۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

محمد اولیایی فر، وکیل دادگستری بازداشت شد


خبرگزاری هرانا: محمد اولیایی‌فرد حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری صبح امروز بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این وکیل دادگستری که امروز صبح به دادگاه انقلاب رفته بود، توسط "ستاری" مدیر دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به بخش اجرای احکام دادگاه معرفی و پس از جلب به زندان اوین منتقل شد.
محمد اولیایی فرد در اسفند ماه گذشته نیز به بهانه ‌بررسی پرونده‌ چند تن از موکلانش به دادگاه فراخوانده شده بود، توسط مدیر دفتر شعبه ۲۶ به اجرای احکام معرفی و بازداشت شد.
این وکیل پایه یک دادگستری در پی اعدام بهنود شجاعی در مصاحبه ای اجرای حکم موکلش را به دلیل صغر سنی وی غیرقانونی خوانده بود ابتدا به دادسرای کارکنان دولت احضار و پس از تشکیل پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام به اشد مجازات محکوم شد.
طی سه ماه گذشته این دومین بار است که این حقوقدان توسط بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران به بهانه‌ گذراندن محکومیت یک ساله‌اش به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه بازداشت و روانه‌ زندان می‌شود، این در حالی ست که حکم مذکور تا به این لحظه به اولیایی فرد و هیچ یک از وکلایش به طور قانونی ابلاغ نشده است و در واقع بازداشت ایشان به شیوه‌ای کاملا غیرقانونی و بدون رعایت مهلت بیست روزه‌ی اعتراض و تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان صورت گرفته است.
گفتنی است، محمد اولیایی فرد وکیل بسیاری از افراد زیر ۱٨ سال محکوم به اعدام است و همچنین فعالان سیاسی، مدنی و دانشجویی است که پیش از این نیز در پی طرح مسئله‌ شکنجه توسط بازجویان وزارت اطلاعات در سال ٨۷ به سیاه نمایی و توهین و افترا علیه وزارت اطلاعات متهم شده بود.