۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه

روز چهار شنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

علی سعیدی٬ نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

رای دهندگان گاهی مرتکب خطاهای بزرگی شده‌اند


علی سعیدی٬ نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفته است: «گاهی خطاهای بزرگی به دست رای دهندگان به وجود می‌آید که نمونه آن انتخاب بنی‌صدر و نمونه‌های دیگر است.»
به گزارش خبرگزاری ایرنا٬ آقای سعیدی این مطلب را روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) در جمع شماری از روحانیون استان کرمان بیان کرده است.
وی به غیر از پیروزی ابوالحسن بنی‌صدر در انتخابات ریاست جمهوری سال ٬۱۳۵۸ اشاره‌ای به «خطایی» که به گفته خود رای دهندگان در انتخابات دیگری مرتکب شده‌اند٬ نکرده است.
سعیدی در عین حال گفته است به خاطر حضور ولی فقیه در راس نظام جمهوری اسلامی٬ «خطاهای بزرگ رای دهندگان» در انتخابات «مشکلی» ایجاد نمی‌کند.
این برای نخستین‌بار است که نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اعلام می‌کند مردم در انتخابات گذشته مرتکب «خطاهای بزرگی» شده‌اند.
این اظهارات در شرایطی ایراد می‌شود که با وجود گذشت بیش از دو سال انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ اعتراض‌ها به نتایج آن و حوادث پس از آن همچنان ادامه دارد.
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم ۳۱ تیرماه امسال گفته بود در جمهوری اسلامی باید مردم و رای آن‌ها توسط ولی فقیه «قالب‌گیری» شود تا در «راه اسلام» باشد.
آقای سبحانی افزوده بود: «باید ولایت فقیهی در کنار حکومت مردم بر مردم باشد و آن را کنترل کند تا آن‌ها در راه اسلام قدم بردارند.»
هفته گذشته نیز محمدنبی حبیبی٬ دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: «رای مردم تنها در چهارچوب اصول اسلامی معتبر است.»



پس از حمله به سفارت بریتانیا صورت می‌گیرد:

مخالفت بی سر و صدا با تجمعات بسیج دانشجویی

سومین تجمع نیروهای بسیج دانشجویی پس از حمله آذر ماه آنها به سفارت بریتانیا در تهران٬ با مخالفت نهاد‌های امنیتی و انتظامی لغو شد.
گروهی از دانشجویان بسیجی روز دوشنبه (۱۷ بهمن) قصد داشتند در حمایت از قطع صادرات نفت ایران به اروپا مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند که مجوزی برای برگزاری این تجمع صادر نشد.
«خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی با اعلام این خبر نوشته که استانداری مجوز برگزاری این تجمع را صادر نکرده و تجمع‌کنندگان به ناچار محل تجمع را ترک کرده‌اند.
۲۰ آذر ماه گروهی از نیرو‌های بسیج دانشجویی قصد داشتند در دانشگاه تهران تجمعی در اعتراض به سیاست‌های بریتانیا برگزار کنند که با مخالفت رئیس دانشگاه این تجمع برگزار نشد.
۲۲ دی ماه نیز تعدادی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تهران و صنعتی شریف قصد داشتند مقابل سفارت‌ کشور‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا تجمع کنند که با درخواست آنها موافقت نشد.
بسیج دانشجویی که در حمله به سفارت بریتانیا در تهران نقش محوری و اصلی را ایفا می‌کرد٬ طی دو ماه گذشته نتوانسته است مجوزی برای تجمعات اعتراضی مشابه از مراجع قانونی دریافت کند.
به نظر می‌رسد علت مخالفت با برگزاری تجمعات بسیج دانشجویی بی‌ارتباط با نتایج حمله آنها به سفارت بریتانیا در تهران نباشد که برای جمهوری اسلامی دردسر‌ ساز شده است.
از بسیج دانشجویی به عنوان یکی از ابراز‌های فشار علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران بر مخالفان خود در داخل کشور و سیاست خارجی جمهوری اسلامی نام برده می‌شود.
نیرو‌های بسیج دانشجویی در سال‌های اخیر برای افزایش چانه‌زنی جمهوری اسلامی در مذاکره با طرف‌های غربی نقش نیرو‌های فشار را ایفا کرده‌اند.
این نیرو‌ها آن‌طور که خبرگزاری ایرنا گزارش کرده است٬ روز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) با تجمع مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد به سیاست‌های فرهنگی این دانشگاه اعتراض کرده‌اند.
دانشجویان بسیجی در تجمع خود خواستار پایان ریاست عبد‌الله جاسبی بر دانشگاه آزاد شده‌اند.
جنجال بر سر ریاست دانشگاه آزاد میان اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد در هفته‌های اخیر به خاطر خودداری هاشمی از صدور حکم فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید این دانشگاه بالا گرفته است.




محسن رفیقدوست٬ رئیس پیشین بنیاد مستضعفان و جانبازان:

قانون‌گریزی دولت دهم در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است


محسن رفیقدوست٬ رئیس پیشین بنیاد مستضعفان و جانبازان گفته است: «در هیچ دوره‌ای به اندازه دولت دهم، قانونگریزی وجود نداشته است.»
آقای رفیقدوست در گفتگو با شماره جدید «همشهری ماه» افزوده است: «در هیچ دوره‌ای از دولت‌های بعد از انقلاب به اندازه این دولت قانون گریزی و عدم اجرای قانون دیده نمی‌شود.»
وی ادامه داده است: ‌ «مردم باید در انتخابات پیش رو نمایندگان قدرتمندتری به مجلس بفرستند که جلوی قانون گریزی‌های دولت محکم بایستد.»
رفیقدوست بدون آنکه به نام محمود احمدی‌نژاد اشاره‌ای بکند٬ اظهار کرده است: «اینکه عده‌ای فکر کنند در مقابل رهبری میان مردم جایی دارند این فکر اشتباهی است.»
به گفته وی «حتی مردمی که با سیاست‌های به نظر من غلط یارانه‌ای بهره‌مند شدند در انتخاب بین طرفداران رهبری و دیگران، طرفداران رهبری را انتخاب می‌کنند.»
حامیان علی خامنه‌ای پس از ۱۱ روز خانه نشینی محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به مخالفا رهبر جمهوری اسلامی با برکناری وزارت اطلاعات٬ معتقدند رئیس دولت دهم با رهبری «زاویه» پیدا کرده است.
این دسته از محافظه‌کاران طی ۱۰ ماه گذشته بارها به طور مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرده‌اند از حمایت‌هایی که در دو انتخابات گذشته از احمدی‌نژاد کرده‌اند٬ پشیمان هستند.
دولت نهم و دهم احمدی‌نژاد با قوای مقننه و قضائیه دچار اختلاف‌های فراوانی شد که منجر به دخالت علی خامنه‌ای و تشکیل نهادی جدید برای رفع این اختلاف‌ها شد که این نهاد نیز تاکنون در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده است.


حماسه ۲۵ بهمن

image
ضمن حمایت از راهپیمایی ۲۵ بهمن اعلام می‌داریم که راهپیمایی ملی ۲۵ بهمن متعلق به تمامی ایرانیان است و در صورت حضور پرتعداد نیروهای سرکوبگر در مسیرهای راهپیمایی پیشاپیش آگاه باشیم که به صحنه کشیدن این مزدوران، خود پیروزی برای جنبش آزادی‌خواهی است و شعار ما همان گونه که بارها گفته ایم «مرگ بر اصل ولایت فقیه» است حتی اگر در سکوت آن را فریاد زنیم. همچنین در صورت امکان تشکیل هسته‌های تظاهراتی چنان حماسه‌ای خلق خواهیم نمود که تا ابد بر تارک تاریخ این سرزمین مقدس درخشان بماند.
‎به سالگرد قیام پرفروغ ۲۵ بهمن ۸۹ نزدیک می‌شویم، روزی که مهر پایانی بر اصلاح طلبی حکومتی در جمهوری ولایت فقیه کوبیده شد و بساط مشاطه گری در نظام شیطانی ولایت فقیه به تاریخ پیوست. روزی که امامان جمعه و بوق‌های تبلیغاتی دستگاه ارتجاعی ولایت فقیه  پس از یک سال عربده کشی و یاوه گویی گل بر دهان گرفتند. روزی که فردای آن ملیجکان بارگاه یزید زمان در طویله ولایت فریاد «اعدام باید گردد» سر دادند و «فعل حرام شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۵ بهمن» چوب‌های دو سر طلای جمهوری ولایت فقیه را بار دیگر رسوا کرد.
‎جنبش آزادی‌خواهی پس از کسب پیروزیهای درخشان اکنون بالنده تر و راسخ تر می‌رود تا ضربه سنگین دیگری بر جبهه هراس آلود و آشفته ارتجاع وارد کند. همگرایی طیف های مختلف جنبش آزادیخواهی امروز نه دیگر یک رویای دور که واقعیتی نزدیک و شیرین است. همان شیوه‌ای را که حکومت شیطانی ولایت فقیه در بدو تاسیس به خدمت گرفت و ما را طایفه طایفه و گروه گروه کرد در جهت معکوس در حال رخ دادن است و هر چه می‌گذرد ما "ملت ایران" بیشتر و بیشتر به هم پیوند می‌خوریم و بر عکس این حکومت اشغال گر و ارتجاعی ولایت فقیه است که هر روز تکه تکه و پاره پاره می‌گردد.
‎ما در حال آموختن هستیم. آموختن اینکه جز یکدیگر پناهی نداریم. آموختن اینکه زیبایی شعار«دروغ ممنوع» نه به محدودیت آن در شش سال گذشته بلکه در گسترش آن تا اعماق تاریخ انقلاب است. آموختن اینکه علی رغم عقاید رنگارنگ، می‌توان و باید بر گرداگرد حلقه‌ای از صداقت پتکی گران شد و بر فرق استبداد فرود آمد. آموختن اینکه خورشید حقیقت در سرزمین تاریک جهل ناگزیر از طلوع است و شاید بتوان با مشاطه گری و دروغ بر موج آمال و آرزوهای یک ملت سوار شد و تا ماه هم پرکشید ولی در ادامه، دیوار کج قطعاً فرو خواهد ریخت و فرو غلطیدین به حضیض اجتناب ناپذیر است.
‎به راستی غده سرطانی ولایت فقیه را کدامین دستان ناپاک در بطن یکی از مردمی ترین انقلاب های تاریخ تعبیه کرد تا اسباب و وسیله‌ای برای تاسیس «سلسله آخوندیان» شود؟ و چگونه است که هر چه از وزش طوفان آگاهی در بطن جامعه ایران می‌گذرد چهره آن امام راحل کریه تر و سیاه تر می‌شود؟ 
‎حکومت جهل و جنایت ولایت فقیه این روزها آنچنان افسار پاره کرده است که بی دنده و ترمز در حال تاختن در وادی نکبت است. خطبه‌های روضه خوان -علی خامنه ای- در نمایش جمعه مورخ ۱۴ بهمن ۹۰، آینده تیره و تاری که حکومت اوباش سالار ولایت فقیه برای برای ما ترسیم کرده است را به خوبی به نمایش گذاشت.
‎اینجا سرزمین ماست، چه کسی به یک روضه خوان اجازه داده است که بر تخت سلطانی بنشیند و با سرنوشت ده‌ها میلیون ایرانی بازی کند؟ چه کسی به یک روضه خوان اجازه داده است که از سفره مردمان این سرزمین ببرد و بر حلقوم جیره خواران لبنانی و سوری بریزد؟ چه کسی به یک روضه خوان اجازه داده است که بی پروا از جانب ملت ایران در جنگهای سی و سه روزه و بیست و دو روزه وارد شود؟ چه کسی به یک روضه خوان اجازه داده است که امکانات یک سرزمین بزرگ را در راستای امیال شیطانی دستگاه ارتجاعی‌اش در پای پروژه بمب اتمی حیف و میل کند؟
‎حکومت ارتجاعی ولایت فقیه چنان درجاتی از وقاحت را درنوردیده است که دیگر نیازی برای پرده پوشی احساس نمی‌کند و این براستی پرده آخر نمایش رژیم منحوس ولایت فقیه در نمایشخانه تاریخ است. 
‎حکومت ارتجاعی ولایت فقیه، حسی را در جوانان این مرز و بوم تزریق کرده است که گویی به جوانان این خاک لطف کرده است که به ایشان اجازه زندگی در این سرزمین داده است! همرزمان و همراهان، داستان ما و روضه خوان علی خامنه‌ای همانند داستان ضحاک و کاوه است. بپا خیزید که سرزمین شیران در اشغال اهریمن است.
‎ضمن حمایت از راهپیمایی ۲۵ بهمن اعلام می‌داریم که راهپیمایی ملی ۲۵ بهمن متعلق به تمامی ایرانیان است و در صورت حضور پرتعداد نیروهای سرکوبگر در مسیرهای راهپیمایی پیشاپیش آگاه باشیم که به صحنه کشیدن این مزدوران، خود پیروزی برای جنبش آزادی‌خواهی است و شعار ما همان گونه که بارها گفته ایم «مرگ بر اصل ولایت فقیه» است حتی اگر در سکوت آن را فریاد زنیم. همچنین در صورت امکان تشکیل هسته‌های تظاهراتی چنان حماسه‌ای خلق خواهیم نمود که تا ابد بر تارک تاریخ این سرزمین مقدس درخشان بماند.
‎به امید ایرانی آباد، آزاد و سربلند و برای تمامی ایرانیان

از آزادی‌های به دست آمده در مصر: اذان گفتن در صحن علنی مجلس!

image
اذان گفتن یک نماینده سلفی (از فرقه‌های تندروی اسلامی) در جلسه علنی مجلس مصر، وقتی نمایندگان مشغول بحث و بررسی درباره بی‌ثباتی و ناامنی‌های این کشور بودند، همکارانش را غافلگیر کرد و اعتراض رییس مجلس مصر را برانگیخت.
ممدوح اسماعیل، نماینده حزب «اصالت» که متعلق به اسلامگرایان تندروی مصر است، عصر امروز در صحن علنی مجلس این کشور به پا خواست و برای نماز عصر اذان گفت.
این در حالی بود که نمایندگان مجلس مصر در حال بحث و بررسی موضوع امنیت کشور بودند.
اقدام این نماینده سلفی موجب غافل‌گیر شدن نمایندگان مجلس مصر شد و سعد الكتاتني، رییس مجلس، به نماینده حزب اصالت اخطار داد.
رییس مجلس مصر خطاب به این نماینده گفت: «اذان نگو، به جای اینجا برو و در مسجد اذان بگو.»
الکتاتنی وقتی اصرار نماینده سلفی را برای اذان گفتن دید، ادامه داد: «لطفا بنشین و حرف اضافی هم نزن تا کار مجلس معطل نشود. اینجا محل بحث و بررسی است و تو از ما مسلمان‌تر نیستی و حرص تو هم نسبت به نماز بیشتر از ما نیست.»
این گونه اتفا‌ق‌ها اگر چه برای مصری‌ها تازگی دارد، اما ایرانی‌ها به واسطه جمهوری اسلامی با آن آشنا هستند.
در مجلس ایران به بهانه ایام مذهبی، البته با موافقت رییس مجلس، مراسم نوحه و عزاداری برگزار می‌شود.
در زمان محمود احمدی‌نژاد نیز، گاهی جلسات هیأت دولت همراه با درس اخلاق توسط مرتضی تهرانی و عزاداری توسط منصور ارضی برگزار می‌شود.

