۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

محدودیت های بیشتر در زندان اوین



اخبار روز: 
دادستان تهران با همکاری بازجویان زندان اوین، محدودیت های تازه ای را در این زندان اعمال کرده است.
به گزارش فعالین حققو بشر و دموکراسی در ایران، قرار است تماس های تلفنی زندانیان سیاسی که روزانه صورت می گرفت، به هفته ای یک بار کاهش یابد. این تصمیم با اعتراض زندانیان مواجه شده است.
همچنین در هفته های اخیر، بازجویان با همکاری دادستان تهران، اقدام به قطع ملاقات های حضوری خانواده های زندانیان سیاسی کرده اند. ملاقات ها منوط به موافقت عباس جعفری دولت ابادی دادستان تهران شده است. خانواده ها باید بارها به دادستانی مراجعه کنند تا بتوانند اجازه ی ملاقات حضوری با عزیزانشان را دریافت کنند. همچنین در ادامه ی این محدودیت ها، فرزندان خردسال زندانیان حق ملاقات حضوری با پدرشان را ندارند. دادستان تهران در این مورد گفته است» برای روحیه ی بچه ها خوب نیست». در حال حاضر ملاقاتهای حضوری احتمالی فقط شامل مادر، همسر و پدر می باشد که بصورت جداگانه باید صورت بگیرد. پدر و مادر در ملاقاتهای حضوری همزمان نمی توانند حضور داشته باشند و فقط یکی از آنها امکان ملاقات دارد که زمان ملاقات نیمی از زمان معمول می باشد .
همچنین در هر سلول نزدیک به ٣۵ زندانی سیاسی جای داده اند . سلولها فاقد امکانات تهویه و سرمایشی می باشند .زندانیان سیاسی خود باید وسایل سرمایشی را خریداری کنند.
وضعیت غذایی زندانیان به لحاظ کمی و کیفی بسیار بد می باشد اکثر مواد استفاده شده ی غذایی آن خام می باشد و هنوز پخته شده نیست که باعث ناراحتی معده و دستگاه گوارشی آنها می شود.
زندانیان سیاسی ناچار هستند که با آب سرد حمام کنند که باعث تشدید بعضی از ناراحتیهای جسمی آنها شده است.
وضعیت بهداشتی و درمانی زندان فاجعه بار است و زندانیان دچار ناراحتیهای مختلف می شوند که از درمان آنها خوداری می کنند.
کتابهایی که خانواده های زندانیان سیاسی برای عزیزانشان می برند از آنها تحویل گرفته نمی شود.