۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

درخواست دبیرکل حزب دموکرات کردستان از سازمان های مدافع حقوق بشر

اخبار روز:
درخواست دبیرکل حزب دمکرات کردستان از سازمانهای حقوق بشر
برای یاری رساندن به زندانیان سیاسی کرد.

سازمانهای بین¬المللی حافظ امنیت و حقوق بشر
سازمانهای مدافع حقوق بشر
احزاب و سازمانهای دمکرات و آزادیخواه
شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و آزادیخواه
صدها سال است که ملت کرد در کردستان ایران تحت ستم است و در زیر یوغ استبداد و استعمار از دستیابی به ابتدائی¬ترین حقوق خویش محروم است و در راستای دستیابی به این حقوق و آزادیها هزاران قربانی را فدای بارگاه آزادی نموده است. چه در زمان حاکمیت حکومتهای قبل از جمهوری اسلامی و چه در زمان حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی همواره از سوی دولتهای مرکزی به عنوان شهروند درجه ۲ به ملت کرد نگریسته شده است، از تمام حقوق ابتدائی و بدیهی خویش محروم گشته و سادهترین مطالباتش با سرکوب و خشونت پاسخ داده شده است. در دورهی حاکمیت جمهوری اسلامی ظلم و جور سران حاکمیت در حق به ملت کرد به اوج خود رسیده و کردستان ملیتاریزه گشته است.
فضایی امنیتی بر کردستان حاکم گشته و هرگونه فعالیت فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی بر اساس معیارهای نظامی و امنیتی مورد ارزیابی قرار میگیرد و کوچکترین حرکت اعتراضی در برابر رژیم، با سنگین ترین مجازات پاسخ داده میشود. تاکنون صدها زن و مرد کرد به علت فعالیتهایی که در جهان دمکرات و آزاد در چارچوب ابتدائی¬ترین آزادیهای انسان طبقهبندی میشوند، شکنجه شدهاند و با احکام سنگین نظیر زندان طویل¬المدت و یا اعدام مواجه شدهاند. بارزترین مثال این امر اعدام چهارتن از مبارزان ملت کرد و یک ایرانی دیگر در مورخ ۹/۵/۲۰۱۰ در زندان اوین تهران بود. فرزاد کمانگر معلم مدارس شهر کامیاران، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان که در این روز توسط ایادی جنایتکار جمهوری اسلامی حکم اعدامشان اجرا شد، مرتکب هیچ جرمی نشده بودند. اگر آنها در کشوری آزاد می¬زیستند، حتی یک روز نیز زندانی نمی¬شدند، اما در دادگاهی ناعادلانه و در غیاب وکیل و بدون آنکه فرصتی برای آنان وجود داشته باشد تا بتوانند از خود دفاع نمایند، در پشت درهای بسته حکم اعدام این فعالان سیاسی و مدنی صادر و متأسفانه اجرا شد.
رژیم ایران کردستان را به کشتارگاهی انسانی مبدل ساخته است تا مردم مناطق دیگر را با استفاده از این شیوه مرعوب سازد.
هر زمانی که این رژیم در تهران و سایر کلان شهرهای دیگر ایران به چالش طلبیده میشود، جمعی از جوانان کرد بیگناه را که در زندانهای جمهوری اسلامی بسر میبرند اعدام میکند. هم¬اکنون نیز ۱۷ تن از فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی دیگر کرد به اعدام محکوم شدهاند و این خطر وجود دارد که جمهوری اسلامی برای مرعوب ساختن هرچه‌ بیشتر مردم آنها را نیز اعدام نماید. حتی موسس و دبیر اول سازمان حقوق بشر کردستان محمد صدیق کبودوند نیز در زندان است.
برای کردهای کردستان ایران بسیار تعجب¬آور است که رژیمی همچون جمهوری اسلامی با تمام این اوصاف هم¬اکنون نیز از سوی دول جهانی و حتی سازمان ملل متحد به عنوان دولت قانونی ایران پذیرفته‌ میشود و طرف نشست و مذاکرهی آنان است.
ما از همهی فعالان حقوق بشر، از همهی دولت¬ها، سازمانها و انسانهای آزادیخواه دنیا میخواهیم که به یاری جوانان دختر و پسر کرد بشتابند و اجازه ندهند که دیگر این جوانان، توسط ایادی و سران جنایتکار جمهوری اسلامی که‌ هدفی جز ارعاب ندارند به دار اعدام آویخته شوند.

خالد عزیزی
دبیرکل حزب دمکرات کردستان
۱۷/۵/۲۰۱۰