مجتبی واحدی: شرکت در راهپیمایی ۲۵ بهمن، اجابت درخواست خانواده‌های کروبی و موسوی است

image
درست یک سال بعد از درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای شرکت مردم در راهپیمایی ۲۵ بهمن، خانواده‌های موسوی و کروبی امروز در نامه‌ای از مردم ایران خواسته‌اند صدای‌شان را به گوش جهانیان برسانند. مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی می‌گوید: «شرکت در راهپیمایی ۲۵ بهمن، اجابت درخواست خانواده‌های کروبی و موسوی است».
امروز نامه سرگشاده خانواده‌های کروبی و موسوی در رسانه‌های غیر حکومتی منتشر شد. در این نامه آمده بود: «ما خانواده  آقایان موسوی و کروبی، که برعهد خود با مردم در دفاع از حقوق شان وفادار واستوار مانده‌اند؛ اینک به خاطر حقوق از دست رفته آنها‌، به عنوان نمادی از حقوق از دست رفته مردم ایران و مخصوصا شهدای مظلوم و زندانیان بی گناه‌، از همه هموطنان مظلوم و رنج دیده و فداکار و از همه انسان‌های حق طلب و آزادی خواه و عدالت جوی، هم گام  با هموطنان داخل کشور که خواهان تسلط مردمسالاری واقعیند‌، در جای جای جهان میخواهیم پژواک  صدای حق خواهی ما باشند‌. و صدای مارا به گوش جهانیان برسانند.»
امروز در همین ارتباط با مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی گفتگو کردم.
مجتبی واحدی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار چنین نامه‌ای می‌تواند به معنای دعوت به اعتراض و راهپیمایی باشد گفت: «من به آنچه که خانواده‌های موسوی و کروبی نوشته‌اند از چند جنبه نگاه می‌کنم. پارسال در همین روزها اقایان کروبی و موسوی درخواست راهپیمایی دادند برای حمایت از مردم تونس و مصر که بهار عربی در آنها شروع شده بود. الان در سالگرد آن روزها هستیم. یک یادآوری است که حکومت فقط به خاطر اینکه این آقایان از آزادی و دموکراسی در کشورهای دیگر حمایت کرده‌اند و در کنارش هم حتما بحث آزادی و دموکراسی در ایران در اذهان متبادر می‌شود، آقایان را زندانی کرده‌اند.»
واحدی با اشاره به خشونت‌های امروز در سوریه و اینکه اگر کروبی و موسوی هم از زندان بیرون بودند حتما واکنش نشان می‌دادند گفت: «درست در همین روزها، شدت آدم‌کشی و خشونت در سوریه و حمایت وقیحانه جمهوری اسلامی از آن هم، به هر حال به نوعی یادآور همان درخواستی که آقایان کروبی و موسوی کردند هست، و من یقین دارم که که اگر امروز آزاد بودند، حتما  درخواستی شدیدتر و دقیق‌تر و خیلی منظم و منسجمی در حمایت از مردم سوریه می‌کردند که ظلم مضاعفی به آنان تحمیل می‌شود؛ هم از حکومت خودشان و هم با پول‌های جمهوری اسلامی برای سرکوب‌شان سرمایه‌گذاری می‌شود...اگر آقایان امروز آزاد بودند هم برای حمایت از مردم سوریه و هم برای اظهار شرمندگی از حمایت حکومت جمهوری اسلامی از خون‌ریز بشار اسد.» واحدی معتقد است که باج‌هایی که ایران به روسیه و چین می دهد نیز عامل موثری برای موضع‌گیری این دو کشور علیه مردم سوریه است.»
مشاور مهدی کروبی، حبس رهبران جنبش سبز را بی‌سابقه دانست و گفت: «ما در طول این سال‌ها چنین حبسی نداشته‌ایم، اگر کسانی هم قبلا در حبس خانگی از ابتدای انقلاب بوده‌اند، مثل مرحوم آیت‌الله شریعتمداری و مرحوم آیت‌الله سید حسن قمی و در بعضی مقاطع آیت‌الله سید محمد شیرازی ...حداقل اعضای درجه اول خانواده با آنها رفت و آمد می‌کردند. اما الان آقایان کروبی و موسوی و همسران‌شان از این امکانات محرومند. رسانه‌ها در اختیارشان نیست، کتاب در اختیارشان نیست، در واقع خانواده‌های‌شان خواسته‌اند صدای‌شان زنده بماند که اینها فقط به جرم حمایت از آزادی مردم کشورهای دیگر و درخواست تعیین تکلیف آرای دزدی شده مردم ایران در زندان [خانگی] هستند. اگر چه اشاره‌ای به راهپیمایی ۲۵ بهمن نشده، که ممکن است برگردد به روحیه آقای موسوی و کروبی بر می‌گردد که می‌خواستند با حداقل هزینه کار مردم پیش برود. اما نزدیکی زمان انتشار این نامه با ۲۵ بهمن، خود به خود این را به ذهن متبادر می‌کند که یکی از راه‌های رساندن صدای مظلومیت کروبی و موسوی به گوش جهانیان، همین مشارکت در راهپیمایی ۲۵ بهمن است. یا حداقل دعوت به راه‌پیمایی، برای اینکه با توجه به میزان خشونتی که حکومت به خرج می‌دهد و تدابیری که برای عدم تشکیل هسته‌های اولیه راهیمایی دارد، معلوم نیست سرنوشت راهپیمایی چگونه باشد، اما همین دعوت به راهپیمایی، که حکومت را ملزم خواهد کرد که سبوعیت خودش را بیشتر نشان دهد، به نظرم یکی از راه‌های حمایت از خانواده‌های کروبی و موسوی است.»
واحدی در پایان گفت: «نزدیکی زمانی این نامه با سالگرد راهپیمایی ۲۵ بهمن، خود به خود می‌تواند دعوت به شرکت در راهپیمایی باشد و شرکت در راهپیمایی ۲۵ بهمن، اجابت درخواست خانواده‌های کروبی و موسوی است».

ناگفته‌های دستیار عالی خامنه‌ای از ۱۸ تیر؛ بین و من وزیر کشور برخورد پیش آمد

imageیحیی رحیم صفوی با بیان اینکه در ماجراهای مربوط به ۱۸ تیر سال ۷۸ نیروی انتظامی درمانده شده بود و می‌گفت «کار دیگری نمی‌توانیم بکنیم» گفت آن حوادث هنگامی حل شد که سپاه و بسیج وارد عمل شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس سید یحیی رحیم صفوی در گفتگویی تفصیلی با این رسانه به نقش علی خامنه‌ای در مدیریت حوادثی که در دوران رهبری وی پیش آمده پرداخته و در خصوص ماجراهای ۱۸ تیر هم اظهار نظر کرده است.
وی با بیان اینکه «آقا» تبحر خاصی در «مدیریت فتنه‌ها» دارد گفته است: «فتنه‌ای که در سال ۱۳۷۸ رقم خورد، محصول تفکری بود که آن سال‌ها در بعضی از دستگاه‌های ما ریشه داشت. می‌خواستند نهادهای امنیتی و انتظامی ما را فلج و در نتیجه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.»
آقای صفوی افزوده است: «در روزهای نخست فتنه ۷۸ وزیر کشور اجازه نمی‌داد که سپاه و بسیج وارد عمل شده و آشوبی که تهران را به آتش کشیده بود را آرام کنند. می‌گفت فقط نیروی انتظامی و این در حالی بود که نیروی انتظامی می‌گفت که ما دیگر نمی‌توانیم ادامه بدهیم.»
صفوی با بیان اینکه در آن ماجراها با موسوی لاری، وزیر کشور وقت در شورای امنیت ملی «برخورد جدی» داشته اضافه کرده است: «در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که دبیر آن آقای دکتر حسن روحانی بود، یک برخورد لفظی بین ما پیش آمد و آقای روحانی به نفع سپاه رای داد و گفت: سپاه باید بیاید؛ برای دفع فتنه تهران. بعداین که موضوع گزارش شد و حضرت آقا هم اجازه دادند، با ورود بسیج و سپاه، ظرف چند ساعت این فتنه تمام شد.»
این فرمانده سابق سپاه در پایان هم گفته است که زمانی طرح ادغام سپاه و ارتش در دستور کار بود که با مخالفت جدی خامنه‌ای این طرح متوقف شد.

حدادعادل سخنان منسوب به خودش را تکذیب کرد

imageدر حالی که روز گذشته اکثر رسانه‌های خارج از کشور، اظهاراتی کم‌سابقه و حملات منسوب به غلامعلی حدادعادل به هاشمی رفسنجانی را منتشر کردند که در آن آقای حداد، خمینی را به‌دلیل «پیر و زود باور بودن» دارای یاران آلوده‌ای معرفی می‌کرد؛ وی سخنان نقل شده را تکذیب کرد.
روز یک‌شنبه «روزآنلاین» سخنانی به نقل از غلامعلی حدادعادل را در جمع «هادیان سپاه» منتشر کرد که در این سخنان، آقای حداد به شدت به اطرافیان آیت‌الله خمینی از جمله هاشمی رفسنجانی تاخته و فقط علی خامنه‌ای را دارای بصیرت» معرفی کرده بود.
به گزارش روزآنلاین حداد عادل در سخنان خود گفته بود که خمینی «پیر و زودباور» و در مقایسه با خامنه‌ای بی‌بصیرت بود؛ از این‌رو اطرافیان وی آلوده بودند.
بر اساس گزارش روزآنلاین، حداد گفته بود:‌ «رهبری بزرگوار از همان زمان خون دل می خوردند. ایشان با بصیرتی الهی همه چیز را می دیدند و می‌دانستند و بسیاری از دردها را در دل نگاه می‌داشتند تا به انقلاب صدمه وارد نشود. ولی جامعه ما در آن زمان از بصیرت کافی برخوردار نبود و ممکن بود هرگونه اظهار نارضایتی حضرت آیت‌الله خامنه ای سبب بروز واکنش‌هایی در سطح جامعه و رزمندگان شود. لذا ایشان با صبری مثال زدنی مصائب را تحمل کردند تا با دست خدا و یک معجزه الهی خودشان به ولایت رسیدند.»
در همین گزارش، حداد در خصوص ماجرای رهبری علی خامنه‌ای هم گفته بود که هاشمی رفسنجانی در این خصوص دچار اشتباه محاسباتی شد: «البته عده‌ای می‌گویند آقای هاشمی ایشان را به رهبری رساند. اما واقعا این خدا بود که آقای هاشمی را دچار محاسبات اشتباه کرد. چون آقای هاشمی محاسباتش دنیوی بود پیش خودش احساس کرد دوستی‌اش با حضرت آقا برای آینده سیاسی‌اش مفید است.. این خواست خدا بوده که ایشان را به این وادی انداخت.»
وی سپس در بخش دیگری از سخنان خود به تمجید از داماد خود یعنی مجتبی خامنه‌ای پرداخته و تخریب وی را «در دستور کار دشمن» دانسته بود.
حدادعادل: بنده این اظهارات شگفت‌آور را تکذیب می‌کنم
اما ساعاتی پیش خبرگزاری مهر سخنان میان دستور امروز مجلس را منتشر کرد که طی آن غلامعلی حدادعادل تمام گفته‌هایی که به وی نسبت داده شده را تکذیب کرد.
وی گفت: «اظهارات شگفت آوری در باب امام راحل و دیگران به این جانب نسبت داده شده که به کلی آنها را تکذیب می‌کنم از جمله آنچه به نقل از سخنرانی در جلسه هادیان سپاه و انصار گفته شده که اصلا در چنین مجلسی حضور نداشته‌ام و سخنرانی نکرده‌ام را تکذیب می‌کنم.»
اینکه منبع اصلی گفته‌های حدادعادل کجاست و چه کسی اولین بار آن را منتشر کرده مشخص نیست و با جستجو در گوگل هم در رسانه‌های داخلی اثری از این سخنان یافت نمی‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد «روزآنلاین» باید منبع اصلی خود را معرفی کند؛ چراکه این گفته‌ها از آنجا که در جمع «هادیان سپاه» بیان شده و نیز در کنار «طرح امام مقوایی» اگر صحت داشته باشد می‌تواند بسیار معنی‌دار باشد.

ماهنامه «آیین گفت و گو»ی سیدمحمد خاتمی لغو امتیاز شد

image
روابط عمومی نشریه «آیین گفت‌وگو» اعلام کرد به موجب ابلاغ مورخه ۱۱/۱۱/ ۱۳۹۰ اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، هیأت نظارت بر مطبوعات پروانه انتشار این نشریه را لغو کرده است. صاحب امتیاز این نشریه توقیف شده سید محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین است.
به گزارش سایت «باران» متعلق به سید محمد خاتمی، نخستین شماره «آیین گفت‌وگو» که بر اساس مجوز رسمی آن «دوماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،‌ اقتصادی» است، به صاحب امتیازی سیدمحمد خاتمی در تاریخ ۲۴ آذرماه جاری با هدف طرح و تعمیق مباحث نظری درباب گفت‌وگو و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها منتشر و با استقبال برخی محافل علمی و فرهنگی و رسانه‌های مختلف روبه‌رو شده بود.
 در سایت «باران »آمده است: «استمرار انتشار این نشریه برای همه کسانی که دغدغه ایران و اسلام و پاسداشت میراث انقلاب اسلامی را دارند، می‌توانست سودمند باشد که با لغو امتیاز و تعطیلی آن در نخستین گام انتشار، متوقف شد.» سایت باران همچنین نوشته است: «جلوگیری از انتشار این نشریه اگرچه به استناد شمول ماده ۱۶ قانون مطبوعات و انتشار نامنظم آن اعلام شده است، اقدامی خارج از رویه متعارف درباره انتشار نشریات، به ویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی است».

اخراج سفرای سوریه از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس

سحام نیوز: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اعلام کرده اند، سفرای سوریه را از خاک خود اخراج کرده و سفرای خود را از دمشق فراخوانده اند.
به گزارش بی بی سی ، شورای همکاری خلیج فارس می گوید سوریه تلاشهای جهان عرب برای حل بحران و پایان دادن به یازده ماه خونریزی در آن کشور را رد کرده است.
ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه (۶ فوریه) سفارت خود در دمشق را تخلیه کرده و تعدادی از کشورهای اروپایی نیز سفرای خود را از سوریه فرا خوانده اند.
موج خروج دیپلماتها در حالی ادامه دارد که حمله نیروهای حکومت سوریه به شهر حمص ادامه دارد و هیاتی از مقامهای دیپلماتیک روسیه در دمشق مشغول مذاکره با مقامهای سوری هستند.
چند روز بعد از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط روسیه و چین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خواستار حل بحران بر اساس طرح اتحادیه عرب شده است.
بعد از ملاقات با لاوروف، رسانه های سوریه به نقل از بشار اسد، رئیس جمهور آن کشور از آمادگی او برای همکاری با “هر تلاشی برای بازگشت ثبات” خبر داده اند.
در خبری جداگانه، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، گزارشهایی که راجع به تهدید نخست وزیر قطر توسط او منتشر شده بود را تکذیب کرده است.
آقای چورکین گفت این شایعات توسط آنهایی پخش می شود که می خواهند بین روسیه و جهان عرب شکاف بیاندازند.

