۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

صدور حکم محرومیت از تحصیل برای ۱۰ تن از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد


 
در موج سوم برخورد با دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد و در آستانه خرداد ماه ۱۵ تن از دانشجویان منتقد دانشگاه آزاد مشهد با احکام سنگین کمیته انضباطی این دانشگاه روبرو شدند.
رهانا: برای ۵  نفر از این دانشجویان حکم تذکر کتبی و درج در پرونده صادر شده است ، اما برای بیش از ۱۰ تن دیگر احکام محرومیت از تحصیل به مد یک و دو نیمسال صادر شده است. پیش از این نیز طی دو مرحله برای بیش از ۴۰ دانشجوی این دانشگاه احکام سنگین محرومیت از تحصیل صادر شده بود.
به گزارش دانشجو نیوز، در روزهای گذشته نهاد های امنیتی شهر مشهد بارها فعالان دانشجویی دانشگاه های مختلف مشهد را احضار و بازجویی کرده اند. در همین راستا در دو هفته گذشته نهاد های امنیتی شهر مشهد فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد و خانواده های آنها را به صورت  تلفنی تهدید به بازداشت در صورت ادامه فعالیت دانشجویی نموده اند.
شایان ذکر است در پی حمله وحشیانه نیروهای انصار در روزهای ۱۰ و ۱۱ دیماه سال گذشته به دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد ، بیش از ۲۱۰ دانشجو این انشگاه بازداشت شدند که هم اکنون دادگاه برخی از این فعالان دانشجویی در حال برگزاری است.
فشار های اخیر بر دانشجویان دانشگاه های مشهد با توجه به نزدیک شدن به خرداد ماه و احتمال بروز تجمعات دانشجویی در این ماه ها ، ارزیابی می شود.