۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

با وجود قرار قبلی، دادستان کرمانشاه با مادر کاوه کرمانشاهی ملاقات نکرد



کمیته گزارشگران حقوق بشر - روز گذشته، چهارشنبه ۲۵ فروردین، با وجود قرار قبلی، مادر کاوه کرمانشاهی موفق به ملاقات با دادستان کرمانشاه نشد.
مسئولان دادگاه انقلاب کرمانشاه، ساعت ۸:۳۰ را برای ملاقات فرنگیس داوودی با دادستان کرمانشاه از پیش تعیین کرده بودند اما پس از حضور وی در روز و ساعت مقرر اعلام شد: «دادستان کرمانشاه در محل حضور ندارد و نمی‌توانید با او ملاقات کنید.»
این درحالی است که بنابر آخرین گزارش‌ها، کاوه قاسمی کرمانشاهی فعال حقوق بشر، «تحت فشار و شکنجه شدید» برای اقرار به اتهام «جاسوسی» قرار دارد و از وضعیت روحی و جسمی مناسبی در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه برخوردار نیست.
مادر کاوه پیش از این، با اشاره به مشکلات جسمی فرزندش و نیاز مبرم وی به پزشک متخصص، نسبت به وضعیت جسمی پسرش به شدت اظهار نگرانی کرده بود. این فعال حقوق بشر «چندین‌بار» از ناحیه دهان و دندان مورد عمل جراحی قرار گرفته و تحت «نظارت دائمی» پزشک بوده است.
کاوه قاسمی کرمانشاهی، فعال حقوق بشر، عضو کمپین یک میلیون امضا، سازمان حقوق بشر کردستان و عضو ادوار تحکیم وحدت، بیش از ۷۰ روز است که در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه به سر می‌برد.