آمریکا اعمال فشار ایران بر روزنامه‌نگاران را محکوم کرد

سحام نیوز: وزارت امور خارجه آمریکا افزایش فشارهای حکومت ایران بر روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و مدافعان آزادی بیان در این کشور را محکوم کرد و از مقامات ایران خواست که از آزار کسانی که می خواهند از حقوق جهانی خود بهره مند شوند دست بردارند.
به گزارش بی بی سی، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ۱۸ بهمن (۷ فوریه) گفت که دولت این کشور از دریافت گزارش هایی مبنی بر اینکه مقامات ایران اعضای خانواده گزارشگران بی‌بی‌سی فارسی را آزار داده اند نگران شده است.
او گفت: “این واقعه ای هولناک است. آنها سراغ خواهر یکی از گزارشگران بی بی سی رفته اند و از او برای برقراری ارتباط مستقیم با خواهرش در لندن استفاده کرده اند و تلاش داشته اند که از او بازجویی کنند”.
او ابراز نگرانی کرد که حکومت ایران در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور بخواهد در فضای رسانه ای رعب و وحشت ایجاد کند.
خانم نولاند گفت: “آنها اکنون تلاش دارد که دایره عملکرد خود را به ایرانیان در خارج از این کشور گسترش دهد”.
او گفت که دولت آمریکا از روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی ایرانی در مبارزه شان برای دست یافتن به آزادی بیان حمایت می کند.
این در حالی است که رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد اعتراض بی‌بی‌سی به فشارهای اخیر گفت که این رسانه “سابقه عملکرد بسیار بدی” در مورد ایران داشته است.
او گفت: گفت: “طبیعی است که اگر [بی‌بی‌سی] قصد ایجاد فضای خصمانه علیه کشورمان را داشته باشد، نمی تواند انتظار دریافت تسهیلاتی را داشته باشد”.
پیش تر مسئولان بی‌بی‌سی افزایش فشارها علیه کارکنان بخش فارسی، از جمله بازداشت و اعمال فشار بر بعضی از اعضای خانواده و دوستان تعدادی از این کارکنان را به شدت محکوم کرده بودند.

گزارش کلمه از گرانی لجام گسیخته و تغییرات لحظه ای قیمت کالاهای اساسی

گروه شهری کلمه_ زهره نقیبی
اگر تا چند هفته پیش بازار نابسامان ارز و سکه سر خط خبرها بود که دولتمردان را هم در بسامان کردن خود ناکام گذاشت و با جلسات علنی و غیر علنی و هشدار و اخطار و …راه به جایی نبردند، اما این تنها یک روی سکه بود و حالا روی دیگر سکه اقتصاد بیمار و متزلزل کشور در گرانی و افزایش قیمت بی سابقه کالاهای مختلف هویدا شده است.موج جدیدی از گرانی که از دی ماه آغاز شد و هم چنان تداوم دارد.روندی که دولت تن به پذیرش و قبول این گرانی ها نداده و هم چون بازار سکه و ارز با سکوت آن را دنبال می کند.
از سویی، به موازات این آشفتگی های اقتصادی زمزمه حذف ۱۰ میلیون ایرانی در کشور پیچیده است. اگرچه مردم به انواع شوک های اقتصادی، گرانی و افزایش قیمت های ناگهانی و لحظه ای را بویژه با اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها تجربه کردند، اما روند کنونی افزایش قیمت ارزاق که کنترل آن از دست حکومت هم خارج شده سخت ترین دوره تامین معاش را بر مردم تحمیل کرده است.
در این موارد با شهروندان به گفت و گو نشستیم. گفت و گو با مردم حاکی از آن است که اعتمادی به اقتصاد کشور و گردانندگان آن ندارند و ترجیح می دهند با تغییرات موجود راه خود را در پیش بگیرند.
یارانه ای و مشکلاتش
نام ” یارانه ” بیشتر برای شهروندان به یک جوک شبیه است که با شنیدن آن یا سری تکان می دهند و یا می خندند.
یکی از شهروندان می گوید : هنوز قبض های گاز و برق دوره های قبل مانده و پرداخت نکرده ایم.حالا هم که یک سری یارانه ها را قرار است حذف شود. قطع کنند.
از شهروند دیگری در مورد تاثیر یارانه ها سوال می کنم که می گوید یارانه تو سرشان بخوره.اصلا نخواستیم.آخر ۴۵ هزار تومان کجای زندگی من تاثیر داشته .حالا می خواهند پاکت بفرستند که قطع کنند. چرا خرج زیادی برای ۱۰ میلیون پاکت می کنند.شما که کار خودتان را می کنید.یک دفعه قطع کنید دیگر.
دیگری می گوید: یارانه بهانه شد تا هر قیمتی می خواهند سر مردم هوار کنند و بیچاره ترمان کنند.مگر غیر از این هست که یارانه یه پولی هم روش میزاریم برمی گردونیم به آقایان.مگر کسی را ثروتمند کردند؟
مرد میانسالی را در این خصوص مورد سوال قرار می دهم که چند درصد از هزینه های زندگی اش از طریق یارانه ها تامین می شود که می گوید:بهتر است این سوال را از کسی دیگر نپرسم و اضافه می کند:چنین خانواده ای را پیدا نمی کنید.با یک حساب سرانگشتی معلوم می شود که تاثیری ندارد.نیاز هم نیست اقتصاد خونده باشی.شما گوش ندهید هر چی صداو سیما و این تریبون ها می گویند مردم هم می فهمند.اینها فکر کردند با کی طرف هستند که ” یارانه یارانه ” می کنند.البته تو روستاها که تعداد خانوار زیاد دارند چرا. در زندگی آنها تاثیر داشته اما باقی نه…
گرانی بیداد می کند
این اما همه ماجرا نیست و گلایه های مردم به طرح هدفمندی یارانه ها و گرانی های پس از آن خلاصه نمی شود.تداوم نابسامانی بازار مواد غذایی، گرانی لحظه‌ای که پس از نوسانات بازار ارز گریبان مردم را گرفت سبب شده تا اجناس و کالاهای مصرفی، جهش قیمتی تا ۵۰ درصد را تجربه کنند. این درحالی است که اعلام تک نرخی کردن نرخ ارز هم، اوضاع کنونی بازار را آرام نکرده‌ است.از این رو بحث گرانی ها این روزها نقل محافل عمومی است.از اتوبوس و تاکسی و مغازه گرفته تا ادارات و جمع های مختلف…
مشتری اش را که راه می اندازد خانمی که منتظر خرید است می پرسد نصف این مرغی که فروختی را برام بکش. فروشنده می گوید: می شود ۷۰۰۰ هزار تومان. زن منصرف می شود و می گوید نه گران است.با اسکناسی که نشان می دهد و برایم قابل رویت نیست،مغازه دار می گوید بیا برایت آشغال مرغ بگذارم ارزان تر حساب می کنم.زن راضی می شود و …
در یکی از سوپرمارکت های شهر با خانمی هم صحبت می شوم که می گوید بعد از مراجعه به چند مغازه تازه هنوز موفق نشده کره صبحانه پیدا کند و مجبور به خرید خامه شده است، می گوید:همین خامه صبحانه را دو روز قبل ۱۵۰۰ بود الان ۵۰۰ تومان گران تر شده است. وقتی از مغازه دار سوال می کنم اشاره می کند که هر روز با نرخ های جدید مواجه هستند.می گوید خیلی از کالاهایی که گران می شود را خریداری نمی کنیم.به خاطر همین مردم فکر می کنند نایاب شده و اگر جایی پیدا کنند در حجم بالا خریداری می کنند.
گرانی برنج ، روغن نباتی، شیر ،مرغ و ..
می گوید:امروز ویزیتور برنج گلستان هم از افزایش نرخ برنج خبر داده و اضافه می کند:مجبور که نیستیم نمی خریم.اصلا مغازه خالی بماند.اینطوری همه ضرر است.او البته این را هم می گوید که برخی مغازه داران بدلیل احتمال گران تر شدن قیمت، از فروش یک سری کالاها خودداری می کنند.می گوید کاسبی ها را هم با این مملکتداری خراب کردند.
این خرده فروش افزایش قیمت را شامل روغن نباتی،محصولات لبنی و سایر اقلام کالاهای اساسی می داند.
طبق گزارش خبرگزاری ها ،قیمت شیر بیش از ۳۰ درصد ، روغن بیش از ۵۰ درصد ، قند و شکر بیش از ۲۰ درصد ، گوشت بیش از ۴۰ درصد ، مواد شوینده بیش از ۲۰ درصد و… افزایش یافته است.
خبرگزاری فارس نیز در گزارشی نوشت: مرغ زنده که پیش از این ۲۱۰۰ تومان الی ۲۲۰۰ تومان درب مرغداری به فروش می‌رسید با ۲۰۰ تومان افزایش به ۲۳۰۰ الی ۲۴۰۰ تومان رسیده است.همچنین قیمت مصرف کننده که پیش از این به قیمت ۳ هزار و ۱۰۰ تومان بود با حدود ۳۰۰ تومان افزایش به سه هزار و ۳۰۰ الی ۳۴۰۰ تومان رسیده است.
مسئول کمیته مزد استان تهران نیز از افزایش ۳۵ درصدی قیمت ۳۶ قلم از کالاهای مصرفی سبد هزینه خانوار کارگری در سال جاری خبر داده است.
یکی دیگر از شهروندان در مورد گرانی ها می گوید: دلیل آن بی سر و صاحب بودن کشور است.چرا جنسی که درمغازه هست و تازه خریداری نشده باید گران شود؟ لحظه ای قیمت ها را تغییر می دهند.این که نشد وضع اقتصاد بازار..
صف ها دوباره زنده شد
درایستگاه اتوبوس منتظر نشسته و خرید روزانه اش را کنارش گذاشته است،از فرصت برای گفت و گو استفاده می کنم و در مورد قیمت ها سوال می کنم که شیر داخل خریدهایش را نشان می دهد و می گوید : همین شیر تا هفته پیش جلوی مغازه ها ریخته بود.الان رفتم صف ایستادم تا خریدم. می گوید : صف های دوره انقلاب دوباره زنده شده است.این پیرمرد در حالی که عصایش را پشت سر هم به زمین میزند می گوید شما سری به فروشگاه های دولتی بزنید.هنوز برنج و روغن را روی زمین نگذاشتند تمام می شود.خوب مردم حق دارند.یک ماه هم تامین شوند، یک ماه است.
نمونه دیگری از گرانی درکشور، در بازار فرآورده های لبنی مشاهده می شود. رضا باکری، دبیر انجمن فرآورده های لبنی، روز یکشنبه ۹ بهمن ماه به ایسنا گفت:«طبق مصوبه‌ی ستاد تنظیم بازار قیمت شیرخام با افزایش ۲۱ درصدی از کیلویی ۵۲۰ تومان به کیلویی ۶۳۰ افزایش یافت.
رکورد گرانی در بازار میوه و تره بار هم زده شد
مدیرعامل تعاونی میوه و تره بار استان تهران با بیان اینکه قیمت موز و آناناس تحت تأثیر ارز افزایش می‌یابد، اعلام کرد: پیش بینی می‌شود قیمت موز به زودی به کیلویی دو هزار تومان نیز برسد.
وی با اشاره به اینکه رشد نرخ ارز بازار محصولات وارداتی را تحت الشعاع قرار داده، عنوان کرد: افزایش قیمت به صلاح بازار نیست و در این خصوص نیازمند حمایت دولت هستیم.
مهاجران از رکورد شکنی قیمت‌ها در بازار سبزیجات نیز خبر داد و گفت: برمبنای این امر قیمت ریحان در بازار به کیلویی چهار هزار و ۵۰۰ تومان، شاهی حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو و تربچه بابل به حدود کیلویی یک هزار و چهارصد تومان افزایش یابد.
از یکی از فروشندگان میوه و تره بار در مورد قیمت ها سوال میکنم می گوید : هر روز قیمت ها متفاوت است. هر روز گران تر می شود.ممکن است یک روز مثلا گلابی ارزان تر شود اما به جای آن سه میوه دیگر گران تر می شود.
یکی از شهروندان می گوید: صبح تره بار سیب قیمت کردم ۱۱۰ تا خریدهای دیگر را انجام دادم و دوباره مراجعه کردم قیمت شده ۱۹۰۰٫اصلا مبنایی ندارد افزایش قیمت ها.معلوم نیست در این مملکت چه خبر هست؟
یکی دیگر از مغازه داران از افزایش قیمت بیشتر کالا از ۱۰ تا ۳۵ درصد خبر داده و می گوید: مثلا همین الان شما مغازه را ببین.روغن نداریم.چرا؟ چون دیگه وارد بازار نمی کنند.هر چی زنگ می زنیم برای سفارش.چون می خواهند گران ککنند بهشان اجازه عرضه نمی دهند.یک سری اجناس را هم جمع می کنیم.چون صرفه ندارد به قیمت فرو ش قبل.خانمی که در حال خرید است هم به بحث می آید و می گوید: گوشت چرخ کرده فروشگاه رفاه ۱۲ هزار و ۷۰۰ بود دوباره که رفتم در یک فاصله کم ۱۴ هزار تومان شده اس.دیگه مردم باید بمیرند با این بساطی که درست شده.آن وقت می گویند اقتصاد مملکت هیچ مشکلی ندارد.
از یکی دیگر از شهروندان در مورد رشد قیمت ها سوال می کنم که می گوید چیز عجیبی نیست.دولت ۴ سال اول اقتصاد را مبتنی بر واردات کرد و از حبوبات گرفته تا سیب و سیر و پسته و پرتقال و حتی قبر چینی وارد کرد و تولیدکننده را بدبخت کرد الان ۴ سال دوم هم با قیمت دلار همه این کالاها گران شده.از آن طرف هم که تولید را منهدم کرده.تا بخواهد یک برنامه جدید بگذارد تا تولیدکننده پا بگیره ۵ سال دیگر زمان می خواهد.البته شما فکر نکنید آقایان مشکلی با این مسایل دارند.همه برنامه است.عمدی صورت می گیرد.
اینها همه در حالی است که حکومت فقط نظاره گر ذوب شدن مردم در تب گرانی است و هیچ واکنش و اظهارنظری پیرامون آن نشان نداده که معلوم نیست این سکوت را باید به حساب خرسندی آن گذاشت یا ناکامی در سامان دادن این بازار آشفته .
تنها واکنش صورت گرفته در این خصوص تکذیب آن از سوی وزیراقتصاد و دارایی احمدی نژاد است که گران شدن کالاها بر مبنای گران شدن ارز را یکبار ‌ادعایی واهی و بدون توجیه دانست و وقتی مقابل دوربین تلویزیون ظاهر شد گرانی های ناشی از افزایش قیمت ارز را ناچیز خواند و مدعی شد: «ارز را مدیریت کردیم به دلیل اینکه کالا ها گران نشود.” حال این مدیریت در کدام بخش از بازار ارز حاصل شده خود جای سوال دارد.
از سویی مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور هم رد گرانی را در میان فتنه گران زده و از شناسایی و مجازات آنها خبر داده است.

