۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

آب آلوده در زندان - ده ها نفر از زندانیان به دلیل استمرار آلودگی شدید آب به بهداری زندان منتقل شدند

 
 اخبار روز: ده ها نفر از زندانیان به دلیل استمرار آلودگی شدید آب به بهداری زندان گوهر دشت منتقل شدند. آب آشامیدنی این زندان از نیمه های اسفند دچار آلودگی شده و در این مدت از سوی مسئولین زندان اقدامی برای رفع آلودگی آب صورت نگرفته است.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران طی دیروز و امروز ده ها نفر از زندانیان سیاسی و عادی به خاطر استمرار آلودگی آب در زندان گوهر دشت کرج و وخامت حال آنها به بهداری زندان منتقل شدند. روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در حدود ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی و عادی بند ۴ به بهداری فرستاده شدند. همچنین تا ظهر روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت بیش از ۲۰ نفر از زندانیان بند ۱ زندان گوهردشت کرج به بهداری زندان منتقل شدند. گفته می شود چنین شرایطی در بندهای ۲ ،۵ ، ۶ و بند زنان زندان گوهردشت نیز حاکم است.
زندانیان سیاسی و عادی در مدت کوتاهی پس از نوشیدن آب زندان که تنها امکان نوشیدن آب برای آنها است دچار عوارض زیر می شوند: اسهال، استفراغ، سرگیجه و بی حالی که بعد از مدت کوتاهی دیگر قادر به حرکت نیستند.
بهداری زندان در طی ۲ روز گذشته به زندانیان اعلام کرده است که از نوشیدن آب زندان خوداری کنند و فقط آب معدنی که در فروشگاه زندان موجود است مصرف نمایند. اکثر زندانیان قادر به خرید آب معدنی نیستند و ناچار به مصرف آب آلوده می باشند. بهداری و مسئولین زندان گوهردشت تاکنون برای حل آن هیچ اقدامی انجام نداده اند.
آب نوشیدنی زندانیان از چاههایی که در زندان حفر شده است تامین می گردد و از اسفند ماه بدلیل نشت فاضلاب به چاه ها، آب نوشیدنی زندان دچار آلودگی شدید شده است طوریکه که رنگ آب کدر و زرد می باشد و بوی بسیار بدی میدهد.