۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

هرانا؛ صدور حکم سی و شش ماه حبس تعزیری برای نخبه ی جوان

خبرگزاری هرانا - با حکم قاضی مقیسه ریاست شعبه 28 دادگاه انقلاب، آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی به 36 ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، رضاخانی در اواخر آذر ماه در حالی که برای مصاحبه پیرامون موفقیت های علمی کسبی به یکی از روزنامه های کثیر انتشار دعوت شده بود بازداشت گردید.
وی در 40 روز نخست بازداشت در بازداشتگاه های سپاه از جمله کاخ جوانان و 2 – الف، تحت شرایط سخت بازجویی و فشار شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی شد و با وعده ی آزادی، راهی زندان اوین گردید تا پس از 5 ماه بازداشت در 29 اردی بهشت ماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهام "توهین به رهبری" به 2 سال حبس تعزیری به اتهام "توهین علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری و به اتهام "توهین به رییس جمهوری" به 100 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.
آرمان رضا خانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی، برگزیده ی دوم جشنواره خارزمی، نخبه ریاضیات ممتاز کشوری در المپیاد ریاضی، مکتشف قانون در ریاضی به نام قانون مربعات و مثلثاث رضا خانی و مخترع جوان در زمینه هایی چون سازه های معماری و کمک آموزشی پیکتال است.
آرمان در سال های گذشته کتبی در زمینه ریاضیات، ادبیات و جامعه شناسی تعلیف کرده که در انتظار چاپ است. وی به زبان های انگلیسی و ایتالیایی تسلط دارد و با زبان های روسی و اکراینی آشناست و در مسابقات مختلفی چون سازه های ماکارونی حضور موفقی داشته است. از دیگر موفقیت های رضاخانی حل یکی از مسائل اوپن ریاضیات است که مورد تعیید اساتید دانشگاه های مطرح کشور قرار گرفته است. وی هم چنین فعالیت های دیگری در زمینه ی برنامه نویسی و آی تی و ریاضیات نیز دارد .
آرمان رضاخانی متولد بهمن 69 است و پدر ایشان در حالی که آرمان کمتر از 2 سال داشته است به وسیله جلال الدین پارسی کاندیدای دوره نخست ریاست جمهوری و از حامیان سرسخت جمهوری اسلامی به قتل رسیده است. محمد رضا رضاخانی پدر آرمان مترجم کتاب معروف "امپریالیسم ژاپن" است که در سال 71 با شلیک گلوله ای جلال الدین پارسی به قتل رسیده است.
گفتی است در حالی که خانواده رضاخانی داغدار و منتظر رسیدگی عادلانه به این جنایت بودند، پارسی در دادگاه نمایشی که بعد ها موضوع کتاب محاکمه قانون، روند بررسی دادگاه جلالدین پارسی شد؛ آزاد گردید.