نامه محمد ولی حیدر بیگی، جانباز ۷۰ درصد به رهبری: به من و خانواده ام ظلم شده، حلال تان نمی کنم

حال شاید همه بپرسند شما کجا آقای علی خامنه ای کجا؟ حرف همین جاست! بنده در روزهای نوجوانی ام در جهاد سازندگی کردستان به سرپرستی مرحوم (شهید مهندس محمد علی حیدر بیگی) در همان روزهایی که تمام گروه های سیاسی اعم از دمکرات و کومله توده ای و فدایی مجاهد و رزگاری؟ در همان روزهای بحرانی کردستان که در جهاد سازندگی بانه در اسارت این گروهک بودیم.
این بخشی از نامه محمد ولی حیدر بیگی است که در سایت نوری زاد منتشر شده است. او نوشته است: در تابستان ۱۳۵۹ حضرت شما در یکی از نماز جمعه های تهران در قبال خبر نامه های پخش شده حزب کومله مبنی بر این که برادران مهندس حیدر بیگی را تیر باران کرده ایم؟ این خبر به جناب شما رسیده بود شما در نماز جمعه تابستان ۱۳۵۹ از تریبون نماز جمعه اعلام فرمودید ما شهادت برادران مهندس حیدر بیگی را از قبل پیش بینی کرده بودیم ! در روزنامه ها و آرشیو رادیو تلویزیون نماز جمعه همان سال ۱۳۵۹ موجود می باشد، حال بنده بعد از آن اسارت که خدای من خود شاهد و ناظر بوده می داند. حال به جای مردن بعد از حدود ۹ ماه اسارت من و برادر دیگرم و سه نفر از جهاد گران را مبادله نمودند. همان طوری که خود شما خوب می دانید مجدداً بنده بعد از آزادی به جهاد کردستان عزیمت نمودم این بار در جهاد مریوان در رکاب برادر بزرگوارم حاج احمد توسلی همان فرمانده رشید لشگر محمد رسول الله و یا همان حاج احمد معروفی که در اسرائیل به توسط فالانژها ربوده شده، به مصداق.
متن کامل این نامه بشرح زیر است:
به نام خدای بزرگ
به نام خدای عشق، به نام خدای ایران
با ابـراز احترام آقای علـی خامنـه ای
از این که شاید به نظر عده ای دگر اندیش و فرهیخته انسان های آگاه و دارای عزت و معرفت خطاب من کمترین که نام حضرت شما را ساده خطاب می کنم سوال باشد دلایل بسیاری دارد یکی از عمده ترین دلایلم طلب بیش از حد من از حضرت شما می باشد حال شاید همه بپرسند شما کجا آقای علی خامنه ای کجا؟ حرف همین جاست! بنده در روزهای نوجوانی ام در جهاد سازندگی کردستان به سرپرستی مرحوم (شهید مهندس محمد علی حیدر بیگی) در همان روزهایی که تمام گروه های سیاسی اعم از دمکرات و کومله توده ای و فدایی مجاهد و رزگاری؟ در همان روزهای بحرانی کردستان که در جهاد سازندگی بانه در اسارت این گروهک بودیم، در تابستان ۱۳۵۹ حضرت شما در یکی از نماز جمعه های تهران در قبال خبر نامه های پخش شده حزب کومله مبنی بر این که برادران مهندس حیدر بیگی را تیر باران کرده ایم؟ این خبر به جناب شما رسیده بود شما در نماز جمعه تابستان ۱۳۵۹ از تریبون نماز جمعه اعلام فرمودید ما شهادت برادران مهندس حیدر بیگی را از قبل پیش بینی کرده بودیم ! در روزنامه ها و آرشیو رادیو تلویزیون نماز جمعه همان سال ۱۳۵۹ موجود می باشد، حال بنده بعد از آن اسارت که خدای من خود شاهد و ناظر بوده می داند. حال به جای مردن بعد از حدود ۹ ماه اسارت من و برادر دیگرم و سه نفر از جهاد گران را مبادله نمودند. همان طوری که خود شما خوب می دانید مجدداً بنده بعد از آزادی به جهاد کردستان عزیمت نمودم این بار در جهاد مریوان در رکاب برادر بزرگوارم حاج احمد توسلی همان فرمانده رشید لشگر محمد رسول الله و یا همان حاج احمد معروفی که در اسرائیل به توسط فالانژها ربوده شده، به مصداق.
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما غافل از این که خدا بود در اندیشه ما
حال باز هم به جای گرفتن پست و مقام و میزی باشیم؟ به جبهه های جنوب به صورت داوطلبانه اعزام شدم در همان روزهای بحرانی یعنی در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در یکی از عملیات ها هردو پای خود قسمتی از شنوایی ام، اعصاب و روانم، و ریه هایم به توسط مواد شیمیایی مصرف شده از طریق کشوری به نام عراق (صدام) به صورت تکه گوشتی به خانواده ام تحویل داده شدم حال در همان بیمارستانی که برادر حضرت شما در مشهد به توسط بمبی مجروح شده بود به تهران به بیمارستان میثاقیه (همان بیمارستان اسرائیلی ها) بستری بودند. بنده نیز در همان بیمارستان بعد از ظهر با خبر شدم که حضرت شما به عیادت برادرتان شرف یاب شدید (سید هادی) از آنجایی که لطف فرمودید با هیئت همراهتان حدود شاید ۲۵ دقیقه ای را بالای سر تخت بیماری من به گپ و گفت مشغول شدید کمال تشکر را داشتم. البته من یک مرد روحانی در آن زمان را در عیادت و دلجویی خود دیدم که مرد مهربان با روی خوش و چهره ای نورانی؟ او حضرت آیت ال… خامنه ای بود ! که سه بار اگر فراموش نکرده باشید در گوشم با همین مضمون گفتید آقای حیدر بیگی کمی و کاستی اگر دارید بگویید، من که جانم را از دست داده بودم، آن هم برای کیان کشور و ناموسم هر بار تشکری از حضرت شما نمودم، به قول جناب دکتر محمد نوری زاد آن مرد فرهیخته در قاموس ما اگر چیزی را در راهی و برای عقیده ای و یا برای کسی هدیه بکنیم آن را به هزار، هزار، هزار برابر قیمت نمی فروشیم ! اما چرا و چگونه شد شما همان مرد خدا در خود گم شده ! به مصداق
پسـر نـوح با بـدان بنشسـت خانـدان نبوتش گم شد
سگ اصحاب کهف روزی چند پی انسان برفت آدم شد
مثالی برای حضرت شما و قضاوت درست کسانی که درستی را دوست می دارند بیان می کنم؟ در سفر شما به استان زنجان که نماینده های دروغین حضرت شما یعنی حضرت حجت السلام رسولی محلاتی و جناب سید موسوی در دفتر امام جمعه وقت ابهر مواردم چه شفاهی و چه به صورت مکتوب با دست امام جمعه وقت در حضور تمامی مسئولین و نماینده وقت آقای امیر جهانی به نماینده های دروغین شما تحویل دادم مدت ها چشم به راه که تلفنی و یا زنگ در خانه کوچکمان به صدا در می آمد در قلب خودم می گفتم این دفعه حتماً‌ از طرف رهبر انقلاب برایم خبر آورده اند رفته رفته نا امید شدم موضوع من فکر نکنید موضوع مالی بود به آفریدگار قسم نه. فقط گله و شکایت از دست عده ای از مسئولین نا لایق و بی کفایت، و نامردی و غارت گری نماینده قبلی و فعلی شهرمان که بار های بار برای شما و اکثر مسئولین نظام به توسط پست سفارشی فرستاده بودم (احمد مهدوی) بود که دیگر امید من به یاس مبدل شد آنجا بود که دیگر تصمیم گرفتم به بهشت شما نیایم ! فکر کردم جهنم رفتن نه منتی می خواهد نه خواهش و تمنائی حتی از حضرت شما! به راستی اگر حضرت شما با این توضیحی که چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی قرار می گرفتید چه کار می کردید؟ چه تصمیمی می گرفتید؟ اگر روزی در نوجوانی ام در جهاد کردستان و جبهه و جنگ بودم همیشه در نزد خودم برایم سوال بود به راستی امپراتور ایران دوباره به روز ها و سال های دور گذشته بر می گردد؟ به راستی آقای خامنه ای چرا که کوروش کبیر نباشد، چرا که یعقوب لیث نباشد، چرا که فیروز نباشد، چرا که روزبهان خراسانی نباشد، چرا که حلاج نباشد، چرا که مردان و پادشاهان بزرگی در تاریخ ایران و دنیا مکتوب و معروف می باشند، نباشد؟ اما چرا آن سیدی که در بالای سر من در سال ۱۳۶۵ در بیمارستان. امروز در بیتش دوره بری هایش کاری بکنند حتی با کسانی که در این زندگی کوتاه و موقت سلامتی شان را نیز برای کیان و کشور و ناموسشان از دست داد اند اینگونه قهرمانان جنگ کشورشان را به فراموشی بسپارند؟ و به جای آزادی و کرامت، بدی ها و زشتی ها را برای خود و خانواده شان، قهرمانانشان و مردم نجیب کشورشان هدیه کنند. به راستی آقای خامنه ای شما همان سیّد سال ۱۳۶۵ هستید؟ به آفریدگار قسم هرگز! البته حدود ۸ ماه پیش سی دی صوتی تصویری خودم را در این روزهای بیماری چندش آور برای حضرت شما ارسال نمودم که شاید از آدم های بیت شریفتان مرد آزاده ای از تبار حسین پیدا شود آن سی دی ارسالی ام را برای دیدن و آگاه شدن شما در اختیارتان بگذارند تا خود قضاوت بکنید با نام حضرت شما در این شهر کوچک چه ظلم ها و جور هائی را به من جانباز بالای ۷۰ درصد روا فرموده اند؟ به صراحت اعلام می کنم طلبم را در این دنیا از شما باز می ستانم در غیر اینصورت ظلمی که ماموران شما به من و فرزندانم و خانواده ام با نام حضرت شما به انجام رسانده اند یا سریعاً‌ دستور رسیدگی به ظلم های روا شده را برایم صادر می فرمائید در غیر اینصورت هیچ حلالیتی از طرف من دل شکسته و جان باخته و دنیا از دست داده برای حضرت شما حاصل نخواهد شد.
والسلام….
محمد ولی حیدر بیگی
جانباز بالای ۷۰ درصد جزء گروه های ویژه


همه خدمات بهشت زهرا؛ از قبر رایگان برای هنرمندان تا مقبره خانوادگی ۲۰۰ میلیون تومانی

در میان انبوه دستور جلسات این روزهای شورای شهر در خصوص بررسی لوایح بودجه‌ای، به نظر می‌رسد که نمایندگان مردم فعلا بنا ندارند سرنوشت نرخ قبور بهشت زهرا را یک‌بار برای همیشه مشخص کنند.
لایحه «تعیین بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س)» پس از ماه‌ها بحث و چالش درباره نرخ خدمات بهشت زهرا (س)، اوایل دی‌ماه در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت.
اما از آنجا که این لایحه تنها در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بررسی شده بود، برخی اعضای شورا از جمله حمزه شکیب ـ رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ـ با بررسی لایحه در صحن علنی، پیش از بررسی در کمیسیون‌های شورای شهر مخالفت کردند این لایحه موقتا از دستور کار خارج شد.
خسرو دانشجو ـ سخنگوی شورای شهر تهران ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی که این لایحه بررسی شد، فعلا تنها یک بند آن به تصویب نهایی رسید، گفت: بند یاد شده حاوی تاکید شورای شهر تهران بر دفن رایگان در قطعات جاری سازمان بهشت زهرا (س) بوده است.
نرخ‌های نجومی آرامگاه خانوادگی در بررسی کمیسیون‌های شورای شهر، تعدیل شده است
یکی از دلایل اصلی خروج موقت لایحه از دستور جلسه در گذشته، مخالفت برخی اعضای شورای شهر با نرخ‌های نجومی آرامگاه‌های خانوادگی بود.
در لایحه شهرداری تهران، نرخ آرامگاه خانوادگی مسقف با تعداد ۲۵ تا ۲۴ قبر دو طبقه به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان و با تعداد ۲۵ تا ۲۴ قبر سه طبقه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است که سازمان بهشت زهرا (س) حسب مورد مجاز به دریافت آن است.
همچنین براساس این لایحه، آرامگاه خانوادگی روباز با ۱۰ قبر دو طبقه به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و با ۱۰ قبر سه طبقه به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان خواهد بود.
دانشجو با بیان اینکه در جلسه اخیر به بررسی این بخش‌های لایحه «تعیین بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س)» نرسیدیم و ادامه بررسی این لایحه به جلسه دیگری موکول شد، افزود: در جریان بررسی این لایحه در کمیسیون‌های شورای شهر، نرخ‌های نجومی پیشنهادی شهرداری برای آرامگاه‌های خانوادگی بسیار تعدیل شد.
وی البته از اعلام نرخ‌های پیشنهادی شورای شهر برای آرامگاه‌های خانوادگی، پیش از تصویب نهایی درشورای شهر تهران خودداری کرد.
پیشنهاد اعضای شورا ارائه قبر رایگان به هنرمندان است، اما باید منتظر نتیجه بررسی لایحه در صحن باشیم
یکی دیگر از بخش‌های چالش‌برانگیز لایحه شهرداری تهران در خصوص نرخ خدمات بهشت زهرا (س)، بر هم زدن رویه پیشین سازمان بهشت زهرا (س) در خصوص ارائه قبر رایگان به هنرمندان بود.
بنابر مفاد لایحه‌ شهرداری تهران، کفن و دفن نام‌آوران، ورزشکاران، هنرمندان، مداحان و کارکنان تمام وقت شهرداری تهران و واحدهای تابعه و خانواده کارکنان سازمان بهشت زهرا(س)، در قطعات غیر جاری دیگر رایگان نبوده و مشمول حداکثر۵۰ درصد تخفیف خواهد بود.




