرپوشش مستمري مي‌دهيم.