۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

احضارهای گسترده به کمیته انضباطی و ممنوع الورد کردن بیش از سی تن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری هرانا - پس از برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهادت کیانوش آسا (دانشجوی نخبه ی مقطع کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران که در جریان تظاهرات میلیونی و مسالمت آمیز انقلاب تا آزادی 25 خرداد 1388 به ضرب گلوله به شهادت رسید) در روز سه شنبه 11 خرداد توسط دانشجویان سبز این دانشگاه، علی رغم تمهیدات امنیتی گسترده ی حکومت برای عدم برگزاری آن، مسئولان دانشگاه علم و صنعت در اقدامی تلافی جویانه اقدام به احضار گسترده ی دانشجویان به کمیته ی انضباطی این دانشگاه و نیز ممنوع الورد کردن بیش از 15 دانشجوی دختر و 16 دانشجوی پسر ساکن خوابگاه به خوابگاه های دانشجویی و نیز محروم کردن آنان از تمامی تسهیلات رفاهی دانشجویی کردند.
به گزارش دانشجونیوز، مسئولان دانشگاه علم و صنعت پس از مطلع شدن از قصد دانشجویان سبز این دانشگاه برای برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت مهندس کیانوش آسا از هر حربه ای برای ترساندن دانشجویان و ایجاد فضای رعب و وحشت در میان آنان برای عدم برگزاری این مراسم استفاده کردند؛ به طوری که از روزهای ابتدایی هفته ی گذشته اقدام به احضار فعالین دانشجویی دانشگاه به اداره ی حراست و کمیته ی پیگیری وزارت اطلاعات نموده و با تماس با منزل آن ها به تهدید دانشجویان و خانواده هایشان پرداختند. دانشجویان در مراجعه به اداره پیگیری وزارت اطلاعات و نیز اداره ی حراست دانشگاه، تهدید شده و از آن ها در مورد مراسم سالگرد بازجویی صورت گرفته بود.

پس از این احضارها، روز قبل از برگزاری مراسم یعنی روز دوشنبه 10 خرداد مسئولین دانشگاه جلسه ای اضطراری با حضور رؤسای دانشکده ها، رئیس دانشگاه، معاونت دانشجویی، مسئولین حراست و کمیته ی انضباطی دانشگاه تشکیل داده و در آن جلسه مقرر شد پلیس امنیت از ابتدای روز سه شنبه در اطراف دانشگاه و نیز با لباس شخصی در داخل دانشگاه حضور داشته باشند. همچنین قرار بر این شد تا هر یک از دانشجویانی که در این مراسم شرکت کنند، به 3 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شوند! (جالب اینجاست که کمیته ی انضباطی دانشگاه سنگین ترین حکمی که برای یک دانشجو می تواند صادر کند 2 ترم محرومیت از تحصیل است) همچنین همانگونه که از قبل هماهنگ شده بود برای اخلال در برنامه ی دانشجویان سبز از آن جا که قرار بود مراسم در پارک شهید آسا خاتمه یابد، سریعا شبانه ترتیب برگزاری جلسه ی مباحثه پیرامون "غزه" در فضای باز بین دو سلف (!) (پارک شهید آسا) تدارک داده شد و شبنه به همه ی اعضای بسیج اس ام اس داده شد تا "حتما" در این مراسم حضور پیدا کنند. مسئولین دانشگاه همچنین برای خلوت کردن دانشگاه در خرداد ماه برای جلوگیری از تجمع های اعتراضی، دانشجویان مجازی این دانشگاه را ممنوع الورود کرده و به آن ها اجازه دادند تا فقط در روزهایی که امتحان دارند وارد دانشگاه شوند و نیز ورود مهمان به خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در ماه خرداد را ممنوع کردند.

در روز برگزاری مراسم در حالی که حضور نیروهای پلیس امنیت در اطراف دانشگاه محسوس بود و در آماده باش کامل به سر می بردند، تعداد زیادی از نیرهای لباس شخصی که از بیرون دانشگاه آورده شده بودند در دانشگاه پرسه می زدند و فضای دانشگاه به شدت امنیتی شده بود. در ابتدای شروع تجمع نیز ده ها تن از نیروهای حراست جلوی جمعیت دانشجویان حاضر شده و بارها اقدام به تهدید آن ها مبنی بر صدور احکام سمگین انضباطی برای کسانی که در این تجمع "غیرقانونی" حضور یابند و نیز باز نمودن درب های دانشگاه به روی نیروهای لباس شخصی مانند آن چه در 8 دی 88 در دانشگاه علم و صنعت اتفاق افتاد، نمودند تا بلکه دانشجویان از این تجمع منصرف شوند. اما علی رغم تمامی این تمهدیات امنیتی مراسم با شکوه هر چه تمام تر و با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان سبز این دانشگاه برگزار شد. در طول برگزاری مراسم، نیروهای حراست به همراه ده ها تن از بسیجی ها و لباس شخصی ها در مسیر تظاهرات از دانشجویان سبز با دوربین های حرفه ای ای که به آن ها داده شده بود، عکس برداری و فیلم برداری می کردند.

در طول برگزاری مراسم و مخصوصا در انتهای آن بسیجی ها اقدام به تحریک دانشجویان برای ایجاد درگیری می کردند که خوشبختانه با خوسنردی دانشجویان و متانت آن ها موفق به انجام این کار نشدند. آن ها همچنین در انتهادی مراسم با شعارهای "حیدر حیدر" به سمت دانشجویان سبز حرکت کردند و در چند مورد درگیری های جزئی ای نیز پیش آوردند. بعد از اتمام مراسم نیروهای لباس شخصی بیرون دانشگاه و بسیج دانشگاه با حمایت کامل نیرهای حراست، به سمت چندین دانشجوی حمله برده و آن ها را بازداشت نمودند و پس از چندین ساعت تهدید و بازجویی، کارت های دانشجویی و موبایل و سایر وسایل شخصی شان را ضبط نموده و موقتا آزادشان کردند. همچنین تعدادی از دانشجویان دانشگاه پس از خروج از دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی و پلیس امنیت بازداشت شده و پس از چند ساعت تهدید و بازجویی آزاد شده بودند.

با شروع هفته ی جدید، مسئولین کمیته ی انضباطی دانشگاه با همکاری کامل نیروهای حراست در صدد تلافی برآمده، به طوری که تعداد زیادی از دانشجویانی که در مراسم شرکت کرده بودند، در هنگام ورود به دانشگاه کارت هایی دانشجویی شان توسط نیروهای حراست ضبط شده و مشخصات آن ها توسط حراستی ها یادداشت شده است. سپس مسئولین کمیته ی انضباطی دانشگاه با مشخصاتی که نیروهای حراست در اختیارشان گذاشته بودند، با تماس با منزل دانشجویان ! تعداد زیادی از آن ها را به کمیته ی انضباطی فراخوانده و تاکنون حداقل 15 دانشجوی دختر و 16 دانشجوی پسر ساکن خوابگاه دانشگاه علم و صنعت به خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه ممنوع الورود شده اند و از تمای تسهیلات رفهی نیز محروم گردیده اند؛ همچنین این دانشجویان تهدید شده اند که تا 3 ترم از تحصیل محروم خواهند شد. لازم به ذکر است که جلسه ی تفهیم اتهام بسیاری از دانشجویان هنوز برگزار نشده و در آستانه ی امتحانات پایان ترم معلوم نیست که چه سرنوشتی  در انتظار این دانشجویان خواهد بود.