آزادی دو فعال حقوق بشر در بحرین

مقامات بحرین دو فعال حقوق بشر را آزاد کرده اند. این دو نفر سال گذشته به خاطر حمایت از جنبش دموکراسی خواه در این امیرنشین به زندان افتاده بودند.
فضیلة مبارک نزدیک یک سال بعد از آنکه به اتهام گوش دادن به “ترانه های انقلابی” در اتومبیلش بازداشت شد، روز دوشنبه از زندان آزاد شد.
نفر دوم، ناصر ال راس، یک شهروند کانادایی کویتی تبار به جرم نقض قانون بحرینی منع شرکت در تجمعات غیر قانونی، به پنج سال زندان محکوم شده بود.
به گزارش بی بی سی، این دو نفر در حالی آزاد می شوند که دولت بحرین هنوز درگیر خاموش کردن اعتراضات دموکراسی خواهانه ای است که از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ آغاز شد. به گفته سازمانهای مدافع حقوق بشر، حداقل ۶۰ غیر نظامی و چهار مامور پلیس در عرض این مدت کشته شده اند.
صدها نفر دیگر مجروح شده اند و هزاران نفر نیز از مشاغل خود اخراج شده اند. بسیاری از چهره های سیاسی، رهبران مذهبی و مدافعان حقوق بشر در دادگاه های نظامی محاکمه و به احکامی بین ۴ سال زندان تا حبس ابد محکوم شده اند. ناظران بین المللی مستندات این احکام را فاقد وجاهت قانونی توصیف کرده اند.
اکثر قربانیان، مجروحان و زندانیان وقایع اخیر از شیعیان بحرینی هستند که اکثریت جمعیت این جزیره را تشکیل می دهند. شیعیان سالهاست که نسبت به تبعیض علیه هم کیشانشان توسط خاندان سنی مذهب حاکم معترض هستند.
اعتراضات در مراسم تشییع
ماه گذشته، ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین تلاش کرد تا با اعلام برخی اصلاحات در قانون اساسی که با هدف تقویت پاسخگویی مقامات دولتی تدوین شده بود، بخشی از مطالبات معترضان را برآورده کند.
پادشاه بحرین دستور داد تا مساجد شیعیان که توسط نیروهای دولتی تخریب شده بودند، بازسازی شوند و کارمندان اخراج شده دعوت به کار شوند. او همچنین دو حقوق دان برجسته بریتانیایی را مسئول اصلاح اساسی نظام قضایی بحرین کرد.
اما به نظر می رسد روشهای خشنی که کماکان توسط نیروهای امنیتی بحرین اعمال می شوند، تلاشهای پادشاه را خنثی کرده اند.
سازمان عفو بین الملل می گوید طی هفته های اخیر، چندین نفر از معترضین در اثر “کاربرد نامناسب گاز اشک آور” جان خود را از دست داده اند. این سازمان مدافع حقوق بشر نیروهای امنیتی بحرین را به شلیک گاز اشک آور در محوطه های بسته و منازل مردم متهم می کند.
مرگ مشکوک دو تن از معترضان در ماه گذشته نیز به موضوع مناقشه برانگیزی تبدیل شده است. وزارت کشور بحرین می گوید فرد اول در اثر غرق شدگی و فرد دوم در اثر عوارض طبیعی فوت کرده است.
خانواده این افراد مدعی شده بودند که آنها بعد از بازداشت توسط نیروهای امنیتی، زیر شکنجه جان باخته اند و بی بی سی تصاویری را دریافت کرده که به نظر می رسد ادعای این خانواده ها را تائید می کند.
دولت بحرین تقاضای این دو خانواده را برای انجام کالبد شکافی مستقل رد کرده است.
مراسم تشییع جنازه این افراد در روستاهایی در نزدیکی منامه، پایتخت بحرین با اعتراض روستائیان خشمگین همراه شد. متعرضان به سوی نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و پلیس نیز مبادرت به شلیک گاز اشک آور و بمب های صوتی کرد.
“میدان آزادی”
در حالی که ناآرامی ها در روستاهای شیعه نشین ادامه دارد، فعالان ضد دولتی تلاش دارند تا با برگزاری راهپیمایی در قلب شهر منامه، در سالگرد آغاز اعتراضات مردمی، پایتخت را بار دیگر در اختیار بگیرند.
میدان مروارید که در دور قبلی اعتراضات به کانون تجمع مخالفان تبدیل شده بود، هنوز در محاصره نیروهای امنیتی است.
اما نبیل رجب، فعال پیشکسوت حقوق بشر بحرینی اعلام کرده روز چهاردهم فوریه پیشاپیش تظاهراتی برای باز پس گیری میدان مروارید حرکت خواهد کرد.
آقای رجب می گوید: “این میدان به مردم تعلق دارد، به عنوان نمادی از مبارزه آنها برای آزادی. ما به طور مسالمت آمیز آنرا پس خواهیم گرفت.”
واکنش دولت این بوده که به جمعیتهای سیاسی بحرین اجازه دهد تجمعاتی را به طور قانونی برگزار کنند، تجمعاتی که هزاران نفر را به خود جذب کرده است.
این اقدام نشان می دهد در آستانه سالگرد آغاز اعتراضات، مقامات بحرین نگران اند که چگونه بدون برانگیختن محکومیتهای جهانی، موج جدید اعتراضات را مهار کنند.
شب دوشنبه، جمعیتی بالغ بر هزار نفر در میدان آزادی که در نزدیکی میدان مروارید واقع شده، با سر دادن شعار از حضور فضیلة مبارک در این میدان ابراز حمایت کردند.




برف دانش آموزان تهرانی را خانه نشین کرد

به دلیل بارش برف و برودت هوا، نوبت عصر تمام مدارس تهران امروز تعطیل است.
حمیدرضا مختارنژاد، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در اظهار داشت: به دلیل بارش برف و برودت هوا، نوبت عصر تمام مدارس آموزش و پرورش شهر تهران در تمام مقاطع امروز تعطیل است.
به گزارش فارس، صبح امروز نیز به دلیل بارش برف، نوبت صبح تمام مقاطع تحصیلی بخش‌های روستایی مناطق ۵ و ۸ آموزش و پرورش شهر تهران تعطیل شد.




انتقال ابوالفضل قدیانی به سی سی یو

ابوالفضل قدیانی بعلت وخامت حال جسمی به بخش سی سی یو بیمارستان مدرس منتقل شد.
به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که بیماری قلبی مبتلاست طی روزهای گذشته در وضعیت جسمی نامناسبی بود و مسئولان زندان از ارائه خدمات پزشکی به وی خودداری می کردند.
قدیانی ۶۳ ساله در حال حاضر با ناراحتی قلبی، بیماری حاد پرکاری تیرویید، پروستات و چندین بیماری دیگر دست و پنجه نرم می کند. وی اخیرا علاوه بر مشکلات قلبی با کاهش شدید وزن نیز رو به رو بوده است.
چندی پیش،  ابوالفضل قدیانی برای چندمین بار به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد تا در مورد نامه اخیرش مبنی بر تحریم انتخابات غیرقانونی مجلس و مسئولیت رهبری در وضعیت موجود کشور پاسخگو باشد.
این سومین پرونده ابوالفضل قدیانی است و به رغم اتمام محکومیت یکساله دادگاه اول او که آذرماه ۹۰ به اتمام رسید همچنان در زندان به سر میبرد.
کمی قبل از پایان محکومیت یکساله این زندانی سیاسی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شد تا به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام تحت محاکمه قرار گیرد. دادگاهی که قدیانی در آن حاضر نشد، چراکه به گفته وی دادگاه های انقلاب بدون هیت منصفه و بصورت غیر علنی برگزار میشود و فاقد وجاهت قانونی و مشروعیت است.
انتقال قدیانی از زندان به شعبه چهارم بازپرسی موجب حیرت بازپرس شعبه چهار شد چرا که معتقد بود به لحاظ قانونی اکنون نباید وی در زندان باشد و حکم شعبه ۱۵ مبنی بر ۳ سال حبس هنوز توسط دادگاه تجدید نظر تایید نشده است.
ابوالفضل قدیانی، یکی از مسن ترین زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ اوین در اخرین نامه تحلیلی خود، انتخابات مجلس نهم را نامشروع خوانده و آنرا تحریم کرده بود.
پس از انتشار نامه فشارها بر این زندانی سیاسی قبل و بعد از انقلاب شدت گرفت.




روز دوازدهم؛ نامزدهای انتخاباتی ما در حبس هستند

نامزدهای انتخاباتی ما: آریا آرام نژاد، عبدالله مومنی و مزدک علی نظری

کلمه_ گروه اجتماعی: فرقی نمی کرد چه در دعای کمیل برای خلاصی از ظلم دست به دعا خدا را صدا کرده بودیم، چه روزنامه نگاری که فقط سوگند به قلم را حفظ کرده بودیم، چه ترانه سرایی که درد ملتی را نجوا کرده بودیم و چه دانشجویی که به یاد تمامی دانشجویان اهورایی این سرزمین اهورایی ماندیم همه راهی زندان شدیم. جوانانی که سودای آزادی داشتیم و این آزادی را در پای صندوق های رای جستجو می کردیم. باور داشتیم و داریم کم هزینه ترین راه اصلاح یک جامعه و حکومت انتخابات است و صندوق های رای. زمانی هم که رای هایمان دزدیده شد و حقمان پایمال چه کردیم جز دست به دعا بردن و خدا را زمزمه کردن، چه کردیم جز نوشتن و خواندن برای یک ملت رنج کشیده، خواندن از علی و حسین و تمامی مظلومان تاریخ و سکوت در خیابان ها که نتیجه تمامی آن شد ۵ سال و ۷ سال و ده سال زندان و شلاق و توهین و شکنجه و دادگاه های نمایشی. اینک از ما می خواهند که در انتخابات شرکت کنیم، چطور در این انتخابات نمایشی شرکت کنیم در حالیکه گناه ما شرکت در انتخابات بود. چطور می توان در انتخابات شرکت کرد زمانیکه:
مزدک علی نظری روزنامه نگار صلح در بند
روزنامه نگار و سردبیر سایت “خبرنگاران صلح” که در آبان ماه سال ۱۳۸۸و در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت و مدت سه ماه را در بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات سپری کرده بود، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به سه سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.
این روزنامه نگار سی و سه ساله که دانشجوی اخراجی رشته ادبیات نیز است، در پرونده کاری خود سابقه همکاری با روزنامه های شرق، اعتماد ملی، اعتماد، ایران، ایران ورزشی، خبرورزشی، جهان فوتبال و هفته نامه های تماشاگران، نسیم، ایران دخت، یک هفتم، فرهیختگان، سینما و روزنامه الکترونیکی جهان ورزش را دارد.
در دلونشته ای که اخیرا در زندان نوشته آمده است :” …زمین که می‌خوردم، زانوهایم که به آسفالت کوچه می‌سایید، فکر می‌کردم زخمی شده‌ام. درد داشت و خون می‌آمد، به من می‌گفتند دارم مرد می‌شوم. من گول می‌خوردم. گریه هم می‌کردم، ولی فکر می‌کردم دارم مرد می‌شوم. می‌خواهم بگویم مرد شدن من و هزاران من مثل من، درد داشت… اما بعدتر که دل‌هامان زخم شد، درد گرفت و با هیچ مرهمی خون دل‌مان بند نیامد، فهمیدیم که ما گول خورده بودیم و باید دوباره و دوباره و دوباره مرد می‌شدیم؛ هر بار به شکلی و هر دفعه به بهانه‌ای…”
آریا آرام نژاد : علی برخیز و باطل کن بساط این دغل بازی
آریا آرام نژاد خواننده، ترانه‌سرا، فعال اجتماعی، زندانی سیاسی و آهنگسازی است که پس از حوادث عاشورای ۱۳۸۸ ترانه‌ای با عنوان علی برخیز را ارائه کرد. او چندی پس از انتشار این ترانه که با استقبال خوبی مواجه گردید، توسط اداره اطلاعات بابل در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد.
در پی انتشار این آهنگ آرام‌نژاد ۲۶ بهمن ماه سال ۸۸، توسط اداره اطلاعات بابل به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد و بازداشت وی ۴۴ روز به طول انجامید که تمام این مدت را در بند انفرادی زندان متی‌کلا شهرستان بابل سپری کرد. او در جلسه رسیدگی به اتهامات با قرائت متن دفاعیات خود به شرح شکنجه‌های روحی و جسمی که از سوی بازجویان و ماموران زندان بر او وارد شد پرداخت.
تهدید به اعدام، دو ماه بازداشت انفرادی در سلول سه متری، اجبار به عبور پابرهنه از روی خون یک مبتلا به ایدز در سلول مجاور، اخبار دروغ درباره همسر، فحاشی و درآوردن لباس‌ها، بخشی از برخوردهای ماموران اطلاعات و زندان متی‌کلای مازندران در مورد او بوده است. آرام نژاد در این دفاعیات به قاضی پرونده خود گفته بود: نگرانی من از قضاوت شماست! بازجوهایم قاطعانه گفتند که شما مهره آنها هستید..
او طی ابلاغ حکم مراجع قضایی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبانی برای براندازی نظام در پی اجرای آهنگ علی برخیز” به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. آریا برای گذراندن دوران محکومیت روانه زندان شد که مدتی در بند سارقان و مدتی هم در بند قرنطیه نگهداری شد که این موضوع منجر به اعتراض خانواده او، هنرمندان و جمعی از فعالان سیاسی گردید. یکی از آهنگ های این هنرمند جوان در دلتنگی از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد سروده شده است، از مقام شهیدان جنبش سبز تقدیر کرده و اظهارامیدواری نموده که دیکتاتوری از بین رفته و روزهای امیدبخش فرا برسد. آریا آرام نژاد این سروده را به میرحسین موسوی تقدیم کرده است. این هنرمند جوان، همچنین همزمان با شهادت هاله سحابی، برای لمس آزادی را به این بانوی شهید تقدیم کرد.
از آن طرف در ۱۷ آبان سال جاری آریا آرام نژاد که برای پیگیری پرونده محکومیت خود به دادگاه تجدید نظر استان مازندران واقع در ساری مراجعه کرده بود، پس از بازگشت به منزل با یورش ماموران امنیتی بازداشت شد. این دستگیری همراه با ضرب شتم این آهنگساز جوان و دستبند زدن در داخل خانه توسط ماموران اطلاعات شهرستان بابل صورت گرفت. ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل بخشی از دست نوشته های آریا و مدارک کاری و همچنین کامپیوتر شخصی او را نیزتوقیف کرده و با خود بردند. در بخشی از ترانه علی برخیز آریا آمده است: ” گناه ملّت ما چی ست، به جز فریاد آزادی … خداوندا تو شاهد باش، به هتک حرمت انسان /علی برخیز و باطل کن، بساط این دغل‌بازان … که اینان جامه‌ی حق را، بپوشاندند تن شیطان/ چنان دین محمّد را، به کام خود بیالودند … که گویی حضرت حجّت، ز اینان می‌برد فرمان ….
عبداله مومنی اهورایی در بند
فعال مدنی- سیاسی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان ، فوق لیسانس جامعه شناسی ، معلم آموزش و پرورش و از اعضای ادوار تحکیم وحدت است. او در زمان انتخابات نهم ریاست جمهوری مسئول ستاد شهروند آزاد ( ستاد حامیان مهدی کروبی ) را بر عهده داشت و پس از پایان انتخابات مانند اکثر افرادی که در ستادهای انتخاباتی فعال بودند بازداشت و روانه زندان شد .
او ماه‌ها در سلول انفرادی زندان اوین تحت شکنجه و فشار بود و مجبور شد در دادگاه‌های نمایشی متهمان (دادگاه پنجم) پس از حوادث انتخابات به اعتراف علیه خود بپردازد. مومنی در پنجمین جلسه‌ی این سری دادگاه‌ها که با حضور ده‌ها تن از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات برگزار می‌شد، بر اثر فشارها و شکنجه‌های دوران بازجویی به اعتراف علیه خود پرداخت و در نامه ای که در زندان نوشته است آمده: “از همان ابتدای بازجویی من را وادار به تک نویسی علیه دوستان و نزدیکان کرده و وقتی مقاومت کردم علاوه بر ضرب و شتم و سیلی های پیاپی با این پاسخ بازجو مواجه شدم که “باید تک نویسی کنی تا شخصیت کذایی ات خورد شود”. شاید از همین رو و برای خورد شدن و تحقیر شخصیتی من بود که مرتبا می خواستند به روابط و مسائل اخلاقی ناکرده خود نیز اعتراف کنم و وقتی می گفتم این سخنان درست نیست و من نمی توانم علیه خود به دروغ اعتراف کنم با فحش های رکیک و ضرب و شتم و این پاسخ آنها روبرو می شدم که ” فاحشه ای را در دادگاه می آوریم تا علیه تو اعتراف کند و بگوید که رابطه نامشروع با تو داشته است”.”
او به خاطر فعالیتهای حقوق بشری اش چند بار به زندان رفته است. از جمله در ۱۸ تیر سال ۱۳۸۶ پس از حمله مسلحانه نیروهای امنیتی به دفترسازمان دانش آموختگان بازداشت شد و وقتی که آزاد شد بسیار لاغر و ضعیف شده بود، او ۱۴ کیلو وزن کم کرده و به شدت بیمار بود. خود وی تا کنون درباره علت این بیماری در زندان در مجامع رسمی سکوت کرده است. به تعبیر یکی از فعالین سرشناس سیاسی او “رکورد دار اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران است” و در عین حال یکی از قربانیان نقض حقوق بشر. می‌توان گفت او اکنون از مرحله فعال دانشجویی عبور کرده و به یک فعال سیاسی سرشناس با دغدغه‌های حقوق بشری تبدیل شده است.
مومنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۸۸ به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد. دو سال از این حبس مربوط به دادگاه و اتهام قبلی مومنی است که به خاطر اقدام علیه امنیت ملی محکوم و به او ابلاغ شده بود. شش سال دیگر نیز به خاطر شرکت عبدالله در تجمع های اعتراضی مردم در حوادث پس از انتخابات صادر شد. که در دادگاه تجدید نظر به چهارسال و یازده ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد . عبدالله مومنی در حال حاضر در بند ۳۵۰ اوین است و از بیماری رنج می برد.
اسماعیل صحابه از اعضای شاخه جوانان جبهه مشارکت و عضو ستاد ۸۸( ستادحامیان موسوی و خاتمی) در حین مراسم دعای کمیلی که در منزل پدر همسر شهاب طباطبایی برای آزادی او برگزار شده بود بازداشت شد . او مرداد ماه سال ۸۹ ‌ در دادگاهی که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، به جرم نقش داشتن در برگزاری کمیل سبز، به چهار سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. در جلسه دادگاه صحابه، در اقدامی نادر، قاضی صلواتی در دادگاه حضور نداشته و بدون شنیدن دفاعیات اسماعیل صحابه اقدام به صدور حکم کرده است. حکم صحابه در دادگاه تجدید نظر به چهار سال حبس تعزیری تبدیل و او درابتدای بهمن ماه سال ۸۹ برای اجرای حکم خود به زندان اوین فرا خوانده شد. اسماعیل صحابه جوانی خنده رو و پرانرژی که حضور او در ستادهای انتخاباتی همیشه باعث انتقال روحیه به همه اعضا ستاد می گردید اینک در آستانه انتخابات مجلس در زندان اوین مشغول سپری کردن دوران محکومیت خویش است و تاکنون به مرخصی نیامده است.



رییس دیوان عدالت اداری خواستار عذرخواهی برگزار کنندگان مراسم دهه فجر شد

به گزارش ایسنا وی افزود: این یک نوع بی حرمتی به مقام ایشان بود و جا دارد دست اندرکاران این مراسم از مردم به خاطر غفلتی که شده است، اعتذار بجویند.
منتظری هم چنین ضمن تذکر نسبت به روند افزایشی مراجعات به دیوان عدالت اداری طی ماه های اخیر، از قضات دیوان خواست تا با ارتقا سطح تعامل با دستگاه اجرایی و اصلاح برخی رویه ها موجب کاهش مراجعه مردم به این مرجع قضایی شوند. رییس دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه شاهد رشد زیادی در ثبت پرونده های ورودی دیوان هستیم که باید ضمن رسیدگی به شکایات مردم، با آسیب شناسی و تعامل با دستگاه ها کمک کنیم، تا حجم شکایات را کاهش دهیم.





 جـــرس: 
مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی و از دست اندرکاران سرکوب قیام دانشجویی تیر ماه 78، ضمن اذعان به حضور سپاه و بسیج در پایتخت برای سرکوب سراسری دانشجویان ادعا کرد: "در آن فتنه من مشکوک به این هستم که عناصری از خود آنها مامور بودند که بروند در خوابگاه‌ها و آن ضرب و جرح ها را به دانشجویان انجام دادند."
سید یحی رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه و دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، در گفتگو با خبرگزاری امنیتی – نظامی فارس، همچنین به تشریح برخی ناگفته ها از تصمیمات آقای خامنه ای در برخورد با حوادث و اتفاقات داخلی و بین المللی طی بیست و دو سال اخیر پرداخت و به موضوعاتی چون یازده سپتامبر، برخورد با طالبان و نیز نحوه برخورد و سرکوب قیام تیر ماه 78 اشاره کرد.

ریسکی به نام انقلاب
این فرمانده سپاه در خصوص شاخصه های انقلاب اسلامی گفت: "در مقیاس با انقلاب های جهانی مثل انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب چین، انقلاب کوبا، انقلاب ما را باید بزرگترین انقلاب جهانی نامید."
وی تاکید کرد: "مردمی که از وضع موجود خودشان ناراضی هستند و برای رسیدن به وضع بهتر دست به یک ریسک بزرگی به نام انقلاب می زنند، اینکه در انقلاب ها چه اقشار و درصدی از مردم به انقلاب می پیوندند این شاخصه بزرگی است... امام ما با حداقل خسارت انقلاب را به پیروزی رساند و تعداد شهدای قبل از انقلاب بسیار کمتر از شهدای بعد از انقلاب هستند."

مدیریت رهبری در دو دهه اخیر
وی پیرامون نحوه مدیریت رهبری آقای خامنه ای در دو دهه اخیر مدعی شد: "در این بیست ‌و دو سالی که رهبری مسلمین جهان را ایشان بر عهده داشته‌اند، مدیریت و رهبری ایشان را می‌توان در دو بخش مورد بررسی قرار داد: بخش خارجی و بخش داخلی.
در بررسی مدیریت و رهبری ایشان در بخش خارجی، می‌توان به چند مسئله اشاره کرد.
اشغال کویت توسط عراق در سال 1990 و چگونگی خروج عراق از کویت در سال 1991 میلادی، حمله نظامی آمریکا به افغانستان بعد از واقعه سال 2001، حمله نظامیان آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی، حمله نظامی ر‍ژیم صهیونیستی به لبنان و حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه.
در بخش داخلی نیز سه محور عمده در مدیریت و رهبری ایشان قابل توجه است.
مدیریت عمومی کشور آن هم بعد از اتمام جنگ و بعد از امام که اداره کشور کار بسیار مشکلی بود و دولت‌های مختلفی که روی کار آمدند، گرایش‌های مختلفی داشتند، مدیریت و فرماندهی نیروهای مسلح (ممانعت از ادغام ارتش و سپاه و تشکیل ستاد کل نیروهای مسلح) و مدیریت فتنه ها (18 تیر 78 و فتنه انتخابات 88).

آقا گفت 11 سپتامبر مشکوک است
رحیم صفوی ادامه داد: "مسأله بعد، حادثه یازده سپتامبر 2001 است. بعد از انتشار خبر این حادثه، من خدمت حضرت آقا رسیدم و عرض کردم که این حادثه را چگونه ارزیابی کنیم و ما چه باید بکنیم؟
حضرت آقا مطالبی را به این مضموم فرمود این حادثه یک حادثه‌ای مشکوک است که احتمال این‌که سران آمریکا و سران موساد پشت این حادثه باشند وجود دارد ولی سپاه بایستی آمادگی‌های لازم را داشته باشد.

آقا گفت نروید هرات
مشاور نظامی آقای خامنه ای همچنین گفت که پس از کشته شدن دیپلماتهای ایرانی توسط طالبان، رهبری اجازه دخالت نظامی ایران در افغانستان را نداد.
به گفته رحیم صفوی، آقای خامنه ای از یک طرف نگران واکنش های بین المللی به حمله نظامی ایران به افغانستان بوده و از طرف دیگر پاسخگویی به اقدام طالبان را دارای تلفات احتمالی بیشتر می دانسته است.
صفوی گفته "وقتی که طالبان این سیزده نفر دیپلمات را به شهادت رساند، حضرت آقا در مشهد بودند و من همان جا خدمت ایشان رسیدم . آن موقع من فرمانده کل سپاه بودم. ما ظرف ۴۸ ساعت دو لشگر را از طریق هواپیما در مرز تایباد پیاده کردیم. یک نقشه عملیاتی را طراحی کرده و خدمت حضرت آقا بردم که از حضرت آقا اجازه بگیرم که ما با چند لشگر تا منطقه هرات پیشروی کنیم. (هرات حدوداً صدوسی کیلومتر با مرز ما فاصله دارد.) گفتم: "اجازه بدهید ما برای تنبیه طالبان با چند لشگر برویم تا هرات این‌ها را قلع و قمع بکنیم و گوشمالی بدهیم، منهدم بکنیم و برگردیم. آقا با این طرح مخالفت کرد. سردار صفوی سپس افزوده است که طرح دیگری مبنی بر انهدام پاسگاه های مرزی طالبان مطرح و با موافقت آیت الله خامنه ای این طرح اجرا می شود. به گفته وی طالبان بعد از انجام این عملیات قول داده اند که دیگر به ایرانیان کاری نداشته باشند.

وی در خصوص ماجرای افغانستان و حملات ائتلاف به آنجا نیز گفت: "مساعدت جدی از طرف ایران به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در رابطه با ایجاد ثبات و امنیت در دولت افغانستان صورت پذیرفت ولیکن آمریکایی‌ها هیچ امتیازی را به دولت ایران ندادند. یعنی ما امتیاز دادیم ولی امتیازی گرفته نشد."

ایران برنده اصلی صحنه‌ عراق و افغانستان بود
فرمانده کل سابق سپاه در خصوص حوادث ده سال اخیر منطقه نیز، اظهار عقیده کرد: "این را می توانم بگویم که ایران برنده اصلی صحنه‌ عراق و افغانستان بود چرا که با پول آمریکایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ میلیاردی که در عراق و افغانستان کردند و تلفاتی که دادند، (در عراق حدود پنج هزار کشته دادند و این عدد و رقمی است که خود آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند).
دو دشمن خطرناک ایران یعنی طالبان در افغانستان و صدام در عراق از میان برداشته شد و تا اندازه‌ای قدرت نفوذ ایران در مسائل سیاسی این دو کشور ظهور و بروز پیدا کرد.
وقتی که صدام را داشتند بر دار مجازات آویزان می‌کردند آخرین حرفش این بود که "علیکم بالفرس" می‌گفت این ایرانی‌ها هستند که دارند من را اعدام می‌کنند، آمریکایی‌ها نیستند.
من اینجا باید شجاعت نوری مالکی را تحسین کنم چرا که صدام به دستور آقای نوری مالکی اعدام شد.
جمع‌بندی صحبت من این است که با مدیریت رهبری این دو جنگ که در واقع تهدیدات جدی برای کشور ما به شمار می رفتند به فرصت تبدیل شدند و وزن سیاسی ایران در منطقه خاورمیانه بالاتر رفت.

به حزب الله کمک می کردیم
صفوی تاکید کرد: "اسراییل در این جنگ 33 روزه، مفتضحانه از حزب‌الله شکست خورد. البته کمک‌های معنوی و سیاسی از طرف ایران به حزب‌الله شد. ما هیچ ابایی نداریم از این‌که بگوییم ایران کمک‌های مادی، معنوی و سیاسی به حزب‌الله می‌کرد.
برخی از کشورهای عربی به اسراییلی‌ها کمک کردند و سکوت کردند و هیچ حرفی نزدند. در حمله نظامی اسرائیل به حزب‌الله، دولت لبنان با اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها هماهنگی کامل داشت. حتی وقتی یک ماشین پر از مهمات از حزب‌الله لبنان که از بیروت به سمت جنوب حرکت می‌کرد به دستور نخست وزیر وقت لبنان توقیف شد و بعد از این حادثه حزب‌الله اعلام کرد که اگر تا دو ساعت دیگر مهمات را آزاد نکنید ما به کاخ نخست وزیری حمله می کنیم و آنها محبور شدند کامیون را قبل از دو ساعت آزاد کنند.
البته من این را از زبان سید حسن نصرالله به شما می‌گویم که به دستور رئیس جمهور لبنان، این کامیون آزاد گردید.

محور های مدیریت رهبری
مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی پیرامون محورهای مدیریت آقای خامنه ای طی ده دهه اخیر ادعا کرد: "اول مدیریت عمومی کشور آن هم بعد از اتمام جنگ .دوم مدیریت و فرماندهی نیروهای مسلح (ممانعت از ادغام ارتش و سپاه با تشکیل ستاد کل نیروهای مسلح) و سوم نیز مدیریت فتنه ها (18 تیر 78 و فتنه انتخابات 88)
فتنه‌ای که در سال 1378 رقم خورد، محصول تفکری بود که آن سالها در بعضی از دستگاه‌های ما ریشه داشت.
می‌خواستند نهادهای امنیتی و انتظامی ما را فلج و در نتیجه امنیت ملی را تضعیف کنند."

حسن روحانی گفت سپاه بیاید برای غائله 18 تیر
رحیم صفوی در ادامه، قیام دانشجویان و سرکوب خونین آنان در تیر ماه 78 را "فتنه" نامید و مدعی شد: "در برخی از وزارتخانه‌های آن زمان ـ مثلا وزارت کشور و وزارت علوم ـ وجود داشت. در روزهای نخست فتنه 78 وزیر کشور اجازه نمی‌داد که سپاه و بسیج وارد عمل شده و آشوبی که تهران را به آتش کشیده بود را آرام کنند. می‌گفت فقط نیروی انتظامی و این در حالی بود که نیروی انتظامی می‌گفت که ما دیگر نمی‌توانیم ادامه بدهیم.
من برای اولین بار همین‌جا عرض بکنم که من در آن قضیه برخورد جدی با وزیر کشور وقت داشتم.
در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که دبیر آن حسن روحانی بود، یک برخورد لفظی بین ما پیش آمد و حسن روحانی به نفع سپاه رای داد و گفت: «سپاه باید بیاید؛ برای دفع فتنه تهران»
بعداین که موضوع گزارش شد و آقا هم اجازه دادند، با ورود بسیج و سپاه، ظرف چند ساعت این فتنه تمام شد. می‌توانم بگویم عناصری که ما آن زمان دستگیر کردیم آنها گفتند که توسط مسؤلان برخی وزارتخانه ها حمایت می شدند."

خودشان در خوابگاه دانشجویان را زدند
فرمانده سابق سپاه با اذعان به سرکوب خونین دانشجویان توسط سپاه و بسیج در تیر ماه 78 گفت: "بعد از اینکه سپاه و بسیج وارد عمل شدند و ظرف 2 ساعت کار را تمام کردند. بعد از آن هم حضرت آقا سخنرانی کردند.
مردم ایران هم در 23 تیرماه با حضورشان در خیابان‌ها جواب آنها را دادند. آقا حدود سه هفته بعد در نماز جمعه 8 مرداد، به تحلیل حادثه هجده تیر پرداختند و برای مردم روشنگری کردند.
متاسفانه باید بگویم عناصری از دولت و مجلس در آن زمان، در این فتنه به عنوان اپوزیسیون و به عنوان نیروهای مخالف حاضر شدند."
این مقام ارشد نزدیک به رهبری، با قلب واقعیت ادعا کرد: "آن فتنه با حضور مردم و با زحمات نیروی انتظامی که انصافاً بسیار خوب عمل کرد، خنثی شد. البته یک اعمال زشت هم انجام شد یعنی در شروع غائله که آن روزنامه مسئله‌دار سلام بسته شد، یک عده‌ حمله کردند به کوی دانشگاه و اعمال زشت و غیر قابل قبولی از خود نشان دادند.
البته من مشکوک به این هستم که عناصری از خود آنها مامور بودند که بروند در خوابگاه‌ها و آن ضرب و جرح ها را به دانشجویان عزیز انجام دادند.
به هر حال آن فتنه تمام شد ولی چند تن از عناصر پشت پرده‌اش به خوبی دستگیر و محاکمه نشدند. ای کاش در آن زمان این اتفاق می افتاد."


جـــرس: رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی می گوید: "ما طالب جنگ نیستیم اما اگر روزی مسئله‌ای پیش بیاید و حضرت آقا اشاره‌ای کنند، افراد بسیاری آماده اجرای فرمان هستند."
به گزارش فارس، محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی شامگاه سه شنبه با بیان اینکه اولین فرمان تشکیل جهاد خودکفایی توسط آقای خامنه ای در نیروی هوایی ایجاد شد، گفت: من برای تعمیر یکی از رادارهای نیروی هوایی به شرق دور و اروپا سفر داشتم ولی آنها هیچ کمکی نکردند اما امروز می‌بینیم که خودمان به همه چیز دست پیدا کرده‌ایم.
محمدی گلپایگانی در ادامه مدعی شد: "‌پیروزی‌های نیروهای مسلح و پیشرفت‌هایشان مرهون فرماندهی خود حضرت آقا (رهبری) بر نیروهای مسلح است."
وی افزود: "در طول هفته یک روز ایشان کاملا صرف نیروهای مسلح می‌شود، چون خودشان شخصاً فرماندهی را بر عهده دارند و هر یکشنبه‌ها فرماندهان به حضور ایشان می‌آیند و گزارش کار می‌دهند و ایشان هم از آنها سؤال و جواب می‌کنند و شخصا نیروهای مسلح را هدایت می‌کند".
رئیس دفتر رهبری تصریح کرد: اگر نیروهای مسلح ما نبودند، در این دنیای وانفسا با اتفاقاتی که می‌افتد، یقینا اجازه نمی‌دادند ما در آرامش باشیم.
محمدی گلپایگانی با اشاره به پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) آمریکایی گفت:‌ هواپیمای پیشرفته جاسوسی دشمن به فضای کشور ما بیاید و سالم بنشیند و رئیس جمهور آن کشور رسما التماس کند که آنرا به ما برگردانید که این به دلیل وجود نیروهای مسلح جان‌برکف،‌ آماده و با ایمان ماست.
وی با بیان اینکه ما طالب جنگ نیستیم، تاکید کرد:‌ ‌"آماده دفاع هستیم و اگر روزی مسئله‌ای پیش بیایند و حضرت آقا اشاره‌ای کند ایران که جای خود دارد، در دنیا بسیاری از افراد هستند که منتظر اشاره و ایمای ایشان هستند تا جان خود را بر کف دست بگذارند و اجرای فرمان کنند."
محمدی گلپایگانی با بیان اینکه "رهبر هیچگاه در کلامش مبالغه نمی‌‌کند و واقعیت را می‌گوید"، مدعی شد: "ایشان فرمودند در هرجا هر کسی با اسرائیل بجنگد و مبارزه کند، ما ابایی نداریم و حمایتش می‌کنیم و این کار را کرده‌ایم."
وی افزود: حزب‌الله مولود انقلاب اسلامی است و بسیاری از اسرائیلی‌ها از ترس حزب‌الله خواب راحت ندارند.
رئیس دفتر رهبری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نیروهای مسلح باید آمادگی خود را به حد اعلا ببرند چون حرف جمهوری اسلامی خلاف جهت همه دنیاست و آنها هیچگاه با ما همراه نخواهند شد البته ملت‌ها کم‌کم در حال بیدار شدن هستند و همه کشورهایی که ادعای تمدن می‌کنند، نوکر آمریکا هستند و خدا را شکر این درخت تنومند فاسد به زودی سرنگون خواهد شد.
محمدی گلپایگانی با بیان اینکه رهبری هوشیار، بینا، بصیر و با افکار بلند داریم، ادعا کرد: "هرگاه فرد یا افرادی با وی دیدار می‌کنند، از هوش و توانایی‌های وی متحیر می‌شوند و یادم هست روزی نلسون ماندلا رهبر آفریقا خدمت آقا آمده بود و به ایشان می‌گفت رهبر من."
رئیس دفتر رهبری در پایان سخنانش با اشاره به انتخابات آتی مجلس، مدعی شد: مردم بدون توجه به بوق‌های تبلیغاتی در انتخابات آتی شرکت می‌کنند چون ارکان نظام ما به هیچ عنوان هزار فامیل نیست.





جـــرس:
در حالیکه گزارش رسیده بود کشور چین، بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران در سال ۲۰۱۱، که واردات نفت ایران را برای ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی به نصف تقلیل داده بود، این کاهش خرید را برای ماه مارس هم تمدید کرده است، منابع خبری اعلام کردند که این کشور در تلاش است با جمهوری اسلامی درخصوص قیمت ارزان تر نفت به توافق برسد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین که خریدار ۲۰ درصد از نفت خام صادراتی ایران بود، نسبت به سال ۲۰۱۱ واردات نفت از ایران را تا ۲۸۵ هزار بشکه در روز کاهش داده و این وضعیت حداقل تا بهار آینده ادامه خواهد یافت و علت این اقدام چین اختلاف بر سر قیمت نفت و نحوه پرداخت آن گزارش شده است.
همزمان بی بی سی گزارش داده است که در چند ماه گذشته چین از عربستان سعودی به میزان قابل توجهی نفت وارد کرده است.
بر اساس این گزارش به نقل از اوپک، تولید عربستان سعودی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۹ میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه در روز بوده و در ماه ژانویه نیز در همین سطح مانده است. این میزان ۳۶۰ هزار بشکه در روز از تولید ماه اکتبر عربستان بالاتر است. به گزارش رویترز، منابع مختلفی تایید کرده اند که چین بخش قابل توجهی از این نفت را خریده‌است.
همچنین، چین که دومین مصرف کننده نفت در دنیا است بر اساس گزارش ها در چند ماه گذشته مقادیری نفت از کشورهای غرب آفریقا، روسیه و استرالیا با هدف جایگزینی کاهش واردات نفت خود از ایران وارد کرده است.
چین حدود ۲۰ درصد از نفت مصرفی خود را از ایران وارد می‌کند اما از اوایل سال جاری میلادی حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز از این واردت کاسته است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این میزان کمی بیش از نصف کل واردات روزانه چین از ایران در سال گذشته میلادی است.
به گزارش رویترز قرار است مقامات چینی به زودی برای گفتگو پیرامون قراردادهای جدید با مقامات ایرانی دیدار کنند. برخی از تحلیلگران معتقدند که اقدامات چین در کاهش خرید نفت، ممکن است بخشی از تلاش این کشور برای متقاعد ساختن ایران به فروش نفت با قیمت ارزان تر باشد.
اخیرا اتحادیه اروپا به تاسی از آمریکا در تحریم‌های تازه خود علیه برنامه هسته‌ای ایران، نفت، بانک مرکزی، تجارت الماس، طلا و دیگر فلزات گرانبها با ایران را نیز تحریم کرد.
تحریم‌های آمریکا که صنعت نفت ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است، شرکت‌های خارجی را وادار می‌کند میان همکاری با بخش نفتی، مالی و بانک مرکزی ایران یا بخش مالی آمریکا، یکی را انتخاب کنند.
ایران در واکنش به این تحریم‌های فزاینده تهدید کرده است که صادرات نفت به اروپا را به زودی قطع خواهد کرد و همچنین اعلام کرده است که در صورت تهدید شدن، تنگه هرمز را که ۲۰ درصد از نفت جهان از آن می‌گذرد خواهد بست.
یک مقام رسمی شرکت «سینوپک» چین همچنین به رویترز گفته است که این شرکت حتی از کاهش واردات نفت سودان به خاطر اختلافی که میان سودان جنوبی و شمالی به وقوع پیوسته و باعث کاهش صادرات نفت سودان جنوبی شده نیز آسیبی ندیده است، چرا که "این شرکت منابع جایگزین مطمئنی برای دریافت نفت خام دارد."
این شرکت به سرعت محموله‌های نفت بیشتری از کشورهای عربستان، عراق، روسیه، استرالیا و غرب آفریقا خریده و مایل است که نفت خام بیشتری برای تامین نیازهای ماه مارس، فروردین و اردیبهشت، خریداری کند.

این گزارش در ادامه می‌گوید که رستم قاسمی، وزیر نفت ایران، قرار است تا ۱۰ روز آینده به چین سفر کند تا موضوع فروش نفت به چین را به مذاکره بگذارد.
یک تاجر غربی نفت خام در سنگاپور نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که عربستان با افزایش صادرات نفت به چین، آشکار‌ترین جایگزین نفت ایران است، اما چین همچنین در حال خرید انواع دیگر نفت (غیر از نفت سنگین عربستان) مانند نفت روسیه است و حتی حاضر است قیمت بالاتری هم برای آن پرداخت کند.



 جـــرس: 
در حالیکه پیش از این، کلیات طرح تعیین تکلیف تابعیت افرادی که مادر ایرانی و پدر خارجی دارند، در کمیسیون قضایی مجلس به دلیل ملاحظات سیاسی و امنیتی رد شده بود، مجلس شورای اسلامی در نهایت روز سه‌شنبه (۷ فوریه/۱۸ بهمن) اصلاح قانون مذکور را تصویب کرد تا بر اساس آن، فرزندان متولد از مادر ایرانی و پدر خارجی، ایرانی محسوب خواهند شد.
به گزارش تارنمای خانه ملت، موسی قربانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با رد طرح یک فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفته بود: نمایندگان باید توجه داشته باشند سوابق این قانون به طور کامل مشخص و تعیین شده است از این رو تغییر در اصل این طرح جایز نیست.
این نماینده اصولگرا با بیان اینکه نباید درباره طرح رد طرح یک فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی احساسی تصمیم‌گیری شود، گفت: در همه کشورها نسبت به مساله تابعیت حساسیت وجود دارد و با دقت تصمیم‌گیری می‌شود از این رو نمایندگان هم باید در تصمیم‌گیری خود دقت لازم را مبذول کنند.
قربانی با تأکید بر اینکه تغییر قانون طرح یک فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مشکل فرزندان دو تابعیتی را بیشتر می‌کند، افزود: اگر نمایندگان در بحث این قانون مشکل دارند می‌توانند قانون جدیدی را برای حل مشکل اشتغال، خدمات و زندگی فرزندان را تصویب کنند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره قانون طرح یک فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، توضیح داد: این قانون به این صورت است که فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تا ۱۸ سالگی در کشور زندگی می‌کنند و بعد از آن می‌توانند درباره تابعیت خود تصمیم‌گیری کنند اما در صورتی که در این قانون تغییری ایجاد شود این فرزندان از کودکی تابعیت ایرانی می‌گیرند.
وی با بیان اینکه تغییر قانون طرح یک فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی دخالت در تصمیم‌گیری فرزندان دو تابعیتی است، تصریح کرد: اگر این قانون تغییر پیدا کند فرزندان برای تابعیت دوم خود برای ورود به کشور پدری دوباره باید اقدام کنند که این موضوع مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد.
قربانی از نمایندگان مجلس رد طرح یک فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را خواستار شد و گفت:‌ نمایندگان باید اقدام به تصویب قانون جدیدی برای حل مشکل خدماتی - تحصیلی و در کل زندگی این افراد کنند.
علیرضا سلیمی هم در موافقت با رد طرح یک فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی افزود: هم اکنون در کشور قانون برای کودکان دو تابعیتی وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه راهکار حل مشکل فرزندان دو تابعیتی تصویب قانون جدید است تصریح کرد: اگر قانون کنونی فرزندان دو تابعیتی تغییر پیدا کند به طور حتم برای کشور مشکل ایجاد می‌شود.
گفتنی است، کلیات این طرح پیش از این در کمیسیون قضایی مجلس به دلیل ملاحظات سیاسی و امنیتی رد شده بود اما سرانجام از جمع ۱۹۶ نماینده حاضر در مجلس، ۱۵۱ نفر به این طرح رای موافق دادند.
بر اساس گزارش ها، نمایندگان موافق طرح، هدف خود از اصرار برای تصویب این طرح را حل مشکلات تابعیت تعداد زیادی از فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی عنوان کرده‌ بودند.
این طرح عمدتا شامل فرزندانی است که پدر عراقی یا افغان داشته و به دلیل برخوردار نبودن از تابعیت ایرانی، از تحصیل و سایر امکانات اجتماعی چون حق تردد آزاد محروم شده‌اند.






جـــرس: 
یک جمعیت حقوق مدنی و سیاسی با صدور بیانیه ای اقدامات آل سعود علیه فعالان سیاسی و حقوق بشری را محکوم کرد.
طی روزهای اخیر، انتقاد مراکز حقوق بشری از اقدامات آل سعود علیه فعالان سیاسی و حقوق بشری و تکاپوی زنان برای احقاق حقوق مسلم خود از مهمترین تحولات عربستان بوده است.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه اینترنتی راصد، یک جمعیت حقوق مدنی و سیاسی موسوم به "حسم" با صدور بیانیه ای اقدامات آل سعود علیه فعالان سیاسی و حقوق بشری را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است : رژیم سعودی اخیرا دست به اقدامات سختگیرانه ای علیه فعالان حقوق بشری و سیاسی زده است و مانع سفر آنها به خارج کشور شده است.
بیانیه فوق ضمن محکوم کردن اقدامات علیه "عبدالله الحامد" و "ولید ابوالخیر" آن را تلاشی از سوی رژیم برای ترساندن فعالان حقوق بشری در عربستان دانسته است.
در این بیانیه همچنین ادامه بازداشت فاضل المناسف( وی در منطقه القطیف در ماه اکتبر گذشته بازداشت شده است) مورد انتقاد واقع شده است.
از سوی دیگر مرکز حقوق بشر خلیج فارس از مقامات سعودی خواست که محدودیتهای اعمال شده علیه ولید ابو الخیر از جمله محرومیت از وکالت را لغو کند.
"نبیل رجب" مدیر این مرکز که دفتر آن در بیروت است بیان کرد: رژیم عربستان باید اقدامات علیه مدافعان حقوق بشر از جمله ولید ابوالخیر را فورا لغو کند.
خبر دیگر اینکه گروهی از فعالان زن سعودی فعالیتهای جدیدی را برای به دست آوردن حق رانندگی زنان در عربستان سعودی آغاز کرده اند و رهبری این تحرک جدید را "منال الشریف" فعال زن عربستانی بر عهده دارد.
از سوی دیگر "سمر بدوی" فعال زن عضو مرکز "مرصد حقوق بشر" که یک موسسه حقوقی داخلی است، گفت: برای دریافت مجوز، درخواست ارائه داده ام، اما هر زمان که پیگیر درخواست می شوم فقط دشنام می شنوم.
منال الشریف نیز بیان کرد: اداره راهنمایی و رانندگی با اعطای مجوز رانندگی به من مخالفت کرد و من در دیوان دادرسی عربستان اقامه دعوا کرده ام.
وی افزود: هیچ بهانه ای برای مخالفت با رانندگی زنان وجود ندارد و مشکل قانونی برای رانندگی زنان وجود ندارد و دادخواست من علیه اداره راهنمایی و رانندگی در واقع تلاش برای حق کرامت من است.
گفتنی است که ممنوعیت رانندگی برای زنان عربستانی مطابق فتوای "عبدالعزیز بن باز" مفتی سابق عربستان در سال 1990 صورت گرفته است.





سید حسن نصرالله: جمهوری اسلامی حزب الله لبنان را حمایت های مادی می کند

سید حسن نصرالله، برای نخستین بار، در سخنانی حمایت های مالی جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان و نیروهای فلسطینی را تایید کرد. وی گفته است که رهبر جمهوری اسلامی اخیرا برای نخستین بار این موضوع را علنی کرده است.
به گزارش دانشجونیوز، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسمی در جنوب این کشور از حمایت های معنوی، سیاسی و مادی جمهوری اسلامی سخن گفته که بدون آن "پیروزی جنبش مقاومت لبنان بر اسرائیل به عنوان نخستین و مهم ترین پیروزی عربی" محقق نمی شده است.
وی با صراحت اظهار داشت: "بله، حزب‌الله لبنان از سال ۱۹۸۲ از جمهوری اسلامی ایران انواع حمایت‌های معنوی، سیاسی و مادی را دریافت می‌کند."
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: "درباره خطبه رهبر جمهوری اسلامی ایران روز جمعه که با صراحت گفتند جمهوری اسلامی از جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت می‌کند، و هیچ انتظاری در مقابل این حمایت ندارد، و درحال انجام وظیفه شرعی است؛ به همین وضوح می‌توانم بگویم که این نخستین بار است که بالا‌ترین مقام جمهوری اسلامی ایران به این وضوح این مسأله را مطرح می‌کنند."
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: "حمایتی که ایران از آغاز به مقاومت ارایه می‌دهد، افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا این مقاومت لبنان است که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیروزی عربی را بر اسرائیل در ۲۵ مه ۲۰۰۰ محقق ساخت. اگر این حمایت معنوی، سیاسی، و مادی ایران از جنبش مقاومت لبنان نبود، این پیروزی صورت نمی‌گرفت؛ این پیروزی بدون قید و شرط با حمایت ایران صورت گرفت و البته سوریه نیز در این زمینه نقش بزرگی داشت ولی اکنون من درباره ایران صحبت می‌کنم."

وی در ادامه از مواضع مستقل حزب الله لبنان بدون دخالت ایران و تصمیم گیری در مورد واکنش به حمله احتمالی اسرائیل به ایران را در آینده سخن گفت: "حتی در ارتباط با تحولات آینده در منطقه این تحلیل وجود دارد که اگر اسرائیل تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد، چه اتفاقی می‌افتد. من به شما می‌گویم که در آن روز که بعید می‌دانم اتفاق بیفتد، رهبری ایران از حزب الله هیچ چیزی نخواهد خواست ولی تأکید می‌کنم که در آن روز این ما هستیم که باید بنشینم و فکر کنیم و تصمیم بگیریم که چه می‌کنیم."
رهبر جمهوری اسلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته برای نخستین بار صراحتا از حمایت های مالی ایران از نیروهای لبنانی و فلسطینی سخن گفته بود.




سردار جزایری: ما اوباما و امریکا را مدیریت می کنیم

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اوباما را مدیریت می کند، تاکید کرد که ایران به سیاست مضحک چماق و هویج آمریکا بی توجه است و به آرمان ها و اهداف خود می اندیشد.
سردار جزایری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پیام جنگ یا صلح آمریکا برای ما بی ارزش و فاقد استحکام لازم برای سیاست گذاری است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران بی توجه به سیاست مضحک چماق و هویج به آرمان ها و اهداف خود می اندیشد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح، افزود:ما همواره گفته ایم آمریکا و صهیونیست ها توان اقدان نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد؛ زیرا خود می دانند که تا چه اندازه در برابر اقدامات مقابله به مثل تهران آسیب پذیر هستند.
وی ادعا کرد: وضع دولت آمریکا به حدی نا امید کننده است که حتی مردم این کشور علیه نظام استثماری حاکم و له انقلاب اسلامی تظاهرات خیابانی دارند و به نفع ایران شعار می دهند.




«آیین گفت‌وگو»ی سید محمد خاتمی لغو امتیاز شد

روابط عمومی نشریه «آیین گفت‌وگو» اعلام کرد به موجب ابلاغ مورخه ۱۱/۱۱/۹۰ اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، هیأت نظارت بر مطبوعات پروانه انتشار این نشریه را لغو کرده است.
به گزارش آفتاب، نخستین شماره «آیین گفت‌وگو» که بر اساس مجوز رسمی آن «دوماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،‌ اقتصادی» است، به صاحب امتیازی حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در تاریخ ۲۴ آذرماه جاری با هدف طرح و تعمیق مباحث نظری درباب گفت‌وگو و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها منتشر و با استقبال گسترده و کم‌نظیر محافل علمی و فرهنگی و رسانه‌های مختلف، نخبگان و صاحب‌نظران و مردم فرهیخته کشور روبه‌رو شد.
استمرار انتشار این نشریه برای همه کسانی که دغدغه ایران و اسلام و پاسداشت میراث انقلاب اسلامی را دارند، می‌توانست سودمند باشد که با لغو امتیاز و تعطیلی آن در نخستین گام انتشار، متوقف گردید.
جلوگیری از انتشار این نشریه اگرچه به استناد شمول ماده ۱۶ قانون مطبوعات و انتشار نامنظم آن اعلام شده است، اقدامی خارج از رویه متعارف درباره انتشار نشریات، به ویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی است.




هرانا؛ دستکم ۶۰ تن از شهروندان عرب در استان خوزستان بازداشت شدند / به همراه اسامی

خبرگزاری هرانا - بازداشت شهروندان عرب زبان در شهرهای مختلف خوزستان که از یک ماه پیش آغاز شده است تا کنون منجرب بازداشت دستکم ۶۰ نفر شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از اهواز، از حدود یک ماه پیش و با نزدیک شدن به سالگرد اعتراضات قومی سال ۸۵ در مناطق عرب نشین استان خوزستان جو سرکوب بر این نواحی افزایش یافته است و دست کم ۶۰ تن از شهروندان عرب این استان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
سرکوب شهروندان عرب ایران با بازداشت اقلیت سنی مذهب در این استان آغاز شد که بر اساس گزارشات رسیده دست کم ۱۰ تن بازداشت شدند.
عبدالواحد بیت سیاح – فرزند حمید – ۴۷ ساله – متاهل، مجید باوی – فرزند عبد – ۳۵ ساله – متاهل – فلج از دوپا، حمید خنفری بترانی – فرزند حاشی – ۴۴ ساله – متاهل، جمال حزباوی – فرزند ناصر – ۴۵ ساله – متاهل، غازی هندالی فرحانی – فرزند عبدالرزاق – ۳۸ ساله – متاهل، سید احمد نزاری – فرزند حمید – ۶۵ ساله – متاهل، خلف زبیدی – ۴۳ ساله – متاهل، سعید خزرجی – متاهل، احمد عفراوی – متاهل، حسین خزرجی – متاهل از جمله بازداشت شدندگان بودند.
پس از بازداشت های فوق در هفته گذشته نیروهای امنیتی به صورت سازمان یافته دست به بازداشت جوانان عرب در شهرهای شوش، حمیدیه و کریشان اهواز به اتهام شعارنویسی در جهت دعوت به برگزاری سالگرد اعتراضات مردمی سال ۸۵ و تحریم انتخابات مجلس نمودند. که در این میان نیز دست کم ۵۰ نفر بازداشت شدند.
اسامی بازداشت شدگان در شهر شوش:
سجاد کعبی، جعفر کعبی، کریم کعبی، حمید کعبی، جاسم کعبی، محمد کعبی، خدیجه کعبی، مهدی خسرجی، کاظم دبات، فیصل دبات، عاشور دبات، عادل دبات، احمد دبات، امیر صرخی، احمد زغیبی، عثمان زغیبی، عدنان زغیبی، جعجع چنانی، علی کنانی، مسلم مزرعاوی، مهدی نواصری، حسن نواصری، مرتضی موسوی، ابراهیم حیدری، سالار عبیداوی
اسامی بازداشت شدگان در حمیدیه:
عادل چلداوی، عدنان چلداوی، عیدان شاخی، خالد عبیداوی، حسن عبیات، جمال عبیات، جلیل عبیات، سید فرج موسوی، محمد حلفی، کریم دحیمی، علی حیدری، حسن منابی صالحی، غالب منابی صالحی، هادی منابی، حیدر عبیداوی، عباس ثامر، عماد ساعدی معروف به عدنان، ایوب ساعدی
اسامی بازداشت شدگان در منطقه کریشان اهواز:
ولید حمادی، طاهر معاویه، علی شریفی، توفیق حیدری، جاسم مروانی، سعدون سیلاوی، محمد نعامی
این در حالی است که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۱ دست کم ۱۳ نفر از فعالین مدنی و فرهنگی عرب در شهر رامشیر بازداشت شدند و ۶ تن از ایشان همچنان در بازداشت بسر می برند.
اسامی افرادی که کماکان در بازداشت بسر می برند به قرار زیر است:
۱-    رحمان عساکره، دبیر شیمی و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه اهواز
۲-    محمدعلی عموری نژاد، معلم و مهندس شیلات از دانشگاه صنعتی اصفهان
۳-    هادی راشدی، دبیر شیمی و کارشناس ارشد شیمی کاربردی
۴-    هاشم شعبانی نژاد (عموری)، دبیر زبان و ادبیات عرب، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه اهواز، شاعر به دو زبان عربی و فارسی
۵-    سید جابر آلبوشوکه
۶-    سید مختار آلبوشوکه
افرادی که با قید وثیقه و ضمانت مالی یا اخذ تعهد آزاد شده و یا در انتظار محاکمه اند:
۱-    حبیب الله راشدی، مهندس شیمی و رئیس شورای شهر خلف اباد در دوره اصلاحات و برادر هادی راشدی
۲-    شهید شعبانی نژاد (عموری)، شاعر و فعال فرهنگی و عموی هاشم شعبانی نژاد
۳-    علی بدری، فعال فرهنگی و وبلاگ نویس که از کارش در اداره اوقاف شهر اهواز برکنار شده است.
۴-    عقیل عقیلی، کارشناس کامپیوتر و دارنده کافی نت
۵-    سعید اسدی، دارای تحصیلات دینی و عضو شورای حل اختلاف شهر رامشیر
۶-    سید باقر آلبوشوکه، ورزشکار و مربی بوکس و عموی سید جابر و سید مختار
۷-    امیر عموری نژاد، برادر محمد علی عموری نژاد




هرانا؛ دبیر کل سابق حزب پان ایرانیست به چهار ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا - مهندس رضا کرمانی از پیشکسوتان حرب پان ایرانیست و دبیرکل اسبق آن از سوی دادگاه انقلاب اهواز به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شعبه چهار دادگاه انقلاب وی را به ۴ ماه حبس تعزیری که به صورت دو سال به حالت تعلیق در آمده است محکوم کرد.
این محکومیت در رابطه با بازداشت این فعال سیاسی به همراه فرهاد باغبانی در فرودگاه اهواز برای وی صادر شده است.
از اتهامات انتسابی به وی در خصوص این پرونده اطلاع دقیقی در دست نیست.
قابل ذکر است مهندس رضا کرمانی روز پنجشنبه ۸ دیماه ۱۳۹۰ هم در در دادگاه انقلاب شاهین شهر حضور یافته بود و برای پرونده دیگری به همراه حسین شهریاری، حجت کلاشی و دو تن دیگر از اعضای حزب‬ پان ایرانیست مورد محاکمه قرار گرفته است.
نامبرده در پرونده دیگری در شهر کرج از سوی دادگاه انقلاب به یکسال حبس محکوم شده است.



هرانا؛ کاندیدای رد صلاحیت شده در نورآباد لرستان بازداشت شد

خبرگزاری هرانا -  دکتر بهروز رشیدیانی، کاندیدای اصلاح طلب دوره نهم مجلس شورای اسلامی از سه هفته پیش تا کنون در بازداشت بسر می برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، از خرم آباد، این کاندید دوره پیشین و نهم مجلس در حالی از سه هفته پیش در بازداشت بسر میبرد که در طی ماه گذشته صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شد.
وی در دو دوره قبلی تحت نام کاندیدای اصلاح طب در حوزه انتخابی نورآباد لرستان در انتخابات مجلس شرکت داشته است.
از اتهام و نحوه بازداشت این فعال سیاسی اطلاعی در دست نیست بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از نزدیکان وی، نامبرده هم اکنون در زندان خرم آباد نگهداری می شود.